Azona kokemuksia?

trazodon

En pahemmin googlella löytänyt kokemuksia Azonasta, joten kyselenpä sitten itse? Auttaako masennukseen, aktivoiko, auttaako nukkumaan paremmin, lihooko esim.?

24

26207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valeria

      Olen käyttänyt varmaan kohta 10 vuotta "unilääkkeenä" ja on erittäin hyvä ja rauhoittava lääke. Aamulla on levännyt ja hyvä olo, ei mikään tokkurainen. Alku saattaa olla hankala, minulle ainakin tuli vähän omituinen olo lääkkeestä ensi alkuun, mutta parin kuukauden kuluttua alkaa sujua, eikä edes vuosien kuluessa synnyt toleranssia lääkkeeseen, vaan annos on ollut sama jo vuosia.
      Sopii erityisesti jos on korkea verenpaine, sillä laskee jonkun verran sitä.

      • Voxraan tyyt.

        Matalalla annoksella joskus ollut unta antamaan, depressiolääkkenä ei toiminut, kaikki on kovin yksilöllistä.

        Sivuvaikutukset ovat nekin yksilöllisiä, kellä hidastaa aineenvaihduntaa, syötättää ja kerää nestettä ja siitä sitten tulee kiloja lisää, itse lääke ei ketään lihota, ei siinä ole kaloreita.


      • Anonyymi
        Voxraan tyyt. kirjoitti:

        Matalalla annoksella joskus ollut unta antamaan, depressiolääkkenä ei toiminut, kaikki on kovin yksilöllistä.

        Sivuvaikutukset ovat nekin yksilöllisiä, kellä hidastaa aineenvaihduntaa, syötättää ja kerää nestettä ja siitä sitten tulee kiloja lisää, itse lääke ei ketään lihota, ei siinä ole kaloreita.

        Lääkkeet voivat hidastaa aineenvaihduntaa ja siten lihottaa.


    • Viestiketjun aloit.

      Pitää nyt laittaa oma kokemukseni lääkkeestä. Lääke ei todellakaan auttanut nukkumaan vaan näin painajaisia ja valveunia! Loput ajasta pyörin sängyssä....Ja tämä annos vaan 50mg. Suurempaa en ees uskalla kokeilla tämän jälkeen. Mielialassa ei muutoksia.

    • Valeria

      50 mg on unilääkkeeksi liian pieni annos. Melkein kaikissa lääkkeissä on se huono vika että alkuun ne pahentavat niitä oireita mihin lääkettä syödäänkin mutta jos jaksaa olla kärsivällinen niin se kyllä palkitaan :)
      Minusta tuntuu että suurin osa täällä esitetyistä valituksista liittyen lääkkeen aloittamiseen johtuu juuri siitä, että ihmiset eivät jaksa odottaa, että lääkkeen vaikutus kunnolla alkaa, vaan heittävät pyyhkeen kehään heti kun tulee jotain negatiivisia sivuvaikutuksia. Asia erikseen on tietenkin jos tulee jotain "vaarallisia" sivuvaikutuksia kuten esim. verenpaineen jyrkkä nousu tms.

    • Ahdistaa

      Minulla Azona käytössä nyt ollut kuukauden unta parantamaan annoksella 50-100mg Alussa auttoi, nyt ei enää vaikutusta. Lisäksi ahdistus lisääntyi päivisin ja oon nyt syöny annoksella 50 aamulla 50 päivällä ja 100 yöksi, ihan kamala olo kaiken aikaa, tekisi vaan mieli maata koko päivän( uni ei tule) ja sisälläni pyörii iso möykky.Ensi viikolla pitäisi nostaa annosta 100 50 100 annokseen.
      En taida uskaltaa. Ehkä tämä lääke ei sovi minulle. Olenhan sitä jo kuukauden syönyt.

    • Unihiekkaa

      Tärkeintä on lyhyt vaikutusaika jos käyttää unettomuuteen. Parempaa ei liene saatavilla. Huonojen vaikutusten pitäisi hävitä (parista päivästä jopa pariin kuukauteen luin).

      Ei selvästikään kuitenkaan näytä sopivan kaikille (drug.comissa on enkuksi kokemuksia jotka ovat samalla linjalla suomalaisten kanssa jotka jossain muussakin keskukstelussa kertoo kokemuksistaan), mutta tiedä sitä.

      Jatkuva erektio (priapismin riski) on myös mahdollinen muttei kuin yksi tyyppi raportoinut 2018-2017 keskustelussa USA:ssa että joutui 6 tunnin jälkeen hakeutumaan lääkäriin nähdäkseni verentyhjennykseen (käteen veto ei kai auttanut?) joka voi joillain olla tarpeen, jatkuva erektio kun tiettävästi voi aiheuttaa vahinkoa. Suomalaiset kestoerektion saaneet kommnentoijat eivät tarvinneet lääkäriä.

      Jos löytyy toinen lyhytvaikutteinen yhtä hyvin vaikutuksin ja vähemmin haitoin, niin se sitten, mutta tätä määrätään ehkä vieläkin jenkeissä eniten,; en tiedä Suomesta, esim. Mirtazapinia määrätään ja se on liian pitkävaikutteinen ja kaksi muutakin Suomen listoilla näkemääni on liian pitkävaikutteisia (16 tunnin väsymys). Mutta niitä voi ainakin maailmalla olla enemmänkin.

      Vaikutus alkaa masennuksen suhteen tiettävästi masennuslääkeillä vasta 1-4 viikon kohdalla varsinaisesti, mutta se ei koske unilääkevaikutusta (usein puolikkaana tai alle), paitsi ensihaittojen suhteen mahdollisesti, vaikkei ne välttämättä kokonaan tai ollenkaan lopu jatkossakaan.

    • Anonyymi

      Ibuprofeenia ei saa käyttää yhtä aikaa? Pelkään sivuvaikutuksena lihomista ja suun kuivumista.

    • Anonyymi

      Missä ajassa azona unilääkkeenä alkaa unettaa?

      • Anonyymi

        Useilla ottamisen jälkeen menee noin 2 t kun unettaa. Siihen tarvitaan kyllä iso annos. Jätin pois lähes heti kun luin sivutuksia luin. Monet ovat lihonneet tai anoreksia on puhjennut. Lihonneita oli enemmän ja useilla puhkesi aikuisiän diabetes. Minulla on vuosia ollut doxal ja sen valmistus loppui nyt. Se oli ok paitsi lihoin. Nyt en käytä yhtikäs mitään ja nukun silti. Masennusta on paljon. Paljon surua mutta viekö noi surua pois eivät. Ihmiset ovat lopulta pelkkiä zombia. Tämä on myös maksa toksinen niin muistakaa vaatia maksa arvojen mittausta lääkäriltä. Masennus rajoittaa elämää mutta pakko tyhjentää pää näistä. Nyt alkaa zombi käytöskin häviämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useilla ottamisen jälkeen menee noin 2 t kun unettaa. Siihen tarvitaan kyllä iso annos. Jätin pois lähes heti kun luin sivutuksia luin. Monet ovat lihonneet tai anoreksia on puhjennut. Lihonneita oli enemmän ja useilla puhkesi aikuisiän diabetes. Minulla on vuosia ollut doxal ja sen valmistus loppui nyt. Se oli ok paitsi lihoin. Nyt en käytä yhtikäs mitään ja nukun silti. Masennusta on paljon. Paljon surua mutta viekö noi surua pois eivät. Ihmiset ovat lopulta pelkkiä zombia. Tämä on myös maksa toksinen niin muistakaa vaatia maksa arvojen mittausta lääkäriltä. Masennus rajoittaa elämää mutta pakko tyhjentää pää näistä. Nyt alkaa zombi käytöskin häviämään.

        Minullekin kävi Doxal pienenäkin annoksena jo, ja ehkä siksi en lihonnut. Nukutti hyvin. No sehän tosiaan loppui ja sain Azonan tilalle vahvuus 50 mg. Ensin valvomista, sitten pöpperöisyyttä, hätäilyä ja lopulta alkoi nukuttaa. Nyt lähes oksettaa koko ajan. Ruoka ei maistu, hampaiden pesu on kauheaa oksettaa niin. Ei mieliala nouse jos joutuu kärsimään näistä oireista. Monta reissua on jäänyt tekemättä ja nyt ei jaksa mummon hoitoa tehdä. Paha olo helpottaa kun olen pitkälläni. Kun nyt tulee se matala syke jne niin onko teistä otettu ekg. Lääkärin tulee vuosittain se huolehtia ja maksa arvot tiuhaan. Paljon on tällä lääkkeellä todettu aivojen tiettyihin alueisiin vaurioita. Muistakaa antibiootti yhtaikaa ei saa syödä. Tietyt kipulääkkeet. Tästä täytyy päästä eroon ja en tiedä valvonko sitten. Sekoaa siinäkin mutta tämä sekoittaa kehon. Onnea niille jotka uskaltavat käyttää.


    • Anonyymi

      Lääkäri kirjoitti Azonaa unilääkkeellä. Kysyin onko lääkkeen vaikutuksella viive, että esimerkiksi alkaisi vaikuttamaan unettavasti vasta kuukauden päästä. Sanoi, että ei ole, alkaa unetta noin 1/2 tunnin kuluttua. Olen käyttänyt nyt Azonaa kuukauden unihäiriöni, eikä sillä ole missään vaiheessa ollut mitään vaikutusta minuun. Ainut tuntemus on ollut kun mielin kapselin ilman vettä ja se jäi kellumaan ruokatorveen. Lopulta kai hajosi ja aiheutti aivan juuri juuri tuntuvaa kirvelyä. Painajaisia ei ole tietenkään ollut kun en käytännössä nuku kuin maks. 1/2 tuntia kerrallaan.
      Aiemmin kokeilin Mirtazapiinia. Siitä sain aavistuksen rennon olon kahtena ensimmäisenä iltana. Sitten sekin katosi. Kumpikaan lääke ei näytä vaikuttavan kehooni mitenkään, voisin yhtähyvin syödä kalkkitapletteja, niistä saisi edes kalkki, mutta kun sekin tulee syljen mukana ulos ja tarttuu hampaiden pinnalle, niin en sitäkään viitsi syödä.
      Olen kai tuomittu pätkänukkumiseen.

    • Anonyymi

      Kokeilin ensimmäisen kerran Azonaa, ja se oli myös viimeinen kerta. 2 tuntia lääkkeen ottamisesta heräsin kesken unien järkyttävän kivuliaaseen erektioon, heikotukseen, hengenahdistukseen ja rintakipuun. Koko kroppa valahti täyteen kylmää hikeä, korvat soivat järkyttävästi sekä sydämen syketaajuus ja sykkeen voimakkuus olivat tipotiessään. Soitto 112 ja ambulanssi paikalle. Olo oli kuin voisin kuvitella sydän-/aivoinfarktissa olevan. En voi missään tapauksessa suositella kellekään tätä lääkettä, ellei kaipaa kivuliaita ja kuolemanpelkoisia haittavaikutuksia.

      • Anonyymi

        Ja tähän vielä lisätietona, että olen migreeniä sekä uniongelmia lukuunottamatta hyväkuntoinen ja perusterve kolmekymppinen tyyppi. En ollut ottanut muita lääkkeitä / alkoholia / luontaistuotevalmisteita alle. 50mg annos riitti laukaisemaan tuon edellämainitun järkyttävän pahantuntuisen kohtauksen. Onneksi sentään kyrpä ehti laskeutua lepoon ennen ensihoitajien saapumista. Olkaa oikeasti varovaisia ja skeptisiä näiden masennuslääkevalmisteiden suhteen.


      • Anonyymi

        Huolestuttavinta tässä on se järkyttävän kivulias erektio yöllä. Olen 53 vuotias nainen ja häpyhuuleni sojoittivat pystyssä kuin mitkäkin osterivinokkaat syksyisessä sienimetsässä. Ei soveltunut minulle


    • Anonyymi

      Mä olen käyttänyt viikon ja tähän loppui. Ihmettelin, että miksi ei ruoka maistu ja mahassa on niin piukean pullottava fiilis, että päätin parina päivänä pitää paastoa, koska ei tosiaan tehnyt mieli laittaa suuhunsa mitään. Silti kolmessa päivässä painoa kertyi kolme-neljä kiloa lisää. Jalat ja kädet on aivan jäätävän turvonneita ja pahin on se, että joka aamu herään helvetilliseen migreeniin. Nukun kyllä suht hyvin tuon lääkkeen avulla, mutta jokapäiväinen migreenikohtaus ei houkuta, eikä tuo hirvittävä nesteen keräytyminen kroppaan.

      • Anonyymi

        Voisko olla uniapneaa kun päätä särkee?


    • Anonyymi

      Olen käyttänyt yli vuoden ja ei mitään ongelmia. Auttaa nukkumaan menossa, enkä heräilee yöllä niin helposti.

    • Anonyymi

      Olen käyttänyt 4 vuotta annoksilla 100-200mg. En ole lihonut tuona aikana. Auttaa nukahtamaan edelleenkin ja ylläpitää unta koko yön. Suuta kuivasi aluksi ja unetti todella paljon kun otin. Sittemmin tasaantunut. Hyvä lääke ainakin minulle masennukseen, ahdistukseen ja unettomuuteen.

    • Anonyymi

      Tänään kolmas ilta kun otan Azona 50mg. Kaksi ensimmäistä yötä ei mitään tehoa, ainoastaan niitä seuraavina aamuina päänsärkyä. Heräilin aivan entiseen tyyliin yöllä.
      Nyt otan vielä tämän kolmannen yön aivan kokeeksi, mutta taitaa olla viimeinen. Kauhean närästyksen sain kapselista, ne jää ruokatorveen kiinni vaikka kuinka joisi vettä. Rasittava lääke! Taidan palata mirtazapiiniin, vaikka se pyörryttääkin jatkuvasti. :/

      • Anonyymi

        Doxepin on mirtszepiinia parempi lääke oman kokemuksen mukaan...


    • Anonyymi

      Ihme juttu mutta ainut lääke joka toimi minun vuosikausia kestäneeseen unettomuuteen.

      • Anonyymi

        Samoin. Uni ollut kadoksissa jo 2 vuotta. Ainoa lääke mikä toimii on tämä Azona. Kohta vuoden käyttänyt säännöllisesti. Otan 50mg tabun juuri ennen nukkumaan käymistä, ja tämän avulla saan 4-7 tuntia unta. Välillä heräillen toki, mutta saatan nukahtaa uudelleen. Riittävä unimäärä jotta päivisin ei väsytä.


    • Anonyymi

      Noh. Mulla hienoja kokemuksia,, ku tällä paikkakunnalla lääkäri eväs multa tietyt lääkkeet, ni onneks kaverilta sain azonaa.. onneks saan kaverilta Kalifornian "vihreätä" ni se on parempaa 😋

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1883
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1446
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1394
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      9
      1356
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe