Elämän pieniä iloja

sellatteeeeet

eli näitä ihan pikku seikkoja ois iha mukava kuulla!

1. lösähtäen sohvalle, samalla telkusta tulee hyvä ohjelma
2. jääkaapin avatessa näkyy maukasta ruokaa/juomaa
3. ystävän kanssa pitkä ja hyvä keskustelu
4. olet kuullut sinusta kehuttavaa
5. kämppä on siisti
6. kylmänä päivänä sauna
7. voittaa vedoissa/pelikoneissa
8. istua iltaa hyvässä seurassa
9. äkkisuunitelmat, lähteä yllättäen reissaamaan.
10. pikapano (eeerittäin yleinen ilo varmaankin)

eli ihan tavallisen tallaajan iloja, ei mitään suuria mutta sitäkin suurempia kokemuksia niistäkin.

68

2637

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AdonisElämän

      Se on mahtavaa jos näitä elämän pieniä iloja osaa arvostaa. Hatunnosto sulle! Jatka samaa rataa. Nämä pienet pointit jää monelta unholaan. Valitetaan, kuinka elämä on perseestä, mutta jos pohtisi sitä siltä kantilta, että mulla on asiat erittäin hyvin loppuunsa, niin kaikki sujuisi paremmin.

      Omasta mielestäni upeita hetkiä on pingiksen pelaaminen kaveriporukassa, siisti asunto, makoisat yöunet ja hyvän fiiliksen unia, perheen läheisyys ja vaikkapa lämmin kaakao. Näistä jutuista täytyy nauttia!

      Parasta jatkoa sulle!

      • somppu----

        Valitettavasti joillakin menee elämä siihen et tavoitteelee aina jotain uutta. Ja se on loputen kierre. Elämässä ei voi kuitenkaan saada kaikkea. Kannattaa keskittyä siihen mitä sul on eikä siihen mitä ei ole. Silloin nauttii elämästä paljon enemmän.


      • katsii elää
        somppu---- kirjoitti:

        Valitettavasti joillakin menee elämä siihen et tavoitteelee aina jotain uutta. Ja se on loputen kierre. Elämässä ei voi kuitenkaan saada kaikkea. Kannattaa keskittyä siihen mitä sul on eikä siihen mitä ei ole. Silloin nauttii elämästä paljon enemmän.

        Aika pikkurahalle pääsee, kun ajoissa tilaa halpalennon köpikseen viikonlopuksi. Siinnä on kulttuuria, turvallisuutta, ei kulttuurishokkia, mutta nopea mukava breikki arkeen. Vähän eri kuin olla vangittuna johonkin laivaristeilylle.

        Tässä pieni esimaku:
        http://www.youtube.com/user/21per3?feature=mhee#p/u/2/ge470hSsAfA


    • Onnellinen mies..

      Siisti ja viihtyisä koti on varmasti yksi tärkeimmistä peruselementeistä josta sitten kumpuaa noita muitakin elämän pieniä iloja. Hauskoja nautintohetkiä sinulle.

    • Ei kultalusikkaa

      Aika vaikeeta asunnottomana ja työttömänä iloita mistään. Ei kaikilla ole asiat noin hyvin kuin sinulla ja sitten kehtaat kutsua noita PIKKUasioiksi?!

      • uioausoi

        Kyllä ne on pikkuasioita työttömällekkin. Asunnottomuus on sitten toinen juttu, sen vaikutus elämänlaatuun on paljon suurempi, eikä varmastikkaan silloin jaksa aina iloita esim luonnossa liikkumisesta, kahvin tuoksusta jne., mutta suotakoon niistä iloitseminen niille jotka siihen pystyvät.

        En silti väittäisi etteikö asunnottomana voisi noista nauttia. Esim. ihmiset jotka kohtaavat suuren surun; puolison tai oman lapsen menetys (jonka rinnalla asunnottomuuskin olisi yks ja sama), nimenomaan pikkuhiljaa löytävät elämänvoimansa noista pienistä iloista. Silloin kun ei voi/kykene pohtimaan elämänsä suurimpia suruja, lenkkeilly luonnossa voi olla todellaki parasta terapiaa ja jopa herättävä kokemus. Se tunne, että on elossa, nimenomaan juontaa noista pienistä onnen hetkistä, jotka ovat kaikille -jopa työttömälle ja asunnottomalle- mahdollisia.


      • Tyso_n

        Toinen vaitoehto olisi asunnosta velkaa hemmetisti ja pitkiä päiviä työpaikalla. Ei ole mitenkään herkullista sekään.

        Siisti koti tosiaan antaa aihetta iloita, samoin kuin eräästä mainoksesta lainaten; Hyvä ruoka, parempi mieli!

        -Hyvät yöunet, jonka päälle rauhallinen ja kiireetön herääminen.
        -Suun mukaiset aamukahvit.
        -Hyvä ulkoilukeli, onnistunut lenkki.
        -Oikea biisi oikeaan aikaan ja oikeisiin fiiliksiin.

        Jokaisen pitäisi varmaan paneutua enemmän tähän hetkeen, eikä suunnitella liikaa tulevaa. Monen kuulee sanovan, että elää hetkessä, mutta onko todella näin?
        Yritämmekö tavoitella liikaa täydellisyyttä, sekä havittelemmeko liian ahnaasti unelmiamme ja haaveitamme?


      • ....................

        On joo ja toi systeemi on ihan perseestä, että raha ratkaisee. Elämässä ei ole iloa, ellei ole asuntoa joutuu jossain ryhmäkodilla bunkkaa.


      • Elä valita

        Lehtiroskiksesta saa hyvän tilapäisen kämpän ja pehmusteet tulee kaupan päälle jos sitä ei ole vielä tyhjennetty.

        Töitä on ihan turha tehdä kun leipäjonoista saa ruokaa joten hyvinhän sinulla menee.

        Itse joudun joka päivä taistelemaan suurella voimalla että jaksaisin nousta ennen iltapäivää ylös. Joudun myös miettimään mitä ihmettä tekisin tällä ylimääräisellä rahalla jota kertyy tilille sijoituksista. Kehtaatkin valittaa!


    • toivossa hyvä elää..

      Se kun saa herätä oman kullan viereltä, kun vaan olis se kulta ensin :(

    • rosa-m

      Tässäpä pikkuasioita, joista olen ollut tänään iloinen

      - Kuulin tosi hyvän biisin radiosta, se alkoi juuri kun istahdin autoon ja kun pääsin perille, se loppui sopivasti
      - Oli kauhea jano ja jääkaapissa odotti mukavasti mansikkainen Juissi-mehu
      - Perheenjäseneni lahjoitti minulle vanhan paitansa joka istuu minulle hyvin
      - Huomenna laivalle, piiiiiitkästä aikaa
      - Löysin pari kivaa rihkamakorua, jotka ovatkin aika laadukkaasti tehty
      - Huone on siisti
      - Lukulasieni puhdistusliina löytyi

      Semmoista :)

    • ....................

      Joo ei tarvi missään laitoksessa nököttää hiljaiseksi lääkittynä ja kuunnella sitä, että puhutaan kun pikkulapselle ja ohjaillaan verbaalisesti, kun olet lähdössä pois kuuntelemasta sitä paskan länkytystä kuinka edunvalvonta ajaa sinun oikeuksiasi.

      Kaverit on helvetin tärkeitä mulle!

    • oldmetall

      Ahdistus ja angsti tulevaisuudesta katosi kun päätin pistää tv.n katselun boikottiin.
      Elämän pieniä iloja mulla!
      1. Kaunis auringonlasku ja pihalla kukoistavat lehtipuut ruskan komeudessa.
      2. Ystävä josta en kuullut pitkään aikaan ja otin yhteyttä, hänellä oli kiire, mutta kerkesi antaa mulle kannustusta.
      3.Kissojeni lämpö ja kehräys, luovat kodikkuutta ja rauhaa.
      4. nyt on paha tilanne, mutta vuoden päästä voi tilanne olla toinen eli ajan kuluminenkin on armollista.
      5.hiljentyminen kotona, ei mitään masiinaa päällä.
      6. punaviini lasillinen ja kevyt iltapala.
      7.aromikynttilöiden tuoksu
      Ja loppujen lopuksi angstin karkottaminen täydellisellä rauhoittumisella ja hiljaisuudella.
      Jo loppujen lopuksi siirytminen tälle palstalle pois yleisitä valitus palstoista.

    • auringon nousu

      Kaikkihan on suhteellista. Oma elämäni koostuu näistä "pienistä" nautinnoista. Töitä on onneksi, tavallisena duunarina. Kotiani en omista mutta se on kotini silti ja nautin sen rauhasta. Tänään ajelin polkupyörällä pitkän lenkin. (en omista autoa) Nautin syksyn raikkaudesta. Tykkään kaikesta kauniista.. vapaapäivän kiireettömyydestä.. Hyvä musiikkikappale tuo onnellisen olon..
      Elämässä on ollut paljon vastoinkäymisiä mutta ne on opettaneet entistä enemmän nauttimaan näistä onnen murusista mitä SAA kokea.

    • Äipykkä44

      Itse nautin eri vuodenajoista ja sen mukana muuttuvasta luonnosta.
      Nautin pakkasillasta, kun lumiselta pihalta katselen ylös tähtiin ja kun sitten pääsen sisälle kodin lämpimään ja turvaan.
      nautin lasteni iloisista ilmeistä ja halauksista. Siitä, että on katto pään päällä ja rakkaita ympärillä.
      Iloitsen, kun yh:n arjessa välillä niin monistakin huolista saa edes aina yhden pois päiväjärjestyksestä.
      Iloitsen, kun pikkulinnut odottavat ruokkijaansa talven tullen.
      Olen onnellinen, että saan elää ja tuntea onnellisuutta ihan vaikka kotona olemalla,
      Ei enää tarvitse lähteä minnekkään, että olisi kivaa ja aika kuluisi.Saa vain olla paikoillaan ja se on ihanaa.

      • EL.a . k:IM

        Äipykkä44

        Mä aloittelin lintujen ruokinnan jo ajoissa, että tietävät mistä saa pöperöä talvipakkasella.


      • Äipykkä 444
        EL.a . k:IM kirjoitti:

        Äipykkä44

        Mä aloittelin lintujen ruokinnan jo ajoissa, että tietävät mistä saa pöperöä talvipakkasella.

        EL.a . k:lM

        Niin minäkin :)) t.Äipykkä 44


      • breikkaa arki

        Niin ja vielä......Aika pikkurahalle pääsee, kun ajoissa tilaa halpalennon köpikseen viikonlopuksi. Siinnä on kulttuuria, turvallisuutta, ei kulttuurishokkia, mutta nopea mukava breikki arkeen. Vähän eri kuin olla vangittuna johonkin laivaristeilylle.

        Tässä pieni esimaku:
        http://www.youtube.com/user/21per3?feature=mhee#p/u/2/ge470hSsAfA


    • niin onnellinen

      Kun olin naimisissa, minulla oli kulissit kunnossa, oli rahaa, oli paljon ystäväpariskuntia, oli rahaa käyda kauneushoidoissa ja ostaa vaatteita yms. Silti olin koko ajan pääsääntöisesti surullinen tai tyytymätön. Eroa mietin vuosia ja siinä ajassa jouduin miettimään, että mikä on tärkeää ja mistä olen valmis luopumaan.

      Kun erosin, menetin paljon asioita. Menetin melkein kaikki hyvät asiat kuten paljon ystäväpariskuntia, menetin kauniin kodin ja jouduin luopumaan niistä itsestäänselvyyksistä kuten ulkomaanmatkoista ja rahalla saatavista iloista. Kuitenkin sain tilalle jotain muuta. Ennen iloitsin viisi minuuttia uudesta mekosta, nyt iloitsen pidemmän aikaa vaikkapa metsässä kävelystä.

      Minulle iloa tuottavia asioita:
      - kaunis sää
      - eläimet (esim. linnunlaulu)
      - vuodenajan vaihtelut ja luonnon kauneus
      - auringonpaiste
      - hyvä musiikki
      - hyvät elokuvat tv:stä
      - kirjallisuus ja runot
      - hauskat sättikaverit
      - pari tosielämän ystävää
      - vanhempani ovat terveitä ja hyväkuntoisia
      - oma terveys
      - työ (vaikkakaan ei ole täydellinen, niin työ on kuitenkin olemassa ja saan siitä rahaa. Pääsääntöisesti palkkakin on ajoissa...)
      - hyvä ruoka (ei tarkoita välttämättä kallista ravintolaruokaa, vaan perunamuussi ja lihapullat tai vaikka lasi maitoa ja tuore pulla voi olla päivän nautintohetki)
      - hymyilevät ihmiset ja ihmisten hyvyys
      - liikunnan ilo esimerkiksi kävelylenkistä tuleva hyvä mieli
      - ilo siitä, että olen henkisesti tasapainoissa ja kykenen tuntemaan erilaisia tunteita
      - mielikuvitus ja haaveilu
      - viikonlopun vapaus

      Ehkä joku kokee minut tekopyhäksi hurskastelijaksi, mutta en välitä siitä, mitä muut ajattelevat minusta. Nautin elämästä ja olen onnellinen, mutta tähän pisteeseen pääseminen on vaatinut paljon työtä, miettimistä ja ns. palasten loksahtamista paikoilleen, jotta olen saanut mielenrauhaa. Toki vaikeuksiakin on vaikkapa rahan riittämisen suhteen, mutta olen huomannut, että omistaminen ei tuo onnea. Pidän kauniista asioista, mutta kaikkea kaunista ei tarvitse omistaa, vaan voi käydä katselemassa kaupoissa uusia kauniita asioita tai selailla niitä lehdistä (kirjastossa voi käydä lukemassa ilmaiseksi lukusalissa aikakauslehtiä).

      • EL.a . k:IM

        niin onnellinen

        Just tolleen :)

        Olen iloinen, että olet iloinen.

        Mä olen kyllä alkanut vaatia sitä fyrkkaakin.

        En mä tajua miksi.

        Maallinen mammona ei sinäänsä kiinnosta, mutta on aika monta suuta ruokittavana.


      • kaikki voi koeta

        Niin ja...Aika pikkurahalle pääsee, kun ajoissa tilaa halpalennon köpikseen viikonlopuksi. Siinnä on kulttuuria, turvallisuutta, ei kulttuurishokkia, mutta nopea mukava breikki arkeen. Vähän eri kuin olla vangittuna johonkin laivaristeilylle.

        Tässä pieni esimaku:
        http://www.youtube.com/user/21per3?feature=mhee#p/u/2/ge470hSsAfA


    • OrjaKyläSuomi

      Eiköhän Suomessa jokainen joudu nauttimaan vain 'pienistä arjen asioista' ellei sitten satu kuulumaan siihen hyväksikäyttäjäraiskaajien, seksiorjatehtailijoiden sisäpiiriin, joka voi tehdä kenelle tahansa mitä tahansa, koska tahansa.

    • goodiez

      Sinusta tulee hyvä äiti vielä jos olet siinä iässä, hyvä ihminen sinusta jo onkin kerinnyt kasvaa. Hyvä vetää puoleensa hyvää..mihinkä vielä ehtinetkään.

    • love's way

      minusta on tullut aika spontaani näiden lähtöjen ja suunnitelmien kanssa siksi että kukaan ei ole sanonut että pitää olla paikallaan tai mennä kaavan mukaan.
      olen aina iloinnut pienistä, mutta moni vuosi sitten havaitsin miten paljon enemmän hienoja asioita elämään mahtuu, kuten kävelyä sateessa tai ruoan oikeasti maistaminen syödessä (ihmiset tohtivat hotkia aina eivätkä keskity siihen mitä oikeastaan syövät)

      kannattaa löytää se pienikin ilo negatiivisistakin asioista niin pääsee ylitse helpommin ja odottaa tulevaa. elämää ei kannata tuhlata valituksiin ja tyytymättömyyteen kun on saanut niin paljon, ei välttämättä maallista mammonaa mutta elämä itsessään on hyvinkin kaunis, kun vain osaa katsoa oikein.

    • köyhä ja onnellinen

      Mäkin joudun iloitsemaan pienistä asioista kun olen eronnut ja työtön, kahden koululaisen äiti.
      Ostin hyvälle tuoksuvia tuikkukynttilöitä, jotka aion käyttää säästeliäästi, että kestävät pitkään :)
      Kaksi poikaani tuottavat iloa, vaikka rasittavatkin välillä..... Viimeksi kun leivoin itse sämpylöitä, pojat söivät niitä lämpiminä vaikka miten monta ja kehuivat että on "hitsin hyviä" :) Ja muutenkin kehuvat joskus äitinsä ruokia, mikä antaa tosi hyvän mielen.
      Kun saan jotenkuten laskuni maksettua ja joskus voin antaa pojille taskurahaa euron tai kaksi...
      Ollaan pysytty terveinä koko perhe :)
      Mulla on ihania ystäviä, jotka aina jaksaa kuunnella.

      Kyllä niitä iloja löytyy, kun alkaa oikein miettiä....

      Ps. Seuraavan kerran kun keitätte kahvit, laittakaa suodattimeen ripaus kanelia.... tulee ihana tuoksu :)

      • EL.a . k:IM

        köyhä ja onnellinen

        Mullakin on ollut markat aika vähissä.

        Säästöpörssissä ainakin meidän kylillä on ollut aika edullisia tuoksukynttilöitä.

        Mä diggailen kanssa poltella niitä, koska olen alkanut poltella sisällä.


    • ....

      Pieniä tai isompiakin asioita, joista olen iloinnut viimepäivinä:

      - Sain kumppaniltani suudelman kaulalleni.
      - Tehtiin kotitekoisia maittavia pizzoja.
      - Löysin kadoksissa olleen koruni!
      - Ruska näytti eilen hurjan kauniilta. Ihania, ihania värejä!
      - Siskoni on pikkuhiljaa paranemassa sairaudestaan ja voi jo paremmin. Tänään hän kertoi hauskan vitsinkin pitkästä aikaa.
      - Tajusin, että vartin kuumaa suihkua ei voita mikään! Tuntuu niiiiin ihanalta.
      - Ostin kumppanilleni donitsin "yllätyksenä", hän näkee sen, kun tulee pian kotiin. Siitä tuli itsellekin hyvä mieli. :-)

      Sellaisia!

      Iloitkaa ihmiset elämästä! Emme koskaan tiedä, milloin tulee lähtö!

    • v-

      auringon nousu pieni ilo?
      tai ruskan värit ei mitään pieniä iloja
      tai mm sellaista
      ison on se että minulla ei ole niitä ei vastuksia , joita en halua
      se on isoin siksi että niiden määrä on loputon

    • pieni ihminen

      Ai,että ihan pikkuseikkoja? Kaikille nuo sinun "pienet" ilosi eivät todellakaan ole pieniä vaan erittäin suuria jos sellaisia on... Mutta sinunlaisesi, joilla kaikki on noin hyvin, eivät voi ymmärtää, että joillekin (AIKA USEALLE ITSEASIASSA) tuollaiset eivät todellakaan ole aekipäivää ja todellisuutta. Jos nuo ovat sinulle pikkuasioita niin mitäköhän mahdat niillä "suuruuksilla" tarkoitta???

    • adgahg

      Mää rakastan hyvää ruokaa, näitä aurinkoisia syyskelejä, sitä ku ei oo kiire mihinkään ja voi rauhassa kattoa hyvää leffaa, terveys, läheiset ihmiset, uusi tee-maku, hauskanpito perjantai-iltana kavereitten kesken, saunominen kylmänä pakkaspäivänä, kun saa nukkua aamulla pitkään, puhas kämppä ja puhtaat lakanat, ihastumisen tunne...

      Josain vaiheesa tulee sitten aina se paha päivä, eli kannattaa nauttia elämästä joka hetki kun kaikki tuntuu ihanalta!

    • naurattaa pirusti

      Typerät nettikirjoitukset

    • Elämän ihmettelijä,

      Ihmettelen Julia Robertsin kuvaa, jutussasi, "Elämän pieniä iloja", ethän toki ole voinut lisätä.....?
      Luin aloituksesi, mutta kuva johti harhaan....

      -näinhän se useimmiten on, valitettavasti................

    • EL.a . k:IM

      sellatteeeeet

      Joo.

      Noi on ihan siistei juttuja.

      Mutta kyllä panosta on kiva välillä nauttia vähän pidempäänkin.

      Ei aina sillai viistoist sekkaa veltosta velttoon.

      Varsinkin jos on nätti pimu.

      Mutta kyl pikapanotkin on ihan kivoja.

    • mukavata.......

      Muutama pieni iloa tuottava asia elämässäni; kahvin tuoksu aamulla, luonto, hymy / ystävällinen ele tuntemattomalta tai tutulta, kynttilät pimeällä, vesisateen ropina ikkunaan, suosikki biisin soiminen radiosta yllättäen, kuuma kahvikupponen ja hyvä ohjelma telkkarista, puhtaat vuodevaatteet ja niiden tuoksu, suihku pitkän päivän jälkeen, hyvä ruoka... jne.

    • crazycyborg

      Vapaa-aika ilman sen kummempia vaikka WoW:in taI Cityn ääressä riittaa hyvin.

    • .

      Hän tajusi/tajuaa jotain

    • Naistenrynmä ?

      Miten päästä eroon yhdistyksistä esim.naisten ryhmästä Kontulan lähiöasemalla ja manipuloinnista?Esim. että vetäjä esiintyy asaintuntijana että uniläkkeet aiheuttava Alzheimerin tauita, tietääkseni syntyperä on tuntematon toistaiseksi-lisäksi jos yksi lääke sopii yhdelle se ei välttämättä sovi toiselle, sydänsairaus tai muu vaikkapa
      1. Pidä huolta itsestäsi, liiku, ulkoile, lepää ja syö riittävästi. Salli itsellesi hyvää tekeviä asioita
      2.Pidä huolta lapsista, hae heille tarvittassa ulkopuolista apua
      3.Älä jää yksin , ystävät ovat kallisarvoisia

      Toisaalta tämä ei ole viralllista terveydenhoitoa, joten käytä virallista terveydenhoitoa jos tarvitset apua.

      • ratkaisusi

    • Merv I

      Avaruusoloioilla pitkät ja upeat fallokset ja ne lisääntyvät, maailmanloppu tulee 21.10.2011

    • outoko?

      - paskainen koti. on jotenkin ihana rypeä tässä sikolätissä
      - paska ruoka ja juoma. jotenkin on kiva juoda viinaa ja syödä mättöpaskaruokaa ja elää muutenkin epäterveellisesti. en tiedä miksi, mutta saan siitä jotain omituisia kiksejä.
      - oma ruma pärstä, hirveä ominaishaju (en peseydy), rasvainen tukka ja paskat vaatteet. jotenkin on kiva haista pahalle ja näyttää tyhmältä. ja ainakin joku muu tulee iloiseksi, kun voi kokea olevansa paremman näköinen ja paremmin voiva kuin mä

      • asennekohdillaan

        ainakin sulla on asennetta :) pisteet siitä.


      • ominaistuoksu

    • onneton 41 v

      Kaikkea on mutta mikään ei tunnu miltään eikä oikeen kiinnosta mikään.'
      Mikä neuvoksi mistä saisi elämän iloa ?

      • Tyytyväinen 47

        Minulla oli kaikki 10v sitten. Omakotitalo, auto, vene ja edustava vaimo. Tein töitä 24/7 ja käteen jäi 60 - 70 tonnia/vuosi (€).

        Mietein melkein päivittäin että tätäkö tämä nyt sitten on. Rahaa ja omaisuutta kerätään mitä keritään ja varaa on tehdä vaikka mitä.

        Elämäni muutti avioero. Enää ei ole taloa ei autoa mutta uusi tyttöystävä on.

        Asun vuokralla siistissä kämpässä ja teen töitä murto-osan siitä mitä ennen. Tulotkin ovat tippunneet hurjasti mutta.... Nautin elämästä erilailla, pienistä asioista. Aamuuinnista, hienosta kesäpäivästä, kirpeästä pakkasesta, yhdestä reissusta/vuosi jne. jne.

        Vene on nykyään pieni katettu mutta aina kun on mahdollisuus olen sillä liikenteessä. Se on se minun elämäni hienoin asia! Entistä muijaa ei saanut vesille koska vene keikkuu eikä voi laittaa tukkaansa ja olla edustusvaatteet päällä.


      • oman onnensa......
        Tyytyväinen 47 kirjoitti:

        Minulla oli kaikki 10v sitten. Omakotitalo, auto, vene ja edustava vaimo. Tein töitä 24/7 ja käteen jäi 60 - 70 tonnia/vuosi (€).

        Mietein melkein päivittäin että tätäkö tämä nyt sitten on. Rahaa ja omaisuutta kerätään mitä keritään ja varaa on tehdä vaikka mitä.

        Elämäni muutti avioero. Enää ei ole taloa ei autoa mutta uusi tyttöystävä on.

        Asun vuokralla siistissä kämpässä ja teen töitä murto-osan siitä mitä ennen. Tulotkin ovat tippunneet hurjasti mutta.... Nautin elämästä erilailla, pienistä asioista. Aamuuinnista, hienosta kesäpäivästä, kirpeästä pakkasesta, yhdestä reissusta/vuosi jne. jne.

        Vene on nykyään pieni katettu mutta aina kun on mahdollisuus olen sillä liikenteessä. Se on se minun elämäni hienoin asia! Entistä muijaa ei saanut vesille koska vene keikkuu eikä voi laittaa tukkaansa ja olla edustusvaatteet päällä.

        Voi varmaan sanoa että aikansa kutakin. Entisessä elämässä oli onnenhetkensä. Niin myös nykyisessä.
        Raha ja omaisuus ei ratkaise onnellisuudessa. Minäkin olen omistanut asunnon ja muuta. Nyt en omista mutta luulen silti olevani onnellisempi ja nautin tosi pienistä asioista.


      • ik90kl

        "Onneton 41 v": sinä saatat kärsiä masennuksesta. Varaa aika terveyskeskukseen. Todennäköisesti iloa voi tulla hieman elämään jo sillä, että saat kokeeksi "onnellisuuspillereitä". Jos aivoissa on kemiallinen epätasapaino, se pitää korjata.


    • tekijänainen

      Teen pientä pintaremonttia kotiini. Iloitsen, kun olen saanut jonkun kohdan maalatuksi ja heti alkaa lisähaasteet. Teenpä tuonkin... Kiva suunnitella ja kiva toteuttaa ja parasta valmis lopputulos. Samoin on puutarhan laita. On ilo tehdä, kun pystyy jotain tekemään. Suuniitelu, tekeminen, valmis lopputulos, kaikki ovat mukavaa puuhaa.

    • Waheli

      Nuhteeton vaimo ja kiltit lapset mitä mies voisi muuta toivoa!!?

    • Nää ny tuli ekaks mieleen.. ihan vaan pikkujuttuja, mut niin ihanii kuitenkii.. ;)

      01. mukillinen Mauro-espressoa
      02. lahjapakettii avatessa huomaa et on saanu toivomansa asusteen
      03. tapaaminen ystävän kaa
      04. saa kuulla tehneensä jonku asian toooosi hyvin..
      05. oma asunto siivousoperaation jälkeen
      06. saunominen milloin vain (onneks on oma sauna)
      07. saada enemmän rahaa palkkioks ku oli sovittu..
      08. perhetapaaminen jouluna.. ja muulloinki..
      09. huomata maanantaiaamuna, et muropaketissa on vielä yks annos jäljellä.. ;)
      10. lämmin hymy

      Ja sit on liuta muita kohtii mitä ny ei tullu näpyteltyy muitten luettavaks.. ;)

    • mummiko

      Nymfomaanivaimon ja lahjakkaat lapset

    • pikkimyy

      muutama pieni asia mistä ns. nautin
      -siisti asunto
      -kahvittelu hetket ystävien kanssa
      -hauskat hetket lapsieni kanssa
      -yllättävä ystävän soitto, jos ei olla puhuttu puhelimessa moneen kuukauteen.
      -joulu
      -suunnitelmat kavereiden kanssa oli se sitten mitä tahansa

      näistä asioista osaan nauttia

    • pieniä askelia.

      Yritän nauttia pienistä ja suurista asioista, vaikka se onkin välillä vaikeaa...

      - Uuden oppiminen
      - Selviää vaikean elämänvaiheen ohi
      - Saa itkeä ja purkaa tunteensa ihan rauhassa ilman että kukaan valittaa
      - Saa nauraa niin että vatsalihakset tulevat kipeiksi
      - Käy ihanalla kävelyllä
      - Saa katsella muita ihmisiä
      - Luonto on välillä aivan ihana
      - Kultaisten muistojen esiin kaivaminen
      - Vahvat tunne-elämykset
      - Oivaltamisen ilo
      - Matka tavoitteeseen
      - Ihanaa, kun on aikaa ja saa tehdä juuri sitä, mitä haluaa.
      - Huomaa, että osaa iloita, nauttia ja olla kiitollinen

    • Se raadollisuudesta

      Parasta ihmisessä on kun hän pystyy nauramaan itsellensä.

      • Kikatusta

    • hjhjk

      1.Kahvin tuoksu aamulla
      2.Luonnossa lenkkeily
      3.Ruska
      4.Talvipakkaset& jäätyneet koivun oksat jotka kimaltelevat auringon valossa
      5. Monet muutkiin luontoon liittyvät kauneuden ja henkisyyden tunteet
      6. Hyvä, herättävä ja mieleenjäävä kirja, esim. sofian maailma
      7. Ystävät, joiden kanssa voi sekä höpötellä pinnallisia asioita, että pohtia syvempiä ajatuksia
      8. Hyvä kumppani, joka on itselle samalla rakastettu ja paras ystävä (tämä ei tosin ole pikkuasia, mutta olen siitä erittäin kiitollinen)
      9. Kun kassaneiti on ystävällinen
      10. Kun tuntematon huutaa perääsi kun pudotat lompakon/avaimen/jne

      Näitä on niin mahdottomasti, mutta eniten ratkaisee se että millä silmin tätä maailmaa katselee. Välillä on aikakausia jolloin mikään ei tunnu miltään, ja nuo pienet onnentunteet jotenkin uppoavat "oravanpyörään", mutta usein juurikin näin syksyllä (tai keväällä) herää luonnon kauneuteen, ja alkaa pikkuhiljaa taas muistamaan juuri ne pienet (ja suuretkin!) asiat, joista on kiitollinen.

      Hauskaa syksyä ja talven odotusta kaikille :)

    • onnellinen^^

      Tässä minun elämäni suuria iloja:

      -Saan herätä aamulla terveenä ja hyvinvoivana, kaikki raajat tallella
      -Minulla on toimivat aistit; pystyn näkemään ja kuulemaan, ja aistimaan maailman kauneuden kaikilla tavoin, nämä asiat eivät ole itsestäänselvyyksiä
      -Minun ei tarvitse nähdä nälkää eikä janoa, ja saan nukkua lämpimän katon alla
      -Minun ei tarvitse jatkuvasti pelätä henkeni tai turvallisuuteni puolesta
      -Minulla on paljon rakkaita ihmisiä ympärilläni, iso perhe ja ystäviä
      -Olen saanut syntyä Suomeen, tämä on sentään melkeinpä paras paikka maailmassa asua. Sen tietää jokainen joka on vähänkin ulkomailla asunut
      -Työn lisäksi minulla on aikaa nukkua ja levätä, ja tehdä rakastamiani asioita
      -Vaikka olenkin tavallinen suomalainen, köyhyysrajan alapuolella elävä, koen olevani erittäin etuoikeutettu. Joskus mietin miksi olen saanut niin paljon hyvää, kuin lukemattomat ihmiset ympäri maailmaa kärsivät jatkuvasti
      -Jaksan kiittää kaikesta hyvästä joka päivä

      Listaa voisi jatkaa loputtomiin.

      • kaikki on käsillä

    • m'AVUdpo

      Mun elämän suuria iloja:

      -valinnanvapaus ja mahdollisuus
      -saan olla mä
      - löysin elämäni rakkauden 30 v. sitten
      -sain kaksi lasta
      - mulla on kaksi ihanaa lastenlasta
      - olen terve ja omaan toimivat aistit
      -saan nukkua ja levätä lämpimän katon alla
      -mulla on ruokaa ja puhdasta vettä
      -Suomessa on puhdas luonto
      - maamme ei kärsi luonnonmullistuksista
      -maassamme on turvallista asua
      - työttömyydestäni huolimatta koen olevani etuoikeutettu
      - olen elämäni aikana tutustunut ihaniin ihmisiin, joilta olen oppinut paljon

    • JK

      VAI IIN

    • AJATTELEN

      Juuri niinkuin SELLATTEET SANOI

    • fhiuuuu

      FAKTA

    • *Kissafani*

      Oikeastaan en tällä hetkellä toivo itselleni muuta kuin että löytäisin työpaikan. Ainut hyvä puoli työttömyydessä on se että saa nukkua aamulla pitkään :). Just a joke..Muuten nautin esim. herkullisesta ruoasta, olen kokki ammatiltani. Iloitsen kun tekee oikein hyvää ruokaa ja mieheni kehuu sitä. Lisäksi hieman hyvää viiniä. Teen käsitöitä, esim. uusia virityksiä vanhoista vaatteista ja neulon, vaikkenkaan hyvin niin kivaa silti. Iltojen viiletessä on kiva lämmittää takkaa ja nauttia sen ritinästä. Sohvalla istuessa jompikumpi, meille lasten asemassa olevista, kissoista tulee syliin hurisemaan ja nukkumaan. Poltan paljon kynttilöitä, se antaa kodikkaan tunnelman. Ulkorakennuksessa olevan, vanhan ulkosaunan lämmöstä on ihana nauttia. Talven tullessa aion ostaa lumikengät jotta pääsee paremmin kulkemaan jäällä. Kalassa käyminen on mukavaa, opettelin vasta tekemään ahvenkukon itse ja on muuten parasta kukkoa ikinä. Sieniretket ja itse keräämistä tehdyt suolasienet. Lenkit oman miehen kanssa on mukavia. Joulun aika on jotenkin sydäntäni lähellä. Rauhallista aikaa kotona touhuten. Vaikka välillä meinaa masentaa asiat jotka eivät kuulu tähän kirjoitukseen niin on näitä onnenhetkiäkin paljon :). Muutaman tunnin kuluttua mieheni tulee kotiin ja välipalan jälkeen lähdemme kävelylle raikkaaseen syysilmaan.

    • vapaudenkaipuu

      1. spontaanius
      2. musiikki
      3. ihmiset jotka tervehtii hymyillen
      4. se kun tuntuu, että joku välittää
      5. kauniit asiat
      6. hyvä mieli itsellä ja muilla
      7. hyvä seura
      8. terveys
      9. se, että toivoa on tän min 'taudin' kanssa
      10. kun tajuaa, ettei oikeasti ole yksin :)

      • VahvempijaOnnellisempi

        Se tunne kun on saanut mieheltä pakit ja eräänä aamuna herää ajatukseen: "en tarvitse Häntä ollakseni onnellinen. Itse asiassa ei Hän olisi minua ansainnutkaan."
        Olkoon tämä elämän pieni ilo tai ei, niin hyvältä tuntuu :)


    • iloja elämässä

      Näitähän teidän iloja voisi kirjoittaa ylös! :) Minäpä kerron minun iloistani

      aamuinen kahvi
      lämmin suihku
      kynttilän liekki
      villapaita pakkasella
      talvinen taivas ja kuu
      halaus
      pusu poskelle
      runot
      hyvä kirja

    • pummiiiiii

      no tämä perimmäinen kysymys eli elämän ilohan riippuu ihan omasta elämän tilanteesta. ite esimerkiksi voin sanoa ihan pokkana omasta kokemuksesta että kadun miehen suurimmat ilot on ruoka ja lämmin yö paikka. päivällä ei niin väliä koska voi tappaa aikaa kahviloissa ynnä muissa sisätiloissa. mutta sitten kun on katto pään päällä niin kyllähän se aamuisin heräät niin uusin posti sekä valmiiksi keitetty kahvi sekä ruoka on huippu juttu ja mitä suihkuun tulee ni se onki jo sit extraa. ja mitä hulppeemmaks käy oltavat ni sittten tuleekin jo kehiin masennus ja alkoholismi. että valiheppa sitte siltä väliltä :D mut jotenki vaan vaikee kässää et kuin joku voi kuolla esim euroopassa nälkään tai edes kylmyyteen? siis oikeesti iha saatanan vaikeeta ellet sitte oo iha pellit kiinni korvessa. mutta mistäpä sitä tietää näistä uus avuttomista. ei pahalla :)

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3108
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1265
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1251
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1056
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      52
      947
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      914
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      826
    Aihe