Ruohon kylväminen jyrkkään ojaan

ruohon vihollinen

Tässä on taas kunnan puolesta joku tehnyt tietöitä. Nyt kun on sitten asfaltit pinnassa niin eikös lisätä multaa ja täysin hyödyttömiä ruohonsiemeniä kasvamaan pientareelle. Jyrkkyys ja syvyys tuossa ojassa on sitä luokkaa, etten mitään kohtaa saa ruohonleikkurilla leikattua. Selän ja niskavamman takia en voi käyttää mitään siimaleikkuria tuossa asennossa, että mennään ojan pohjalle ja sieltä nostetaan laite yläviistoon.
Toinen vaihtoehto on, että kuljen polvillani tiellä ja siimailen mitä yllän leikata. Ei kiitos.

Olin jo vuosia lisäillyt perennoja ja poistanut rikkaruohoja. Nyt taas joutuu myrkyttämään koko ojan kun niitä siemeniä on näköjään roiskittu menemään.

Sitähän mä tässä ehkä ihmettelen, että miksei kaupunki voisi ottaa näissä "hoidettavissa" ojissa yhteyttä puutarhaosastolle. Sieltä osaisivat ehkäpä kertoa, että joku muu kuin ruoho näihin jyrkkiin rinteisiin ja ojiin. Voishan sitä tietty asukkaaseenkin hiukan ottaa yhteyttä jos näkee, että kukkia on oja täynnä.

vituttaa kun tulee laitettua rahaa tuohon ojaan ja joutuu muutenkin sängyn pohjalle aina puuhastelun jälkeen. On meinaa veemäiset asennot.
Jos yhdelle sanookin, että jätä tuo kohta noin niin toinen tulee ja hoitaa "jätetyn työn".

Ruohonsiemenet pois käsistä pliiis. Ruoho tappaa hirveästi nuoria pensaita ja puita. Ei koskaan ruohoa pensaiden tai perennojen tyvelle tai lähelle. Perenna on kukka, jonka maanpäällinen osa kuolee talveksi. Keväällä taas pukkaa uutta vartta.

3

246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sohvatiikeri2

      Urakoitsija tykkää ruohosta. Se peittää kaikki epätasaisuudet ja sitoo luiskan. Näyttää hyvältä.

      Rakennuttaja tykkää ruohosta, se kun on helppo suunnitella ja halpa. Kunnossapitäjien murheista ei juuri kukaan välitä rakennusvaiheessa.

      Nämä on vähän liian pieniä asioita isolle kunnalle...

    • ruoho on nolokasvi

      Yksi perenna maksaa 5-10 euroa. Näitä kun ostaa 500-1000 niin kyllä ottaa päähän kun olishan tuolla rahalla voinut per*een pyyhkiä. Osaan kyllä lisätä kasveja jakamalla ja pistokkaista. Silti on hyvä laittaa niitä isompiakin kasveja paikalleen

      Ruoho ei ole hienoa jos multaa on vain 5cm. Kuivan paikan perennat taas kukoistaa ja kiinnittää maan jyrkässä paikassa.

      Puutarhurina aikanaan jouduin korjaamaan useita kerrostalojen istutuksia. Talonrakentajat kun tekevät myös niitä helppoja ja edullisia istutuksia, joita kukaan ei hoida istutuksen jälkeen. Suurin osa puista ja pensaista kuolee juuri siihen, että ruoho kylvetään sinne tyvelle. Ruohon juuret yltää hyvinkin 30cm syvyyteen ja uusi kasvi jää siinä kilpailussa toiseksi.

      Puutarhurina näen ihan liikaa "hyvän näköisiä" nurmia.

      Halvemmaksi olisi nytkin tullut kun olisi jäänyt siemenet kylvämättä. Nythän olen jo tuhonnut niistä sen mitä pystyy ja jatkoa seuraana kesänä. Vasta kun ruoho on tapettu ehkä kesäkuuhun mennessä, pääsen istuttamaan uusia perennoja. Ei ole halpaa eikä helppoa mutta paljon kauniimpaa ja myöhemmin ei tarvitse hoitaa yhtään.

      On vaarallista keikkua jyrkillä rinteillä vaikkei olisi kropassa mitään vikaakaan. Tässä asiassa toivoisi sitä järjen käyttöä. Kuka haluaa liukastua luiskassa ruohonleikkurin tai trimmaajan kanssa? Haluaako muutenkaan liukastua moisessa paikassa?

      Toisekseen noin jyrkkä paikka ei näy juuri muille kuin vain meidän omaan ikkunaan.
      Tulipahan päätä auottua.

    • Sohvatiikeri2

      Kato urakoitsija ajattelee että rakennuttajan valvoja näkee sen paikan just sen hetken kun työ otetaan vastaan. Eipä siinä sen pitemmälle ajatella. Ihan vaan sen hetken varalle heitetään heinät, ettei tartte tehdä mitään kalliimpia operaatioita.

      Olen pahoillani, ei nämä systeemit toimi oikein hyvin yksilön kannalta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1708
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      61
      1086
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      144
      1049
    4. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      895
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      890
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      23
      861
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      830
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      749
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      60
      745
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      721
    Aihe