Miksi fiat mollataan

Mikä näissä vikana?

Moi kaikille
Miksi fiat mollataan...
Iteälläni toki fiat ducato matkaikuato joka tehty pakun pohjalle.
lämmin on ja välil liianki lämmmin ja kaikki pelannu, eka fiat .en ole merkki uskollinen mut mikä juurissa ku pitää pilkata?
saisko komentteja?

45

354

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei viihgussavikaa

      fiaatguoistit eibpåovät opdsaa kirjoitsannaa. siinna vookkaa,,,

    • kake650

      Aja sillä kotterollasi esim. 50 tkm ,niin tiedät minkätakia se on huonoauto,ja minkätakia sitä mollataan

      • as.autoilija

        Minulla on jo toinen Fiat matkailuauto menossa. Edellisellä 2,8 IdTd -00 ajettiin vain 175 000 km ja sinä aikana siihen tehtiin vuosihuollot, joissa tietenkin vaihdettiin aina suodattimet ja polttimot ja 2 krt jäähdytysneste.
        Koska fiatia on aina moitittu, pidin päiväkirjaa kaikesta remontista. Huoltojen lisäksi siihen vaihdettin jarrupalatx2, pakokutki äänenvaimentimeen, etuiskarien ylälaakerit, renkaatx3, akku asunto-osaan, jakohina, sivupeli, murtoyrityksen seurauksena oven lukko. Öljyä ei tarvinnut lisätä huoltojen välillä, kulutus n. 12 l/100km.

        Nykyisellä 2.8 JTd -06on ajettu vasta vähän yli 30 000, säännöllisesti huollettu. Vaihdettu jakohina ja yksi rengaskerta. Ilmastointihuolto. Öljyjä ei tarvitse lisätä. Kulutus n. 12l/100km. Muita korjauksia ei ole tarvinnut tehdä.

        Joskus aikanaan minulla oli MB Vito ja se oli ensimmäinen ja viimeinen MB. Minulla ei ole varaa korjauttaa autoa lähes joka kuukausi Veholla. Varaosatakuukaan ei korvannut puoli vuotta kestäneitä ristikkoniveliä, koska ristikon suojakumit (lue muovia) olivat rikkuneet. Jarrut olivat ihan susi, koska katsastuksessa meni aina toisella tai kolmannella läpi. Kaikkihan sen tietävät, että Mersut rakentaa nykyisin turkkilaiset siirtotyöläiset tai espanjalaiset tai muut ei-arjalaiset. Ainoa hyvä osakokonaisuus oli moottori, siihen ei tehty korjauksia, paitsi joka toinen vuosi vaihdettiin polttoaineen paluuletkut, jotka väjistyivät huoltomiehen mukaan tärinän seurauksena.

        Ehkä minulla on ollut aina se huolella tehty Fiat, viittaan aiempaan kirjoitukseen. Fiat on minun valintani seuraavaa matkailuautoa miettiessäni. Ja monia jututtaessani olen kuullut aivan samaa tyytyväisyyttä Fiatin laatuun.


      • Joskus ihmettelee...
        as.autoilija kirjoitti:

        Minulla on jo toinen Fiat matkailuauto menossa. Edellisellä 2,8 IdTd -00 ajettiin vain 175 000 km ja sinä aikana siihen tehtiin vuosihuollot, joissa tietenkin vaihdettiin aina suodattimet ja polttimot ja 2 krt jäähdytysneste.
        Koska fiatia on aina moitittu, pidin päiväkirjaa kaikesta remontista. Huoltojen lisäksi siihen vaihdettin jarrupalatx2, pakokutki äänenvaimentimeen, etuiskarien ylälaakerit, renkaatx3, akku asunto-osaan, jakohina, sivupeli, murtoyrityksen seurauksena oven lukko. Öljyä ei tarvinnut lisätä huoltojen välillä, kulutus n. 12 l/100km.

        Nykyisellä 2.8 JTd -06on ajettu vasta vähän yli 30 000, säännöllisesti huollettu. Vaihdettu jakohina ja yksi rengaskerta. Ilmastointihuolto. Öljyjä ei tarvitse lisätä. Kulutus n. 12l/100km. Muita korjauksia ei ole tarvinnut tehdä.

        Joskus aikanaan minulla oli MB Vito ja se oli ensimmäinen ja viimeinen MB. Minulla ei ole varaa korjauttaa autoa lähes joka kuukausi Veholla. Varaosatakuukaan ei korvannut puoli vuotta kestäneitä ristikkoniveliä, koska ristikon suojakumit (lue muovia) olivat rikkuneet. Jarrut olivat ihan susi, koska katsastuksessa meni aina toisella tai kolmannella läpi. Kaikkihan sen tietävät, että Mersut rakentaa nykyisin turkkilaiset siirtotyöläiset tai espanjalaiset tai muut ei-arjalaiset. Ainoa hyvä osakokonaisuus oli moottori, siihen ei tehty korjauksia, paitsi joka toinen vuosi vaihdettiin polttoaineen paluuletkut, jotka väjistyivät huoltomiehen mukaan tärinän seurauksena.

        Ehkä minulla on ollut aina se huolella tehty Fiat, viittaan aiempaan kirjoitukseen. Fiat on minun valintani seuraavaa matkailuautoa miettiessäni. Ja monia jututtaessani olen kuullut aivan samaa tyytyväisyyttä Fiatin laatuun.

        miten 30 tkm ajetussa on vaihdettu jakohihna???? kun vaihtoväli suomessa on 90 tkm ja saksassa 120 tkm. Eihän toi 30 tkm ole vasta kuin öljynvaihtoväli ! Huollatatteko te autojanne turhaan..... Minulla on -07 Fiat ja ajan öljyillä 45000 km, jakohihna vaihdettiin 120 tkm vaikka saksalainen suosittelee 180 tkm !!
        Vikoja ei ole ollut...... nyt ajettu 160 tkm.
        "Huollossako" niitä vikoja tulee...... älkää hyvät ihmiset luottako niihin huoltomiehiin... nehän tekevät itselleen töitä, esim etuiskarien yläpäät kolisee vain talvisin kesäksi ne hiljenee ja toimii hyvin.... ;)


      • as.autoilija
        Joskus ihmettelee... kirjoitti:

        miten 30 tkm ajetussa on vaihdettu jakohihna???? kun vaihtoväli suomessa on 90 tkm ja saksassa 120 tkm. Eihän toi 30 tkm ole vasta kuin öljynvaihtoväli ! Huollatatteko te autojanne turhaan..... Minulla on -07 Fiat ja ajan öljyillä 45000 km, jakohihna vaihdettiin 120 tkm vaikka saksalainen suosittelee 180 tkm !!
        Vikoja ei ole ollut...... nyt ajettu 160 tkm.
        "Huollossako" niitä vikoja tulee...... älkää hyvät ihmiset luottako niihin huoltomiehiin... nehän tekevät itselleen töitä, esim etuiskarien yläpäät kolisee vain talvisin kesäksi ne hiljenee ja toimii hyvin.... ;)

        Joskus saa ihmetellä tietämättömätkin. Nykyinen auto on ollut yli 5 v liikenteessä, joten vaihtoaika tuli vuosissa täyteen ja se ei niin paljon maksa, etteikö sitä kannattaisi ajoissa vaihtaa. Näin luki suosituksissa eli 90 000 tai 5v on jakohihnan vaihtoväli. Tosin hihna oli kuin juuri paketista otettu, mutta koskaan ei tuon osan kanssa kannata turhia riskeerata. Mieluummin pari saturaista huoltoon kuin muutama tonni koneen uusintaan!

        No yksi syy tiheisiin huoltoväleihin on tietenkin talvemme ankaruus. Toinen tärkeämpi seikka on myyntiarvo. Jos huoltovihko osoittaa jotain 45 000 km vaihtoväliä, jätän ko auton suosiolla toisten ostettavaksi. Kyllähän se kulkee ja moottori pyörii. Naapurilla oli joskus auto, johon ei koskaan vaihtanut öljyä, lisäili vain kun pinta laski ja tikku ei enää näyttänyt mitään. Kestihän tuo kone liki 150 000 km. Ihan miten vaan kukin haluaa, mutta minä olen ajanut yhdellä autoistani liki 200 000 ja loppuhetkellä mittarissa oli liki 750 000 km ja kaikki ilman moottoriremppaa. Auto oli isäni entinen taksi, joten tiedän koko sen historian. Siitä oli pakko luopua, kun jalat eivät sateella pysyneet kuivina.


    • Fiat on auto.

      Tänä päivänä Fiat on parempi auto kun esim. Sprinter. Ja nyt tarkoitan uusia autoja. Minulla on nyt ollut kolme uutta Sprinter autoja ja koskaan en ole viettänyt niin paljon aikaa korjaamolla ennen.
      Fiat joka minulla nyt on ajossa on kaksi vuotta vanha eikä ole ollut vian vikaa. Auto on 3,0 automaatti ja toimii kun kello.

      Moni ihailee Mersua mutta ei Mersu ole Mersu enään. Nytkin joku " viisas " sanoo että vaihdoin Sprinter pois kun ei ollut rahaa maksaa kuukausierät mutta se nyt ei päde minulla koska sellaisia ei ole.

      Itse olen sitä mieltä että uusi Fiat on parempi vaihtoehto kun esim Mersu tai Peugeot mutta taas Ford kilpailee samassa sarjassa.

    • erftgyu0

      Fiatin laatu heittelee viikottain. Osat tuodaan kaukoidästä nyrkkipajoista mm. laakerit ja nivelet. Voi olla hihnalla 2300 yksilöä, joihin tulee kohtalaista osaa ja sitten 2301-4890 yksilöä, joissa on alapallot tinaa.
      Kyllä he tämän Fiiulla tietävät, mutta kun se alusta on Euroopassa tarkoitettukin noin 3-5 vuoden käyttöön ja sitten sulamaan. Meillä niillä tahkotaan 13- 30 vuotta ja korjataan ja korjataan...... niin ja korjataan. Välimeren maissa (pois Kreikka) et juuri näe Fiiuja yli 7 vuotta vanhaa pakua tai 5 vuotta vanhaa as.autoa!

    • kake560

      Sinä se vaan jaksat uskoa Fiattiin ja vielä automaattiin.
      Aja nyt sillä jonkun matkaa ,ja kirjoita sitten uudestaan ,jos vaan myönnät virheostoksesi.
      Mene Delta-autoon ja Vehoon ,ja katso kummassa korjaamossa enemmän näitä autoja seisoo pihassa.

      Jokos on esimerkiksi vaihdekeppis vaihdettu uuteen ,jos ei niin pian on sekin edessä .
      Eikä ole halpa remontti sekään
      Voin kyllä kertoa Fiatin automaatista pitkän remonttilistan ,Meillä oli 6 vuotta automaatti ,eikä tule varmasti enään koskaa Fiatin automaattia
      On muuten aika kallista hupia ,hinauttaa autoa ,kun vaihteet eivät toimi
      Minusta olisi mukavampaa ajaa autoa ,kuin hinata
      Älä vaan vie Rovaniemelle Lapinautoon automaattia korjattavaksi !!!

      • Fiat on auto

        Niin tuota? Jos nyt aatellaan että Fiat asuntoautoja myydään joku 80% vuodessa ja Mersu joku 5% niin kai tuo huoltojono on tuolla Fiat huollossa eikä toivottavasti Veholla?
        Jos kaikki Mersut olisivat yhtä huonoja kuten minun uusi Sprinter niin Veho sais rakentaa Malmin lentoasemalle uuden huoltohallin.


      • tane 765
        Fiat on auto kirjoitti:

        Niin tuota? Jos nyt aatellaan että Fiat asuntoautoja myydään joku 80% vuodessa ja Mersu joku 5% niin kai tuo huoltojono on tuolla Fiat huollossa eikä toivottavasti Veholla?
        Jos kaikki Mersut olisivat yhtä huonoja kuten minun uusi Sprinter niin Veho sais rakentaa Malmin lentoasemalle uuden huoltohallin.

        Asuntoauto tehtaat saavat ilmaiseksi Fiatin alustoja ,sen takia niitä on paljon.
        Hinta se on joka ratkaisee ,kumman ostat . Kaikki haaveilee vaan mersusta ,mutta mistähän johtuu ,että Mersuja on vähemmän ???
        Mitäs luulet köyhä???


      • tanelin varpaat
        tane 765 kirjoitti:

        Asuntoauto tehtaat saavat ilmaiseksi Fiatin alustoja ,sen takia niitä on paljon.
        Hinta se on joka ratkaisee ,kumman ostat . Kaikki haaveilee vaan mersusta ,mutta mistähän johtuu ,että Mersuja on vähemmän ???
        Mitäs luulet köyhä???

        Ja minä sain ihan uuden, ilmaisun asuntoauton, koska joku oli liimannut siihen Fiiatin merkin! Revi siitä huumoria.

        Tosin ajelen sillä vain yöllä, jotta kaverit ei irvistele!


    • edfvg

      Onko Saamankieltä ?? ¨Älä itkuun parahda ,vaikka oletkin ostanut Fiatin

    • no näin on!

      Vastaus alkuperäiseen kysymykseen, miksi Fiatia mollataan:

      Joka palstalle pesiytyy 1-3 häirikköä, jotka viikosta ja vuodesta toiseen jauhavat samaa aihetta yhä uudelleen ja uudelleen ja uudelleen....

      Asia on jo aikapäivää sitten näiltä häiriköiltä jo loppunut, eivätkä he pysty minkäälaisiin uusiin rakentaviin aloituksiin.

    • 3ws57t6guyh

      Ette tiedä mitään hinnoista!
      Audini nokkaremmi vaihdetiin viikolla. Siinä laskussa oli vajaa 400 hintaa remmelle ja kiristimelle. Lopun 690 euroa oli työlle ja alville! Maksoin siis Raision Veholla 1100 euroa nokkaremmityöstä! Montako remmejä silä vaihtaa Fiiuun?
      Audilla on nyt ajettu 98 000 km! Huoltoihin on kahdessa vuodesa mennyt noin 7600! Jop sellaiset, kuin jarrrupalat ja levyt eteen, pyyhkimen moottori, lamppuja, keskuslukituksen keskus ja paljon muuta. Itkekää siitä!

    • vfeddcff

      Niin ,niin mutta se onkin AUDI. Sillä hinnalla saakin koko Fiatin uutena . Ei kai Fiatista kukaan hölmö enempää maksa??

      • shilleri shalleri

        empä ole asuntoauto audia nähnny???OOTTEKO TE?????????????????suomessa en...

        ainootakaan rikkoutunutta remmiä ei ole vaihdettu mitä huollossa joskus kilsojen mukaan vaihdetaan..SIELLÄHÄN LUKEE KOSKA KILSAT EDELLYTTÄÄ REMMIEN VAIHDONKIN IHAN SUOSITUS TOKI!!!

        Aika halpaa on tolla audiihmisellä elämä!Hävettää ihan audi ihmisten puolesta tommoset kusipäät!!!!vai onko ne sitä kaikki??ainakin tieliikenteessä jos olet liikkeellä ns.henkilöautolla eikös ne ohita 150km vauhdissa näkyvyys nolla ja liikenteenvaarantamiseen sorru.Missäs se siniasuinen tienpäältä..sieltä ne puuttuvat budjettirahatkin saatas ei tarttes laitoksissa säästää vaipoista jne.ruuista.
        Ompa ihanaa kun elämä..pääsee vaikka thaikkuihin..pariisiin eurooppaan.Toisin kun audilla.Kalliisksi tuliskin esim.yöpyminen..paris 450-760e.Hotelli.Kuukauden lasku on hunajaa ihan.


    • edrftgyuhkolp

      Kesällä saksalainen perhe naureskeli Kalajärvellä meidän Mersu 406, 407. 508, 608 sarjan 1964-74 väliltä olevaa as-autokantaamme Kalajärvellä. Ukko sanoi, että heillä 406 sarjalaisesta Hanomac/Mersusta voisi saada keräilijältä 5000 ja se veisi sen museoonsa harvinaisuudeksi.
      Sille ei mitenkään mahtunut päähän, että samalla hinnalla niitä myydään meillä yhä käyttöön. Piti minua paskanpuhujana.

      • näkee joka päivä

        tuossa oli kyllä arjalais lisää, minä taas ajelen työkseni joka päivä täällä etelä Skånessa ja kyllä näen minkälaisilla asuntoautoilla sakemannit liikkuu ja ne ei todella ole mitään just pakasta revästyjä kuten Suomalaisilla ja Ruotsalaisilla on.


    • bgfredc

      Ei FIATISTA 1964-74 AUTOISTA OLE ENÄÄN MUSEOON VIETÄVÄKSI. Kaikista Fiatista on jo silloin tehty kattopeltiä

    • Aatun opit

      Tätä palstaa kun lukee, tulee väistämättä mieleen, että osa ihmisistä ei oikeastaan kelpaa kuin maanparannusaineeksi.

      Tai voishan näiden otuksien nahkoista tehdä Mersuun nahkapenkkejä. Siinä saisivat sitten viettää penkkinä aikaansa hikistä ihailemaansa saksalaipersusta nuuhkien. Nauttikaa!

    • autoja ne vaa on

      Kummasti noita fiatteja myydään paljon,eihä niitä myytäs jos romuja oisivat. kyl fiat vikoja mut omalla huollolla ja ajotavalla pystyy vaikuttaa kestävyyteen.
      ei kai ne sen huononpia oo ku muutkaa merkit

    • efvg

      Mietis kumpia olisi enemmän Fiatteja vai Mersuja ,jos hinta olisi sama ??

      • Fiat on auto.

        Tuo nyt on kun halpa viina! Minulla oli kaksi mersua uusia ja nyt ei ole yhtään. Toinen vaihdoin Fiatiksi toinen VW Transporteriksi.

        Se pitää varmaan paikkansa että jos Mersu olisi saman hintainen kun Fiat niin 90% kansasta ostaisi Mersun ja muutama vuoden päästä vaihtaisi pois.
        On se Mersu asuntoautona niin huono alustainen että ei toista ole. Heiluu huojuu ja etupää pitää ääntä aina kun auto niiaa.
        Ja tuo ohjaus Mersussa on kuin traktorissa verrattuna Fiatin ohjaukseen.

        Mutta niin kauan kun maksat reilu 10,000€ siitä että on tähti nokassa niin Fiat pysyy ykkösenä asuntoautona se on varma.


    • Fiat kunnon ihmisill

      Mutta miksi maksaa Mersusta enemmän kuin Fiatista, kun se ei ole yhtään parempi?

      Mersulla ajaminen tekee sitä paitsi vähän huonoa omalle statukselle. Esimerkkeinä mersukansasta mm. sinä ja pussihousufeijat.

    • edfvd

      Ja jos on kommunisti ,niin ei Mersu silloin sovi köyhälle

      • 234okj

        Mutta se Mersu sopii hyvin opillista sivistystä vaille jääneelle moukalle.


    • Ei koskaan Fiattia

      FIATTI HYVÄ AUTO,KUN EI SILLÄ AJA METRIÄKÄÄN. ON KÖYHÄN MERSU

    • omat rahat kyseessä

      katos perkuletta menin ja ostin Fiat alustaisen asuntoauton ja peräti omilla rahoilla niin että mitäs se muille kuuluu millä ajan omatpa ovat rahat.

    • ei koskaan Fiattia

      Sait 10 vuoden maksuajan , Mutta koska karavaanari maksuajalla autoaan ostaa

      • revi siitä

        Kyllä, käteisellä kun karavaanari ostaa, ei tarvitse ostaa sellaista, mitä amispellet tyrkyttää, vaan voi ostaa parhaan saatavilla olevan ja se on---YLLÄTYS---- Fiat Ducato ja Hymerin tai Karmannin koppa.


    • rfvrtgg

      Tätä just tarkoitettiin. On aivan turhaa tarjota 10 vuoden maksuaikaa automyyjien . Kaikki karavaanarit ovat rikkaita ja naistenmiehiä. Mutta siltä kaikilla on velkaa piruusti. Otetaan lainaa pankista ,että saadaan rekisterikirjaan omistajannimi

      • omat rahat kyseessä

        Kyllä täytyy tuohon vastata että ne vaihtorahat löytyi pankkitililtä, ei sitä turhaan kumminkaa reilu 35 vuotta työelämässä oltu ja oli siinä kyllä vaihto autokin kuvioissa mukana että ei sitä rahaa nyt niin hirveesti palanu. Mutta vielä toisenkin kerran mitä vittua se muille kuuluu millä ajan.


    • Sepän sälli

      Aikaisempi auto oli Mersu, kylmä kuin ryssän helvetti,lämmitys ilmalämmitys. Moottorin ja vaihdelaatikon kumit vaidettava joka toinen vuosi.Ainoa hyvä puoli takaveto.
      Nykyinen Auto Fiat, Alden keskuslämmitys, ei ole vielä niin kylmää ollut että ei tarkenisi, ainut huono puoli etuveto. Niin ja polttoaineen kulutus on huomattavasti Mersua pienempi. Molemmat on ostettu käteisellä ja on olleet ajossa koko vuoden. Fiat käynnistyy pakkasilla paremmin ja sauhuttaa vähemmän aikaa eikä vaadi pitkää hehkutusta. Kummallakin pärjää aivan yhtä hyvin Mersu vaan vaati jonkun lisälämmittemen kovimmilla keleillä mutta vastaavasti sillä takavedon ansiosta pääsi liikkeelle pahoistakin paikoista .

    • btbtbtbtbt

      Joo aivan vanhat Mersut 508 olikin kylmiä Ja niitä pysytt ostamaan käteisellä
      Ja Fiatteja pysytyy ostamaan käteisellä,kun ovat halpoja.
      Kaikki haluavat Fiateista pääsevän eroon
      Mieluummin vaikka Transiitti kuin Fiatti automaattina

      • Anonyymi

        En ikinä ota ransiittia. Se on kuin laittas betonimyllyyn kiviä ja myllyn pyörimään. Ihan hirvee kulkine.


    • Anonyymi

      Palstavahti Joksu antaa vastausen

      • Anonyymi

        Tälle palstalle on pesiytynyt eräs kotkalainen häirikkö, joka viikosta ja vuodesta toiseen jauhaa samaa aihetta yhä uudelleen ja uudelleen ja uudelleen....


    • Anonyymi

      Palstavahti Joksu laittaa pian vikalistan reuhustaan

      • Anonyymi

        Tyypillistä toimintaa Jokiselta.


    • Anonyymi

      Olen ainoa joka kirjoittaa Fiatista ja rumatikistä asiat niin kuin ne ovat.
      Palstavahti Joksu

      • Anonyymi

        Älähän nyt Jokinen ala kehua liikaa itseäsi, etkö ole kuullut sitä että itsekehu haisee.


    • Anonyymi

      Koita Palstavahti jo uuvahtaa. jää Savon Sanomat aamulla jakamatta.

      • Anonyymi

        Ei kai Reino sentään Savon Sanomia aamuisin jaa, tuskin se sellainen homma mielenterveysongelmasiselta onnistuisikaan.


    • Anonyymi

      Ei jaa mutta hurmuri Joksu jakaa

      • Anonyymi

        Onko tuokaan kohdallasi mahdollista, Jokinen, vaikka identiteettihäiriöstä kärsivällä ihmisellä esiintyykin kaksi tai useampia erilaisia ja erillisiä persoonallisuuksia.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2753
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2340
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2090
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1854
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1731
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1725
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. 100
      1656
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1477
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe