Mistä saa aitoja maavärejä myrkyttömiä ikonimaalaukseen.Käsittääkseni nykyiset myynnissä olevat eivät ole edes aitoa nähneetkään.
Vastaukset 2
- ulkosuomalainen2
Sennelier Ranskassa on hyva merkki. Eivat ole edes kalliita. Ostin Pariisin keskustan liikkeesta isot maarat, 6-10 euroa n. 100 grammaa varista riippuen. Itse kaytan Sennelierin pigmentteja ja olen ollut tosi tyytyvainen, Olen allerginen monille aineille, kaytan siksi vain maavareja, titaniumvalkoista, hiilimustaa ja ultramariinia seka hieman vermilion-punaista sankiriin. Tallainen on hyvin lammin variskaala. Lisaksi minulla on kaksi vihreaa varia: jauhettu aito malakiitti ja jonkinlainen keinotekoinen smaragdinvihrea. Mutta paaasiassa kaytan okraa, umbraa ja siennaa. Sennelierin jauheet ovat hyvalaatuisia ja hienorakeisia, ei tarvitse jauhaa, myrkyttomia. Ranskassa on toinenkin putiikki Seinen rannalla, nyt ei vain nimi muistu mieleen, maavarit tulevat Provencesta. Hollantilaisen Doakin varit ovat myos hyvia.
En kayta ollenkaan kromi- tai kobolttipohjaisia vareja allergioideni takia.
Italiasta ja muistakin maista pitaisi naita vareja loytya korkealuokkaisista taidekaupoista. Samoja jauheita kaytetaan nimittain oljyvareihin ja restaurointitoihin. Venajalta saa kauniita vareja mutta kokemukseni mukaan ovat aika karkeita. - Bizarre*
Todella ihania nuo maavärit.Olen kokeillut myös hematiitin ja lapiksen en voi kuin ihastella.
Mutta ikonipiirit voivat olla hyvinkin kriittisiä ja tuomitsevia mitä tulee ikonimaalaukseen.Jopa siinä määrin että eivät joskus tiedä itsekkään miten asian laita oikeasti on.
Neuvoja satelee puolelta jos toiselta, kohta ei ikonissa ole mitään siitä alkuperäisestä mallista jonka otin.Aika ristiriitaisia ovat ikonimaalareidenneuvot keskenään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 39665
- 86638
Sinä mies olisit
ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s31580Poliisin potkija
Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.16578Miksi jätit minut
Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?38537Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella
Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?49511- 34502
Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se
Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?62495- 63491
- 68479