7. Totuus Paavalilta

Tämän hän kirjoitti Timoteukselle Roomasta 64-67:

"Minä vannotan sinua Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen nimessä, hänen, joka on tuomitseva elävät ja kuolleet, ja hänen ilmestymisensä ja hänen valtakuntansa kautta: julista sanaa, astu esiin sopivaan ja sopimattomaan aikaan, nuhtele, moiti ja kehota, aina kärsivällisesti opettaen.

Tulee näet aika, jolloin ihmiset eivät siedä kuulla tervettä oppia vaan haalivat itselleen halunsa mukaisia opettajia kuullakseen sitä mitä kulloinkin mieli tekee. He tukkivat korvansa totuudelta ja kääntyvät kuuntelemaan taruja.

Mutta pysy sinä järkevänä kaikissa tilanteissa, kestä vaivat, julista evankeliumia ja hoida virkasi tehtävät."

Tämän totuuden taustalla on Jumalan ilmoitus Jeremialle:

"Tytär Siionin minä tuhoan, suloisen ja hemmotellun kaupungin.

Sen luokse tulevat vieraat paimenet laumoineen, pystyttävät telttansa sen ympärille, jokainen ahmii oman osansa laitumesta."

"Herra päästi kiivautensa purkautumaan, vuodatti koko hehkuvan vihansa. Hän sytytti Siionin tuleen, poltti sen perustuksia myöten.

Eivät uskoneet maan piirin kuninkaat, ei tullut kenenkään mieleen, että jonakin päivänä vainooja ja vihollinen tulisi sisään Jerusalemin porteista.

Tämä tapahtui profeettojen syntien tähden, pappien rikkomusten tähden, he vuodattivat kaupungissa viattomien verta. Silmät sokeina he nyt harhailevat kaduilla veren tahrimissa vaatteissa. Vaatteita, joihin eivät saisi edes koskea, he kantavat yllään."

Golgata oli päätepiste pappien valtakaudelle, kun Jeesus menetti henkensä ja temppelin esiripuu repesi ylhäältä alas, lopetti Jumala ilmestymisen papeille, ja siitä lähtien on valittunsa kutsunut Hesekielille antamansa ilmoituksen mukaisesti:

"Minun laumani on hajonnut, kun se on jäänyt paimenetta, ja minun lampaani ovat joutuneet petojen suihin, kun ne ovat joutuneet erilleen laumastaan. Minun lampaani harhailevat pitkin vuoria, pitkin korkeita kukkuloita, ne ovat hajaantuneet joka puolelle maata, eikä kukaan kaipaa ja etsi niitä.

Sen tähden, paimenet, kuulkaa Herran sana. Näin sanoo Herra Jumala: Minun lampaani ovat joutuneet petojen saaliiksi. Minun lampaani ovat joutuneet kaikenlaisten petojen suihin, koska kukaan ei ole niitä kainnut, koska paimenet eivät ole tunteneet murhetta niistä. Paimenet ovat pitäneet huolta vain itsestään, minun laumastani he eivät ole huolehtineet.

Sen tähden paimenet, kuulkaa Herran sana. Näin sanoo Herra Jumala: Niin totta kuin elän, minä panen paimenet vastaamaan, minä vaadin heidät tilille lampaistani. Enää he eivät saa olla laumani paimenina, enää he eivät saa huolehtia minun laumastani eivätkä omasta hyvinvoinnistaan. Minä pelastan lampaani heidän hampailtaan, enää ne eivät joudu heidän ruoakseen.

Näin sanoo Herra Jumala: Minä etsin itse lampaani ja pidän niistä huolen. Niin kuin paimen pitää huolta lampaistaan, kun ne ovat hajaantuneet hänen ympäriltään, niin minäkin huolehdin lampaistani ja haen ne turvaan kaikkialta, minne ne sumuisena ja synkkänä päivänä ovat kaikonneet."

105

361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämänkin totuuden sisään oli Paavali onnistunut lisäämään kaksi Saatanalta saamaansa opetusta.

      Kuka ne huomaa?

      • Jokaisen Saatanan Paavalille antaman erinomaisen ilmestyksen opetuksen tarkoitus oli Jeesuksen opetusten vastainen toiminta - Hengen herjaus eli Pyhän Hengen pilkka.

        Siksi tässäkin Timoteukselle lähettämässä viestissä lähti maailmalle myöds kaksi erinomaista tapaa herjata Kristuksen Henkeä.

        1.Jeesus ei käskenyt vannomaan, vaan:

        "Vielä teille on opetettu nämä isille annetut käskyt: 'Älä tee väärää valaa' ja 'Pidä, mitä olet Herralle valalla vannonut'.

        Mutta minä sanon teille: Älkää vannoko lainkaan. Älkää taivaan kautta, sillä se on Jumalan valtaistuin, älkää maan kautta, sillä se on hänen jalkojensa koroke, älkääkä Jerusalemin kautta, sillä se on suuren kuninkaan kaupunki

        Älä myöskään vanno pääsi kautta, sillä et sinä pysty muuttamaan ainuttakaan hiustasi mustaksi etkä valkoiseksi.

        Kun myönnätte, sanokaa vain: 'Kyllä', kun kiellätte, sanokaa: 'Ei.' Enempi on pahasta.

        2. Saatanan sanelemat seurakuntavirat, joihin Paavali oli jo nuoren Timoteuksenkin niitannut.

        Jeesuksella on täällä maan päällä ainoastaan hänen Henkensä saaneita todistajia:

        "Te tiedätte, että hallitsijat ovat kansojensa herroja ja maan mahtavat pitävät kansoja valtansa alla. Niin ei saa olla teidän keskuudessanne. Joka tahtoo teidän joukossa tulla suureksi, se olkoon toisten palvelija, ja joka tahtoo teidän joukossanne ensimmäiseksi, se olkoon toisten orja."

        "Te olette ystäviäni, kun teette sen minkä käsken teidän tehdä. En sano teitä enää palvelijoiksi, sillä palvelija ei tunne isänänsä aikeita. Minä sanon teitä ystävikseni, olenhan saattanut teidän tietoonne kaiken, inkä olen Isältä

        Ette te valinneet minua, vaan minä valitsin teidät, ja minun tahtoi on, että te lähdette liikkeelle ja tuotatte sitä hedelmää, joka pysyy. Kun niin teette, Isä antaa teille kaiken mitä minun nimessäni häneltä pyydätte.

        Tämän käskyn minä annan teille: rakastakaa toisianne."

        "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan jääkää odottamaan siä, minkä Isä on teille luvannut, ja mistä olette minulta kuulleet. Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä. Siihen ei ole enää montaakaan päivää.

        Mutta te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee teihin, ja te olette minun todistajani, Jerusalemissa, koko Juudeassa ja Samariassa ja maan ääriin saakka."

        Jopa kaukaisessa maan ääressä, Siikajoen kunnan Ruukin kylässäkin ja Suomi24 raamattukeskustelussa.


      • ylikersantti.
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Jokaisen Saatanan Paavalille antaman erinomaisen ilmestyksen opetuksen tarkoitus oli Jeesuksen opetusten vastainen toiminta - Hengen herjaus eli Pyhän Hengen pilkka.

        Siksi tässäkin Timoteukselle lähettämässä viestissä lähti maailmalle myöds kaksi erinomaista tapaa herjata Kristuksen Henkeä.

        1.Jeesus ei käskenyt vannomaan, vaan:

        "Vielä teille on opetettu nämä isille annetut käskyt: 'Älä tee väärää valaa' ja 'Pidä, mitä olet Herralle valalla vannonut'.

        Mutta minä sanon teille: Älkää vannoko lainkaan. Älkää taivaan kautta, sillä se on Jumalan valtaistuin, älkää maan kautta, sillä se on hänen jalkojensa koroke, älkääkä Jerusalemin kautta, sillä se on suuren kuninkaan kaupunki

        Älä myöskään vanno pääsi kautta, sillä et sinä pysty muuttamaan ainuttakaan hiustasi mustaksi etkä valkoiseksi.

        Kun myönnätte, sanokaa vain: 'Kyllä', kun kiellätte, sanokaa: 'Ei.' Enempi on pahasta.

        2. Saatanan sanelemat seurakuntavirat, joihin Paavali oli jo nuoren Timoteuksenkin niitannut.

        Jeesuksella on täällä maan päällä ainoastaan hänen Henkensä saaneita todistajia:

        "Te tiedätte, että hallitsijat ovat kansojensa herroja ja maan mahtavat pitävät kansoja valtansa alla. Niin ei saa olla teidän keskuudessanne. Joka tahtoo teidän joukossa tulla suureksi, se olkoon toisten palvelija, ja joka tahtoo teidän joukossanne ensimmäiseksi, se olkoon toisten orja."

        "Te olette ystäviäni, kun teette sen minkä käsken teidän tehdä. En sano teitä enää palvelijoiksi, sillä palvelija ei tunne isänänsä aikeita. Minä sanon teitä ystävikseni, olenhan saattanut teidän tietoonne kaiken, inkä olen Isältä

        Ette te valinneet minua, vaan minä valitsin teidät, ja minun tahtoi on, että te lähdette liikkeelle ja tuotatte sitä hedelmää, joka pysyy. Kun niin teette, Isä antaa teille kaiken mitä minun nimessäni häneltä pyydätte.

        Tämän käskyn minä annan teille: rakastakaa toisianne."

        "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan jääkää odottamaan siä, minkä Isä on teille luvannut, ja mistä olette minulta kuulleet. Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä. Siihen ei ole enää montaakaan päivää.

        Mutta te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee teihin, ja te olette minun todistajani, Jerusalemissa, koko Juudeassa ja Samariassa ja maan ääriin saakka."

        Jopa kaukaisessa maan ääressä, Siikajoen kunnan Ruukin kylässäkin ja Suomi24 raamattukeskustelussa.

        Miksi syytät Paavalia vannomisesta, vaikka itsekin olet ainakin sotilasvalan vannonut?


      • ylikersantti. kirjoitti:

        Miksi syytät Paavalia vannomisesta, vaikka itsekin olet ainakin sotilasvalan vannonut?

        Tietämätön oli silloin Jeesuksen ilmoituksesta vannomisesta.

        Mutta eipä Jumala ole sitä minulle synniksi lukenut, kun itse johdatti minut sotilasuralle, jotta sai varmistettua eläkepäivien toimeentulon, kun otti minut palvelukseensa.

        Eipä tuosta Jeesuksen käskystä ole piitannut Puolustusvoimien johtokaan eikä edes sotilaspapit, joiden luulisi tämän asian tietävän.


    • ilonlintunen.

      Olet pahan päivän lintu, jolle tämän päivän sää on oikein sopiva, sillä sinä olet viemässä ihmisiltä elämänilo.

      • Minun puolesta jokainen saa vapaasti tyydyttää hengenliset halunsa missä joukossa tahansa.

        Niillä haluilla ja iloilla eletään vain tämän maallisen vaelluksen ajan, ja siihen ne sitten päättyvät.

        Valittujen kohdalla elämä jatkuu vielä kuoleman jälkeenkin. Juuri niin kuin Jeesus Kristus on ilmoittanut:

        "Joka varjelee elämäänsä, kadottaa sen, mutta joka elämänsä minun tähteni kadottaa, on sen löytävä."

        "Joka rakastaa elämäänsä, kadottaa sen, mutta joka tässä maailmassa panee alttiiksi elämänsä, saa osakseen ikuisen elämän."


      • Totuus esiin
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Minun puolesta jokainen saa vapaasti tyydyttää hengenliset halunsa missä joukossa tahansa.

        Niillä haluilla ja iloilla eletään vain tämän maallisen vaelluksen ajan, ja siihen ne sitten päättyvät.

        Valittujen kohdalla elämä jatkuu vielä kuoleman jälkeenkin. Juuri niin kuin Jeesus Kristus on ilmoittanut:

        "Joka varjelee elämäänsä, kadottaa sen, mutta joka elämänsä minun tähteni kadottaa, on sen löytävä."

        "Joka rakastaa elämäänsä, kadottaa sen, mutta joka tässä maailmassa panee alttiiksi elämänsä, saa osakseen ikuisen elämän."

        hyvin vastasit tuolle vieraasta tulesta iloitsevalle hurmahengelle

        "Aika tulee, jolloin he seuraavat villitseviä henkiä ja kääntävät korvansa pois totuudesta....


      • Totuus esiin kirjoitti:

        hyvin vastasit tuolle vieraasta tulesta iloitsevalle hurmahengelle

        "Aika tulee, jolloin he seuraavat villitseviä henkiä ja kääntävät korvansa pois totuudesta....

        Vaikka kuinka kovasti toivoisi, että ihmiset heräisivät totuuteen, ei se enää onnistu. Koska se olisi vastoin tätäkin Jeesuksen ilmoitusta:

        "Jeesus vaelsi kohti Jerusalemia. Hän kulki kaupungista kaupunkiin ja kylästä kylään ja opetti.
        Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi:
        "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene.
        "Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.'
        Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.'
        Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.'

        Huomaa, että tässäkin ihmisparat vetoavat tähän lopun ajan vihan viiniin. Sillä ovathan porttopapit luvanneet sen johdattavan iankaikkiseen elämään.


    • Sinä olet

      Sairastunut raamattuun vakavasti.

      • Totuuden Henki sanoo sen toisin:

        Olen tervehtynyt Raamatun totuuteen todella vakavasti, ja vieläpä koko loppuelämäkseni, lähettäjäni tahdon mukaisesti:

        "Jo ollessasi äidin kohdussa minä valitsin sinut tähän tehtävään. Se eläketulo,mikä sinulla on, saa sinulle riittää ja loppuelämäsi olet minun palveluksessani.

        Menet, minne minä sinut lähetän ja puhut kaikki, mitä minä käsken sinun puhua.
        Älä ihmisiä pelkää, sillä minä olen kanssasi ja pelastan sinut. Äläkä heitä kauhistu, etten minä kauhistuttaisi sinua heidän edessään.

        Ja jos ilman minun tahtoani johonkin ryhdyt, minä panen sen eteen mustan seinän."


      • sotilaskotisisar
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Totuuden Henki sanoo sen toisin:

        Olen tervehtynyt Raamatun totuuteen todella vakavasti, ja vieläpä koko loppuelämäkseni, lähettäjäni tahdon mukaisesti:

        "Jo ollessasi äidin kohdussa minä valitsin sinut tähän tehtävään. Se eläketulo,mikä sinulla on, saa sinulle riittää ja loppuelämäsi olet minun palveluksessani.

        Menet, minne minä sinut lähetän ja puhut kaikki, mitä minä käsken sinun puhua.
        Älä ihmisiä pelkää, sillä minä olen kanssasi ja pelastan sinut. Äläkä heitä kauhistu, etten minä kauhistuttaisi sinua heidän edessään.

        Ja jos ilman minun tahtoani johonkin ryhdyt, minä panen sen eteen mustan seinän."

        Miksi sitten yhä kaivelet kuolleita kirjoituksia Raamatusta kun Jeesusksen totuus tekee kaikesta vapaaksi?
        Miksi et pysty hylkäämään kuolluta kirjainta ja ala elämään Jeesuksen suurimman käskyn mukaisesti?
        Opetuslapsille Jeesus antoi tehtäväksi lähetyskäskyn mutta sekin tulli suorittaa Jeesuksen suurimman käskyn mukaisesti lähimmäisen rakkaudessa.
        Miksi sinä pyrit, lähes jokaisessa kirjoituksessasi kirjoitat loukkaavin ilmaisuin ihmisistä, joiden ainoa rikos on se, että he ovat syntisiä?
        Miksi Jeesuksen sana ei ole sinua vapauttanut lähimmäisen rakkauteen?


    • Totuus on vapauttanut minut näkemään kaikki Raamattuun kirjatut Jeesuksen Kristuksen totuuden vastaiset opit.

      Jeesuksen lähetyskäskyyn ei sisälly tätä Saatanan seurakunnilleen omimaa rakkauskäskyä:

      "Rakkaat veljet ja sisaret (myös sotilaskotisisaret) Jeesuksessa Kristuksessa. Kaikkihan me tiedämme, että Jumala on rakkaus, joka pelkästä armosta on meidät kaikki uskovat pelastanut, koska kukaan meistä ei voi tietää totuutta.

      Mutta jos joku kuitenkin aiheuttaa teille ahdistusta, masennusta ja kalseaa oloa, ilmoittaessaan päässeensä ahtaasta portista sisälle ja saaneensa Kristukselta hänen Henkensä ja sen myötä tietoonsa koko totuuden, niin tietäkää tämä; tällaisesta ihmisestä on jo tullut toisten tuomitsija."

      Jeesuksen alkuperäiseen rakkauskäskyyn ei kuulu tietämättömyys totuudesta, vaan ainoastaan totuus. Koska pyhitykseen, Kristuksen Hengen saamiseen liittyy ainoastaan totuus.

      Tämä tulee erittäin selvästi esille Jeesuksen jäähyväisrukouksessa Isälleen:

      "Nyt minä tulen sinun luoksesi. Puhun tämän, kun vielä olen maailmassa, jotta minun iloni täyttäisi heidät.

      Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu.

      En kuitenkaan pyydä, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että varjelisit heidät pahalta. He eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu.

      Pyhitä heidät totuudellasi. Sinun sanasi on totuus.

      Niin kuin sinä lähetit minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät. Minä pyhitän itseni uhriksi heidän tähtensä, että heistäkin tulisi totuuden pyhittämiä.
      ]
      Minä en rukoile vain heidän puolestaan, vaan myös niiden puolesta, jotka heidän todistuksensa tähden uskovat minuun.

      Miksi ei sinunkaan mielestä Saatanan synnin vallassa olevia ihmisiä ei saisi paljastaa?

      Minun Kristukselta saamaani rakkauteen liittyy totuus, ei valhe, ja siksi sinullekin totuuden kerron, vaikka sinä et siitä pidä.

      Tämäkin Jeesuksen ilmoitus toistuu tänäänkin hänen valittujensa kohdalla:

      "Mutta minua te ette usko, koska minä sanon teille totuuden."

      • sotilaskotisisar

        Jos sinulla olisi totuus, sinä pysyisit totuudessa mutta selvästikään sinulla ei ole tuota totuutta edes Raamatun tuntemuksessasi koska et sitä noudata.
        Lähetyskäsky nimenomaisesti pitää sisällään käskyn rakastaa lähimmäistä.

        Jeesus:"opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa"
        Lähetyskäsky pitää sisällään kaiken mitä opetuslasten tulee noudattaa,myös tämän:
        "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi.
        Tämä on käskyistä suurin ja tärkein.
        Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.

        Miksi Jeesus ei haluaisi opetuslasten noudattavan tätä tärkeintä käskyä?
        Jos sinä olet saanut tehtävän suoraan Jeesukselta ja tärkein niistä on totuus,miksi sinät et kertoisi sitten totuutta ja ainoastaan totuutta?


      • sotilaskotisisar kirjoitti:

        Jos sinulla olisi totuus, sinä pysyisit totuudessa mutta selvästikään sinulla ei ole tuota totuutta edes Raamatun tuntemuksessasi koska et sitä noudata.
        Lähetyskäsky nimenomaisesti pitää sisällään käskyn rakastaa lähimmäistä.

        Jeesus:"opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa"
        Lähetyskäsky pitää sisällään kaiken mitä opetuslasten tulee noudattaa,myös tämän:
        "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi.
        Tämä on käskyistä suurin ja tärkein.
        Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.

        Miksi Jeesus ei haluaisi opetuslasten noudattavan tätä tärkeintä käskyä?
        Jos sinä olet saanut tehtävän suoraan Jeesukselta ja tärkein niistä on totuus,miksi sinät et kertoisi sitten totuutta ja ainoastaan totuutta?

        Onko sinun mahdotonta erottaa valhetta totuudesta.

        Minä en ole täällä valheella haalimassa ihmisiä Saatanan synnin orjuuteen, vaan totuudella Kristuksen opetuslapsiksi.

        Muista Jeesuksen jäähyväisrukouksesta tämä:

        "Pyhitä heidät totuudellasi. Sinun sanasi on totuus.

        Niin kuin sinä lähetit minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät. Minä pyhitän itseni uhriksi heidän tähtensä, että heistäkin tulisi totuuden pyhittämiä.

        Minä en rukoile vain heidän puolestaan, vaan myös niiden puolesta, jotka heidän todistuksensa tähden uskovat minuun."

        Jos sinä nyt minun todistusteni tähden alkaisit uskoa, että Kristukselta saatua totuutta täällä olen julistamassa, alkaisi hän taivaassa rukoilla puolestasi.

        Ja se helpottaisi sinua suuresti pääsemään vapauteen Saatanan synnin siteistä, riippumatta siitä, minkä porttoseurakunnan jäsen sinä olet.

        Tämä on Jeesuksen alkuperäinen lähetyskäsky:

        "Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa.

        Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

        300-luvulla Keisari Konstantinuksen porttopiispat mitätöivät tästä käskystä tämän:

        "ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa", ja laativat sijalle tyhjänpäiväiset saatanalliset uskontunnustuskokoelmansa.


      • sotilaskotisisar
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Onko sinun mahdotonta erottaa valhetta totuudesta.

        Minä en ole täällä valheella haalimassa ihmisiä Saatanan synnin orjuuteen, vaan totuudella Kristuksen opetuslapsiksi.

        Muista Jeesuksen jäähyväisrukouksesta tämä:

        "Pyhitä heidät totuudellasi. Sinun sanasi on totuus.

        Niin kuin sinä lähetit minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät. Minä pyhitän itseni uhriksi heidän tähtensä, että heistäkin tulisi totuuden pyhittämiä.

        Minä en rukoile vain heidän puolestaan, vaan myös niiden puolesta, jotka heidän todistuksensa tähden uskovat minuun."

        Jos sinä nyt minun todistusteni tähden alkaisit uskoa, että Kristukselta saatua totuutta täällä olen julistamassa, alkaisi hän taivaassa rukoilla puolestasi.

        Ja se helpottaisi sinua suuresti pääsemään vapauteen Saatanan synnin siteistä, riippumatta siitä, minkä porttoseurakunnan jäsen sinä olet.

        Tämä on Jeesuksen alkuperäinen lähetyskäsky:

        "Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa.

        Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

        300-luvulla Keisari Konstantinuksen porttopiispat mitätöivät tästä käskystä tämän:

        "ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa", ja laativat sijalle tyhjänpäiväiset saatanalliset uskontunnustuskokoelmansa.

        Voitko totuudenmukaisesti kertoa lähetyskäskyn pitävän sisällään myös rakkauden kaksoiskäskyn jonka Jeesus kertoi olevan käskyistä tärkeimmän ja joka kuuluu opetuslasten käskyyn pitää ja noudattaa kaikki Jeesuksen antama opetus?
        Tuntuisi oudolta ja vastoin Jeesuksen tärkeintä opetusta ellei tuo käsky rakastaa lähimmäistä kuuluisi myös lähetyskäskyyn?
        Jos käsky rakastaa lähimmäistä ei sisälly lähetyskäskyyn ja opetuslapseuteen,ei silloin ole syntien anteeksisaamista eikä pelastustakaan.

        Kirjoitat mielelläsi totuudesta esim. "Pyhitä heidät totuudellasi. Sinun sanasi on totuus" mutta kun sinun tulisi itse omalla kohdallasi antaa nyt totuudenmukainen vastaus Jeesuksen tärkeimmän käskyn sisältymisestä opetuslapseuteen se on sinulle yllättäen totuuden vastaista,Miksi?

        Kirjoituksesi toista loukkaamaan pyrkiviin ilmaisuihin en kommntoi koska jo totesin aiemmin että viljelet niitä lähestulkoon jokaisessa vastauksessa sinulle vastanneille.


      • sotilaskotisisar kirjoitti:

        Voitko totuudenmukaisesti kertoa lähetyskäskyn pitävän sisällään myös rakkauden kaksoiskäskyn jonka Jeesus kertoi olevan käskyistä tärkeimmän ja joka kuuluu opetuslasten käskyyn pitää ja noudattaa kaikki Jeesuksen antama opetus?
        Tuntuisi oudolta ja vastoin Jeesuksen tärkeintä opetusta ellei tuo käsky rakastaa lähimmäistä kuuluisi myös lähetyskäskyyn?
        Jos käsky rakastaa lähimmäistä ei sisälly lähetyskäskyyn ja opetuslapseuteen,ei silloin ole syntien anteeksisaamista eikä pelastustakaan.

        Kirjoitat mielelläsi totuudesta esim. "Pyhitä heidät totuudellasi. Sinun sanasi on totuus" mutta kun sinun tulisi itse omalla kohdallasi antaa nyt totuudenmukainen vastaus Jeesuksen tärkeimmän käskyn sisältymisestä opetuslapseuteen se on sinulle yllättäen totuuden vastaista,Miksi?

        Kirjoituksesi toista loukkaamaan pyrkiviin ilmaisuihin en kommntoi koska jo totesin aiemmin että viljelet niitä lähestulkoon jokaisessa vastauksessa sinulle vastanneille.

        Jeesuksen lähetyskäsky pitää sisällään kaikki hänen käskynsä:

        "Ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa."

        Saatanan valheen henki kyllä hokee rakkautta joka ainoassa tilanteessa, jonka ainut tarkoitus on saada ihmiset unohtamaan kaikki muut Jeesuksen käskyt.

        Vasta Kristukselta Hengen ja tehtävän saanut ihminen pystyy rakastamaan totuudessa. Ja tie Kristuksen luokse lähtee tästä:

        "Menkää sisään ahtaasta portista. Monet menevät avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie kadotukseen.

        Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät sen."

        "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene.

        Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.'

        Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi ja sinä opetit meidän kaduillamme.'

        Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät'."

        "Jos joku rakastaa minua, hän noudattaa minun sanaani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme asumaan hänen luokseen."

        Mikä on vienyt sinulta kivun kilvoitella Kristuksen luokse?

        Kun sinä uskot Raamatusta mieleisiä kirjoituksia etsimällä pelastuvasi, niin täysin väärässä olet, sillä yksikään kirjoitus ei sinua tule pelastamaan:

        "Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytyvän
        iankaikkisen elämän - ja nehän juuri todistavat minusta.

        Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän.
        En minä ole ihmisten kiitosten tarpeessa. Minä tunnen teidät:
        teissä ei ole rakkautta Jumalaan.

        Minä olen tullut Isäni nimissä, ettekä te ota minua vastaan.
        Mutta jos joku toinen tulee omissa nimissään, silloin te kyllä
        olette vastaanottavaisia.

        Kuinka te voisittekaan uskoa! Te kärkytte kunniaa toisiltanne
        ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ainoalta Jumalalta."


    • 18+

      Missä vaiheessa sinun uskonelämääsi "Niin kuin nyt tälläkin
      palstalla se on kaikkien nähtävissä, miten ystävistä tuleekin hetkessä vihollisia. " -sanojen valossa aloit opettaa, ettei Paavali koskaan saanut Kristuksen Henkeä.

      Ymmärrän, että olet vielä muutama vuosi sitten lainannut montaakin Paavalin kirjoitusta omien selitystesi tueksi ja vasta pari vuotta olet selittänyt, että kun Jumala Raamatun Sanan todistuksella teki monia voimallisia tekoja Paavalin kätten kautta, olet osoittautunut mmailmankaikkeuden ainoaksi henkilöksi, Paavalin ja Jumalan viholliseksi ja selittänyt: Ne olivat vain saatanan rättisulkeiset!

      MITEN IHMEESS* pyhästä Paavalista tulikin vihollisesi. Eihän Pietaristakaan tullut Paavalin vihollinen- Satutko vain yksinkertaisesti kuulumaan niihin lahkohenkisiin kristittyihin, jotka ovat kerran hairahtuneet pyhittämään vanhan ihmisensä. joka ei koskaan alistu Jumalan lain alle, koska ei voi....ei voi...ei siis kertakaikkiaan voi.

      • muistutukseksi

        Paholainenhan ne niitä erinomaisia ilmestyksiä antoi Jeesuksellekin, mutta Jeesus ei niistä alkanut Paavalin tavoin kerskumaan. Oikeassahan Teuvo on.


      • muistutukseksi kirjoitti:

        Paholainenhan ne niitä erinomaisia ilmestyksiä antoi Jeesuksellekin, mutta Jeesus ei niistä alkanut Paavalin tavoin kerskumaan. Oikeassahan Teuvo on.

        Kiitos sinulle! Pienikin totuuuden viesti saa aina mielen iloiseksi, tämän suuren väärämielisen joukon keskellä.

        Niin paljon olen jo Paavalin valheidsta ja niiden syistä kirjoittanut, että luulisi jo monen ihmisen tajuavan niiden takana olevan Saatanan hengen.

        Mutta ei!

        Koska jokainen Paavalin opeista itselleen uskon ominut, on jo syyllistynyt Paavalin tavoin Kristuksen hengen herjaukseen, eikä sieltä enää ole totuuden tielle paluuta.


    • MIksi et pysty ymmärtämään tätä yksinkertraista totuutta Pyhästä Hengestä:

      Kristus ei jätä ketään valittuaaan, jolle on Henkensä iankaikkisuuden sinetiksi antanut, Saatanan enkelin kuritettavaksi. Eli edelleen synnin kahleisiin.

      Mahtoikohan Saatanalle tulla katumuksen hetkiä, kun erinomaisilla ilmestyksilläään teki Paavalista omien valheittensa julistajan, jota kuitenkin lopulta joutui jatkuvasti kurittamaan.

      Kristuksen totuuden julistamisesta ei Paavali Saatanan synnin siteisiin jäänyt, vaan siksi jäi, kun alkoi julistaa Saatanan ilmestyksiä Jumalan ilmestyksinä.

      Minä en ole tänne yhtään kirjoitusta tuonut oman lihani tuntemusten vallassa, vaan ainoastaan sitä mukaa, kun Pyhä Henki on niitä kehottanut tuomaan. Tämä pätee myöskin näihin Paavalin kahden hengen opetuksiin.

    • Jatkan vielä. Muistaako 18 tätä keskustelun aloitustani helmikuun alussa 2009, ja miten sille kävi?

      RAAMATUN HEIKOIN LENKKI

      Jos ajatellaan Raamatun tärkeintä opetusta siitä, miten ihminen saa
      tämän maallisen vaelluksensa aikana kohdata Vapahtajansa, Jeesuksen
      Kristuksen ja saada häneltä sydämeensä taivaan hääjuhliin kelpaavan hääpuvun, Pyhän Hengen, niin Raamatun heikoin lenkki on ilman muuta lähes kaikki apostoli Paavalin kirjeet. Joten täysin asiallinen oli apostoli Pietarin
      varoitus hänen kirjeistään:

      "Ja pitäkää sitä pelastuksenanne, että Herra on kärsivällinen. Näinhän myös rakas veljemme Paavali on hänelle annetun viisauden mukaisesti teille kirjoittanut.

      Samaa hän sanoo kaikissa kirjeissään, joissa puhuu näistä asioista.
      Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja
      haihattelevat ihmiset omaksi tuhokseen vääristelevät niin kuin kaikkia
      muitakin pyhiä kirjoituksia."

      Mikä mahtoi Paavalissa saada aikaan sen, että hän rakenteli sellaisia
      lauseita ja oppirakennelmia, jotka vielä tänäkin päivänä mahdollistavat
      väärämielisten johdattaa jopa valitut epäuskon kautta kadotukseen?

      Itse näen siihen kaksi syytä. Ensiksi.

      Hän saattoi kokea itsensä alkuperäisiä opetuslapsia vähäpätöisemmäksi,
      johtuen siitä, että hän oli heidän vainoojansa, ja siksi joutui jopa omaa
      asemaansa puolustamaan:

      "Viimeiseksi kaikista hän ilmestyi minulle, joka olen kuin keskosena syntynyt. Olenhan apostoleista vähäisin enkä edes ansaitse apostolin nimeä, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa."

      "En minä kuitenkaan katso olevani mitenkään huonompi kuin nuo mainiot
      apostolit.Puhetaitoni on ehkä kehno, mutta tietoni ei, ja tietoni olen kaikin tavoin,
      kaikissa asioissa saattanut teidän nähtäväksenne."

      Toiseksi:

      Juuri tästä kehnosta puhetaidosta johtuen hän pyrki osoittamaan kirjoitustaidollaan noille "yksinkertaisille kalastajille", mikä hän on miehiään.Hän toi tämän myös julki, kun joutui pidätetyksi:

      "Kun Paavalia jo oltiin viemässä sisälle kasarmiin, hän kysyi komentajalta:

      "Saanko sanoa sinulle pari sanaa?" "Puhutko sinä kreikkaa!" ihmetteli komentaja.

      "Etkö siis olekaan se egyptiläinen, joka jokin aika sitten nousi kapinaan
      neljäntuhannen murhamiehen kanssa ja vei heidät autiomaahan?"

      Paavali vastasi: "Minä olen juutalainen, kotoisin Kilikian Tarsoksesta, jonka
      kaikki varmaankin tuntevat. Pyydän sinua, salli minun puhua kansalle."

      Komentaja suostui tähän. Paavali asettui portaille seisomaan ja viittasi kädellään, ja kaikki vaikenivat. Hän alkoi puhua heille heprean kielellä:

      "Veljet ja isät! Kuulkaa, mitä nyt sanon puolustuksekseni." Väkijoukko hiljeni
      entisestään kuullessaan hänen puhuvan hepreaksi, ja Paavali jatkoi

      "Minä olen juutalainen. Olen syntynyt Kilikian Tarsoksessa mutta kasvanut tässä kaupungissa. Gamalien oppilaana minut on kasvatettu isiemme ja lain kaikkien vaatimusten mukaan. Kiivaasti minä taistelin Jumalan puolesta, juuri niin kuin te kaikki tänään teette.

      Minä olin tälle tielle lähteneiden verivihollinen ja vainosin heitä, pidätin miehiä ja
      naisia ja toimitin heidät vankilaan.

      Tämän voi ylipappi ja koko vanhimpien neuvosto todistaa. Heiltä sain myös valtuudet, Damaskoksen veljille osoitetut kirjeet, kun lähdin sinne vangitsemaan siellä olevia kristittyjä ja tuomaan heidät Jerusalemiin rangaistavaksi."

      Lukekoon, ketä kiinnostaa Paavalin todistus loppuun Apt. luku 22 ja 23

      • Loppu aloituksesta Raamatun heikoin lenkki:

        Kun Pyhä Henki oli minulla Raamatun ensimmäisen kerran kannesta kanteen
        luettanut, tulin jo silloin vakuuttuneeksi siitä, että todella aiheellinen tuo apostoli
        Pietarin varoitus Paavalin kirjoituksista oli. Siksi hän ei antanutkaan minun sitoa
        itseäni noihin Paavalin kirjeisiin, kun vain totuutta halusin elämääni saada.

        Kunhän minut sitten tammikuussa 1987 viideksi vuodeksi luterilaiseen seurakuntaan johdatti, niin täysin rinnoin todesta sen otin. Ja niinpä minä lähes joka sunnuntai olin kirkon penkissä kuuntelemassa pappien saarnoja, ja kun vuoden kuluttua Pyhän Hengen sain, sain myös Hengen silmin ja korvin niitä kuunnella ja päivä päivältä sain tulla entistä vakuuttunemmaksi siitä, että juuri Paavalin kirjeilla tämä kansa on eksytetty.

        Tosin pari kertaa sain kuulla ahtaasta portista ja ahtaasta ovesta. Toisen papin mukaan ahdas portti on hautausmaan portti ja toisen papin mukaan ahdas ovi on kirkon ovi.

        Ja siinä kaikki ihmisen pelastukseen liittyvästä tärkeimmästä prosessista.

        Ja nyt nämä neljä vuotta tämän sekalaisen nettiseurakunnan keskellä ovat vain
        vahvistaneet tämän asian täysin varmaksi, sillä niin usein täällä väärämielisyyteen johdetut Paavalin kirjeillä väärämielisyyttään oikemieliseksi yrittävät todistella.

        Ja syntisyttäänkin juuri Paavalin kirjeillä itsestään selväksi asiaksi todistelevat,
        jos kerran pyhä Paavalikin, niin miksi emme siis mekin:

        "Tiedän, ettei minussa, nimittäin minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää. Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen.

        En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo. Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti"

        En lähestulkoonkaan kritisoi Paavalin kaikkia kirjoituksia. Mutta joukossa on sellaista, mikä on ristiriidassa Jeesuksen ja alkuperäisten opetuslasten opetusten kanssa. Jopa Paavalin omienkin kirjoitustensan kanssa.


    • Jumalan ihminen

      Mikähän palkka on tulossa sellaiselle ihmiselle, joka pilkkaa Kirjoituksia ja apostoleja? Eipä ainakaan Jumalan siunausta siitä voi periä. Miksi ihminen tieten tahtoen hukkaa aikansa, jonka Jumalalta on saanut, pyhien asioiden ja Jumalan sanan pilkkaamiseen?

    • Minkä jumalan ihminen sinä olet, kun pidät Saatanan Paavalille sanelemia uskonoppeja Jumalan pyhien asioiden ja Jumalan sanan pilkkaamisena?

      • sotilaskotisisar

        Miksi pyrit mustamaalaamaan Paavalia tässä aloituksessasi kun tiedetään että Paavalin toinen kirje Timoteukselle on Paavalin jälkeen, hänen koulukuntansa nimissä kirjoitettu kirje, eikä suinkaan Paavalin itsensä kirjoittama?
        Emmehän voi maallisissa asioissa syyllistää toista henkilöä teoista joita hän ei ole tehnyt.
        Iankaikkisissa asioissa joudumme tuomiolle omista synneistämme ja tuomiomme valta tulee Herralta Jeesukselta syntiemme mukaan.


      • satusetä1
        sotilaskotisisar kirjoitti:

        Miksi pyrit mustamaalaamaan Paavalia tässä aloituksessasi kun tiedetään että Paavalin toinen kirje Timoteukselle on Paavalin jälkeen, hänen koulukuntansa nimissä kirjoitettu kirje, eikä suinkaan Paavalin itsensä kirjoittama?
        Emmehän voi maallisissa asioissa syyllistää toista henkilöä teoista joita hän ei ole tehnyt.
        Iankaikkisissa asioissa joudumme tuomiolle omista synneistämme ja tuomiomme valta tulee Herralta Jeesukselta syntiemme mukaan.

        Kristinusko on vähemmistön uskonto. Jumala on pappien keksintö. Syntikin on ihmisten keksimä juttu.


      • sotilaskotisisar kirjoitti:

        Miksi pyrit mustamaalaamaan Paavalia tässä aloituksessasi kun tiedetään että Paavalin toinen kirje Timoteukselle on Paavalin jälkeen, hänen koulukuntansa nimissä kirjoitettu kirje, eikä suinkaan Paavalin itsensä kirjoittama?
        Emmehän voi maallisissa asioissa syyllistää toista henkilöä teoista joita hän ei ole tehnyt.
        Iankaikkisissa asioissa joudumme tuomiolle omista synneistämme ja tuomiomme valta tulee Herralta Jeesukselta syntiemme mukaan.

        Kyllä Jumala jo Paavalin mustamaalasi antamalla Saatanalle käskyn lähettää enkelinsä häntä kurittaamaan, kun alkoi julistaa Saatanan erinomaisia ilmestyksiä Jumalan antamina.

        Kuten tässäkin avauksessa tuo vannominen ja seurakuntavirat.

        Jeesus Kristus ei lähettänyt minua maallisten asioiden tuomariksi, vaan julistamaan häneltä saamaani totuutta.


      • taas kuvitelmia
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Kyllä Jumala jo Paavalin mustamaalasi antamalla Saatanalle käskyn lähettää enkelinsä häntä kurittaamaan, kun alkoi julistaa Saatanan erinomaisia ilmestyksiä Jumalan antamina.

        Kuten tässäkin avauksessa tuo vannominen ja seurakuntavirat.

        Jeesus Kristus ei lähettänyt minua maallisten asioiden tuomariksi, vaan julistamaan häneltä saamaani totuutta.

        Et sinä suni julista mitään muuta kuin omia psykoottisia sepitelmiäsi ja uskonnollisia harhoja. Totuutta et liene koskaan puhunut (ainakaan täällä palstalla), päätellen siitä valheitten määrästä mitä tänne työnnät.

        Jumalan sana Raamatussa ei ole ristiriidassa keskenään, vaikka yrität sitä niin asetella.


      • taas kuvitelmia kirjoitti:

        Et sinä suni julista mitään muuta kuin omia psykoottisia sepitelmiäsi ja uskonnollisia harhoja. Totuutta et liene koskaan puhunut (ainakaan täällä palstalla), päätellen siitä valheitten määrästä mitä tänne työnnät.

        Jumalan sana Raamatussa ei ole ristiriidassa keskenään, vaikka yrität sitä niin asetella.

        Jokainen kaltaisesi, joka totuudesta luopuneena on saanut kokea Saatanalta tekopyhityksen, ja sen seurauksena Jumalan lähettämän paatumuksen, ei pysty enää koskaan totuuden tietä löytämämään, ja siksi sinäkin toimit juuri niin kuin apostoli Pietari kirjoitti:

        "Nyt he kummeksuvat sitä, että te ette enää riennä heidän kanssaan samaan riettauden virtaan, ja syytävät herjauksiaan."

        Tämä kohdallasi vain siksi, koska totuus ei enää kuulu sinun hengellisiin haluihisi.


    • satusetä1

      Uskooko joku raamattuun, vanhaan satukirjaan?

    • Omaa totuuttasi julistat, sillä viestisi todella paljastaa sinut 1. luokan satusedäksi.

      Tämä lopun ajan kristiunusko on todella Saatanan pettämien pappien keksintö, johon Jumalalla ei muuta osuutta kuin tämä:

      "Johdattaa kadotukseen kaikki ne, jotka eivät ole uskoneet totuuteen vaan ovat valinneet vääryyden."

    • minä kysyn

      Kun olet täällä jatkuvasti äänessä, niin miten voit samalla olla autuas?

      Matt.5:5

      "Autuaita ovat hengellisesti köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta."

      • Ei Kristukselta Hengen ja tehtävän saanut enää voi olla hengellisesti köyhä, sillä siitä pitävät huolen niin Poika kuin Isäkin, tämän Jeesuksen ilmoituksen mukaisesti:

        "Jos joku rakastaa minua, hän noudattaa minun sanaani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme asumaan hänen luokseen."

        Mutta ennen kuin ihminen tähän pääsee, Jumalan täytyy tehdä hänet hengellisesti köyhäksi - tavalla tai toisella. Tämän Jeesuksen ilmoituksen mukaisesti:

        "Eikä kukaan laske uutta viiniä vanhoihin leileihin. Silloinhan viini rikkoo ne ja sekä viini että leilit menevät hukkaan. Ei, uusi viini on laskettava uusiin leileihin."

        MInä sain läpikäydä tämän prosessin vain kaksi kuukautta sotilaseläkkeellä oltuani, keväällä 1983:



        Oli vuosi 1983, olin helmikuun lopussa päässyt täysin palvelleena sotilaseläkkeelle. Olin silloin 46 vuotias, ja minulla oli tehty jo omat suunnitelmat siitä eteenpäin. Olin nuoruudesta saakka innostunut valokuvauksesta, ja siksi perustin tämän yrityksen heti eläkkeelle päästyäni. Sotilasurani palvelin ilmavoimien tutka-asemalla, joissa tänäkin päivänä valvotaan, yötäpäivää, tätä näkyvää taivasta.

        Mutta koska jo taivasten taivaiden ylipäällikkö oli jo äitini kohdusta valinnut minut toisenlaisen ilmatilan valvojaksi, hän otti minut samana keväänä omiin kertausharjoituksiinsa. Erään perhepiirissä tapahtuneen kähnäyksen jälkeen harhailin yhden yön sulamisvesien täyttämällä suolla. Itsemurha-ajatusten vallassa, joissa olin kymmeniä kertoja elämäni aika ollut. Ny oli aikomukseni hukuttautua vettä tulvillaan olevaan suo-ojaan. Valtava katkeruus sisällä, ja ennen kaikkea Jumalaa kohtaan, joka jatkuvasti oli minulle, aviottomalle lapselle, vain kostanut vanhempieni pahoja tekoja.

        Nytkään en saanut tuota tekoa tehdyksi, ja oli aamu jo melko pitkällä, siinä viiden maissa, kun hädissäni polvistuin suon vierellä, männikkökankaan reunassa yhden kiven ääreen. Hakkasin siinä päätäni kiveen, itkin ja suoraa huutoa huusin: "Jumala, jos olet olemassa, tule ja pelasta minut tästä tuskasta!"

        Hiljaista oli, enkä mitään vastausta saanut. Nousen ylös ja samalla näen vasemman jalan vieressä kiepillä olevan kyyn, joka siinä sihisi ja lipoi kaksihaaraista kieltään. Ja se oli ensimmäinen kerta elämässäni kun käärmeen näkeminen ei säikäyttänyt. Itku loppui siihen paikkaan, kun käsitin, ettei Jumalaa todella ole olemassakaan. Kaikki puheet siitä ovat vain ihmisten pettämistä. Tulin kotiin ja sanoin vaimolle, jos ei anteeksi voida antaa, yritetään kuitenkin vielä yhdessä jatkaa.

        Tähän kokemukseen loppuivat lapsena opitut iltarukouksetkin, päästäni oli kuin poispyyhitty kaikki höpötykset Jumalasta. Koin, että olin saanut uudet aivot, joilla ei enää tuollaisia jumalallisia valheita tarvitse ajatella.

        Todellisuudessa tapahtui kuitenkin niin, jota en vielä silloin ymmärtänyt, että minulle alkoi 38 vuoden koettelemusten jakson päätteeksi vielä kahden vuoden täydellinen erämaakausi, ilman ainuttakaan ajatusta Jumalasta. Tämä päättyikin sitten, aivan yllättäen, siihen kun Jumala näki hyväksi antaa Poikansa ilmestyä minulle 11. elokuuta 1985.

        Miksi hän ei jo tuolla suolla itseään ilmaissut, vaikka toimin juuri niin kuin Raamattu opettaa:

        "Jokainen, joka hädässään huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."

        Vasta paljon myöhemmin tämäkin salaisuus minulle selvisi aivan samoin kuin se selvisi Jeesuksen parantamalle sokealle miehellekin:

        "Kaikkihan me tiedämme, että Jumala ei kuuntele syntisiä, mutta sellaista hän kuulee, joka kunnioittaa häntä ja elää hänen tahtonsa mukaisesti."

        Kunpa kaikki näille palstoille uskosta kirjoittavat edes tämän asian oppisivat ymmärtämään, kun kynsin ja hampain, saviset saappaat jalassakin, rypevät isiltä perityssä tyhjänpäiväisessä elämässä.


      • vielä kysyn
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Ei Kristukselta Hengen ja tehtävän saanut enää voi olla hengellisesti köyhä, sillä siitä pitävät huolen niin Poika kuin Isäkin, tämän Jeesuksen ilmoituksen mukaisesti:

        "Jos joku rakastaa minua, hän noudattaa minun sanaani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme asumaan hänen luokseen."

        Mutta ennen kuin ihminen tähän pääsee, Jumalan täytyy tehdä hänet hengellisesti köyhäksi - tavalla tai toisella. Tämän Jeesuksen ilmoituksen mukaisesti:

        "Eikä kukaan laske uutta viiniä vanhoihin leileihin. Silloinhan viini rikkoo ne ja sekä viini että leilit menevät hukkaan. Ei, uusi viini on laskettava uusiin leileihin."

        MInä sain läpikäydä tämän prosessin vain kaksi kuukautta sotilaseläkkeellä oltuani, keväällä 1983:



        Oli vuosi 1983, olin helmikuun lopussa päässyt täysin palvelleena sotilaseläkkeelle. Olin silloin 46 vuotias, ja minulla oli tehty jo omat suunnitelmat siitä eteenpäin. Olin nuoruudesta saakka innostunut valokuvauksesta, ja siksi perustin tämän yrityksen heti eläkkeelle päästyäni. Sotilasurani palvelin ilmavoimien tutka-asemalla, joissa tänäkin päivänä valvotaan, yötäpäivää, tätä näkyvää taivasta.

        Mutta koska jo taivasten taivaiden ylipäällikkö oli jo äitini kohdusta valinnut minut toisenlaisen ilmatilan valvojaksi, hän otti minut samana keväänä omiin kertausharjoituksiinsa. Erään perhepiirissä tapahtuneen kähnäyksen jälkeen harhailin yhden yön sulamisvesien täyttämällä suolla. Itsemurha-ajatusten vallassa, joissa olin kymmeniä kertoja elämäni aika ollut. Ny oli aikomukseni hukuttautua vettä tulvillaan olevaan suo-ojaan. Valtava katkeruus sisällä, ja ennen kaikkea Jumalaa kohtaan, joka jatkuvasti oli minulle, aviottomalle lapselle, vain kostanut vanhempieni pahoja tekoja.

        Nytkään en saanut tuota tekoa tehdyksi, ja oli aamu jo melko pitkällä, siinä viiden maissa, kun hädissäni polvistuin suon vierellä, männikkökankaan reunassa yhden kiven ääreen. Hakkasin siinä päätäni kiveen, itkin ja suoraa huutoa huusin: "Jumala, jos olet olemassa, tule ja pelasta minut tästä tuskasta!"

        Hiljaista oli, enkä mitään vastausta saanut. Nousen ylös ja samalla näen vasemman jalan vieressä kiepillä olevan kyyn, joka siinä sihisi ja lipoi kaksihaaraista kieltään. Ja se oli ensimmäinen kerta elämässäni kun käärmeen näkeminen ei säikäyttänyt. Itku loppui siihen paikkaan, kun käsitin, ettei Jumalaa todella ole olemassakaan. Kaikki puheet siitä ovat vain ihmisten pettämistä. Tulin kotiin ja sanoin vaimolle, jos ei anteeksi voida antaa, yritetään kuitenkin vielä yhdessä jatkaa.

        Tähän kokemukseen loppuivat lapsena opitut iltarukouksetkin, päästäni oli kuin poispyyhitty kaikki höpötykset Jumalasta. Koin, että olin saanut uudet aivot, joilla ei enää tuollaisia jumalallisia valheita tarvitse ajatella.

        Todellisuudessa tapahtui kuitenkin niin, jota en vielä silloin ymmärtänyt, että minulle alkoi 38 vuoden koettelemusten jakson päätteeksi vielä kahden vuoden täydellinen erämaakausi, ilman ainuttakaan ajatusta Jumalasta. Tämä päättyikin sitten, aivan yllättäen, siihen kun Jumala näki hyväksi antaa Poikansa ilmestyä minulle 11. elokuuta 1985.

        Miksi hän ei jo tuolla suolla itseään ilmaissut, vaikka toimin juuri niin kuin Raamattu opettaa:

        "Jokainen, joka hädässään huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."

        Vasta paljon myöhemmin tämäkin salaisuus minulle selvisi aivan samoin kuin se selvisi Jeesuksen parantamalle sokealle miehellekin:

        "Kaikkihan me tiedämme, että Jumala ei kuuntele syntisiä, mutta sellaista hän kuulee, joka kunnioittaa häntä ja elää hänen tahtonsa mukaisesti."

        Kunpa kaikki näille palstoille uskosta kirjoittavat edes tämän asian oppisivat ymmärtämään, kun kynsin ja hampain, saviset saappaat jalassakin, rypevät isiltä perityssä tyhjänpäiväisessä elämässä.

        Miksi ei Paavali ollut mielestäsi hengellisesti köyhä, kun väität hänen jääneen osattomaksi Pyhästä Hengestä?


    • Varmasti Pyhä Henki opetti luopumaan isiltä peritystä elämästä, kuten opetti minulle ja Pietarillekin:

      "Tiedättehän, ettei teitä ole lunastettu isiltä perimästänne tyhjänpäiväisestä elämästä millään katoavalla tavaralla, hopealla tai kullalla, vaan Kristuksen, tuon virheettömän ja tahrattoman karitsan, kalliilla verellä."

      Mutta kun hän alkoi Pyhän Hengen opetuksen jatkeeksi saada noita Saatanan valheellisia erinomaisia ilmetyksiä, joiden uskoi olevan peräisin Jumalalta , uskoen samalla olevansa itsekin erinomainen apostoli, kun tuollaista tietoa haltuunsa sai.

      Siksi hän ei kokenut lainkaan tarpeelliseksi luopua isiltä perimästään elämästä, joten Rooman vankeuteen vietynä ei enää todistanut mitään Jeesuksesta Kristuksesta, vaan ihmetteli, miksi hänet oli sinne toimitettu:

      "Veljet! Minut luovutettiin Jerusalemissa roomalaisten käsiin, vaikka en ole missään millään tavoin rikkonut kansamme enkä isltä perimiämme säädöksiä vastaan. Nyt minut on vangittuna tuotu tänne."

    • ei pidä kuvitella

      Roskakirjoittaja-sunin kuvaus itsestään:

      >> Mutta kun hän alkoi Pyhän Hengen opetuksen jatkeeksi saada noita Saatanan valheellisia erinomaisia ilmetyksiä, joiden uskoi olevan peräisin Jumalalta , uskoen samalla olevansa itsekin erinomainen apostoli, kun tuollaista tietoa haltuunsa sai

    • Montako kertaa pitää ilmoittaa. että tuo 9 vuoden Pyhästä Hengestä osaton elämänjakso, on äkillisen poismenon kohdanneen lahkojohtajan törkeä valhe, kun ei enää millään muulla pystynyt totuutta torjumaan.

      Mutta eipä ole enää täällä valheitaan levittelemässä. Tässä vielä elämän kaareni:

      Syntymästä, vuodesta 1937, vuoteen 1985 Jumalan vihan alla elämistä.

      11.8.1985 lopetti Jumala vihanpitonsa, antaessaan Poikansa ilmestyä, parantaa menneisyyden haavat ja ottaa opetuslapsekseen.

      31.8.1988 oli edessä se ahtaanportin tuskanyö, kun Jumala luki kuolemantuomionsa ja antoi vielä Saatanankin lukea omat ukaasinsa.

      Molempien vihalta minut tuli pelastamaan Jeesus Kristus, kun kuuli hätähuutoni: "Herra Jeesus armahda!"

      Hän puhdisti sydämen ja antoi sinne sinetiksi Pyhän Henkensä, joka ei ole minusta poistunut.

      Samana vuonna, 8.11.1988, sain häneltä tämän tehtävän:

      "Jo ollessasi äidin kohdussa minä valitsin sinut tähän tehtävään. Se eläketulo,mikä sinulla on, saa sinulle riittää ja loppuelämäsi olet minun palveluksessani.
      Menet, minne minä sinut lähetän ja puhut kaikki, mitä minä käsken sinun puhua.
      Älä ihmisiä pelkää, sillä minä olen kanssasi ja pelastan sinut. Äläkä heitä kauhistu,
      etten minä kauhistuttaisi sinua heidän edessään. Ja jos ilman minun tahtoanijohonkin ryhdyt, minä panen sen eteen mustan seinän."

      Enkä tätä iloiten vastaanottanut, vaikka olin sitä jo yli kolme vuotta odottanut.

      Kun Pyhä Henki ennen tuota tehtävän antamista piti minua koko kesän profeettojen kirjojen ääressä, ja viimeisen kuukauden päivät Hesekielin kirjan ääressä, opettaen kädestä pitäen, minkälainen on oleva minunkin tieni. Ja kun se kutsu tuli, vastasin:

      "Kyllä minä sinusta ihmisille puhun, kuten olen puhunut tähänkin asti, mutta tällaista tehtävää en itselleni halua."

      Ja vastaus oli jatkuvasti sama: "Sinä lupasit!" Niin olin todella luvannut heti sen jälkeen, kun sain nähdä taivaan kirkkuden ja kokea Jeesuksen parannuksen kaikista menneisyyden haavoista. Silloin, 11.8.1985, kun Jumala lopetti vihanpitonsa, antaessaan Poikansa ilmestyä.

      Kolme kuukautta taistelin vastaan, ja koska Jumala ei kutsumistaan kadu, niin Pyhällä Hengellä oli taito saattaa minut lopulta niin heikkoon kuntoon, kun ei maistunut uni, eikä ruoka, että helmikuun lopulla 1989 oli pakko vuoteen pohjalta huutaa: "Tässä olen, omapa on valintasi!"

      Ja tässä nyt olen nauttimassa niistä luontaiseduista, joita väärämieliset valituille auliisti jakelevat. Ja joka kyllä tiedossa oli:

      "Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."

      Pari kertaa olen tämän kolmen vuoden aikana, jotka tällä palstalla olen ollut, vastoin lähettäjäni käskyä joksikin aikaa poistunut, kun iva ja pilkka on käynyt sietämättömäksi. Mutta jälleen Pyhän Hengen kurinpalautus palautti minut päiväjärjestykseen.

      Sillä voin lohduttautua, ettei tätä luettu minulle Pyhän Hengen pilkaksi, vaan sain ja saan jatkaa edelleenkin hänen äänikanavanaan. Tapahtuipa tämä sama aikoinaan Jeremiallekin:

      Nyt kuulen monien kuiskivan:
      "Näettekö, kauhua kaikkialla!"
      "Antakaa ilmi!"
      "Annetaan hänet ilmi!"
      Jopa ystäväni vaanivat heikkoa hetkeäni:

      "Ehkä saamme houkutelluksi hänet ansaan! Silloin hän on vallassamme,
      ja totisesti me kostamme!"

      Mutta Herra on kanssani kuin väkevä sankari, vihamieheni kaatuvat eivätkä voi minulle mitään. Heidän aikeensa epäonnistuvat, niin tyhmiä ne ovat, eikä sitä koskaan unohdeta, alinomaa he saavat kantaa häpeäänsä."

    • Tässä lista tämän kansan hengellisten halujen tyydyttäjistä, eli oman laitumensa ahmijoista, jota joku ei ole sietänyt silmissään nähdä:

      adventistit
      aglikaanit
      agrigolalaiset
      arkkimunkkilaiset
      armonvirtalaiset
      atteMyyryn Jeesuksen ruumislaiset
      baalbelklaiset
      babtistit
      birkittalaissisaret
      branhamilaiset
      cityseurakuntalaiset
      dominikaanit
      elämänsanalaiset
      slevy:n miespapit
      slevy:n naispapit
      elämänlähdeläiset
      eläväsanalaiset
      ekumeeniset
      exoduslaiset
      gnostilaiset
      henotesläiset
      helluntailaiset
      hengenuudistuslaiset
      heränneet
      esikoiset
      ilosanomalaiset
      israelinystävät
      jehovalaiset
      Jeesuksen pyhän veren papit
      Jeesus on herralaiset
      katolilaiset kylväjät
      kansanraamattuseuralaiset
      kalleimman veren sisaret
      kansanlähetysläiset
      Kellonkartanolaiset
      koivuniemiläiset
      korpelalaisuus
      kotikirkkolaiset
      kulmakivenseurakuntalaiset
      kulmakiviseurakuntalaiset
      kuninkaansoturit
      kristilliset eläkeläiset
      kriisipalvelulaiset
      kotisatamalaiset
      luterilaiset
      lähetysseurakuntalaiset
      luthersäätiöläiset
      lasarusveljet
      lähdekalliolaiset
      lännenhunttarilaiset
      maranatalaiset
      majakkalaiset
      metodistit
      mormoonit
      munkkiluostarin munkit
      nunnaluostarin nunnat
      nokialaismissiolaiset
      onewayhouselaiset
      ortodoksit
      pelastusarmeijalaiset
      patmoslaiset
      palatsiseurakuntalaiset
      paavalinsynodilaiset
      paratiisikotilaiset
      pikkuesikoiset
      priskillalaiset
      pyhänikolauslaiset
      perjantaikristuksellelaiset
      raamattupuhuulaiset
      radiodeiläiset
      rauhansanalaiset
      rauhanyhdistysläiset
      ristiinnaulitut
      risteyspaikkalaiset
      ristiretkeläiset
      riverseurakuntalaiset
      ropolaiset
      rukouspalvelulaiset
      rukousystäväläiset
      ruusuristiläiset
      ristiinnaulittulaiset
      saalemilaiset
      sanansaattajalaiset
      sanajaylistysläiset
      savenvalajalaiset
      scientologilaiset
      siloalaiset
      stefanuslaiset
      suomenraamattuopistolaiset
      teologisetinstuuttilaiset
      tabernaakkelilaiset
      takeitnowlaiset
      timoteusyhteisöläiset
      tuomasmessulaiset
      totuudenystäväläiset
      tunnustukselliset luterilaiset
      torontonsiunaajalaiset
      uusheränneet
      uusapostoliset
      uusiviiniläiset
      valon enkelit
      vapaakirkolliset
      vanhauskoiset
      vapaamuurarit
      vedättäjät
      viadolorosalaiset
      vineyardilaiset
      yhteyskristuksessalaiset
      yhteysliikeläiset
      yeshualaiset

    • Minä kysyn

      Kysyn vielä vuorisaarnan sanomasta:

      Matt.5:4
      Autuaita murheelliset: he saavat lohdutuksen.

      Miten olet saanut kokea tämän elämässäsi?

    • Tämä keskustelu koskee Paavalia, joten toivon sinun esittävän kysymyksiä hänen kirjoituksistaan.

      Vuorisaarna voisi olla oman keskustelun arvoinen asia. Mitä juuri minuun tulee, niin jokaisen vuorisaarnan kohdan olen pitkän elämäni aikana saanut todeksi elää.

      Näinä viimeisinä vuosina tämän vuorisaarnan lopunkin:

      " Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden vuoksi vainotaan: heidän on taivasten valtakunta.

      Autuaita olette te, kun teitä minun tähteni herjataan ja vainotaan ja kun teistä valheellisesti puhutaan kaikkea pahaa.

      Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä palkka, jonka te taivaissa saatte, on suuri. Niinhän vainottiin profeettojakin, jotka elivät ennen teitä."

      • Totuus ei pala

        Juu, kyllä aloitus koskee Paavalia. Mutta aloituksesi on osoitettu täydeksi roskaksi, sillä:

        2005 asti seurannut
        10.10.2011 22:34

        Kirjoittaja viittaa palstalla tähän Paavalin Timoteukselle lähettämään kirjeeseen (2. Tim. 4:1)

        "Minä vannotan sinua Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen nimessä, hänen, joka on tuomitseva elävät ja kuolleet, ja hänen ilmestymisensä ja hänen valtakuntansa kautta" (KR 1992)

        ja väittää, että siinä Paavali olisi saatanan talutusnuorassa syyllistynyt jälleen kerran Pyhän Hengen herjaan vaatimalla Timoteusta vannomaan.

        Verratkaamme lähemmin muutamaa sellaista nykyisen suomenkielisen kirkkoraamatun Uuden Testamentin kohtaa, joka käyttää termiä "vannottaa":

        Matt. 26:63
        Mutta Jeesus pysyi vaiti. Silloin ylipappi sanoi hänelle: "Minä vannotan sinua elävän Jumalan nimessä: sano meille, oletko sinä Messias, Jumalan Poika."

        Kun kirkkoraamattu tässä kääntää "vannotan sinua", kreikankielisessä lähteessä käytetään verbiä εξορκιζω,exorkizo, joka tarkoittaa valan kautta/valaan pakottamista/valalla. Samantapainen sana ορκιζω, horkizo, esiintyy tässäkin raamatunkohdassa tarkoittaen valaan vedoten, velvoittaen

        Ap. t. 19:13
        Myös jotkut kiertelevät juutalaiset henkienmanaajat alkoivat loitsiessaan lausua Herran Jeesuksen nimeä. Karkottaessaan sairaista pahoja henkiä he sanoivat: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen nimessä, jota Paavali julistaa."

        Mutta täysin eri termiä διαμαρτυρομαι, diamarturomai Paavali käyttää kirjeessään Timoteukselle, vaikka kirkkoraamattumme sen kääntääkin 'vannotan'

        2. Tim. 4:1
        Minä vannotan sinua Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen nimessä, hänen, joka on tuomitseva elävät ja kuolleet, ja hänen ilmestymisensä ja hänen valtakuntansa kautta

        Kreikankielinen διαμαρτυρομαι tarkoittaa lähinnä velvoittamista, vetoamista, kehottamista, juhlallista vakuutusta, haastamista, todistamista. Lyhyt katsaus useisiin englanninkielisiin, ranskan-, saksan-, ruotsin- kreikan- ja latinankielisiin käännöksiin tuotti hyvin kirjavan tuloksen: moni käännös käytti termiä "todistan" tai "vetoan".

        Varmaa on se, että Paavali ei kehottanut kirjeen saajaa vannomaan saati tekemään muutakaan Jeesuksen Kristuksen tahdon vastaista. Paavali ei myöskään syyllistynyt mihinkään Pyhän Hengen pilkkaan kehottaessan Timoteusta olemaan saamalleen kutsumukselle uskollinen.

        Paavalin pilkkaaja kompastui.

        Kiitos Jumalalle rikkaasta ja luotettavasta sanastansa.


      • Totuus ei pala kirjoitti:

        Juu, kyllä aloitus koskee Paavalia. Mutta aloituksesi on osoitettu täydeksi roskaksi, sillä:

        2005 asti seurannut
        10.10.2011 22:34

        Kirjoittaja viittaa palstalla tähän Paavalin Timoteukselle lähettämään kirjeeseen (2. Tim. 4:1)

        "Minä vannotan sinua Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen nimessä, hänen, joka on tuomitseva elävät ja kuolleet, ja hänen ilmestymisensä ja hänen valtakuntansa kautta" (KR 1992)

        ja väittää, että siinä Paavali olisi saatanan talutusnuorassa syyllistynyt jälleen kerran Pyhän Hengen herjaan vaatimalla Timoteusta vannomaan.

        Verratkaamme lähemmin muutamaa sellaista nykyisen suomenkielisen kirkkoraamatun Uuden Testamentin kohtaa, joka käyttää termiä "vannottaa":

        Matt. 26:63
        Mutta Jeesus pysyi vaiti. Silloin ylipappi sanoi hänelle: "Minä vannotan sinua elävän Jumalan nimessä: sano meille, oletko sinä Messias, Jumalan Poika."

        Kun kirkkoraamattu tässä kääntää "vannotan sinua", kreikankielisessä lähteessä käytetään verbiä εξορκιζω,exorkizo, joka tarkoittaa valan kautta/valaan pakottamista/valalla. Samantapainen sana ορκιζω, horkizo, esiintyy tässäkin raamatunkohdassa tarkoittaen valaan vedoten, velvoittaen

        Ap. t. 19:13
        Myös jotkut kiertelevät juutalaiset henkienmanaajat alkoivat loitsiessaan lausua Herran Jeesuksen nimeä. Karkottaessaan sairaista pahoja henkiä he sanoivat: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen nimessä, jota Paavali julistaa."

        Mutta täysin eri termiä διαμαρτυρομαι, diamarturomai Paavali käyttää kirjeessään Timoteukselle, vaikka kirkkoraamattumme sen kääntääkin 'vannotan'

        2. Tim. 4:1
        Minä vannotan sinua Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen nimessä, hänen, joka on tuomitseva elävät ja kuolleet, ja hänen ilmestymisensä ja hänen valtakuntansa kautta

        Kreikankielinen διαμαρτυρομαι tarkoittaa lähinnä velvoittamista, vetoamista, kehottamista, juhlallista vakuutusta, haastamista, todistamista. Lyhyt katsaus useisiin englanninkielisiin, ranskan-, saksan-, ruotsin- kreikan- ja latinankielisiin käännöksiin tuotti hyvin kirjavan tuloksen: moni käännös käytti termiä "todistan" tai "vetoan".

        Varmaa on se, että Paavali ei kehottanut kirjeen saajaa vannomaan saati tekemään muutakaan Jeesuksen Kristuksen tahdon vastaista. Paavali ei myöskään syyllistynyt mihinkään Pyhän Hengen pilkkaan kehottaessan Timoteusta olemaan saamalleen kutsumukselle uskollinen.

        Paavalin pilkkaaja kompastui.

        Kiitos Jumalalle rikkaasta ja luotettavasta sanastansa.

        Eikö sinua yhtään ihmetytä, miksi tuo jo vuodesta 2005 asti riettauden virrasta herjauksia huutava ei enää uskalla tulla aloituksiini mukaan, vaan kärkkyy kunniaa toisilta kaltaisiltaan omilla avauksillaan?

        Miksi hän inhoaa nimeänikin jo niin paljon, ettei uskalla sitä edes mainita?

        Tälle löytyy Raamatusta selvä Jeesuksen ilmoitus:

        "Autuaita olette te, kun teitä Ihmisen Pojan tähden vihataan ja herjataan, kun ihmiset erottavat teidät keskuudestaan ja inhoavat teidän nimeännekin.

        " Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden vuoksi vainotaan: heidän on taivasten valtakunta.

        Autuaita olette te, kun teitä minun tähteni herjataan ja vainotaan ja kun teistä valheellisesti puhutaan kaikkea pahaa.

        Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä palkka, jonka te taivaissa saatte, on suuri. Niinhän vainottiin profeettojakin, jotka elivät ennen teitä."

        Kiitos Herralle, että tämäkin päivä on ilon ja riemun päivä, jota ei syksyinen sade ja harmauskaan pysty pilaamaan.


      • paukkuvarasto
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Eikö sinua yhtään ihmetytä, miksi tuo jo vuodesta 2005 asti riettauden virrasta herjauksia huutava ei enää uskalla tulla aloituksiini mukaan, vaan kärkkyy kunniaa toisilta kaltaisiltaan omilla avauksillaan?

        Miksi hän inhoaa nimeänikin jo niin paljon, ettei uskalla sitä edes mainita?

        Tälle löytyy Raamatusta selvä Jeesuksen ilmoitus:

        "Autuaita olette te, kun teitä Ihmisen Pojan tähden vihataan ja herjataan, kun ihmiset erottavat teidät keskuudestaan ja inhoavat teidän nimeännekin.

        " Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden vuoksi vainotaan: heidän on taivasten valtakunta.

        Autuaita olette te, kun teitä minun tähteni herjataan ja vainotaan ja kun teistä valheellisesti puhutaan kaikkea pahaa.

        Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä palkka, jonka te taivaissa saatte, on suuri. Niinhän vainottiin profeettojakin, jotka elivät ennen teitä."

        Kiitos Herralle, että tämäkin päivä on ilon ja riemun päivä, jota ei syksyinen sade ja harmauskaan pysty pilaamaan.

        Mutta Jumala antoi 2005 asti seuranneelle sellaiset sanat, että et niitä kyennyt KUMOAMAAN.

        Siksi turvauduit taas "marttyyriuteen". Totuus on, että sinulta loppuivat PAUKUT ja KYKY.


      • paukkuvarasto kirjoitti:

        Mutta Jumala antoi 2005 asti seuranneelle sellaiset sanat, että et niitä kyennyt KUMOAMAAN.

        Siksi turvauduit taas "marttyyriuteen". Totuus on, että sinulta loppuivat PAUKUT ja KYKY.

        Eipä ole tuolla perässärienaajalla edes sen tajua totuudesta, että pystyisi erottamaan vannomisen ja juhlallisen vakuutuksen toisistaan.


      • vuodet vierivät
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Eipä ole tuolla perässärienaajalla edes sen tajua totuudesta, että pystyisi erottamaan vannomisen ja juhlallisen vakuutuksen toisistaan.

        Vannominen ja juhlallinen vakuutus ovat Suomen armeijan sanastoa, johon juuttuu vain änkyräpäinen eläkkeellä oleva kapiainen, joka luulee koko maailman ihmisten vieläkin olevan hänen komenossaan.

        Noiden eron kyllä käsittää lapsikin. Mutta sinä et käsittänyt sitä, että kääntäjät ovat tehneet Paavalin ko. Timoteus-kirjeen kohdalla ratkaisun, joka ei ole onnistunein, sillä missään muussa UT:n kohdassa kun sana "diamarturomai" esiintyy, sitä ei käännetä "vannotan". Diamarturomai tarkoittaa vakavaa kehotusta tai vetoamista ja Jumalassa todistamista, mutta valaan pakottamista se ei tarkoita.

        Sinä olet erehtynyt. Paavali ei tehnyt mitään Pyhän Hengen herjaa, ei tuossa eikä muuallakaan. Mutta sinä olet jääräpäinen kieliä osaamaton ylpeä kapiainen. Todella säälin sinua.


      • vuodet vierivät kirjoitti:

        Vannominen ja juhlallinen vakuutus ovat Suomen armeijan sanastoa, johon juuttuu vain änkyräpäinen eläkkeellä oleva kapiainen, joka luulee koko maailman ihmisten vieläkin olevan hänen komenossaan.

        Noiden eron kyllä käsittää lapsikin. Mutta sinä et käsittänyt sitä, että kääntäjät ovat tehneet Paavalin ko. Timoteus-kirjeen kohdalla ratkaisun, joka ei ole onnistunein, sillä missään muussa UT:n kohdassa kun sana "diamarturomai" esiintyy, sitä ei käännetä "vannotan". Diamarturomai tarkoittaa vakavaa kehotusta tai vetoamista ja Jumalassa todistamista, mutta valaan pakottamista se ei tarkoita.

        Sinä olet erehtynyt. Paavali ei tehnyt mitään Pyhän Hengen herjaa, ei tuossa eikä muuallakaan. Mutta sinä olet jääräpäinen kieliä osaamaton ylpeä kapiainen. Todella säälin sinua.

        Saat vapaasti sääliä!

        Jokainen Paavalin Saatanalta saama erinomainen uskon selitys pitää sisällään Hengen herjauksen eli Pyhän Hengen pilkan.

        Jos näin ei olisi ollut, olisi hän saanut ne Jumalalta anteeksi, eikä olisi koko lopuelämän ajaksi joutunut Saatanan enkelin kurittamaksi.


    • Minä saan elää ja toimia Pyhän Hengen ilmoitusten mukaan. Tämän vannomisenkin suhteen.

      Onhan Suomessakin otettu vannomisen rinnalle juhlallinen vakuutus. Ne eivät ole yksi ja sama asia, vaikka Saatanaan uskonen niin kuvittelet.

      Enkä sinun saatanallisten Paavalia puolustavien uskomustesi mukaan. Vaikka kuinka tutkisit kirjoituksia, ne eivät sinulle enää pelastuksen tietä avaa, sillä näin selvästi Jeesus sen sanoo:

      "Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytyvän
      iankaikkisen elämän - ja nehän juuri todistavat minusta.

      Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän.
      En minä ole ihmisten kiitosten tarpeessa. Minä tunnen teidät:
      teissä ei ole rakkautta Jumalaan.

      Minä olen tullut Isäni nimissä, ettekä te ota minua vastaan.
      Mutta jos joku toinen tulee omissa nimissään, silloin te kyllä
      olette vastaanottavaisia.

      Kuinka te voisittekaan uskoa! Te kärkytte kunniaa toisiltanne
      ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ainoalta Jumalalta."

      • palsta-analyytikko

        "Teuvo.
        Olet todistanut, ettei sinulla ole Jumalan Henkeä, koska Henki ei antanut sinun kautta todistusta, että olisit armahdettu uskosta Jeesukseen. Sinä kirjoittelet omia oppeja, jotka eivät nousekaan Raamatusta. Tekojen kautta et voi pelastua, vaan pelastus tulee uskon kautta. Et ole ensimmäinen tapaamani
        kristitty, joka sotii Jumalan sanaa vastaan ja kun Jumalan sana ei sovi omiin ajatelmiisi, sinä muutat Jumalan sanaa ja muokkaat sitä oman mielesi mukaiseksi. Niin ei saa olla".


    • Tämä on Saatanan erinomaisesta ilosanomasta Paavalille, jonka sinäkin olet riemusta hehkuen kokonaisena nielaissut:

      "Tekojen kautta et voi pelastua, vaan pelastus tulee uskon kautta."

      Jo nämä kolme Jeesuksen viitoittamaa pelastuksen ehtoa osoittavat nuo Paavalin sanat Saatanan sanoiksi:

      "Menkää sisään ahtaas portista..."

      "Kilvoitelkaa, päästäksenne sisään ahtaasta ovesta..."

      "Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan..."

      Meneminen, kilvoitteleminen ja luopuminen ovat Jeesuksen laatimia pelastuksen ehtoja, joita löytyy vielä useita muitakin.

      Mutta koska olet Paavaliin uskoen luopunut jo totuuden etsimisestä, olet tullut Saatanan tekopyhittämäksi ja Jumalan paaduttamaksi.

      Ja jokaisessa viestissäsi totuutta vastaan sinä Saatanan vaikutuksesta syyllistyt Hengen herjaukseen eli Pyhän Hengen pilkkaan,

    • totuuseipalatulessak

      Tämä selittää miksi suni on toiminut Kristuksen seurakuntaruumista hajottamassa koko ajan 80-luvulta lähtien. Se valehtelu ja pilkkaaminen on vain pahentunut sen kuuluisan alkuaikojen "9-vuoden jakson" jälkeen. Hän on toimissaan samanlainen kuin Saulus/Paavali ennenkuin Jeesus Kristus pysäytti tämän ja teki hänestä valitun aseen itselleen.

      Sunista tuli puolestaan saatanan valittu ase, tosin surkea ja vastenmielinen. Hän on itseään kehuskeleva riekkuva pelle, jolla on käsittämättömän suuri viha ja inho Paavalia kohtaan ja viittaa riivatun ihmisen käytökseen.

      _________________

      >> Tähän Teuvo Suni vastasi 7.1.2006 klo 09.40 seuraavasti:

      ”EI MINUSSA SILLOIN OLLUT PYHÄÄ HENKEÄ.
      Niin kuin ei se ollut Paavalissakaan, kun hän ylipappien valtakirja kainalossa oli matkalla Damaskokseen vangitsemaan kristittyjä”.

      Teuvo Suni siis ilmoittaa tuossa, että hän toimi ”ahtaanportin taistelun” jälkeen seurakunnassa lukuisissa luottamustehtävissä vuosikausia ILMAN PYHÄÄ HENKEÄ ja kuten hänen kirjeistään käy ilmi, niin Teuvo toimi kuten Paavalikin ennen kun oli saanut Pyhän Hengen - HAJOTTAMASSA KRISTUKSEN SEURAKUNTAA.
      (Kirjeillä tarkoitetaan n. 100 outoa tuomiokirjettä, joita Suni lähetteli ihmisille)

      Keskustelun mukaan Suni oli omien sanojensa mukaan ennen vuotta 1997 ilman Pyhää Henkeä kaikkiaan 9 vuotta. Eikä olisi myöhemminkään, jos hän oli vähääkään rehellinen. Se mistä häntä kuljettava henkivoima on lähtöisin, näkyy jokaisessa viestissä.

      • Diakhrisis toimii

        Väärässä olet. Teuvolla, jos kenellä, on Israelin Jumalan lähettämä Jeesuksen Kristuksen Totuuden Henki!

        Ja ne on harvat ja valitut, joilla niin on. Sinulla, totuuden rienaaja, on se paha henki, joka verhoutuu valkeuden kaapuun, tekopyhä hurmahenki.


      • TeuvoSuni

        Kaivapa esiin se kysymys, jonon olen tuon vastauksen antanut?

        Ymmärrän hyvin, ettet Saatanalta saanut lupaa sen kopioimiseen.

        Lahkojohtaja, johon viittaat oli hänkin Paavalin valheiden vankkumaton kannattaja:

        "Minun sydämestäni ei ainakaan löydy muuta kuin syntiä ja saastaa, mutta silti saan olla Jeesuksen verellä puhtaaksi pesty syntinen."

        Tuo on samanlainen Kristuksen Hengen herjaus, kuin mitä oli Paavalillakin:

        "Me tiedämme, että laki on hengellinen. Minä sitä vastoin olen turmeltunut ihminen, synnin orjaksi myyty.

        En edes ymmärrä mitä tee: en tee sitä, mitä tahdon, vaan sitä, mitä vihaan. Ja jos kerran teen sitä, mitä en tahdo, silloin myönnän, että laki on hyvä.

        Niinpä en enää teekään sitä itse, mitä teen, vaan sen tekee minussa asuva synti.

        Tiedättehän, ettei minussa, minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää. Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen.

        En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo. Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti."


      • Diakhrisis toimii kirjoitti:

        Väärässä olet. Teuvolla, jos kenellä, on Israelin Jumalan lähettämä Jeesuksen Kristuksen Totuuden Henki!

        Ja ne on harvat ja valitut, joilla niin on. Sinulla, totuuden rienaaja, on se paha henki, joka verhoutuu valkeuden kaapuun, tekopyhä hurmahenki.

        Kiitos sinulle totuuden sanoistasi, joita ei tämän maailman jumala ole sinulle paljastanut.

        Enemmänkin toivoisin totuuden tien kulkijoita olevan, mutta totuutta vastaan ei kukaan voi mitään:

        "Vain harvat löytävät sen."


    • voitko vastata?

      Milloin sinulla ei Pyhää Henkeä ollut?

    • Silloin - lauantai-aamuna 30.1.1988 - kun Raamatusta luin, ties monennenko kerran tämän Jeesuksen vertauksen, ei minulla vielä Kristuksen Henkeä ollut, vaikka 11.8.1985 lähtien olin saanut hänen opetuslapsena hänen opetuksensa kohteena olla.

      "Ja hän puhui heille tämän vertauksen: "Eräällä miehellä oli viikunapuu istutettuna viinitarhassaan ja hän tuli etsimään hedelmää, mutta ei löytänyt.

      Niin hän sanoi viinitarhurille: 'Katso, kolmena vuotena minä olen käynyt etsimässä hedelmää tästä viikunapuusta, mutta en ole löytänyt. Hakkaa se pois, mitä varten se vielä maata laihduttaa?'

      Mutta tämä vastasi ja sanoi hänelle: 'Herra, anna sen olla vielä tämä vuosi: sillä aikaa minä kuokin ja lannoitan maan sen ympäriltä. Ehkä se ensi vuonna tekee hedelmää: mutta jos ei, niin hakkaa se pois.'

      Kun Jumala puolenyön aikaan vihdoin paljasti tuon vertauksen salaisuuden: "Sinä ole tuo puu!" siitä alkoi se ahtaan portin tuskien taival, kun Jumala vaatii salassa olleen aviorikoksen paljastamista.

      Eikä siinä vielä kaikki, kun tämän lisäksi Saatanakin saneli omat ukaasinsa, olin kuin helvetin liekeissä. Purskahdin itkuun, ja jostakin tulivat ajatuksiini sanat:

      "Herra Jeesus armahda!", jotka kaikuivat pimeään yöhön. Hän tuli pelasti minut niin Jumalan kuin Saatanankin uhkauksilta, puhdisti sydämen ja antoi sinne sinetiksi oman Henkensä.

      Ja niin, 31.1. 1988, sunnuntai-aamuna sain herätä taivaan kansalaisena.

    • "Omaksi kadotukseksi ja omaksi tuhoksi" uhoavat väärämieliset omissa avauksissaan, näitä Pyhän Hengen paljastamia Saatanan "pelastusoppeja", jotka Paavali Jumalan nimissä on maailmalle levittänyt.

      Jo siinä on näille väärämielisille tuhon tie avautunut, kun uskovat Paavalin tavoin pelastuvansa, vaikka eivät ole päässeet synnin kahleista eroon.

      "Jos kerran meidän pyhä Paavali pelastui, vaikka ei pystynyt synnin tähden Jumalan tahtoa noudattamaan, niin tottahan mekin pelastumme."

      Siinä heidän valheen ilosanomansa, jonka turvin uskovat olevansa pelastuneita.

    • Tekeekö tiukkaa

      pilkkaaja-sunille nähdä omat sanansa, jotka eivät kiistämällä ja valehtelemalla miksikään muutu. Kaikki on tallessa arkistossa, josta vuosien 2005-2006 vaihteesta löytyy asiayhteydet.
      Se vähän muistuttaa tilannetta, kuin on oleva viimeisellä tuomiolla, jossa kaikki teot ja ajatuksetkin tulevat esille. Miten silloin suni ja hänen puska-suninsa selittelevät kaikki pilkkansa ja herjauksensa Jumalaa kohtaan?

      Tuskinpa auttaa, vaikka vetoaisit olleesi henkivaltojen aiheuttamien psykoosiharhojen viemänä ja vänkäsit vastaan, kun sinulle suositeltiin mielisairaalaan menoa hoitoa saadaksesi!

      • Minulle ei yksikään Kristukselta saatu Totuuden sana tee tiukkaa, mutta sinun tekopyhää tiukkaa pipoasi ne tuntuvat ahdistavan.

        Voisitko kertoa, minkälaisella hoidolla sinut on johdatettu pois totuuden tieltä?

        Pyydä Saatanalta sen verran tarkemi tietäjähenki, jotta oppisit tietämään, etten moneen vuoteen ole kirjoittanut puskasta. Viimeiset viestit olivat ne, jotka KariHenrikille tunnustin.


    • hellari ten

      Miksi siis ehdon tahdon lähteä vastustamaan Jumalan saanaa.Etkö siis vieläkään ymmärrä että Raamattu on Jumalasta ei ihmisestä.Mikä on ihminen Jumalan edessä,tomua sinä olet ja käyt silti Luojaasi vastaan.Kuka sinulle on antanut vallan tuomita Jumalan luotua.Eikö Jumalalla ole yksin valta tuomita,vai missää kohtaan Raamatussa Jumala antaa ihmiselle sellaisen vallan tässä ajassa elävälle.Eikö meille ole annettu ohje vain seurata Kristusta eikä retostella vastustajan töillä.Siitä puhumme missä elämme,olkoon siis puhemme säyseä ja rakaudella Jeesukseen höystettyä,sillä kunnia on yksin Herran.

    • Yksikään Pyhästä Hengeastä osaton ihminen ei Saatanan vaikutuksesta pysty erottamaan Raamatusta Jumalan ja Saatanan sanoja toisistaan.

      Minulle on annettu valta kertoa totuus Jumalan totuudesta, ja Saatanan valheista, jotka Jumala on sallinut Raamattuun kirjoittaa, jotta kaikki totuudesta luopuneet ajautuisivat kadotukseen vievälle tielle. Kuten Paavalikin näin selvästi ilmoittaa:

      "Vääryyden ihminen tulee Saatanan vaikutuksesta suurella voimalla, tehden petollisia tunnustekoja ja ihmeitä.

      Hänen vääryytensä pettää ne, jotka joutuvat kadotukseen, koska he eivät ole rakastaneet totuutta, joka olisi pelastanut heidät.

      Siksi Jumala lähettää rajun eksytyksen, jotta he uskoisivat valheeseen,
      ja niin saavat tuomionsa kaikki ne, jotka eivät ole uskoneet totuuteen vaan ovat valinneet vääryyden."

      Ja Paavalista itsesrään tuli tuo synnin kahleisiin jäänyt vääryyden ihminen, kun alkoi julistaa Saatanan erinomaisia ilmestyksiä Jumalan ilmestyksinä. "

      Sinäkin olet varmaan langennut Markuksen evankeliumin lopussa olevaan Saatanan kastekäskyyn, jonka joku alkuseurakuntalainen on onnistunut sen sinne ujuttamaan.

      "Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. "Ulos tultuaan naiset
      pakenivat haudalta järkytyksestä vapisten. He eivät kertoneet kenellekään mitään, sillä he pelkäsivät."

      Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta
      tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla."

      Juutalaisillehan oli tärkeää omat isiltä perimänsä tietonsa, joten varmaankin siihen perinteeseen liittyen, on Markuksen evankeliumin loppuun tämä totuuden vastainen kirjoitus lisätty.

      Ja Jumala on sen sallinut tapahtua, koska tämäkin raju eksytys: "muka uskovien kaste" on valhetta, johon totuudesta luopuneet tarttuvat kuin hukkuva pelastusrenkaaseen.

      Tässä on tämä valheellinen perimätieto:

      "Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä.

      Maria lähti sieltä ja vei sanan Jeesuksen seuralaisille, jotka itkivät murheissaan.
      He eivät kuitenkaan uskoneet, kun kuulivat, että Jeesus eli ja että Maria oli nähnyt hänet.

      Tämän jälkeen Jeesus ilmestyi hahmoltaan vieraana kahdelle heistä, kun he olivat kulkemassa pois kaupungista. Myös nämä menivät viemään toisille sanan, mutta heitäkään ei uskottu.

      Viimein Jeesus ilmestyi myös yhdelletoista opetuslapselleen heidän ollessaan aterialla. Hän moitti heidän epäuskoaan ja heidän sydämensä kovuutta, kun he eivät olleet uskoneet niitä, jotka olivat nähneet hänet kuolleista nousseena. Hän sanoi heille:

      "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

      Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat
      pois pahoja henkiä. He puhuvat vierailla kielillä.

      He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat."

      Kun Jeesus oli puhunut heille tämän, hänet otettiin ylös taivaaseen, ja hän istuutui Jumalan oikealle puolelle.

      Opetuslapset lähtivät matkaan, ja saarnasivat kaikkialla. Herra toimi heidän kanssaan ja vahvisti sanan tunnusmerkeillä."

      Siinä on joku Saatanan palvelija ovelalla tavalla onnistunut lisäämään totuuden joukkoon Saatanan kastekäskyn.

    • Sinä Teuvo puhut enemmän saatanasta kuin Jeeesuksesta. Oletko ihan varma kenen asialla oikeastaan olet?

      • Täysin varma olen.

        Siksi pystyn paljastamaan kaikki Saatanan valheet, joilla se tätäkin kansaa synnin kahleissa pitää, koska lähettäjäni Jeesus Kristus on vapauttanut minut Saatanan orjuudesta, lupauksensa mukaan:

        "Totisesti, totisesti: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.
        Orja ei pysy talossa ikuisesti, mutta poika pysyy.

        Jos Poika vapauttaa teidät, te olette todella vapaita."


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        Täysin varma olen.

        Siksi pystyn paljastamaan kaikki Saatanan valheet, joilla se tätäkin kansaa synnin kahleissa pitää, koska lähettäjäni Jeesus Kristus on vapauttanut minut Saatanan orjuudesta, lupauksensa mukaan:

        "Totisesti, totisesti: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.
        Orja ei pysy talossa ikuisesti, mutta poika pysyy.

        Jos Poika vapauttaa teidät, te olette todella vapaita."

        Sinun kielenkäyttösi ei ole kovin rakkaudellista lähimmäisiäsi kohtaan. Jeesus sanoi mistä te tunnette minun opetuslapseni.

        Joh. 13:35
        Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."

        Rakastako kaikkia lähimmäisiäsi Jeesuksen todistuksen mukaisesti?


    • hellari ten

      Kuinka siis eksyit noin pahasti?Mikä sai lankemaan noin voimallisesti.Lueppa omaa tekstiäsi.Mainitset kahdeksan kertaa Saatanan omassa tekstissä,muttet kertaakaan Jeesusta,ellei lasketa:"Tässä on tämä valheellinen perimätieto": osiossa joka on siis apostolien tekstiä.

      Yritin tuossa avauksessani sanoa sen vanhan sanonna.Sitä suu puhuu mitä sydän on täynä.Missä Raamatussa annetaan noin paljon huomiota paholaiselle tai onko jssain kohdassa Raamatussa lähetys käsky jos kehotetaan kertomaan paholaisen saavautuksista?

      Minä olen varmasti ymmärtänyt sanoman väärin kun minulle tärkeintä on raamatussa tämä.Niin on Jumala maalimaa rakastanut että antoi ainokaisen poikansa,jottei yksikään joka häneen uskoo hukkuisi.Minulle Jeesus on Herra miten sinulle?

      • Lue vastaukseni tuolle lappikselle. Niistä sinulle selviää, miksi sinäkin hoet vain rakkautta, mutta et rakkautta totuuteen vaan valheeseen.

        Yhtään valittua ei Pyhä Henki päästä tuolle Saatanan lähetyskäskyn mukaiselle ns. uskovien kasteelle. Ei päästänyt minuakaan:

        Kun elin 40 vuotta, 48 vuotiaaksi saakka Jumalan vihan alla,
        en ollut minkään uskon, enkä minkäänlaisen kasteen kannattaja.
        Kasteesta tiesin sen, että minut oli keväällä 1937 kastettu: "Isän
        Pojan ja Pyhän Hengen nimeen."

        Luterilaisen opin mukaan, kuten maassa tapana on ollut.

        Elämä muuttui täysin, kun Jumala vihan pitonsa päätteeksi näki
        hyväksi antaa Poikansa ilmestyä 11.8.1985, parantaa menneisyyden
        haavat, ja johdattaa Raamatun ääreen hänen totuuttaan tutkimaan.

        Ja totuus johdatti minut lopulta siihen paikkaan, missä Kristus
        omansa synnistä puhdistaa, ja puhdistettuun sydämeen
        iankaikkisuuden sinetiksi Pyhän Henkensä antaa, ja näin toteutui
        elämässäni tämä Jumalan ilmoitus:

        "Yksi on Herra, yksi Henki, yksi usko, yksi kaste."

        Kun Pyhä Henki sitten johdatti luterilaisen seurakunnan kaikkiin
        toimintoihin viideksi vuodeksi, näyttääkseen vain toteen sen, ettei
        tämäkään mikään Jumalan seurakunta ole, niin eräänä päivänä
        ajattelin mennä Raaheen katsomaan minkälaista uskoa se
        helluntailaisten usko oikein on. Istuin autoon, ja kun oli pihatieltä
        kääntymässä vasemmalle kohti Raahea, sanoin Pyhä Henki:
        "Sinut on jo kastettu!" Eikä autoni suostunut kääntymään vasemmalle
        kohti Raahea, vaan minun oli vastakkaista tiehaaraa hyväksi käyttäen
        käännyttävä oikean U-käännöksen kautta takaisin kotiin.

        Tuo auto oli muuten ranskalaisvalmisteinen, väriltään valkoinen ja
        rekisterinumero OPH-374, jonka ostin 7.1.1989 käytettynä, kun
        ensin pitkään mietin, otanko tämän vaiko kokonaan uuden, kunnes
        Pyhä Henki Saarnaajan sanoin hylkäsi uuden hankinnan:

        "Kun omaisuus karttuu, karttuvat sen syöjätkin. Mitä iloa siitä on
        omistajalleen, paitsi, että saa nähdä sen kuluvan."

        O = on
        P = paimenena
        H = Herra
        374 = virsi: "Mitä silloin multa puuttuu, kun Herra huolen kantaa?"

        Joten sen pituinen se.

        Ja ota huomioon, ettei tälläkään palstalla ole tähän päivään mennessä
        ilmestynyt ainuttakaan ihmistä, ei miestä eikä naista, joka tuon
        saatanallisen upotuskasteen jälkeen olisi vielä päässyt ahtaasta
        portista sisälle ja saanut Pyhän Hengen.


      • hellari ten
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Lue vastaukseni tuolle lappikselle. Niistä sinulle selviää, miksi sinäkin hoet vain rakkautta, mutta et rakkautta totuuteen vaan valheeseen.

        Yhtään valittua ei Pyhä Henki päästä tuolle Saatanan lähetyskäskyn mukaiselle ns. uskovien kasteelle. Ei päästänyt minuakaan:

        Kun elin 40 vuotta, 48 vuotiaaksi saakka Jumalan vihan alla,
        en ollut minkään uskon, enkä minkäänlaisen kasteen kannattaja.
        Kasteesta tiesin sen, että minut oli keväällä 1937 kastettu: "Isän
        Pojan ja Pyhän Hengen nimeen."

        Luterilaisen opin mukaan, kuten maassa tapana on ollut.

        Elämä muuttui täysin, kun Jumala vihan pitonsa päätteeksi näki
        hyväksi antaa Poikansa ilmestyä 11.8.1985, parantaa menneisyyden
        haavat, ja johdattaa Raamatun ääreen hänen totuuttaan tutkimaan.

        Ja totuus johdatti minut lopulta siihen paikkaan, missä Kristus
        omansa synnistä puhdistaa, ja puhdistettuun sydämeen
        iankaikkisuuden sinetiksi Pyhän Henkensä antaa, ja näin toteutui
        elämässäni tämä Jumalan ilmoitus:

        "Yksi on Herra, yksi Henki, yksi usko, yksi kaste."

        Kun Pyhä Henki sitten johdatti luterilaisen seurakunnan kaikkiin
        toimintoihin viideksi vuodeksi, näyttääkseen vain toteen sen, ettei
        tämäkään mikään Jumalan seurakunta ole, niin eräänä päivänä
        ajattelin mennä Raaheen katsomaan minkälaista uskoa se
        helluntailaisten usko oikein on. Istuin autoon, ja kun oli pihatieltä
        kääntymässä vasemmalle kohti Raahea, sanoin Pyhä Henki:
        "Sinut on jo kastettu!" Eikä autoni suostunut kääntymään vasemmalle
        kohti Raahea, vaan minun oli vastakkaista tiehaaraa hyväksi käyttäen
        käännyttävä oikean U-käännöksen kautta takaisin kotiin.

        Tuo auto oli muuten ranskalaisvalmisteinen, väriltään valkoinen ja
        rekisterinumero OPH-374, jonka ostin 7.1.1989 käytettynä, kun
        ensin pitkään mietin, otanko tämän vaiko kokonaan uuden, kunnes
        Pyhä Henki Saarnaajan sanoin hylkäsi uuden hankinnan:

        "Kun omaisuus karttuu, karttuvat sen syöjätkin. Mitä iloa siitä on
        omistajalleen, paitsi, että saa nähdä sen kuluvan."

        O = on
        P = paimenena
        H = Herra
        374 = virsi: "Mitä silloin multa puuttuu, kun Herra huolen kantaa?"

        Joten sen pituinen se.

        Ja ota huomioon, ettei tälläkään palstalla ole tähän päivään mennessä
        ilmestynyt ainuttakaan ihmistä, ei miestä eikä naista, joka tuon
        saatanallisen upotuskasteen jälkeen olisi vielä päässyt ahtaasta
        portista sisälle ja saanut Pyhän Hengen.

        Ja ota huomioon, ettei tälläkään palstalla ole tähän päivään mennessä
        ilmestynyt ainuttakaan ihmistä, ei miestä eikä naista, joka tuon
        saatanallisen upotuskasteen jälkeen olisi vielä päässyt ahtaasta
        portista sisälle ja saanut Pyhän Hengen.


        Uusi Jerusalem on noin 2300 km kanttiinsa joten sinne mahtuisi vaovastikkin arvioiden miljardeja ihmisiä.Tuntuisi hassulta jos sielä olis vain muutama apostoli ja yksi mies Suomesta.

        Minä tunsin yhtä ehdottoman ihmisen kauan sitten hän oli ateisti ja uskoi asiaansa niin kuin sinäkin.Suuri oli riemu kun sain kuulla että kuolin vuotellaan kun ei enää pystynyt puhumaan vastasi hän siskolleen kun tämä kysyi tahdotko ottaa Jeesuksen Herraksi,purista kättäni jos tahdot.Kädessä ei ollut puristusta moneen päivään,mutta sillä hetkellä mies puristi siskonsa kättä lujaa ja nosti katseensa häneen.Minusta tuntuu että olet myös valmis menemään harhassa loppuun asti,mutta toivottavasti silmäsi aukeavat enne kuin on myöhäistä.

        Minusta tiestäsi tekee erittäin vaaralliseksi kolmeasiaa.Yksi, olet asettanut itsellesi oikeuden tuomita muita Jumalan tavoin.Kaksi, joka johtaa harhaan yhdenkin näistä vähimmistä,olisi hänelle parempi jos laitettais myllynkivi kaulaan ja heitettäis meren syvyyksiin.Kolme,riivattu ihminen ei näe totuutta vaan on demonie hallussa.

        Onhan tietysti mahdollista ettei ole terve vaan ongelma on mieleterveydessä,mutta mielestäni sekin on demonie aiheuttama ja siitä on mahdollista päästä Jeesuksen nimessä eroon.Jätän pelastuksesi Jeesuksen käsiin mikä ihmiselle on mahdotonta on Jumalalle mahdollista.Eivät ihmiset,seurakunnat,papit pelasta vaan tie taivaaseen käy Pojan kautta.


      • hellari ten kirjoitti:

        Ja ota huomioon, ettei tälläkään palstalla ole tähän päivään mennessä
        ilmestynyt ainuttakaan ihmistä, ei miestä eikä naista, joka tuon
        saatanallisen upotuskasteen jälkeen olisi vielä päässyt ahtaasta
        portista sisälle ja saanut Pyhän Hengen.


        Uusi Jerusalem on noin 2300 km kanttiinsa joten sinne mahtuisi vaovastikkin arvioiden miljardeja ihmisiä.Tuntuisi hassulta jos sielä olis vain muutama apostoli ja yksi mies Suomesta.

        Minä tunsin yhtä ehdottoman ihmisen kauan sitten hän oli ateisti ja uskoi asiaansa niin kuin sinäkin.Suuri oli riemu kun sain kuulla että kuolin vuotellaan kun ei enää pystynyt puhumaan vastasi hän siskolleen kun tämä kysyi tahdotko ottaa Jeesuksen Herraksi,purista kättäni jos tahdot.Kädessä ei ollut puristusta moneen päivään,mutta sillä hetkellä mies puristi siskonsa kättä lujaa ja nosti katseensa häneen.Minusta tuntuu että olet myös valmis menemään harhassa loppuun asti,mutta toivottavasti silmäsi aukeavat enne kuin on myöhäistä.

        Minusta tiestäsi tekee erittäin vaaralliseksi kolmeasiaa.Yksi, olet asettanut itsellesi oikeuden tuomita muita Jumalan tavoin.Kaksi, joka johtaa harhaan yhdenkin näistä vähimmistä,olisi hänelle parempi jos laitettais myllynkivi kaulaan ja heitettäis meren syvyyksiin.Kolme,riivattu ihminen ei näe totuutta vaan on demonie hallussa.

        Onhan tietysti mahdollista ettei ole terve vaan ongelma on mieleterveydessä,mutta mielestäni sekin on demonie aiheuttama ja siitä on mahdollista päästä Jeesuksen nimessä eroon.Jätän pelastuksesi Jeesuksen käsiin mikä ihmiselle on mahdotonta on Jumalalle mahdollista.Eivät ihmiset,seurakunnat,papit pelasta vaan tie taivaaseen käy Pojan kautta.

        Viestisi on alusta loppuun sitä Saatanan ilosanomaa, jonka julistajaksi Paavalikin ajautui, kun ei pystynyt hylkämään isiltä perimäänsä tyhjänpäiväistä elämää.

        Jokainen kaltaisesi Saatanan tekopyhittämä ja Jumalan paaduttama kokee totuuden kuullessaan sen olevan tuomion julistamista, ja sitä se siitä luopuneille onkin.

        Jotka tämän avauksen perusteella haalivat itselleen jatkuvasti uusia opettajia, koska eivät enää siedä kuulla totuutta.

        Jeesus sanoi tuon tuomion julistamisen kaltaisillesi tekopyhille, ei omille opetuslapsilleen:

        "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi.
        Niin kuin te tuomitsette, niin tullaan teidät tuomitsemaan, ja niin kuin te mittaatte, niin tullaan teille mittaamaan.
        Kuinka näet roskan veljesi silmässä, mutta et huomaa, että omassa silmässäsi on hirsi?
        Kuinka voit sanoa veljellesi: 'Annapa kun otan roskan silmästäsi', kun omassa silmässäsi on hirsi?
        Sinä tekopyhä! Ota ensin hirsi omasta silmästäsi, vasta sitten näet ottaa roskan veljesi silmästä."

        Sinun uskosi julistus on samaa roskaa kuin kaikkien muidenkin kaltaistesi tekopyhien ja Jumalan paaduttamien:

        "Rakkaat veljet ja sisaret Jeesuksessa Kristuksessa. Kaikkihan me tiedämme, että Jumala on rakkaus, joka pelkästä armosta on meidät kaikki uskovat pelastanut, koska kukaan meistä ei voi tietää totuutta.

        Mutta jos joku kuitenkin aiheuttaa teille ahdistusta, masennusta ja kalseaa oloa, ilmoittaessaan päässeensä ahtaasta portista sisälle ja saaneensa Kristukselta hänen Henkensä ja sen myötä tietoonsa koko totuuden, niin tietäkää tämä; tällaisesta ihmisestä on jo tullut toisten tuomitsija."


      • hellari ten
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Viestisi on alusta loppuun sitä Saatanan ilosanomaa, jonka julistajaksi Paavalikin ajautui, kun ei pystynyt hylkämään isiltä perimäänsä tyhjänpäiväistä elämää.

        Jokainen kaltaisesi Saatanan tekopyhittämä ja Jumalan paaduttama kokee totuuden kuullessaan sen olevan tuomion julistamista, ja sitä se siitä luopuneille onkin.

        Jotka tämän avauksen perusteella haalivat itselleen jatkuvasti uusia opettajia, koska eivät enää siedä kuulla totuutta.

        Jeesus sanoi tuon tuomion julistamisen kaltaisillesi tekopyhille, ei omille opetuslapsilleen:

        "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi.
        Niin kuin te tuomitsette, niin tullaan teidät tuomitsemaan, ja niin kuin te mittaatte, niin tullaan teille mittaamaan.
        Kuinka näet roskan veljesi silmässä, mutta et huomaa, että omassa silmässäsi on hirsi?
        Kuinka voit sanoa veljellesi: 'Annapa kun otan roskan silmästäsi', kun omassa silmässäsi on hirsi?
        Sinä tekopyhä! Ota ensin hirsi omasta silmästäsi, vasta sitten näet ottaa roskan veljesi silmästä."

        Sinun uskosi julistus on samaa roskaa kuin kaikkien muidenkin kaltaistesi tekopyhien ja Jumalan paaduttamien:

        "Rakkaat veljet ja sisaret Jeesuksessa Kristuksessa. Kaikkihan me tiedämme, että Jumala on rakkaus, joka pelkästä armosta on meidät kaikki uskovat pelastanut, koska kukaan meistä ei voi tietää totuutta.

        Mutta jos joku kuitenkin aiheuttaa teille ahdistusta, masennusta ja kalseaa oloa, ilmoittaessaan päässeensä ahtaasta portista sisälle ja saaneensa Kristukselta hänen Henkensä ja sen myötä tietoonsa koko totuuden, niin tietäkää tämä; tällaisesta ihmisestä on jo tullut toisten tuomitsija."

        Minun puolesta voit mennä tietäsi ihan rauhassa,enkä minä sinua tuomitse.Ei sinulla ole minuun mitään valtaan sillän Jeesus on herrani ja minä tunnen hänen äänensä.Minun osalta tämä keskustelu on loppuun käsitelty.


      • hellari ten kirjoitti:

        Minun puolesta voit mennä tietäsi ihan rauhassa,enkä minä sinua tuomitse.Ei sinulla ole minuun mitään valtaan sillän Jeesus on herrani ja minä tunnen hänen äänensä.Minun osalta tämä keskustelu on loppuun käsitelty.

        Jos sinulla olisi Herrana sama Jeesus, joka on minulle Hengen ja tehtävän antanut, et varmasti olisi koskaan mennyt helluntailaisten kasteelle, etkä täällä rienaisi Totuuden Henkeä vastaan.

        Et ole ensimmäinen etkä viimeinen, joka täynnä uhoa totuutta vastaan tulee tänne kanssani väittelemään, ja lopulta poistumaan, tämän Jeesuksen ilmoituksen mukaisesti:

        "Minä annan teille viisauden puhua niin, ettei yksikään vastustajanne kykene kiistämään eikä kumoamaan sanojanne."


      • kokenut jo tämän
        hellari ten kirjoitti:

        Minun puolesta voit mennä tietäsi ihan rauhassa,enkä minä sinua tuomitse.Ei sinulla ole minuun mitään valtaan sillän Jeesus on herrani ja minä tunnen hänen äänensä.Minun osalta tämä keskustelu on loppuun käsitelty.

        Teuvossa oleva riivaajahenki tarvitsee juuri tällaista väittelyä. Älkää viitsikö ruokkia sitä enempää, ei siitä ole kenellekään mitään hyötyä, ei ainakaan uskon rakennukseksi. parempi jättää mies rauhaan riivaajansa kanssa.


      • Ei onnistu!
        kokenut jo tämän kirjoitti:

        Teuvossa oleva riivaajahenki tarvitsee juuri tällaista väittelyä. Älkää viitsikö ruokkia sitä enempää, ei siitä ole kenellekään mitään hyötyä, ei ainakaan uskon rakennukseksi. parempi jättää mies rauhaan riivaajansa kanssa.

        Mikä sinä kuvittelet olevasi, että voisit rajoittaa toisten mielipiteitä.


      • kokenut jo tämän kirjoitti:

        Teuvossa oleva riivaajahenki tarvitsee juuri tällaista väittelyä. Älkää viitsikö ruokkia sitä enempää, ei siitä ole kenellekään mitään hyötyä, ei ainakaan uskon rakennukseksi. parempi jättää mies rauhaan riivaajansa kanssa.

        Taaskin syyllistyi Hengen herjaukseen eli Pyhän Hengen pilkkaan, nimittämällä Kristuksen Henkeä riivaajahengeksi.


      • Ei onnistu! kirjoitti:

        Mikä sinä kuvittelet olevasi, että voisit rajoittaa toisten mielipiteitä.

        Saatanan tekopyhittämille ja Jumalan paaduttamille on tämän Kristuksen käskyn noudattaminen täysin mahdotonta, kun Saatanan rikkaviljapellosta on pakko saada pois yksi totuuden oras:

        "Mies kylvi peltoonsa hyvää siementä. Mutta kun kaikki nukkuivat,
        hänen vihamiehensä tuli, kylvi vehnän sekaan rikkaviljaa ja meni pois.

        Kun vilja nousi oraalle ja alkoi tehdä tähkää, rikkaviljakin tuli näkyviin.
        Työmiehet menivät silloin isäntänsä luo ja sanoivat hänelle: 'Herra,
        etkö sinä kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen on tullut
        rikkaviljaa?

        Isäntä sanoi heille: 'Se on vihamieheni työtä.' Miehet kysyivät silloin
        häneltä: 'Tahdotko, että menemme kitkemään sen pois?' 'En', hän
        vastasi, 'te voitte rikkaviljaa kootessanne nyhtää sen mukana vehnääkin.

        Antakaa niiden kasvaa yhdessä elonkorjuuseen asti, kun sen aika tulee,
        minä sanon korjuuväelle:Kootkaa ensin rikkaviljaa ja sitokaa se kimpuiksi,
        että se poltettaisiin. Mutta vehnä korjatkaa aittaani."


    • Yksikään Pyhästä Hengestä osaton ei todellakaan tiedä, minkä hengen vallassa hän on. Sitä eivät tienneet Jeesuksen opetuslapsetkaan. Ja siksi Pietarikin alkoi lässyttää Jeesukselle rakkaudesta, kun sai kuulla Jeesusta kohtaavan tuomion:

      "Tästä lähtien Jeesus alkoi puhua opetuslapsilleen, että hänen oli mentävä Jerusalemiin ja kärsittävä paljon kansan vanhimpien, ylipappien ja lainopettajien käsissä. Hänet surmattaisiin, mutta kolmantena päivänä hän nousisi kuolleista.

      Pietari veti hänet erilleen ja alkoi nuhdella häntä: "Jumala varjelkoon! Sitä ei saa tapahtua sinulle, Herra!"

      Mutta hän kääntyi pois ja sanoi Pietarille: "Väisty tieltäni, saatana! Sinä tahdot saada minut lankeamaan. Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä!"

      Kun ihminen on luopunut totuuden etsimisestä, ja turvautuu Saatanan porttoseurakuntien uskonoppeihin, se on Saatanalle riemunhetki, kun hän alkaa kuskata tällaisen ihmisen sydämeen omia valheen henkiään.

      Niiden petollisuus on siinä, ettei yksikään totuudesta luopunut miellä niitä henkiä saastaisiksi, koska ne kaikki ruokkivat mitä ihanammalla tavalla ihmisen lihallisia haluja.

      "Kun saastainen henki lähtee ulos ihmisestä, se harhailee autioilla
      seuduilla ja etsii lepopaikkaa mutta ei löydä. Silloin se päättää:
      'Minä palaan kotiini, josta lähdin.'

      Kun se sitten tulee ja löytää huoneensa tyhjillään, lakaistuna ja hyvässä järjestyksessä, silloin se hakee seitsemän vielä pahempaa henkeä, ja ne tulevat sisään ja asettuvat sinne asumaan. Näin sen ihmisen tila on lopussa
      pahempi kuin alussa.

      Samoin käy tämän pahan sukupolven."

      Väärämielisille jumalattomille näin ei voi käydä, koska ei heistä Jumala koskaan ala mitään saastaa pois ajaa.

      "Väärämieliset ovat harhateillä syntymästään saakka, äitinsä kohdusta
      asti ovat valehtelijat eksyksissä. Heidän myrkkynsä on kuin käärmeen
      myrkky, he tukkivat korvansa, ovat kuin kuuro kyy, joka ei kuule
      käärmeenlumoojan ääntä vaikka tämä kuinka vahvasti lumoaisi."

      Tämä voi tapahtua vain valituille, kun he luopuvat totuuden etsimisestä
      paljon ennen, kuin ovat sen edes löytäneet.

      Kun Jumalan Henki alkaa ihmistä omakseen kutsua, joko omassa kodissaan Raamatun ääressä, rajun onnettomuuden tai sairauksien saattelemana, ja kun hän ensimmäisen kerran saa kokea taivaallisen Hengen kosketusta, hän todella tästä ensimmäisestä kosketuksesta uskoo tulleensa uudestisyntyneeksi, vaikka Jumala on vasta aloittanut valmistelut saastan poistamiseksi valitun sydämestä.

      Kun hän sitten tämän ihana tunteen vallassa haluaa saada sille myös pappien siunauksen, ja menee työntämään päänsä heidän käsiensä alle, tai antaa jonkun porttopapin hänet alttarille kuoleman asentoon kaataa, jotta saisi lisää tuota taivaallista tunnetta, tai peräti antaa kastaa itsensä uudelleen, jotta tuo tunne varmasti hänessä pysyisi.

      Kun ihminen on tässä tilanteessa, jolloin Pyhä Henki on korkeintaan ehtinyt
      suurimmat saastat lattialta kerätä, alkaa jo kuvitella, että Jumala on hänestä
      nyt tehnyt suuren ihmisten pelastajan, vaikka Henki ei ole vielä edes yhtä ainoaa totuuden huonekalua ole tuhon huoneeseen tuonut. Eikä Jumala
      hänelle mitään tehtävää antanut, ja silti lähtee lihan himojen saattelemana
      viemään pelastusanomaa niille Jumalan jo paaduttamille eri hurmahenkien
      vallassa oleville ihmisille, niin näissä tapauksissa käy toteen se mistä
      Jeesus puhui.

      Kun saatana tulee tarkistamaan huonetta, jossa ennen asusti, ja huomaa,
      että siivottu on, mutta uutta asukasta ei näy missään, niin silloin sille
      on tie avoin takaisin omaan kotiinsa. Ja niin on tuollaisen ihmisen sydämen
      ulkopuolella jonossa Saatanan seitsemän rekka-autoa täynnä saastaa
      sinne tuotavaksi, niin kuin oli autorekkoja Vaalimaan tullissa ennen lamaa.

      Ja juuri tällaisia ihmisiä on tämäkin palsta pullollaan. Rekisteröityinä ja
      ilman rekisteriä, ja jopa vuorotellen eri nimimerkeillä esiintyen ja
      kauheasti ihmetellen, kun Totuuden Hengen saaneen ihmisen kohtaavat,
      kuten ihmetteli eräs edesmennyt lahkojohtajakin:

      "Miten joku ihminen voi olla synnitön? Minun sydämestäni ei ainakaan löydy
      muuta kuin syntiä ja saastaa, ja silti saan olla Jeesuksen puhtaaksi pesemä
      syntinen."

      Siksi Jeesus tänäänkin ja tämänkin sukupolven keskellä ihmettelee: "Mutta kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"

      Uskovia kyllä löytyy, pilvin pimein - mutta se onkin jo toinen juttu.

      • Tässä sinulle lyhyesti nämä kaikki Saatanan seitsemän vielä pahempaa henkeä:

        1. Rakkauden henki: opettaa totuuden sijasta rakkautta valheeseen. Rakkauden kaksoiskäsky on sille todellista herkkua.

        2. Välinpitämättömyys: "Nyt on rauha, kaikkia hyvin! ja: "Joka aamu on armo uus, miksi huolta siis kantaa!"

        3. Kateus: "Teuvoko täällä on muka ainut Pyhän Hengen saanut? On täällä muitakin, muuta en sano."

        4.Ymmättämättömyys: sietämättömyys kuulla totuutta, mistä seuraa pelkoa, masennusta, ahdistusta ja kalseaa oloa.

        5 Hurmahenkien koko kirjo.

        6.Syyttäjä, joka syyttää valittuja tällä Jeesuksen ilmoituksella, jonka hän sanoi hirsisilmäisille Jumalan paaduttamille tekopyhille: "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi."

        7. Ja viimeisenä Saatanan perushenki: "Te olette lähtöisin Saatanasta.Hän on teidän isänne, ja hänen halunsa te tahdotte tyydyttää. saatana on ollut murhaaja alusta asti."

        Ja tätä viimeistä täällä hokevat kaikki Jumalan paaduttamat yhdelle ainoalle Kristukselta Hengen ja tehtävän saaneelle.


      • Kyllä näin on
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Tässä sinulle lyhyesti nämä kaikki Saatanan seitsemän vielä pahempaa henkeä:

        1. Rakkauden henki: opettaa totuuden sijasta rakkautta valheeseen. Rakkauden kaksoiskäsky on sille todellista herkkua.

        2. Välinpitämättömyys: "Nyt on rauha, kaikkia hyvin! ja: "Joka aamu on armo uus, miksi huolta siis kantaa!"

        3. Kateus: "Teuvoko täällä on muka ainut Pyhän Hengen saanut? On täällä muitakin, muuta en sano."

        4.Ymmättämättömyys: sietämättömyys kuulla totuutta, mistä seuraa pelkoa, masennusta, ahdistusta ja kalseaa oloa.

        5 Hurmahenkien koko kirjo.

        6.Syyttäjä, joka syyttää valittuja tällä Jeesuksen ilmoituksella, jonka hän sanoi hirsisilmäisille Jumalan paaduttamille tekopyhille: "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi."

        7. Ja viimeisenä Saatanan perushenki: "Te olette lähtöisin Saatanasta.Hän on teidän isänne, ja hänen halunsa te tahdotte tyydyttää. saatana on ollut murhaaja alusta asti."

        Ja tätä viimeistä täällä hokevat kaikki Jumalan paaduttamat yhdelle ainoalle Kristukselta Hengen ja tehtävän saaneelle.

        Teuvo puhuu vähän, mutta aina asiaa.


      • Kyllä näin on kirjoitti:

        Teuvo puhuu vähän, mutta aina asiaa.

        Paljon enemmänkin voisin puhua, mutta palstan direktiivi sitä rajoittaa:

        "Tekstin maksimimäärä 5000 merkkiä."


    • jätä jo

      suni-reppana surkeat lurituksesi ja hakeudu hoitoon! Paholaisen tehtävä sinulla on, kun et raukkaparka ymmärtänyt koetella henkiä ja ilmestyksiä. Et ole mikään ainutlaatuinen tyyppi tässä maassa, on moni muukin seonnut päästään tultuaan riivatuksi ja uskonut sokeasti näkyjään.

      Etkä osannut selittää "9-vuoden" pimeysjaksoasi! Puheissasi myönnät sen, mutta kuitenkin yrität kieltää. Tajuatko yhtään kuinka sekaisin olet? Oletko ollut valehtelija koko ikäsi vai alkoiko se uskonnollisen hössötyksen myötä?

    • Tule noutamaan minut hoitoon, koska ilmeisesti tiedät maan parhaat hoitopaikat.

      Miksi sinun on mahdotonta ymmärtää tätäkään Raamatun totuutta:

      Herran Hengen koettelu on hänen Henkensä herjaamista. Se olisi sitä jo Mooseksen aikana:

      "Älkää koetelko Herran Jumalanne kärsivällisyyttä, niin kuin teitte Massassa, vaan noudattakaa tinkimättä hänen käskyjään, niitä määräyksiään ja säädöksi, jotka hän on teille antanut."

      Ja Jeesus jatkoi samaa opetusta: "Älä kiusaa Herraa, Jumalaasi."

      Saatanan kaikki henget pitää koetella, mutta Jumalan Hengen koettelu on hänen Henkensä herjausta, ja siltä on Pyhä Henki minut alusta alkaen varjellut.

      Sillä silloin, kun Jeesus Kristus ilmestyi olin 48 vuotias, ja siihen saakka elänyt Jumalan vihan alla, joten en Raamatusta juuri mitään tiennyt, kaikkein vähiten henkien koteelusta, koska uskon asiat eivät minua kiinnostaneet.

      Siitä saan kiittää Jumalaa, että hän varjeli minut, etten lähtenyt Herran Henkeä koettelemaan, sillä sehän on sama kuin Pyhän Hengen pilkka, joten olisin ajautunut samaan joukko-osastoon. jossa sinäkin henkiä koettelet.

      • sillä lailla

        Jumalan kiusaaminen on täysin eri asia, kuin koetella henget niin Raamattu opettaa. Et ymmärtänyt näkyjäsi, mutta et myöskään koetellut niitä, niinkuin olisi pitänyt. Kysyit vain vaimoltasi, hah hah sinä suni-reppana, miksi et kysynyt Jeesukselta Kristukselta.

        Näin olit helppo eksytettävä, sillä saatana on kaikkien juonien ja valheiden mestari. Nyt olet pahimpia Jumalan pilkkaajia mitä netissä pyörii.


      • sillä lailla kirjoitti:

        Jumalan kiusaaminen on täysin eri asia, kuin koetella henget niin Raamattu opettaa. Et ymmärtänyt näkyjäsi, mutta et myöskään koetellut niitä, niinkuin olisi pitänyt. Kysyit vain vaimoltasi, hah hah sinä suni-reppana, miksi et kysynyt Jeesukselta Kristukselta.

        Näin olit helppo eksytettävä, sillä saatana on kaikkien juonien ja valheiden mestari. Nyt olet pahimpia Jumalan pilkkaajia mitä netissä pyörii.

        Jumalan Hengen koettelu on täydellistä hänen Henkensä herjausta, eli Pyhän Hengen pilkkaa.

        Paavalin valheiden paljastaminen ei ole Jumalan pilkkaamista muille kuin kaltaisillesi Saatanan tekopyhittämille ja Jumalan paaduttamille.


    • Uskotko Teuvo, että Jeesus on jumala?

      • Jumala on kolmiyhteinen: Isä, Poika ja Pyhä Henki.

        "Uskokaa, kun sanon, että minä olen Isässä ja Isä on minussa. Ellette muuten usko, uskokaa minun tekojeni tähden", sanoi Jeesus.

        Pyhän Hengen saamisessa tapahtuu valituille tämä:

        "Jos joku rakastaa minua, hän noudattaa minun sanaani. Minun Isäni rakastaa häntä ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme asumaan hänen luokseen."

        Pyhä Henki on taivaan internetyhteys: Isältä Pojan kautta valituille:

        "Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."

        Oletko sinä se lahtelainen Isolappis, joka on kirjoittanut myös omalla nimellään, ja nyt olet saanut jumalaltasi taas uuden nimen?

        Tuo mies, jonka seurakunnassa hänen vaimonsa erottelee hänelle henkiä.


    • En ole kyseinen henkilö, jota tarkoitit. Mutta onko Jeesus jumala ja uskotko kolminaisuusoppiin?

      • Eikö edellinen vastau8s ollut täysin selvä, kun ilmoitin uskovani Jumalan kolminaisuuteen?

        Kun Jumala 11.8.1985 lopetti 40-vuotisen vihanpitonsa, antaessaan Poikansa ilmestyä ja ottaa minut opetuslapsekseen, hänen ensimmäiset sanansa minulle olivat:

        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi ja älä tuomitse, ettei sinua tuomittaisi."

        Hän tuli myös silloin ahtaan portin tuskanyönä, 31.1.1988, pelastamaan minut, niin Jumalan lukemalta kuolemantuomiolta, kuin Saatanan uholta tuhota elämäni, jos syntini tunnustan.

        Ja samalla äänellä, sama Kristuksen Henki 8.11.1988,antoi minulle tämän tehtävän:


        "Jo ollessasi äidin kohdussa minä valitsin sinut tähän tehtävään. Se eläketulo, mikä sinulla on, saa sinulle riittää ja loppuelämäsi olet minun palveluksessani.

        Menet, minne minä sinut lähetän ja puhut kaikki, mitä minä käsken sinun puhua.

        Älä ihmisiä pelkää, sillä minä olen kanssasi ja pelastan sinut. Äläkä heitä kauhistu, etten minä kauhistuttaisi sinua heidän edessään.

        Ja jos ilman minun tahtoani johonkin ryhdyt, minä panen sen eteen mustan seinän."


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        Eikö edellinen vastau8s ollut täysin selvä, kun ilmoitin uskovani Jumalan kolminaisuuteen?

        Kun Jumala 11.8.1985 lopetti 40-vuotisen vihanpitonsa, antaessaan Poikansa ilmestyä ja ottaa minut opetuslapsekseen, hänen ensimmäiset sanansa minulle olivat:

        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi ja älä tuomitse, ettei sinua tuomittaisi."

        Hän tuli myös silloin ahtaan portin tuskanyönä, 31.1.1988, pelastamaan minut, niin Jumalan lukemalta kuolemantuomiolta, kuin Saatanan uholta tuhota elämäni, jos syntini tunnustan.

        Ja samalla äänellä, sama Kristuksen Henki 8.11.1988,antoi minulle tämän tehtävän:


        "Jo ollessasi äidin kohdussa minä valitsin sinut tähän tehtävään. Se eläketulo, mikä sinulla on, saa sinulle riittää ja loppuelämäsi olet minun palveluksessani.

        Menet, minne minä sinut lähetän ja puhut kaikki, mitä minä käsken sinun puhua.

        Älä ihmisiä pelkää, sillä minä olen kanssasi ja pelastan sinut. Äläkä heitä kauhistu, etten minä kauhistuttaisi sinua heidän edessään.

        Ja jos ilman minun tahtoani johonkin ryhdyt, minä panen sen eteen mustan seinän."

        Jatkan vielä:

        Kolminaisuuden ketjussa Jeesus on välimies Jumalan, ja ihmisen, ja jopa tämän maailman jumalan, Saatanan ja ihmisen välissä.

        Kolmiyhteinen on myös saatana, koska se matkii kaikessa Jumalaa. Sen poika on Antikristus ja henki valheen ja vääryyden henki.


    • Tunnustatko siis, että myös Jeesus on jumala?

    • Eikö millään mene jakeluun, että Jumalassa on kolme persoonaa, joista jokaisella on oma tehtävänsä maailman kaikkeudessa, ja valittujen pelastamisesta Saatanan synnin vankilasta.

      Jos Jumalalla ei olisi ollut Poikaa, jonka väärämieliset Saatanalle uhrasivat, olisiko Jumala itse silloin tullut uhratuksi? Sitä valhettahan saatana sai Paavalille syötetyksikin.

    • Onko Pyhä Henkikin persoona ja jumala, Teuvo Suni ?

    • Minkähän uskonlahkon pauloissa sinä mahtanetkaan olla, kun et edses Pyhästä Hengestä mitään tiedä, vaikka Jeesus on sen tehtävän näin selvästi ilmoittanut:

      "Paljon enemmänkin minulla olisi teille puhuttavaa, mutta te ette vielä kykene ottamaan sitä vastaan.

      Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. Hän ei näet puhu omissa nimissään, vaan puhuu sen, minkä kuulee, ja ilmoittaa teille, mitä on tuleva.

      Hän kirkastaa minut, sillä sen, minkä hän teille ilmoittaa, hän saa minulta.
      Kaikki, mikä on Isän, on myös minun. Siksi sanoin, että hän saa minulta sen, minkä hän teille ilmoittaa."

      Kun Pyhä Henki Kristuksen valituille kirkastaa, hän tulee heidän sydämeensä asumaan. Siis kaikki kolme:

      "Jos joku rakastaa minua, hän noudattaa minun sanaani. Minun Isäni rakastaa hänrä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme asumaan hänen luokseen."

    • Teuvo Suni. Tällä palstalla keskustellaan Raamatusta, ja silloin ei pidä puhua lahkoista. Minä en ole lahkolainen millään muotoa, keskustelen vain Raamatusta.
      Siis onko Jeesus jumala ja Pyhä Henki jumala? Millainen käsitys sinulla on ja mihin uskosi perustuu?

    • Uskoni perustasta saat todella tarkan tiedon, kun menet galleriasivulleni, joka ei ole salainen, kuten tekopyhitetyillä tapana on.

      Sieltä löydät sähköpostiosoitteeni, jonka kautta saat minulta lahjana siellä mainitun kirjan, joka kertoo kaiken siitä, miten Jumala valittuaan elämässä kuljettaa.

      Joka ainut tässäkin ketjussa mainittu lahko on Saatanan Paavalille sanelimilla erilaisilla uskonopeilla perustettu. Jokaisen opit sen verran erilaiset, ettei Jeesuksen toivomus: "että he yhtä olisivat" pääse koskaan tässä Saatanan hallitsemassa maailmassa toteutumaan.

      Ja jokainen niistä julistaa Saatanan Paavalille sanelemaa ilosanomaansa:

      "Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.

      Toistan sen, minkä olen ennenkin sanonut: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä minkä olette saaneet, hän olkoon kirottu."

      • muistuttaja

        Totuuksia Teuvo Sunista

        Totuuksia TeuvoSunista

        Tilaa palstan RSS-syöte
        Aloita uusi keskustelu
        Poista kirosanafiltteri käytöstä









        Teit niin hyvän yhteenvedon Teuvo Suni-nimisen miehen opista, että katsoin sen aloituksen arvoiseksi. Toivottavasti et pahastu, vaikka näin tein. Poistan sen, jos niin haluat.

        "Oletko pannut merkille
        Kirjoittanut: MakeDonialainen 5.10.2008 klo 15.18

        että tämä Suni, jota pidät nykypäivän profeettana ja jolla ajattelet olevan Hengen lahjan julistaa totuutta ja jonka profetoinnin arvostelun näet reinaaviksi ja herjaaviksi kirjoituksiksi, kuitenkin:

        1) muuttaa omaa oppiansa, eli peritaatteessa peruu edellisiä tekstejään, niitä muuttaen

        2) kirjoittaa Raamatun ilmoituksen kanssa ristiriidassa olevia oppeja

        3) katsoo oikeudekseen itse herjata, nimitellä, halveksua toisia kirjoittajia mitä ilkeimmillä sutkauksilla: esim: äitisi on portto, eikö sinun
        hapatettuihin aivoihisi kertakaikkiaan mahdu jne.

        4) katsoo oikeudekseen olla kunnioittamatta Suomi24-palstan sääntöjä

        5) katsoo itse saamansa hengenilmoitukset Pyhän Hengen "päivityksiksi", minkä perusteella esimerkiksi Paavalin kirjeiden tekstit halvennetaan toisarvoisiksi 2000:n vuoden takaisiksi kirjoituksiksi, joita Teuvo Suni kyllä itse mielivaltaisesti lainailee.

        6) Ei tunnusta, että Pyhästä Hengestä sikisi neitsyt Marian kohtuun Jumalan Poika, Jeesus Kristus, vaan kirjoittaa Marian Pojasta, jolla oli Pyhä Henki ja kääntää tunnustusvaatimuksen häneen itseensä, että hänen äitinsä synnyttämään
        Teuvo-poikaan tuli Pyhä Henki, minkä tunnustamista hän vaatii.

        7) Ei opeta Raamatun mukaisesti, että ihminen pelastuu yksin uskosta, yksin armosta ja yksin Jeesuksen tähden, vaan tekemällä täydellisesti Jumalan käskyjen mukaan.


        8) Ei alistu arvosteltavaksi vaan mörköytyy luolaihmiseksi, joka tiuskii ja sadattelee, ei Jeesusta Kristusta kirkastaen ja Jeesuksen nimeä
        kiittäen ja ylistäen, vaan keskimäärin joka 7. - 10. sana kirkastaa saatanan ja isolla S:llä.


    • Tähän rienaukseen ei tarvitse muuta vastata, kuin ilmoittaa, että MakeDonialainen on yksi kymmenistä alkuperäisen Raimon nimimerkeistä, jotka hän on Saatanalta tekopyhityjksen seurauksena saanut.

      Koska tämä mies on jo Jumalan paaduttama, on täysin ymmärrettävää että muistuttaja turvautuu saman kohtalon kokeneen kirjoittajan valheisiin.

      "Kaksin aina kaunihimpi!"

    • Mitenkäs Teuvo se sinun uskosi kolminaisuusoppiin suhtautuu? Uskotko siihen?

    • Se täyttää sen ehdot täydellisesti, kun Isä ja Poika tulivat Henkensä kanssa elämääni ohjaamaan.

      Täsmälleen Jeesuksen ilmoituksen mukaisesti:

      "Jos joku rakastaa minua, hän noudattaa minun sanaani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme asumaan hänen luokseen."

      Sinä olet samanlainen tyhjänpäiväinen ja yksinkertainen jankuttaja, kuin mitä on tuo kymmenien nimimerkkien mies; alkuperäinen Raimo.

      Enkä yhtään ihmettelisi vaikka olisit tuo sama ihminen, jälleen uudella Saatanan antamalla nimimerkillä.

      Eikö totuus kiinnostanut sinua sen vertaan, että olisit halunnut ilmaisen kirjani?

    • En ole kiinnostunut kirjastasi, kiitos vaan. Vaikutat jotenkin kärsimättömältä, vaikka tässä keskustellaan Raamatusta. Koska mainitsit kolmiyhteisen Jumalan, niin uskotko myös kolminaisuusoppiin?

      • Minulle kolmiyhteinen Jumala on jokapäiväinen totuus, eikä mikään epämääräinen uskonoppi.


    • polttipahan.

      Se kirja on saunan takan sytykettä.

    • Anonyymi

      Uskikset vielä enemmän sekasin, ku persu äänestäjä.

    • Anonyymi

      Teuvo Suni on oikea Jumalan profeetta tälle ajallle.

      Siksi vääärämieliset ovat hänen kimpussaan ja kivittävät häntä.

      • Anonyymi

        Miksihän Suni ei enää kirjoittele palstalla ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksihän Suni ei enää kirjoittele palstalla ?

        Oletko sinä niin saa-tanan tyhmä, ettet älyä, ettei kuolleet voi kirjoitella jollain hupipalstoilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksihän Suni ei enää kirjoittele palstalla ?

        Eikös se saanut tappouhkauskia ja muuta vastaavaa haitantekoa, ja poistui siksi palstalta facebookiin.


    • Anonyymi

      Kannattaa lukea Teuvo Sunin kirjoittama kirja: Älä heitä pelkää

      Teuvo Suni on Jeesuksen tälle ajalle lähettämä oikea profeetta, siksi erilaiset harhaoppiset uskonlahkot vihaavt häntä ja kivittävät kovasti eri palastoilla.

      Jeesuksen lähettämät oikeat profeetat eivät ole mitään lahkoissa kaatuilevia hihhuleita.

      Matt. 23:34

      "Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      7996
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      38
      2893
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2482
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      120
      2208
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1865
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      11
      1616
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1469
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1378
    Aihe