Mieshormonia kylpytakista - mitä naiselle tapahtui?
Julkaistu: 08.10.2011 08:00
Bodarilta lainattu kylpytakki aiheutti naiselle omituisia oireita.
Uusin Lääkärilehti kertoo erikoisesta tapauksesta.
22-vuotias nainen oli alkanut miehistyä lainattuaan testosteronivoidetta käyttäneen miesystävänsä kylpytakkia. Mies harrasti kehonrakennusta.
Lääkärilehden mukaan naisen oireita olivat miehekäs karvankasvu, akne, pälvikalju ja klitoriksen suureneminen.
Naisen hakeuduttua lääkärille oireiden alkuperä pysyi pitkään mysteerinä. Hänelle tehtiin perusteelliset tutkimukset ja kasvaimia etsittiin munasarjoista ja munuaisista.
Vajaan puolen vuoden kuluttua nainen tuli kontrollikäynnille. Oireet olivat huomattavasti vähentyneet ja testosteronitaso oli laskenut normaaliksi. Kävi ilmi, että nainen oli muuttanut asuinpaikkaa ja eronnut kehonrakennusta harrastavasta poikaystävästään. Tämä oli käyttänyt suuria määriä testosteronivoidetta yläraajoihin ja rintakehän alueelle.
Lääkärilehden mukaan miehistymisen syyksi todettiin naisen käyttämä kylpytakki ja sen kautta tullut mieshormoni.
http://www.iltasanomat.fi/terveys/mieshormonia-kylpytakista---mita-naiselle-tapahtui/art-1288419315133.html?ref=tf-promo5
Julkaistu: 08.10.2011 08:00
Bodarilta lainattu kylpytakki aiheutti naiselle omituisia oireita.
Uusin Lääkärilehti kertoo erikoisesta tapauksesta.
22-vuotias nainen oli alkanut miehistyä lainattuaan testosteronivoidetta käyttäneen miesystävänsä kylpytakkia. Mies harrasti kehonrakennusta.
Lääkärilehden mukaan naisen oireita olivat miehekäs karvankasvu, akne, pälvikalju ja klitoriksen suureneminen.
Naisen hakeuduttua lääkärille oireiden alkuperä pysyi pitkään mysteerinä. Hänelle tehtiin perusteelliset tutkimukset ja kasvaimia etsittiin munasarjoista ja munuaisista.
Vajaan puolen vuoden kuluttua nainen tuli kontrollikäynnille. Oireet olivat huomattavasti vähentyneet ja testosteronitaso oli laskenut normaaliksi. Kävi ilmi, että nainen oli muuttanut asuinpaikkaa ja eronnut kehonrakennusta harrastavasta poikaystävästään. Tämä oli käyttänyt suuria määriä testosteronivoidetta yläraajoihin ja rintakehän alueelle.
Lääkärilehden mukaan miehistymisen syyksi todettiin naisen käyttämä kylpytakki ja sen kautta tullut mieshormoni.
http://www.iltasanomat.fi/terveys/mieshormonia-kylpytakista---mita-naiselle-tapahtui/art-1288419315133.html?ref=tf-promo5
Vastaukset
Vanhimmat
Ei vielä vastauksia
Aloittaja odottaa vastauksia. Kerro oma näkemyksesi ensimmäisenä.