Ortodoksinen seminaari

подозреваемый

http://www.ortseminaari.net/

Raikkaat ja kirkkaat sävelet täyttivät keljani tänään 9.10.2011. Liturgia radioitiin Joensuun Ortodoksiselta seminaarilta.
Isä Heikki Honkamäki osasi laulaa nuotilleen ja kvartetti Markus Hännisen johdolla komppasi kauniisti Herran kunnaiksi.
Hienoa että myös seminaari pystyy uudistumaan - vanhalla ja hienolla tavalla!
Toivottavasti HH:n sijaisuus kanonisoidaan pysyvämmäksi olotilaksi!

26

279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mieluusti

      Joo ja mitä Honkamäki ei osaa, on vetelällä Pohjois-Karjalan nuotilla jollottaminen suomeksi ja englanniksi.

      • Uteliaana kysyn

        Onko tällä palstalla moniakin, joiden mielestä jumalanpalvelukset, ollakseen oikeaoppisia, nimenomaan tulee jollottaa vetelällä Pohjois-Karjalan nuotilla?


    • 7:20

      Emme tee täällä eroa seminaarin ja muitten kirkkojen välillä Luoja on suonut että voimme nauttia vaikka kaksi ehtoollista viikossa :) Mikäli olemme kelvollisia siihen.

    • Muuten niin

      Miksei Karhusaari päässyt seminaarin papiksi?

      • No siksi

        Homoseksuaalisuus ei ole enää rikos tasavaltamme laissa. Ei sairauskaan luokituksissaan.
        Se on raamatussa kielletty. Raamatun mukaan jos toimitaan, niin ei saa järjestellä yhteysliikkeitä eikä seminaareja homppeleille. Jos unohdamme raamatun niin siitä vaan. Mutta saarnojen sisällötkin pitää udistaa ja valheellisen - yhteiskunnastamme vääriä totuuuksia ja arvoja toitottava yhteisö pitäisi lakkauttaa. Ja kirkko olkoon yhdistys joka ei kuulu valtiolliseen elämään. Se voisi liittyä vaikka SVUL:liin - jos ne haluaisivat edes moista yhdistystä jäsenekseen.


      • im not scared
        No siksi kirjoitti:

        Homoseksuaalisuus ei ole enää rikos tasavaltamme laissa. Ei sairauskaan luokituksissaan.
        Se on raamatussa kielletty. Raamatun mukaan jos toimitaan, niin ei saa järjestellä yhteysliikkeitä eikä seminaareja homppeleille. Jos unohdamme raamatun niin siitä vaan. Mutta saarnojen sisällötkin pitää udistaa ja valheellisen - yhteiskunnastamme vääriä totuuuksia ja arvoja toitottava yhteisö pitäisi lakkauttaa. Ja kirkko olkoon yhdistys joka ei kuulu valtiolliseen elämään. Se voisi liittyä vaikka SVUL:liin - jos ne haluaisivat edes moista yhdistystä jäsenekseen.

        Vanhat ortodoksiherrat joilla ei ole avioliitoissaan enää seksielämää ja jotka kadehtivat papistoa ja muita ylempiä pelkäävät homoja.Ihan mikä tahansa syy on hyvä että pääsee narisemaan.


      • Hmmm...
        im not scared kirjoitti:

        Vanhat ortodoksiherrat joilla ei ole avioliitoissaan enää seksielämää ja jotka kadehtivat papistoa ja muita ylempiä pelkäävät homoja.Ihan mikä tahansa syy on hyvä että pääsee narisemaan.

        Eikös karhuherra ole ihan kunniallisessa selibaatissa ollut koko ikänsä?


      • !!!!!!!!!!!!!!!!
        Hmmm... kirjoitti:

        Eikös karhuherra ole ihan kunniallisessa selibaatissa ollut koko ikänsä?

        Kuuluuko tämä meille?


    • Ellis...............

      Niin Joensuussa on hemmetin upea papisto kaikissa kirkoissa.Olen ylpeä ja syystä.Sääliksi käy muuta suomea.Tämähän on ortodoksisuuden mekka..sen oikeaoppisen kaikki mitä toivot löytyy juuri täältä Joensuusta.

      • Laura-Sisko

        Hmmm.. Ortodoksisuuden mekka.... Vähän oudolta kuulostava luonnehdinta.


      • Todella outoa
        Laura-Sisko kirjoitti:

        Hmmm.. Ortodoksisuuden mekka.... Vähän oudolta kuulostava luonnehdinta.

        ..on sellainen sanonta olemassa jossa käytetään mekka sanaa kaikken pyhimpänä.. yms.

        Via Condotti on viimeisimmän muodin ystävien kallis mekka...
        musiikkisemiotiikan mekka...
        Joillekin se todellakin on casinopelaajan todellinen mekka...
        Tampere on maan sisävesiliikenteen Mekka...


      • Jaa?
        Laura-Sisko kirjoitti:

        Hmmm.. Ortodoksisuuden mekka.... Vähän oudolta kuulostava luonnehdinta.

        No onhan se Joensuukin jossain idän suunnalla.


      • --------------------
        Jaa? kirjoitti:

        No onhan se Joensuukin jossain idän suunnalla.

        Juuri sopivasti ei liikaa.


      • Sopivasti hyvinkin
        -------------------- kirjoitti:

        Juuri sopivasti ei liikaa.

        Parhaassa tapauksessa seuraavassa rajansiirrossa jää sinne toiselle puolen, kuten Sortavala edellisessä.


      • Olen suomalainen
        Sopivasti hyvinkin kirjoitti:

        Parhaassa tapauksessa seuraavassa rajansiirrossa jää sinne toiselle puolen, kuten Sortavala edellisessä.

        En usko voi vaikka minun puolestani jäädä ilomantsi.Siellä on sellaista väkeä joitten soisi paremmin integroituvan venäläiseen kulttuuriin.


      • ruskieneitsytkö?
        Olen suomalainen kirjoitti:

        En usko voi vaikka minun puolestani jäädä ilomantsi.Siellä on sellaista väkeä joitten soisi paremmin integroituvan venäläiseen kulttuuriin.

        Ja sinäkö edustat oikeata suomalaisuutta? En kyllä toivoisi enää kuulevani tällaisia ajatuksia. Miten täällä Suomessa voi keskustella maahanmuuttajien hyväksynnästä maamme asukkaiksi, kun oman maan kansalaisiakin häädettäisiin rajan taakse. Jo on outoa.


      • !!!!!!!!!!!
        Sopivasti hyvinkin kirjoitti:

        Parhaassa tapauksessa seuraavassa rajansiirrossa jää sinne toiselle puolen, kuten Sortavala edellisessä.

        minusta Sortavala ja Viipuri voisivat ihan hyvin olla Suomea. Ei kaiken tarvitse olla yksioikoista läntistä ortodoksisuutta. (Joka muuten on jo hyvinkin luterilaisvaikutteista.)


      • guoluikjnjm8 ukdnfri
        ruskieneitsytkö? kirjoitti:

        Ja sinäkö edustat oikeata suomalaisuutta? En kyllä toivoisi enää kuulevani tällaisia ajatuksia. Miten täällä Suomessa voi keskustella maahanmuuttajien hyväksynnästä maamme asukkaiksi, kun oman maan kansalaisiakin häädettäisiin rajan taakse. Jo on outoa.

        et ymmärrä viestiä koska et ole se jolle se on tarkoitettu.. se ihminen on itse homokammoinen ja kateellinen perusuomalainen pettäjä sika....


      • Viistoista vee?
        guoluikjnjm8 ukdnfri kirjoitti:

        et ymmärrä viestiä koska et ole se jolle se on tarkoitettu.. se ihminen on itse homokammoinen ja kateellinen perusuomalainen pettäjä sika....

        Minkä ikäinen mahdat olla?


      • yllätyt
        Viistoista vee? kirjoitti:

        Minkä ikäinen mahdat olla?

        Kysy siltä minkä ikäinen se itse on.. tuo sika...


      • --------------------
        yllätyt kirjoitti:

        Kysy siltä minkä ikäinen se itse on.. tuo sika...

        On olemassa anteeksianto ja sovinto. Mitäs jos lakkaisitte kaunailemasta.


      • Viistoista vee?
        yllätyt kirjoitti:

        Kysy siltä minkä ikäinen se itse on.. tuo sika...

        Jos olet iältäsi aikuinen, käyttäydy kuten aikuinen.

        Käytöksesi täällä on kaikkea muuta kuin aikuiselle uskovalle naiselle sopivaa käytöstä. Kielenkäyttösi välillä törkeää.
        Jos joku on eri mieltä, niin voi ilmoittautua.

        Jos haluat parjata jotain ja jonkun tekoja, parjaa itseäsi ja suomi omia tekojasi.


    • Musiikki on

      Jumalan puhetta. Siihen eivät pyrkyrit pysty!

      • ruskieneitsytkö

        Taidat olla se rajoittunut turkulainen musiikintutkija.


      • -----------------

        A-tok tulee uusintana 13.45 tänään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1715
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      87
      834
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      663
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe