Veljet ja sisaret Kristuksessa rukoilkaa puolestamme.Sanassa sanotaan ettei Jumala salli kärsimystä yli rajojen,mutta meillä se on tainut mennä ohi.Tämä jo vuosia kestänyt ruumiillinen ja henkinen kuritus vie meiltä järjen.Itse olen kuin järkeävailla,loppuunpalanut raakki.Tunne valtavaa häpeeä itsestäni,kun en pysty huolehtimaan perheestäni.Olen yrittänyt antaa taakkani Jeesuksen kannetavaksi,mutten oikein osaa tai ehkä huomaa kuinka Herra kantaa.Tuntuu vaikka kuinka yritän niin aina tulee käsittämätöntä epäonnea,jopa ulkopuoleiset ihmiset ovat hämmästelleet vastoin käymisiämme.Elämäni on kuin Jobin kärsimykset,vailla järkeä ja rajaa.Välillä näyttäis ihmiset jotka tulevat auttamaan saavat osansa kurituksesta,olenko siis kirottu?En enää uskalla lähestyä ihmisiä kun pelkään heidän joutuvan osalliseksi tähän körmyytykseen.
Olen kyllä ollut ylpeä,korskea ja valehtelijakin olen.Olen rukoillut syntejäni anteeksi,mutta mikään ei muutu.Jumala kyllä siunasi minua runsaasti vuosikymmenet ja olin kiitollinen Jumalalle,kaikkea on ollut yllin kyllin.Mutta en ehkä anatnut kunniaa Herralle menestyksen aikoina,vaan ylpeilin mielellään pätevyydelläni aina lehti juttuja myöten.Nyt kun kaikki on menossa nurin ymmärän typeryyteni ja kuinka kaikki on Jumalalta,yksin Herralta.
Vielä on mahdollisuus,pieni liike Herralta niin olemme taas tiellä.Sanassasi sanot ettei palvelijasi jodu häpeään.Voisiko se koskea minuakin,huonoa palvelijaa,joka kyllä tahtoo tehdä oikein.Olen pyytänyt anteeksi antoa jo vuosia.ANNA ANTEEKSI ISÄ,ARMAHDA MINUA SYNTISTÄ.
OI HERRA ANNA ANTEEKSI
43
271
Vastaukset
- jt
Joskus se mikä vaikuttaa kiroukselta onkin siunaus, mutta sen tajuaa vasta paljon myöhemmin. Joku "näkevä" voi sen tajuta heti jostakin toisesta. Tämä maailma himoineen kuitenkin katoaa pian, iänkaikkisuusasiat ovat tärkeimpiä.
- jt
Esimerkkejä Raamatusta asioista, mikä lopulta paljastui siunaukseksi, vaikka vaikutti lopulliselta tuholta on esim. Joosefin orjuus ja vankeus, Abrahamin Iisakin uhraaminen, Mooseksen 40 vuotta erämaassa Egyptin loiston sijaan. Kaikki nämä olivat kuuliaisia Jumalalle ja ovat esimerkkejä uskosta, koskaan ei menetä mitään kun tottelee Jumalaa.
* Rukoillaan tässä ja nyt, että armollinen Herramme Jeesus Kristus antaisi sinulle ensirakkautensa takaisin, tunnustetaan tässä syntimme Hänelle, Jumalallemme Jeesuskelle Kristukselle, Hänen verensä puhdistaa kaikesta synnistä, ihan kaikesta, mitään ei jää veren puhdistusta vaille, nekin joita emme nyt juuri ehkä muista, Hän tuntee sinut ja minut, synti asuu lihassamme elämämme loppuun asti, vain Hänen Henkensä kautta voimme olla verenkautta puhtaat, Hänessä. kannamme nyt sinun taakat Hänen eteensä, Hän antaa kuorman joka on keveä, jonka sinäkin jaksat kantaa, Hän ottaa turhan ikeen jota kannat pois, antaa oman keveän kuormansa, sen alla ei näänny, siitä saa voiman, ole vapaa taakoistasi, ne ovat ajallisia ja niitä ei kukaan mukaansa tarvitse ottaa, Kristus kantoi kaikki ristille, siellä Hän vapautti meidät kärsmisellään ja kuolemallaan, katso Häntä, joka sai syntisiltä sellaista vastustusta, jota me emme koskaan joudu kokemaan, ajattele Häntä ja Hänen kärsimistään, ristin häpeää ja alstomuutta. Taiteilijat hienotunteisesti peittävät Hänen häpynsä, mutta todellisuudessa Hänet oli riisuttu täysin ja asetettu häpenalaiseksi häpeän puuhun, ajatelkaamme Hänen kärsimistään ja kuolemaansa, emme ole vielä päässeet lähellekkään siitä, mitä Hän kärsi, kantaessaan koko maailman synnin. Ole vapaa Jeesuksessa Kristuksessa Hänen työnsä kautta ja Hänessä.
- en jaksa
Kiitos rukouksesta.
>>>ANNA ANTEEKSI ISÄ,ARMAHDA MINUA SYNTISTÄ.
- en jaksa
Kauniisti vastasit,mutten ymmärtänyt oikein tuota synnittömyyttä.Kunnioitan yli kaiken sitä sovitustyötä mitä Herrani teki ristillä.Onko siis niin että meistä tulee virheettömiä kun otamme Jeesuksen Herraksemme,vai voimmeko tehdä virheitä ilman tuomiota koska olemme Herran omia.
- jaikal.se
en jaksa kirjoitti:
Kauniisti vastasit,mutten ymmärtänyt oikein tuota synnittömyyttä.Kunnioitan yli kaiken sitä sovitustyötä mitä Herrani teki ristillä.Onko siis niin että meistä tulee virheettömiä kun otamme Jeesuksen Herraksemme,vai voimmeko tehdä virheitä ilman tuomiota koska olemme Herran omia.
>>>Kauniisti vastasit,mutten ymmärtänyt oikein tuota synnittömyyttä.
- jaikal.se
en jaksa kirjoitti:
>>>Onko siis niin että meistä tulee virheettömiä kun otamme Jeesuksen Herraksemme,vai voimmeko tehdä virheitä ilman tuomiota koska olemme Herran omia.
- Autan mielelläni
Kirjoitat että perheelläsi on jo vuosia ollut ongelmia, ruumiillisia sekä henkisiä ja muutkin ovat saaneet niistä osansa. Onko ongelmanne kuitenkin maallisia rahaasioita vai mitä ongelmia oikein tarkoitat, sairauksiako kenties.
Pyydät rukoiluapua. Voisitko tarkentaa mistä oikein on kyse jotta saisitte sellaista apua mitä tarvitsette.- en jaksa
Kuinkahan tämän selittäis lyhyesti,minä yritän.
Olen saanut nauttia siunattua ja rauhallista elämää vuosikymmenet.Mutta viime vuosien aikana olen kokenut valtavat koettelumukset,ainakin verrattuna edellisiin vuosiin.Suurin muutos mikä viime vuosina on tapahtunut on läheisempi suhde Jeesukseen,maalima on menettänyt merkitystä päivä päivältä enemmän ja enemmän.Mitä lähemmäs pääsen Herraa sitä enemmän olen maalisesti kärsinyt
.Ensiksi tuli työuupumus siitä seurasi sairastelu nivel,lihas,ihosairaudet,verenpaineet jne.Kun olet pienyrittäjä ja sairastelet tulee talous ongelmat seuraavaksi.Seuraavaksi kärsii perhe lapset ja vaimo,kun näkevät kun heikkenen heidän silmien edessä.Koko perhe sairastaa kun ei ole tietoa huomisesta.Seuraa pahin epäusko.Kun aikansa rukoilee eikä tapahdu muutosta alkaa miettimään onko Jumala kääntänyt minulle lopullisesti selkänsä ja mikä on se synti etten saa anteeksi.Tämä on kaikkein raskainta todeta oma heikko usko.
Eli ongelmat ovat fyysisiä,henkisiä ja uskonnollisia - jaikal.se
en jaksa kirjoitti:
Kuinkahan tämän selittäis lyhyesti,minä yritän.
Olen saanut nauttia siunattua ja rauhallista elämää vuosikymmenet.Mutta viime vuosien aikana olen kokenut valtavat koettelumukset,ainakin verrattuna edellisiin vuosiin.Suurin muutos mikä viime vuosina on tapahtunut on läheisempi suhde Jeesukseen,maalima on menettänyt merkitystä päivä päivältä enemmän ja enemmän.Mitä lähemmäs pääsen Herraa sitä enemmän olen maalisesti kärsinyt
.Ensiksi tuli työuupumus siitä seurasi sairastelu nivel,lihas,ihosairaudet,verenpaineet jne.Kun olet pienyrittäjä ja sairastelet tulee talous ongelmat seuraavaksi.Seuraavaksi kärsii perhe lapset ja vaimo,kun näkevät kun heikkenen heidän silmien edessä.Koko perhe sairastaa kun ei ole tietoa huomisesta.Seuraa pahin epäusko.Kun aikansa rukoilee eikä tapahdu muutosta alkaa miettimään onko Jumala kääntänyt minulle lopullisesti selkänsä ja mikä on se synti etten saa anteeksi.Tämä on kaikkein raskainta todeta oma heikko usko.
Eli ongelmat ovat fyysisiä,henkisiä ja uskonnollisiaOletko pannut merkille miksi Job kärsi?
Kärsikö hän syntiensä ja heikon uskonsa ja huonon jumalasuhteensa tähden? Vai kärsikö hän juuri sen tähden että hänellä oli suhde Elävään Jumalaan kunnossa? Jumala salli Jobia kiusattavan koska Jumala tiesi saavansa kunniaa Jobin koettelemuksista. Se on meidän korkea kutsumuksemme, tuottaa kunniaa Jumalalle elämällämme. Kun me pysymme kiinni Jeesuksessa vaikka päätä oltaisiin viemässä, se tuottaa kunniaa Hänelle. Sellainen ihminen joka joutuu kärsimään täällä ajassa uskonsa tähden saa ruhtinaallisen palkinnon ikuisuudessa. Saat olla siitä ihan varma.
Olen kirjoittanut kärsimyksen ongelmasta. Mutta kirjoitukseni on pinnallista koska tietoni on pinnallista ja kärsimyksieni taso on myös hyvin pinnallista. Siis en ole asiantuntija, en Raamatun Sanassa enkä omakohtaisen elämänikään perusteella. Kuitenkin uskon oppineeni vähän. Sen vähän tahdon jakaa kanssamatkaajillenikin.
Siksi olen kirjoittanut aiheesta. Teksti löytyy kirjoitukseni "Parantumisesta" alusta ja se on alustus itse sairaiden parantumistekstilleni. Ehkä olet sen jo lukenut mutta jos et, vilkaisehan tekstiä. Tekstini on sitten minun kommentti kärsimyksillesi.
http://www.jaikal.se/48683131
- Mikko.
>>Mitä lähemmäs pääsen Herraa sitä enemmän olen maalisesti kärsinyt
- en jaksa
kovin vaan nopeasti tuli tunnit täyteen.
- Usko Toivonen
Rukoilin puolestasi, veli Herrassa.
Tuli samansuuntaisia ajatuksia mitä " Mohikaani_27" viestissään toi esille.
Herramme kärsi puolestamme hirvittävät tuskat ja antoi itsesnsä meidän edestä, jotta meillä olisi elämä.
Pitäkäämme katse kiinnitettynä uskon alkajaan, Herraan Jeesukseen, niin
kestämme läpi kaikkien vaikeuksien, yhdessä toinen toistemme kuormia
kantaen.
1. Kor. 12:26
Ja jos yksi jäsen kärsii, niin kaikki jäsenet kärsivät sen kanssa; tai jos jollekulle jäsenelle annetaan kunnia, niin kaikki jäsenet iloitsevat sen kanssa.
Herra siunatkoon sinua ja perhekuntaasi!
Kiitos ja kunnia Karitsalle!
http://www.youtube.com/watch?v=pmc6kx7FJAQ&feature=related - en jaksa
Kiitos ole myös siunattu
Uskovainen voi kohdata ongelmia siinä missä ei uskovainen, eikä siinä tarvitse olla kyse synnistä, puhumattakaan kirouksesta. Synti kyllä saa aikaan paljon ongelmia ihmisten elämässä ja se itsessään on jo kirous, mutta ei sen piikkiin nyt ihan kaikkea kannata laittaa. Saatanaakin syytetään monesti ongelmista ja saatana myös nähdään mielellään joka paikassa / asiassa. Kuitenkin monet ongelmat ovat ihmisten itsensä aiheuttamia, tai olosuhteiden kautta tulleita asioita, ilman että niitä tarvitsee hengellistää / demonisoida. Sanotaan, että Jumalan sallimatta ei ihmisten elämässä tapahdu mitään pahaa, tai ylipäätään yhtään mitään ja tottahan se onkin, mutta mitä Jumala sitten sallii. Nostaako Jumala meidät aina kaikkien asioiden ja olosuhteiden yläpuolelle, pois pahasta maailmasta, sen tuomista haasteista / ongelmista. Yleensä se ei mene näin, vaan joudumme kohtaamaan ihan samoja elämän realiteettia, mitä kaikki muutkin ihmiset käyvät läpi. Talousuutiset koskevat yhtälailla uskovia, kun ei uskovia. Sairaudet, mitä ne sitten ovatkaan, voivat tulla myös uskovien kohdalle.
Ymmärrän tilanteesi hyvin, kun olen itsekin toiminut yrittäjänä aika kauan. Yrittäjä voi huomaamattaan saattaa itsensä aika hankalaan jamaan, ellei osaa katsoa eteensä, tai riittävän kauaksi. Homma paisuu kuin pullataikina ja siitä tulee helposti kuin se hölmöläisen heinäkuorma eli, jos se tuon kestää, niin kyllä se tuonkin kestää jne. Aluksi yrittämisessä on aina valtava into ja motivaatio pelissä ja sitä mennään, vaikka läpi harmaan kiven. Töitä tehdään aivan valtavasti, eikä nähdä, että sitä omaa henkistä pääomaa ja jaksamista syödään siinä samalla. Firmaa kasvatetaan ja samalla oma jaksaminen / oman näkyvän työn osuus vähenee, siirtyen enemmän ja enemmän näkymättömäksi. Työn kannattavuus vähenee yleensä tässä vaiheessa ja siksi täytyy lisätä volyymia. Tästä seuraa kierre, jota ei monikaan yrittäjä osaa ennalta aavistaa. Sitä huomaa jossain vaiheessa, että kaikki narut(ja niitä on paljon) ovat omissa käsissä ja olet täysin korvaamaton henkilö tehtävässäsi. Firmassa on täysi vauhti päällä ja sinun on mahdotonta edes ajatella, että alkaisit jotenkin ulkoistamaan firman toimintaa, tai omia töitäsi. Se on hankalaa, mutta työn määrä on silti kasvanut ja kasvanut, etkä enää meinaa ehtiä edes tehdä kaikkea.
On silti jaksettava, mutta se henkinen pääoma, jota aluksi oli vaikka muille jakaa, on vähentynyt oleellisesti, joten veturi puuskuttaa ylämäkeen todella työläästi ja vainuja kiinnitetään perään yhä kiihtyvällä tahdilla. Burnoutin oireet alkavat näkyä, eikä meinaa saada enää aikaan niin paljon, kun ennen, vaikka tuntuu siltä, että päivät ovat vain venyneet. Tähän tilanteeseen sopiikin sitten oikein hyvin se ajatus, että sairastut. Voin kuvitella, miten rankkaa sinulla on ja senkin, mikä tilanne on perheelläsi, kun he joutuvat miettimään, sekä sinun jaksamistasi, että myös omaa tulevaisuuttaan. Pankit ovat tietenkin huolehtineet siitä, että sinulla on omat nimet joka paperissa ja sinne suuntaan sinun täytyy peilata jatkuvasti, olevasi kova kaveri. Kaikki on aina hyvin ja olet elämäsi kunnossa jne. On pakko jaksaa, tai laina hanat lyödään kiinni. Tämä on valitettavasti monen yrittäjän tilanne tänä päivänä, joskin sinun kohdallasi on nyt kasaantunut ehkä normaalia enemmän ongelmia. Mikä neuvoksi? Tiedän yrittämisestä aika paljon, mutta minulla ei ole riittävää tietoa sinun ongelmistasi ja yrityksesi luonteesta, että voisin auttaa.
Jumala kuitenkin voi auttaa ja hän näkee kaikkein parhaiten sinun ongelmasi. Syntejä sinun ei tarvitse pyytää anteeksi kun kerran, jos olet tehnyt niistä parannuksen. Mutta jos elät synnissä, ei sinun kannata pyydellä anteeksi, koska vain ne synnit saa anteeksi, josta tekee parannuksen. Synti tulee aina Jumala suhteen väliin ja se aiheuttaa siinä monia ongelmia. Jos elät synnissä, on sinun vaikea edes uskoa siihen, että Jumala vastaisi sinun rukouksiisi. Jatkuva huono omatunto ja käsittelemättömät asiat vaivaavat sinua ja se vaikuttaa Jumala suhteeseesi negatiivisesti. Ellei sinulla ole käsittelemättömiä asioita, niin silloin sinun täytyy muuttaa asennettasi. Lakkaa pyytelemästä anteeksi ja anelemasta armoa, kun kerran asiat ovat kunnossa. Voit lähestyä Jumalaa rohkeudella ja tiedostaen sen, että Hän kuulee sinun rukouksesi. Rukoile kiittäen ja ylistäen, vaikka olosuhteet näyttäisivät huonoilta. Vuodata sydämesi Jumalalle ja jätä kaikki sinua painavat asiat hänen huomaansa, vaikka joka päivä. Anna Jumalan täyttää sinun sydämesi rauhallaan ja opi luottamaan siihen, että hän näkee, tietää ja johtaa sinun elämääsi. Se, mitä tuleman pitää, on sinun parhaaksesi ja hän voi pelastaa sinut katastrofilta. Hän voi pelastaa sinut häpeältä ja vararikolta. Jumala voi, Hän voi monin verroin enemmän, kun osaat edes pyytää ja siksi kehotan sinua pyytämään uskossa, rohkeudella, niin paljon kun tarvitsen, yhtään epäilemättä, etteikö Hän haluaisi auttaa sinua / perhettäsi. Lue Raamatusta nimimerkkini.Niin... muistan sinua ja perhettäsi rukouksin. Rukoilen, että saat sen vastauksen, jota tarvitset.
- en jaksa
Psalmi50.15 kirjoitti:
Niin... muistan sinua ja perhettäsi rukouksin. Rukoilen, että saat sen vastauksen, jota tarvitset.
Kiitos.Tiedät mistä kirjoitat.Luen psalmin.
- Jeshua my LOVE
Rukoilimme myös puolestasi. Kun kerroit vaikeuksistasi, ihmettelin niiden vaikeuksien samankaltaisuutta omassa elämässäni. Suhteeni Jeesukseen on lähentynyt ja olen häneen jatkuvasti yhteydessä ja teen netissä evankeliointi-työtä, jonka hän on minulle antanut.
Välillä koen suurta riemua Hänessä, mutta välillä olen tosi väsynyt tähän maailmaan ja pyydän usein Jeesusta hakemaan meidät jo pois täältä!
Olen ollut jo kauan uskossa, jo yli parikymmentä vuotta. Minulla on ollut aiemmin helpompaa aikaa, mutta tänä vuonna sairastuin ärhäkkään syöpään, joka saatiin kyllä leikatuksi, mutta minulla on ollut nyt aivan valtavia nivelkipuja ympäri ruumistani ja väsymystä, eikä särkylääkkeetkään aina auta.
Menetin myös rakkaan seurakuntani, sillä se havaittiin kultiksi ja siitä seurasi valtava pettymys ihmisiä ja jopa Jumalaakin kohtaan, vaikka ei se hänen vikansa ollut, vaan ihmisten.
Olen vaan jotenkin niin äärettömän väsynyt etsimään uutta seurakuntaa, enkä ole voinut nyt kipujeni takia töihinkään mennä, vaikka töitä olisikin.
Minullakin on ollut se, että olen nyt halunnut antautua Herralle ihan kokonaan ja oma ylpeyteni on mennyttä, Olen voinut sanoa, etten ole yhtään mitään ilman Jumalaa.
Kaikki se viisaus ja kaikki ansiot mitä minulla on, ovat yksin Häneltä. Itse olen ihan tyhjä astia, jonka Jumala voi täyttää. Olen antanut koko elämäni johdon yksin hänelle - en tee enää mitään mitä hän ei kehoita tekemään, mutta jos hän kehoittaa jotain tekemään sen teen, olkoon mitä vaan. En enää välitä pätkääkään mitä ihmiset ajattelevat, elän taivaallisissa yhä ennemmän.
Tiedätkö, minä uskon, että Jeesus tulee ihan todella pian - mutta ennen sitä hänen täytyy puhdistaa meidät, hänen seurakuntansa ja se putsaus ei ole meistä kivaa, mutta Jumala ei voi ottaa taivaaseen ketään syntistä, vaan Jeesus tempaa Karitsan hääaterialle TAHRATTOMAN JA RYPYTTÖMÄN morsiamensa - meidät, Hänen seurakuntansa.
Minä suosittelen sinua lukemaan David Wilkerssonin kirjan: Herra minuunn koskee. Tässä teoksessa David kertoo omista aivan kammottavista vastoinkäymisistään. Hänen koko perheensä sairastuivat oikein ärhäkkään syöpään; vaimo, tytär, lapsenlapsi. Lopulta lapsenlapsi kuolikin ja Davidilla oli lukuisia aivan hirveitä vastoinkäymisiä ennen tuota kolaria ja omaa kuolemaansa.
Koitetaan kestää, tämä elämämme täällä on vaan pieni vilaus iankaikkisuudessa. Nähdään taivaassa rakas Veljeni Herrassa ja rukoillaan toistemme puolesta. Me olemme jo VOITTAJIA Jeesuksessa Kristuksessa ja saamme ikuisesti elää Taivaassa suuressa ilossa ja riemussa Isän, Jeesuksen ja kaikkien uskovien kanssa. Amen.- en jaksa
Kyllä kosketti ,kyynelet valuen luin tekstisi.Tämä mitä kirjoitit on niin totta.Kiitos vastauksestasi.Olen lukenut kirjan ja pitäis lukea uudelleen,kun jaksas.Herrani Jumalani siunaa veljeä joka samaa Tuskaa kokee,ole siunattu JEESUKSESSA KRISTUKSESSA.TULE HERRA JEESUS.AAMEN
- Jeshua my LOVE
en jaksa kirjoitti:
Kyllä kosketti ,kyynelet valuen luin tekstisi.Tämä mitä kirjoitit on niin totta.Kiitos vastauksestasi.Olen lukenut kirjan ja pitäis lukea uudelleen,kun jaksas.Herrani Jumalani siunaa veljeä joka samaa Tuskaa kokee,ole siunattu JEESUKSESSA KRISTUKSESSA.TULE HERRA JEESUS.AAMEN
Olen sisar, mutta ethän voinut tietää :)
Olen varma, että Herra auttaa meitä vielä täällä maan päällä, jos hänen tulemuksensa vielä ihan hiukkasen viipyy.
Pysytään rukouksessa, ylistetään ja palvotaan Häntä kielin ja sävelin - se ajaa murheen ja pahan mielen pois ja Jumalan Pyhä Henki saa lohduttaa meitä.
Ps 145:
18 Herra on lähellä kaikkia, jotka häntä avuksensa huutavat, kaikkia, jotka totuudessa häntä avuksensa huutavat.
19 Hän tekee, mitä häntä pelkääväiset halajavat, hän kuulee heidän huutonsa ja auttaa heitä.
Kiitos Jeesus. Amen. - en jaksa
Jeshua my LOVE kirjoitti:
Olen sisar, mutta ethän voinut tietää :)
Olen varma, että Herra auttaa meitä vielä täällä maan päällä, jos hänen tulemuksensa vielä ihan hiukkasen viipyy.
Pysytään rukouksessa, ylistetään ja palvotaan Häntä kielin ja sävelin - se ajaa murheen ja pahan mielen pois ja Jumalan Pyhä Henki saa lohduttaa meitä.
Ps 145:
18 Herra on lähellä kaikkia, jotka häntä avuksensa huutavat, kaikkia, jotka totuudessa häntä avuksensa huutavat.
19 Hän tekee, mitä häntä pelkääväiset halajavat, hän kuulee heidän huutonsa ja auttaa heitä.
Kiitos Jeesus. Amen.Sorry oishan minun pitänyt tajuta.
Herrassa on turvamme.
Ole siunattu sisar Kristuksessa - Yeshua my LOVE
en jaksa kirjoitti:
Sorry oishan minun pitänyt tajuta.
Herrassa on turvamme.
Ole siunattu sisar KristuksessaTässä meille lisää lohduttavia jakeita, joita Paavali sanoi ollessaan Evankeliumin tähden vangittuna ja kahleissa:
Fil 4
4:6 Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,
4:7 ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.
4:8 Ja vielä, veljet, kaikki, mikä on totta, mikä kunnioitettavaa, mikä oikeaa, mikä puhdasta, mikä rakastettavaa, mikä hyvältä kuuluvaa, jos on jokin avu ja jos on jotakin kiitettävää, sitä ajatelkaa;
4:9 mitä myös olette oppineet ja saaneet ja minulta kuulleet ja minussa nähneet, sitä tehkää, niin rauhan Jumala on oleva teidän kanssanne.
Jeesus pitää sinusta huolen, älä mistään murehdi - Sinun on Hän iäti.
- mmiettinen
On kaksi eri asiaa, pyytää aina anteeksi tai tehdä sydämmessään parannus ja nöyrtyä. Murrettua ruokoa Hän ei muserra, suitsevaista kynttilän sydäntä Hän ei sammuta. Se pieni liike täytyy tulla meiltä ei Herralta. Herra on kyllä tiellä, me siltä tieltä usein harhaudutaan. Sinä haluat hyvinvoinnin takaisin mitä jos alkaisit tutustua Jumalaan, etsiä Hänen tahtoaan, ehkä sinulle vielä kaikki muukin annetaan? Se nimittäin on vain Jumalan vallassa. Hänhän voisi pyyhkiä pois vaikka koko maailman kaikkeuden, kuka jäisi Häntä syyttämää silloin tai arvostelemaan?
- en jaksaa
Olen laittanut kaikki toivoni Jumalaan ja tapahtukoon hänen tahtonsa.Mikä minä olen Jumalaa neuvomaan.Laitan vapaa aikani Herrani tuntemiseen ja vaellan työpäiväni rukoilen viisautta ja voimia.Tämän lähempään kontaktiin en ole koskaan päässyt Herrani kanssa.Tavoitelkaa ensisijaisesti taivasten valtakuntaa niin kaikki teille annetaan.Näin yritän elää lähellä Herraani.
- jt
"On kaksi eri asiaa, pyytää aina anteeksi tai tehdä sydämmessään parannus ja nöyrtyä."
Monesti ihmisellä on jokin yksi tietty synti, mikä on liian mieluinen ja siitä ei haluta luopua. Niinpä sille etsitään kaikin tavoin oikeutus tai sitä vähätellään, vaikka sisimmässä tiedetään, että se on väärin. Suullisesti aina uudelleen tunnustetaan, mutta sisimmässä ei haluta tehdä parannusta. En väitä, että aloittajan tilanteessa olisi mitään tällaista.
- ml213.
Näin netin välityksellä on vaikea hahmottaa tilannettasi ajatellen kokonaisuutta. Mutta, yleispätevänä ohjeena pidän. Jos ihmiselle tulee sairauksia tai muuten arjen tilanteet menevät vaikeaksi ja hallitsemattomaksi, niin ehdottomasti tulee kääntyä ulkopuoliseen apuun. Monasti stressaantunut ja väsynyt ihminen ei kertakaikkiaan näe tilannetta oikeassa valossa ja tilanne vain pahenee entisestään.
Niin, yleensä käy niin kun ihminen alkaa selvittämään elämänsä tilannetta/etsimään Jumalan tahtoa, niin tässä rytäkässä ihminen kasvaa ja laajentuu ymmärrykseltään ja kasvun kautta tulee entistä vahvemmaksi kestämään ongelmia. Monastihan juuri masentunut/väsynyt ihminen kokee jo tavalliset asiat erittäin voimakkaasti,- joka tila pitää hänet masentuneena.
Niin, kuten Raamatussa on ilmoitettu, niin neuvonantajien kautta myös Jumala siunaa ihmistä. - ml213.
Ei pahalla, mutta onko tämä akloitus provo ja siksi ristiriitainen.Netissä yleensä leikitään liian vakavilla asioilla ja siksi ei alussa tiedä mikä on totta ja mikä provoilua.
Monet ihmiset nimittäin nauttivat toisten ihmisten reagoimisista kun ihminen luulee sen todeksi.- ml213.
Jaksaisit vielä vastat oletko kirjoittanut tosissasi todellisuudesta vai pilanpäiten vakavasta asiasta. Jumala näkee ja vastaa sinulle joka tapauksessa tavalla tai toisella.
Voin avoimesti tiedottaa, miten Hengessäni tunnen, ettei kaikki ole oikein. - en jaksa
ml213. kirjoitti:
Jaksaisit vielä vastat oletko kirjoittanut tosissasi todellisuudesta vai pilanpäiten vakavasta asiasta. Jumala näkee ja vastaa sinulle joka tapauksessa tavalla tai toisella.
Voin avoimesti tiedottaa, miten Hengessäni tunnen, ettei kaikki ole oikein.Ei ole provo.Minä olen äärinmäisen suora ihminen sanon asiat aina niin kuin ne on,aina se ei ole hyväksi,mutta mitä totuutta kiertelemään.Mikä murheissani tuntuu mahdottomalta?
- ?
ml213. kirjoitti:
Voin avoimesti tiedottaa, miten Hengessäni tunnen, ettei kaikki ole oikein.Eli voidaanko tästä vetää johtopäätös, että sinun Henkesi on valheellinen.
- Riitta B
ml213. kirjoitti:
Voin avoimesti tiedottaa, miten Hengessäni tunnen, ettei kaikki ole oikein.Miten sinä voit epäillä hänen oleva provo?
Minulle ei tullut tuollaista mieleenkään - vai oletko itse ilkimys ja provo, joka
haluat kiusata kiusattua lisää?
Sinä ja sinun henkesi eivät tiedä mitään, jos häntä provoksi kutsut - häpeisit edes! - Otto-Boy
? kirjoitti:
Eli voidaanko tästä vetää johtopäätös, että sinun Henkesi on valheellinen.
Minun Henkeni taas sanoo selkeästi, että sinun ? Henkesi on valheellinen!!!
- ml213.
en jaksa kirjoitti:
Ei ole provo.Minä olen äärinmäisen suora ihminen sanon asiat aina niin kuin ne on,aina se ei ole hyväksi,mutta mitä totuutta kiertelemään.Mikä murheissani tuntuu mahdottomalta?
""Olen kyllä ollut ylpeä,korskea ja valehtelijakin olen.""
Tuo lauseesi jotenkin hämmentää asiaa. Ahdistuksessa oleva ihminen ei enää erikoisemmin jaksa valehdella tms. Mutta, samapa tuo.
Jos todella asiasi on sillä tasolla, mitä kerrot ja mitä viesteistäsi voi hahmottaa, niin ulkopuolinen apu on ehdottomasti paikallaan. Ramatussa on erikoisen hyvä ohje, miten Jumala auttaa;-kolkuttavalle avataan etsivä löytää. Jumala usein auttaa ja vaikuttaa juuri toisen ihmisen kautta.
Ymmärtänet, miten ihmisen fyysisen ja psyykkisten asioiden hoitaminen on tärkeää ja juuri näiden asioiden hoitamisessa Jumalan viisaus tulee ilmi,- mutta ihmisen tulisi ensin lähteä liikkeelle/kolkuttamaan.
En rinnasta sinuun, mutta tiedän tapauksen, miten uskovan ihmisen fyysinen terveys petti ja siten menehtyi kun ei hoidattanut aikuisiän diapetestä/sokeritautia,- vaan odotti miten Jumala hoitaa hänet terveeksi. Niin, olisikin hoitanut,- jos olisi käyttänyt Jumalalta saatua ymmärrystä.
Sama pätee ihmisen mielen ongelmiin. Jos ihmisen mieli on pahasti ongelmoitunut, niin ulkopuolisen apu on välttämätöntä ja näin Jumala hoitaa ihmisen mieltä. Todellisuus on, miten ihmisen sairas mieli sairastuu entisestään,- jos sen annetaan muhia vuodesta toiseen.
Ymmärtänet, miten ihmisen mielentasapaino vaikuttaa olosuhteisiin/ongelmiin. Vaikka ihminen elää köyhyydessä,- työttömänä, niin hyvän mielentasapainon omaavaan ihmiseen tämä niukkuus ei vaikuta ja taas ongelmalliseen mieleen, se vaikuttaa ratkaisevasti ja kierre on valmis. Ymäristö aktivoi yhä laajemmin mielen muutosta kielteiseen suuntaan jne...
Kun ihminen saavuttaa tasapainoisen mielen, niin tämän mielen hoitamiseen on vain yksi keino;
"Yli kaiken varottavan varjele sydämesi, sillä sieltä elämä lähtee".
PS.
Niin, tuo ammattiauttaja ei ole sen kummempi ihminen,- vaan, jos hän on ammattinsa osaava, niin hän voi Jumalan johdatuksena ohjata sinut näkemään itsesi ja kokonaisuuden. Monasti olosuhteet/ympäristö ei muutu, mutta niiden vaikutus muuttuu totaalisesti. Uskon, miten Jumala sallii meille jokaiselle ihmiselle omat olosuhteet ja ympäristön ja niiden kautta ihminen oppii tuntemaan Jumalan tahdon laajemmin. - en jaksa
ml213. kirjoitti:
Tuo lauseesi jotenkin hämmentää asiaa. Ahdistuksessa oleva ihminen ei enää erikoisemmin jaksa valehdella tms. Mutta, samapa tuo.
Jos todella asiasi on sillä tasolla, mitä kerrot ja mitä viesteistäsi voi hahmottaa, niin ulkopuolinen apu on ehdottomasti paikallaan. Ramatussa on erikoisen hyvä ohje, miten Jumala auttaa;-kolkuttavalle avataan etsivä löytää. Jumala usein auttaa ja vaikuttaa juuri toisen ihmisen kautta.
Ymmärtänet, miten ihmisen fyysisen ja psyykkisten asioiden hoitaminen on tärkeää ja juuri näiden asioiden hoitamisessa Jumalan viisaus tulee ilmi,- mutta ihmisen tulisi ensin lähteä liikkeelle/kolkuttamaan.
En rinnasta sinuun, mutta tiedän tapauksen, miten uskovan ihmisen fyysinen terveys petti ja siten menehtyi kun ei hoidattanut aikuisiän diapetestä/sokeritautia,- vaan odotti miten Jumala hoitaa hänet terveeksi. Niin, olisikin hoitanut,- jos olisi käyttänyt Jumalalta saatua ymmärrystä.
Sama pätee ihmisen mielen ongelmiin. Jos ihmisen mieli on pahasti ongelmoitunut, niin ulkopuolisen apu on välttämätöntä ja näin Jumala hoitaa ihmisen mieltä. Todellisuus on, miten ihmisen sairas mieli sairastuu entisestään,- jos sen annetaan muhia vuodesta toiseen.
Ymmärtänet, miten ihmisen mielentasapaino vaikuttaa olosuhteisiin/ongelmiin. Vaikka ihminen elää köyhyydessä,- työttömänä, niin hyvän mielentasapainon omaavaan ihmiseen tämä niukkuus ei vaikuta ja taas ongelmalliseen mieleen, se vaikuttaa ratkaisevasti ja kierre on valmis. Ymäristö aktivoi yhä laajemmin mielen muutosta kielteiseen suuntaan jne...
Kun ihminen saavuttaa tasapainoisen mielen, niin tämän mielen hoitamiseen on vain yksi keino;
"Yli kaiken varottavan varjele sydämesi, sillä sieltä elämä lähtee".
PS.
Niin, tuo ammattiauttaja ei ole sen kummempi ihminen,- vaan, jos hän on ammattinsa osaava, niin hän voi Jumalan johdatuksena ohjata sinut näkemään itsesi ja kokonaisuuden. Monasti olosuhteet/ympäristö ei muutu, mutta niiden vaikutus muuttuu totaalisesti. Uskon, miten Jumala sallii meille jokaiselle ihmiselle omat olosuhteet ja ympäristön ja niiden kautta ihminen oppii tuntemaan Jumalan tahdon laajemmin.""Olen kyllä ollut ylpeä,korskea ja valehtelijakin olen.""
-------------------------------------------------------------------------------
Ensinäkin olet tehnyt hyvän havainnon ja sait minun pohtimaan.Joissakin työasioissa voi tehdä väärin niin helposti ettei sitä edes aina taju tai väsymykseltä ei kertakaikkiaan jaksa tehdä mitä pitäis tai ei ole rahaa tehdä mitä pitäis.Ei näissä ole suuria vääryyksiä,mutta Herran oma ei saa tehdä mitään väärää.Paholainen kyllä on mestari omassa virassaa,,syyttämllä syyttä kaikista virheistä mitä teen.Olen aina halunut tehdä oikein ja siitä minut tunnetaan ja olen ollut jopa ylpeä oikea mielisyydestäni.Nyt voi sanoa en ole tässäkään kelvollinen.
Olen saanut nöyrtyä ja nöyrtyä ja se on ollut minulle hyväksi.Teen kaikkeni etten tekisi väärin vaan Jumalan tahdon kaikessa,Vaadin itseltäni aika paljon ja on raskasta jos ei jotain asia voi tehdä oikein.Nyt en jaksa enää vääntää tällä kertaa.Rukoilen voimia ja viisautta. en jaksa kirjoitti:
Ensinäkin olet tehnyt hyvän havainnon ja sait minun pohtimaan.Joissakin työasioissa voi tehdä väärin niin helposti ettei sitä edes aina taju tai väsymykseltä ei kertakaikkiaan jaksa tehdä mitä pitäis tai ei ole rahaa tehdä mitä pitäis.Ei näissä ole suuria vääryyksiä,mutta Herran oma ei saa tehdä mitään väärää.Paholainen kyllä on mestari omassa virassaa,,syyttämllä syyttä kaikista virheistä mitä teen.Olen aina halunut tehdä oikein ja siitä minut tunnetaan ja olen ollut jopa ylpeä oikea mielisyydestäni.Nyt voi sanoa en ole tässäkään kelvollinen.
Olen saanut nöyrtyä ja nöyrtyä ja se on ollut minulle hyväksi.Teen kaikkeni etten tekisi väärin vaan Jumalan tahdon kaikessa,Vaadin itseltäni aika paljon ja on raskasta jos ei jotain asia voi tehdä oikein.Nyt en jaksa enää vääntää tällä kertaa.Rukoilen voimia ja viisautta.Pohdin yleisella tasolla.Toisaalla kerroit, että et jaksa huolehtia perheestäsi. Toisaalta tuo asia on laaja käsitteinen. Mutta, jos tuo on todelisuutta perheessä, niin kyllä miehen tulisi hakea ulkopullista apua mahdollisimman nopeasti. En tarkkoita pientä alakuloa ja sen vaikutusta, joka on normaalia ihmisen elämän tilanteissa.
Jos pohditaan ja huomioidaan lasten tila ja kehitys, niin juuri lasten kannalta/kin olisi hyvä pyrkiä vaikuttamaan asioihin. Tavallaan tämä asioihin vaikuttaminenhan liittyy ihmisen/perheen elämään ja arkeen valvomisen kautta.
Kun lapset on kehitysvaiheessa, niin perheessä oleva epävarmuus heijastuu juuri lapsen kehitykseen tavalla tai toisella ja siksi vanhempien tulee huomioida perheen tilanne tarkemmin lasten/kin takia.
Ei millään pahalla, mutta todellisuus on, miten monen uskovan ihmisen käyttäytymisen on vanginnut uskonnolisuus yhdessä sielunvihollisen kanssa. Ihmisille on oikein opettamalla opetettu, miten Jumala toimii kodin seinien sisällä ja kaikki ulkopuolinen apu koetaan epäuskoksi Jumalaa kohtaan. Vaikka todellisuus on juuri päinvastainen. Kun ihminen rukoilee Jumalalta apua, ja Jumala vastaa rukoukseen, niin monasti ihmisen arkeen tulee uusi tilanne ja ihminen, jonka kautta Jumala alkaa ohjaamaan ihmisen mieltä näkemään ongelmat uudessa valossa.
Ongelmoituneen ihmisen tulisi rukoilla, että Jumala johdattaisi hänen elämäänsä ihmisen, jonka kautta Jumala puhuisi ja laajentaisi ymmärrystä ja kasvua jne... eli ihminen on lähtenyt liikkeelle; etsivä löytää) uskossa ja kolkuttavalle avataan )uskossa.
Monastihan uskova ihminen rukoilee ja rukoilee, mutta ei huomaa Jumalalta tulevaa rukousvastausta ja siten Jumala ei mahdollistu vaikuttamaan.
PS.
Edelleen tiedostan. Jos aloittajan kirjoitus on todellisuutta ja rukouksin elävä ihminen, niin rukousvastauksen voit löytää viestiketjusta eli tien löytämisen, joka johtaa tervehtymiseen ja asioiden selkiintymiseen,- niin,- kasvun kautta.- jt
en jaksa kirjoitti:
Olen saanut nöyrtyä ja nöyrtyä ja se on ollut minulle hyväksi.Teen kaikkeni etten tekisi väärin vaan Jumalan tahdon kaikessa,Vaadin itseltäni aika paljon ja on raskasta jos ei jotain asia voi tehdä oikein.Nyt en jaksa enää vääntää tällä kertaa.Rukoilen voimia ja viisautta.Ylpeydestä sen verran, että se on paljon pahempi synti kuin yleensä ajatellaan.
sananlaskut 6:16-19
16. Näitä kuutta Herra vihaa, ja seitsemää hänen sielunsa kauhistuu:
17. ylpeitä silmiä, valheellista kieltä, käsiä, jotka vuodattavat viatonta verta,
18. sydäntä, joka häijyjä juonia miettii, jalkoja, jotka kiiruusti juoksevat pahaan,
19. väärää todistajaa, joka valheita puhuu, ja riidan rakentajaa veljesten kesken.
Ylpeys mainitaan tässäkin ensimmäisenä, se on sen takia paha synti, koska se on epäjumalanpalvelusta. Ihminen tekee siinä itsestään Jumalan eli turvautuu itseensä Jumalan sijaan. Työstä tulee monelle myös epäjumala ja se kytkeytyy ehkä hieman tuohon ylpeyteen. Jumala haluaa, että ihminen oppisi luottamaan Häneen ulkoisista olosuhteista huolimatta, sinä varmasti olet nyt semmoisessa koulussa. - ml213.
jt kirjoitti:
Ylpeydestä sen verran, että se on paljon pahempi synti kuin yleensä ajatellaan.
sananlaskut 6:16-19
16. Näitä kuutta Herra vihaa, ja seitsemää hänen sielunsa kauhistuu:
17. ylpeitä silmiä, valheellista kieltä, käsiä, jotka vuodattavat viatonta verta,
18. sydäntä, joka häijyjä juonia miettii, jalkoja, jotka kiiruusti juoksevat pahaan,
19. väärää todistajaa, joka valheita puhuu, ja riidan rakentajaa veljesten kesken.
Ylpeys mainitaan tässäkin ensimmäisenä, se on sen takia paha synti, koska se on epäjumalanpalvelusta. Ihminen tekee siinä itsestään Jumalan eli turvautuu itseensä Jumalan sijaan. Työstä tulee monelle myös epäjumala ja se kytkeytyy ehkä hieman tuohon ylpeyteen. Jumala haluaa, että ihminen oppisi luottamaan Häneen ulkoisista olosuhteista huolimatta, sinä varmasti olet nyt semmoisessa koulussa.Jt tuossa olet oikeassa ja monasti juuri ihmisen ylpeys pitää hänet syvissä ongelmissa. Pohdin siis yleisellä tasolla. Kun ihmisen mieli on ylpeä, niin tämä ihminen on ummistanut lähimmäiseltään tulevat neuvot tai yleensä ei huomioi toista eli todellisuudessa ei ota vastaan toisesta ihmisestä tulevaa hyvää,- joka hyvyys on Jumalalta lähtöisin. Tuohon asiaan liittyy, miten ihmisen tulisi tuntea itsensä Hengellisesti köyhäksi eli aina vaan aistit valppaana janoaisi Hengellisiä asioita yhä lisää ja lisää.
Niin, ja oma pohdintansa on miten juuri ylpeä mieli/syys ihmisessä rakennuttaa ns näyteikkunaa toisten ihmisten katseltavaksi ja tämän rakentamien ja ylläpitäminen jos ei ole stressaavaa niin ei mikään. Siis ihminen ...n-ä-y-t-t-e-l-e-e....... toista kuin sydämessään on. Todellinen Salattujen Elämien pääroolissa. Tuohon liittyy monasti juuri psykosomaattiset sairaudet eli ihminen on ja elää stressaantunutta elämää,- jonka hän on oppinut pitämään perus/normaali elämänä ja käyttäytymisenä.
No, tuo on tyypillistä lihalliselle ihmiselle ja Jeesus juuri lupasi, miten totuus/todellisuus on tekevä ihmisen vapaaksi.
- usko kuulemisesta
Hei arvon ml213
Etkö ilmoittelisi julkisesti "mitä hengessäsi tunnet". Luulo kun ei valitettavasti vastaa tietoa, päin vastoin sellaisilla arvailuilla voi loukasta pahastikin haavoittunutta ihmistä.
Sen sijaan kuuntele mitä toisella on asiaa, ja vastaa vasta sitten jos hän kysyy
sinulta jotakin.- ml213.
Mutta, sillä on ratkaiseva merkitys provoileeko ihminen,- vai tuoko hän todellista arkeaan esille ja tätä asiaa juuri kysinkin.
Jokainen lukija voi havainnoida, miten netissä on pilvin pimein provo kirjoituksia ja niillä kirjoittaja haluaa juuri testata toisen reagoimista eli miten ihminen reagoi kun menee ns halpaan.
Niin, aistien ja ymmärryksen käyttö lie netissä kultaakin kalliimpaa ja tämä tulisi näkyä ihmisen käyttäytymisessä,- molemmilla puolilla. Aloittajan ja vastaajien.
- minävaann
Herra auttakoon sinua ja perhettäsi.
- yritetty on
Tottakai Herra auttaa yrittäjää. Vain hölmö yrittäjä (pienyrittäjä varsinkin) jättää talon, auton ja muun omaisuuden pantiksi veloista. PH käskee myös piilottaa rahavaroja mahdollisen konkurssin varalta.
Yrittäjä ei korkealta putoa. Jemmasta löytyy omaisuutta.
PH auttaa vähemmän työntekijää. Jos hän jää työttömäksi, siinä voi mennä talo ja omaisuudet.
Jos yrittäjä yrittää liikaa, rellestää nousukiidossa jne. hänellekin voi tulla henkisiä ongelmia. PH ei estä sitä eikä myöskään auta paranemisessa.
Hänen täytyy löysätä tahtia ja hakea ehkä psykiatrista apua.Tuosta nyt muuta, kun sen, että mitä mahdat tarkoittaa piilottamisella? Mitä se raha on, jota voi piilottaa ja mihin piiloon se laitetaan? Mistä ihmeen jemmasta se omaisuus löytyy? Se on niin, että mitään ei tarvitse piilotella keneltäkään. Ainut jolta jotkut yrittäjät pyrkivät piilottamaan rahojaan, on verottaja, mutta se on sitten rikos, josta saa aika helposti jopa vankeutta. Mitään muuta varojen piilottelua en ymmärrä ja jos konkurssi tulee, niin yleensä se erityistilintarkastuksessa selviää, jos jotain on yritetty piilotella velkojilta. Siitäkin saa kavallus syytteen ja häkki heilahtaa aika helposti. Rehellinen yrittäjä ei piilota mitään, mutta huolehtii kyllä siitä, että rahoja ei ole tuhlailtu ja että sitä on pahan päivän varalle, sekä firman kassassa, että omalla tilillä. Autoa ei kukaan huoli pantiksi, paitsi rahoitusyhtiöt, mutta talo on kyllä haluttu pantti. Todella monella yrittäjällä on oma talo velkojen panttina ja vaikka ei olisikaan, niin se voi mennä joka tapauksessa. Riippuu yritysmuodosta ja siitä, mitä tekee. Onko yhtiö avoin, kommandiitti, toiminimi, vai osakeyhtiö. Edellä mainituista vain viimeinen vaihtoehto takaa sen, että pankit, tai muut velkojat eivät pääse käsiksi henkilökohtaiseen omaisuuteen. Edellytyksenä on kuitenkin se, ettei omistaja, joka yleensä on myös hallituksen puheenjohtaja / toimitusjohtaja, ole syyllistynyt tuottamuksellisiin virheisiin toiminnassaan. Yhtiöön sijoitettu oma pääoma menetetään kuitenkin joka tapauksessa, jos konkurssi tulee ja mahdolliset nostamattomat osingot(joita yhtiöllä usein on), siirtyvät muiden velkojien kanssa jaettavaksi omaisuudeksi. Pyhä Henki auttaa aina ja kaikissa tilanteissa, silloinkin jos on tehnyt virheitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931692
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2141359- 831298
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55962Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9854- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35799