Köyhien kohtelu sikamaista

___ÄÄÄäää.....

Köyhien kohtelu on muuttunut sikamaiseksi. Keksivät vaikka mitä verukkeita että saavat lakkauttaa hyvinvointisuomen rippeetkin. Tälläkin palstalla nämä köyhiä mollaavat jauhopäät mellastavat kuin pellossa..
Köyhyyttä vähätellään ja osa kaheleista yrittää väittää ettei suomessa edes ole köyhiä vaikka köyhyys vain lisääntyy ja syvenee, Suomessa on jo perheitä joiden lapset eivät pysty kunnolla käymään edes koulua köyhyyden takia, leipä- ja ruokajonot vaan kasvavat ja työttömyys lisääntyy.. Koko Suomen talous uhkaa romahtaa ja pellet vaan puhuvat täyttä pas-kaa.

21

283

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oldmetall

Pellet jauhavat tälläkin palstalla paskaa, koska köyhyysrasimista on tehty tyystin luvallista. Erkko Pravda eli Helsingin Sanomat etunenässä kirjoittaa alituiseen halveksivaan sävyyn köyhistä.Löytyy karttoja missä on punaisella värjätty huono-osaisten asuinalueet ettei vaan parempi väki erehdy muuttamaan slummiin.
      Köyhyyttä vähätellään ja verrataan Suomen köyhiä kolmannen maailman köyhiin.
      sittenkö lahtarit saisivat kicksejä jos oikea köyhyys toteutuisi suomessakin eli köyhät asuisivat alltopellistä kyhätyissä hökkeleissä kaatopaikkojen läheisyydessä.
      Hyvä on ihmisen osoitella köyhiä sormella ja syytellä silloin kun vielä ei ole oma elämä uhattuna.
      Kylmää vaan asenteiden koventuminen, tuntuu siltä ettei voi olla mitään inhimillisyyttä ja humanismia. Ikäänkuin pelätään , että köyhyys tulee liki jos kohtelee köyhiä ihmisarvoisesti

• TawisKöyhis

Karmeaa meininkiä, köyhän ihmisen henki ja elämä ei meinaa rahaporukalle enää yhtikäs mitään. Tämmöisessä meiningissä on varmasti paskainen loppu.

• puolet petäjäistä

En vähättele köyhyyttä, mutta en myöskään ole kovin innoka ruokkimaan laiskamatoja, jotka eivät itse yriätkään tehdä mitään oman hyvinvointinsa eteen. Tälläkin palstalla törmää päivittäin kirjoituksiin joista käy selville, että ei ole aikomustakaan yrittää tehdä työtä. "Paskatyö" ei kelpaa, mutta parempaankaan ei kyetä. Ei ole koulutusta, eikä ole liioin tarkoitusta sitä hankkiakaan.

Ja mikähän mahtaa olla esteenä siihen, että lapset eivät pysty käymään koulua? Jos minä olen pystynyt kulkemaan 7 kilometriä jalkaisin ja suksilla, pakkasessa ja umpihangessa tarpoen. Ei kersoilla pitäisi olla tänä päivänä vaikeuksia kouluun menon kanssa. On kunnolliset varusteet (ne saa köyhäkin muutamalla eurolla vaikka kirpputorilta) ja koulukuljetukset. Lapsilisät kyllä riittävät lapsen ruokaan ja vaatteisiin, jos ne niihin käytetään. Luuletko sinä, että muutama vuosikymmen sitten yltäkylläisyydessä elettiin? "Pullamössöt" vaan ovat tottuneet kaiken saamaan ilman vastinetta ja kun sitten ajat hieman kiristyvät, niin poruhan siitä tulee. Meillä oli kotiruokinnassa vain eläimet, ei ihmiset.

• Morjens pöllö

Tyhmähän saa tietysti olla mutta tuommoinen idiotismi on jo vaarallista. Sinulta on tainnut jotenkin ihmeen tavalla mennä ohi koko hyvinvointieuroopan romauttaminen jossa Suomessa ollaan jo todella pitkällä.. Etkö tosiaankaan ymmärrä mitä on tapahtumassa vai onko asia niin että et haluakkaan ymmärtää? Ehkä hermosi eivät kestä sitä myöntää? Luultavasti olet tyhmä.

• koululaisen isä

suomessa on lapsia joilla on kouluun 100km yhteen suuntaan ja nythän on koulukyydeissä tietysti ruvettu "säästämään". Jopa kaltaisesi kaheli varmaankin tajuaa että jos auto kyytiä ei löydy jää kouluun menemättä.

Ps. oleppa kerrankin mies ja vedä itsesi vaikka hirteen niin säästyy toisilta sekin vaiva.

• nuukuus kunniaan
        koululaisen isä kirjoitti:

suomessa on lapsia joilla on kouluun 100km yhteen suuntaan ja nythän on koulukyydeissä tietysti ruvettu "säästämään". Jopa kaltaisesi kaheli varmaankin tajuaa että jos auto kyytiä ei löydy jää kouluun menemättä.

Ps. oleppa kerrankin mies ja vedä itsesi vaikka hirteen niin säästyy toisilta sekin vaiva.

Onko tosiaankin niin, että lapsi, jonka koulumatka on 100 km, ei saa koulukyyditystä? Kuinka paljon tällaisia tapauksia Suomessa on?
        Australiassa on tavallista, että lapset opiskelevat pitkien välimatkojen takia kotona, mutta en ole kuullut, että sellaista olsii Suomessakin. Itse olen sitä mieltä, että lapsen on parempi opiskella kotoa käsin kuin matkustaa joka päivä autolla 200 kilometriä.

• puolet petäjäistä

Miten voi ihminen olla noin täysin tietämätön ja tyhmä ja sitten vielä yrittää jakaa tyhmyyttään toisillekin?
        Etkö sinä tiedä edes sitä yksinkertaisinta juttua, että kuntien on myös syrjäseuduilla PAKKO järjestää koulukuljetukset. On selvääkin selvempää, että niin kauan, kuin oppilas on peruskoulussa, hänet myös kuljetaan kouluun ja takaisin. Vammaisille lapsille on myös erillinen taksikuljetus.Täältä juuri on noin sata kilometriä kouluun ja kuljetukset sujuvat loistavasti. Raskasta se tietenkin on koululaisille istua päivittäin tuo matka kahteen suuntaan, mutta koulutehtävät hoituvat siinä matkan aikana.

Jatko-opinnot ovat asia erikseen ja ne joutuu jokainen itse järjestämään. Niin on jouduttu meilläkin. Olen kasvattanut kolme veronmaksajaa ja kaikilla on korkeakoulututkinto. Ja jos luulet, että olemme jotenkin etuoikeutettuja, niin erehdyt. Kyllä se lopputulos on saatu aikaan kovalla työllä ja määrätietoisella toiminnalla.

Tuo hirttäytymiskehotus tuossa lopussa kertookin sinusta kaiken. Olet mitätön luuseri, joka provoilee palstalla aikansa kuluksi, kun ei työtäkään viitsi tehdä. Minä olen niin monessa liemessä keitetty nainen, että minun suutani ei tuollainen tyhjäntoimittaja vielä tuki.

• hsryhyh56
        Morjens pöllö kirjoitti:

Tyhmähän saa tietysti olla mutta tuommoinen idiotismi on jo vaarallista. Sinulta on tainnut jotenkin ihmeen tavalla mennä ohi koko hyvinvointieuroopan romauttaminen jossa Suomessa ollaan jo todella pitkällä.. Etkö tosiaankaan ymmärrä mitä on tapahtumassa vai onko asia niin että et haluakkaan ymmärtää? Ehkä hermosi eivät kestä sitä myöntää? Luultavasti olet tyhmä.

"Tyhmähän saa tietysti olla mutta tuommoinen idiotismi on jo vaarallista. Sinulta on tainnut jotenkin ihmeen tavalla mennä ohi koko hyvinvointieuroopan romauttaminen jossa Suomessa ollaan jo todella pitkällä.. Etkö tosiaankaan ymmärrä mitä on tapahtumassa vai onko asia niin että et haluakkaan ymmärtää? Ehkä hermosi eivät kestä sitä myöntää? Luultavasti olet tyhmä."

Ehkä olisi jo korkea aika myöntää että se hyvinvointiyhteiskunta oli punikkipoliitikkojen kusetus jolla kalasteltiin tyhmiltä äänet vaaleissa takavuosina. Se oli jo alusta asti tiedossa että hyvinvointiyhteiskuntaa, sellaisena kun vasurit sen teille möivät, ei pystytä ylläpitämään kun väestö vanhenee. Helppoahan se oli suurten ikäluokkien ollessa töissä, kun oli veroja maksavia työläisiä joiden tuloilla elätettiin muita. Vaan toinen on tilanne nyt kun huoltosuhde heikkenee kovaa vauhtia ja yhä pienempi porukka tekee töitä elättääkseen alati kasvavaa muiden joukkoa.

Nykyinen kehitys on ollut tiedossa ja nähtävissä jo vuosikaudet. Sääli että osa kansasta on heräämässä siihen vasta nyt, sillä onhan se kova pettymys kun kovasti uskotut ja ylläpidetyt harhaiset kuvitelmat eivät toteudukaan.

• Hömpötipömpöti
        nuukuus kunniaan kirjoitti:

Onko tosiaankin niin, että lapsi, jonka koulumatka on 100 km, ei saa koulukyyditystä? Kuinka paljon tällaisia tapauksia Suomessa on?
        Australiassa on tavallista, että lapset opiskelevat pitkien välimatkojen takia kotona, mutta en ole kuullut, että sellaista olsii Suomessakin. Itse olen sitä mieltä, että lapsen on parempi opiskella kotoa käsin kuin matkustaa joka päivä autolla 200 kilometriä.

Morjens nuukuus kunniaan. Sinä et ole lainkaan selvillä mitä nyky suomessa tapahtuu. Edustat hömpömpömppää ja tietämättömyyttä parhaimmillaan.

• koululaisen isä
        puolet petäjäistä kirjoitti:

Miten voi ihminen olla noin täysin tietämätön ja tyhmä ja sitten vielä yrittää jakaa tyhmyyttään toisillekin?
        Etkö sinä tiedä edes sitä yksinkertaisinta juttua, että kuntien on myös syrjäseuduilla PAKKO järjestää koulukuljetukset. On selvääkin selvempää, että niin kauan, kuin oppilas on peruskoulussa, hänet myös kuljetaan kouluun ja takaisin. Vammaisille lapsille on myös erillinen taksikuljetus.Täältä juuri on noin sata kilometriä kouluun ja kuljetukset sujuvat loistavasti. Raskasta se tietenkin on koululaisille istua päivittäin tuo matka kahteen suuntaan, mutta koulutehtävät hoituvat siinä matkan aikana.

Jatko-opinnot ovat asia erikseen ja ne joutuu jokainen itse järjestämään. Niin on jouduttu meilläkin. Olen kasvattanut kolme veronmaksajaa ja kaikilla on korkeakoulututkinto. Ja jos luulet, että olemme jotenkin etuoikeutettuja, niin erehdyt. Kyllä se lopputulos on saatu aikaan kovalla työllä ja määrätietoisella toiminnalla.

Tuo hirttäytymiskehotus tuossa lopussa kertookin sinusta kaiken. Olet mitätön luuseri, joka provoilee palstalla aikansa kuluksi, kun ei työtäkään viitsi tehdä. Minä olen niin monessa liemessä keitetty nainen, että minun suutani ei tuollainen tyhjäntoimittaja vielä tuki.

"Miten voi ihminen olla noin täysin tietämätön ja tyhmä ja sitten vielä yrittää jakaa tyhmyyttään toisillekin?"

Siinäpä sitä kuvailitkin itseäai varsin osuvasti.

Viimeksi tänään 3 lastamme joutui jäämmään kotiin kun koulu kyytiä ei tullut. Asiaa tiedustellessamme meille sanottiin että kuski on sairas. Viimeviikolla lapsemme pääsivät kahtena päivänä kouluun johtuen "säästöistä".

Joten älä viitsi valehdella saa-ta-nan hömmerö.

• ottiko lujille

"Miten voi ihminen olla noin täysin tietämätön ja tyhmä ja sitten vielä yrittää jakaa tyhmyyttään toisillekin?"

Siinäpä sitä kuvailitkin itseäai varsin osuvasti.

Viimeksi tänään 3 lastamme joutui jäämmään kotiin kun koulu kyytiä ei tullut. Asiaa tiedustellessamme meille sanottiin että kuski on sairas. Viimeviikolla lapsemme pääsivät kahtena päivänä kouluun johtuen "säästöistä".

Joten älä viitsi valehdella saa-ta-nan hömmerö.

Koulukuljetuksista on säädetty lailla ja ne kyllä toimivat. Säästöt eivät koske koulukuljetuksia ja kuljettajan sairaustapauksissa tulee aina tilalle toinen kuljettaja tai auto kuljettajineen. On ihan turhaa valehdella tuollaisista asioista, jotka ovat jokaisen selvitettävissä. Todennäköisesti sinulla ei edes ole kouluikäisiä lapsia ja jos onkin, niin et ole asioista perillä.

• Kysyväinen -58
        nuukuus kunniaan kirjoitti:

"mutta en ole kuullut, että sellaista olsii Suomessakin"

Sinä se et ole paljon kuullut mistään mitään mutta silti olet suunapäänä mielipiteidesi kanssa. Oletko edes ymmärtänyt että hyvinvointisuomea ollaan lakkauttamassa?

• Psssst hei!!
        hsryhyh56 kirjoitti:

"Tyhmähän saa tietysti olla mutta tuommoinen idiotismi on jo vaarallista. Sinulta on tainnut jotenkin ihmeen tavalla mennä ohi koko hyvinvointieuroopan romauttaminen jossa Suomessa ollaan jo todella pitkällä.. Etkö tosiaankaan ymmärrä mitä on tapahtumassa vai onko asia niin että et haluakkaan ymmärtää? Ehkä hermosi eivät kestä sitä myöntää? Luultavasti olet tyhmä."

Ehkä olisi jo korkea aika myöntää että se hyvinvointiyhteiskunta oli punikkipoliitikkojen kusetus jolla kalasteltiin tyhmiltä äänet vaaleissa takavuosina. Se oli jo alusta asti tiedossa että hyvinvointiyhteiskuntaa, sellaisena kun vasurit sen teille möivät, ei pystytä ylläpitämään kun väestö vanhenee. Helppoahan se oli suurten ikäluokkien ollessa töissä, kun oli veroja maksavia työläisiä joiden tuloilla elätettiin muita. Vaan toinen on tilanne nyt kun huoltosuhde heikkenee kovaa vauhtia ja yhä pienempi porukka tekee töitä elättääkseen alati kasvavaa muiden joukkoa.

Nykyinen kehitys on ollut tiedossa ja nähtävissä jo vuosikaudet. Sääli että osa kansasta on heräämässä siihen vasta nyt, sillä onhan se kova pettymys kun kovasti uskotut ja ylläpidetyt harhaiset kuvitelmat eivät toteudukaan.

Pssst.. Hei kusipää tuu saunantaakse mulla on sulle askaa....

• 1/4 petäjästä

Minulla oli kouluun 350km jonka kävelin päivittäin ja minulla ei ole edes jalkoja joten älkää valittako.

Meillä oli kotona ruokaakin vain kerran vuodessa ja asuimme maakuopassa jossa oli lattialla 2metriä.

• koululaisen äiti
        ottiko lujille kirjoitti:

Koulukuljetuksista on säädetty lailla ja ne kyllä toimivat. Säästöt eivät koske koulukuljetuksia ja kuljettajan sairaustapauksissa tulee aina tilalle toinen kuljettaja tai auto kuljettajineen. On ihan turhaa valehdella tuollaisista asioista, jotka ovat jokaisen selvitettävissä. Todennäköisesti sinulla ei edes ole kouluikäisiä lapsia ja jos onkin, niin et ole asioista perillä.

ÄLÄ VIITSI VÄITTÄÄ JA VALEHDELLA KOKO AJAN ÄMMÄ!!

Meidän lapsemme pääsevät ensimmäisen kerran kouluun tälläviikolla vasta torstaina. Koska kuskia ei mukamas ole löytynyt.

Joten tumppaa sinä vain siellä läpeesi persereikä ja lopeta se väittäminen ja valehtelu. HÄPEÄ FUCKING BITCH!!

• Bad Dream -69
        koululaisen äiti kirjoitti:

ÄLÄ VIITSI VÄITTÄÄ JA VALEHDELLA KOKO AJAN ÄMMÄ!!

Meidän lapsemme pääsevät ensimmäisen kerran kouluun tälläviikolla vasta torstaina. Koska kuskia ei mukamas ole löytynyt.

Joten tumppaa sinä vain siellä läpeesi persereikä ja lopeta se väittäminen ja valehtelu. HÄPEÄ FUCKING BITCH!!

Tämä puolet petäjästä esiintyy myös nimimerkeillä Työeläkeläinen sekä Järkimies -78

Morjensta vaan oikeistolainen si-ka! Meillä onkin sinunkanssasi sellaiset treffit että alta pois.

• hsryhyh56
        Psssst hei!! kirjoitti:

Pssst.. Hei kusipää tuu saunantaakse mulla on sulle askaa....

"Pssst.. Hei ********* tuu saunantaakse mulla on sulle askaa.... "

Kiitos ei, mä olen ihan heteromies. Mutta onnea sinulle silti valitsemallasi tiellä.

• kjhaahh..

Lakkauttaa.. Ei köyhien ikinä ole edes ollut tarkoitus voida hyvin. Jos voivat niin eivät ole köyhiä...

• ....................

Odotas kun pääset vielä kuntoutumaan mielipiteistäsi, se on vaihtoehto yhteiskunnasta pois sulkemiselle, kun se ei kestä muka sinun ihmiselämää. Ihan sikamaista touhua ihan samaa mieltä. Porvarihallitus ajaa vain omaa etuaan, edes teitä ei pidetä kunnossa.

Vanhukset ja vammaiset lääkitään, niin että ne nukkuu suurimman osan päivästä. Se on nykysuomea

• Vitun keskarit

Keskiluokka opettaa lapsiaankin pilkkaamaan köyhiä, aivankuin se olisi sairaus.

eräs lapsi tuli itkien koulusta kun toiset lapset olivat pilkanneet köyhäksi, kun ei tämä harrastanut samoja asioita...opettaja oli vain nauranut !

• oldmetall

Monesti pilkkaamisen taustalla on pelko. Nythän köyhyysrasismi on täysin luvallista ja sallittua. Kun on jälleen lama koittanut ja ennustetaan konkurssiaaltoa ja työpaikkojen mentyksiä niin moni kita päälaella pilkkalaujuja köyhyydestä ilkkuva pelkää luiskahtavansa alempaan sosiaaliluokkaan.
        Monia hienoja harrastuksia harrastetaan ja leveää elämää vietetään velkavetoisesti.
        Moni perhe hajoaa kun turvarakenteet sortuvatkin, kuka tahansa saattaa kokea menetyksiä ja sitä pelkoa koetetaan lievittää pilkkaamalla köyhiä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      465
      2959
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      15
      2716
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      276
      1734
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      84
      1304
    5. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      441
      1245
    6. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      63
      1098
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      156
      1081
    8. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      999
    9. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      998
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      995
    Aihe