Miksi Raamatun selitysteoksia kirjoitetaan?
Vastaukset 18
- Näin on
Siksi, että jokainen saisi tuoda esille oman sekavan näkemyksensä Raamatun jo ennestään sekavasta sisällöstä.
- tytyurt4646545434325
Ja siksi on olemassa muutama tuhat erilaista kristillistä lahkoa, joista osaa vihaa toisiaan kuin ruttoa.
Raamatun selitysteoksia kirjoitetaan opetukseksi. Usein kirjoittajilla on hyvät alkukielen ja teologian tiedot. Ja ovat perehtyneet sen ajan kulttuurin ja elinolosuhteisiin.
Itse pidän erityisesti Jukka Norvannon, Erkki Rannan ja Pekka Eskelisen selitysteoksista. Jukka Thurénin selitysteokset ovat puolestaan syvämelle meneviä ja enemmän tieteellisempiä, jos sellaista hakee.
Itse olen ainakin saanut uskonelämääni paljonkin hyvää selitysteosten kautta.- AOT
Raamatun ristiriidat täytyy selittää pois tavalla tai toisella, jotta voisi väittää omaavansa ainoan oikean totuuden.
- MARKKU S.
KUN ITSE TUNNET JEESUKSEN KRISTUKSEN OLEVAN SYDÄMESSÄSI, ET MIETI RAAMATUN RISTIRIITAISUUKSIA.RAAMATTU ON ERI IHMISTEN KIRJOITTAMA, MUTTA JUMALAN SANELEMA.RAAMATTU ON MAAILMAN ENITEN KÄÄNNETTY,SEKÄ MYYTY KAUTTA AIKOJEN, JOKA VUOSI BESTSELLER, VAIKKA SITÄ EI MEDIOISSA MAINITAKAAN.MIKSIKÖHÄN? KOSKA KAIKKI PITÄVÄT SITÄ ITSESTÄÄN SELVYYTENÄ,JA saatana HALUAAESTÄÄ KAIKKI JUMALAN SUUNNITELMAT, MUTTA EI ONNISTU. HERRA SANOO ETTÄ VAIKKA MAA JA TAIVAS HÄVIÄÄ HÄNENSANANSA PYSYY!!!!! AAMEN USKO NIIN TULET KOKEMAAN HÄNEN ARMONSA JA RAKKKAUTENSA, KOMMENTTEJA?
Upeasti sanottu Markku S !
Ne, jotka sanovat Raamattua ristiriitaiseksi, ovat yleensä henkilöitä, jotka itse ovat ristiriidassa Raamatun kanssa.
Ihmisen ensisijainen tehtävä onkin panna omat asiat sopusointuun Raamatun kanssa,- Anonyymi00006
Oletko mielenterveysongelmainen? - Ei se haittaa.
- 25
Niin, niin, tai sitten ei...
Jäikö caps lock päälle? - Anonyymi00007
Ei Raamatussa ole ristiriitoja kun selittää epämieluisat kohdat valheeksi ja jonkin apostolin jutut kaikki.
Eikä siten tarvitse paljon selitellä, toistelee vain omaa tokaisuja jostain jakeesta ja se on siinä.- Anonyymi00016
Näinpä juuri. Totuuden ei niin väliä.
- Anonyymi00008
Kaikilla Jenkkilahkoilla on omat pyhät kirjat ja raamatut ja novumit, selitysteokset niihin.
Oikea Kirkkoraamattu voi olla pöydällä vain sitä varten, että uusi tulokas luulisi olevansa liittymässä kristilliseen seurakuntaan, kun lahkoon liittyy.- Anonyymi00015
Ei mitään väliä - kaikkien perusvaatimus on kolminaisuusoppi, että Jeesus on kuoliaaksi kidutettu ja helvettiin kirottu opettamansa Israelin Jumala Luojajumalana.
- Anonyymi00009
Suurimmat jenkkilahkot, niiden perustajat ja "raamatut".
Jehovalaisuus: Charles Russell & kni, Vartiotornilehdet
Mormonismi: Joseph Smith, Mormonin kirja, Opin ja liittojen kirjat
Helluntailaisuus: Charles Fox Parham, Raamattu kansalle ja Parhamin novumit
Adventismi: Ellen G.White; Suuri taistelu - Anonyymi00010
Ei missään jenkkiraamatussa Paavali ole valehtelija, mutta advareiden pirtaan Paavali ei käy kun kumoaa lait ja juutalaiset asetukset vaikka onkin juutalainen, niin heidän sopii kyllä Paavalia herjata ja kaikkia muitakin laittomuuden tekijöiksi.
- Anonyymi00012
Paavali ei voi olla valehtelija missään raamatussa, koska kysehän on hänen itse tekemästään opista.
- Anonyymi00011
Ja kymmenen pisteen kysymys, että kuka sitten niitä raamatun selityksiä keksii ja mihin tarkoitukseen.
- Anonyymi00014
Joutavilla aina jotain tekemistä.
- Anonyymi00013
Kaikki Raamatut ovat mielikuvitustarinakokoelmia, joita nämä selitysteokset yrittävät enemmän tai vähemmän ymmärtää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun
Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid149974En jaksa
Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene44697Minkälainen nainen
Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi23628Kissa eli kivuissa useita viikkoja
Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.124619- 67595
- 36552
Jos meillä olisi yhteinen koti
Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal50535Martinan mauton tyyli
Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää154530Arvaako kukaan?
"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni33520Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta
Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et34518