karkotuksesta

nimim 89

apua mun poikaystävää yritetään karkottaa, hänen pitää valittaa siitä päätöksestä mutta kauanko se kestää? Tietääkö kukaan siis miten se menee ja mitä mä voisin tehdä auttaakseni?

62

1401

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pois vaan

Muuta poikaystäväsi kanssa pois, jos todella rakastat häntä. miksi hänen pitäisi Suomessa loisia?

• joo hei

Jep, tervemenoa vaan. Pistäkää postikorttia sitten miten sujuu.

• Aasian aurinko

Kertoisitko hiukan tarkemmin, mistä on kysymys. Ei tuon viestin perusteella voi mitään neuvoja antaa. Miksi hänet on karkoitettu, vai onko vain käännytetty? Nekin ovat kaksi eri asiaa.

• nimim 89

ei kyllä se on migrin tekemä karkoituspäätös, luin itse paperista, en voi kertoa tarkemmin kun pelkään että meidät tunnistetaan. Ymmärrän mikä on käännytyksen ja karkoituksen ero, ja siinä sanotaan että 30 päivää on valitusaikaa. Olen ihan kauhuissani, olemme vasta liian vähän seurustelleet että uskaltaisin mennä naimisiin, auttaisiko se edes?

• 65dft7gyuhjoim,

Anna mennä menojaan, sillä tuskin sitä huvikseen karkotetaan.
        Etkä varmaan edes tiedä niitä todellisia karkotuksen syitä.

Tai sitten tosiaan menet perässä ja katsot miten käy.

• nimim 89

niih mut eiks kukaan tiedä auttaako se valitus yleensä ja kauan siin menee että se päätös valitukseen tulee? Mä nyt rakastan tätä eikä se mulle mitään pahaa ole tehnyt.

• 324234

Älä ole hölmö.

• Africanwife

Valitusaika voi olla 30p muttei estä eikä kumoa käännytys/karkoituspäätöstä. Hakekaa oleskelulupaa suhteenne perusteella tai menkää naimisiin ja oleskelulupaa perhesiteen perusteella. Onhan hänellä jonkinlaiset henkilöllisyyspaperit? Nimittäin Maistraatista ei saa esteettömyystodistusta avioliitolle ellei ole. Ensimmäinen oleskelulupahakemus maksaa sen 350€.

• Kalossinkuva persees

Älä ole lapsellinen! Mies halutaan pois Suomesta, ja sillä hyvä. Sä et siinä voi sitä kundia auttaa mitenkään. Sunkin parhaaksi on se, että mies lähtee täältä 30 päivän sisään..niinhän se oli?

Avioliitto ei auta miestä mitenkään, eikä auttaisi edes lapset, jos teillä niitä olisi. Pahaiten teet jos unohdat koko miehen. Kirjoitit ettei se sulle ole mitään pahaa tehnyt. Kuule, älä jää odottelemaan sitä hetkeä kun se tekee sullekin pahaa. Älä kuvittele rakastavasi sitä ihmistä ehjäksi, koska sä et siihen pysty. Mitä tiukemman otteen annat sille mihelle itsestäsi, sitä enemmän se sua käyttää ihan vaan omaksi hyödykseen. Sä olet sille pelinappula, mutta onneksi jo viranomaisetkin puuttuvat tuohon teidän juttuunne. Sinäkin olet vielä tyytyväinen, kun mies lähtee täältä eikä ikinä palaa.

• dkkje88434

voit auttaa niin ettö kerrot poliisille sen olevan ljapshen rjaishaaja ja rhicollinen. niin asioihin saadaan lisää vauhtia.

• nimim 89

miks pitää aina olla ilkee? ei se mitääb kauheeta ole tehnyt, pieniä omaisuusrikoksia miks pitää karkottaa

• Sinun parastasi

"ei se mitääd kauheeta ole tehnyt ,pieniä omaisuusrikoksia miks pitää karkoittaa" Pitäskö vain kiltisti odottaa että"kultasi"tekis viellä isonpia rikoksiä.Rikolisenko kanssa on mukava suunnilella tulevaa . "miks pitää aina olla ilkee?" Eiköhän täällä moni vastaaja ajattele sinun parastasi .

• ....................

Hahhah, vai ei mitään kauheaa? Varastaisipa tässä vielä ennen lähtöään sinunkin omaisuuttasi, niin tajuaisit vähän. Yleensä ne varkaat alkavat vohkia jossain vaiheessa omalta naiseltaankin, tai vähintään ruinaamaan rahaa.

Mutta ikäsi selittää edes vähän: liian nuori ja naiivi nähdäkseen todellisuuden, tosin itse en kyllä voisi kuvitella vastaavaa vaikka olen vain sinua vuoden vanhempi. Voit rakastaa miestä niin paljon kuin haluat, mutta vastarakkautta et tuollaiselta tule millään konstilla saamaan.

• nimim 89
        .................... kirjoitti:

Hahhah, vai ei mitään kauheaa? Varastaisipa tässä vielä ennen lähtöään sinunkin omaisuuttasi, niin tajuaisit vähän. Yleensä ne varkaat alkavat vohkia jossain vaiheessa omalta naiseltaankin, tai vähintään ruinaamaan rahaa.

Mutta ikäsi selittää edes vähän: liian nuori ja naiivi nähdäkseen todellisuuden, tosin itse en kyllä voisi kuvitella vastaavaa vaikka olen vain sinua vuoden vanhempi. Voit rakastaa miestä niin paljon kuin haluat, mutta vastarakkautta et tuollaiselta tule millään konstilla saamaan.

mitä se rakkauteen liittyy höh

• 643643643

Nyt äkkiä adressit.comiin ja kansanliike pystyyn! Kyllähän se on oikeusmurha, että vain pieniä omaisuusrikoksia tehnyt, viaton mies karkotetaan. Juuri tuollaisia maahanmuuttajia maamme tarvitsee, kun työvoimapula tulee ja väestö ikääntyy ja sillee: kun kantasuomalaiset rötöstelijät ovat niin raihnaisia, etteivät enää jaksa.

• ........

Vai ei mitään "kaukeeta"?

Jos se kerran on asunut Suomessa jo monta vuotta ja sillä on lapsikin suomessa niin ei kyllä ihan sata-varmasti pikkurikoksista karkoiteta!

Esimerkiksi kun aikoimnaan kysyttiin miksei Sellon ampujaa Ibrahim Shkupollia ollut jo aikaisemmin karkoitettu, vastaus oli: "Ei ollut riittäviä perusteita karkoitusesityksen tekemiselle koska takana oli vain sakko- tai ehdollisen vankeuden tuomioita:

ampuma-aserikos tammikuussa 2004
        pahoinpitely ja ampuma-aserikos helmikuussa 2006
        Tuomio oli lievästä vahingonteosta 2006
        ampuma-aserikos keväällä 2007
        lähestymiskielto huhtikuussa 2009
        Sekä Ampumishetkellä tuoreita rötöksiä syyteharkinnassa ainakin kahdesta petoksesta ja laittomasta uhkauksesta.

Eli kun kerran edes nuo tuomiot eivät vielä riitä karkoitusesityksen tekemiseen niin mitkä sitten?

• sellonsoittaja
        ........ kirjoitti:

Vai ei mitään "kaukeeta"?

Jos se kerran on asunut Suomessa jo monta vuotta ja sillä on lapsikin suomessa niin ei kyllä ihan sata-varmasti pikkurikoksista karkoiteta!

Esimerkiksi kun aikoimnaan kysyttiin miksei Sellon ampujaa Ibrahim Shkupollia ollut jo aikaisemmin karkoitettu, vastaus oli: "Ei ollut riittäviä perusteita karkoitusesityksen tekemiselle koska takana oli vain sakko- tai ehdollisen vankeuden tuomioita:

ampuma-aserikos tammikuussa 2004
        pahoinpitely ja ampuma-aserikos helmikuussa 2006
        Tuomio oli lievästä vahingonteosta 2006
        ampuma-aserikos keväällä 2007
        lähestymiskielto huhtikuussa 2009
        Sekä Ampumishetkellä tuoreita rötöksiä syyteharkinnassa ainakin kahdesta petoksesta ja laittomasta uhkauksesta.

Eli kun kerran edes nuo tuomiot eivät vielä riitä karkoitusesityksen tekemiseen niin mitkä sitten?

ajat on muuttuneet, ja sellon tapauksen jälkeen on kiristetty linjaa.
        Lue ulkomaalaislaki niin tiedät.

• ........
        sellonsoittaja kirjoitti:

ajat on muuttuneet, ja sellon tapauksen jälkeen on kiristetty linjaa.
        Lue ulkomaalaislaki niin tiedät.

Lueppas itse!
        Sellon tapaus oli vuonna 2009 mutta uusin ulkomaalaislain muutos karkoituspykälään on päivätty jo 23.3.2007 eli ihan samoilla mennään edelleen ilman mitään tiukennusta.

• jokainen valitsee

mitä jos se voisi jatkaa niitä pieniä rikoksia siellä omassa kotimaassaan,sähän voit mennä sinne mukaan,niiden valtion elätettäväksi,ihan helppoa,jos noin paljon rakastat,pakkaat repun vaan valmiiksi.

• 2011

Hei olen pahoillani teidän kohtalosta,pahoillani myös ettei täällä kukaan oikeen tunnu osaavan vastata asiallisesti,aina pitää puhua törkeesti,vittuilla ja vihata,no mutta asiat sikseen,ja onhan siinä päätöksessä valitus oikeus joka kannattaa totta kai tehä jos kokee että on kohdeltu väärin.Mä voin ehkä pystyy auttaan teitä jossain määrin.

• 2131231

Me suomalaiset olemme siitä omituista porukkaa, että emme tykkää rikollisista. Toki meidän olisi opittava suvaitsemaan heitäkin ja tukemaan heidän elämäntapaansa, joka nyt vain sattuu poikkeamaan omastamme. Kannustakaamme, älkäämme lannistako.

• Jos on

tehnyt pieniä omaisuusrikoksia niin pois maasta,eikä mitään mutinoita !

• nimim 89

enempää en sano, mutta mun poikaystävä ei ole gambialainen eikä nigerialainen , afrikasta kyllä

• vaimikäsenytoli

Onnea, olet voittaja!

• Tervemenoa roisto

Jos mies on karkoitettu, silloin häntä ei haluta tähän maahan. Ei naimisiin menemisellä ole mitään vaikutusta, eikä pidäkään olla. Samanlainen rikollinen hän olisi sen jälkeenkin, ei se vaimo hänen rikoksiaan mitätöi.

Mies saa syyttää ihan vaan itseään. Ei kukaan halua tänne ulkomaalaista, joka ei kunnioita edes lakia ja ryöstelee paikallisia asukkaita.

Kengän kuva takamukseen ja rajan taakse vaan nopeasti. Saa sitten ryöstää jonkin muun maan asukkaita. Ei tule ikävä.

• mumeli 55

jos karkoitetaan, saako palata joskus, vai onkos se elinikäinen porttikielto?

• Äly hoi

Sua vedätetään. Noi tekee tolleen että menet niiden kanssa hätäpäissäsi naimisiin. Ei se mitään karkoituspäätöstä ole saanut.

• nimim 89

mähän kerroin jo että luin itse paperista, käänsin sitä englanniksi kundille kun ei ymmärtänyt suomeksi tehtyä paperia. Eikö joku voisi oikeasti auttaa, ei kai tää ensimmäinen ja ainoa tapaus voi olla?

• 2133dd

Ethän sinä apua tarvitse, sillä kaikki on hyvin: rikollinen saa lähteä maasta ja samalla sinäkin pääset rikollisesta eroon!

• __________.....

Missä suo pitäs auttaa,etkö itse saa kundia pellolle?

• nimim 89

on tää jännä palsta, mä kysyin alussa ihan asiallisen kysymyksen, kukaaan ei siihen ole vastannut kun vaan jauhetaan samaa skeidaa.
      Eiks täällä tosiaan ole ketään kuka on ollut vastaavassa tilanteesa, miten kävi lopulta? Poikaystävä menee ensi viikolla lakimiehen luo tekemään sitä valitusta.
      En pääse mukaan kun olen koulussa, hermot menee.

• 32rr322

Älä välitä näistä. Ne on kateellisii. Eiks oo hienoo, kun sun äijä on aito gansta! Vähäks kaikki on kateellisii. Mut ei ne uskaltais sun äijälle mitää tulla sanomaa, koska sun äijä on ihan aito linnakundi ja tosi kova mulkero. Vähä niinku toi, no mikä sen nimi nyt oli, kuiteskii se musta tyyppi siinä yhessä elokuvassa. Seki oli ihan et "puhuiksä vitun maitonaama mulle? Pistänks kuulan sun päähän?" Eikä sille kukaa uskaltanu käydä. Et oo sä vaan onnellinen sun linnakundistas.

• järkeä käteen

Olen työni puolesta nähnyt vastaavanlaisia tapauksia.
        nimim.: valitusprosessi voi kestää kuukausia. Asia menee hallinto-oikeuteen ensin ja jos tulee negatiivinen päätös sieltäkin - korkeimpaan oikeuteen. Korkeimmassa oikeudessa - keskim. puoli vuotta. Poliisi voi painostaa, mutta karkoitukseen yleensä haetaan oikeuden kautta erikseen lykkäystä. Jos sitä ei myönnetä, ymmärtääkseni voidaan karkoittaa vaikka asia olisi käsitteillä oikeudessa. Poikaystäväsi ja sen asianajaja todennäköisesti tekevät kaiken mahdollisen asian eteen, mutta sinun kannattaisi tiukasti miettiä, onko ko. henkilö oikeasti tavoittelemisen arvoinen. Etenkin jos hänellä on jo ollut pysyvä oleskelulupa, silloin todennäköisesti syyllistynyt aika isoihin rikkomuksiin. Jos ei ollut - niin pienikin riittää karkoitukseen. Karkoitus ei yksinomaan tarkoita, että ko. henkilö olisi paatunut rikollinen, esim. turvapaikanhakijoista voidaan tehdä karkoitus, jos ulkomaalaisviraston mielestä henkilön kertomuksessa maahantulon syistä ja reitistä on ristiriitaa, ja ristiriidaksi käy vaikka se, että puhuttelussa poliisissa kertoo paenneensa kotoa oven kautta ja ulkomaalaisvirastossa - että ikkunan kautta. Suomi ei aina ole malliesimerkki ulkomaalaisasioiden käsittelyssä, Euroopan ihmisoikeustuomioistuin on joutunut monesti ojentamaan suomiviranomaisia.

• nimim 89
        järkeä käteen kirjoitti:

nimim.: valitusprosessi voi kestää kuukausia. Asia menee hallinto-oikeuteen ensin ja jos tulee negatiivinen päätös sieltäkin - korkeimpaan oikeuteen. Korkeimmassa oikeudessa - keskim. puoli vuotta. Poliisi voi painostaa, mutta karkoitukseen yleensä haetaan oikeuden kautta erikseen lykkäystä. Jos sitä ei myönnetä, ymmärtääkseni voidaan karkoittaa vaikka asia olisi käsitteillä oikeudessa. Poikaystäväsi ja sen asianajaja todennäköisesti tekevät kaiken mahdollisen asian eteen, mutta sinun kannattaisi tiukasti miettiä, onko ko. henkilö oikeasti tavoittelemisen arvoinen. Etenkin jos hänellä on jo ollut pysyvä oleskelulupa, silloin todennäköisesti syyllistynyt aika isoihin rikkomuksiin. Jos ei ollut - niin pienikin riittää karkoitukseen. Karkoitus ei yksinomaan tarkoita, että ko. henkilö olisi paatunut rikollinen, esim. turvapaikanhakijoista voidaan tehdä karkoitus, jos ulkomaalaisviraston mielestä henkilön kertomuksessa maahantulon syistä ja reitistä on ristiriitaa, ja ristiriidaksi käy vaikka se, että puhuttelussa poliisissa kertoo paenneensa kotoa oven kautta ja ulkomaalaisvirastossa - että ikkunan kautta. Suomi ei aina ole malliesimerkki ulkomaalaisasioiden käsittelyssä, Euroopan ihmisoikeustuomioistuin on joutunut monesti ojentamaan suomiviranomaisia.

kiitos että edes yksi asiallinen vastaus. On hän ollut täällä jo monta vuotta, en ihan tarkkaan tiedä luvan laatua, ja lapsikin on.

• järkeä käteen
        nimim 89 kirjoitti:

kiitos että edes yksi asiallinen vastaus. On hän ollut täällä jo monta vuotta, en ihan tarkkaan tiedä luvan laatua, ja lapsikin on.

Summa summarum, prosessin vieminen läpi kahta oikeusinstanssia voi kestää useita kuukausia, vuodenkin, mitä tiedän turvapaikanhakijoista. Jos tunnet kaveria hyvin ja JOS olet EHDOTTOMASTI sitä mieltä, että on elämäsi mies, niin kannattaa harkita yhteenmenemistä, jolloin valitusmahdollisuudet laajenevat mm. Suomen ulkopuolelle.

• milla magia vain..
        järkeä käteen kirjoitti:

järkeä käteen nimimerkillä oleva tunnut tietävän näistä asioista jotain..olisiko mahdollista saada sun sähköposti osoitettasi? ja keskustella näin paremmin.maahanmuuttaja asiasta.olisi muutama kysymys jne..tää palsta on nyt mitä on tänne kun jotain kirjottaa ni ei saa kun vittuilua ja provoilua vastaukseksi.olisin kiitollinen jos saisin sähköposti osoitteen :)

• nimim 89
        milla magia vain.. kirjoitti:

järkeä käteen nimimerkillä oleva tunnut tietävän näistä asioista jotain..olisiko mahdollista saada sun sähköposti osoitettasi? ja keskustella näin paremmin.maahanmuuttaja asiasta.olisi muutama kysymys jne..tää palsta on nyt mitä on tänne kun jotain kirjottaa ni ei saa kun vittuilua ja provoilua vastaukseksi.olisin kiitollinen jos saisin sähköposti osoitteen :)

mun tapauksessa ei ole kylllä kyse turvapaikanhakijasta, niillehän tulee sitäpaitsi käännytys jos olen ymmärtänyt oikein, ei ole ikinä lupaa ollutkaan.
        Mäkin ihmettelin mitä tuo tarkoittaa että valitusmahdollisuus laajenee???

• joopa joo
        nimim 89 kirjoitti:

lapsi on jo. just joo, eipa tainu hirveesti valittaa perheestaa kun sun kanssa on! ulos vain ja sassiiiin

• jokainen valitsee
        nimim 89 kirjoitti:

hei järki käteen, jos on asunut ttäälä jo monta vuotta ja pysyvä lupa ja lapsikin, niin ei mistään pienestä omaisuusrikoksesta karkoteta, nyt sun pitää vähän todellakin lopettaa toi liiallinen valheen uskominen.Karkottamiseen tarvitaan jo isompi syy.

• ettäs näin

Sun kandee tosiaankin nyt vihdoin ja viimein ajatella JÄRKEVÄSTI. Useat naiset alkaa katsella vaaleanpunaisilla silmälaseilla, kun niillä on ns. aktiivinen seksuaalielämä. Siinä tilassa naisen aivot ei enää toimi kunnolla, ja silloin ne ei käsitä että maasta karkoitettu mies voi oikeasti olla rikollinen.
      Pidähän vähän taukoa siellä lakanoiden välissä, ja anna sen äijän palata kotiansa. Kunhan aikaa kuluu, niin itsekin ymmärrät että tämä on sinun ja koko maan etu.

• Jesh!

"Useat naiset alkaa katsella vaaleanpunaisilla silmälaseilla, kun niillä on ns. aktiivinen seksuaalielämä."

Tää on ihan helvetin totta. Koettua elämää. En voi sanoo olevani aina mikään huipputyyppi, eli meikäläiselle on sopinu paremmin ku hyvin toi järjestely. Aika paljon tyydytetty nainen suostuu katteleen sormien välistä.

• yesss

Useimmat käyttää seksiä hyväkseen. Ensin annetaan hyvää seksiä, ja sen jälkeen ilmoitetaan että lähdetään poikien kanssa lomalle seuraavalla viikolla. Nainen siinä raukeana makoilee vieressä, ja on jopa kannustava miehen matkaa ajatellen.

Siis jos haluaa oman päänsä pitää niin ei seksiä ennekuin tietää varmasti, ettei tule siten vaan älytetyksi.

• nimim 89

no nyt on valitus tehty ja kestää kai melkein vuoden että asia ratkaistaan,
      tosi kivaa kun ei saa töitä tehdä sinä aikana.....millä me eletään ?
      Apua ois ihanaa saada vertaistukea näiden haukkumisten sijaan :)

• 23442342

"Apua ois ihanaa saada vertaistukea näiden haukkumisten sijaan :) "

Niin varmaankin. Minulla nyt ei kuitenkaan ole sellainen luonne, että auttaisin esim. itsemurhakandidaattia ripustamaan hirttoköyttä itselleen tai juopunutta käynnistämään autoaan.

• No jos oletat, että saat tukea rakastetullesi, joka on tullut Suomeen tekemään" pieniä omaisuusrikoksia", niin en tiedä missähän maailmassa elät. Entäpä jos tukisit rakastettuasi siten, että muutat hänen kotimaahansa ja tuet siellä hänen " pieniä omaisuusrikoksia".

• Kylli täti

ei täältä ketään saada pois, aina auttaa kun valittaa, ja joku nainen kuiteskin menee naimisiin ja tekasee lapsen että uuden luvan saa. Ikävä kyllä.

• raivona

Älä mene naimisiin,mieheni karkoitettiin seurustelimme 4v ja naimisissa puoli vuotta,sitten hänet karkoitettiin ja tuli kielteinen päätös vuoden päästä,nyt olen valittanut ja odotan edelleen vastausta.Avioliitto ei riitä.. miehelläni oli 2pahoinpitelyä ja monia ylinopeussakkoja!!!! hei haloo,olen aikas vittuuntunut Suomen toimintaan elämästäni on nyt mennyt vuosi hukkaan ja en todellakaan osaa erota,olimme rakentamassa yhteistä elämää..vaikka Maahanmuuttovirasto antaa vaihtoehdoiksi 1,eroa 2.muuta hänen maahansa. joo ikävä kyllä mieheni ei viihdy maassansa. on asunut yli puolet elämästänsä Suomessa,eikä siellä ole töitä..Että ei naimisiin kannata mennä,koska tulos on melko varmasti kielteinen vuoden odottamisen jälkeen ja sen jälkee muutat joko perässä hänen maahansa,tai eroat ja vaihdat sukunimen jälleen omaksesi,ei kiva prosessi.

• 32d

On se niin väärin! Että lähetetään pois jos vähän rötöstelee. Epäreilu nazisikavaltio tää suomi! Tää on ihmisoikeusloukkaus pahimmasta päästä!! Kyllä rötöstelijälläkin pitää olla oikeus rötöstellä valitsemassaan maassa. Se on ihmisoikeus.

• nimim 89

voi että, sinä nimimerkki "raivona" olen tosi pahoillani .
      Tulee ihan toivoton olo.
      Miten sun mies täältä joutuu lähtemään jos on puoli elämää jo ollut tääll?
      Onko lapsia? Meillä ei siis yhteisii mutta miehellä on ennestään .

• raivona

ei oo,ajattelin et edetään rauhassa ja nautitaa ensin kahden elämästä.Mutta Suomessa laki on outo, pitäisi mennä heti naimisiin ja tehdä lapset,niin saisi luvat.Mutta kumpikin ajatteli ettei lupien takia tehdä noita asioita vaan rakkauden.No joo ei voi mitää, nyt ei ole miestä,eikä lapsia,vain sormus sormessa. En itse kyllä tajua tilannetta,mieheni on niin suomalaistunut,että tilanne oli lähes sama,kuin Suomalainen olisi karkoitettu ulkomaille,onneksi osaa edes omaa kieltänsä..Mutta pahaltahan tämä tuntuu,varsinkin kun tiedän,ettei mieheni sopeudu maahansa ja kova ikävä omaa perhettä ,kavereita ja minua kohtaan on niin suuri,ettei edes ilmeisesti mikään kiinnosta.Mutta ei voi mitään tädit migrissä katsovat vain paperista,eivätkä tunne kyseisiä ihmisiä sen enempää.Eipä tässä ilmeisesti mitään voi tehdä.

• toinen utelias vaan.

siis hänen perhekin Suomessa? Oletko varma että tiedät miksi on karkoitettu??

• uusi vuosi tuo tulle

mitäs uutta tähän keskusteluun

• aloittajalle vinkiks

Ei täältä turhaan kukaan joudu lähtemään,
      jos tulee karkotus kyllä se tulee ihan syystä,
      Suomi on oikeusvaltio

• Tervemenoa vaan!

Yksi pikku juttu. Miehesi on asunut monta vuotta Suomessa eika ole vaivautunut sen vertaa etta opettelisi Suomen kielta. Tyttoystava joutuu kaantamaan kaikki asiapaperit hanelle englanniksi?

Toinen pikku juttu. Han on saanut luvan tulla tanne ja tehnyt siita kiitokseksi rikoksia.

Yhteenveto: Miehesi ei ole yhteistyökykyinen integroitumaan Suomeen ja hyvin todennaköisesti han ei sopeudu tulevaisuudessakaan. Sen sijaan etta hakeutuisi aktiivisesti koulutuksiin, opettelisi Suomen kielta ja yrittaisi vahasen, hanta ei kiinnosta tippaakaan, lapsikin on siitetty luvan vuoksi.

Eikun menolippu kouraan vain, sanoo myös oma maahanmuuttajapuolisoni tuossa vieressa, joka on oppinut Suomen kielen 1,5 vuodessa ja aloittaa pian työt.

• 31

haha, oppinut suomen kielen 1,5 v? ja aloittaa vasta nyt työt? :D hahah.jotkut tekee töitä, vaikka ei osaiskaan suomea? mikä logiikka?

• Outo asenne sulla

Sopeutuakseen ja pärjätäkseen Suomessa kielen oppiminen on aika olennaista. Eri asia on projektityöläiset tai ne jotka työskentelevät vieraalla kielellä. Kyseisiä ammatteja on Suomessa kuitenkin aika rajoitetusti.

Liekö tarkoitat niitä Gambeja jotka siivoaa assalla? Ei toki siinä mitään kielitaitoa tarvita, liekö olet sellaisen vaimo? Jotkut haluaa suomalaisia ystäviä ja suomalaisen elämän. Vaikeaa on jos ei kieltä edes opi, eikä ihme ettei ulkkikset integroidu Suomeen kun heillä on kaltaisesi asenteen omaavat vaimot/tyttöystävät.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      70
      3149
    2. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      62
      2495
    3. Hei........

Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.
      Ikävä
      56
      2136
    4. Mitä sanoa pituudeksi näillä mittaustuloksilla?

Jos jossain tarttee ilmoittaa pituus sentin tarkkuudella? Mitattu neljästi virallisesti ja mittaustulokset on olleet 1
      Sinkut
      94
      2045
    5. Heilutetaanko peittoa hieman

Heilutetaan peittoa vähän ;3
      Ikävä
      55
      1952
    6. Tilanteesi nyt?

Kysymys otsikossa
      Suhteet
      42
      1594
    7. Kaipaan sua, Ope

Mietin, että ajatteletko sinä minua?..
      Ikävä
      40
      1560
    8. Mä en jaksa suojella sua enää

Oot osa mun tarinaa ja ensirakkaus 🩷🌈 Olisiko niin kauheata, jos muutkin ystävämme tietäisivät? Se on jo niin vanha ”t
      Ikävä
      14
      1253
    9. EU:n uusin idea - jatkossa joudut tunnistautumaan kun katsot PORNOA!

"Pornon katsominen muuttuu täysin Euroopan komissio on kehittänyt sovelluksen, jolla internetin käyttäjä voi todistaa p
      Maailman menoa
      139
      1168
    10. Vuodetvierii

E siitä tulee nyt 50 vuotta oivoi
      Ähtäri
      6
      1083
    Aihe