Jumalan poikia Raamatussa

Jotkut kirjoittaa Raamatussa Jeesuksen olevan Jumalan poika ja itse Jeesus sanoi olevansa ihmisen poika.

Eihän se Raamatun mukaan Jeesuksesta Jumalaa tee, tai sitten Jumalia olisi kuin Vilkkilässä kissoja.

Luomiskertomuksesta alkaen oli Jumalalla poikia:
1. Moos. 6:1-2 Kun ihmiset alkoivat lisääntyä maan päällä ja heille syntyi tyttäriä,
2 huomasivat Jumalan pojat ihmisten tyttäret ihaniksi ja ottivat vaimoikseen kaikki, jotka he parhaiksi katsoivat.

Paavali kertoo Jumalan pojan olevan esikoinen suuressa veljesjoukossa:
Room. 8:29 Ne, jotka hän edeltäkäsin on valinnut, hän on myös edeltä määrännyt oman Poikansa kaltaisiksi, niin että hänen Poikansa olisi esikoinen suuressa veljesjoukossa.

42

121

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eli jeesuksia on ollut ennenkin, mikäli tuo kertomus pitää paikkansa. Jeesuksella ei ollut vaimoa, mutta näillä pojilla oli.

Todennäköisesti lisääntyminen Jumalan poikien ja ihmisten tyttärien välillä syntyi luonnollisella tavalla. Raamattu nimittäin ei kerro, että siinä olisi tarvittu Pyhää Henkeä ?

Kertomuksessa on sadun hohtoa, sillä:
      1. Moos. 6:4
      Siihen aikaan eli maan päällä jättiläisiä, ja myöhemminkin, kun Jumalan pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin ja nämä synnyttivät heille lapsia; nämä olivat noita muinaisajan kuuluisia sankareita.

• "Sana oli Jumala ... Sana tuli lihaksi
      ja asui meidän keskellämme,
      ja me katselimme hänen kirkkauttansa,
      senkaltaista kirkkautta,
      kuin AINOKAISELLA Pojalla on Isältä"

• Toisella vuosisadalla kirjoitettu Johanneksen evankeliumi kertoo Jonkun Sanankin olleen Jumala.
        Silloinhan Jumalia olisi jo kaksi.

Raamatussa mainitaan paljonkin Jumalia kun jokaiselle kansallekin määrättiin oma Jumala:
        5.Moos.32:8 Kun Korkein jakoi kansoille maat, kun hän levitti ihmiset yli maan piirin, hän määräsi kansojen asuinsijat ja kullekin oman jumalan.

• Pe.ku kirjoitti:

Toisella vuosisadalla kirjoitettu Johanneksen evankeliumi kertoo Jonkun Sanankin olleen Jumala.

Raamatussa mainitaan paljonkin Jumalia kun jokaiselle kansallekin määrättiin oma Jumala:
        5.Moos.32:8 Kun Korkein jakoi kansoille maat, kun hän levitti ihmiset yli maan piirin, hän määräsi kansojen asuinsijat ja kullekin oman jumalan.

"Raamatussa mainitaan paljonkin Jumalia kun jokaiselle kansallekin määrättiin oma Jumala:
        5.Moos.32:8 Kun Korkein jakoi kansoille maat, kun hän levitti ihmiset yli maan piirin, hän määräsi kansojen asuinsijat ja kullekin oman jumalan. "

Meillekin Korkein jakoi jumaliaan mm. Ahti, Akka, Mielikki, Jumi, Kratti, Köndös

>> Kuippana, Kirkon-tyttö, Nyyrikki

• pakis__ kirjoitti:

"Raamatussa mainitaan paljonkin Jumalia kun jokaiselle kansallekin määrättiin oma Jumala:
        5.Moos.32:8 Kun Korkein jakoi kansoille maat, kun hän levitti ihmiset yli maan piirin, hän määräsi kansojen asuinsijat ja kullekin oman jumalan. "

Meillekin Korkein jakoi jumaliaan mm. Ahti, Akka, Mielikki, Jumi, Kratti, Köndös

>> Kuippana, Kirkon-tyttö, Nyyrikki

Suomalaiset Jumalat kuuluvat omaan syndikaattiinsa, joka ei ole sen "arabi-Jumalan" Määräämä.
        Eihän arabi-Jumala tiedä Raamatussa suomalaisista mitään.

• Pe.ku kirjoitti:

Toisella vuosisadalla kirjoitettu Johanneksen evankeliumi kertoo Jonkun Sanankin olleen Jumala.

Pe.ku

Lue jotain muuta käännöstä kuin uusinta suomennosta. Maailmassa ei ole toista käännöstä, jossa esimerkiksi 5 Moos 32:8 olisi käännetty niin taitamattomasti, kuin KR 92 sen kääntää.

Suomenkielisistä käännöksistä Vanha Biblia on todella tarkka ja uskollinen alkutekstille, ja varsinkin Vanhan Testamentin osalta korvaamaton suomennos.

"Kuin kaikkein korkein jakoi pakanat ja hajoitti ihmisten lapset,
        silloin hän laski kansain maan rajat, IsraELin lasten luvun jälkeen."

• Pe.ku kirjoitti:

Suomalaiset Jumalat kuuluvat omaan syndikaattiinsa, joka ei ole sen "arabi-Jumalan" Määräämä.
        Eihän arabi-Jumala tiedä Raamatussa suomalaisista mitään.

"Eihän arabi-Jumala tiedä Raamatussa suomalaisista mitään"

"levitti yli maan piirin"

Eikö Suomi sijaitsekaan maanpiirissä?

• SANA oli evankeliumi, kuten Jeesus itse todisti. Miksi te väännätte senkin joksikin muuksi.
      Joh. 14:24
      Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se SANA, jonka te KUULETTE, EI OLE MINUN, VAAN ISÄN, joka on minut lähettänyt.

Jeesuksella itsellään ei ollut mitään tekemistä SANAN kanssa, koska jokainen niistä tuli Isältä. Niissä sanoissa puhui Isä ihmislle. Pojan tehtävänä oli välittää ne suullaan ihmisille.
      Joh. 12:49
      Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman.

Siinä juuri Jeesus todistaa, ettei ole itse SANA, vaan Hän puhui SANOJA, jotka Isä käski Hänen puhua ihmisille.
      SANA on siis kuultu ja puhuttu Jumalan SANA Jeesuksen suulla.

• "Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit,
        ja hänen päässään oli monta kruunua,
        ja hänellä oli kirjoitettuna nimi,
        jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse,
        ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa,
        ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana"

• kalamos kirjoitti:

"Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit,

Asmen, kalamos.

Hebrealaiskirje 4
        12 "Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;"

• kalamos kirjoitti:

"Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit,

kalamos. Ei tuokaan muuta Jeesuksen omaa todistusta mihinkään suuntaan. Katsos kun Jumala käskee meitä uskomaan poikaan eikä Johanneksen vanhuudenhöperyydessä kirjoittamaan näkyyn.

SANA on Jumalan SANAA, jonka Poika julisti. Se asia ei muutu miksikään millään todistuksella, ei vaikka väännätte ja käännätte Raamattua miten hyvänsä.
        Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.

Sepä siitä, jatkakaahan teoreettisia istuntojanne.

• ml213.
        lappix kirjoitti:

kalamos. Ei tuokaan muuta Jeesuksen omaa todistusta mihinkään suuntaan. Katsos kun Jumala käskee meitä uskomaan poikaan eikä Johanneksen vanhuudenhöperyydessä kirjoittamaan näkyyn.

SANA on Jumalan SANAA, jonka Poika julisti. Se asia ei muutu miksikään millään todistuksella, ei vaikka väännätte ja käännätte Raamattua miten hyvänsä.
        Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.

Mikä lie ihmisissä, etteivät he voi millään ymmärtää ja uskoa sitä todellisuutta, miten JUMALA puhui Pojan KAUTTA tämän Sanan.

Joka ainoa puhuttu sana on JUMALAN, jonka Jeesus puhui ja toi ihmisten tietoisuuteen. Tuo tulisi olla selviö jokaiselle ihmiselle, joka on vähääkään tutkinut Jeesuksen opetusta.

Eli jälleen kerran tuossakin toteutuu ja ilmenee Jumalan olemus. Jumala on kaikkialla ja kaikki kaikessa ja kaiken Isä.

Niin, jokainen täysijärkinen ihminen ymmärtää, ettei kohde muutu Jumalaksi, vaikka tuo Sanan/Jumalan ihmisten tietoisuuteen.

Toinen yhtä huvittava asia uskonnollisuudessa on, ettei Jumala saa tehdä heidän mielestään Jeesuksesta Herraa, joka Ap 2 tulee esille. Niin, uskonnolliselta ihmiseltäkö Jumalan tulisi kysäistä lupa,- mitä Jumala saa aivoitella ja miten.
        Lukekaamme .....kaikki............ Room. kirjeen alkuosa....1....3 luvut, niin siinä on tämän päivän aikakausi hyvin kuvattuna.

• lappix kirjoitti:

Aika rohkea veto sinulta lappix. Ajattele:
        "jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista,
        niin Jumala on ottava pois sen osan,
        mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin,
        joista tässä kirjassa on kirjoitettu."

Ketä nuuten sanotkaan vanhuudenhöperöksi!
        Teksti jatkuu näin:
        'HÄN, JOKA NÄITÄ TODISTAA, sanoo:
        "Totisesti, minä tulen pian."'

Ja Hän, joka tulee, on tuolla Valkealla hevosella ratsastava
        Kuningasten Kuningas ja Herrain Herra,
        jota kutsutaan nimellä "Jumalan Sana".

Toivottavasti et ole silloin vastaanottokomiteassa,
        vaan siinä joukossa, joka seuraa Häntä.

• Tuo Room.8:29 jakeessa Paavalin sanoma totuus, että poika on esikoinen suuressa veljesjoukossa, on hyvä huomio sinulta, Pe.ku. Onkohan Mohikaani omassa kiihkossaan tätä kohtaa koskaan huomannut ja tiennyt?
      Hän ja useat muut trinitaarit yrittävät nolata minua sillä, kun sanoin Jumalalla olevan muitakin poikia kuin Jeesus.

• "Rakkaani, nyt ME olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on." 1 Joh 3:2

"Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä. Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut. Sillä ne, jotka hän on edeltätuntenut, hän on myös edeltämäärännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa; mutta jotka hän on edeltämäärännyt, ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, ne hän on myös kirkastanut. Mitä me siis tähän sanomme? Jos Jumala on meidän puolellamme, kuka voi olla meitä vastaan?" Room 8:27:31

Meistä on tullut Hänen veljiänsä ja sisariansa. Jotta tämä mahdollistui, täytyi Hänen, joka oli Jumala, tulla osalliseksi lihasta ja verestä, jota me olemme. Hänen ruumiinsa tosin kuoli ja haudattiin, mutta nousi kolmantena päivänä ylös. Meistä tulee Hänen kaltaisiaan, saamme samanlaisen ylösnousemusruumiin, jollainen on jo Hänellä, joka esikoisena nousi kuolleista, eli joka ensimmäisenä koki ruumiin ylösnousemisen.

• VT:ssa Hesekiel kertoo Ihmisen pojasta ja sillä tarkoitetaan pelastajakuningasta. Messias pelastaa Juudan valtion Babylonian ikeestä.

VT:ssä mainitaan usein myös Jumalan mies ja se tarkoittaa samalla Herran poikaa.
      Silloin vanhemmat saattoivat jo pojan syntyessä luovuttaa tämän Herralle eli poika pantiin pappisoppiin.

Jobin kirjassa Herra kutsui poikansa palaveriin. Nimeltä mainittu saatana niminen poika kertoi olleensa maassa tarkkailumatkoilla eikä ollut havainnut erikoista. (1.luku).
      Herrra käskee Saatanaa kiusata Jobia. Siinä oli Saatanan ja Herran välinen vedonlyönti. saatana väitti, että Job luopuu uskosta suurten vaikeuksien kohdatessa. Herra kiisti tämän. Veto pantiin toimeen.

Miten saatana kiusasi Jobia? Sairauksilla, rutolla, kuivuudella, äärimmäisillä luonnonilmiöillä ja vihollisten hyökkäystuholla.
      saatana, Herran poika kuvataan kaikella sillä, mitä reaalimaailmassa tapahtuu. saatana on materiaalisten ilmiöiden nimike eli materia liikkeineen.

Tämä pitäisi olla hellareille mieleen, koska jumalankuvana he pitävät tuonpuoleista jumalaa ja joka ei hyväksy mitään maalliseen viittavaaa. saatana on kolminaisoppineiden hellarien toinen jumala.

• m k

Jeesus onkin AINOSYNTYINEN (monogene) POIKA, Isästä Jumalasta syntynyt ennen luomakuntaa.

• Usko Toivonen

Hyvä havainto " m k ".

Ilman Jeesusta ei ole syntynyt, luotu, tehty, yhtäkään mikä luotu on.

3. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        Joh. 1. ( Kol. 1:16 ).

• Voi olla että Jeesus oli sen Jumalan ainokainen poika, joka oli määrätty Roomalle, jossa kristinusko ja Uuden testamentin kirjoitukset syntyi .
        Israelin kansahan ei koskaan kääntynyt kristityiksi.

• asdffdghreweef
        Pe.ku kirjoitti:

Voi olla että Jeesus oli sen Jumalan ainokainen poika, joka oli määrätty Roomalle, jossa kristinusko ja Uuden testamentin kirjoitukset syntyi .
        Israelin kansahan ei koskaan kääntynyt kristityiksi.

Tuo on liberaaliteologien väännös. Aiemmin oli Pyhä Henki mukana käännöstyössäkin:

Biblia 1776:

Kuin kaikkein korkein jakoi pakanat ja hajoitti ihmisten lapset, silloin hän laski kansain maan rajat, Israelin lasten luvun jälkeen.

Raamattu 1933/38:

Kun Korkein jakoi perinnöt kansoille, kun hän erotteli ihmisten lapset, silloin hän määräsi kansojen rajat israelilaisten luvun mukaan.

King James:

When the most High divided to the nations their inheritance, when he separated the sons of Adam, he set the bounds of the people according to the number of the children of Israel.

• Usko Toivonen kirjoitti:

Hyvä havainto " m k ".

Ilman Jeesusta ei ole syntynyt, luotu, tehty, yhtäkään mikä luotu on.

3. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        Joh. 1. ( Kol. 1:16 ).

Kaikki on saanut syntynsä Jumalan sanan kautta. Sana on välimies, Jumalan luomakunnan alku ja esikoinen, jonka kautta kaikki muu on syntynyt. [Ilm.3:14]

• ekivaari kirjoitti:

Kaikki on saanut syntynsä Jumalan sanan kautta. Sana on välimies, Jumalan luomakunnan alku ja esikoinen, jonka kautta kaikki muu on syntynyt. [Ilm.3:14]

Näin Sana sanoo, paitsi, että tuo "muu" oli Jumalan Sanaan kuulumaton lisäys. Kuten Usko Toivonen edellä juuri kirjoitti:
        "ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on".

• Niin on ja vieläpä luotu poika. Miksi hän muuten olisi luomakunnan esikoinen, siis nykyisen luomakunnan alku - ja myös loppu

• ml213.
        ekivaari kirjoitti:

Jumalan sanassa,- sen sisällössä, on Jumalan tahto ja kaikki mitä Jumala tahtoo toteutuu. Tuossa valossa on helpompi ymmärrää; Sana on Jumala.

Kun luemme Raamatun alkulehtiä, niin kaikki toteutui mitä JUMALA sanoi ja tahtoi.
        Tuon saman elävän ja voimallisen Sanan Jumala puhui Jeesuksen Krtistuksen kautta UT puolella. Jeesus ei puhunut ainuttakaan omaa sanaa,- vaan hän sai kaikki Sanat Isältään Jumalalta/Jumala puhui hänen kauttaan ja näin kaikki ihmeet ja tunnusteot oli mahdollisia.

Siis sanojen sisällössä on Jumala/Jumalan tahto ja kaikki Sana tulee toteutumaan. Jumala on Henki ja toimii ja vaikuttaa sanan sisällössä.Esim. Raamattuja painettuja sanoja ihminen voi tuhota ja poltaa, mutta Sanan sisältöä eli Jumalan tahtoa ei.

• Usko Toivonen
        kalamos kirjoitti:

Näin Sana sanoo, paitsi, että tuo "muu" oli Jumalan Sanaan kuulumaton lisäys. Kuten Usko Toivonen edellä juuri kirjoitti:
        "ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on".

Merkittävä huomio sinulta "kalamos".

"" Näin Sana sanoo, paitsi, että tuo "muu" oli Jumalan Sanaan kuulumaton lisäys.""

Jeesuksen jumaluuden kieltäjät yrittävät salakavalasti lisätä "muu" "muuta" sanoja Raamatun ilmoitukseen harhauttaakseen.

Ei pidä mennä yli sen, mikä on kirjoitettu.

5. Jokainen Jumalan sana on taattu; hän on niiden kilpi, jotka häneen turvaavat.
        6. Älä lisää hänen sanoihinsa mitään, ettei hän vaatisi sinua tilille ja ettet valhettelijaksi joutuisi.
        Snl. 30.

• ml213. kirjoitti:

Jumalan sanassa,- sen sisällössä, on Jumalan tahto ja kaikki mitä Jumala tahtoo toteutuu. Tuossa valossa on helpompi ymmärrää; Sana on Jumala.

Kun luemme Raamatun alkulehtiä, niin kaikki toteutui mitä JUMALA sanoi ja tahtoi.
        Tuon saman elävän ja voimallisen Sanan Jumala puhui Jeesuksen Krtistuksen kautta UT puolella. Jeesus ei puhunut ainuttakaan omaa sanaa,- vaan hän sai kaikki Sanat Isältään Jumalalta/Jumala puhui hänen kauttaan ja näin kaikki ihmeet ja tunnusteot oli mahdollisia.

Siis sanojen sisällössä on Jumala/Jumalan tahto ja kaikki Sana tulee toteutumaan. Jumala on Henki ja toimii ja vaikuttaa sanan sisällössä.Esim. Raamattuja painettuja sanoja ihminen voi tuhota ja poltaa, mutta Sanan sisältöä eli Jumalan tahtoa ei.

Profeetat julistivat:
        "Totisesti, näin sanoo Herra".

Jeesus ei koskaan julistanut näin, vaan:
        "Totisesti, Minä sanon teille".

Hän itse on tuo Sana ja Herra.

• lappix kirjoitti:

Niin on ja vieläpä luotu poika. Miksi hän muuten olisi luomakunnan esikoinen, siis nykyisen luomakunnan alku - ja myös loppu

Miten Jeesus on luomakunnan alku ja loppu?

• ^¨¨^

Jumalan lähettämä pahahenki kiusasi Sauliakin,siinäpä varsinainen paholaisen
      kanssa veljeilijä.

Ilmankos ei hukkutanut paholaista vedenpaisumuksessa,sensijaan ihmiset ja
      viattomat eläimet.

• Miksikä Jumala, jos kerran on kaikkivaltias, ei tuhonnut saatanaa heti kättelyssä?
        Miksi sellaisen sallittiin jatkaa tihutöitään ja Jumala katselee sivusta? Kummalista logiikkaa Jumalalta, ei tuhoa saatanaa vaan luomansa ihmiset?

• lappix kirjoitti:

Miksikä Jumala, jos kerran on kaikkivaltias, ei tuhonnut saatanaa heti kättelyssä?
        Miksi sellaisen sallittiin jatkaa tihutöitään ja Jumala katselee sivusta? Kummalista logiikkaa Jumalalta, ei tuhoa saatanaa vaan luomansa ihmiset?

Jumala on kantanut vastuunsa ihmisistä.
        Hän on maksanut jokaisen ihmisen syntivelan.
        Ja siksi me pyydämme Kristuksen puolesta,
        antakaa sovittaa itsenne.

Mutta mitä saatanaan tulee, niin Jumala on vanhurskas tuomari.
        Jury tulee olemaan riippumaton.
        Ja hyvin tietoinen saatanan vaikutuksista.
        "Ettekö tiedä, että me tulemme tuomitsemaan enkeleitä" 1Kor 6:3

• tode*

"... hänen Poikansa olisi esikoinen suuressa veljesjoukossa. "

Kas kun et vääntänyt, että "sisarusjoukossa".

Miksi et voinut kirjoittaa, niinkuin Sana sanoo: "monien veljien joukossa".

• Eri käännöksissä on eri tavoilla, mutta asiahan on tuossa sama.

• Muistelen jotta sanat "kaikki" ja "monet" tarkoittavat IRT;n ja NOVUM;in mukaan rajatonta 'ihmisten mahdoton lukea tai laskea' joukkoa, jonka vain Isä tuntee.

Mistä muuten johtuu että raamattuhaulla ei löydy yhtään "ainutsyntyinen",
        "ainutsyntyisen" tai "ainoan poikansa" löytöä?

Joh,3:16,18 ja 1.Joh.4:19 löytyy haulla "ainokaisen" ainoat kohdat, jossa sanotaan Jeesuksen olevan "ainokainen" Jumalan poika.

Jos huomioimme sen, mitä Martti Luther sanoi Johanneksen kirjeiden lisäyksistä, joilla Uuden testamentin sisältö on tehty kokonaisuuden kanssa ristiriitaiseksi, niin muutamat "ainokainen"-sanat vaikuttavat olevan myöhemmin tekstiin tehtyjä lisäyksiä.

"Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat. Tämä värsy ei ole kreikkalaisissa käsikirjoituksissa, ja näyttää siltä, että muinaisajan jumaluusoppineet innossansa Ariolaisia vastaan ovat sen, sopimattomasti kyllä, tähän lisänneet."
        (Martti Luther: Johanneksen ensimmäisen kirjeen selitys)

Monta kertaa useammin sekä Vanha, että Uusi testamentti todistaa Jeesuksella olevan paljon muitakin Jumalasta syntyneitä veljiä, Jumalan poikia. Kumpaanko uskoa ja kumpiko pitäisi hylätä?

• ekivaari kirjoitti:

Muistelen jotta sanat "kaikki" ja "monet" tarkoittavat IRT;n ja NOVUM;in mukaan rajatonta 'ihmisten mahdoton lukea tai laskea' joukkoa, jonka vain Isä tuntee.

Mistä muuten johtuu että raamattuhaulla ei löydy yhtään "ainutsyntyinen",
        "ainutsyntyisen" tai "ainoan poikansa" löytöä?

Joh,3:16,18 ja 1.Joh.4:19 löytyy haulla "ainokaisen" ainoat kohdat, jossa sanotaan Jeesuksen olevan "ainokainen" Jumalan poika.

Jos huomioimme sen, mitä Martti Luther sanoi Johanneksen kirjeiden lisäyksistä, joilla Uuden testamentin sisältö on tehty kokonaisuuden kanssa ristiriitaiseksi, niin muutamat "ainokainen"-sanat vaikuttavat olevan myöhemmin tekstiin tehtyjä lisäyksiä.

"Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat. Tämä värsy ei ole kreikkalaisissa käsikirjoituksissa, ja näyttää siltä, että muinaisajan jumaluusoppineet innossansa Ariolaisia vastaan ovat sen, sopimattomasti kyllä, tähän lisänneet."
        (Martti Luther: Johanneksen ensimmäisen kirjeen selitys)

Monta kertaa useammin sekä Vanha, että Uusi testamentti todistaa Jeesuksella olevan paljon muitakin Jumalasta syntyneitä veljiä, Jumalan poikia. Kumpaanko uskoa ja kumpiko pitäisi hylätä?

Monogenes, joka on alkutekstissä, on sana, jolla ilmaistiin nimenomaan ainoaa perheeseen syntynyttä lasta. (Monogenes = ainoa suvultaan/lajiltaan/perimältään). Tämän lapsen lisäksi, perheessa saattoi olla paljonkin ottolapsia. Ja meistä uudestisyntymisen kautta Jumalan lapsiksi tulleista Raamattu todellakin puhuu adoptoituina Jumalan lapsina.

Vanhan testamentin sivuilla löytyvä ilmaisu "Jumalan pojat", jota käytetään vain joukosta, ei koskaan yksittäisestä enkelistä, vaatisi pidemmän selvityksen. Mutta Jumalan ainosyntyinen Poika ei missään tapauksessa kuulu tuohon joukkoon.

• kalamos kirjoitti:

Monogenes, joka on alkutekstissä, on sana, jolla ilmaistiin nimenomaan ainoaa perheeseen syntynyttä lasta. (Monogenes = ainoa suvultaan/lajiltaan/perimältään). Tämän lapsen lisäksi, perheessa saattoi olla paljonkin ottolapsia. Ja meistä uudestisyntymisen kautta Jumalan lapsiksi tulleista Raamattu todellakin puhuu adoptoituina Jumalan lapsina.

Vanhan testamentin sivuilla löytyvä ilmaisu "Jumalan pojat", jota käytetään vain joukosta, ei koskaan yksittäisestä enkelistä, vaatisi pidemmän selvityksen. Mutta Jumalan ainosyntyinen Poika ei missään tapauksessa kuulu tuohon joukkoon.

Sana-analyysillä ei voi ohittaa asiakokonaisuutta ja tätä totuutta että että Uusi testantti puhuu paljon muistakin Jumalasta syntyneistä kuin Jeesuksesta. Isä Jumala on - y k s i -, (ei kolme) ja - - -

Hebrealaiskirje 2
        11 "Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, - o v a t
        k a i k k i - a l k u i s i n - y h d e s t ä. - Sentähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi,"

Johanneksen evankeliumi 1
        13 "jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta."

Johanneksen evankeliumi 4
        7 "Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan."

Johanneksen evankeliumi 7
        17 "Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani."

• tode*
        Pe.ku kirjoitti:

Eri käännöksissä on eri tavoilla, mutta asiahan on tuossa sama.

on tosiaankin sama, kun ymmärtää oikein, eikä vääntele eli veljesjoukko tarkoittaa tässä yhteydessä uskonveljiä, ja sisaria tietysti myös.

• tode*
        ekivaari kirjoitti:

Sana-analyysillä ei voi ohittaa asiakokonaisuutta ja tätä totuutta että että Uusi testantti puhuu paljon muistakin Jumalasta syntyneistä kuin Jeesuksesta. Isä Jumala on - y k s i -, (ei kolme) ja - - -

Hebrealaiskirje 2
        k a i k k i - a l k u i s i n - y h d e s t ä. - Sentähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi,"

13 "jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta."

7 "Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan."

17 "Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani."

on se niin paljon kiinnostavaa tietää, että mm. Ekivaari, Suopursukka ja Peku ovat Jeesuksen verisukulaisia.

• Usko Toivonen
        ekivaari kirjoitti:

Hebrealaiskirje 2

Esitä "ekivaari" Raamatun ilmoituksen pohjalta, kuka on totuus.

Ja vertaa tätä asiaa veljiin ja poikiin, moneenko osuu?

Osuuko Jumalan ainokaiseen Poikaan, onko Hän totuus?

• Usko Toivonen kirjoitti:

Esitä "ekivaari" Raamatun ilmoituksen pohjalta, kuka on totuus.

Ja vertaa tätä asiaa veljiin ja poikiin, moneenko osuu?

Osuuko Jumalan ainokaiseen Poikaan, onko Hän totuus?

Mikähän kompa kysymykseesi kätkeytyy?

Johanneksen evankeliumi 17
        3 "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat - s i n u t, (Isä, jae 1)
        j o k a - y k s i n - o l e t - t o t i n e n - J u m a l a, - ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."

Jeesus on tie, totuus, elämä ja ylösnousemus Isän luo, osa Jumalaa, niin kuin sinun puheesi ovat osa sinun ajatuksiasi, Usko Toivonen. Jeesus on uskollinen Totuuden todistaja; [Joh.17:26; Ilm.3:14]

• Usko Toivonen
        ekivaari kirjoitti:

Mikähän kompa kysymykseesi kätkeytyy?

Johanneksen evankeliumi 17
        3 "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat - s i n u t, (Isä, jae 1)
        j o k a - y k s i n - o l e t - t o t i n e n - J u m a l a, - ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."

Jeesus on tie, totuus, elämä ja ylösnousemus Isän luo, osa Jumalaa, niin kuin sinun puheesi ovat osa sinun ajatuksiasi, Usko Toivonen. Jeesus on uskollinen Totuuden todistaja; [Joh.17:26; Ilm.3:14]

"" Mikähän kompa kysymykseesi kätkeytyy? ""

Ei mitään kompia, vaan kyse on siitä, kuka on totuus.

Raamatun ilmoituksen mukaan Isä ( Joh 17 ) Poika ( Joh 14 ) Pyhä Henki
        ( 1 Joh 5 ).

Ja aivan oikein niinkuin toit esille Joh 17:3 ja Joh 14:6, Jeesus on myös elämän antaja.

Ainokainen Poika on siis totinen ( Joh. 1:9 ) ja elämä.

27. Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
        28. Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
        29. Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.
        30. Minä ja Isä olemme yhtä."
        Joh. 10.

Esitä nyt Raamatun ilmoituksen pohjalta veljien ja poikien joukosta, kuka muu
        on totuus ja elämä, kuin ainokainen Jumalan Poika Jeesus Kristus.

13. Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
        Joh. 3.

• "Tode". Todella hämmentävää. Raamatun mukaan näin kai on.
      Mainitsemasi persoonat kylläkin puolustavat ihmisyyttä ja kieltäytyvät jakamasta syntyneitä ihmisiä helvettiläisiksi ja taivaallisiksi.
      Ihmiset ovat ihmisiä, olivatpa lurjuksia tai rehtejä. Samaa eläinlajia ja sukua keskenään kaikki.

Jeesus ja saatana ovat raamatun valossa veljeksiä. Sopii hyvin. Kaikissa ihmisissä on potentiaalisesti sekä hyvä että paha.
      Näiden lisäksi lukuisa joukko Jumalan poikia hamassa menneisyydessä nai maallisia naisia ja siittivät siten paljon jälkeläisiä. Mm. jättiläiset ovat niiden perua.
      VT:n mukaan ihmiskunta jakautuisi kahteen rotuun mutta eivät uskonnollisesti. Osa polveutuu Aatamin ja Eevan jälkeläisistä. Osa polveutuu Herran poikien siittämistä maallisten tyttöjen jälkeläisistä. Geenitesteissä sen piytäisi näkyä.
      Erikoishuomio: Jumalan pojat olivat kovia naimaan.

• tode*

"Mainitsemasi persoonat kylläkin puolustavat ihmisyyttä ja kieltäytyvät jakamasta syntyneitä ihmisiä helvettiläisiksi ja taivaallisiksi."

Meinaatko siis, että joku osa Jeesuksesta vaikuttaa sinussakin, Pursukka

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      241
      10563
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      127
      6863
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      48
      6534
    4. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      94
      5404
    5. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      4750
    6. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      40
      4044
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3374
    8. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      25
      3318
    9. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      28
      3265
    10. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      26
      3063
    Aihe