"Auta mua Pyhä Henki
luovuttamaan kaikkeni
Ilman Sua en tahdo elää
hetkeäkään"
http://www.youtube.com/watch?v=xprEuWhDBj8&feature=related
Jumala on Henki (Joh 4:24). Jumala on Pyhä Henki (Apt 5:1-4, Heb 3:7-19). Jeesus oli Jumala, Immanuel meidän kanssamme ihmisenä (Joh 1:1-14). Jumala, Pyhä Henki siis "telttaili" ihmisen lihassa ihmisenä meidän keskellämme Jeesuksessa Kristuksessa.
Jumala tuli Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa meidän luoksemme. Hän on nyt meidän kanssamme ikuisesti Jeesuksessa Kristuksessa.
Kuitenkin Jeesuksen (Jumalan) aika ihmisenä ihmisen lihassa maan päällä oli rajattu. Hän ei tulisi olemaan täällä ajassa ihmisenä kovinkaan kauan. Hän palaisi takaisin taivaaseen omaan asemaansa Jumalana. Hän puhutteli opetuslapsiaan omina lapsinaan. Hän lupasi ettei Hän jättäisi opetuslapsiaan orvoiksi vaikka Hän tulisi kyllä jättämään heidät hetkeksi. Hän lupasi: "Minä tulen takaisin teidän tykönne". Hän tuli takaisin Pyhässä Hengessä helluntaipäivänä Apt 2.n luvun kertomassa Hengen vuodatuksessa. Silloin Isä ja Jeesus tulivat Pyhässä Hengessä ASUMAAN seurakuntaansa ja yksilöuskovaan. "täytti koko huoneen jossa he istuivat... ja he tulivat kaikki täytetyiksi Pyhällä Hengellä." "Minä olen teidän kanssanne maailman loppuun asti".
Jumala ei tahtonut yhdenkään uskovan elävän ilman Häntä, Pyhää Henkeä. Helluntaipäivänä Pyhä Henki annettiin jokaiselle uskovalle. Siksi Hän myös lupasi Pyhän Hengen kaikille Jeesukseen uskoville Jeesuksen seuraajille kaikkina aikoina kaikissa yhteiskunnissa kaikkialla missä ihmisiä tulee uskoon. Pyhä Henki on siis tarkoitettu sinulle ja minulle tänäkin päivänä. Se on Jeesuksen lupaus ja Jumalan tahto että me otamme vastaan Pyhän Hengen. Pietari toisti tuon Jumalan lupauksen Pyhästä Hengestä.
Alkuseurakunnissa apostolit pitivät huolen siitä että jokainen uskoon tullut uusi uskova sai Pyhän Hengen. Pyhän Hengen saaminen oli apostolisena aikana uskoon tulon jälkeen tärkein asia yksilöuskovan elämässä. Pyhän Hengen saaminen oli aina näkyvä ja tuntuva tapaus jonka sivusta seuraajatkin kykenivät toteamaan tapahtuneeksi. Esim. noita Simon tahtoi ostaa rahalla Pietarilta sen vallan että kenen päälle hän panee kätensä, se saa Pyhän Hengen. Simon näki että Henki annettiin niille joiden päälle apostolit panivat kätensä. Siis, näkyvä ja kuuluva tapaus.
Jumala on sama Jumala tänäkin päivänä. Lupaus Pyhästä Hengestä on sama. Tänäkin päivänä Pyhän Hengen vastaan ottaminen ja saaminen on ja tulisi olla näkyvä ja tuntuva tapaus. Meidän ei tarvitse tyytyä vähempään. Meillä tulee olla mahdollista kertoa toisille miten me saimme Pyhän Hengen. Minun oma kokemukseni oli näkyvä ja kuuluva ja tuntuva tapaus. http://www.jaikal.se/48683151
Kuningas Daavid ei tahtonut elää ilman Pyhää Henkeä.
Hän rukoili Jumalaa ettei Hän ottaisi häneltä pois Pyhää Henkeä.
Saulista Pyhä Henki poistui. Pyhä Henki oli Herra Jumala joka oli poistunut Saulista.
Jokainen Pyhän Hengen vastaan ottanut uskova tahtoo pitää Pyhän Hengen sydämessään. Yksikään uskova ei tahdo että Pyhä Henki jättäisi hänet. Yksikään Pyhän Hengen täyteyden kokenut uskova ei tahdo elää päivääkään ilman Pyhää Henkeä. Pyhä Henki minussa on Kristus minussa. Kristus minussa on valoni, voimani, kaikkeni.... " Kiitos Jeesus Pyhästä Hengestäsi!
Lopuksi;
Pyhän Hengen täyteys ei ole pelastuksen ehto.
Heti uskoon tulossa uskova saa Pyhän Hengen sinetin.
Tämä sinetti on pelastuksen ehto ja takuu siitä. Pyhän Hengen täyteys on eri asia ja eri tapahtuma.
Pyhän Hengen täyteydessä Herra Jeesus Kristus saa sellaisen vallan ja otteen uskovassa että Hänellä on mahdollista elää uskovassa ja Hänen kauttaan; "Niin etten enää elä minä, vaan Sinä minussa." Tämä edellyttää Jumalalle itsensä antamista kokonaan ja ehdoitta, sekä tietysti kaikesta tietoisesta synnistä luopumista.
Ihmisen oma tahto ja liha sotii Henkeä vastaan. Siksi rukoilemme Isää Jeesuksen kautta; "Auta mua Pyhä Henki luovuttamaan kaikkeni"
Elätkö ilman Pyhää Henkeä?
33
246
Vastaukset
http://www.youtube.com/watch?v=0o5B4OHKVBc&feature=related
Tekstiini tuli väärä linkki. Tämä linkki pitää olla aloitustekstissä.
Ei tuo aloitustekstissä oleva linkkikään ole väärä. Kyllä sekin sopii tekstiin mutta tämä yllä oleva oli tarkoitus panna siihen.Jaikal:
Siksi rukoilemme Isää Jeesuksen kautta; "Auta mua Pyhä Henki luovuttamaan kaikkeni"
Tuo ei taida olla raamatusta. Mutta tämä on. Näin käski Jeesus rukoilla Isää.
Mat 6:9 Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;
Mat 6:10 tulkoon sinun valtakuntasi; tapahtukoon SINUN TAHTOSI myös maan päällä niinkuin taivaassa.....
Isä meidän, tapahtukoon sinun tahtosi. Etkö tuota ymmärrä. Tapahtukoon Jumalan tahto. Niin sanoi Jeesuskin.
Heb 10:7 Silloin minä sanoin: 'Katso, minä tulen - kirjakääröön on minusta kirjoitettu - tekemään SINUN TAHTOSI, Jumala'."
Mat 26:42 Taas hän meni pois toisen kerran ja rukoili sanoen: "Isäni, jos tämä malja ei voi mennä minun ohitseni, minun sitä juomattani, niin tapahtukoon SINUN TAHTOSI ".
Mitä kaikkea sinulla on luovutettavana ja kenelle jaikal, viitaten alun lainaukseen kirjoittamastasi. Ei mitään.
Toimi vain niinkuin Jeesuskin sanoi ja rukoile, tapahtukoon sinun tahtosi, Isä meidän, joka olet taivaissa.
Jumala ei tarvitse sinun luovutuksiasi, vaan sen, että noudatat hänen tahtoaan. Ja teet hänen tahtonsa mukaisesti ja tyydyt hänen tahtoonsa elämässäsi, oli se sitten ”kivaa” tai ei.
Turhuuden turhuutta on rukoilla lisää betonia valuihisi. Rukoile mieluummin, että toteutukoon sinun tahtosi, Isä meidän. Äläkä vaivaa Jumalaa omilla toivomuksillasi, että kunhan kaikki menisi parhain päin (sinun kannaltasi) ja betoni riittäisi.
TYYDY Jumalan tahtoon, niin silloin olet nöyrä. Niin teki Jeesuskin.
Nöyrä tyytyy siihen, mitä Jumala hänelle antaa, eikä pyydä lisää.Jonah kirjoitti:
Jaikal:
Siksi rukoilemme Isää Jeesuksen kautta; "Auta mua Pyhä Henki luovuttamaan kaikkeni"
Mat 6:9 Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;
Mat 6:10 tulkoon sinun valtakuntasi; tapahtukoon SINUN TAHTOSI myös maan päällä niinkuin taivaassa.....
Isä meidän, tapahtukoon sinun tahtosi. Etkö tuota ymmärrä. Tapahtukoon Jumalan tahto. Niin sanoi Jeesuskin.
Heb 10:7 Silloin minä sanoin: 'Katso, minä tulen - kirjakääröön on minusta kirjoitettu - tekemään SINUN TAHTOSI, Jumala'."
Mat 26:42 Taas hän meni pois toisen kerran ja rukoili sanoen: "Isäni, jos tämä malja ei voi mennä minun ohitseni, minun sitä juomattani, niin tapahtukoon SINUN TAHTOSI ".
Mitä kaikkea sinulla on luovutettavana ja kenelle jaikal, viitaten alun lainaukseen kirjoittamastasi. Ei mitään.
Toimi vain niinkuin Jeesuskin sanoi ja rukoile, tapahtukoon sinun tahtosi, Isä meidän, joka olet taivaissa.
Jumala ei tarvitse sinun luovutuksiasi, vaan sen, että noudatat hänen tahtoaan. Ja teet hänen tahtonsa mukaisesti ja tyydyt hänen tahtoonsa elämässäsi, oli se sitten ”kivaa” tai ei.
Turhuuden turhuutta on rukoilla lisää betonia valuihisi. Rukoile mieluummin, että toteutukoon sinun tahtosi, Isä meidän. Äläkä vaivaa Jumalaa omilla toivomuksillasi, että kunhan kaikki menisi parhain päin (sinun kannaltasi) ja betoni riittäisi.
Nöyrä tyytyy siihen, mitä Jumala hänelle antaa, eikä pyydä lisää.Minun mielestäni jaikalin rukous ei ollut turha, sillä eikös se betoni riittänyt?
""Turhuuden turhuutta on rukoilla lisää betonia valuihisi.""
Kyllä minä ainakin Jumalaa rukoilen joskus montakin kertaa päivässä, että Hän varjelisi matkani ja että kaikki sujuisi hyvin. Jumala on tähän asti matkani hyvin varjellut ja uskon ja rukoilen että Hän varjelee edelleenkin. Uskovaisen ihmisen pitää luottaa Herraansa ja Hänen kanssaan keskustella Hengessä. Mutta uskosta osattomalle tuo on vierasta että Jumalalta apua pyytäisi.
""Äläkä vaivaa Jumalaa omilla toivomuksillasi, että kunhan kaikki menisi parhain päin (sinun kannaltasi) ja betoni riittäisi.""Jonah kirjoitti:
Jaikal:
Nöyrä tyytyy siihen, mitä Jumala hänelle antaa, eikä pyydä lisää.>>>Turhuuden turhuutta on rukoilla lisää betonia valuihisi. Rukoile mieluummin, että toteutukoon sinun tahtosi, Isä meidän. Äläkä vaivaa Jumalaa omilla toivomuksillasi, että kunhan kaikki menisi parhain päin (sinun kannaltasi) ja betoni riittäisi.
- kauhan kummastellut
Jonah kirjoitti:
Jaikal:
Nöyrä tyytyy siihen, mitä Jumala hänelle antaa, eikä pyydä lisää.Tarkoittaako Jeesus näissä opetuksissaan, että hän, joka rukoilee Jeesuksen kautta Jumalaa, saa rukoilemansa?
Miksi sinä Jonah vainoat uskovaisia ja olet jatkuvasti arvostelemassa heidän oikeaa opetusta? Kummastelen sinun Raamatun tuntemattomuuttasi!
Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi.
Joh. 16:23
Ja sinä päivänä te ette minulta mitään kysy. Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos te anotte jotakin Isältä, on hän sen teille antava minun nimessäni.
Joh. 16:24
Tähän asti te ette ole anoneet mitään minun nimessäni; anokaa, niin te saatte, että teidän ilonne olisi täydellinen. - kaikki tarpeellinen
Jonah kirjoitti:
Jaikal:
Nöyrä tyytyy siihen, mitä Jumala hänelle antaa, eikä pyydä lisää.Jonah, meistä muutamat vahvistavat uskon sisarten ja veljien uskoa. Mitä sinä teet? Yrität repiä sitä ja tehdä Jumalan elämättömäksi kummajaiseksi. Jumalalle ei ole mahdotonta tehdä betonia ja hän tekee sitä, jos katsoo sen tarpeelliseksi.
kauhan kummastellut kirjoitti:
Tarkoittaako Jeesus näissä opetuksissaan, että hän, joka rukoilee Jeesuksen kautta Jumalaa, saa rukoilemansa?
Miksi sinä Jonah vainoat uskovaisia ja olet jatkuvasti arvostelemassa heidän oikeaa opetusta? Kummastelen sinun Raamatun tuntemattomuuttasi!
Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi.
Ja sinä päivänä te ette minulta mitään kysy. Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos te anotte jotakin Isältä, on hän sen teille antava minun nimessäni.
Tähän asti te ette ole anoneet mitään minun nimessäni; anokaa, niin te saatte, että teidän ilonne olisi täydellinen."Tarkoittaako Jeesus näissä opetuksissaan,
että hän, joka rukoilee Jeesuksen kautta Jumalaa,
saa rukoilemansa?"
Tähän liittyy se, mitä Jeesus sanoi hetkeä aikaisemmin:
"Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä,
niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen" (Joh 15:7).
Ja tuo Sana, joka meissä pysyy, ei ole Jumalan yleinen ilmoitus eli "logos" vaan "rhema" eli erityinen ilmoitus. Ja nyt tuo Jaikalin todistus sementin riittävyysihmeestä, sisälsi nimenomaan tuon "rheman". Erityisen ilmoituksen, että sementti ei tule loppumaan. Ja tuo Sana pysyi Jaikalissa:
"En ole rukoillut betonia Jumalalta. Jumala sanoi minulle ettei sementti loppuisi. Minä vain sanoin Juman Sanan äänen. Ja niin tapahtui kuin Jumala sanoi."- jaikal.se
kalamos kirjoitti:
"Tarkoittaako Jeesus näissä opetuksissaan,
että hän, joka rukoilee Jeesuksen kautta Jumalaa,
saa rukoilemansa?"
Tähän liittyy se, mitä Jeesus sanoi hetkeä aikaisemmin:
"Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä,
niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen" (Joh 15:7).
Ja tuo Sana, joka meissä pysyy, ei ole Jumalan yleinen ilmoitus eli "logos" vaan "rhema" eli erityinen ilmoitus. Ja nyt tuo Jaikalin todistus sementin riittävyysihmeestä, sisälsi nimenomaan tuon "rheman". Erityisen ilmoituksen, että sementti ei tule loppumaan. Ja tuo Sana pysyi Jaikalissa:
"En ole rukoillut betonia Jumalalta. Jumala sanoi minulle ettei sementti loppuisi. Minä vain sanoin Juman Sanan äänen. Ja niin tapahtui kuin Jumala sanoi.">>>Ja tuo Sana, joka meissä pysyy, ei ole Jumalan yleinen ilmoitus eli "logos" vaan "rhema" eli erityinen ilmoitus. Ja nyt tuo Jaikalin todistus sementin riittävyysihmeestä, sisälsi nimenomaan tuon "rheman". Erityisen ilmoituksen, että sementti ei tule loppumaan. Ja tuo Sana pysyi Jaikalissa:
jaikal.se kirjoitti:
>>>Ja tuo Sana, joka meissä pysyy, ei ole Jumalan yleinen ilmoitus eli "logos" vaan "rhema" eli erityinen ilmoitus. Ja nyt tuo Jaikalin todistus sementin riittävyysihmeestä, sisälsi nimenomaan tuon "rheman". Erityisen ilmoituksen, että sementti ei tule loppumaan. Ja tuo Sana pysyi Jaikalissa:
>>> Minä kerroin tuon tapauksen sen tähden että uskovat rohkaistuisivat odottamaan Jumalalta yliluonnollista apua.
jaikal.se kirjoitti:
>>>Ja tuo Sana, joka meissä pysyy, ei ole Jumalan yleinen ilmoitus eli "logos" vaan "rhema" eli erityinen ilmoitus. Ja nyt tuo Jaikalin todistus sementin riittävyysihmeestä, sisälsi nimenomaan tuon "rheman". Erityisen ilmoituksen, että sementti ei tule loppumaan. Ja tuo Sana pysyi Jaikalissa:
Jaikal. Miksi Jeesus tarvitsi valtaa Jumalalta, jota Hänellä ei muutoin ollut?
kauhan kummastellut kirjoitti:
Tarkoittaako Jeesus näissä opetuksissaan, että hän, joka rukoilee Jeesuksen kautta Jumalaa, saa rukoilemansa?
Tähän asti te ette ole anoneet mitään minun nimessäni; anokaa, niin te saatte, että teidän ilonne olisi täydellinen.Nm. ”kauhan kummastellut”:
Miksi sinä Jonah vainoat uskovaisia ja olet jatkuvasti arvostelemassa heidän oikeaa opetusta?
Minä en vainoa ketään. En uskovaisia enkä ateisteja.
En myöskään arvostele kenenkään oikeaa opetusta. Väärää kylläkin.
Joh 16:23 ….Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos te anotte jotakin Isältä, on hän sen teille antava minun nimessäni.
Kunnioitukseni Kaikkivaltiasta taivaan ja maan Luojaa, Jumalaa kohtaan on niin suuri, että en ano häneltä minkä tahansa kohtaamani pienen vastoinkäymisen korjaamista Jeesuksen nimessä.
Kysymys ei ole siitä antaisiko Kaikkivaltias Jumala anomaani, uskon kyllä että antaisi. Mutta minä en rukoile kaikenmaailman nippeleiden ja nappeleiden löytymistä, jotka olen sattunut hukkaamaan tai joita tarvitsen.
Anon merkityksellisiä ja sielun pelastuksen kannalta tärkeitä asioita. Kuten esimerkiksi, johdata meitä kaikkeen totuuteen, äläkä anna sielun vihollisen vaikuttaa ajatuksiimme. Jne.
Ne, jotka haluavat anoa itselleen lillukanvarsia, niin anokoot.
Edelläkerrottu oli tietenkin vain oma mielipiteeni.- Jeesus eli
lappix kirjoitti:
Jaikal. Miksi Jeesus tarvitsi valtaa Jumalalta, jota Hänellä ei muutoin ollut?
maan päällä opettaen opetuslapsiaan ja ollen heille esimerkkinä siitä, miten uskovien tulee elää ja vaeltaa
täällä ajassa.
Jaikal ei muista sitä, ettei Immanuel ole muuta kuin miehen nimi. Se ei todista mitään.
Jaikal jaksaa vuodesta toiseen käännyttää kansalaisia puolikasuskontoon puolikasjumalan palvojiksi.
Tässä "evankeliumissaan" hän pyrkii täydellisyyteen. Ihmiskunnan tulisi lapsesta ukkiin saakka istua kököttää päivät pitkät rukoilemassa milloin Jeesusta, milloin PH:ta. Tietäneekö itsekään mitä!
Mitä tapahtuisi täydellisesti uskovalle ihmiskunnalle, joka uskoisi rukoilun tai PH:n tuovan sapuskan pöytään?
Kahden viikon kuluttua alkaisi nälkäkuolemat. Kuukauden kuluttua alkaisi sodat hupenevista ruokavaroista. Kuuden kuukauden kuluttua viimeiset rippeet ihmiskunnasta olisi pakotettu alkamaan ruoan tuotannon ja lopettamaan höpinät taivasta kohti.
Jaikalin puolikasjumala. Siteeraus raamatusta:
"Mat 6:10 tulkoon sinun valtakuntasi; tapahtukoon SINUN TAHTOSI myös maan päällä niinkuin taivaassa".
Ihan vain vinkiksi, ettei raamattu aivan pöhlö ole. Maan päällinen elämä on olemassa. Jotta ihmiset voisivat rukoilla, heidän täytyy tuottaa myös ruokaa.
Eikö totta? Jaikal puolittaa jumalansa ja kumoaa todellisuuden illuusioksi.
Oletetaan, että jossain on HENKI ja jota tulisi kumartaa.
On Hengen täydellistä piittaamattomuutta unohtaa reaalinen elämä. Mitä tuotetaan, missä, kuinka paljon, kuinka jaetaan työvoiman avulla tuotettu, mitä sijoitetaan sosiaaliseen puoleen tai mitä uuteen tuotantoon jne. jne.
Henkikö ei ymmärtäisi ihmisten tarpeita. Jaikalin mukaan ei ymmärrä. Jaikalin mukaan ihmiskunnan tulisi tuhota itsensä Hengen palvonnan takia.
Jos Henki on olemassa, piittaako se ihmisten keksimistä palvontamuodoista?
Ajatelkaa itse.
Tietyssä mielessä piittaa. Juuri tahdossaan maan päällä. Haluaako se itsemurhan tehneen ihmiskunnan? Ei. Hän haluaa, että ihmiset eläisivät, tuottaisivat, olisivat keskenään hyvissä suhteissa, eivät ainakaan riiteleisi palvontamuodoista puhumattakaan toistensa tappamisesta.
Ajatelkaa Hengen (Jumalan) tai PH:n tai mitä raamatussa henkiolentoja on ja niiden tahtoa.
Jos se Ylihenki on ihmisen kaltainen (tietoisuudeltaan), niin se kehottaisi elämään ja kehittämään sitä kuoleman odotuksen sijaan.
Täällä eletyn perusteella se sitten antaisi kuoleman jälkeen...asioita joista kenelläkään ei ole tietoa. Jos Henki sitten sattuisi olemaan rasisti ja pistäsi palvomattomat kärsimykseen...olkoon sitten niin...mutta niitä oikeauskoisia ei ole ketään.Ajatteletko että lukijat pitävät kirjoituksistasi? Ketkä ajattelet pitävän niistä? Mitä sinä itse ajattelet lukijoiden saavan irti kirjoituksistasi?
Epäuskoa ja Jumalan halveksuntaa minä niissä näen.
Mutta minä en saa niistä epäuskoa enkä halveksuntaa koska en ota vastaan sanomaasi. Epäuskoako sinä jaat kanssamatkaajillesi?
Muuten minä siunaan sinua Jeesuksen nimessä.
Kiitos kun olet palstalla lukemassa hengellisiä kirjoituksia.
Usko Jumalan Sana ja ota se vastaan. Silloin Jumalan Sana
alkaa vaikuttamaan sinussa sitä mitä varten Jumala on sen sinulle lähettänyt. Muussa tapauksessasi Jumalan Sana ei pääse vaikuttamaan Jumalan tahtoa elämässäsi eikä Jumalan tahto pelastuksestasi toteudu.
Voit aloittaa ottamalla vastaan ja uskomalla sekä toteuttamalla Matt 6:33 sanaa. Siitä se pelastus sitten lähtee.Vaikuttaa siltä, että Jaikaliin ei ole Jumalan sana vaikuttanut millään tavalla, koska uskoo ennemmin ihmisiä kuin Jumalaa.
No, miehellä ei ole Pyhää Henkeä, joka opettaisi hänelle totuutta. Se näkyy noista teksteistä.- tarkkaaja 4
jaikal kirjoitti:
Tämä oli tarkoitettu suopursukalle.
Suopursukka on ainakin rehellinen, mitä sinä jaikal et ole. Asiaakin hän kirjoittaa enemmän kuin sinä.
tarkkaaja 4 kirjoitti:
Suopursukka on ainakin rehellinen, mitä sinä jaikal et ole. Asiaakin hän kirjoittaa enemmän kuin sinä.
Olen samaa mieltä sinun kanssasi siitä että suopursukka on mitä ilmeisemmin rehellinen kannanotoissaan. Minäkin arvostan rehellisyyttä. Teeskentelyä minä inhoan.
lappix kirjoitti:
Vaikuttaa siltä, että Jaikaliin ei ole Jumalan sana vaikuttanut millään tavalla, koska uskoo ennemmin ihmisiä kuin Jumalaa.
No, miehellä ei ole Pyhää Henkeä, joka opettaisi hänelle totuutta. Se näkyy noista teksteistä.Lappix se täällä taas muiden valheveljien kanssa on latelemassa viisauksiaan. Väität, että jaikalilla ei ole Pyhää Henkeä. Mies, joka ei ole koskaan täyttynyt Pyhällä Hengellä, saati puhunut kielillä, tai omistanut mitään muutakaan armolahjaa, osaa kuitenkin erottaa sen, kenellä on Pyhä Henki ja kenellä ei. Kerro minulle koska olet uudestisyntynyt ja kerro minulle, koska olet sen ihmisten edessä tunnustanut? Mikä on se päivä, kun otit vastaan Jumalan Sanan ja sait Jumalan Hengen? Ymmärtäisin näitä sinun arvioitasi uskovista huomattavasti paremmin, jos sinä olisit joskus tullut edes uskoon, mutta kun sinä raukka et ole edes kristinuskoon vielä kääntynyt, niin mitä painoa arvoa näillä sinun lausunnoillasi mahtaa olla? Sinulle Pyhä Henki ja käsitys Jumalan olemuksesta tulee suoraan Jehovan todistajien oppikirjoista. Ilmeisesti tuo on vain sattumaa, kun sitten muuten olet kaikkiruokainen unitaari universalisti, koska kiellät kolmiyhteisen Jumalan, etkä hyväksy / tunnusta mitään oppia, vaan luot omat oppisi juuri niin kuin parhaaksi katsot. Tällaisella miehellä ei ole mitään meriittiä puhua elävästä uskosta, Pyhästä Hengestä, tai Jumalan olemuksesta, koska ethän sinä edes vielä tunne Jumalaa. Sinulla ei ole henkilökohtaista Jumala suhdetta, eikä voi ollakaan, koska et tunnusta Jeesuksen Jumaluutta, Pyhän Hengen persoonaa, etkä ymmärrä, että Jumalan Poika ja Pyhä Henki ovat erottamattomat. Meissä uskovissa asuu Pyhä Henki, joka on Kristuksen Henki. Kristus asuu meissä ja Jumalan elävä Sana asuu meissä... mutta… kuulemalla kuulkaa… katsomalla katsokaa… älkää kuitenkaan ymmärtäkö.
Psalmi50.15 kirjoitti:
Lappix se täällä taas muiden valheveljien kanssa on latelemassa viisauksiaan. Väität, että jaikalilla ei ole Pyhää Henkeä. Mies, joka ei ole koskaan täyttynyt Pyhällä Hengellä, saati puhunut kielillä, tai omistanut mitään muutakaan armolahjaa, osaa kuitenkin erottaa sen, kenellä on Pyhä Henki ja kenellä ei. Kerro minulle koska olet uudestisyntynyt ja kerro minulle, koska olet sen ihmisten edessä tunnustanut? Mikä on se päivä, kun otit vastaan Jumalan Sanan ja sait Jumalan Hengen? Ymmärtäisin näitä sinun arvioitasi uskovista huomattavasti paremmin, jos sinä olisit joskus tullut edes uskoon, mutta kun sinä raukka et ole edes kristinuskoon vielä kääntynyt, niin mitä painoa arvoa näillä sinun lausunnoillasi mahtaa olla? Sinulle Pyhä Henki ja käsitys Jumalan olemuksesta tulee suoraan Jehovan todistajien oppikirjoista. Ilmeisesti tuo on vain sattumaa, kun sitten muuten olet kaikkiruokainen unitaari universalisti, koska kiellät kolmiyhteisen Jumalan, etkä hyväksy / tunnusta mitään oppia, vaan luot omat oppisi juuri niin kuin parhaaksi katsot. Tällaisella miehellä ei ole mitään meriittiä puhua elävästä uskosta, Pyhästä Hengestä, tai Jumalan olemuksesta, koska ethän sinä edes vielä tunne Jumalaa. Sinulla ei ole henkilökohtaista Jumala suhdetta, eikä voi ollakaan, koska et tunnusta Jeesuksen Jumaluutta, Pyhän Hengen persoonaa, etkä ymmärrä, että Jumalan Poika ja Pyhä Henki ovat erottamattomat. Meissä uskovissa asuu Pyhä Henki, joka on Kristuksen Henki. Kristus asuu meissä ja Jumalan elävä Sana asuu meissä... mutta… kuulemalla kuulkaa… katsomalla katsokaa… älkää kuitenkaan ymmärtäkö.
>>>Meissä uskovissa asuu Pyhä Henki, joka on Kristuksen Henki. Kristus asuu meissä ja Jumalan elävä Sana asuu meissä... mutta… kuulemalla kuulkaa… katsomalla katsokaa… älkää kuitenkaan ymmärtäkö.
jaikal kirjoitti:
>>>Meissä uskovissa asuu Pyhä Henki, joka on Kristuksen Henki. Kristus asuu meissä ja Jumalan elävä Sana asuu meissä... mutta… kuulemalla kuulkaa… katsomalla katsokaa… älkää kuitenkaan ymmärtäkö.
Aamen.. : )
Kristus asuu meissä Pyhän Hengen kautta. Pyhä Henki, Jumalan Henki, Kristuksen Henki, jonka Jeesus on meille lähettänyt ja jonka myös Isä on lähettänyt. Jumalan elävä Sana, josta olemme uudestisyntyneet asuu meissä, olemme vastaanottaneet sanan, sanan josta Johannes kirjoitti, että Sana tuli lihaksi ja Sana on Jumala. Tästä sanasta me uudestisynnyimme, kuten Pietari asian kirjeessään toteaa. Jeesus puolestaan sanoi, että me uudestisynnymme Hengestä. Jumalan Sana ja Henki, ovat siis erottamattomat, ne molemmat asuvat meissä ja Sana on Jumala= Isä, Poika ja Pyhä Henki.Psalmi50.15 kirjoitti:
Aamen.. : )
Kristus asuu meissä Pyhän Hengen kautta. Pyhä Henki, Jumalan Henki, Kristuksen Henki, jonka Jeesus on meille lähettänyt ja jonka myös Isä on lähettänyt. Jumalan elävä Sana, josta olemme uudestisyntyneet asuu meissä, olemme vastaanottaneet sanan, sanan josta Johannes kirjoitti, että Sana tuli lihaksi ja Sana on Jumala. Tästä sanasta me uudestisynnyimme, kuten Pietari asian kirjeessään toteaa. Jeesus puolestaan sanoi, että me uudestisynnymme Hengestä. Jumalan Sana ja Henki, ovat siis erottamattomat, ne molemmat asuvat meissä ja Sana on Jumala= Isä, Poika ja Pyhä Henki.Ei PH asu sellaisissa joiden jumalia ovat Athanasius ja paavi.
- Ei liioin myöskään
lappix kirjoitti:
Ei PH asu sellaisissa joiden jumalia ovat Athanasius ja paavi.
sellaisessa, joka halveksii ja vainoaa toisia kristittyjä, lappix !
"Kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman,
ja te tulette olemaan Minun todistajani
sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa
ja aina maan ääriin saakka"
"Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä,
jotka saivat pelastuksen"
Näin vakavasta asiasta on kysymys. Ihmissielujen pelastumisesta.Hyvä huomautus.
Minä olen tavannut enenevässä määrin helluntailaisia jotka eivät ole koskaan täyttyneet Pyhällä Hengellä eivätkä puhu kielillä. Pyhän Hengen täyteydestä on monien usovien keskuudessa tehty vaatimus ja jonkunlainen uskon tason mittari. Tämä on tietysti aivan väärin. Pyhän Hengen täyteys on annettu jokaiselle Jumalan lapselle. Pyhä Henki on Jumalan lahja jokaiselle Jumalan lapselle. Jokaisella Jumalan lapsella on oikeus kokea Apt 2:1-4 Sanan mukainen henkikaste. Vähempään ei kenenkään tarvitse tyytyä. Jokainen Jumalan lapsi tulee johdattaa Pyhän Hengen täyteyteen. Silloin ihminen muuttuu. Hänestä tulee Jeesuksen rohkea todistaja. Hän ei hymise ihmisten keskellä vaan todistaa rohkeasti aina kun tilaisuus todistamiseen tulee. Hän ei häpeä Jeesuksen nimeä eikä pelkää paljastaa olevansa uskova.
Minä pelkään että tämä asia on painumassa epäuskon suohon helluntaiherätyksessä. Kun helluntaiherätyksen vanhat konkarit jättävät meidät ja muuttavat kotiin Herran luokse yksi toisensä jälkeen, KUKA MEILLE ENÄÄ PUHUU PYHÄSTÄ HENGESTÄ?
Pyhän Hengen täyteydestä alkoi apostolien julkinen toiminta. Pyhän Hengen täyteydestä alkoi myös itse Herran Jeesuksen Kristuksen julkinen toiminta. Jos he kaikki tarvitsivat Pyhää Henkeä, me tarvitsemme myös Häntä. Emmehän ole erikoisempia ja parempia ihmisiä kuin apostolit olivat?jaikal kirjoitti:
Hyvä huomautus.
Minä olen tavannut enenevässä määrin helluntailaisia jotka eivät ole koskaan täyttyneet Pyhällä Hengellä eivätkä puhu kielillä. Pyhän Hengen täyteydestä on monien usovien keskuudessa tehty vaatimus ja jonkunlainen uskon tason mittari. Tämä on tietysti aivan väärin. Pyhän Hengen täyteys on annettu jokaiselle Jumalan lapselle. Pyhä Henki on Jumalan lahja jokaiselle Jumalan lapselle. Jokaisella Jumalan lapsella on oikeus kokea Apt 2:1-4 Sanan mukainen henkikaste. Vähempään ei kenenkään tarvitse tyytyä. Jokainen Jumalan lapsi tulee johdattaa Pyhän Hengen täyteyteen. Silloin ihminen muuttuu. Hänestä tulee Jeesuksen rohkea todistaja. Hän ei hymise ihmisten keskellä vaan todistaa rohkeasti aina kun tilaisuus todistamiseen tulee. Hän ei häpeä Jeesuksen nimeä eikä pelkää paljastaa olevansa uskova.
Minä pelkään että tämä asia on painumassa epäuskon suohon helluntaiherätyksessä. Kun helluntaiherätyksen vanhat konkarit jättävät meidät ja muuttavat kotiin Herran luokse yksi toisensä jälkeen, KUKA MEILLE ENÄÄ PUHUU PYHÄSTÄ HENGESTÄ?
Pyhän Hengen täyteydestä alkoi apostolien julkinen toiminta. Pyhän Hengen täyteydestä alkoi myös itse Herran Jeesuksen Kristuksen julkinen toiminta. Jos he kaikki tarvitsivat Pyhää Henkeä, me tarvitsemme myös Häntä. Emmehän ole erikoisempia ja parempia ihmisiä kuin apostolit olivat?Jos tätä ketjua lukee seurakuntien johtajia joiden seurakunnassa ei kaikki uskovat ole täyttyneet Pyhällä Hengellä eikä armolahjat toimi seurakunnassa ettekä te ole kyenneet johdattamaan uskovia Hengen täyteyden kokemiseen, ottakaa hyvät ihmiset yhteyttä armoitettuihin julistajiin joilla tiedätte olevan armoitus opettaa näistä asioista ja johdattaa uskovia Pyhän Hengen täytetyeen. Tämä on helluntaiherätyksen ja sielujen pelastuksen kannalta AVAINKYSYMYS!
Mutta järjestäkää kokoussarja. Yksi kokous ei riitä eikä kaksi kokousta.
Minä olen ikuisesti kiitollinen seurakunnalle jonka yhteyteen Jumala litti minut uskoon tultuani. Olen kiitollinen saarnaajalle ja vanhimmistolle siitä että he kutsuivat kaksi Herran palvelijaa jotka opettivat näistä asioista. Minä sain julistetun Sanan kutta uskon siihen että minäkin täytyn Pyhällä Hengellä. Sen uskon vaikutti Jumala. Usko oli sitä että minä TIESIN. Minun ei tarvinnut puristaa uskoa itsestäni. Minä en olisi kyennyt puristamaan itsestäni sellaista uskoa. Minun ei tarvinnut muuta kuin ottaa vastaan. Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Kristuksen Sanan kautta. Jumalan Sana teki tehtävänsä ja minäkin täytyin Pyhällä Hengellä. Sain myös armolahjoja joita Pyhä Henki jakaa. Näin vakavasta asiasta on kysymys. Ei siis "vain" henkikasteesta yhtenä kokemuksena. Kysymys on myös armolahjoista ja niiden toiminnasta srk:ssa.
Tässä todistukseni henkikasteestani
http://www.jaikal.se/48683151
Jaikal tunnustaa tässä tulleensa kastetuksi helluntailaiseksi, niinkuin on tapahtunutkin.
****Itse olin tuon kysymyksen edessä 1990 luvun alussa. Olin tullut vasta uskoon ja Jumala johdatti minut helluntaiseurakuntaan. Ennen uskoontuloani minulla ei ollut mitään tarkoitusta liittyä helluntaiseurakuntaan. Hehän olivat mielestäni harhaoppisia hihhuleita, joita tulisi välttää. Nyt kuitenkin olin saanut suuren Jumalan Sanan nälän. Havaitsin helluntailaiset rakkaiksi sisariksi ja veljiksi. He rakastivat minua ja minä heitä. Näin minä koin. Halusin nyt käydä kaikissa seurakunnan järjestämissä tilaisuuksissa kuulemassa Jumalan Sanaa. Halusin myös liittyä seurakunnan jäseneksi. ***
Niin Jaikalistakin tuli uskonnollisen puolueen jäsen.Niin, minä en aikonut liittyä helluntaiseurakuntaan. Minä yritin välttää heidät. Mutta minä tiesin että Jumala tahtoo minun jättäytyvän heidän tilaisuudessaan. Minä päätin jättäytyä mutta suunnittelin juonta miten välttyisin liittymästä helluntaiseurakutaan ja miten pääsisin eroon hellareista.
Kun sitten olin jättäytynt ja kokenut uudestisyntymisen ja pelastuksen, minut valtasi Jumalan Sanan nälkä. Tahdoin nyt käydä kaikissa seurakunnan järjestämissä tilaisuuksissa kuulemassa Jumalan Sanaa.
Minä koin nyt hellarit sisariksini ja veljiksini. Minä tunsin että minä olen yksi heistä. Minä tiesin kuuluvani heihin. Tahdoin nyt liittyä seurakuntaan. Enhän alkaisi käymään seurakunnan tilaisuuksissa liittymättä seurakuntaan virallisestikin. Mutta minulla oli ongelma; Minut oli kastettu vauvana ja hellarit kastavat jokaisen seurakuntaan jäseneksi pyrkivän upottamalla. Mitä tehdä??
Asiasta kiinnostunut saa lukea jatkon sivustoltani www.jaikal.sejaikal kirjoitti:
Niin, minä en aikonut liittyä helluntaiseurakuntaan. Minä yritin välttää heidät. Mutta minä tiesin että Jumala tahtoo minun jättäytyvän heidän tilaisuudessaan. Minä päätin jättäytyä mutta suunnittelin juonta miten välttyisin liittymästä helluntaiseurakutaan ja miten pääsisin eroon hellareista.
Kun sitten olin jättäytynt ja kokenut uudestisyntymisen ja pelastuksen, minut valtasi Jumalan Sanan nälkä. Tahdoin nyt käydä kaikissa seurakunnan järjestämissä tilaisuuksissa kuulemassa Jumalan Sanaa.
Minä koin nyt hellarit sisariksini ja veljiksini. Minä tunsin että minä olen yksi heistä. Minä tiesin kuuluvani heihin. Tahdoin nyt liittyä seurakuntaan. Enhän alkaisi käymään seurakunnan tilaisuuksissa liittymättä seurakuntaan virallisestikin. Mutta minulla oli ongelma; Minut oli kastettu vauvana ja hellarit kastavat jokaisen seurakuntaan jäseneksi pyrkivän upottamalla. Mitä tehdä??
Asiasta kiinnostunut saa lukea jatkon sivustoltani www.jaikal.seSiinä Jaikal on vain se huono puoli, että hellareilla ovat omat opit, joita he uskottavasti tyrkyttävät kuulijoilleen. Kun näin tapahtuu toistuvasti, ihminen uskoo ne todeksi, vaikka ne ovat epäraamatullisia. Esimerkki on 7 vuoden vaivanaika, on puhuttava kielillä ollakseen täyttynyt PH:lla, ja seurakunnan salainen ylöstempaus. Muitakin löytyy.
Jos helluntailaisena uskot mitä sinulle on väitetty, olet katsonut ylen Jeesuksen sanan, ja samalla olet hylännyt Jumalan. Kuten olen aiemmin sanonut, vain harvalla on todellisuudessa Pyhä Henki. Hellareissa asia käsitetään niin, että jokainen joka sanoo uskovansa Jeesukseen, mutta uskoo myös hellareitten käsitykset, jokaisella on Pyhä Henki. Siis usko perustuu sekaoppiin ja valheeseen.
Asuuko Pyhä Henki ja valhe samassa ihmisessä? Jos asuu valhe, niin silloin ihmisessä asuu saa-tana eikä Pyhä Henki.
Se että hellareissa toitotetaan Pyhän Hengen osallisuudesta on luuloa, sillä ei totuuden henki todista keksityistä teorioista vaan Jeesuksesta.- Raamattu sanoo
lappix: ettei meidän tule jättää omaa seurakunnan kokousta,
niinkuin muutamien on tapana...Hebr.10:25 - Usko Toivonen
lappix kirjoitti:
Siinä Jaikal on vain se huono puoli, että hellareilla ovat omat opit, joita he uskottavasti tyrkyttävät kuulijoilleen. Kun näin tapahtuu toistuvasti, ihminen uskoo ne todeksi, vaikka ne ovat epäraamatullisia. Esimerkki on 7 vuoden vaivanaika, on puhuttava kielillä ollakseen täyttynyt PH:lla, ja seurakunnan salainen ylöstempaus. Muitakin löytyy.
Jos helluntailaisena uskot mitä sinulle on väitetty, olet katsonut ylen Jeesuksen sanan, ja samalla olet hylännyt Jumalan. Kuten olen aiemmin sanonut, vain harvalla on todellisuudessa Pyhä Henki. Hellareissa asia käsitetään niin, että jokainen joka sanoo uskovansa Jeesukseen, mutta uskoo myös hellareitten käsitykset, jokaisella on Pyhä Henki. Siis usko perustuu sekaoppiin ja valheeseen.
Asuuko Pyhä Henki ja valhe samassa ihmisessä? Jos asuu valhe, niin silloin ihmisessä asuu saa-tana eikä Pyhä Henki.
Se että hellareissa toitotetaan Pyhän Hengen osallisuudesta on luuloa, sillä ei totuuden henki todista keksityistä teorioista vaan Jeesuksesta."Lappixin" "totuutta" :
"" Asuuko Pyhä Henki ja valhe samassa ihmisessä? ""
Katsotaanpa mitä Raamatun ilmoitus sanoo asiasta ..
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
Näin toteaa Paavali.
Tämä on totuus, ihmisessä itsessään ei ole totuutta, ainoastaan Jumala on totuus:
Isä on totuus:
Joh. 17:17
Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.
Poika on totuus:
Joh. 14:6
Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
Pyhä Henki on totuus:
1. Joh. 5:6
Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
Kenen oma Paavali siis oli?
Otetaan toinen esim.
"Lappix" uskoo, että Jeesus on luotu, "Jonah" uskoo, että Jeesus ei ole luotu.
Kummassako asuu mainitsemasi vihollinen?
"Mat 6:10 tulkoon sinun valtakuntasi; tapahtukoon SINUN TAHTOSI myös maan päällä niinkuin taivaassa".
Jaikal vastineessaan, jossa ei sanonut mitään höpinän lisäksi, sivuuttaa tylysti puolet Jumalan tahdosta. Hän pudottaa yksinkertaisesti uskonsa oppikirjasta raamatusta toisen puolen uskon sisältöä. Miksi? Ehkä yllä olevan siteerauksen jälkimmäinen osa on vastenmielinen tai hän ei yksinkertaisesti ymmärrä sitä.
Mitä ei ymmärrä, se sivuutetaan, ja höpistään uudelleen PH:n ymmärtämisestä eli vaivutaan latteuksiin.
Jos luiden ympäriltä poistetaan liha, jäljelle jää luuranko ja eloton olio.
Jaikallin "kolikossa" on kaksi puolta. Hän hyväksyy vain toisen, tuonpuoleisen ja se vastaisi molempia yhdessä. Vastoin raamattua.
UT:n kolikossa on molemmat puolet; tämänpuoleinen ja tuonpuoleinen, ideaalinen henkinen ja raadollinen materiaalinen. Tätä sanotaan dualistiseksi filosofiaksi ja sitä ym. siteeraus tarkoittaa.
Luterilaisen teologian perusvirhe on siinä, että se tulkitsee tämänpuoleisen ei-olevaksi ja tuonpuoleisen tosiolevaksi. Johtopäätöksissä jaikal ja luterilaisuus päätyvät samaan.
PH olisi taivaallinen valtakunta. Diktatuuri ja mikä suvaitsee vain yhdestä asiaryhmästä puhumisen, palvonnasta. Taivaallinen näkemys siirretään suoraan maahan. Uskovalle on sallittua ainoastaan raamatun lukeminen ja sen pohjalla ajattelu. Kaikki muu, elämä ja yhteiskuntaorganisaation rakentaminen, olisi saastaista syntiä.
Jaikalin dualistisen filosofian yksipuolinen mukauttaminen maalliseen elämään sen kieltämisen kautta johtaisi ehdottomaan esivallan orjana olemiseen ilman oikeutta ajattelemiseenkaan. Se tarkoittaisi diktatuurista maallista hallintoa taivaallisen esikuvan mukaan.
Jaikal unohtamalla puolet jumalastaan, tekee siitä pösilön.
Siispä jaikalin PH on myös puolikasPH.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 24710772
- 1276893
- 955553
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa324830- 404104
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta303559- 613434
On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323362Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru192794- 542559