Koska saa-tana heitettiin

ulos taivaasta?

Ilm.12.
7 Ja syttyi sota taivaassa: Miikael ja hänen enkelinsä sotivat lohikäärmettä vastaan; ja lohikäärme ja hänen enkelinsä sotivat,
8 mutta eivät voittaneet, eikä heillä enää ollut sijaa taivaassa.
9 Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa.

Milloin tuo sota oli käyty, koska saa-tana oli jo maan päällä vonkaamassa Aatamia ja Eevaa? Eikös Ilmestyskirja kerro viimeisistä tapahtumista eikä ennen luomista tapahtuneista jutuista?

17

75

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • * Ilmestyskirja kertoo gronologisesti tulevista tapahtumista 3:ta luvusta eteenpäin, siihen asti ajassa ollaan tässä ja nyt, seurakunnallisesti.

• Moro Mohikaani. Saa-tana oli jo paratiisissa:
      1. Moos. 3:1
      Mutta käärme oli kavalin kaikista kedon eläimistä, jotka Herra Jumala oli tehnyt; ja se sanoi vaimolle: "Onko Jumala todellakin sanonut: 'Älkää syökö kaikista paratiisin puista'?"

Saa-tana asuu siis taivaassa yhdessä taivallisen pyhien kanssa siihen saakka, kunnes lopullisesti heitetään maan päälle? Miten se on mahdollista, saa-tana on taivaassa, vaikkei siellä pitäisi olla mitään epäpyhää?

Ilm. 12:9
      Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa.

Lopulta se sidotaan 1000 vuodeksi.

Ilm.20
      Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään.
      2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi

Koska Jumala synnytti saa-tanan?

• nähdäänköasia

"Koska saa-tana heitettiin

lappix
      23.10.2011 23:35
      ulos taivaasta?"

Luuk. 10:18

Silloin hän sanoi heille: "Minä näin saatanan lankeavan taivaasta niinkuin salaman.

- silloin, kun Jeesus vielä oli Taivaassa ennen aikojen alkua. Jeesus näki saataanan poiston Taivaasta. Ei Hän tarkoittanut tuolla näkemisellään sitä aikaa, jolloin Hän vaelsi lihassa maan päällä.

• Jos Johannes näki näyssään tulevaista aikaa, niin miten täälläkin saa-tana heitetään ulos taivaasta.

Ilm. 12:9
      Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, HEITETTIIN maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa.

Jos saa-tana on ollut aikojen alusta lähtien maan päällä, niin silloinhan sillä on ollut paljon aikaa ?
      Ilm. 12:12
      Sentähden riemuitkaa, taivaat, ja te, jotka niissä asutte! Voi maata ja merta, sillä perkele on ASTUNUT ALAS teidän luoksenne pitäen suurta vihaa, koska hän tietää, että hänellä on VÄHÄN AIKAA!"

Jokatapauksessa mielenkiintoinen seikka...??

• Jobin kirja 1.luku:
      6 Mutta kun eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat ja asettuivat Herran eteen, tuli myöskin saatana heidän joukossansa.
      7 Herra kysyi Saatanalta: "Mistä sinä tulet?" saatana vastasi: "Olen kuljeksinut pitkin ja poikin maita mantereita." [1. Piet. 5:8] 7 Niin Herra kysyi saatanalta: "Mistä sinä tulet?" saatana vastasi Herralle ja sanoi: "Maata kiertämästä ja siellä kuljeksimasta".
      8 Herra kysyi: "Oletko pannut merkille palvelijani Jobin? Ei ole maan päällä toista hänen kaltaistaan, niin vilpitöntä ja nuhteetonta ja jumalaapelkäävää, ei ketään, joka niin karttaisi kaikkea pahaa."

Jobin kirja lienee juutalaisen uskon kirja. Mutta kun se on kristittyjen raamatussa, niin se on myös kristillinen kirja.

saatana ei tässä suinkaan ole paha lohikäärme. Ei sinne päinkään. Hän on lähinnä Jumalan tiedustelija.
      Luvun edetessä saatana saa Jumalalta tehtäväksi kiusata Jobia. saatana kiusaa vain luvalla. Jumala kiusaa Jobia, saatana toteuttaa ainoastaan kaikkivaltiiaan käskyä.

Ilmestyskirja ja Jobin kirja antavat keskenään ristiriitaista "tietoa" taivaallisesta henkielämästä!
      Vai käsitinkö väärin?

• pusutin

Saulinkin yllätti Jumalan lähettämä pahahenki,hyi! Jahve onkin varsinainen
      kaksinaismoralisti, luomallaan "möröllä" leikittelee ja antaa sen kiusata ihmisiä,yäk!

Ukko ylijumala pilvenpäällinen jumala on ehdottomasti kiltimpi jumalolio.
      Lisäksi Ukko ylijumala on kotimainen eikä Lähi-idän halppistuontia.

• Henkimaailma on sellainen, jota ihminen ei näe.

Kuitenkin raamatun kirjoittajat tunsivat sen kuin omat taskunsta! Pääenkeli ryhtyi kapinaan useiden alaistensa kanssa.
      Antiikin aikoina valtioissa tapahtui samaa. Jokin ylimys kapinoi kuningasta vastaan ja joko voitti tai hävisi.

Jos noita juttuja pidettäisiin satutarinoina, asia olisi ok, mutta että raamatun kirjoittajat olisivat käyneet taivaassa lukemassa taivallista historiaa niin juttu muuttuu kummaksi.

• Hesekiel puhuu voidellusta kerubista ja Jesaja kointähdestä, Aamuruskon Pojasta, joidenkin käännösten mukaan Luciferista. Nämä profeetat paljastavat meille Luciferin syöksykierteen alun, kuinka hänet karkoitettiin pyhältä vuorelta.

Se on nyt ilmavallan hallitsija. Ja toki sen sallitaan käydä visiitillä Jumalan taivaissa. Ja se tekee sen mielellään. Se kun on luonteeltaan syyttäjä. Ja niin se vaatii Jumalan tuomiota meille kaikille synneistämme.

Ymmärrän Ilmestyskirjan niinkuin Mohikaanikin, eli että kaikki neljännestä luvusta alkaen on vielä lopullisesti toteutumatonta tapahtumasarjaa. Myös luku 12 jae jakeelta ja lause lauseelta. Tuo luku sijoittuu vaivanajan puoliväliin. Se, mitä tuo luku kertoo veljiemme syyttäjästä, tarkoittaa sitä, että tuon tapahtuman jälkeen saatana ei ole enää edes ilmavallan hallitsija, vaan heitetään taivaan avaruuksistakin maan päälle. Ja se on oleva kiukkuinen kuin ampiainen: "Voi maata ja merta, sillä perkele on astunut alas teidän luoksenne pitäen suurta vihaa, koska tietää, että hänellä on vähän aikaa!"

Seuraava askel saatanan syöksykierteessä onkin sitten jo se, kun se heitetään sidottuna vankilaan tuhanneksi vuodeksi. Silloin se on pohjalla. Maan uumenissa. Syvemmälle ei enää voi joutua. Silloin se on sidottuna jalkojemme alla.

Ja reilun tuhannen vuoden kuluttua se heitetään lopullisesti paikkaan, joka on jossakin valmistettuna perkeleelle ja hänen enkeleilleen.

• ??????????.

Kalamos ja Mohikaani eivät tunne Ilmestyskirjaa, sillä useissa kohden pitäytyvät jesuiittain oppeihin.

• ??????????. kirjoitti:

Kalamos ja Mohikaani eivät tunne Ilmestyskirjaa, sillä useissa kohden pitäytyvät jesuiittain oppeihin.

Nyt kyllä erehdyt. Minä tunnen Ilmestyskirjan.
        Mutta jesuiittain oppeja en tunne enkä tiedä enkä edes halua tietää.
        Sillä vaikka enkeli Jumalan taivaasta tulisi selittämään jotain,
        mitä en itse voi Raamatusta lukea, niin minä en usko.
        Mutta kaiken, minkä voin Raamatusta lukea, minä uskon.
        Se on minulle niin ja Aamen.

• kalamos kirjoitti:

Nyt kyllä erehdyt. Minä tunnen Ilmestyskirjan.
        Mutta jesuiittain oppeja en tunne enkä tiedä enkä edes halua tietää.
        Sillä vaikka enkeli Jumalan taivaasta tulisi selittämään jotain,
        mitä en itse voi Raamatusta lukea, niin minä en usko.
        Mutta kaiken, minkä voin Raamatusta lukea, minä uskon.
        Se on minulle niin ja Aamen.

Jos kerran tunnet Ilmestyskirjan Kalamos, niin esitetäänkö siinä tulevista ajoita olevia ennustuksia. Mikä on sen kronologinen järjestys?

• lappix kirjoitti:

Jos kerran tunnet Ilmestyskirjan Kalamos, niin esitetäänkö siinä tulevista ajoita olevia ennustuksia. Mikä on sen kronologinen järjestys?

Se on kronologinen alusta loppuun saakka.
        Mutta siinä on myös kerroksellisuutta.
        Se jakaantuu kolmeen pääosaan.
        Yksi Ilmestyskirjaa koskeva aloitukseni,
        joka selventää hiukan tuota Kronologiaa
        löytyy täältä:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10122098

• Etkö sinä tuokaan ymmärtää edes ja tiedä ??? Ja kumminkin sä esittäydyt suurena opettajana palstalla ja opetat että Jeesus on tavallinen pulliainen niinkuin me muttkin eikä Jumala ja Kaikkivaltias ???? hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii sanon minä....

• tps.301

VT:n saatana on Herran poika ja Herran tiedustelija maassa. Se on hyvä persoona.

UT:n saatana on persoonallinen jumala ja joka taistelee vallasta taivaassa.

• Mutta oli jo paratiisissa, koska valehteli Eevalle käärmeen muodossa. Oliko se hyvä persoona siinä tapauksessa, sitäkin voidaan pohtia.

• Paratiisissa ei tiettävästi ollut saatana. 1.Moos.3 luvussa kerrotaan puhuvasta käärmeestä.

Ennen käärmeen ilmaantumista voidaan Aatamin ja Eevan olettaa olleen tajuntaa vailla. He olivat eläinten kaltaisia mutta kuitenkin käärmettä alhaisemmalla tietoisuustasolla. Ympäristön tiedostaminen perustui vain ruoan ottamiseen käsillä sieltä missä sitä oli.

Joku juutalainen oppinut kuvasi tietoisuuden alkuperäksi ihmetemppua. Antiikin aikana ei ollut mahdollista ymmärtää ihmisen ja luonnon vuorovaikutusta ja jonka perusteella tietoisuus kehittyi.

Raamatun tarina tietoisuuden ilmaantumisesta on hupaisa. Herra pantttasi tajunnan puuhun. Ihminen varasti sen puusta puhuvan käärmeen avustuksella.
      Ja hups. Kohta ihminen rakensi kaupunkeja, luki, laski ja kirjoitti ja puuhasi kaikenlaista.

Oliko käärme paha? Miksi olisi? Jos tietoisuutta ei olisi, olisimme apinoiden kehitystasolla, emmekä väittelisi mistään.

• kohta ajankohtaista

lappix jatkuu Ilm.12:17. Ja lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan, jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      259
      10962
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      128
      6942
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      95
      5623
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      33
      4950
    5. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      52
      4211
    6. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      3769
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3474
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3422
    9. Nyt peukut pystyyn

Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      22
      2908
    10. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      58
      2680
    Aihe