Vaarallisen auton maineessa ollutta takavetoista automaatti-Hiaceta ei onneksi kohta enää tuoda maahan.
Jokainen voi kuvitella tämän tilanteen: mitä tapahtuu, kun löysätään kaasua ja ison dieselmoottorin voimakas moottorijarrutus saa tyhjän Hieacen takapyörät luistamaan jäisellä tiellä. Ajovakausjärjestelmää ei ole. Tien kaltevuus saa perän luisumaan oikealle ja Hiace siirtyy vasemmalle päin kaidetta tai vastaantulijaa. KYTKINTÄ et saa pohjaan, koska SITÄ EI OLE!!! Painat kaasua saadaksesi takapyörile saman nopeuden kuin tiellä, mutta luisuva perä sutaisee tyhjää, kun dieselin vääntöä tärähtää takapyörille. Perä suorastaan lentää sivulle. Hyvällä tuurilla taitava kuljettaja voi selvitä tilanteesta, mutta koska "käsijarru" on jäänyt päälle, perä meinaa väkisin luistaa ja auto menee ojaan tai törmää johonkin.
Jos jotain hyvää, niin pääkallokelillä tuolla ei pääse edes liikenteeseen. Onneksi näistä kuitenkin päästään.
Vanha automaatti-Hiace = itsemurha
4
3031
Vastaukset
- ^^^^^^^^^^^^
Jos olisit ajanut automaatilla, tietäisit ettei automaatissa ole D-asennossa moottorijarrutusta.
- Hiace eri maata
Nyt puhuttiinkin automaatti-Hiacesta!
Totta on, että automaattivaihteisissa autoissa moottorijarrutus D-asennossa on hyvin lievä. - aisin'
Hiace eri maata kirjoitti:
Nyt puhuttiinkin automaatti-Hiacesta!
Totta on, että automaattivaihteisissa autoissa moottorijarrutus D-asennossa on hyvin lievä.Vain tonokki saa automaatin takapyörät jumiin. Se edellyttää 1 tai 2 vaihteen käyttöä ja kaasun äkillistä nostamista jääpinnalla.
Tavanomaisella D-asennolla auto menee satoja metrejä ja moottorijarrutus on aivan olematonta. Vauhtia näet alentaa vain tuulen vastus ja renkaan/laakerin vierintäkitka.
Yrittikö aloittaja hiacella jotaki käsäriä vai ??
Tiedoksi vaan , että automaatilla on liukkaalla paljon helpompi lähteä kuin manuaalilla. Talvella on kiva kiusata rengasta vinguttavaa manuaalia, kun automaatti vetää tasaisesti luistamatta kun kaasua annostelee rauhallisesti koko ajan lisäten.
- Hyvät naurut
Mielenkiintoinen visio, tosin kirjoittajalla ei ole hevon veen tietoa autojen käyttäytymisestä, sen paremmin automaatti- kuin manuaalivaihteistolla.
Tuollainen tilanne on mahdollinen ainoastaan jos manuaalilla vedät liian pienen pykälän silmään tai jos kytket automaatin R-asentoon, jolloin pyörät lukkiutuvat.
Tosin moottoriurheilussa kaikki on mahdollista sanoo Zei-Zei.
Hyvät naurut kirvoittaa lause: " KYTKINTÄ et saa pohjaan, koska SITÄ EI OLE!!!"
Voi kiesus mitä ääliöitä......
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6315770Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?283849HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2962505- 1291794
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1311493Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3841454Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101233- 131203
Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P76962- 115925