heippa! olen 19-vuotias nainen ja sain sopivan tilaisuuden mennä autokouluun ja hommata se auto, jotenkas kyselisin että mikä olisi semmoinen pieni, vähän kuluttava, mieluiten pyöreä (inhoan autoja jotka ovat muuten pyöreitä mutta takapää vetääkin suoran viivan alas) ja suht halpa auto ensiautoksi? käytettynä tosin aion ostaa, mutta kun on nuo merkit ja mallit vielä vähän hakusessa joten täällä varmasti joku viisaampi ja kokeneempi osaa neuvoa?
Pieni ja pyöreä auto ensiautoksi?
14
527
Vastaukset
- jotain ehdotuksia...
Volkswagen New Beetle on pyörein tietämäni auto mutta en tiedä mahtuuko budjettiisi. Autoa on kuitenkin ollut saatavana kaiketi jo 90-luvun lopulta joten ehkä vanhimmat olisivat jo kohtuuhintaisia?
Jos vähän vanhempikin kelpaa niin Mazda 323 Forte 1994-98, linjakas viistoperä 90-luvulta, hinnat varmaan jo edullisia ja edellisen korimallin kulmikkaampi "luukkulamppu" 323F oli nuorison suosikki.
Uudemmista ehkä Mazda 3 sedan alkaisi olla kohtuuhintainen käytettynä.
Toyota Celica 1992-94, mielestäni yksi 90-luvun kauneimmista autoista, ajattoman linjakas pyöreälinjainen 2-ovinen coupe.
Toyota Carina E, 1992-1997, uudempi Avensis jatkoi samalla muotoilutyylillä 2002 saakka mutta Carina E mielestäni kauniimpi.
Honda Prelude 90-luvun alkupuolelta, Accord samoilta ajoilta, coupemainen loivasti laskeutuva perä.
Opel Calibra. Nämä Coupe malliset autot on kyllä harvinaisia ja kalliihkoja ostaa ja mahdollisesti ylläpitääkin mutta hemmetin linjakkaan näköisiä.
2000-luvun alkupuolelta pyöreänlinjakas porrasperä Nissan Almera, on paljon tarjolla ja hinnat jo edullisia. Primera on isompi ja särmikkäämpi mutta runsaasti tarjolla sitäkin, viistoperänä tai sedanina, farkussa on taas se "katkaistu" perä.
Ford Focus II 2005- 2010, viistoperä ja pyöreähkö yleismuotoilu. Seat Leon vähän vanhempi samantyylinen muotoilultaan.
Pystyperäisessä autossa takapään ulottuvuudet on kyllä aika helppoja arvioida, toisaalta ne myös kuraavat takalasin herkästi. - o ¨ o
smart on pieni
- sdfdffh
ford ka on pyöreä, ja huomaa heti että on nainen ratissa kun sellaisen näkee. eikä ole tehoa paljoa eli hyvä auto naiselle
- tuleva autoilija
kiitos paljon ehdotuksista ja vaivannäöstä, pitää katsastaa nuo =) sovinistiset kommentit voikin sitten pitää itsellään mutta kiitos tuostakin autoehdotuksesta.
- geezer4x4
Pieni, pyöreä ja punainen...sehän on tässä :)
http://www.nettiauto.com/nissan/micra/3708559
Micrat olleet aina suht vähävikaisten maineessa, ajo-ominaisuudet ihan käyvät ja tilat kelvolliset. Jos meinaat välttää pajakäyntejä niin pistä rahaa hiukan enemmän kuin tonni, ihan ritsaa ei kannata ostaa, varsinkaan jos naisena et huoltohommia itse hallitse. Tai mistäs mä tiedän minkälainen mekaanikonalku olet :) - jep jep
geezer4x4 kirjoitti:
Pieni, pyöreä ja punainen...sehän on tässä :)
http://www.nettiauto.com/nissan/micra/3708559
Micrat olleet aina suht vähävikaisten maineessa, ajo-ominaisuudet ihan käyvät ja tilat kelvolliset. Jos meinaat välttää pajakäyntejä niin pistä rahaa hiukan enemmän kuin tonni, ihan ritsaa ei kannata ostaa, varsinkaan jos naisena et huoltohommia itse hallitse. Tai mistäs mä tiedän minkälainen mekaanikonalku olet :)Tämä minullekin tuli ensimmäisenä mieleen. Alkuperäinen Micra oli oikein Mummoankan auton mallinen, nyt sitä on jo vähän siloitettu mutta pyöreä muoto on vielä tallella.
Ehkä joku Skoda Fabia voisi myös mennä, ei ole ihan kantti kertaa kantti ja hinta uutena alkaen 13 000 €.
- sdfsdfs2dfsdf
Tulee mieleen, sellainenkin meitä useimpia, elämässä rajoittava asia, kuin raha. Eli paljonko ajattelit autoosi sijoittaa?
- Kulttiauto KA
NO..tietenkin FORT KA...Kaakatin on hauska ajettava..vähän meluisa kuten kaikki muutkin tämän luokan autot.
- minulla on auto
On se kumma juttu jos joku kyselee autoa niin sitten joku pölvästi ehdottaa jotain voortin romua, eihän se ole auto, edes auton näköinenkään. Täyspaska suoraan sanottuna.
- Retkuilija
BMW Isetta:
http://www.youtube.com/watch?v=fo49f8bk5D0&feature=related - lsdfb
Kovin lennokkaasti kirjoittaja ilmaisee itseään...
Mutta muuten olen kyllä asiasta samaa mieltä. - kortin saanut
Fiat Punto -04 vuoden malli lähti kotiin :) ei ollut perä ihan niinkuin toivoin mutta silti kelpo peli ja yllättävän hyvännäköinen, tuossa värissä ainakin. kiitos kaikille vastaajille!
- Meisselikäsi
Toivottavasti on tuttu korjaamo. Tai ei sen väliä, kyllä se Punton kanssa tulee pian tutuksi.
- oó
pieni pyöreä no sitten joko fiat 600 tai fiat 850
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html1774995Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,184376Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/593769993107Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa
Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana2532952Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien1432892- 522501
- 271919
- 221747
- 341733
- 651719