Miten aviomies valitaan?

haku päällä

Miten kirkko neuvoo?
- Luota tunteeseen?
- Rukoile?
- vai miten tietää, että se on juuri se oikea?

67

246

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei!

Taisitpa itse laittaa kysymykseesi jo parhaat vastaukset =)

Jotkut väittävät, että sen oikean ollessa kyseessä sen kyllä tuntee, toiset taas syttyvät hitaammin ja huomaavat vasta vuosien päästä, että tämä "se oikea" taitaa olla.

Kaikkea hyvää Sinulle!

-Panu

• tässä nyt aluksi

Tutkituta pääsi, jotta tunnet itseis ja tiedät heikkoutesi,
      Jos olet hoitanut lapsia liikaa tai muuten sinussa on liian suuri hoivavietti, niin se on pahasta miehen valinnassa. Silloin etsit hoivattavaa. Perhe-elämässä tarvitset hoivaa antavaa isää lapsillesi ja tarvittaessa tukea antavaa toveria itsellesi.
      Aviomieheksi kelpuutettavan pitää ymmärtää, että sinua ahdistaa joskus ja hoivata sinua selvin päin ja mukisematta, kun tahdot ottaa alkoholia liikaa.

• Vaellan valkeudessa

Se on ainakin selvää, että uskovaisen ei kannata mennä naimisiin sellaisen kanssa, joka ei ole uskossa, sillä valkeus ja pimeys eivät sovi yhteen.

• Atte Ateisti

Samaa mieltä. Tosin tulkitsen ehkä toisin kumpi edustaa sitä tietämättömyyden pimeyttä ja itseriittoisuuden ylemyydentuntoa.

• Heips

kirkko ei taida ihan suoranaisesti neuvoa, miten aviomies valitaan ;)

Mutta kirkossa on töissä asiantuntijoita, joiden kanssa voi keskustella näistäkin arkielämän asioista.

Mieltä askarruttavista asioista voi puhua esimerkiksi tutulle papille, nuorisotyöntekijälle, seurakunnan diakonille tai perhetyöntekijälle. Seurakunnan työntekijöillä on vaitiolovelvollisuus. He eivät saa kertoa heille uskottuja asioita kenellekään muulle.

Tsekkaa kirkon sivuja, joissa pohditaan "oikean" etsimistä ja parisuhdetta http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/4F500F8BA6D48D17C2256FEB0024C0DD?OpenDocument&lang=FI

Itse voin todeta, että olen saanut rinnalleni puolison, jonka kanssa olen saanut jakaa elämäni ilot ja surut. Vaikeuksiakin on ollut, mutta nehän kuuluvat normaaliin elämään.

Kiitän usein rukouksissani Jumalaa miehestäni ja lapsistamme, jotka olemme saaneet Jumalalta lahjoina.

Toivon myös sinulle siunausta ja varjelusta elämän matkallasi :)

- Seija, toimittaja

• haku päällä

Kiva, että vastauksia tuli, kiitos.

Vaikeaa on uskaltaa, kun on nähnyt niin monenlaista liittoa ja eroa. Laskutikku voisi auttaa. Ainakin näin antais itsestään viisaan kuva.

evl.fi sivun Se oikea päättyy tylysti
      "Onnen kulissista ei ole tyhjän täytteeksi. Uskotko, jos sanon, että on rakkautta erota silloin, kun ymmärtää, ettei suhteesta ole loppuelämän voimavaraksi?"

• haku päällä

Hei, "väistä karikot", pahoitin mieleni kirjoituksistasi ja pyysin niiden poistoa.
        Olen kiltti ihminen ja seksikin kuuluu minusta parisuhteeseen kauniisti.

• Balttis tiedustelee
        haku päällä kirjoitti:

Hei, "väistä karikot", pahoitin mieleni kirjoituksistasi ja pyysin niiden poistoa.

Miksi pahoitit mielesi?

• Mikä ämmä...heh
        haku päällä kirjoitti:

Joo, perustelut kiinnostavat minuakin.

" Olen kiltti ihminen ja seksikin kuuluu minusta parisuhteeseen kauniisti. "

Toi oli kai perusteluksi tarkoitettu?

• haku päällä
        Mikä ämmä...heh kirjoitti:

Joo, perustelut kiinnostavat minuakin.

" Olen kiltti ihminen ja seksikin kuuluu minusta parisuhteeseen kauniisti. "

Toi oli kai perusteluksi tarkoitettu?

Täälläpä on ilkeitä miehiä.

• Mikä ämmä...heh
        haku päällä kirjoitti:

Täälläpä on ilkeitä miehiä.

Osaatko perusteella? Sitä sulta kysyttiin. Aika ylimielinen ja tyhmä oot. Ei mikään miesmagneettiyhdistelmä mutta sähän et niillä pelaakaan vaan sillä, mikä koipiesi välissä kyyhöttää saalista odottaen.

• Rakkauttas haluava
        Mikä ämmä...heh kirjoitti:

Osaatko perusteella? Sitä sulta kysyttiin. Aika ylimielinen ja tyhmä oot. Ei mikään miesmagneettiyhdistelmä mutta sähän et niillä pelaakaan vaan sillä, mikä koipiesi välissä kyyhöttää saalista odottaen.

Eihän tuolla ole perustelukykyä. Älkää kiusatko jälkeenjäänyttä.

• haku päällä
        Rakkauttas haluava kirjoitti:

Eihän tuolla ole perustelukykyä. Älkää kiusatko jälkeenjäänyttä.

Pojat, pojat! Joku roti sentään.
        Eiköhän olisi aika kasvaa aikuisiksi. Seksi kuuluu parisuhteeseen kauniisti.Niin kauan kuin seksin mainitseminen saa teidät noin käyttäytymään, on parasta, ettette edes harkitse vaimon valintaa.Tämä ketju on teille liian vaikeatajuinen. Ette ole vielä tällä tasolla kehityksessänne.

• Balttis tiedustelee kirjoitti:

Miksi pahoitit mielesi?

Niin, ei sairaan ihmisen teksteistä kannattaisi mieltänsä pahoittaa. Tämä kyseinen kirjoittajahan on purkanut naisvihaansa useilla eri nimimerkeillä palstalla, viestin ollessa aina sama: naiset ovat huoria.

Avuntarpeessa poloinen, eikö?

• Vielä sinulle, Haku päällä

joo, oli hieman tyly koko se loppukappale siinä sivulla. Mutta noilla samoilla sivuilla on myös paljon ajateltaa antavia lauseita.

"Löytääkseen itsensä pitää viettää aikaa itsensä kanssa. Se tarkoittaa myös sitä, että suhteessa toiseen on varjeltava omaa tilaa. Se antaa kasvurauhan kriiseissä, joita elämä kaikille tuo. Kun viihtyy itsensä seurassa, on parempaa seuraa myös sille, jota ikävöi."

Usein parisuhteeseen mennään vahvan rakkauden tunteen viemänä. Toivottavasti se kiima ei vie meitä kaikkia ihan sillä tavalla kuin nimimerkki " väistä karikot" ilmaisee ;( Sillä onhan ihminen kokonaisuus, jota järki ohjaa.

Ennen parisuhdetta olisi kuitenkin hyvä oppia elämään ensin itsensä kanssa sopusoinnussa ja tiedostaa se, mitä parisuhteelta odottaa. Odottaako siltä niin tiivistä yhteiseloa, että suhde tukehtuu hapenpuutteeseen vai pystyykö olemaan parisuhteessa turvallisella mielellä ja silti omana itsenään?

Kun oppii rakastamaan ensin itseään, niin sen jälkeen on helppo rakastaa toista. Ja kun vielä ottaa tähän yhtälöön mukaan sen, että Jumala rakastaa meitä kaikkia vikoineen, harmeineen ja iloineen, niin parisuhteen pohjapilarit ovat kunnossa. Onnea yritykseen!

- Seija, toimittaja

• haku päällä

Seija, toimittaja, kiitos lisäyksestäsi!

Tämä lause jäi eniten mieleen.
        "tiedostaa se, mitä parisuhteelta odottaa."
        Hyvä ajatus. Täytyy miettiä.

• leivänpäällemakuulle

Oletkohan suomenruotsalainen...

• haku päällä

Jaa. Tällaisen "ilotulituksen" aloitukseni poiki.
      Miesväki näyttää luulevan liikaa itsestään ja liian vähän naisista.

• Rahamies kenties

Verotietoja naiset kyselevät ahkerasti tutustumistaan miehistä. Varmaan siitä kannattaa aloittaa sinunkin.

• Rahako ratkaisee

Vanhempani opettivat minulle, että kun köyhyys tulee ovesta, niin rakkaus menee ikkunasta.

• haku päällä

Lause "tiedostaa se, mitä parisuhteelta odottaa."
      sai ajateltuani tovin vastaukseksi kohdallani. Luotettavuutta odotan. Sitä, että voin ajatella hänen poissa ollessaan luottavaisesti ja lämpimästi hänestä. Sitäkin, että puoliso tulee joka päivä luokse, viereen, puhuu kanssani mielellään, katsoo silmiin, ja huomaa minut. Että merkitsen hänelle yhtä paljon kuin hän minulle.
      Itse olen ystävilleni uskollinen. Niin väittivät abilaulussani "ystävilleen uskollinen on tämä".

• Varoitan sinua

Kuule, vain yksin Jumala on täysin luotettava. Yhteenkään ihmiseen ei voi täysin luottaa. Varaudu tähän.

• haku päällä

"Yhteenkään ihmiseen ei voi täysin luottaa."

Tiedän, sen verran olen jo elämää kokenut, että pettymyksiäkin on tullut ihmissuhteissa. Kunhan edes pyrkisimme olemaan luotettavia. Eiköhän se riitä. Että tahdomme rakastaa. Lupaamme vihittäessä "Tahdon" ja Jumala meitä siinä auttakoon.

• Kärsivällinen ja pitkämielinen olet ollut, hyvä Haku päällä. Mulla jo tuossa välillä hieman pannu paloi noiden miesten kiihkeiden kommenttien kanssa. Onko pakko olla myös ilkeä, nyyh.

Mihinkään ei elämässä uskalla ryhtyä, jos ei voi luottaa toiseen ihmiseen. Luottamus ja kunnioitus ovat parisuhteen perusasioita. Mutta niitäkin pitää opetella kuten kaikkea muutakin tässä elämässä.

Muistan oman vihkitilaisuutemme mieheni kanssa. Myötä- ja vastoinkäymisissä rakastaminen on välillä ollut kovilla, mutta sekin kuuluu tähän Jumalan antamaan elämään. Onneksi :) Olisi tylsää elämää tosi, tosi tasaista elämää.

- Seija, toimittaja

• Onks vastaajilla kuis mones avioliitto/parisuhde menossa?

• body

" Miten aviomies valitaan"

Vaikka luotat tunteisiin,
      vaikka rukoilet,
      vaikka kysyt tuttavilta,
      vaikka kaveri on samassa työyhteisössä
      niin
      se on aina arpapeliä, sillä et opi koskaan tuntemaan kaveriasi ja se on fakta.

ja vielä, USKOVAISUUS EI OLE ONNELLISEN LIITON TAE, EI OLE.!!

• ??

" USKOVAISUUS EI OLE ONNELLISEN LIITON TAE, EI OLE.!! "

No ei se sitä huonoksikaan tee.. Ja itsehän sen ilmeensä /sanansa joka päivä valitsee.
        parisuhde on nimenomaan PARI suhde, molemmat tuovat siihen oman "tuulensa " mutta jos yhteenhiileen halutaan puhaltaa niin sekin onnistuu.

• wiuwau

Pelkkä rakkaus ei riitä. Täytyy olla seksuaalisestikin sopiva.
      Intohimoton suhde ei toimi pidemmän päälle, niin se vain on!

• Mennään ulos ja pokataan mies. Älä rukoile, sillä se mies ei välttämättä siitä pidä!

• Shrink

Höpö höpö, olen valintani tehnyt ajat sitten, mutta uskoontultuani ainoa mieltäni painanut asia oli; miten kerron asian rakkaalleni ?

Kuitenkin kerroin ja hän hymyili leveästi, kuunteli kertomani loppuun ja että olen ottanut Jeesuksen elämääni......................
        Hämmästykseni oli totaalinen, silloinen tyttöystäväni (nykyinen vaimoni) kertoi, että Jeesus on hänenkin elämänsä Herra.
        Yhtälailla hämmästyin, kun kerroin isälleni tulleeni uskoon, hänkin potkaisi kiikkuun vauhtia ja sanoi; "kyllä tuo sama Jeesus vaikuttaa hänenkin sydämessään "...................

Aivan kuten Raamattu lupaa;"usko Herraan Jeesukseen, niin sinä ja koko perhekuntasi pelastuvat"...................

Älä kuuntele ihmistä, kuuntele sisäistä "ääntäsi" rukouksessa, Hän pitää omistaan huolen.........
        Siunausta..................

• EL.a . K:IM

30 VASTAUSTA 54 LUKUKERTAA
      Miten aviomies valitaan?

Ei puolisoa valita.

Luota tunteeseen, rukoile, että se on oikea sulle.

Mä olen aika monta parisuhdetta käynyt läpi.

Ne on kaikki ollut siihen aikaan oikeita, vaikka suhde ei kestänytkään. Ja aiheutti sydänsuruja.

Rohkeasti vain.

Rukoile. Ja sitten luota tunteeseen :)

Onnea matkaan :)

• Kristinuskon kirja.

Haku päällä ?

Otappa yhteys minuun, niin siinä on yksi hyvä aloitus..

• Älä unta nää

Kyllä se niin oin, että esiaviollista seksiä kun olet harjoittanut niin miksi kukaan mies haluaisi aviovaimoksi muiden käytössä ollutta naista? Itse en voisi kuvitellakaan meneväni sellaisen henkilön kanssa naimisiin, joka on seksiä muillekin antanut. Esiaviollinen seksi on aviomiehen pettämistä etukäteen.

• Pedofiili. Neitseitä ei ole kuin nuoret tytöt. Kyl se on ihme ähkimistä kun neitsyttä yrität ekaa kertaa itsekin. Luulisi että hääyökin menisi täysin pieleen, kun kummatkin olisivat noviiseja seksin suhteen!

"Esiaviollinen seksi on aviomiehen pettämistä etukäteen. "

Miten niin jollei silloin vielä tunne tulevaa puolisoa!?

• juu aar main
        ateisti1982 kirjoitti:

Pedofiili. Neitseitä ei ole kuin nuoret tytöt. Kyl se on ihme ähkimistä kun neitsyttä yrität ekaa kertaa itsekin. Luulisi että hääyökin menisi täysin pieleen, kun kummatkin olisivat noviiseja seksin suhteen!

"Esiaviollinen seksi on aviomiehen pettämistä etukäteen. "

Miten niin jollei silloin vielä tunne tulevaa puolisoa!?

mietipä sitä. ei varmaan sun esiaviolliseen seksiin tottuneille aivoillesi heti aukenekaan.

• juu aar main kirjoitti:

mietipä sitä. ei varmaan sun esiaviolliseen seksiin tottuneille aivoillesi heti aukenekaan.

Kyl on vikaa päässä jollei ajattele aivoillaan luonnollisia asioita ja seksi on hyvinkin luonnollista. Luonnollista ei ihmiselle ole Raamatun lukeminen vai oletko lukenut jostakin että esi-isämmekin lukivat Raamattua!?

• haku päällä

Uskallanko tänne enää kirjoittaa. Hulvatonta tekstiä välillä.
      Kiitos kiinnostuksesta aiheeseen.
      body: "et opi koskaan tuntemaan kaveriasi ja se on fakta." Niin eikä itseäänkään tunne perin juurin ja puoliso muuttuu ja itsekin muutun koko ajan.
      Seija, toimittaja: "Mihinkään ei elämässä uskalla ryhtyä, jos ei voi luottaa toiseen ihmiseen." Ei koko ajan kannata epäilyksessä elää ja täytyy itsekin olla luotettava.
      wiuwau: "Intohimoton suhde ei toimi pidemmän päälle, niin se vain on!" Uskotaan, uskotaan.
      ateisti1982: "Älä rukoile"
      Shrink: "kuuntele sisäistä "ääntäsi" rukouksessa"
      Kyllä minä tapani mukaan rukoilemista jatkan ja opetan lapsillemmekin.
      body: "USKOVAISUUS EI OLE ONNELLISEN LIITON TAE, EI OLE.!!" Ei varmastikaan eikä uskovaisuuden puutekaan.
      Kristinuskon kirja. - nyt alkoi ujostuttaa. Haku on päällä muttei täällä :)

Tästä aiheesta voisi olla pysyvä ketju palstalla. Onhan tämä Suhteet-alla. Voi olla jossain sellainen, en tiedä.
      Luin jonkun parisuhdeasiantuntijan kirjoituksen, että seurustelevien pitäisi pakollisena käydä parisuhdekurssi, jotta tietävät etukäteen varautua suhteen vaikeisiin paikkoihin. Kuten ensimmäisen lapsen syntymä. Kouluihin sopisi yläasteelle tai lukioon. On siellä paljon turhempiakin aineita. Seurustellessa ja rakastuneena voi olla monelle vaikea paikka alkaa puhua parisuhdekurssille menosta, vaikka pitäisi. Minä ainakin yritän rohjeta ehdottaa.
      Lehdet mainostavat julkkisten avioeroja ja uutta onnea. Vähän näkee juttuja katuvista pettäjistä, joille pettymystä tuo vieras ihminen toi. Pitkän suhteen jälkeen syrjähypyn tehneen ja puolisonsa hylänneen todellisuus ei ole läheskään aina onnellinen.
      EL.a . K:IM: "Rukoile. Ja sitten luota tunteeseen :)"
      Jess, silmät kiinni ja uhkarohkeasti hyppy pimeään tuntemattomaan :)

• Haku pois

Ota haku pois päältä ja anna asia Herran haltuun. On näet vaarallista olla haku päällä. Silloin tekee virheitä.

• haku päällä

Nimim. Haku pois. " anna asia Herran haltuun"

En aio niin tehdä. Vaan aion olla itse aktiivinen ja kuulolla ja näölla, jos uskon kummisetäni opetuksia ja miksen uskoisi.
        Minulla on kummisetä, vanhapoika. Kummisetäni kertoi minulle tämän opettavaisen tositarinan elämästään:
        Naapurin vanha emäntä oli hänelle sanonut "Kyllä sen Herra kotia tuo." Mutta ei tuonut. Yksin jäi. Vanhaa rippipukuaan pitää kaikissa juhlissa. Siihen rippipukuun on tehty niin paljon kasvunvaraa, että vain sormenpäät näkyvät hihoista vielä vanhana miehenä kummisedalläni.

• body

" haku pois "

Jumala ei ole ihmisten avioliittoneuvola tai -kauppa, kyllä se on ihmisten itse hoidettava ja jätettävä rukoukset.

Mitä varten ihmisellä on järki / ymmärrys jos Jumala hoitaa asiat.??

Seurakunnissa on vallalla ajatuskuvio että jos uskikset seurustelevat kauan, he harrastavat myös seksiä,ja siksi heitä ajetaan nopeasti vihille, jotta seksi on olisi " laillista ".

Tämä "ajojahti" kyllä myöhemmin kostautuu, sillä parit eivät vielä tunne toisiaan ja avioliiton ristiaallokko tuhoaa liiton.

• Haku pois

Ehkä tuo kummisetä on onnellisempi vapaana miehenä kuin jonkun tossun alla. Herra tietää kyllä, mikä kenellekin on parasta.

• haku päällä

Haku pois. "Herra tietää kyllä, mikä kenellekin on parasta."

Aivan. Niinpä Herra antoi kummisedälleni tehtäväksi opettaa minulle, että pitää olla haku päällä aktiivisesti.
        - minä en miestäni tossun alla pidä :) Toisaalta sanovat miehet niinkin, että parempi tossun alla kuin taivasalla.

• Kysyt kyllä aika vaikeaa asiaa. Tuotahan ihmiskunta on koettanut ratkaista niin monin tavoin. Pätevää ohjetta siis ei ole.
      Puhun vain omasta kokemuksesta. Usein me haetaan toisesta jotain sellaista, mikä on meidän oma kehitystehtävä. Meillä on monia kipupisteitä, unelmia sekä ihmisenä kasvamiseen liittyviä tehtäviä, joiden ratkaisua me haemme siitä toisesta ihmisestä. Tässä ei ole sinänsä mitään pahaa, mutta ongelmalliseksi sen tekee, ellemme itse sitä ole tulleet ajatelleeksi.

On ihan hyvä lähtökota miettiä mitä haluaa, mutta vielä parempi on miettiä sitä, mitä EI halua. Kaikissa ihmisissä on vajavuuksia, joten mistä olet valmis luopumaan? Mistä et voi luopua?
      Kun alat löytää elämästä tyytyväisyyttä ilman että tarvitset siihen ketään muuta, alat olla ehkä valmiimpi. Silloin kumppani, se joka on rinnalla ilman että odotat hänen tyydyttävän jotain, mitä itse et ole kyennyt tekemään, olet jo paremmalla puolella. Hän ei ole sinua varten vaan sinä olet häntä varten - ja hän kokee samoin.

Mitään oikeaa tavallaan ei ole. On monta oikeaa. Kyse on siitä, oletko sinä myös hänelle se ”oikea”. Sillä hetkellä , juuri siinä elämän tilanteessa.

Aikoinaan sanottiin, että kun et enää etsi, etkä oikeastaan enää koe tarvitsevasi ketään, silloin kutsut juuri sitä oikeaa lähellesi. Hän voi olla aivan jotain muuta, mitä odotit. NÄin Jumalan johdatus voi toteutua ja aivan odottamattomalla tavalla. Tämän allekirjoitan itse…

• PSARI

haku päällä,
      lähtökohtasi on täysin väärä aviomiehen haennalle.

Aviomiestä ei valita, vaan ihastuminen syntyy miehen ja naisen välillä kuin taikaiskusta. Se on tunne, jota ei voi sanoin kuvata. Molemmat alkavat ajatella toista ja heille syntyy halu tavata yhä uudelleen ja uudelleen toisiaan.

Tunne syvenee ja johtaa yleensä yhteiseen sänkyyn. Ihastuminen tilalle tulee kiintymys, mikä syvenee rakkauden tunteeksi.

Yleensä sillä ei ole mitään merkitystä, missä ammatissa toinen on, tai miten toinen käyttäytyy. Kuitenkin on hyvä ottaa seliville toisen ihmisen elämänarvot ja suhtautuminen vaikka uskontoon, jos itse on uskovainen, jottei elämässä synny ristiriitoja oman elämänkatsomuksen kanssa. Tärkeää on huomioida toisen alkoholin käyttö ja viihtyykö elämänkumppani mieluummin kapakoissa, kavereiden luona vai siellä rauhan ja levon tyyssijassa kotona.

Jos elämä sujuu kaikin puolin yhdessä ja molemmilla on samansuuntaisia ajatuksia uskosta ja yhteisistä elämänarvoista, niin suhde toimii hyvin, eikä siihen ole luvassa riitoja ja eripuraa. Kannattaa katsoa siinä ihastumisen huumassa myös ne realistiset asiat, voinko tämän ihmisen kanssa tulla onnelliseksi ja täyttääkö hän myös minun tunne-elämäni aukot ja minä hänen, jotta voimme elää yhdessä kasvaen yhteiseen rakkauteen sekä vuosien varrella päivä päivältä syventää tuota rakkauden tunnettamme toista ihmistä kohtaan.

Oma puoliso on kaikista läheisin ihminen ja luottamus häneen on tärkeää sekä myös hänen luottamuksensa sinuun. Kestääkö suhde riidat ja ristiriidat, joita tulee elämässä ja sitäkin pitää yhdessä pohtia. Lasten hankkiminen on yhteinen päätös sekä myös heidän hoitamisensa vastuullisina kypsinä vanhempia eli avioelämä ei ole jatkuvaa romantiikkaa ja ruusuilla tanssimista, vaan arkista elämää arjen keskellä.

Elämänkumppanin kanssa pitää elää niin, että kypsinä isovanhempina voidaan jakaa kaikki oma hyvä elämänkokemus ja neuvot omille lapsenlapsille ja auttaa heitä elämään oikein.

Sen tuntee päästä varpaisiin, kun oikea ihminen osuu kohdalle! Älä hätiköi, vaan odota ja vasta sitten on seksin vuoro, kun molemmat olette valmiit siihen.

• haku päällä

mummomuori. : "alat löytää elämästä tyytyväisyyttä ilman että tarvitset siihen ketään muuta, alat olla ehkä valmiimpi"
      "Hän ei ole sinua varten vaan sinä olet häntä varten"
      "et enää etsi, etkä oikeastaan enää koe tarvitsevasi ketään, silloin kutsut juuri sitä oikeaa lähellesi"

Kiitos, että kirjoitit. Aika pahoja pistit. Haluan tarvita toista ihmistä. En tahdo ajatella, että minun pitää olla jotain enemmän kuin olen ja häntä varten vaan tahdon kelvata tällaisenaan. Epäkypsänä ja vajavaisena.

PSARI. : "lähtökohtasi on täysin väärä"
      "Aviomiestä ei valita" "ihastuminen syntyy miehen ja naisen välillä kuin taikaiskusta" "voinko tämän ihmisen kanssa tulla onnelliseksi ja täyttääkö hän myös minun tunne-elämäni aukot ja minä hänen"

Kiitos Sinullekin kirjoittamastasi. Pahoja pistit Sinäkin. Lähtökohta jo väärä.

Aika näyttää pääsenkö valitsemaan vai onko vain yksi vaihtoehto. Ota tai jää vanhaksi piiaksi. Tai ei yhtään :(

• PSARI

haku päällä,
      minä toivon koko sydämestäni, ettei sinun tarvitse koskaan mennä siihen tilanteeseen elämässäsi, että joudut hakemaan ja valitsemaan puolisoasi eli se tarkoittaa sitä, että sinulla on monta ehdokasta.

Tässä jo lähitulevaisuudessa elämääsi tulee mies, jonka kanssa et joudu tekemään valintaa, vaan tunnet koko olemuksellasi, että tässä se nyt on ja se on sitten sinulla menoa... avioliiton satamaan.

Kaikkea hyvää elämällesi!

• haku päällä

PSARI.

Toivon myös, etten joudu valitsemaan. Alakoulussa tykkäsin yhtäaikaa kahdesta luokkamme pojasta ja molemmat tykkäsivät minusta. Onneksi ei silloin voinut purjehtia avioliiton satamaan. Molemmissa pojissa oli puolensa. Olisin tahtonut kuitenkin molemmat. Jos olisin toisen valinnut, niin sitten olisin voinut aviokriisien aikaan katua, että valitsin väärin.

• haku päällä

Tiedättekö, mikä viisaus piilee laulun sanoissa?
      "Älä talosta nai,. nai majasta matalasta"
      Mitä parempaa on matalan majan pojassa?

• PSARI

haku päällä,
        Lanzarotella oli aikoinaan tapana naittaa tytär kolmelle miehelle. Ennen naimisiin menoa tyttö syötettiin oikein lihavaksi ja sitten hänelle valittiin nuo kolme miestä, joista 2 kävi töissä ja 1 oli vuorollaan kotona hoitamassa kaikki kotityöt ja lapset.

Naisen ei tarvinnut tehdä mitään muuta kuin maata sängyssä ja miehet hoitivat kukin vuorollaan petihommat hänen kanssaan. Lanzaroten tapa olisi ihanteellinen varmaankin kiireisille nykyajan naisille.

Tuli mieleeni eräs tositapahtuma Lanzaroten yhdeltä naapurisaarista Teneriffalta, jossa olen myös käynyt.

Badajozin rotkolla on hyvin erikoinen maine, tai paremminkin se mainitaan erikoisena paikkana. Kerrotaan, että silloin kun vesikäytäviä kaivettiin, kaivajat kohtasivat maan sisällä valkoisia ihmisen hahmoisia olentoja. Tämä kohtaaminen on kirjattu arkistoihin Güímarissa. Kerrotaan myös, että nuori tyttö hävisi rotkossa vuonna 1905 ja palasi 20 vuotta myöhemmin. Hän ei ollut yhtään vanhentunut siitä, mitä hän oli ollut lähtiessään.

Muita kummallisia ilmiöitä ovat erilaiset äänet, joita voidaan verrata gregoriaaniseen kirkkolauluun ja eräänlainen toiseen ulottuvuuteen siirtyminen.

Kerrotaan, että 40-luvulla saksalaiset natsit kävivät penkomassa rotkoa.
        Nyt jo muihin ulottuvuuksiin siirtynyt toimittaja Francisco, eli Paco Padron oli eräs niistä henkilöistä, jotka käyttivät paljon aikaa rotkon tutkimiseen ja siellä tapahtuneista ilmiöistä kertomiseen. Tässä yhteydessä mainitaan UFOjen esiintyminen.

Rotkossa on paljon kävijöitä. Jotkut uskaltavat sinne öiseen aikaan, mutta tuskin yksin. Silloin jotkut ovat nähneet siivekkäiden henkiolentojen liikkuvan siellä. Valokuviin on ilmestynyt kasvoja.

Eräs Teneriffalla asuva henkilö kertoi, että ensimmäisellä kerralla käydessään rotkossa vuonna 1995, koin miten tietyissä paikoissa siirryin toisenlaiseen olotilaan, ikään kuin kuplan sisälle.

Istuessani kerran rotkon aivan perimmäisessä nurkassa, totesin, miten ympärilläni alkoi eräänlainen voimakas liikenteen melu. Tämä nurkka sijaitsee siten, ettei sillä ole näkö- tai kuuloyhteyttä rotkoon suulle päin, joten mistään tai mikään liikenne ei voi kuulua sinne.

Erään vierailijaryhmän kanssa päätimme meditoida ennen rotkoon menemistä ja pyytää lupa tulla sinne paikan meille näkymättömiltä luonnonhengiltä. Sen jälkeen kun avasin silmäni, koin koko ympäristön aluksi aivan toisenlaisena, ikään kuin se olisi ollut nestettä. Toinenkin ryhmän jäsen koki saman ilmiön.

Eiköhän se matalan majan uskollinen poika oli paljon työteliäämpi ja nöyrempi sekä parempiluonteinen kuin rikkaan talon poika, joka ylpeilee varoillaan ja vain laiskottelee pyöritellen tyttöjä ympärillään ollen uskoton.

• Haku pois

Varo luonnevikaisia narsisteja. Lue Raimo Mäkelän kirja "Naamiona terve mieli".

• haku päällä

PSARI. : " matalan majan uskollinen poika oli paljon työteliäämpi ja nöyrempi sekä parempiluonteinen"
      "rikkaan talon poika, joka ylpeilee varoillaan ja vain laiskottelee pyöritellen tyttöjä ympärillään ollen uskoton."

Hmmmm. Uskoisikohan tuota, että menee noin yksoikoisesti.

Haku pois. : "Varo luonnevikaisia narsisteja"

Olenko kirjoittamani perusteella potentiaalinen narsistin uhri?
      Mitä sellaista kirjoitin, joka sai hälytyskellot Sinulla soimaan?

• PSARI

haku päällä,
      jos ajatellaan laulun sanoitusajankohtaa ja sen ajan heinälatoromantiikkaa, niin laulun sanat osuvat kohdalleen siten, miten ne kirjoitin sinulle, mutta laulun sanoja ei voi mitenkään soveltaa tähän päivään. 40- ja 50-luku ovat taakse jäänyttä elämää, jolloin vain piikatytöt tekivät avioliiton ulkopuolisia lapsia, ja joita lapsia kutsuttiin häpäisevällä sanalla äpärä. Yleensä talon nuori isäntä tai vanha isäntä oli isä tai talon renki.

Nykyisin seurustelevat parit harjoittelevat tulevaa hääyötä varten kuka kenenkin kanssa ja hääyönä ei naisilla ole tietoakaan neitsyydestä enää. (Vihjeenä, hääyönä pitää jättää jalkaan sukkahousut, joten hääyö on lähes täydellinen sulhasmiehen kannalta.)

Suosittelen lämpimästi sukupuolielämää vasta avioliiton satamassa, jolloin ei ole ollut liian monen kumppanin kanssa sängyssä ja voi sen oman rakkaan kanssa sitten opetella omat asennot yhdessä ja kokea sen oman rakkaan kanssa suuremmat nautinnot. Mitä useampi kumppani, sitä pirstaleisempi on ihmisen tunne-elämä, eikä ihminen tuolloin pystykkään enää rakastamaan sitä yhtä ainoaa ihmistä, vaan jatkuvasti hakee sitä ihastumisen tunnetta elämäänsä. Yhden ihmisen kanssa eläminen tuo turvallisuudentunteen myös tunne-elämään ja pariskunta voi yhdessä kasvaa syvempään ja syvempään rakkauteen toisiaan kohtaan.

• haku päällä

PSARI. : "Suosittelen lämpimästi sukupuolielämää vasta avioliiton satamassa" "Mitä useampi kumppani, sitä pirstaleisempi on ihmisen tunne-elämä" "eikä ihminen tuolloin pystykkään enää rakastamaan sitä yhtä ainoaa ihmistä" "hakee sitä ihastumisen tunnetta"

Päteekö miehiinkin edellä kertomasi tunne-elämän pilallemeno? Miten saan selville, montako "kaatoa" sulhaskandidaatilla on takana? Miehellähän ei ole immenkalvoa.
        Ei auta, vaikka olen kiltti ja neitsyt, jos mies on hurjastellut ja pilaa avioliittomme, kun ei "pystykkään enää rakastamaan sitä yhtä ainoaa ihmistä" .

• PSARI
        haku päällä kirjoitti:

PSARI. : "Suosittelen lämpimästi sukupuolielämää vasta avioliiton satamassa" "Mitä useampi kumppani, sitä pirstaleisempi on ihmisen tunne-elämä" "eikä ihminen tuolloin pystykkään enää rakastamaan sitä yhtä ainoaa ihmistä" "hakee sitä ihastumisen tunnetta"

Päteekö miehiinkin edellä kertomasi tunne-elämän pilallemeno? Miten saan selville, montako "kaatoa" sulhaskandidaatilla on takana? Miehellähän ei ole immenkalvoa.
        Ei auta, vaikka olen kiltti ja neitsyt, jos mies on hurjastellut ja pilaa avioliittomme, kun ei "pystykkään enää rakastamaan sitä yhtä ainoaa ihmistä" .

haku päällä,
        kyllä se miehestä heti ensimmäisellä yhdyntäkerralla huomaa, onko niitä yhdyntöjä ollut vähän vai paljon. Myös kokenut mies tekee kaikki temppunsa heti eka kerralla ja yrittää näyttää omaa taitavuuttaan.

Kömpelö aloittelija nousee suoraan perineiseen asentoon käyneen naisen päälle ja homma hoituu hieman arkaillen ja tunnustellen. Oma ensimmäiseni jäi vielä noin puolen metrin päähän oikeasta paikasta ja eihän se miehen elin sentään yli puoli metrinen ole.

Kun mies käy vieraissa, niin senkin kyllä huomaa puolison yhdynnästä uskottomuuden jälkeen. Minulla on paljon eronneita tuttavia, joiden kanssa on keskusteltu myös intiimeistä asioista sekä kokemuksista.

• Kristinuskon kirja.

haku päällä.

Pieni tarkennus sinulle !. Kun immenkalvo on mennyt, niin ei niitä tytön kaatojakaan kukaan tiedä, ehkä itse ?

Jos sulhaskandidaattisi on ollut aviossa, niin unohda kaadot. Niitä saattaa olla satoja. Eikä tarvitse olla mikään seksihurjastelija. No, kaadot eri tyttöjen kanssa on sitten luku erikseen.

Usko ja luottamus toiseen pitäisi yhteiselämän alkaessa saada kertomaan aikaisemmat edesottamukset puolin jos toisinkin.

• haku päällä

Kristinuskon kirja. "tytön kaatojakaan kukaan tiedä, ehkä itse"
        "yhteiselämän alkaessa saada kertomaan aikaisemmat edesottamukset"

Niinpä tietysti. Ajattelin vain itseäni.
        Jos kertoo ja on jotain historiaa rakkausrintamalla, voi tulla mustasukkaisuutta ja epävarmuutta vähemmän kokeneelle.
        Jos ei kerro mitään, voi tulla epäilyjä vaikka minkälaisia.
        Vaikeaa.

• Haku pois

Jokainen on mahdollinen luonnevikaisen narsistin uhri. Jos tapaa oikein ylimukavan ja ylisympaattisen ihmisen, on hyvä epäillä, onko kyseessä tällainen luonnevikainen narsisti, sillä ne kyllä osaavat esittää. Karmea totuus paljastuu myöhemmin ja yleensä liian myöhään.

• haku päällä

Haku pois. : "oikein ylimukavan ja ylisympaattisen ihmisen" " Karmea totuus paljastuu" "yleensä liian myöhään"

Vaikeaa ja vielä vaikeampaa. Mukavasta miehestä olen haaveillut mutta että sellaiselta löytyy "Karmea totuus".
        Miten epämukava miehen pitää olla, ettei takuulla ole naamioitunut Narcissos. Ei houkuta epäystävllinen ja epäsympaattinen mieskään.
        Onko joku narsistitesti?

• PÖH! Neitsyt tai ei

Neitsyt-nainen taikka ei!
      Mitä välii!
      Muut asiat ratkaisevat!

Ei onnea takaa morsiamen neitsyys!
      Aviomieheni oli minulle ensimmäinen, jonka kanssa seksiä oli. Minä en ollut hänelle eka kerta. Seurustellessa hän aluksi oletti minulla olevan seksikokemuksia. Käytöksestäni, kun yritti asioita edetä siihen suuntaan enkä toiminut odotetusti, hän sai selville, että olin neitsyt. Avioliittoon menimme. Lapsia saimme. Seksi oli OK.
      Ei mieheni koskaan arvostanut sitä, että oli minulle ensimmäinen.
      Ei se asia estänyt miestäni jättämästä minua ja lapsia.
      Kasvoimmie erilleen, fiksisti ja julkkistyyliin asian, jos ilmaisen: niin siinä kävi. Minun kokemattomuuteni seksissä ei varmasti yhdistänyt meitä sekään, koska sekin oli osaltaan yksi osoitus erilaisista arvoistamme.
      Otti eronneen naisen.

• PÖH! Neitsyt tai ei

Lisättävä vielä, että mieheni arvosti omaa kokeneisuuttaan.
        Minä olin hänen näkökulmastaan avuton ja osaamaton.
        Harva neitsyydellään uhoo. Eivät naisetkaan, paitsi jotkut vanhoillislestat, ehkä. Miehet häpeävät kokemattomuuttaan.

• dgfsdg-n

Outoa ettei ollut avointa keskusteluyhteyttä.

• haku päällä

PÖH! Neitsyt tai ei. : "osoitus erilaisista arvoistamme."

Niin. Tuon olen jo teoriassa oppinut, mutta miten mennee käytännössä.

• Näin on

Käytäntö ja teoria ovat tässä kohden yhtä.

• ?????

Joko aviomies on löytynyt?

• Toivoa on

Etsintä jatkuu, kuten huomaatte.

• Karvaasti pettynyt

Älä ainakaan ota pappia!

• Silti toivoa on

Eikö elänyt Raamatun mukaan? Oliko niitä liberaaleja?

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      44
      8821
    2. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      78
      5352
    3. Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella

No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus
      Kasinopelit
      1
      4780
    4. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      38
      3854
    5. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      54
      3242
    6. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      27
      3115
    7. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      40
      3060
    8. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      41
      2256
    9. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      33