tuhat tekstaria kuukaudessa ?

TaikisN

Kuka jaksaa näpytellä niin paljon, sehän tekee päivää kohden yli kolmekymmentä :O
Tuossa sivun reunassa eräs teleoperaattori tarjoaa puhepakettia johon tulee lisäetuna 12x1000 tekstaria. (ei muuten tarjoa enää kun lisäsin suodattimen mainostenesto-ohjelmaan.)

Tämä alkuseremonia oli tietystikin sitten aasinsilta kännykän tarpeellisuuteen, oletko alati tavoitettavissa kännykkäsi päästä. Itselleni kännykkä on kyllä kuin asuste, se kulkee aina mukana kaikkialla, enkä sammuta sitä yöksikään vaan käytän herätyskellona.Jos joskus unohdan kännyn kotiin vaikka kauppareissun ajaksi niin jotenkin on hermostunut olo, ja lähes aina kyllä silloin joku on soittanut. Tietty tarvin työni puolesta olla tavoitettavissa, mutta eikai sitä pienyrittäjänkään sentään ihan yötäpäivää tarvisi päivystää. Vaikka aikalailla ihmiset tuntuvat ajattelevan että aivan sama milloin pienyrittäjälle soittaa, ainahan se vastaa kuitenkin. Ei ole määrättyjä soittotunteja, eikä virallista virastoaikaa.

Milainen suhde sinulla on kännykkääsi? Roikkuuko kännyssäsi koruja, sointuuko se sävysävyyn vaatteidesi kanssa, mahdollisesti vaihdettavilla irtokuorilla muunneltavissa... Omassani roikkuu itsetehty koru, puuhelmistä ja tähdistä tehty taideteos :)

31

147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mä laitan viestejä kuukaudessa noin 50, ja sekin tuntuu paljolta.

      Mulla on vaaleenpunainen känny, mut muuta siinä ei sit olekkaan. Puhelin on mulle tärkee vaan siks, että muksut saa mut kiinni. En sulje sitä kuiteskaa yöksikään, koska pitää aina olla varautunut siihen, että joku saattaa hälyttää yölläkin. Meinaan tuota vanhuksenpuolta . :)

      • hot.boss

        Veit sanat näppäimiltäni joita en kirjoittanut tuohon alapuoleiseen tekstiin. Muutamien seikkojen vuoksi en sulje privat puhelinta yöksikään. Muu sulkeutuu.


      • Kutakuinkin samanverran minäkin teksteilen,liittymässäni on sadanviidenkymmenen tekstarin paketti, mutta aina niitä jää käyttämättä. Pitäis joskus pienennyttää pakettia, vaikka ei siinä tulis säästöä kuin euron pari kuussa, siksikait ei ole saanut aikaan muuttaa pakettia ajantasalle.

        Jaa, sulla on vanhuksia valvottavana, silloin kyllä kannattaakin pitää puhelinta auki aina.


    • hot.boss

      Minulla on ollut erilaisia puhelimia noin viidentoista vuoden aikana.
      Alkuunhaan ne olivat in ja joka kerran ilmestyessään uutuusmallit herättivät uteliaisuutta. Puhelimia tutkin lähinnä niiden ominaisuuksien vuoksi.


      Läppämalli oli ykkösprioriteetti. Kansi kiinni ja taskuun. Ei lukituksia erikseen.
      Sitten tuli liukukannellinen malli. Se tahtoi liukua auki väljässä taskussa.


      Tärkeimmäksi muodostui kuitenkin selkeä näyttö, akun kesto ja hinta.
      Mielellään edullinen koska puhelin on kuluva, rikkoutuva käyttöesine.
      Maalaisjärki on säilynyt viimeisimmät vuodet. Mihin tarvitsen puhelinta
      muuhun kuin soittamiseen ja tekstiviesteihin? Enpä juurikaan.


      Edellisin "kallis" malli oli (on edelleen varaluurina) kahden vuoden takaa, jossa on kosketusnäyttö (jota en juurikaan käyttänyt) jonka alta sai esiin liu-uttamalla täysiverisen näppäimistön ä ja ö kirjaimilla. Mainio kirjoittaa tekstiviestit ja pitää puhelinta muistiona ja kirjoituskoneena. Oli myös wlan.


      Nyt kuun vaihteessa palasin perusasioiden äärelle. Ostin kaksi Samsung Xcover puhelinta a 68 euroa kappale. Työasiat ja private. Perusnäyttö ja näppäimet. Jotka pitää tosin lukita nappia painamalla.


      Kriteeri puhelimiin oli akku. Myös radio. Valmiusaika yli 2 kk. Nyt 2.5 viikkoa myöhemmin vasta yksi pykälä akkua mennyt. Molemmissa. Neljä pykälää jäljellä. Eli kestää. Luulen, että lataus kerran kuukaudessa riittää.


      Vaihdoin samalla puhelinnumerot uusiksi.
      Nyt on sitten varapuhelimia ja varayhteyksiä "siirtymäajan" kolin kappalein. On meinaan jäänyt yksi Prepaid liittymäkin. Viisi puhelinta. Apua :)


      Jos on joku asia niin sanotusti vaiheessa, tulee vahdittua että puhelin on kuuloetäisyydellä. Mutta muuten olen pyrkinyt pitämään niihin etäisyyttä. Private puhelin on tärkein jo omaistenkin kannalta ajateltuna. On käynyt niinkin, että olen mennyt työkeikalle ja noissa vanhoissa akku pimahti melkein yhtä aikaa. Enpä ole hermostunut enkä hiilestynyt moisesta.


      Kun aika tulevassa koittaa, että voin luopua työasiat numerosta, minulle puhelimen merkitys pienenee todella minimiin.


      Koruja minulla ei roiku edes alushousuissa:) Olen "vanhan aikainen" mies:)
      Kerran oli kallis painava panssarikaulaketju. En tottunut siihen koskaan. Myin pois.

      • Ensiksikin, loppulausahduksesi sai hymyn huulille kun mietin millaisia koruja alkkareihin vois kehitellä ;)

        Ehkä se kännykkäinnostus on pikkuhiljaa taantumassa ja palataan perusasioiden äärelle, uutuudenviehätys kännykkämaailmassa alkaa olla katoamassa. Mutta onpa hurjan pitkäkestoinen akku tossa Samsungissa. Olen pitänyt oman kännyni akkua erinomaisena, kus sitä tarvii ladata vain viikon välein
        . Täytyy kyllä nyt tässä hiljaa tunnustaa että mä tapaan pelata kännykällä aina illalla nukkumaanmennessäni :) Pari kierrosta blokkauspeliä on pakko vetää , muuten ei uni tule :D


      • hot.boss
        TaikisN kirjoitti:

        Ensiksikin, loppulausahduksesi sai hymyn huulille kun mietin millaisia koruja alkkareihin vois kehitellä ;)

        Ehkä se kännykkäinnostus on pikkuhiljaa taantumassa ja palataan perusasioiden äärelle, uutuudenviehätys kännykkämaailmassa alkaa olla katoamassa. Mutta onpa hurjan pitkäkestoinen akku tossa Samsungissa. Olen pitänyt oman kännyni akkua erinomaisena, kus sitä tarvii ladata vain viikon välein
        . Täytyy kyllä nyt tässä hiljaa tunnustaa että mä tapaan pelata kännykällä aina illalla nukkumaanmennessäni :) Pari kierrosta blokkauspeliä on pakko vetää , muuten ei uni tule :D

        Väärinymmärryksen tukemiseksi se panssarikaulaketju siis oli kaulassa, ei alushousuissa:)

        Totta, että tekniikan rajat alkavat paukkua vastaan. Kännykällähän pääsee kaikkialle minne pitää. Etenkin nuoriso on kommunikaatiokipeä, riippuvainen olemassa olostaan, että "hänet nähdään".

        Periaatteeni on ollut että akun on kestettävä vähintään viikko ilman latausta normikäytöllä. Ominaisuuksista se on se, montako tuntia valmistaja ilmoittaa. No nehän ilmoittaa vaikka 400 tuntia mutta arki ja käyttö asettavat arvot uusiksi. Tuon mallin akun valmistaja ilmoitti kestävän yli 60 vuorokautta valmiustilassa.
        Tämä kahden ja puolen viikon kokemus osoittaa, että lupaus ei ole vedetty hatusta. Molemmilla olen soitellut, lähetellyt tekstareita ja kuunnellut radiota. Vasta pykälä on mennyt viidestä.


    • Mulla on muutes liukukannellinen malli ja hyvin on kiinni pysynyt. *koputtaa omaa nuppia* . :)

    • Joskus 100 tekstaria kuukaudessa,oliskohan ennätys n.200 tekstaria? Kännyt on äänettömänä suurimman osan päivää,soittelen takaisin kun sopivaksi ajankohdaksi katson, kalenteri on tärkein ominaisuus,ja kamera..seuraavassa kännyostoksessa nuo ratkaisee kovasti ostopäätöksessä,Nokian uutuusluuri hiukan kiinnostaisi? Ellei Nokian wintoosa kapula sitten nappaa..? Noin periaatteesta en osta kuin Nokian kapuloita,vaikka sen kotimaisuus on mitä on niin aina kun mahdollista niin hankin vain Made in Finland tuotteita,vaikka sitten olisvatten hiukan "huonompiakin?"

      • hot.boss

        Itsellä taas toisin päin. Nokiaa välttelen kuin tarttuvaa ruttoa, jo lähes kymmenen vuotta. Syynä oli pari maanantai kappaletta halpa malleissa, joiden akut oli ihan ok. Mutta kalliimpien akun kesto oli surkea.

        Kymmenen vuotta sitten, ja hieman myöhemmin, ei vaan ollut vaihtoehtoja monia kun Nokia jyräsi. Motorolan kautta (kunnollinen teräksinen puhelin) siirryin Samsungeihin ja yksi SonyEricksonkin on.
        Nokialla oli suht mukava Communicator i900 vai mikä se sarja oli? Turhan arvokas.

        Nyt en aio vaihtaa mitään mallia vuosiin jos nuo peruspuhelimet kestää. Läppäri on erikseen. Kamera on erikseen. Kuivomustekynä ballografi ja muistivihko taskussa ovat erikseen. Pöytä- ja seinäkalenterit ovat erikseen. Myös taskukalenteri löytyy. Niissä näkyy kaikki mustaa valkoiselle tai sinistä valkoiselle tai punaista valkoiselle kirjoitettuna ja säilyy. Kännykän muisteista en mene takuuseen:) Näillä mennään.


      • Mä olen myös vankkumaton Nokialaisen kannattaja, itselleni on sattunut vain hyvintoimivia nokialaisia ja kun yhtä on oppinut käyttämään, niin seuraavatkin toimivat kohtalaisen helposti.

        Uusin Nokialaiseni on edeullista mallia, maksi ovain vitisenkymppiä, tässä on kaikki perusjutut, muttei mitään ylimääräisiä höystöjä. Kameran laatu on heikko, ja siksikait hintakin oli edullinen.

        Kerran ostin Motorolan kokeeksi,mutta sehän oli niin hankalakäyttöinen, että meni hylkyyn aikas äkkiä. Siitä on jo vuosia, joten uudemmista Motoroloista ei ole mitään mielikuvaa, ties miten erinomaisia ne nykyään ovat.


      • hot.boss
        TaikisN kirjoitti:

        Mä olen myös vankkumaton Nokialaisen kannattaja, itselleni on sattunut vain hyvintoimivia nokialaisia ja kun yhtä on oppinut käyttämään, niin seuraavatkin toimivat kohtalaisen helposti.

        Uusin Nokialaiseni on edeullista mallia, maksi ovain vitisenkymppiä, tässä on kaikki perusjutut, muttei mitään ylimääräisiä höystöjä. Kameran laatu on heikko, ja siksikait hintakin oli edullinen.

        Kerran ostin Motorolan kokeeksi,mutta sehän oli niin hankalakäyttöinen, että meni hylkyyn aikas äkkiä. Siitä on jo vuosia, joten uudemmista Motoroloista ei ole mitään mielikuvaa, ties miten erinomaisia ne nykyään ovat.

        Komppaan kyllä ajatustasi. Kun itse siirryin ekan kerran Motorolaan Nokian jälkeen, jo tekstiviestien harjoittelu vei aikaa, kun esimerkiksi välilyöntinäppäin oli eri kuin Nokiassa. Sama asia Samsungeissa, välilyönti eri kuin Motorolassa tai Nokiassa.
        Mutta huvittavin yllätys nuo kaksi perusSamsungia. Niissä välilyöntinäppäin sama kuin Nokiassa:) Olen palannut juurilleni:) Muutaman koekuvan muuten napsaisin, mutta enpä ole muistanut katsoa tulosta koska tiedän, että kamera ei ole laatua jos sitä en tarvitsekaan kännykkään.


      • hot.boss
        hot.boss kirjoitti:

        Komppaan kyllä ajatustasi. Kun itse siirryin ekan kerran Motorolaan Nokian jälkeen, jo tekstiviestien harjoittelu vei aikaa, kun esimerkiksi välilyöntinäppäin oli eri kuin Nokiassa. Sama asia Samsungeissa, välilyönti eri kuin Motorolassa tai Nokiassa.
        Mutta huvittavin yllätys nuo kaksi perusSamsungia. Niissä välilyöntinäppäin sama kuin Nokiassa:) Olen palannut juurilleni:) Muutaman koekuvan muuten napsaisin, mutta enpä ole muistanut katsoa tulosta koska tiedän, että kamera ei ole laatua jos sitä en tarvitsekaan kännykkään.

        Motorolahan jo lopetti puhelinten valmistuksen. Mutta nyt älypuhelinten myötä joku tekee Motorolan lisenssillä kahta kolmea mallia. Näin olen ymmärtänyt. Ei niitä ole suomessakaan markkinoilla juurikaan. Ehkä yksi malli ja toinen tulossa.


      • TaikisN kirjoitti:

        Mä olen myös vankkumaton Nokialaisen kannattaja, itselleni on sattunut vain hyvintoimivia nokialaisia ja kun yhtä on oppinut käyttämään, niin seuraavatkin toimivat kohtalaisen helposti.

        Uusin Nokialaiseni on edeullista mallia, maksi ovain vitisenkymppiä, tässä on kaikki perusjutut, muttei mitään ylimääräisiä höystöjä. Kameran laatu on heikko, ja siksikait hintakin oli edullinen.

        Kerran ostin Motorolan kokeeksi,mutta sehän oli niin hankalakäyttöinen, että meni hylkyyn aikas äkkiä. Siitä on jo vuosia, joten uudemmista Motoroloista ei ole mitään mielikuvaa, ties miten erinomaisia ne nykyään ovat.

        Mun Nokialaisessa duunikapulassa on 2megapikselin kamera,sillä kyllä saa jo aika hyviä yleiskuvia, hyvissä olosuhteissa...parempaa kaipailen.
        Sinänsä hassua ettei minun tuttavapiirissä kenelläkään ole Nokialainen piiputellut,mutta urbaania legendaa saa siitä kuulla jatkuvasti? Joku suosittu malli ehkä susierää?


      • hot.boss
        Kadunmies kirjoitti:

        Mun Nokialaisessa duunikapulassa on 2megapikselin kamera,sillä kyllä saa jo aika hyviä yleiskuvia, hyvissä olosuhteissa...parempaa kaipailen.
        Sinänsä hassua ettei minun tuttavapiirissä kenelläkään ole Nokialainen piiputellut,mutta urbaania legendaa saa siitä kuulla jatkuvasti? Joku suosittu malli ehkä susierää?

        Sen verran täytyy sanoa, että jämähdin Samsungeihin turhankin tiiviisti, ja toisaalta tykästyin, pääasiahan oli että pelitti, eikä ollut ongelmia. Niin Että jos olisin tässä 7-8 vuoden aikana ostettlut Nokiaakin, niin enpä käy väittämään, etteikö ne olisi toimineet. Ensisijaisesti Nokian akkujen kestosta on ollut se suurin nurina.


      • hot.boss kirjoitti:

        Sen verran täytyy sanoa, että jämähdin Samsungeihin turhankin tiiviisti, ja toisaalta tykästyin, pääasiahan oli että pelitti, eikä ollut ongelmia. Niin Että jos olisin tässä 7-8 vuoden aikana ostettlut Nokiaakin, niin enpä käy väittämään, etteikö ne olisi toimineet. Ensisijaisesti Nokian akkujen kestosta on ollut se suurin nurina.

        Ilmeisesti Samsung on ihan laadukas peli,en kuitenkaan vilkuile sivulle kun Nokialainen sopii niin hyvin kouraan ;) Kauankohan voi odottaa akun kestävän normaalikäytössä??


    • No joo..mun duunikännykkä on kokenut kaiken muun paitsi ydinsodan,akku on vaihtunut kerran takuuseen.. Kamera on erikseen,joo,mutta jos tarvit töissä suht epäsäännöllisesti kameraa niin ainakaan minä en rintataskussa viitsi sitä aina kantaa,joulujuhlat ja harrastuskuvaamiset sitten muilla vempeleillä. Kännykkä on aina saatavilla,pöytäkalenteri ei ;)

      • hot.boss

        Taskukalenteri on aina saatavilla povitaskusta tai haalariliivien taskusta:))) Vain kynä tahtoo olla hukassa;)


      • hot.boss kirjoitti:

        Taskukalenteri on aina saatavilla povitaskusta tai haalariliivien taskusta:))) Vain kynä tahtoo olla hukassa;)

        Entä uidessa? Kännykälle on vesitiivis pussukka ;)


      • hot.boss
        Kadunmies kirjoitti:

        Entä uidessa? Kännykälle on vesitiivis pussukka ;)

        Onneksi en harrasta uimista. Paitsi uimahalleissahan kalenterin saa pukukaappiin. Picnik merelle tai järvelle ei edellytä kännykän pitämistä mukana:)

        Toisekseen saisin sukeltaa metrin syvyiseen veteen. Valmistaja ilmoittaa, että kännykkä kestää metrin syvyydessä 30 minuuttia. Mutta minä en kestäisi niin kauan joten pinnalle on tultava:) Niin, voisin siis pitää kännykkää myös uimahousuissa, jos en olisi 30 minuuttia enempää uimassa.


    • Se on kato tilanteesta kiinni, että paljonko niitä tekstareita kirjoittaa. Joskus sormet ruvella ja joskus jonkun viestin joskus.

      Mulle kännykkä on niin paljon tärkeä kapine että olen vuosikaudet ostanut aina parasta mitä rahalla saa, ja pudottanut niitä sitten milloin vessanpyttyyn milloin järveen, ja ostanut sitten taas parasta mitä rahalla saa. Kalliiksi tulee mutta säästän sitten murtomaahiihtovälineissä,

      Mulla on kaks puhelinta käytössä. Vähän niinkuin hyväpoliisi ja pahapoliisi, tai Jekyll ja Hyde, kais tiät ;)

      • Ja sitä on sitten hiihdetty milloin viimeksi?
        Peruskoulussako ? :)

        Tuo kännyjkän hukuttaminen on tuttua puuhaa minullekin, että osasiharmittaa kun kastelin pilalle sunttärilahjaksi saamani kännykän. Oli lapset keränneet rahat kimpassa ja ostaneet aika arvokkaan kännyn ja mä jo parin vuoden päästä pilasin sen. Mutta minkäs teet, tehtyä ei saa tekemättömäksi.


      • TaikisN kirjoitti:

        Ja sitä on sitten hiihdetty milloin viimeksi?
        Peruskoulussako ? :)

        Tuo kännyjkän hukuttaminen on tuttua puuhaa minullekin, että osasiharmittaa kun kastelin pilalle sunttärilahjaksi saamani kännykän. Oli lapset keränneet rahat kimpassa ja ostaneet aika arvokkaan kännyn ja mä jo parin vuoden päästä pilasin sen. Mutta minkäs teet, tehtyä ei saa tekemättömäksi.

        Eiku kansakoulussa :)

        Näitä nykyajan puhelimia ei tartte edes hukuttaa, riittää kun niihin menee vastaamaan ulkona sateessa. Omassa Nokialaisessa töröttää usb- ja latauspistokkeen reiät ylöspäin avonaisena. Jos sateella puhut on vesi sisällä puhelimessa. Ja jos kosteutta pääsee puhelimeen niin sitä ei enää voi/kannata korjata.

        Mä alan pikkuhiljaa kallistumaan siihen ajatukseen että on aika palata takaisin siihen että puhelin, kamera ja tietokone olis taas ihan omia laitteitaan, ja nää yhdistelmät eli älypuhelimet unohdetaan. Niillä kun ei voi oikein tehdä kunnolla mitään. Kameroina ne on leluja, tietokoneina lapsellisia ja puhelimina paskoja.


      • Pörrääjä
        Kossunen kirjoitti:

        Eiku kansakoulussa :)

        Näitä nykyajan puhelimia ei tartte edes hukuttaa, riittää kun niihin menee vastaamaan ulkona sateessa. Omassa Nokialaisessa töröttää usb- ja latauspistokkeen reiät ylöspäin avonaisena. Jos sateella puhut on vesi sisällä puhelimessa. Ja jos kosteutta pääsee puhelimeen niin sitä ei enää voi/kannata korjata.

        Mä alan pikkuhiljaa kallistumaan siihen ajatukseen että on aika palata takaisin siihen että puhelin, kamera ja tietokone olis taas ihan omia laitteitaan, ja nää yhdistelmät eli älypuhelimet unohdetaan. Niillä kun ei voi oikein tehdä kunnolla mitään. Kameroina ne on leluja, tietokoneina lapsellisia ja puhelimina paskoja.

        Mulle tulee Nokialta joka maanantai joku vinkkiviesti, vielä ei oo tullut yhtään missä neuvottaisiin miten tällä olis helppo soittaa ;)


    • Pörrääjä

      Tuhat tekstaria kuukaudessa olis nykyään turhan paljon. Mun sopparissa on 100/kk ja se riittää hyvin. On niitä kyllä ollut aikoja kun piti ostaa uus qwertynäppispuhelin sitä varten kun tuli peukku kipeeks tekstaamisesta, silloin ei tainnut riittää edes tonnin paketti ;)
      Känny on aina päällä, haluan olla tavoitettavissa jos läheisillä on asiaa, tosin välillä se unohtuu matkasta ja silloin tulee kyllä palautetta. Mulla on silleen et se sanoo kuka soittaa, siis jos nimi on mun osoitekirjassa, joten vapaalla en vastaa ellei sano semmosta nimeä kenen kanssa haluan jutella.
      Se on ihan kiva kun tieto saapuvista s-posteista tulee kännyyn :)

      • Ahaa, oot kytkenyt tuollaisen toiminnon kännykkään, sulla on sitten ilmaisesti nettiyhteys käytössä kännykässäsi? Tarviiko kännykässä olla joku virustorjunta tai palomuuri, jos sitä käyttää nettiyhteydellä?


      • Pörrääjä
        TaikisN kirjoitti:

        Ahaa, oot kytkenyt tuollaisen toiminnon kännykkään, sulla on sitten ilmaisesti nettiyhteys käytössä kännykässäsi? Tarviiko kännykässä olla joku virustorjunta tai palomuuri, jos sitä käyttää nettiyhteydellä?

        Kai tässä itessään joku on, en tiedä. Ei ne meilit tuu mun puhelieen, lähettäjät ja otsikot vaan, sit ne voi käydä lukemassa halutessaan sieltä webmailista. Nettiä tulee kännyllä käytettyä tosi harvoin vain pakkotilanteessa, sillä tämmösessä pienessä näytössä kaikki merkit näyttää kärpäsenpaskoilta ;)


    • Mulla on joskus ollut tuo liittymä, missä sai lähettää tuhat tekstaria kuukaudessa hintaan 7,90 vai mitä se nyt olikaan. Vaihdoin liittymän jo kolmen-neljän kuukauden kuluttua, kun katsoin kännykän laskurista, että vaikka omasta mielestäni olin tekstaillut paljon, niin lukema oli jotain 150 siinä ajassa.. Nykyään mä käytän kännykkää vain tarpeellisiin puheluihin ja tekstareihin.

      Oon koristellut kännykän takakannen nallepuhin, nasun, tiikerin ja ihaan pikkutarroilla. :)

      • Jaa, jatkan vielä.. Pidän kännykkää aina päällä ja saatan pistää sen silloin äänettömälle, kun poika on päikkäreillä, ettei herää siihen ääneen. Öisin pidän kuitenkin äänet päällä. Mulla on myös herätyskello siinä, en siis tarvi erillistä herätyskelloa. Samoin merkkaan kaikki muistiinpanot ja kalenteriin tapaamiset ja muut menot. Navigaattori-ominaisuuttaa tulee käytettyä silloin tällöin. Mulla on myös nettisopimus, joten tulee poikettua facebookissa, sähköpostissa ja iltasanomien, yms. sivuilla tarvittaessa.


      • Ihana takakansi :)
        Minulla oli yhteen aikaan myös noita pikkutarroja kännykässä, tytöntyttö halusi aina koristella
        sitä.:)
        Juu, kyllä tuhat tekstaria kuukaudessa on niin hurja määrä, että vaatii vahvoja ranteita. Jännetupintulehdusksen vaara vaanii...Varmaan tekstareiden lähettäminen on vähentynyt paljolti netinkäytön lisääntymisen myötä, sähköposti vallanneet alaa viestintäkanavana.


    • jk

      vaui n iin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      49
      4985
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3277
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1412
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1245
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      957
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      728
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe