Vaarit vanhoja väkättelevät ja mummot muinaisia muistelevat.

Pakstori

Silti kaikki Raamatunkaan kohdat eivät anna lupaa jäädä muistelemaan ikuisesti vain vanhoja asioita:
Jesaja:"Älkää menneitä muistelko, katso minä luon uutta!". Ja tuhma suomalainen sananlasku:"Tikulla silmään joka menneitä muistelee!"

Voi olla varmempaa muistella niitä ihmisiä, jotka loivat ihmiskunnan perusteita, mutta uskotteko, että nuo henkilöt - KUKAAN HEISTÄ - ei enää ole elävänä keskuudessamme, elleivät normaalin oikean itämaisen uskonon tietämän inkarnaation kautta, mutta länsimaissa ei ole käsitystäkään siitä, kuka olisivat olleet, ellevät lue samaa henkeä itselleen kuin heillä oli, lukemalla omaelämänkertoja, satuja ja Raamattua tai vaikkapa Koraania, Bhagavad Gitaa, tai joitakin muita asioita, joissa on MUINAISEN maailman asioita, ja vanhoja ja nykyään JOSSAIN MÄÄRIN muutettuja lakeja paljon käsitelty.

Mutta nuorelle ihmiselle on varmempaa ja pelastevampaa olla hyvä kaveri omille ystävilleen ja rakastaa lähemmistä kuin itseään, mutta edelleen sama asia kuin Mooseksen silmäsilmästä laissa - varmaan siinä, että kaukana olevaa ei ole mahdollista kuin vihata.

En tiedä, tai ainakaan ole varma, onko TAIVAASEEN päässeillä persoonallisuksilla olemassaolo jossakin uudessa olomuodossa, esim muutos tietokonejärjeksi, tai samankaltaisessa inkaranaatiossa syntyä bio-olennoksi jollekin muualle maailmankaikkeuden planeetalle...

Jeesus itse sanoi - (Tuomaan evankeliumi - apokryfi) - ja nyt varmasti sanoisi jo niin nyt itsestäänkin: Olette hylänneet elävän, joka on edessänne ja puhuneet kuolleista, tilanteessa jossa opetuslpaset halusivat nähdä Jeesuksen olleen kaikkien 12 krijoituksiksi tapetun profeetan ruummillistuma. Juudas oli se, joka myi KAIKKI Jeesuksen opetukset kuvainnollisesti osaksi Raamattua, ja eivät tietysti olleet nekään kirjanoppineet ja farisijat inkarnaatioissaan niin tyhmiä että olisivat juutalaisiksi tavallisesti halunneet jäädä, vaan mennä paatoksella papattamaan tulevissa syntymissä Eurooppaan ja Amerikkaan uutta kristillistä uskoaan....

Ihmisten on yleensä täysin pakko puhua puhetilanteissa VAIN NIISTÄ asioista, jotka tuon yhteisön piirissä on tunntettua, mutta se on vain turhaa kuolemaa kerta toisensa jälkeen niille menneisyyden hengille, jotka tapamme kerta toisensa jälkeen uudestaan, kun muistamme ja joskus jopa äännämme oikein ristimänimensäkin.

1

82

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aukino

Synnistä, syytöksitä ja jopa syömisestä on typerä ajatus siinä, että luullaan sen olevan aina vain LAITONTA. Se on laitonta ja synti nousee esiin liian usein eli väärinä ajankohtina ja liian usein....
      Laki määrittää - ainakin Suomessa - synnin syksyksi tai ylipäänsä illaksi. Se on se, joka tappaa valon uudestaan muistelemaan menneitä, ja pistää vaavit petiin nukkumaan - ja jokaisen murhaamaan muuta luomakuntaa lautaselleen - mutta älkää luulko että sitäkään lakia - synnin lakia - on EHKÄ koskaan MEIDÄN MAAILMASSAMME mahdollista lopettaa ja rikkoa, ja varmaan niillä jotka ovat HENKISESTI syksyllä syntyineitä on suurempi siveys,suru tai mm. kunnia siinä, että etivät usko, että pelkää vanhurskaus pitää ketään ikuisesti elossa, muutakuin vanhana sen ajan, millä sillä on mahdollista hetken kituuttaa pahojen lakien maailmassa vielä elossa....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1692
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1508
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      37
      973
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      889
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      851
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      806
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      758
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      750
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      748
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      730
    Aihe