Omavanhurskas ihminen yrittää itse pelastaa itsensä omilla hyvillä teoillaan. Hän yrittää tehdä hyviä tekoja ja saada Jumalan hyväksynnän omilla ansioillaan. Hän luulee tai toivoo että Jumala hyväksyy hänet koska hän on omasta mielestään onnistunut niin hyvin että Jumalan on hyväksyttävä hänet. Hän on omasta mielestään hyvä ihminen ja parempi kuin monet uskovat. Hän osoittaa mielestään huonoja syntisiä uskovia ja sanoo: "Jos tuo mies/nainen pelastuu, niin kyllä minäkin vain pelastun. Enhän ole läheskään niin paha ihminen kuin tuo. En ole istunut vankilassa niin kuin jotkut uskovat, esimerkiksi tuo uskova tuossa."
Omavanhurskaus on syntiä koska:
1. Omavanhurskas ihminen rakentaa omaa tietä Jumalan luokse ohi Jeesuksen. Hän yrittää vältää Jeesuksen Kristuksen. Hän ei hyväksy Jeesusta Pelastajakseen.
Jeesus on ainoa tie Jumalan luokse (Joh 14:6).
Jeesus on ainoa Pelastaja (Apt 4:14, 13:47).
2. Omavanhurskas ihminen luulee voivansa ansaita pelastuksen Jumalalta omilla teoillaan. Kukaan ei pelastu omilla ansioillaan. Pelastus on uskosta Jeesukseen (Room 3:26,28,30, 4:5, Gal 2:16, 3:22-26, Apt 10:43, 16:30-31, 26:18)
ja armosta (Ef 2:4-10, Tiit 2:11, Joh 1:14-17, 1 Kor 1:4).
3. Omavanhurskas ihminen hyljätessään Jeesuksen halveksii Jeesuksen hänelle hankkimaa vanhurskautta ja sovitusta (Room 1:16, 1 Kor 1:17-21).
Hän ei anna Jeesuksen sovittaa itseään Jumalan kanssa (2 Kor 5:18 - 6:2). Hän ei katso tarvitsevansa Jeesusta.
4. Koska omavanhurkas ihminen rakentaa omaa vanhurskauttaan joka hänen mielestään kelpaa tai tulee kelvata Jumalalle, hän ei alistu Jumalan vanhurskauden alle (Room 10:1-4).
5. Hän halveksii elämässä kovia kokeneita mielestään suuria syntisiä Jumalan lapsia. Näin hän halveksii myös heidän Herraansa ja Jumalaansa ja Hänen Sanaansa.
Ratkaisu omavanhurskauden syntiin;
1. Tunnusta Jumalalle että Hän on oikeassa kun Hän sanoo että kaikki ihmiset ovat tehneet syntiä ja ovat syntisiä.
2. Tunnusta että sinä itsekin olet syntinen etkä kykene pelastamaan itseäsi. Tunnusta että tarvitset Jeesusta Kristusta ja että olet riippuvainen Hänestä pelastuaksesi.
3. Tule sydämesi päätöksellä Jeesuksen luokse. Pyydä Jeesukselta Kristukselta syntisi anteeksi.
4. Pyydä Jeesusta Kristusta tulemaan elämääsi Herraksesi, Vapahtajaksesi ja Pelastajaksesi.
5. Luovuta itsesi kokonaan Jumalalle sellaisena kuin olet.
6. Kiitä Jeesusta pelastuksesta jonka Hän on nyt sinulle antanut ja kiitä Häntä myös syntiesi anteeksiantamisesta.
7. Tunnusta Jeesus Herraksesi niille ihmisille joiden kanssa olet päivittäin tekemisissä ja perheesi jäsenille.
8. Ota yhteyttä paikkakuntasi uskoviin ja kerro että olet tehnyt uskon ratkaisun ja että olet ottanut Jeesuksen vastaan Herraksesi ja uskot Häneen ainoana Pelastajanasi.
9. Lue Raamattua Uuden Testamentin puolelta.
OMAVANHURSKAUS ON YLPEYTTÄ JA SYNTIÄ
19
112
Vastaukset
Ja taas väärä jae
>>>Jeesus on ainoa Pelastaja (Apt 4:14, 13:47).Tunnen miehen joka on Kristuksessa.
Hänkin yritti välttyä Jeesukselta Kristukselta. Hän yritti rakentaa omatekoista tietä Jumalan luokse. Hän yritti ensin rakentaa omaa vanhurskauttaan joka kelpaisi Jumalalle ja joka pelastaisi hänet. Miksi hän niin teki ja miten siinä sitten kävi, voit lukea tästä
http://www.jaikal.se/48683125- l-h
tunnen miehen---- onko se se sama mies,joka peilista sinua kahtoo?
Sama äijänkäppänähän se peilistä minua pällistelee.
Ei se äijä kovin vanhurskaalta näytä mutta sehän onki vain minun mielipide ja sillä nyt ei ole mitään arvoa. Mutta koska Jumala väittää sille että se on nyt vanhurskas Kristuksessa Jeesuksessa, niin sen häätyy uskoa se.Kun minä katson peiliin, sieltä katsoo vastaan pedon kuva.[Ps.49:13,21 beast] Jumalasta syntynyt Jumalan kuva ei näy peiliin katsomalla, sillä se on salattu, sisällinen luonnekuva, niin kuin Jumalakin on näkymätön ja salattu, [Rm.7:22; Ef.3:16; 1.Piet.3:4]]
"OMAVANHURSKAUS ON YLPEYTTÄ JA SYNTIÄ Omavanhurskas ihminen yrittää itse pelastaa itsensä omilla hyvillä teoillaan. Hän yrittää tehdä hyviä tekoja ja saada Jumalan hyväksynnän omilla ansioillaan."
Hyvät teot on siis Jaikalilla syntiä ja pahat teot ei ole.
Jos puoletkaan ihmisistä käyttäytyisi sinun mallisi mukaan, niin kansakunta olisi hetkessä tuhon oma.
Sulla on siis hyvän ja pahan suhteen käänteinen kuva muihin ihmisiin verrattuna.
Luther kyllä opetti että mitä enemmän tekee syntiä, sen suurempi on armo, mutta ei hän niin pitkälle mennyt että olisi kääntänyt hyvät teot pahoiksi ja päinvastoin.- ei nimmaria
Peku, omavanhurskaus on sitä, että ihminen luulee tekevänsä hyvää, tehdessään pahaa. Esim. että ihminen hylkää Raamatun opetuksen ollen kaiken sietävä. Sietää liitot, joita Jumala ei siedä, sietää käskyjen rikkomiset ja kaiken pahuuden ollen olevinaan niin hyvä ja sietävä ihminen. Ei ihmisen luulema hyvyys ole sitä hyvyyttä, mitä Jumala vaatii omiltaan. Omavanhurskas on itsensä ja muiden mielestä hyvä ihminen, mutta todellisuudessa onkin Jumalan Sanan hylkääjä. Uskovainen ihminen rakastaa kaikkia lähimmäisiä, ei syytä, ei panettele, mutta ei myös yhdy Jumalan Sanan vastaisiin tekoihin. Uskovainen puhuu Sanaa, ei maailmaa. Siksi uskovaiset ovat vihattuja monille, mutta monille he ovat rehellisyydessään esimerkkejä ja rakastettuja. Uskovaisen malli on Jeesus Kristus ja uskovaiset tuntevat Jeesuksen.
>>>Hyvät teot on siis Jaikalilla syntiä ja pahat teot ei ole.
Jos puoletkaan ihmisistä käyttäytyisi sinun mallisi mukaan, niin kansakunta olisi hetkessä tuhon oma.
Sulla on siis hyvän ja pahan suhteen käänteinen kuva muihin ihmisiin verrattuna.jaikal kirjoitti:
>>>Hyvät teot on siis Jaikalilla syntiä ja pahat teot ei ole.
Sulla on siis hyvän ja pahan suhteen käänteinen kuva muihin ihmisiin verrattuna.Jumala näytti minulle yöllisessä näyssä minun entisen elämäni jota olin elänyt uskosta osattomana. Tämä tapahtui melko pian uskoon tuloni jälkeen.
Näin unessa entisen elämäni. Siinä ei ollut yhtään puhdasta kohtaa. Kaikki, koko elämäni, oli hirvittävän saastan peittämää. Siis hyvätkin tekoni olivat Jumalan mielestä saastaa. Minä olin tuossa unessa sivusta katsojana. Olin nyt uusi luomus. Katselin sivusta elämää jota olin elänyt. Kauhistuin ja yritin välttää tuota iljettävää saastaa jota näin kaikkialla niin että se ei vain sattuisi koskemaan minuun saastuttaisi minua.
Jumalan Sana todistaa meidän oman vanhurskautemme parhaimmillaankin olevan iljettävän likainen vaate Jumalan edessä. Näin siis entisen uskosta osattoman elämäni Jumalan "silmälasien" läpi.
Kaikki meidän oma vanhurskautemme on kuin saastainen vaate. Mutta jos heitämme viimeisenkin viikunapuun lehden pois ja alastomina ilman omia kyhäelmiämme pysähdymme Jumalan kutsuessa meitä, pukee Hän meidät Kristukseen. Ja silloin meidän hyväksemme luetaan Hänen vanhurskautensa.
- jaikal.se
Niinson kaikessa lyhykäisyydessään.
Kiitos KAIKISTA kirjoituksistasi.
- anteeksiantamus
Miten käsität syntien anteeksiantamuksen? Onko se niin, kun tunnustat syntisi Jumalalle ja tahdot ottaa syntien anteeksiantamuksen vastaan, kuten otit uskoontulosikin niin olet saanut anteeksi syntisi?
Mutta se saattaa hyvinkin olla pelkkä suun tunnustus jota pidät syntien anteeksisaamisena aivan samoin kuin kirkossa vuoden lopulla menevät pakanat ehtoolliselle saamaan vuoden synnit anteeksi ottamalla vastaan anteeksiantamus.Oletko jo lyönyt tyhmän pääsi tuohon vastaan ottamiseen, tai henk.koht. ratkaisuun?
Ette siis eroa teoista kirkon jumalattomien kanssa vaikka kehtaatte heitä haukkua pitäen heitä pilkkanaan.
Joten sanon vain että jos Jumala ei anna syntejä anteeksi vaan jostain syystä pidättää itseuskoisen synnit, niin anteeksisaaminen ei ole uskon ratkaisu ei anteeksiantamuksen vastaanottamista vaan Jumala näkee kenelle antaa synnit anteeksi ja keiltä sen pidättää..Anteeksiantamus onkin kallis suuri asia. Se on; Jumala ei lue meille meidän rikkomuksiamme. Hän ei tee meille rikkomustemme mukaan.
Rikkomukset on, ne ei mihinkään häviä, mutta Jumala ei tee meille meidän rikkomustemme ja pahojen tekojemme mukaan. Se on armoa.
Sama Jumalaa vastaan rikkonut syntinen olen nyt, kuin ennen uskoon tuloani, mutta nyt kun olen Jeesuksessa, niin Jumala ei lue minulle minun rikkomuksiani, vaan armahtaa. Sama syntisäkki olen tänäkin päivänä, mutta jos Jeesuksessa pysyn, niin tuomio on vapauttava.
Mutta jos Jeesuksen hylkään, niin kaikki ne synnit, mitä ennen uskoontuloa tein ja uskossakin, luetaan turmiokseni. Ei ne synnit mihinkään hävinneet, vaikka ne anteeksi sainkin. Musta ei tullut synnitöntä. Jos joku olisi nuoruudestaan saakka tehnyt pahoja syntejä jatkuvasti ja hän kasikymppisenä tulisi uskoon, niin hän saisi kaiken sen anteeksi ja tuomio olisi vapauttava. Mutta jos tämä samainen sitten kasivitosena hylkäisi Jeesuksen ja uskomattomana kuolisi, niin kaikki ne koko elämän synnit tulisi tuomiolla häntä vastaan.
Ei ne synnit siis mihinkään katoa. Kaikki me olemme syntisäkkejä. Ero on vain siinä, että toiset syntisäkit on armahdettuja ja toiset ei.jari-pek-ka kirjoitti:
Anteeksiantamus onkin kallis suuri asia. Se on; Jumala ei lue meille meidän rikkomuksiamme. Hän ei tee meille rikkomustemme mukaan.
Rikkomukset on, ne ei mihinkään häviä, mutta Jumala ei tee meille meidän rikkomustemme ja pahojen tekojemme mukaan. Se on armoa.
Sama Jumalaa vastaan rikkonut syntinen olen nyt, kuin ennen uskoon tuloani, mutta nyt kun olen Jeesuksessa, niin Jumala ei lue minulle minun rikkomuksiani, vaan armahtaa. Sama syntisäkki olen tänäkin päivänä, mutta jos Jeesuksessa pysyn, niin tuomio on vapauttava.
Mutta jos Jeesuksen hylkään, niin kaikki ne synnit, mitä ennen uskoontuloa tein ja uskossakin, luetaan turmiokseni. Ei ne synnit mihinkään hävinneet, vaikka ne anteeksi sainkin. Musta ei tullut synnitöntä. Jos joku olisi nuoruudestaan saakka tehnyt pahoja syntejä jatkuvasti ja hän kasikymppisenä tulisi uskoon, niin hän saisi kaiken sen anteeksi ja tuomio olisi vapauttava. Mutta jos tämä samainen sitten kasivitosena hylkäisi Jeesuksen ja uskomattomana kuolisi, niin kaikki ne koko elämän synnit tulisi tuomiolla häntä vastaan.
Ei ne synnit siis mihinkään katoa. Kaikki me olemme syntisäkkejä. Ero on vain siinä, että toiset syntisäkit on armahdettuja ja toiset ei.Näin on, jari-pek-ka,! Jumala ei tumitse meitä, vaan meidän pahat tekomme.
Miika 7
19 "Hän armahtaa meitä jälleen, polkee maahan meidän pahat tekomme. Kaikki heidän syntinsä sinä heität meren syvyyteen."
Mutta kaikki salatut ja tunnustamattomat teot Jumala tuo esille:
Saarnaaja 12
14 Sillä Jumala tuo kaikki teot tuomiolle, joka - k o h t a a
k a i k k e a - s a l a s s a - o l e v a a, - olkoon se hyvää tai pahaa.Teet niin hyviä kysymyksiä että piti kirjautua sisään vastaamaan.
>>>Miten käsität syntien anteeksiantamuksen? Onko se niin, kun tunnustat syntisi Jumalalle ja tahdot ottaa syntien anteeksiantamuksen vastaan, kuten otit uskoontulosikin niin olet saanut anteeksi syntisi?>Mutta se saattaa hyvinkin olla pelkkä suun tunnustus jota pidät syntien anteeksisaamisena aivan samoin kuin kirkossa vuoden lopulla menevät pakanat ehtoolliselle saamaan vuoden synnit anteeksi ottamalla vastaan anteeksiantamus.>Oletko jo lyönyt tyhmän pääsi tuohon vastaan ottamiseen, tai henk.koht. ratkaisuun?jari-pek-ka kirjoitti:
Anteeksiantamus onkin kallis suuri asia. Se on; Jumala ei lue meille meidän rikkomuksiamme. Hän ei tee meille rikkomustemme mukaan.
Ei ne synnit siis mihinkään katoa. Kaikki me olemme syntisäkkejä. Ero on vain siinä, että toiset syntisäkit on armahdettuja ja toiset ei.>>>Sama Jumalaa vastaan rikkonut syntinen olen nyt, kuin ennen uskoon tuloani, mutta nyt kun olen Jeesuksessa, niin Jumala ei lue minulle minun rikkomuksiani, vaan armahtaa. Sama syntisäkki olen tänäkin päivänä, mutta jos Jeesuksessa pysyn, niin tuomio on vapauttava.
jaikal kirjoitti:
>>>Sama Jumalaa vastaan rikkonut syntinen olen nyt, kuin ennen uskoon tuloani, mutta nyt kun olen Jeesuksessa, niin Jumala ei lue minulle minun rikkomuksiani, vaan armahtaa. Sama syntisäkki olen tänäkin päivänä, mutta jos Jeesuksessa pysyn, niin tuomio on vapauttava.
>>> mutta nyt kun olen Jeesuksessa, niin Jumala ei lue minulle minun rikkomuksiani, vaan armahtaa.>Jumala ei lue minulle minun rikkomuksiani
Aloittaja jatkaa "puhtaan uskon" aatetta.
Pitää vannoa jonkin nimiin eikä muuta. Silloin on taivas auki kaikelle mahdolliselle.
Pelkistettynä se merkitsisi, ettei käännytystyötä tai mitään työtä järjestön ylläpitämiseksi voisi tehdä. Jopa ajattelu olemien tuomista välttämättömyyksistä olisi syntiä.
Puhdas usko olisi taivaan linnun kaltainen. Sekään ei työtä tee ja silti safka tulee suuhun.
Jaikal yrittää seuraavaa: Joka ei ole puolellamme, on meitä vastaan. Hänen tarjkoituksensa on eristää uskovat yhteiskunnassa muista ihmisistä. Hän yrittää mahdottomasta todellista.
Uskova joutuu olemaan yhteyksissä muidenkin kanssa ja hankkimaan toimeentuloa. opiskelemaan ym. Eristäytyminen on mahdotonta ja sen esittäminenkin rikollista. Suljettujen uskonjärjestöjen epämoraalista on surullisia todisteita.
Moraalin eli käyttäytymisen ja uskon erottaminen toisistaan on raakalaismaista houretta.
Ateistille uskova ei ole vastakohta tai vihollinen. Aatteista kiistellään, työtä tehdään rinnakkain.
Jos Jumala, josta tunnutaan niin paljon tiedettävän, on sellainen, että hyväksyy uskovan ilman moraalia, on tavallinen tolvana.>>>Jaikal yrittää seuraavaa: Joka ei ole puolellamme, on meitä vastaan. Hänen tarjkoituksensa on eristää uskovat yhteiskunnassa muista ihmisistä.
>>> Eristäytyminen on mahdotonta ja sen esittäminenkin rikollista. Suljettujen uskonjärjestöjen epämoraalista on surullisia todisteita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 25510912
- 1286932
- 955613
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa334918- 504198
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta303729- 613474
On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323412Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru222888- 582660