Vaimoni on feministi

ylpeä siitä

Vaimoni on johtaja niin työssään kuin kotonakin.Hänen tahtonsa on laki perheessämme.Olen hänelle ensisijaisesti alainen ja kotiapulainen sekä lasten isä.Käytännössä pyöritän kodin rutiineja hänen ohjeittensa mukaisesti.Hän hallitsee perheen taloutta ja omaisuutta, jopa minunkin pientä palkkaani, joka menee yhteiselle tilille.Olen sopeutunut elämäntapaamme ja mielestäni minulla on rakastettava ja hyvin viisas vaimo sekä tasapainoiset lapset.Vaimoni kannattaa feminismiä ja naisten tasa-arvoa.Perheessämme nämä ihanteet ovat enemmän teoriaa kuin käytäntöä vai onko? Olen kuitenkin huomannut että valtaosassa parisuhteita nainen on se joka sanoo sen viimeisen sanan.Kuitenkin mediassa, kuten tälläkin palstalla valitetaan naisten tasa-arvottomuutta.Jotkut naiset korjaavat epäkohtia omalta osaltaan ja kanssasisarten osalta ja toiset valittavat.Onhan sekin työnjako.

6

279

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mdskfmdöadz

No hyvä.

Vaikutat tyytyväiseltä. Eiköhän ole jokaisen perheen oma asia kuinka se tällaiset asiat hoitaa.

• Herätyskellot

Haha!
      Olisi voinut olla vähän eri ääni kellossa, jos olisit nainen ja olisit ilmoittanut olevasi tyytyväinen kun mies määrää perheessäsi. Siis kritisoijia ja hätänumeroon soittajia olisi riittänyt...

• 10000001

Ai "Mieheni on sovinisti ja blaa, blaa, blaa" ?

"Sovinisti" olisi tässä tapauksessa jo lähtökohtaisesti niin negatiivisesti värittynyt termi, että se määrittelisi viestin sisällön toisenlaiseksi. Kokeile laittaa teksti ilman aatteellisa kytkentöjä, huomaat varmaan eron.

• Kliseet lentää

Ei sovinismi ja feminismi ole toistensa vastakohtia. Moni feministi voi olla tosi paha sukupuolisovinisti.Onko vaikeaa ? Katsokaa sovinistin määritelmä. Missään ei lue että se on nimenomaan mies.

• Sovinismia

Toi on totta. Sovinismin määritelmän mukaan sovinismia on, josk joku ryhmä, siis mikä tahansa ryhmä, pitää itseään muita parempana, etevämpänä, arvokkaana jne. Ei siis välttämättä miehet, vaan yhtä hyvin jokin kansa tai etninen ryhmä tai naisetkin, kuten tapahtuukin.

• trolli...

Haha tää on trolli

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1248
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      914
    3. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      884
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      22
      818
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      283
      723
    6. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    7. Ei enää kauaa rakkaani

Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      33
      617
    9. Oletko miettinyt sitä

Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      571
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      125
      540
    Aihe