.....ja Isä. Jeesus on hänen Poikansa. Mihin totuuteen sinä uskot?
Raamatun mukaan Jeesus on tie, totuus ja elämä: hän on ainoa tie Isän tykö. Raamatun mukaan on vain yksi Jumala, joka on Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä. Isä ja Poika ovat yhtä keskenään, mutta Isä on eri kuin Poika, ja on vallassa Poikaa suurempi.
Suuri osa kristityistä ei usko Raamatun kaikkea ilmoitusta Jumalasta ja hänen luonnostaan, vaan on muodostanut itselleen toisenlaisen kuvan Jumalasta kuin Raamattu antaa.
On vain yksi Jumala ja kaiken Isä, Jeesuksen Kristuksen Jumala
42
87
Vastaukset
- EL. a..K.IM
Balttikselle27.10.2011 14:11
Sä et nyt oikein hahmota koko kuviota noista jutuista.
Èi minussa itsestäni mitään ole`.
`Vaikka puhuisin Enkeleiden kieltä...`.
Ja varsinkaan sitä: `Niinkuin Isä on minussa`. juttua. Balttikselle sanoi :
On vain yksi Jumala ja kaiken Isä, Jeesuksen Kristuksen Jumala
15:28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.
__
Jeesuksen alkuperästä :
Miika:
5:2 Mutta sinä, Beetlehem Efrata, joka olet vähäinen olemaan Juudan sukujen joukossa, sinusta minulle tulee se, joka on oleva hallitsija Israelissa, jonka alkuperä on muinaisuudesta, iankaikkisista ajoista.
___
Pyhä Henki on Jeesuksen lähettämä ja erillinen :
Johanneksen evankeliumi:
15:26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta- Balttis pertsalle
Jeesus puhui toisin kuin sinä: erillisestä Isästä ja Pojasta, sillä Hän sanoi:
Joh.10:30:ssä: >> Minä ja Isä olemme yhtä. > En MINÄ jätä teitä orvoiksi, MINÄ tulen teidän tykönne.
Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää MINUA näe, MUTTA TE NÄIETTÄ MINUT; koska MINÄ elän, niin tekin saatte elää. SINÄ PÄIVÄNÄ TE YMMÄRRÄTTE, että MINÄ OLEN ISÄSSÄNI, JA TE OLETE MINUSSA, JA MINÄ TEISSÄ Balttis pertsalle kirjoitti:
Jeesus puhui toisin kuin sinä: erillisestä Isästä ja Pojasta, sillä Hän sanoi:
Joh.10:30:ssä: >> Minä ja Isä olemme yhtä. > En MINÄ jätä teitä orvoiksi, MINÄ tulen teidän tykönne.
Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää MINUA näe, MUTTA TE NÄIETTÄ MINUT; koska MINÄ elän, niin tekin saatte elää. SINÄ PÄIVÄNÄ TE YMMÄRRÄTTE, että MINÄ OLEN ISÄSSÄNI, JA TE OLETE MINUSSA, JA MINÄ TEISSÄbalttis sanoi :
Sinun näkemyksesi pertasa2012 olisi luokiteltu "areolaisuudeksi",
1.Korinttolaiskirje:
15:28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.
________
Miika:
5:2 Mutta sinä, Beetlehem Efrata, joka olet vähäinen olemaan Juudan sukujen joukossa, sinusta minulle tulee se, joka on oleva hallitsija Israelissa, jonka alkuperä on muinaisuudesta, iankaikkisista ajoista.
_______
Johanneksen evankeliumi :15:26
15:26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta- Balttis pertaslle
Nyt ymmärsit minun iroittaneen muka tekstin perusteella Pyhän Hengen, ja Kristuksen Hengen ikäänkiun toisistaan, vaikka Jeesus palasi ominensa tykö, maailmansta salatusti aivan kuten Hän Joh.14-luvussa luvpasi, tehdä tämän Puolustajan ilmaantuessa, Jumalan ilmenemisen kolmantena persoonana:
>> Minä olen rukoileva Isää, ja Hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti, Totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, KOSKA SE EI NÄE HÄNTÄ, EIKÄ TUNNE HÄNTÄ; MUTTA TE TUNETTE HÄNET, sillä Hän pysyy TEIDÄN TYKÖNÄNNE JA ON TEISSÄ OLEVA.
[ Sitten katso, miten hän antaa sisällön tälle Hengelle personoiden sen omilleen: ]
En MINÄ JÄTÄ TEITÄ ORVOIKSI, MINÄ TULEN TEIDÄN TYKÖNNE*.
Vielä vähän aikaa (ristinkuolemaan), niin maalmana ei enää Minua näe, mutta TE NÄETTE MINUT, koska Minä elän (siis ylösnoustuani kuolleista), niin tekin saatte elää.
*Sinä PÄIVÄNÄ TE YMMÄRRÄTTE ( - siis kun Hän palaa takaisin Pyhässä Hengessä, sisällisesti omiinsa ylösnouseena.) ETTÄ MINÄ OLEN ISÄSSÄNI, JA TE OLETTE MINUSSA, JA MINÄ TEISSÄ. (Silloin ei pekuloida enää mistään yhtä, vai, kahta eri olemusta opeista, eli "homioioo" filosofioista, kun ylösnuossut Jeesus ilmestyy Hengessä omiensa sisällä, siis heissä ja inessiivissä ! )
Jolla on Minun säädökseni ( - Balttis pertasalle
pertsa2012 kirjoitti:
balttis sanoi :
Sinun näkemyksesi pertasa2012 olisi luokiteltu "areolaisuudeksi",
1.Korinttolaiskirje:
________
Miika:
_______
Johanneksen evankeliumi :15:26
15:26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minustaEi se ole sinun vikasi jos olet näissä, monien ymmärrykelle ylivoimaisen vaikeissakin asiossa "pudonnut kärryitä", sillä koko ensimmäisten vuosisatojen historia on täynnä näitä "kärryiltä pudonneitä", jotka tekivät näisttä asiosta lihallisia kiistoja keskenään, syytellen ja pannaankin julistellen toisiaan kokouksissaan, mutta tietty vastuu esitettyihin "varmoihin väittämiin" sisältyy, eli se koskee niin minua kuin sinuakin. Kun totesin sinut opiltasi "areolaiseksi", en varsinaisesti tehnyt muuta kuin kerroin sinulle, että esittämäsi näkemysten edustajia nimitetään tuolla historian saatossa annetulla nimelle, jota käytetään nimenomaan tämä opin esittäjän Areioksen näkemyksistaä, ja hänen historiallisista seuraajistaan.
Itse näen että olet, mielestäni ikääkuin samassa asemassa, suhteessasi Jumalan Poikaan, kuin opetuslapsi nimeltä Filippus, jota Jeesus opetti tuntemaan Isään Hänessä ilmestyneenä, nimenomaan Joh.14:sta luvussa, ja siksi suosittelen sinulle sen luvun huolellista ja tarkkaa sisältömerkitysten ja ajatusten tutkiskelua sydämessäsi, jae jakeelta - yhtään sanaa sivuuttamatta, rauhallisesti niiden sisöltöä miettien sydämessäsi ja mielessäsi, - tutkiskellen sitä Hengessä. Balttis pertasalle kirjoitti:
Ei se ole sinun vikasi jos olet näissä, monien ymmärrykelle ylivoimaisen vaikeissakin asiossa "pudonnut kärryitä", sillä koko ensimmäisten vuosisatojen historia on täynnä näitä "kärryiltä pudonneitä", jotka tekivät näisttä asiosta lihallisia kiistoja keskenään, syytellen ja pannaankin julistellen toisiaan kokouksissaan, mutta tietty vastuu esitettyihin "varmoihin väittämiin" sisältyy, eli se koskee niin minua kuin sinuakin. Kun totesin sinut opiltasi "areolaiseksi", en varsinaisesti tehnyt muuta kuin kerroin sinulle, että esittämäsi näkemysten edustajia nimitetään tuolla historian saatossa annetulla nimelle, jota käytetään nimenomaan tämä opin esittäjän Areioksen näkemyksistaä, ja hänen historiallisista seuraajistaan.
Itse näen että olet, mielestäni ikääkuin samassa asemassa, suhteessasi Jumalan Poikaan, kuin opetuslapsi nimeltä Filippus, jota Jeesus opetti tuntemaan Isään Hänessä ilmestyneenä, nimenomaan Joh.14:sta luvussa, ja siksi suosittelen sinulle sen luvun huolellista ja tarkkaa sisältömerkitysten ja ajatusten tutkiskelua sydämessäsi, jae jakeelta - yhtään sanaa sivuuttamatta, rauhallisesti niiden sisöltöä miettien sydämessäsi ja mielessäsi, - tutkiskellen sitä Hengessä.Balttis pertsalle sanoi :
Ei se ole sinun vikasi jos olet näissä, monien ymmärrykelle ylivoimaisen vaikeissakin asiossa "pudonnut kärryitä", sillä koko ensimmäisten
pertsa2012 kirjoitti:
Balttis pertsalle sanoi :
Ei se ole sinun vikasi jos olet näissä, monien ymmärrykelle ylivoimaisen vaikeissakin asiossa "pudonnut kärryitä", sillä koko ensimmäisten
elämyksiä.Juuri tätä tarkoitan, ei Pyhä Henki ei ole eikä tee mitään itsestään, eikä sitä tule rukoilla tai palvoa, kuten olen todennut myös tehtävän, uusissa ja yhä laajenevissa, Hengen kokoemuksia paikalle imuroivissa, ja stimuloivissa lahkoissa onen nähnyt tehtävän. Rukoilen Isää Pojan nimessä:Joh.15.16, ja myös Poikaa kuten:Joh.14:13,14:sta.
Mitä näihin ymmärtämisen asiohin tulee, tärkeitä uskovalle on että: Hän uskoo Jumalan Poikaan, sillä Hänessä on se elämä, jonka Jumala on meille lahjoittanut, kuten Hän sanasaan mielle todistaa: 1 Joh.5:9-13.
Tämä Kristuksen sisällinen tunteminen, on sensijaan armolahjaa, tämä Jumalan salaisuuden tuntemisekisi paremmin, ja juuri se sai Paavalin kirjoittamaan: "en enää ole minä, vaan Kristus elää minussa": Gal.2:20;ntä. Hän ei myöskään sano, kuten eräs kirjoittaja onkin oikein keskusteluu osallistuen antanut ymmärää, "olevansa itse Kristus", vaan elävänsä kuitenkin lihassaan "uskossa Häneen". - Balttis pertsalle
Balttis pertsalle kirjoitti:
Juuri tätä tarkoitan, ei Pyhä Henki ei ole eikä tee mitään itsestään, eikä sitä tule rukoilla tai palvoa, kuten olen todennut myös tehtävän, uusissa ja yhä laajenevissa, Hengen kokoemuksia paikalle imuroivissa, ja stimuloivissa lahkoissa onen nähnyt tehtävän. Rukoilen Isää Pojan nimessä:Joh.15.16, ja myös Poikaa kuten:Joh.14:13,14:sta.
Mitä näihin ymmärtämisen asiohin tulee, tärkeitä uskovalle on että: Hän uskoo Jumalan Poikaan, sillä Hänessä on se elämä, jonka Jumala on meille lahjoittanut, kuten Hän sanasaan mielle todistaa: 1 Joh.5:9-13.
Tämä Kristuksen sisällinen tunteminen, on sensijaan armolahjaa, tämä Jumalan salaisuuden tuntemisekisi paremmin, ja juuri se sai Paavalin kirjoittamaan: "en enää ole minä, vaan Kristus elää minussa": Gal.2:20;ntä. Hän ei myöskään sano, kuten eräs kirjoittaja onkin oikein keskusteluu osallistuen antanut ymmärää, "olevansa itse Kristus", vaan elävänsä kuitenkin lihassaan "uskossa Häneen".Lisäys sanoihin pertaslle: Jumala ei siis suinkaan sano että: Hänen olemusensa salaisuuksien, tarkasti ja oikein ymmärtävä vain omistaa elämä, vaan Jumala todistaa että: uskossa: "omistava Pojan, omistaa elämän iäisen", ja tämän Hän tekee myös tiedoksi Poikaansa antamassaan todistuksessa Pojastaan: eli Hänee uskoville: 1 Joh.5:4-13.
Balttis pertsalle kirjoitti:
Lisäys sanoihin pertaslle: Jumala ei siis suinkaan sano että: Hänen olemusensa salaisuuksien, tarkasti ja oikein ymmärtävä vain omistaa elämä, vaan Jumala todistaa että: uskossa: "omistava Pojan, omistaa elämän iäisen", ja tämän Hän tekee myös tiedoksi Poikaansa antamassaan todistuksessa Pojastaan: eli Hänee uskoville: 1 Joh.5:4-13.
Balttis sanoi :
Rukoilen Isää Pojan nimessä
_____
Juuri tuo oli se tärkeä juttu jota olen myös aprikoinut.
Joh. :
15:16 Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi.
- dikduk
kaksi jumalaa, ihan totta, kristinusko on monijumalainen vaikka aina yritätte selittää että ei ole. Vallanjakokin jumalten välillä sovittu.
- Balttis
Tässä sinä nyt päässet ilkkumaan, sekä syyttämään kristittyjä jotka eivät vielä ymmärrä mitä on Isän ja Pojan oleminen yhtä, eli "echad" sen sanan sisällisessä merkityksessä, koska he ovat Fipuppusen kaltaisia opetuslapsia jota eivät ole ymmrätänee sitä Poika on Isässä ja Isä on Pojassa: Joh.14:10; eivätkä sitä usko todeksi, mitä Jeesus todistti: Joh.10:30; >> Minä ja Isä olememme yhtä. > Ja tunnetusti suuri on jumalisuuden salaisuus:Hän [siis persoona ], joka on ilmesetynyt lihassa, vanhurskautunut Hengessä, näytttäytynyt enkeleille, julistettu pakanain keskuudessa, uskottu maailmassa, otettu ylös kirkkauteen. >> Ja palannut takaisin Pyhässä Henessä, maailmalle salatusti, täyttämällä lupausensa omileen: "En Minä jätä teitä orvoiksi, Minä tulen teidän tykönne... ja olen teissä oleva." Joh.14:18-20.
Sinä itse myös dikduk, kuulut niihin myös jotka esineellisitävät Jumalan, sinä tosin yhdeksi, mutta mitä erinomaista sillä teet, sillä "niinhän riivaajatkin uskovat ja vapisevat". Jumala on sinulle neljä kuollutta kirjainta ja epäjumala nimeltä "Tetragrammaton" - vain tyhjänä sisällyksettömänä suun tunnustuksena, - sitä hokien. - dikduk
Balttis kirjoitti:
Tässä sinä nyt päässet ilkkumaan, sekä syyttämään kristittyjä jotka eivät vielä ymmärrä mitä on Isän ja Pojan oleminen yhtä, eli "echad" sen sanan sisällisessä merkityksessä, koska he ovat Fipuppusen kaltaisia opetuslapsia jota eivät ole ymmrätänee sitä Poika on Isässä ja Isä on Pojassa: Joh.14:10; eivätkä sitä usko todeksi, mitä Jeesus todistti: Joh.10:30; >> Minä ja Isä olememme yhtä. > Ja tunnetusti suuri on jumalisuuden salaisuus:Hän [siis persoona ], joka on ilmesetynyt lihassa, vanhurskautunut Hengessä, näytttäytynyt enkeleille, julistettu pakanain keskuudessa, uskottu maailmassa, otettu ylös kirkkauteen. >> Ja palannut takaisin Pyhässä Henessä, maailmalle salatusti, täyttämällä lupausensa omileen: "En Minä jätä teitä orvoiksi, Minä tulen teidän tykönne... ja olen teissä oleva." Joh.14:18-20.
Sinä itse myös dikduk, kuulut niihin myös jotka esineellisitävät Jumalan, sinä tosin yhdeksi, mutta mitä erinomaista sillä teet, sillä "niinhän riivaajatkin uskovat ja vapisevat". Jumala on sinulle neljä kuollutta kirjainta ja epäjumala nimeltä "Tetragrammaton" - vain tyhjänä sisällyksettömänä suun tunnustuksena, - sitä hokien.sama olento joista sama olento antaa vallan takaisin toiselle samalle? Minä puhun selkokieltä ei ole muuta Jumalaa kuin Jahve ei ulokkain ei sisäkkäin, ei missään, ei ole ,ei ole ollut eikä tule.Tämä on juutalaisuutta ja kristinusko on jotain muuta eikä tässä sanomassasi ole mitään järkeä :
"Sinä itse myös dikduk, kuulut niihin myös jotka esineellisitävät Jumalan, sinä tosin yhdeksi, mutta mitä erinomaista sillä teet, sillä "niinhän riivaajatkin uskovat ja vapisevat". Jumala on sinulle neljä kuollutta kirjainta ja epäjumala nimeltä "Tetragrammaton" - vain tyhjänä sisällyksettömänä suun tunnustuksena, - sitä hokien. "
En minä hoe mitä muuta kuin mitä heprealaiset kirjoitukset sanovat ja lainaan Jesajaa sinusta "ilmeistä epäjumalanpalvelijaa." - Balttis
dikduk kirjoitti:
sama olento joista sama olento antaa vallan takaisin toiselle samalle? Minä puhun selkokieltä ei ole muuta Jumalaa kuin Jahve ei ulokkain ei sisäkkäin, ei missään, ei ole ,ei ole ollut eikä tule.Tämä on juutalaisuutta ja kristinusko on jotain muuta eikä tässä sanomassasi ole mitään järkeä :
"Sinä itse myös dikduk, kuulut niihin myös jotka esineellisitävät Jumalan, sinä tosin yhdeksi, mutta mitä erinomaista sillä teet, sillä "niinhän riivaajatkin uskovat ja vapisevat". Jumala on sinulle neljä kuollutta kirjainta ja epäjumala nimeltä "Tetragrammaton" - vain tyhjänä sisällyksettömänä suun tunnustuksena, - sitä hokien. "
En minä hoe mitä muuta kuin mitä heprealaiset kirjoitukset sanovat ja lainaan Jesajaa sinusta "ilmeistä epäjumalanpalvelijaa."Sinun Jumalasi on kultturin liikennepoliisien päämies, jonka lakikokoelmaa tulisi, pyrkiä noudattelemaan, ainakin siinä määrin kuin talmud on tehnyt Mooseksen laista, jokapäiväiseen elämään liittyviä uskonnollissen kultuurin ihmistekoisia, normeja ja näkemyksiä, ja Tetragrammaton on tämän hengettämän jumalan nimen mantra, joka otetaan käyttöön, kun halutaan erottautua muista, muka yksijumalaisiksi, - ilman päätä ja häntää, eli ilman mitään persoonallisesti kohdattavaa ja elävää suhdetta, Häneen joka on, ja joka oli, ja joka tuleva on = JHWH; Adonai Elihim, nimellään myös: El Shaddai: 1 Moos.17:1.
- dikduk
Balttis kirjoitti:
Sinun Jumalasi on kultturin liikennepoliisien päämies, jonka lakikokoelmaa tulisi, pyrkiä noudattelemaan, ainakin siinä määrin kuin talmud on tehnyt Mooseksen laista, jokapäiväiseen elämään liittyviä uskonnollissen kultuurin ihmistekoisia, normeja ja näkemyksiä, ja Tetragrammaton on tämän hengettämän jumalan nimen mantra, joka otetaan käyttöön, kun halutaan erottautua muista, muka yksijumalaisiksi, - ilman päätä ja häntää, eli ilman mitään persoonallisesti kohdattavaa ja elävää suhdetta, Häneen joka on, ja joka oli, ja joka tuleva on = JHWH; Adonai Elihim, nimellään myös: El Shaddai: 1 Moos.17:1.
Jokapäiväisen elämän lait nehän ne Mooseksen laista puuttuvatkin, ruokamääräykset , rituaalisen puhtauden määräykset, uhrimääräykset sabattimääräykset, pukeutumismääräykset, parranleikkuumääräykset, orjienkohtelu määräykset jne
Jos siellä nyt jotain oli, niin niissä saa ja pitää olla olla suurpiirteinen , ei se mikä menee suusta sisään saastuta joten possua pöytään , ja yleensä kaikkea mitä lihakaupasta löytää.Sabattina saa tehdä mitä huvittaa .Kirjanoppineet ja fariseukset yrittäessään noudattaa määräyksiä joita ei ollut olivat liikennepoliiseja jotka palvoivat neljää hengetöntä kirjainta, onpa surkea tämä juutalainen uskonto
"Tetragrammaton on tämän hengettämän jumalan nimen mantra, joka otetaan käyttöön, kun halutaan erottautua muista, muka yksijumalaisiksi" Jesaja jo aikanaan teki turhan yrityksen erottautua yksijumlaiseksi, yrityksen jonka Balttis nyt on ampunut alas:"Minun todistajani, sanoo Jahve*, olette te -- Israel, sinä jonka olen valinnut palvelijakseni -- ja teidän tulee tuntea minut ja uskoa minuun, ymmärtää, kuka minä olen. Ennen minua ei ole jumalaa syntynyt eikä ollut eikä minun jälkeeni tullut eikä tule"
Anteeksi Jesajan puolesta, hän se käytti "hengettömän jumalan nimeä " ja monoteismi, se on syvältä. Jumalia täytynee olla ainakin kolme . - Balttis
dikduk kirjoitti:
Jokapäiväisen elämän lait nehän ne Mooseksen laista puuttuvatkin, ruokamääräykset , rituaalisen puhtauden määräykset, uhrimääräykset sabattimääräykset, pukeutumismääräykset, parranleikkuumääräykset, orjienkohtelu määräykset jne
Jos siellä nyt jotain oli, niin niissä saa ja pitää olla olla suurpiirteinen , ei se mikä menee suusta sisään saastuta joten possua pöytään , ja yleensä kaikkea mitä lihakaupasta löytää.Sabattina saa tehdä mitä huvittaa .Kirjanoppineet ja fariseukset yrittäessään noudattaa määräyksiä joita ei ollut olivat liikennepoliiseja jotka palvoivat neljää hengetöntä kirjainta, onpa surkea tämä juutalainen uskonto
"Tetragrammaton on tämän hengettämän jumalan nimen mantra, joka otetaan käyttöön, kun halutaan erottautua muista, muka yksijumalaisiksi" Jesaja jo aikanaan teki turhan yrityksen erottautua yksijumlaiseksi, yrityksen jonka Balttis nyt on ampunut alas:"Minun todistajani, sanoo Jahve*, olette te -- Israel, sinä jonka olen valinnut palvelijakseni -- ja teidän tulee tuntea minut ja uskoa minuun, ymmärtää, kuka minä olen. Ennen minua ei ole jumalaa syntynyt eikä ollut eikä minun jälkeeni tullut eikä tule"
Anteeksi Jesajan puolesta, hän se käytti "hengettömän jumalan nimeä " ja monoteismi, se on syvältä. Jumalia täytynee olla ainakin kolme .Hän on sitä mielestäni sinulle, ja olethan jo aikanaa todistanut itsekin ettei "jumlallasi ole persoonaa eikä henkeä", ja verrannut häntä elementtiin kuten tuuli.
- dikduk
Balttis kirjoitti:
Hän on sitä mielestäni sinulle, ja olethan jo aikanaa todistanut itsekin ettei "jumlallasi ole persoonaa eikä henkeä", ja verrannut häntä elementtiin kuten tuuli.
heprean sana ruach tarkoittaa tuulta, toisinaan se vain on käännetty hengeksi.
כִּ֤י ר֣וּחַ עָֽבְרָה־בֹּ֣ו וְאֵינֶ֑נּוּ וְלֹא־יַכִּירֶ֖נּוּ עֹ֣וד מְקֹומֹֽו
ja kun tuuli käy yli, ei häntä enää ole eikä hänen asuinsijansa häntä tunne
אֶחָ֣ד בְּאֶחָ֣ד יִגַּ֑שׁוּ וְ֝ר֗וּחַ לֹא־יָבֹ֥וא בֵֽינֵיהֶֽם
Ne ovat tiiviisti kiinni toinen toisessaan, edes tuuli ei pääse niiden väliin - Balttis
dikduk kirjoitti:
heprean sana ruach tarkoittaa tuulta, toisinaan se vain on käännetty hengeksi.
כִּ֤י ר֣וּחַ עָֽבְרָה־בֹּ֣ו וְאֵינֶ֑נּוּ וְלֹא־יַכִּירֶ֖נּוּ עֹ֣וד מְקֹומֹֽו
ja kun tuuli käy yli, ei häntä enää ole eikä hänen asuinsijansa häntä tunne
אֶחָ֣ד בְּאֶחָ֣ד יִגַּ֑שׁוּ וְ֝ר֗וּחַ לֹא־יָבֹ֥וא בֵֽינֵיהֶֽם
Ne ovat tiiviisti kiinni toinen toisessaan, edes tuuli ei pääse niiden väliinEt todellakaan siis "qodesh rowash"´ia, kuten vaikkapa Jes.63:11.ssä.
Eiköhän nää jo käyty läpi silloin kun: JahJahBlow ia beesailit. - dikduk
Balttis kirjoitti:
Et todellakaan siis "qodesh rowash"´ia, kuten vaikkapa Jes.63:11.ssä.
Eiköhän nää jo käyty läpi silloin kun: JahJahBlow ia beesailit.osaan hepreaa joten ei minun tarvitse ketään peesailla laitetaan tuo kohta niiin että sinäkin kielitaidoton sen ymmärrät : käännös suom raam. "pyhän henkensä "oik. tuulensa ruach kodsho, kodesh pyhä taivutettuna yks 3.pers gen
Kodesh rowash ??? hepreassa sanotaan talo punainen ja genetiivi "tuulen pyhänsä " - dikduk
dikduk kirjoitti:
osaan hepreaa joten ei minun tarvitse ketään peesailla laitetaan tuo kohta niiin että sinäkin kielitaidoton sen ymmärrät : käännös suom raam. "pyhän henkensä "oik. tuulensa ruach kodsho, kodesh pyhä taivutettuna yks 3.pers gen
Kodesh rowash ??? hepreassa sanotaan talo punainen ja genetiivi "tuulen pyhänsä "Mitä tuo rowash tarkoittaa?
- Balttis KORJAA
dikduk kirjoitti:
osaan hepreaa joten ei minun tarvitse ketään peesailla laitetaan tuo kohta niiin että sinäkin kielitaidoton sen ymmärrät : käännös suom raam. "pyhän henkensä "oik. tuulensa ruach kodsho, kodesh pyhä taivutettuna yks 3.pers gen
Kodesh rowash ??? hepreassa sanotaan talo punainen ja genetiivi "tuulen pyhänsä "Aivan oikein ja minulle tuli kyllä nyt vähän pahaan paikaan kirjoitusvirhe, mutta varmaan myös huomasit sen sillä toki minun piti kirjottaa: "qodesh ruwach" kuten viittamassani Jes.63:ssa lukee. Niin päädyitte kuitenkin silloin että mitää persoonallista Henkeä ei jumalllanne ole, vai onko sittenkin?
- Balttis korjaa...
dikduk kirjoitti:
Mitä tuo rowash tarkoittaa?
Kuten huomasit tein tarkastamattomassa tekstissäni TÖRKEITÄ VIRHEITÄ, jotka korjaan tarkoitin tietysti "ruwcah", ja koko tekstin mukaisesti. sitä miten niskoittelijat saattoivat murheelliseki JHWH:n eli Hänen Pyhän Henkensä, "His Holy Spirit" persoonansa.
NYT MOKA ON KORJATTU.
Nyt kuittailet asiasta, ja sehän on sinulle harvinaista herkkua, vai mitä? - dikduk
Balttis KORJAA kirjoitti:
Aivan oikein ja minulle tuli kyllä nyt vähän pahaan paikaan kirjoitusvirhe, mutta varmaan myös huomasit sen sillä toki minun piti kirjottaa: "qodesh ruwach" kuten viittamassani Jes.63:ssa lukee. Niin päädyitte kuitenkin silloin että mitää persoonallista Henkeä ei jumalllanne ole, vai onko sittenkin?
Ruach ei ruwach ja siis ruach (ha)kodesh tai kuten tuossa genetiivi 3. pers. ruach kodsho .Nikkini ei näköjään suotta ole dikduk...
- Balttis
dikduk kirjoitti:
Ruach ei ruwach ja siis ruach (ha)kodesh tai kuten tuossa genetiivi 3. pers. ruach kodsho .Nikkini ei näköjään suotta ole dikduk...
Onko tämä mielestäsi värin litteroitu? qodesh / ko´- desh rowach / roo´-akh ; eli Hänen Pyhä Henkensä ?
- dikduk
Balttis kirjoitti:
Onko tämä mielestäsi värin litteroitu? qodesh / ko´- desh rowach / roo´-akh ; eli Hänen Pyhä Henkensä ?
qodesh on oikein, ruach on kuten sana lausutaan, eikä nyt tule mieleen olisiko litteroinnissa joku erityistapa chet - kirjaimessa on, mutta sitä en saa tähän.
- Balttis
dikduk kirjoitti:
qodesh on oikein, ruach on kuten sana lausutaan, eikä nyt tule mieleen olisiko litteroinnissa joku erityistapa chet - kirjaimessa on, mutta sitä en saa tähän.
No hyvä ettei ole ihan mettässä oltu, nämä kun olivat suoraan King Jemesin käännöstä ja sen ja sen litteroinneista, eikä suinkaan minun omiani; eli voimme siis pienellä kriittisyydellä yhdessä hyväksyä, ettei tuo käännös ihan kaikilta osoin ainakaan ole täyttä potaskaa.
Tehdään vaihtokaupat: minä opetan sinulle Messiaan tuntemusta, ryhdy sinä kääntäjäksi ja opeta minulle hepreaa, - sillä kriittisyyteni varmaan varjelisi minut silloin mahdollisilta sananväännöksiltäsi, kun: Ihmeellien Neuvonantaja: Jes.9:5; vielä muistuttaisi meitä minun kauttani, meitä molempia, jos sinä opetaisit minua harhaan johtaen, eikös niin? - Saviastiana Balttis
dikduk kirjoitti:
Juu sitä vaan että on se tosi hyvä että osaa hepreaa, ja jos vielä sitä oikein vahnaa hepreaa, on se rikkautta, varsinkin jo ymmärtää vielä lukemansa sisällön, vaikka sen että Elohim on yhsi JHWH, kuten 5 Moos.6:4:ssä sanotaan.
Ei me voida oikeen kai myöskään kantaa yhteistä iestä, tämän kielen opiskelun suhteen, kun meillä on se eri Jahve, ja Minun on Adonai Yeshua HaMashiach eli suomeksi Jeesus Kristus. Rakastan häntä niin paljon että: tyydyn hänen soumaansa, jopa yli ymmärykseni ulottuvan armoon ja rauhaan Hänen tuntemisessaan, ja luovun vaikka kaikista sanoistakin iloiten, ja niiden merkityksitä saivartelusta, sillä ei elävä Jumala asu kielen salaisuuksissa vaan: Jeesuksessa Kristuksessa, joka antoi minulle uuden sydämen, ja Henkensäkin esikoislahjanaan syntymäni sinettinä sisimpääni, puhditaen sydämeni sovitusverensä vihmonnalla, niin että: voin luottavisin mielin elää, vaeltää taivaallisen Isämme kasvojen kirkkaudessa, Kristuksen kasteessa päälleni pukeneena, ja Hänen tuntemisessaan kasvaen, kirkkaudesta, kirkkauteen, niinkuin muutta Herra, joka on Henki.
- Balttis vastaa...
Näköjään samansisältöiseen kuin sinäkin, mutta minä en vain usko Häneen, vaan Jeesus ja Isä, ovat ilmoittaneet itsensä minulle, kuten Jeesus lupasi:
>>EN MINÄ JÄTÄ TEITÄ ORVOIKSI; MINÄ TULEN TEIDÄN TYKÖNNE. >>
>> TE NÄETTE MINUT...SINÄ PÄIVÄNÄ TE YMMÄRRÄTTE, ETTÄ MINÄ OLEN ISÄSSÄNI, JA TE OLETTE MINUSSA, JA MINÄ TEISSÄ.- KORJAUS Balttis
Korjaan en huomannut että avaaja kirjoitti tekstiin sanan ERI: NÄIN:
>> Isä on eri kuin Poika - Balttis KORJAA
OLEN SIIS ERIMIELTÄ KUIN AVAAJA.
- Balttis osoittaa...
Tämä viimeinen oli keskustelun avaajalle tarkoitettu.
- Yesus
Älkää nyt hyvät ihmiset väitelkö pikkuasioista. Tuntuu kuin te ette tuntisi raamattua mitenkään. Raamattuhan on vain ihmisten aikaansaannosta. Siinä ei ole mitään pyhää, eikä saakkaan olla. Nämä "pyhät profeetat" (esim. Aabraham jaagob mooses ja joosua) käyttivät pelkoa hyväkseen johtaessaan kansaa ja pelkäsivät kyllä itsekkin, mutta tapattivat syyttömiä, jopa pikkulapsia kymmeniätuhansia ja ryöstivät itselleen ja raiskasivat ja antoivat raiskattaviksi käyttämällä "jumala korttia." Jos nämä' veijarit eläisivät tänäpäivänä, niin he olisivat telkien takana lopun ikäänsä ja jossain maassa olisi nirri lähtenyt. Tällaisten surkimusten nimeäkään ei kannata isolla kirjoittaa. Tällaista raiskaaja-murhaaja-rosvojumalaa, joka käskee näin tekemään, ei saa, eikä voi olla olemassa
- Verisaunoja lämpimäx
Kyllä niissä maissa missä jumalttomuus on virallista uskontoa, tappaminen on yhtä reipasta meininkiä, ja raakaa kuin nimikristillisissäkin kultuureissa.
- armahdettu-syntinen
ennen luomakunnan alkua Hän oli itsestään olemassa oleva henki eikä siellä ollut ketään muuta. Sitten hänestä tuli esiin hieman alhaisempi olento, valo jota me kutsumme pojaksi, kristukseksi. Tämä tapahtuma sai aikaan sen , että Hänestä tuli isä.
Nyt siellä oli itsestään olemassa oleva henki josta oli tullut Isä sekä Hänen poikansa kristus. Pojan kautta Hän sitten alkoi toteuttamaan suunnitelmaansa ja ensimmäisiä asioita joita Hän teki olivat henkijoukot, enkelit nuo sanansaattajat joita myös pyhäksi hengeksi kutsutaan. Sen jälkeen siellä olivat läsnä Isä, poika ja pyhä henki. Sen lisäksi Isästä tuli henkijoukkojen esille tulon jälkeen Jumala sillä tuo sana itsessään tarkoittaa palvonnankohdetta ja se on mitä Hänestä tuli: palvottu.
Minulle asia on hyvin selvä ja yksinkertainen eikä siinä ole mitään ristiriitoja kun se oikein ymmärretään. - armahdettu-syntinen
ja jos joku tahtoo tietää mitä se on olla yhtä Isän kanssa niinkuin Jeesus oli Hänen kanssaan yhtä niin antakoon uudistaa itsensä pyhän hengen opetuksen kautta sen jälkeen kun on ensin herätetyksi tullut kuoleman unesta johon jokainen tänne maailmaan tullut on vajonnut.
Se ei kuitenkaan tee kenestäkään isänsä veroista mutta olla kuin ensimmäinen ihminen niinkuin jeesuskin oli, siinä on jo aika paljon tavoiteltavaa. - Shrink
Juuri näinhän se on.
Lukiessani ketjun uudelleen tulee mieleen, miksi selvästä ja hyvin yksinkertaiseta asiasta tehdään vaikeaselkoinen, kun se ei sitä ole..............?
Jeesus kuoli ristillä, että meillä kaikilla ihmisillä olisi mahdollisuus tuleviin taivaan iloihin ja rauhaan.....- Jalkaväen kenraali C
Niinkö? Jos se on niinkuin itse ymmärrän niin Jeesus ja Jumala ovat kaksi eri henkeä. Balttishan tritti sanoa tuossa aiemmin, että olisivat yhtä siksi että: TE NÄETTE MINUT...SINÄ PÄIVÄNÄ TE YMMÄRRÄTTE, ETTÄ MINÄ OLEN ISÄSSÄNI, JA TE OLETTE MINUSSA, JA MINÄ TEISSÄ.
Ei tuo Raamatunkohta anna vastausta eikä toimi perusteena asiaan alkuunkaan. Jos tuolla kohdalla yritettäisiin sanoa, että Jumala ja Jeesus ovat yksi ja sama henkiolento niin siloinhan saman "logiikan" mukaan kaikki hyväksyttävät aitouskovat olisivat jumalia.
On vain yksi Jumala ja on monia, jotka väittävät heitä olevan kaksi. Raamattu ilmoittaa selkeästi yhden Jumalan olemassaoloon ja siihen uskon.
Isä Jumala, Poika Jeesus.
- armahdettu-syntinen
vaikeus tulee siinä kun me yritämme saada tittelin "jumala" henkilöityä. Se ei viittaa henkilöön vaan henkilön ominaisuuteen kuten tässä tapauksessa "olla palvottu".
Hän josta kaikki on ei ollut Jumala, palvottu kuin vasta sen jälkeen kun siellä oli jotain palvomassa Häntä kuten enkelit mutta ennen tuota palvotuksi, Jumalaksi nimittämistään hän oli kuitenkin ollut jo.
Sen tähden, jeesus on jumalan poika sillä isä jota jumalaksi kutsutaan häneen kohdistuvan palvonnan vuoksi on hänen isänsä.
Isä joka on jumala palvonnan tähden on pojalle sekä isä että jumala myös.
Johannes 20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".
niinpä se on turhaa sanoa, että tosikristitty olisi jumala, palvottu ollessaan aito uskova. antiokiassa ei alettu kutsumaan heitä jumaliksi vaan kristyiksi niinkuin jeesuksen isäkin kutsui poikaansa kristukseksi.
Se ei tee kenestäkään palvottua jos on todellinen uskova sehän olisi epäjumalanpalvontaa johon ei tule ryhtyä jos haluaa elämänsä pitää ja vielä hyviä päiviä nähdä. - armahdettu-syntinen
ei mitenkään, kysymyksesi on ihan hyvä. On paljon niitä joita jumalaksi tai jumaliksi kutsutaan ja jokainen pitää omanaan itselleen sopivaa. Vakaaksi kristityksi sen sijaan lukeutuva ajattelee jumalakseen sen jolle nämä muutkin jumalat sitten ovat alamaisia :)
Jumala kun ei ole henkilö vaan henkilöön tai olentoon viittaava ominaisuus, olla palvottu.
Kristittyjen palvonnan kohde on ollut olemassa aina kun taas muut ovat tulleet ja menneet sen mukaan kuin niitä on syntynyt ja kuollut.
- Kyöpelinvuoren herra
Oli kuvassa Ior Bock vainaa eli "piru itte", kuten hän tapasi sanoa itseään tarkoitten?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.172354Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä
Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain2412033Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0162071802Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt1021461Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno481356Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu561263Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas1811170- 941110
Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.151985Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks14931