Kuka Jeesus on?

eki123

Joh. 8:24
Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."



Täällä väitellään paljon ja kiihkeästikin Jeesuksen persoonasta. Onko Jeesus Jumala vai ihminen (Jumalan luoma olento) Jumalan poika vai syntynyt Jumalan Poika? Kolminaisuus vai ei.

Jeesus itse sanoi evankeliumissa että ellemme usko Häntä siksi, joka Hän on kuolemme synteihimme. Eli jos uskomme Jeesuksen olevan alempiarvoinen kuin Hän on ei ristintyö hyödytäkään meitä eikä meitä ole sovitettu Jumalan kanssa. Tätä taustaa vasten joudumme vakavalle paikalle uskomisemme kanssa.

Itse uskon niinkuin ymmärrän raamatun Jeesuksesta kertovan. Jeesus on Jumala jumaluudestansa riisuutuneena. Jeesus oli ennen ihmiseksi syntymistänsä Marian kohdusta Jumalan toinen Persoona, Poika ja oli mukana luomistyössä ym.

Kolminaisuusajatus on siis pakko hyväksyä ja se näkyy apostolisessa siunauksessakin: " Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne."

82

197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvin kirjoitit. Näin valtavan suuri uhri, Jumalan ainokainen Karitsa, Hänen ainosyntyinen Poikansa, tarvittiin ihmiskunnan pelastamiseksi.

      Vaikka Jumala olisi lähettänyt koko enkelikuntansa kuolemaan puolestamme, hukkuisimme synteihimme. Mutta Jumala antoi oman ainosyntyisen Poikansa – Karitsansa. Näin suuri uhri sovitti kertakaikkisesti koko maailman synnit. Mitään muuta uhria ei enää tarvita. Kenenkään ei enää tarvitse teurastaa yhtään eläintä minkään syntinsä tähden. Yksi synnitön ihminen olisi voinut lunastaa vain yhden syntisen ihmisen kuolemantuomiosta. Mutta kaikki ihmiset ovat syntiä tehneet. Jokainen on tuomittu kuolemaan omien syntiensä tähden. Siksi tarvittiin näin suuri uhri. Jumalan oma ainosyntyinen Poika – Jumalan Karitsa.

      • * " Kuka Jeesus on?" Jeesus on Jumalan Poika, Jeesuksen lihallinen, mutta Jumalasta valmistettu, Pojan toinen persoona, silti Poika on yksi , eli Jumalan Poika kolmiyteisen Jumalan toinen Persoona.
        * Hän on täydellinen Jumala, ja täydellinen Ihmisen Poika, Kristus. Ja koska Kristus oli jo ennen Aabarahamia ja Johannesta, ja oli israelin erämaa taipaleella heidän mukanaan varjelemassa ja näyttämässä tietä ulos erämaasta yli Jordan verran kohti uutta luvattua maata.


    • Miksi toinen jumala kuoli ja toinen Hänet herätti ?

      • lappixtodistaa

        No tulihan se todistus lappixselta että uskoo ainakin kahteen jumalaan.

        >>Miksi toinen jumala kuoli ja toinen Hänet herätti ?


      • Kaikki olisi niin yksinkertaista,
        jos sinä lappix vain uskoisit, mitä Raamattu sanoo.
        "Uskon kautta me ymmärrämme ..."

        Jumala (Elohim = Valtiaat) loi ihmisen kuvaksensa.
        Sinä olet ihminen, ja sinulle ei tuota vaikeuksia ymmärtää esimerkiksi sitä,
        mitä tarkoittaa yhdistelmä isä ja poika.
        Ja nyt kun ihminen on Jumalan kuva,
        niin sinä voit myös ymmärtää yhdistelmän Isä ja Poika.

        Ja yhtä luonnollista kuin on se,
        että jos poika nukkuu niin isä herättää hänet,
        on se, että jos Poika nukkuu niin Isä herättää Hänet.

        Mutta nyt tässä kysymyksessäsi olisi tarpeen selvittää yksi asia.
        Vain Jeesuksen ruumis jäi kuolleena ristille.
        Vain Hänen ruumiinsa oli maan povessa kolme päivää ja kolme yötä.

        Mutta Henkensä Hän antoi Jumalan käsiin.
        Ja se tehtiin välittömästi eläväksi/voimalliseksi.
        "Hän, lihassa kuoletettu, mutta tehty eläväksi Hengessä,
        jossa myös meni ja julisti vankilassa oleville hengille".


      • Usko Uskova

        Jumala oli ihmiseksi tulleessa Ihmisen Pojassa Jeesuksessa Kristuksessa. Jeesus on Jumala ilmoitettu lihassa. Jumala siis ilmoitti lappixille itsensä jättämällä Jumalan asemansa taivaassa ja ottamalla ihmisen muodon. Hän "telttaili" ihmisen lihassa ihmisenä Jeesuksessa Kristuksessa mutta Hän oli Jumala taivaassa.

        Raamattu todistaa että Jumala herätti Jeesuksen kuollesita.
        Kuolleista herättäminen oli sitä että Jeesuksen kuollut ihmisruumis tehtiin jälleen eläväksi. Jumala siis palautti Jeesuksen ruumiiseen normaalit elintoiminnat niin että Jeesuksen ruumis tuli eläväksi. Näin Jumala rakensi jälleen "maahan puretun" Jeesuksen maallisen "telttamajan" Jeesuksen ruumiin.

        Jeesus väitti olevansa Jumala "Minä Olen".
        Tästä syystä Juutalaiset tahtoivat kivittää Jeesuksen kuoliaaksi. Jeesus myös sanoi juutalaisille profetaalisesti että he tulisivat hajottamaan maahan tämän temppelin (tarkoitti ruumistaan, ruumiinsa temppeliä) ja että Hän itse tulee pystyttämään sen kolmessa päivässä. Näin Jeesus sanoi herättävänsä itse itsensä kuolleista. Tiedät mihin Jeesuksen sanoihin viittaan.

        Kuinka Jeesus voi itse herättä itsensä kuolleista?
        Jos Jeesus olisi ollut tavallinen ihminen, se ei olisikaan ollut mahdollista. Mutta Hän ei ollutkaan tavallinen ihminen. Hän oli Jumalan Poika, mikä merkitsee; Jumala lihassa.

        Jos siis Jeesus on Jumala lihassa, tämä Jeesuksen väite itsensä kuolleista herättämisestä onnistuu ja on ymmärrettävä. Emme voi heittää Jeesuksen sanoja pois. Ne ovat totta ja ne on uskottava. Kun Jeesus on Jumala, Hän on Henki koska Jumala on Henki. Jumala on myös Sana ja elämä. Jeesus on Jumalan Sana ja näin ollen Henki ja elämä. Pyhä Henki on Kristuksen ja Jumalan ja Pojan ja Jeesuksen Henki. Silloin on ymmärrettävää että Pyhä Henki joak on Jeesuksen Henki herätti Jeesuksen kuolleista. SilloinJeesuksen Sanat ymmärretään ja ne täsmäävät Raamatun kokonaisilmoituksen kanssa.

        Jos Jeesus ei ole Jumala, Raamatun Sana (Jeesuksen Sana itsensä kuolleista herättämisestä) raukeaa tyhjiin valheena. Mutta kun Jeesus on Jumala, Sana on ikuinen ja se on Totuus.


      • kalamos kirjoitti:

        Kaikki olisi niin yksinkertaista,
        jos sinä lappix vain uskoisit, mitä Raamattu sanoo.
        "Uskon kautta me ymmärrämme ..."

        Jumala (Elohim = Valtiaat) loi ihmisen kuvaksensa.
        Sinä olet ihminen, ja sinulle ei tuota vaikeuksia ymmärtää esimerkiksi sitä,
        mitä tarkoittaa yhdistelmä isä ja poika.
        Ja nyt kun ihminen on Jumalan kuva,
        niin sinä voit myös ymmärtää yhdistelmän Isä ja Poika.

        Ja yhtä luonnollista kuin on se,
        että jos poika nukkuu niin isä herättää hänet,
        on se, että jos Poika nukkuu niin Isä herättää Hänet.

        Mutta nyt tässä kysymyksessäsi olisi tarpeen selvittää yksi asia.
        Vain Jeesuksen ruumis jäi kuolleena ristille.
        Vain Hänen ruumiinsa oli maan povessa kolme päivää ja kolme yötä.

        Mutta Henkensä Hän antoi Jumalan käsiin.
        Ja se tehtiin välittömästi eläväksi/voimalliseksi.
        "Hän, lihassa kuoletettu, mutta tehty eläväksi Hengessä,
        jossa myös meni ja julisti vankilassa oleville hengille".

        >>>Jumala (Elohim = Valtiaat)>Mutta nyt tässä kysymyksessäsi olisi tarpeen selvittää yksi asia.>Mutta nyt tässä kysymyksessäsi olisi tarpeen selvittää yksi asia.>Vain Jeesuksen ruumis jäi kuolleena ristille. >Ja nyt kun ihminen on Jumalan kuva,
        niin sinä voit myös ymmärtää yhdistelmän Isä ja Poika.


      • Usko Uskova kirjoitti:

        Jumala oli ihmiseksi tulleessa Ihmisen Pojassa Jeesuksessa Kristuksessa. Jeesus on Jumala ilmoitettu lihassa. Jumala siis ilmoitti lappixille itsensä jättämällä Jumalan asemansa taivaassa ja ottamalla ihmisen muodon. Hän "telttaili" ihmisen lihassa ihmisenä Jeesuksessa Kristuksessa mutta Hän oli Jumala taivaassa.

        Raamattu todistaa että Jumala herätti Jeesuksen kuollesita.
        Kuolleista herättäminen oli sitä että Jeesuksen kuollut ihmisruumis tehtiin jälleen eläväksi. Jumala siis palautti Jeesuksen ruumiiseen normaalit elintoiminnat niin että Jeesuksen ruumis tuli eläväksi. Näin Jumala rakensi jälleen "maahan puretun" Jeesuksen maallisen "telttamajan" Jeesuksen ruumiin.

        Jeesus väitti olevansa Jumala "Minä Olen".
        Tästä syystä Juutalaiset tahtoivat kivittää Jeesuksen kuoliaaksi. Jeesus myös sanoi juutalaisille profetaalisesti että he tulisivat hajottamaan maahan tämän temppelin (tarkoitti ruumistaan, ruumiinsa temppeliä) ja että Hän itse tulee pystyttämään sen kolmessa päivässä. Näin Jeesus sanoi herättävänsä itse itsensä kuolleista. Tiedät mihin Jeesuksen sanoihin viittaan.

        Kuinka Jeesus voi itse herättä itsensä kuolleista?
        Jos Jeesus olisi ollut tavallinen ihminen, se ei olisikaan ollut mahdollista. Mutta Hän ei ollutkaan tavallinen ihminen. Hän oli Jumalan Poika, mikä merkitsee; Jumala lihassa.

        Jos siis Jeesus on Jumala lihassa, tämä Jeesuksen väite itsensä kuolleista herättämisestä onnistuu ja on ymmärrettävä. Emme voi heittää Jeesuksen sanoja pois. Ne ovat totta ja ne on uskottava. Kun Jeesus on Jumala, Hän on Henki koska Jumala on Henki. Jumala on myös Sana ja elämä. Jeesus on Jumalan Sana ja näin ollen Henki ja elämä. Pyhä Henki on Kristuksen ja Jumalan ja Pojan ja Jeesuksen Henki. Silloin on ymmärrettävää että Pyhä Henki joak on Jeesuksen Henki herätti Jeesuksen kuolleista. SilloinJeesuksen Sanat ymmärretään ja ne täsmäävät Raamatun kokonaisilmoituksen kanssa.

        Jos Jeesus ei ole Jumala, Raamatun Sana (Jeesuksen Sana itsensä kuolleista herättämisestä) raukeaa tyhjiin valheena. Mutta kun Jeesus on Jumala, Sana on ikuinen ja se on Totuus.

        >>>Jeesus väitti olevansa Jumala "Minä Olen". >Jos Jeesus ei ole Jumala, Raamatun Sana (Jeesuksen Sana itsensä kuolleista herättämisestä) raukeaa tyhjiin valheena.>Hän oli Jumalan Poika, mikä merkitsee; Jumala lihassa. >Raamattu todistaa että Jumala herätti Jeesuksen kuollesita.


      • jumalan_pete kirjoitti:

        >>>Jumala (Elohim = Valtiaat)>Mutta nyt tässä kysymyksessäsi olisi tarpeen selvittää yksi asia.>Mutta nyt tässä kysymyksessäsi olisi tarpeen selvittää yksi asia.>Vain Jeesuksen ruumis jäi kuolleena ristille. >Ja nyt kun ihminen on Jumalan kuva,
        niin sinä voit myös ymmärtää yhdistelmän Isä ja Poika.

        >Miltä kuulostaisi tällainen käännös:
        "Alussa Jumalat loi taivaan ja maan"<

        www.kalamos.omasivu.fi/alku


      • kalamos kirjoitti:

        >Miltä kuulostaisi tällainen käännös:
        "Alussa Jumalat loi taivaan ja maan"<

        www.kalamos.omasivu.fi/alku

        Juu, et sinäkään tunnustanut että "Jumalat" loi taivaan ja maan. Hyvä!
        Tutkin asiaa lisää myöhemmin. Nyt täytyy lähteä.


      • jumalan_pete kirjoitti:

        Juu, et sinäkään tunnustanut että "Jumalat" loi taivaan ja maan. Hyvä!
        Tutkin asiaa lisää myöhemmin. Nyt täytyy lähteä.

        Lue myös tuolta sivultani aukeavia alasivuja.

        Esimerkiksi kohdasta Jumala aukeaa sivu,
        jossa totean näin:

        Jumala on monikkomuotoinen elohim,
        sana, mikä kirjaimellisesti käännettynä
        voitaisiin suomentaa sanalla Valtiaat.
        Näistä Raamattu toi esiin ensimmäiseksi
        heti ensimmäisessä sanassa Alussa
        Jumalan Esikoisen.

        Isän ja Pojan lisäksi on Jumalan Henki,
        joka mainitaan jo Raamatun toisessa jakeessa.


      • kalamos kirjoitti:

        Lue myös tuolta sivultani aukeavia alasivuja.

        Esimerkiksi kohdasta Jumala aukeaa sivu,
        jossa totean näin:

        Jumala on monikkomuotoinen elohim,
        sana, mikä kirjaimellisesti käännettynä
        voitaisiin suomentaa sanalla Valtiaat.
        Näistä Raamattu toi esiin ensimmäiseksi
        heti ensimmäisessä sanassa Alussa
        Jumalan Esikoisen.

        Isän ja Pojan lisäksi on Jumalan Henki,
        joka mainitaan jo Raamatun toisessa jakeessa.

        >>>Jumala on monikkomuotoinen elohim,
        sana, mikä kirjaimellisesti käännettynä
        voitaisiin suomentaa sanalla Valtiaat.


      • jumalan_pete kirjoitti:

        >>>Jumala on monikkomuotoinen elohim,
        sana, mikä kirjaimellisesti käännettynä
        voitaisiin suomentaa sanalla Valtiaat.

        Ja Jumala sanoi:
        "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme ..."


      • kalamos kirjoitti:

        Ja Jumala sanoi:
        "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme ..."

        Mitä yrität todistaa? Senkö että Jumala on kaksi taikka kolme koska siellä lukee "Tehkäämme" monikossa? Ei auta. Se ei todista että Jumala on kolme, vaan se todistaa että Jumala loi kaiken Jeesuksen kautta. Hän antoi oman voimansa (Pyhän Hengen) virrata Poikaansa jotta hän pystyisi luomaan.

        Sana "Tehkäämme" ei siis todista että monikkosana "elohim" pitäisi kääntää Raamatuissa muotoon "Jumalat". Jos se sitä todistaisi, olisivat tietenkin kääntäjät niin menetelleet, että meillä olisi satoja mainintoja Jumalasta joka on "Jumalat". Mutta silloin kun jakeissa on ollut kyse meidän ainoasta Jumalasta niin "elohim" ei ole kertaakaan kännetty tarkoittamaan Jumalia. Eikö olekin vakuuttava ja hieno asia?


      • jumalan_pete kirjoitti:

        Mitä yrität todistaa? Senkö että Jumala on kaksi taikka kolme koska siellä lukee "Tehkäämme" monikossa? Ei auta. Se ei todista että Jumala on kolme, vaan se todistaa että Jumala loi kaiken Jeesuksen kautta. Hän antoi oman voimansa (Pyhän Hengen) virrata Poikaansa jotta hän pystyisi luomaan.

        Sana "Tehkäämme" ei siis todista että monikkosana "elohim" pitäisi kääntää Raamatuissa muotoon "Jumalat". Jos se sitä todistaisi, olisivat tietenkin kääntäjät niin menetelleet, että meillä olisi satoja mainintoja Jumalasta joka on "Jumalat". Mutta silloin kun jakeissa on ollut kyse meidän ainoasta Jumalasta niin "elohim" ei ole kertaakaan kännetty tarkoittamaan Jumalia. Eikö olekin vakuuttava ja hieno asia?

        Siinä nyt oli vaan kolme kertaa tuo ...me,
        josta sanoit, että Jumala ei koskaan Itsestään niin sanonut.


      • kalamos kirjoitti:

        Siinä nyt oli vaan kolme kertaa tuo ...me,
        josta sanoit, että Jumala ei koskaan Itsestään niin sanonut.

        Onko sinun vaikeata pukea ajatuksiasi sanoiksi? En ole ajatusten lukija. Yritä vakuuttavammin. Jos olet liian väsynyt, nuku ensin hyvin ja jatka sitten myöhemmin pirteämpänä.


      • jumalan_pete kirjoitti:

        Onko sinun vaikeata pukea ajatuksiasi sanoiksi? En ole ajatusten lukija. Yritä vakuuttavammin. Jos olet liian väsynyt, nuku ensin hyvin ja jatka sitten myöhemmin pirteämpänä.

        Eli keitkä ovat nuo me:
        Ja Jumala (Valtiaat) sanoi:
        "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme ..."?


      • kalamos kirjoitti:

        Eli keitkä ovat nuo me:
        Ja Jumala (Valtiaat) sanoi:
        "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme ..."?

        Jumala sanoi sen Jeesukselle. Jeesus loi kaiken Isän antamalla voimalla (se on Pyhä Henki- voimavaikutus joka lähtee Jumalasta).


    • Kun Jeesus on teidän mukaan jumala, niin Hän kuoli. Eikö totta? Ja sitten teidän toinen Jumalanne herätti Hänet kuolleista.

      • sivusta seurannut

        EI MEILLÄ OLE KUIN YKSI JUMALA JA HÄN ON JEESUS KRISTUS!

        Mutta kyllähän sä pilkata osaat, kun sussa se pilkkaaja henki on.


      • sivusta seurannut kirjoitti:

        EI MEILLÄ OLE KUIN YKSI JUMALA JA HÄN ON JEESUS KRISTUS!

        Mutta kyllähän sä pilkata osaat, kun sussa se pilkkaaja henki on.

        Onhan teillä ainakin kaksi jumalaa, Jeesus Kristus kuten ilmoitit ja sitten Isä Jumala taivaassa. Siis Jeesus on oppinnen mukaan jumala, joka tapettiin mutta jonka Isä Jumala herättie kuolleista.
        Kuka Jeesuksen olisi muuten herättänyt, jos Jeesus olisi ollut ainoa jumala ? Olisi kuolleena kai vieläkin.


      • Usko Uskova

        Ei toinen Jumala herättänyt Jeesusta kuolleista.
        Jeesus sanoi itse herättävänsä itsensä kuolleista sanomalla että hän rakentaa maahan hajotetun ruumiinsa temppelin kolmessa päivässä. Hän myös teki sen!

        Yksi Jumala
        Yksi Herra (Ef 4:4-6).

        Jeesus on Jumala (Room 9:5) ja
        Herra (2 Kor 4:5).


      • Usko Uskova kirjoitti:

        Ei toinen Jumala herättänyt Jeesusta kuolleista.
        Jeesus sanoi itse herättävänsä itsensä kuolleista sanomalla että hän rakentaa maahan hajotetun ruumiinsa temppelin kolmessa päivässä. Hän myös teki sen!

        Yksi Jumala
        Yksi Herra (Ef 4:4-6).

        Jeesus on Jumala (Room 9:5) ja
        Herra (2 Kor 4:5).

        Ja toisaalla Raamattu todistaa Isän hengen herättäneen Pojan kuolleista.
        Room. 8:11
        Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu.

        Jollei tuota Isältä lähtöisin olevaa henkeä olisi ollut, miettikääpä miten silloin olisi käynyt?


      • Usko Uskova
        lappix kirjoitti:

        Ja toisaalla Raamattu todistaa Isän hengen herättäneen Pojan kuolleista.
        Room. 8:11
        Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu.

        Jollei tuota Isältä lähtöisin olevaa henkeä olisi ollut, miettikääpä miten silloin olisi käynyt?

        Tässä sinä todistit että Isän Henki ja Jeesuksen Henki on yksi ja sama Henki. Näin myös Raamattu todistaa. Kiitos!


      • Ussko Uskova
        lappix kirjoitti:

        Ja toisaalla Raamattu todistaa Isän hengen herättäneen Pojan kuolleista.
        Room. 8:11
        Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu.

        Jollei tuota Isältä lähtöisin olevaa henkeä olisi ollut, miettikääpä miten silloin olisi käynyt?

        Tuossa siteeraamassasi asiayhteydessä puhutaan Kristuksesta joka on uskovassa. Sitten puhutaan Jumalan Hengestä joka ASUU uskovassa. Kysymyksessä on yksi ja sama Jumalan Henki. "Jeesus ja Isä ASUVAT uskovassa Pyhässä Hengessä (Joh 14:23 ja 2 Kor 6:16).


    • Kolminaisuusoppi todella pakottaa uskomaan sellaista, mitä Raamattu ei vaadi, esimerkiksi Jeesuksen uskomista Jumalaksi ja "kaikki kaikissa" olevan Isän olevan rajoitettu vain kolmeen persoonaan. Kolminaisuusoppi on todella pakkouskonto, joka asettaa taakkoja ihmisten kannettavaksi! [Matt.23:4]

      Minulle riittää ne vaatimukset, mitkä Isä on meille sanassaan antanut:

      1.Johanneksen kirje 4
      15 "Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa."

      1.Johanneksen kirje 5
      5 "Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?"

      10 "Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa."

      Trinitaarit luulevat olevansa meitä autuaaampia kun vaativat ihmisiä uskomaan enemmän kuin mitä Jumala vaatii.

    • ¨¨

      Jeesus ei henkilökohtaisesti kirjoittanut mitään. Jokainenhan voi jäälkeenpäin
      väittää hänen sanoneen mitä hyvänsä.

      Jaakob (velipuoli) kertoi olevan yksi lainsäätäjä ja tuomari Herra Sebaot.
      Syyttömän olette tuominneet ja surmanneet,ei hän asetu teitä vastaan.

      Jaakob oli ilmeisen tietämätön veljensä kuolleen ihmisten syntien sovittajana,
      sekä hänen kuolleista nousemisesta.

      Toisin kuin esm.Paavali,Jaakob painottaa usko ilman tekoja on kuollut.

    • 18

      Miksi avaaja ei pohdi sitä, oliko (1) Jeesus pelkkä ihminen tai oliko (2) Jeesusta olemassa ollenkaan?

      Nuokin kaksi kysymystä ovat merkittäviä sekä teologisessa että historiallisessa mielessä. Kysymys ei ole pelkästään tulkinnallisesta ja teologisesta vaan myös tieteellisestä asiasta.

    • Tieteellisessä merkityksessä muistilla on merkittävä rooli. On tutkittu, että ihminen muistaa 4 tunnin jälkeen kuulemastaan enää 60%.
      Kun Raamattu on kirjoitettu kymmeniä, jopa satoja vuosia tapahtumien jälkeen, kuinka tarkkana kuvauksena tapahtumasta kirjoitusta voidaan enää pitää?

      • eki123

        Jumala on Isä ja Poika ja Pyhä Henki. Yhdessä Jumalassa on kolme persoonaa. Ei ole kolmea Jumalaa vaan Jumala on yksi. Jumaluuden toinen persoona, Poika Isästä syntynyt ei luotu syntyi neitsyt Mariasta ihmiseksi ihmisten joukkoon, Luoja tuli luotujensa kaltaiseksi olennaltaan. "Ruumiin sinä Minulle valmistit, teen Sinun tahtosi Jumala" on kirjoitettu profetiassa Jeesuksesta. siinä ruumiissa Jeesus täytti Jumalan antaman lupauksen "vaimon siemenestä" joka polkee rikki käärmeen pään.

        Ihmisen Poika, Jumalan Poika Jeesus Kristus täytti kaikki Vanhan Liiton esikuvat tullessan kertakaikkiseksi uhriksi meidän syntisten sovittamiseksi Jumalan kanssa. Ihmisenä Hänen täytyi sovittaa ihmiset, mutta Hän oli pyhä, puhdas tahraton syntisistä eroitettu ihminen Jumalan uhrikaritsana ja siksi ainoa arvollinen siihen tehtävään. Siksi käärmeen pää on murskattu!

        Jos emme usko kuka Jeesus todella on, kuolemme sovittamattomina synneissämme ja hirmuista olisi silloin meidän kohdata Pyhä Jumala, mutta jos uskomme että Jeesus on Kuka Hän on Jumalan Poika, Jumala ja samalla Ihmisen Poika, ihminen saamme kohdata sovitetun Jumalan rakkaana Taivaallisena Isänämme Hänen lapsinaan ja meillä on lapseuden henki jossa me huudamme abba, Isä!


      • 21
        eki123 kirjoitti:

        Jumala on Isä ja Poika ja Pyhä Henki. Yhdessä Jumalassa on kolme persoonaa. Ei ole kolmea Jumalaa vaan Jumala on yksi. Jumaluuden toinen persoona, Poika Isästä syntynyt ei luotu syntyi neitsyt Mariasta ihmiseksi ihmisten joukkoon, Luoja tuli luotujensa kaltaiseksi olennaltaan. "Ruumiin sinä Minulle valmistit, teen Sinun tahtosi Jumala" on kirjoitettu profetiassa Jeesuksesta. siinä ruumiissa Jeesus täytti Jumalan antaman lupauksen "vaimon siemenestä" joka polkee rikki käärmeen pään.

        Ihmisen Poika, Jumalan Poika Jeesus Kristus täytti kaikki Vanhan Liiton esikuvat tullessan kertakaikkiseksi uhriksi meidän syntisten sovittamiseksi Jumalan kanssa. Ihmisenä Hänen täytyi sovittaa ihmiset, mutta Hän oli pyhä, puhdas tahraton syntisistä eroitettu ihminen Jumalan uhrikaritsana ja siksi ainoa arvollinen siihen tehtävään. Siksi käärmeen pää on murskattu!

        Jos emme usko kuka Jeesus todella on, kuolemme sovittamattomina synneissämme ja hirmuista olisi silloin meidän kohdata Pyhä Jumala, mutta jos uskomme että Jeesus on Kuka Hän on Jumalan Poika, Jumala ja samalla Ihmisen Poika, ihminen saamme kohdata sovitetun Jumalan rakkaana Taivaallisena Isänämme Hänen lapsinaan ja meillä on lapseuden henki jossa me huudamme abba, Isä!

        Et siis etsi älykästä vuoropuhelua, vaan tykkäät vain saarnata?


      • eki123 kirjoitti:

        Jumala on Isä ja Poika ja Pyhä Henki. Yhdessä Jumalassa on kolme persoonaa. Ei ole kolmea Jumalaa vaan Jumala on yksi. Jumaluuden toinen persoona, Poika Isästä syntynyt ei luotu syntyi neitsyt Mariasta ihmiseksi ihmisten joukkoon, Luoja tuli luotujensa kaltaiseksi olennaltaan. "Ruumiin sinä Minulle valmistit, teen Sinun tahtosi Jumala" on kirjoitettu profetiassa Jeesuksesta. siinä ruumiissa Jeesus täytti Jumalan antaman lupauksen "vaimon siemenestä" joka polkee rikki käärmeen pään.

        Ihmisen Poika, Jumalan Poika Jeesus Kristus täytti kaikki Vanhan Liiton esikuvat tullessan kertakaikkiseksi uhriksi meidän syntisten sovittamiseksi Jumalan kanssa. Ihmisenä Hänen täytyi sovittaa ihmiset, mutta Hän oli pyhä, puhdas tahraton syntisistä eroitettu ihminen Jumalan uhrikaritsana ja siksi ainoa arvollinen siihen tehtävään. Siksi käärmeen pää on murskattu!

        Jos emme usko kuka Jeesus todella on, kuolemme sovittamattomina synneissämme ja hirmuista olisi silloin meidän kohdata Pyhä Jumala, mutta jos uskomme että Jeesus on Kuka Hän on Jumalan Poika, Jumala ja samalla Ihmisen Poika, ihminen saamme kohdata sovitetun Jumalan rakkaana Taivaallisena Isänämme Hänen lapsinaan ja meillä on lapseuden henki jossa me huudamme abba, Isä!

        Selityksesi, eki123, on Athaniokselta, ei Jumalan sanasta, joka todistaa Isän olevan yksi, joka on kaikki kaikissa.

        Jeesuksen Kristuksen syntymisen Raamattu selittää erikseen "lihan puolelta" syntymisen lihasta, ja erikseen "pyhyyden Hengen puolelta" syntymisen Jumalan tahdosta, [Joh.3:6; Room.1:3,4]

        Pyhyyden Hengen puolelta Kristuksen syntyminen tapahtuu kaikkien niiden kautta, jotka tekevät Jumalan tahdon. Kaikkia Jumalan tahdon tekijöita Kristus kutsuu ja tunnustaa äidikseen sekä veljikseen:

        Matteuksen evankeliumi 12
        48 'Mutta hän vastasi ja sanoi sille, joka sen hänelle ilmoitti: "Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?"
        49 Ja hän ojensi kätensä opetuslastensa puoleen ja sanoi: "Katso, minun äitini ja veljeni!
        50 Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini."

        Markuksen evankeliumi 3
        33 'Hän vastasi heille ja sanoi: "Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?"
        34 Ja katsellen ympärilleen niihin, jotka istuivat hänen ympärillään, hän sanoi: "Katso, minun äitini ja veljeni!
        35 Sillä joka tekee Jumalan tahdon, se on minun veljeni ja sisareni ja äitini."

        Luukkaan evankeliumi 8
        21 'Mutta hän vastasi ja sanoi heille: "Minun äitini ja veljeni ovat nämä, jotka kuulevat Jumalan sanan ja sen mukaan tekevät."

        Johanneksen evankeliumi 3
        6 "Mikä lihasta on syntynyt, on lihaa; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henkeä."


    • Ennen 300-lukua ja katolisen kirkon oppikäsityksiä, ei ollut kolmiyhteistä Jumalaa käsitteenä. Jeesus ilmoitti olevansa Jumalan Poika joten ei Hän ole Jumala itse. Mutta kirkkoisät ovat tehneet poliittisella päätöksellään Hänestäkin jumalan.

      • eki123

        ajatteleppa miksi juutalaiset fariseukset suhtautuivat niin kielteisesti kun Jeesus sanoi olevansa Poika ja Jumala on Hänen Isänsä?

        Joh. 5:18
        " Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi. "


      • eki123 kirjoitti:

        ajatteleppa miksi juutalaiset fariseukset suhtautuivat niin kielteisesti kun Jeesus sanoi olevansa Poika ja Jumala on Hänen Isänsä?

        Joh. 5:18
        " Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi. "

        Juutalaiset eivät ymmärtäneet Jumalan tarkoitusta, eivätkä uskoneet Jeesusta. He elivät vanhassa liitossa, joka toki oli silloin vielä voimassakin. Jeesus sanoi aivan kuten asia olikin, Jumala oli Hänen Isänsä ja Hän oli Jumalan Poika.
        Vika oli juutalaisissa eikä Jeesuksessa.


      • 26
        lappix kirjoitti:

        Juutalaiset eivät ymmärtäneet Jumalan tarkoitusta, eivätkä uskoneet Jeesusta. He elivät vanhassa liitossa, joka toki oli silloin vielä voimassakin. Jeesus sanoi aivan kuten asia olikin, Jumala oli Hänen Isänsä ja Hän oli Jumalan Poika.
        Vika oli juutalaisissa eikä Jeesuksessa.

        Vika oli Jeesuksessa, koska juutalaisten mielestä Jeesus ei täyttänyt ennustuksia tulevasta Messiaasta. Kuinka Jumala voi tehdä niin huolimatonta työtä Jeesuksen kautta, ettei osaa täyttää itse määrittämiään ennustuksia.


    • eki123 kirjoitti 28.10.2011 klo 10:04 mm. näin:

      >"Jumala on Isä ja Poika ja Pyhä Henki. Yhdessä Jumalassa on kolme persoonaa."<
      ___________________

      Raamattu ei yhdessäkään kohti esitä sellaista vaatimusta, että Jumala pitää uskoa kolmeksi persoonaksi, vaan jotta "I s ä - o n - y k s i, - joka on kaikki kaikissa":

      1.Korinttolaiskirje:
      12:6 ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta - J u m a l a, j o k a
      k a i k k i - k a i k i s s a - vaikuttaa, on sama. [ Ef.1:23]

      1.Korinttolaiskirje 8
      6 "niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

      Esimerkiksi Psalmin 2:7 jakeessa ja muuallakin kirjoituksissa, poika kutsuu Isää Herraksi. Näin meillä on yksi Herra Jumala, Isä, ja yksi herra Kristus, Jumalan poika, jonka Isä on korottanut välimieheksi ja ylipapiksi.

      • eki123

        Miten ajattelet Pojan ja Pyhän Hengen Isän lisäksi. Pyhä Henki on persoona samoin on Poika kuten myös Isä.

        Uskotko jehovalaisittain niin, että Pyhä Henki on persoonaton voima ja Poika on luotu Jumalan poika enkeleihin verrattava olento?

        Kerro miten itse ymmärrät ja uskot tämän asian. Kuitenkin tosiasia on että raamatussa selvästi näemme monessa kohdassa Isän. Pojan ja Pyhän Hengen.


      • eki123 kirjoitti:

        Miten ajattelet Pojan ja Pyhän Hengen Isän lisäksi. Pyhä Henki on persoona samoin on Poika kuten myös Isä.

        Uskotko jehovalaisittain niin, että Pyhä Henki on persoonaton voima ja Poika on luotu Jumalan poika enkeleihin verrattava olento?

        Kerro miten itse ymmärrät ja uskot tämän asian. Kuitenkin tosiasia on että raamatussa selvästi näemme monessa kohdassa Isän. Pojan ja Pyhän Hengen.

        Et kysynyt minulta, mutta kommentoin - jos sopii? Jeesus puhui voimasta, jonka Hän lähettää opetuslapsilleen
        Luuk. 24:49
        Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."
        Joh. 15:26
        Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.

        Eli kyseessä on Jumalasta lähtevä Henki / voima, joka voi olla henkipersoona, mutta myös vaikuttava voima - tai molempia. Jeesus ei ole enkeli, vaan Isän ainokainen Poika - Jumalan poika. lihallinen persoona maan päällä, hengellinen persoona taivaassa. Molemmat ovat lähtöisin Isästä.


      • lappix kirjoitti:

        Et kysynyt minulta, mutta kommentoin - jos sopii? Jeesus puhui voimasta, jonka Hän lähettää opetuslapsilleen
        Luuk. 24:49
        Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."
        Joh. 15:26
        Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.

        Eli kyseessä on Jumalasta lähtevä Henki / voima, joka voi olla henkipersoona, mutta myös vaikuttava voima - tai molempia. Jeesus ei ole enkeli, vaan Isän ainokainen Poika - Jumalan poika. lihallinen persoona maan päällä, hengellinen persoona taivaassa. Molemmat ovat lähtöisin Isästä.

        "Jeesus ei ole enkeli, vaan Isän ainokainen Poika - Jumalan poika.
        lihallinen persoona maan päällä, hengellinen persoona taivaassa.
        Molemmat ovat lähtöisin Isästä."

        Kumpi syntyi ensin? Lihallinen vai Hengellinen.


      • eki123 kirjoitti:

        Miten ajattelet Pojan ja Pyhän Hengen Isän lisäksi. Pyhä Henki on persoona samoin on Poika kuten myös Isä.

        Uskotko jehovalaisittain niin, että Pyhä Henki on persoonaton voima ja Poika on luotu Jumalan poika enkeleihin verrattava olento?

        Kerro miten itse ymmärrät ja uskot tämän asian. Kuitenkin tosiasia on että raamatussa selvästi näemme monessa kohdassa Isän. Pojan ja Pyhän Hengen.

        Ihminen on sellainen näkyvä ja kuolevainen, rajallinen olento, jota voidaan kutsua persoonaksi. Raamatusta ei löydy yhtään "persoona"-sanaa, vaan Raamattu kutsuu Jumalaa ja "itse asiaa" olemukseksi, jota ei voida verrata mihinkään inhimilliseen. Se riittää minulle hyvin, [Hepr.1:3; 10:1; Apt.17:29]

        Jesaja 40
        18 Keneenkä siis te vertaatte Jumalan, ja minkä muotoiseksi te hänet teette?"

        25 "Keneenkä siis te vertaatte minut, jonka kaltainen minä olisin", sanoo Pyhä.'

        Jesaja 46
        5 "Keneenkä te vertaatte minut, kenenkä rinnalle minut asetatte, kenenkä kaltaiseksi te minut katsotte, että olisimme toistemme vertaiset?"

        Jeesusta Raamattu vertaa Moosekseen, profeettoihin ja pyhiin veljiin, mutta Isää Jumalaa ei vertaa mihinkään, koska toista hänen vertaista Jumalaa ei ole.


      • Usko Uskova
        kalamos kirjoitti:

        "Jeesus ei ole enkeli, vaan Isän ainokainen Poika - Jumalan poika.
        lihallinen persoona maan päällä, hengellinen persoona taivaassa.
        Molemmat ovat lähtöisin Isästä."

        Kumpi syntyi ensin? Lihallinen vai Hengellinen.

        Kysytään vielä lappixelta kumpi syntyi ensin.
        Lappix vaiko hänen sanansa jonka hän puhui.
        Sitten voidaan miettiä Isän ja Pojan ts. Sanan suhdetta toisiinsa. "Isästä minä olen ja Hän on minut lähettänyt."


      • Usko Uskova kirjoitti:

        Kysytään vielä lappixelta kumpi syntyi ensin.
        Lappix vaiko hänen sanansa jonka hän puhui.
        Sitten voidaan miettiä Isän ja Pojan ts. Sanan suhdetta toisiinsa. "Isästä minä olen ja Hän on minut lähettänyt."

        Ne sanat, jotka Jeesus puhui maan päällä ollessaan, ne kuuluivat Isän projektiin. Ne olivat reaaliaikaan tarkoitettuja sanoja.
        Isä on ainoa ikunen, näkymätön ja kuolematon Henki, joka loi Pojan luomakunnan esikoiseksi.


      • lappix kirjoitti:

        Ne sanat, jotka Jeesus puhui maan päällä ollessaan, ne kuuluivat Isän projektiin. Ne olivat reaaliaikaan tarkoitettuja sanoja.
        Isä on ainoa ikunen, näkymätön ja kuolematon Henki, joka loi Pojan luomakunnan esikoiseksi.

        Tiedät kyllä, että Jumalan Sanassa Poika ei koskaan ole objektina luoda-verbille. Vaan kuten aiemmin kirjoitit, Hän on Isän ainokainen Poika.


    • eki123

      Lue mitä apostoli Johannes kirjoittaa Isästä ja Pojasta. Poika tulee kirjoittaa isolla alkukirjaimella eikä pienellä kuten sinä näytät tekevän ilmeisen tarkoituksella.

      "10 Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.
      11 Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
      12 Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.

      Jolla ei ole Poikaa ei ole Isääkään, joka kieltää Pojan on antikristus.
      13 Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä."

      • eki123

        Jolla ei ole Poikaa ei ole Isääkään, joka kieltää Pojan on antikristus

        tämä lause meni väärään väliin vahingossa. pahoitteluni


      • Niin, se tuo kaikki perustuu uskoon. Se oli ehto iankaikkisen elämän saamisesta, usko Poikaan ja Hänen julistamaan Isän SANAAN. Isä puhui Poikansa kautta, mutta Jeesus ei ollut itse Isä.
        Siis uskomalla Jeesuksen julistamaan SANAAN ihminen tuli tuntemaan Jumalan ja Jumalan tarkoituksen ihmiskunnan suhteen. Ilman Jeesuksen julistamaa Jumalan SANAA, ei kukaan olisi tiennyt Jumalasta eikä pelastuksesta mitään. Eikä olisi Raamattuakaan.


      • 15
        lappix kirjoitti:

        Niin, se tuo kaikki perustuu uskoon. Se oli ehto iankaikkisen elämän saamisesta, usko Poikaan ja Hänen julistamaan Isän SANAAN. Isä puhui Poikansa kautta, mutta Jeesus ei ollut itse Isä.
        Siis uskomalla Jeesuksen julistamaan SANAAN ihminen tuli tuntemaan Jumalan ja Jumalan tarkoituksen ihmiskunnan suhteen. Ilman Jeesuksen julistamaa Jumalan SANAA, ei kukaan olisi tiennyt Jumalasta eikä pelastuksesta mitään. Eikä olisi Raamattuakaan.

        "Ilman Jeesuksen julistamaa Jumalan SANAA, ei kukaan olisi tiennyt Jumalasta eikä pelastuksesta mitään. Eikä olisi Raamattuakaan. "

        Sanotko, ettei Vanhan Testamentin tarinoissa esim Mooses, Abraham, Noa jne tienneet Jumalasta ja pelastuksesta mitään?

        Raamattua ei olisi sellaisessa muodossa kuin se on meillä nyt, sisältäen vanhan ja uuden osan. Vanha Testamentti kuitenkin olisi riippumatta Jeesuksesta, koska Vanha Testamentti oli saatavilla myös Jeesukselle.


      • 15 kirjoitti:

        "Ilman Jeesuksen julistamaa Jumalan SANAA, ei kukaan olisi tiennyt Jumalasta eikä pelastuksesta mitään. Eikä olisi Raamattuakaan. "

        Sanotko, ettei Vanhan Testamentin tarinoissa esim Mooses, Abraham, Noa jne tienneet Jumalasta ja pelastuksesta mitään?

        Raamattua ei olisi sellaisessa muodossa kuin se on meillä nyt, sisältäen vanhan ja uuden osan. Vanha Testamentti kuitenkin olisi riippumatta Jeesuksesta, koska Vanha Testamentti oli saatavilla myös Jeesukselle.

        Tarkoitin sitä, että uusi liitto mahdollisti myös pakanakansojen pelastuksen, mikäli he ottavat vastaan Jumalan sanan ja uskovat siihen.
        Jollei Jumala olisi korvannut vanhaa liittoa uudella, niin todennäköisesti meillä ei olisi uutta testamenttia lainkaan, ei Jeesusta eikä evankeliumia.


    • eki123 kirjoitti 28.10.2011 klo 11:06 mm.näin:

      >"Lue mitä apostoli Johannes kirjoittaa Isästä ja Pojasta. Poika tulee kirjoittaa isolla alkukirjaimella eikä pienellä kuten sinä näytät tekevän ilmeisen tarkoituksella."<
      ________________________

      Väität apostoli Johanneksen vaatineen poika-nimen kirjoittamista isolla alkukirjaimella! Ei apostoli Johannes ole sallaista vaatimusta antanut. Se isolla alkukirjaimella alkava poika-sana on ihmisten tekemä ja keksima perinnevaatimus, ei Jumalan näyttämä esimerkki, sillä Vanhassa testamentissa poika-sana kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella alkavana:

      Psalmit 2
      7 "Minä ilmoitan, mitä Herra on säätänyt. Hän lausui minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin."

      Uuteen testamenttiin Jumalan antama malli on - v ä ä r e n n e t t y - isolla alkukirjaimella alkavaan muotoon:

      Apostolien teot 13
      33 "niin kuin myös toisessa psalmissa on kirjoitettu: 'Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä olen sinut synnyttänyt."

      Jumalan pojan kunnioittaminen ei riipu poika-sanan kirjoitustavasta, vaan kuulemisesta ja kuullun sanan noudattamisesta Isän antaman mallin mukaan.

    • eki123 kirjoitti avauksessaan mm. näin:

      >"Jeesus itse sanoi evankeliumissa että ellemme usko Häntä siksi, joka Hän on kuolemme synteihimme. Eli jos uskomme Jeesuksen olevan alempiarvoinen kuin Hän on ei ristintyö hyödytäkään meitä eikä meitä ole sovitettu Jumalan kanssa. Tätä taustaa vasten joudumme vakavalle paikalle uskomisemme kanssa."<
      __________________________

      Olen täysin samaa mieltä Jeesuksen Kristuksen opetuksen kanssa siitä, että meidän on uskottava Jeesus Kristus juuri siksi, joksi Isä Jumala on hänet määrännyt ja joka Kristus sanoi myös olevansa:

      2.Samuelin kirja 7
      14 "M i n ä - o l e n - o l e v a - h ä n e n - i s ä n s ä - ja - h ä n - (on) m i n u n
      p o i k a n i, - niin että, jos hän tekee väärin, minä rankaisen häntä ihmisvitsalla ja niinkuin ihmislapsia lyödään;
      16 Ja sinun sukusi ja kuninkuutesi pysyvät sinun edessäsi iäti, ja sinun valtaistuimesi on oleva iäti vahva." [Vrt. Hepr.1:8:9]

      Psalmit 2
      7 'Minä ilmoitan, mitä - H e r r a - on säätänyt. Hän lausui minulle: "S i n ä
      o l e t - m i n u n - p o i k a n i, - tänä päivänä minä sinut synnytin." '

      Psalmit 10
      36 "niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'M i n ä
      o l e n - J u m a l a n - P o i k a'?"

      1.Johanneksen kirje 5
      10 "Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valehtelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa."

      Te pilkkaatte minua samasta syystä ja samanlaisesta aiheesta, koska en usko Jeesusta Jumalaksi vaan Jumalan pojaksi, joksi Isä on hänet nimittänyt ja kutsunut. Uskon myös Isän olevan se, jonka poika todisti Isän olevan, [Joh.17:3] ja uskon pojan olevan se, jonka sekä Isä että poika ovat todistaneet pojan olevan: Jumalan poika, välimies ja ylipappi;

    • Huomenta Ekivaari. Se on mennyt hyvin teoriapohjaiseksi tuo uskominen. Eli pitää uskoa katolisen kirkon, paavin, uskonnollisten järjestöjen, luterilaisen kirkon opillisiin käsitykseen Jeesuksesta, ollakseen hyväksytty "uskovainen"
      Ja sen hyväksymisen suorittavat uskonnolisen liikkeen tai kirkon jäsenet, eikä Jeesus.
      Missä on lapsenusko, josta Jeesus sanoi näin:

      Matt.18.
      1 Sillä hetkellä opetuslapset tulivat Jeesuksen tykö ja sanoivat: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?"
      2 Niin hän kutsui tykönsä lapsen, asetti sen heidän keskellensä
      3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.
      4 Sentähden, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa.

      Siis ei teorioita Jumalan olomuodosta eikä Jeesuksesta, eikä Raamatun käännösten oikeellisuudesta tai verbeistä, vaan uskoa mitä Jumalan sana todistaa Pojasta.
      Todennäköisesti Raamattu kaikkien käännöstenkin jälkeen on sen verran totuudellinen, että tämä pitää paikkansa.

      Matt. 16:16
      Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika".
      Matt. 16:17
      Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.

      Hengelliselle ihmiselle on täysin kiistatta selvää, että Jeesus on Jumala Poika, ei enemmän eikä vähemmän, vaan Jumala Poika.

    • Jonah

      On uskottava Jeesus siksi, joka hän on.

      Joh 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".

      Jumala on lähettänyt Poikansa maailmaan. Missään raamatun kohdassa ei sanota, että hän olisi lähettänyt itsensä maailmaan.
      Jumala lähetti Jeesuksen välimieheksi sovittamaan meidän syntimme itsensä kanssa.

      1Jn 4:10 Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.

      1Jn 4:14 Ja me olemme nähneet ja todistamme, että Isä on lähettänyt Poikansa maailman Vapahtajaksi.
      1Jn 4:15 Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa.

      Ei tuossakaan sanota, että joka tunnustaa, että Jeesus on Jumala, hänessä Jumala pysyy ja hän Jumalassa.

      Jeesus on raamatun mukaan Jumalan Poika. Ja Maariasta syntyneenä Ihmisen Poika
      Siinä vastaus aloittajan kysymykseen: Kuka on Jeesus?

      • >> Jumala on lähettänyt Poikansa maailmaan.
        Missään raamatun kohdassa ei sanota,
        että hän olisi lähettänyt itsensä maailmaan.


      • kalamos kirjoitti:

        >> Jumala on lähettänyt Poikansa maailmaan.
        Missään raamatun kohdassa ei sanota,
        että hän olisi lähettänyt itsensä maailmaan.

        Isän helma ja Aabrahamin helma, vrt. rikas mies ja Lasarus, ovat aivan eri asia.

        Aabrahamin helmassa olemme silloin, kun olemme pelastuneet tästä maailmasta ottamatta lopun aikana pedon merkkiä. Se, Aabrahamin ”helma” on tuhatvuotisen valtakunnan aikainen väliaikainen olotila pelastuneille lasisen meren päällä. iinkuin Ilmestyskirja kertoo.

        Lopullinen pelastus on olla Isän ”helmassa” taivaassa. Ja se on korkeammalla kuin Aabrahamin helma.

        Se on kolmas taivas, jossa Paavali kertoi olleensa:
        2Co 12:2 Tunnen miehen, joka on Kristuksessa: neljätoista vuotta sitten hänet temmattiin kolmanteen taivaaseen - oliko hän ruumiissaan, en tiedä, vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää.
        2Co 12:3 Ja minä tiedän, että tämä mies - oliko hän ruumiissaan vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää -
        2Co 12:4 temmattiin paratiisiin ja kuuli sanomattomia sanoja, joita ihmisen ei ole lupa puhua.

        Tässä Paavali puhui itsestään, vaikka onkin muotoillut kertomuksensa näin. Mitä olivat ne sanomattomat sanat, joita ei ole lupa puhua, sitä voivat kaikki ”Pyhän Hengen” saaneet pohdiskella.
        Itse ne jo tiedän, mutta en kerro. Kun ei ole lupa puhua. Ne ovat ”uskomattomat” ja ihmeelliset.

        Jeesus on Isänsä helmassa, kuten kertoo seuraava jae:
        Joh 1:18 Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.

        Jeesus on ja oli Isän Jumalan ”helmassa” taivaassa. Hän on kolmannessa tai neljännessä tai viidennesä taivaassa, missä sitä emme tiedä. Kun emme tiedä taivasten eli ulottuvuuksien lukumäärää.
        Sen tietää vain Isä itse Kaikkivaltiaana taivaan ja maan hallitsijana ja Luojana.

        Luk 2:14 "Kunnia Jumalalle korkeuksissa, ja maassa rauha ihmisten kesken, joita kohtaan hänellä on hyvä tahto!"


      • Jonah kirjoitti:

        Isän helma ja Aabrahamin helma, vrt. rikas mies ja Lasarus, ovat aivan eri asia.

        Aabrahamin helmassa olemme silloin, kun olemme pelastuneet tästä maailmasta ottamatta lopun aikana pedon merkkiä. Se, Aabrahamin ”helma” on tuhatvuotisen valtakunnan aikainen väliaikainen olotila pelastuneille lasisen meren päällä. iinkuin Ilmestyskirja kertoo.

        Lopullinen pelastus on olla Isän ”helmassa” taivaassa. Ja se on korkeammalla kuin Aabrahamin helma.

        Se on kolmas taivas, jossa Paavali kertoi olleensa:
        2Co 12:2 Tunnen miehen, joka on Kristuksessa: neljätoista vuotta sitten hänet temmattiin kolmanteen taivaaseen - oliko hän ruumiissaan, en tiedä, vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää.
        2Co 12:3 Ja minä tiedän, että tämä mies - oliko hän ruumiissaan vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää -
        2Co 12:4 temmattiin paratiisiin ja kuuli sanomattomia sanoja, joita ihmisen ei ole lupa puhua.

        Tässä Paavali puhui itsestään, vaikka onkin muotoillut kertomuksensa näin. Mitä olivat ne sanomattomat sanat, joita ei ole lupa puhua, sitä voivat kaikki ”Pyhän Hengen” saaneet pohdiskella.
        Itse ne jo tiedän, mutta en kerro. Kun ei ole lupa puhua. Ne ovat ”uskomattomat” ja ihmeelliset.

        Jeesus on Isänsä helmassa, kuten kertoo seuraava jae:
        Joh 1:18 Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.

        Jeesus on ja oli Isän Jumalan ”helmassa” taivaassa. Hän on kolmannessa tai neljännessä tai viidennesä taivaassa, missä sitä emme tiedä. Kun emme tiedä taivasten eli ulottuvuuksien lukumäärää.
        Sen tietää vain Isä itse Kaikkivaltiaana taivaan ja maan hallitsijana ja Luojana.

        Luk 2:14 "Kunnia Jumalalle korkeuksissa, ja maassa rauha ihmisten kesken, joita kohtaan hänellä on hyvä tahto!"

        En ymmärtänyt, mitä selitit kappaleissa 2 ja 3.
        > Aabrahamin helmassa olemme silloin, kun ...
        > Lopullinen pelastus ...
        Muutoin kyllä kirjoitit hyvin.


      • kalamos kirjoitti:

        En ymmärtänyt, mitä selitit kappaleissa 2 ja 3.
        > Aabrahamin helmassa olemme silloin, kun ...
        > Lopullinen pelastus ...
        Muutoin kyllä kirjoitit hyvin.

        Kalamos.

        Lopullinen ja täyttymyksellinen pelastus on silloin, kun olemme päässeet Jumalan valtakuntaan.
        Silloin olemme Jumalan helmassa. Sitä ennen me uskovat olemme Aabrahamin helmassa. Aabrahamhan pelastui uskosta, mekin pelastumme uskosta, Jeesukseen Kristukseen Jumalan Poikaan, Aabrahamin helmaan.

        Aabrahamin helma on väliaikainen olotila uskoville. Se on toinen taivas, silloin olemme lähellä Jumalaa ja lopullista pelastusta.Silloin olemme pappeina tuhat vuotta lasisen meren päällä, jona aikana pedon merkin ottaneet uskovat ovat ”kadotuksessa” lasisen meren alla tulimeressä, kts Ilmestyskirja. Tulen kautta nuokin pelastuvat ”kadotuksesta”.

        1Co 3:14 Jos jonkun tekemä rakennus kestää, on hän saava palkan;
        1Co 3:15 mutta jos jonkun tekemä palaa, joutuu hän vahinkoon [kadotukseen] ; mutta hän itse on pelastuva, kuitenkin ikäänkuin t-u-l-e-n läpi.

        He ovat opetuksessa ja kurituksessa ”tulessa” oppiakseen tuntemaan Jumalan, joka on yksi ainoa. Päästäkseen raamatun vastaisesta perinnäiskäsityksestään, että Jeesus on Jumala. He ovat Jumalan opetuksessa tulessa, oppiakseen tuntemaan totuuden.

        Tämä on vaikeasti selitettävä asia, koska on ymmärrettävä Ilmestyskirjan sanoma, sanoisinko läpikotaisin.

        On myöskin ymmärrettävä, miksi taivaassa syntyi hiljaisuus, kun seitsemäs sinetti avattiin.
        Rev 8:1 Ja kun Karitsa avasi seitsemännen sinetin, tuli taivaassa äänettömyys, jota kesti noin puoli hetkeä.

        Lopuksi:
        2Pe 1:2 Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.


      • Jonah kirjoitti:

        Kalamos.

        Lopullinen ja täyttymyksellinen pelastus on silloin, kun olemme päässeet Jumalan valtakuntaan.
        Silloin olemme Jumalan helmassa. Sitä ennen me uskovat olemme Aabrahamin helmassa. Aabrahamhan pelastui uskosta, mekin pelastumme uskosta, Jeesukseen Kristukseen Jumalan Poikaan, Aabrahamin helmaan.

        Aabrahamin helma on väliaikainen olotila uskoville. Se on toinen taivas, silloin olemme lähellä Jumalaa ja lopullista pelastusta.Silloin olemme pappeina tuhat vuotta lasisen meren päällä, jona aikana pedon merkin ottaneet uskovat ovat ”kadotuksessa” lasisen meren alla tulimeressä, kts Ilmestyskirja. Tulen kautta nuokin pelastuvat ”kadotuksesta”.

        1Co 3:14 Jos jonkun tekemä rakennus kestää, on hän saava palkan;
        1Co 3:15 mutta jos jonkun tekemä palaa, joutuu hän vahinkoon [kadotukseen] ; mutta hän itse on pelastuva, kuitenkin ikäänkuin t-u-l-e-n läpi.

        He ovat opetuksessa ja kurituksessa ”tulessa” oppiakseen tuntemaan Jumalan, joka on yksi ainoa. Päästäkseen raamatun vastaisesta perinnäiskäsityksestään, että Jeesus on Jumala. He ovat Jumalan opetuksessa tulessa, oppiakseen tuntemaan totuuden.

        Tämä on vaikeasti selitettävä asia, koska on ymmärrettävä Ilmestyskirjan sanoma, sanoisinko läpikotaisin.

        On myöskin ymmärrettävä, miksi taivaassa syntyi hiljaisuus, kun seitsemäs sinetti avattiin.
        Rev 8:1 Ja kun Karitsa avasi seitsemännen sinetin, tuli taivaassa äänettömyys, jota kesti noin puoli hetkeä.

        Lopuksi:
        2Pe 1:2 Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.

        Kun Jeesus mainitsee käsitteen Aabrahamin helma,
        Hän ei millään tavoin selitä tuota asiaa,
        vaan lähtee siitä, että kuulijat ymmärtävät tuon käsitteen.
        Eli se, miten juutalaiset tuon käsitteen ymmärsivät,
        on myös juuri se, mistä Jeesus puhui,
        kun Hän kertoi Lasaruksesta, joka kuoli,
        ja jonka enkelit veivät Aabrahamin helmaan.


      • on Jumalan Poika.

        Jonah Totta tosiaan joka sana. Jeesus on Kunnioitettu Jumalan Poika. Joka uskoo Poikaan, jonka Isä Jumala lähetti meitä varten.


    • >"mutta isän poveen jäi Pojan muotoinen kolo, kun Poika tuli maailmaan."<

      Isä Jumala on Henki, johon ei jää mitään koloja, kun hän lähettää ajatuksesa ja ideansa ihmisille. Isä Jumala ei siitä vähene eikä suurene, vaikka hän itsestään jotakin. Jääkö sinuun kolo, kalamos, jokaisesta puhumastasi tai kirjoittamastasi sanasta?

      • Jumalan ainosyntyinen Poika Isän helmassa ei ollut puhuttu Sana,
        vaan Persoona. Isän ainosyntyinen Poika. Jumalan Karitsa.
        Jonka Isä lähetti maailmaan. Kuolemaan sinun syntiesi tähden.
        Kuolemaan minun syntieni tähden. Ja koko maailman.
        Ajatteletko, että Isän oli helppo kääntää kasvonsa pois Pojastaan,
        kun tämä huutaa tuon syntikuorman alla ristillä:
        "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit!"?


    • JEESUS ME TIEDÄMME KUKA ON MUTTA EKIVAARIN MORMOONIOPIN TOISEN RAAMATTUA KANNUSTELLESSAAN hänet mä en tunne ja sitäpaitsi hän on bannattu niinkuin hyvin tiedätte...

    • Kalamokselle kerron että minulle Jeesus Kristus on yhtä kuin Jumalan sana, jonka Isä on antanut meille ilmaistakseen meille siinä sanassaan oman, Isän tahtonsa, jota meidän tulee kuulla ja totella.

      Lihansa puolesta Jeesus oli Daavidin suvusta, Johanneksen poika, Mariasta syntynyt juutalainen, jonka Jumala valitsi ja teki hänestä poikansa Kristuksen, voitelemalla hänet Pyhällä hengellä ja voimalla ja panemalla hänen suuhunsa oman sanansa:

      5.Mooseksen kirja 18
      18 "Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja - m i n ä - p a n e n - s a n a n i - h ä n e n
      s u u h u n s a, - ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.
      19 Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille.'

      Jeesus itse todisti samasta asiasta näin:

      Johanneksen evankeliumi 5
      30 "En minä itsestäni voi mitään tehdä.- N i i n - k u i n - m i n ä
      k u u l e n, - n i i n - m i n ä - t u o m i t s e n; - ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan,
      j o k a - o n - m i n u t - l ä h e t t ä n y t".

    • Nimimerkki "eki123" kirjoitti 27.10.2011 klo 16:24 näin:

      >"Joh. 8:24
      Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."

      Täällä väitellään paljon ja kiihkeästikin Jeesuksen persoonasta. Onko Jeesus Jumala vai ihminen (Jumalan luoma olento) Jumalan poika vai syntynyt Jumalan Poika? Kolminaisuus vai ei."<

      Sovitaanko sillä tavalla, ettei keksitä itse Raamatun selityksiä, vaan etsitään tekstille selitykset Raamatusta. Kun tutkitaan, tarkoittiko Jeesus että hänet pitää uskoa Jumalan pojaksi vai itse Jumalaksi, niin siihen auttaa esimerkiksi tämän tekstin uskominen ja ymmärtäminenn:

      1. Johannes 4
      15 "Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa."

      1. Johannes 5
      5 "Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?"

      Sen sijaan Raamatusta ei löydy yhtään sellaista lausetta, jossa sanottaisiin että Jeesus on uskottava Jumalaksi.

      • Usko Toivonen

        >> Sen sijaan Raamatusta ei löydy yhtään sellaista lausetta, jossa sanottaisiin että Jeesus on uskottava Jumalaksi. >>

        Niin, Raamatun ilmoitushan ilmoittaa .. ( Joh. 1. )

        1. Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

        9. Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.

        Jumala on valkeus .. Totinen valkeus.

        5. Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä. ( 1. Joh. 3. )

        Totinen valkeus tuli maailmaan, ja voitti maailman, mutta häneen uskoi vain
        harvat.

        35. Niin Jeesus sanoi heille: "Vielä vähän aikaa valkeus on teidän keskuudessanne. Vaeltakaa, niin kauan kuin teillä valkeus on, ettei pimeys saisi teitä valtaansa. Joka pimeässä vaeltaa, se ei tiedä, mihin hän menee.
        36. Niin kauan kuin teillä valkeus on, uskokaa valkeuteen, että te valkeuden lapsiksi tulisitte." Tämän Jeesus puhui ja meni pois ja kätkeytyi heiltä.
        37. Ja vaikka hän oli tehnyt niin monta tunnustekoa heidän nähtensä, eivät he uskoneet häneen,
        38. että kävisi toteen profeetta Esaiaan sana, jonka hän on sanonut: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme, ja kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?"
        39. Sentähden he eivät voineet uskoa, koska Esaias on vielä sanonut:
        40. "Hän on sokaissut heidän silmänsä ja paaduttanut heidän sydämensä, että he eivät näkisi silmillään eivätkä ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi".
        41. Tämän Esaias sanoi, kun hän näki hänen kirkkautensa ja puhui hänestä.
        42. Kuitenkin useat hallitusmiehistäkin uskoivat häneen, mutta fariseusten tähden he eivät sitä tunnustaneet, etteivät joutuisi synagoogasta erotetuiksi.
        Joh. 12.

        Raamatun ilmoitukseen tulee uskoa.


    • Se sana, joka oli "Jumalan tykönä", se oli Jumalan suusta lähtenyt jumala, joita on lukematon määrä, niin kuin taivaan tähtiä. [Matt.12:36 ]

      Johannes 10
      34 'Jeesus vastasi: "Eikö teidän laissanne sanota: 'Minä sanoin: te olette jumalia.'? [Ps. 82:6]
      35 Niitä, jotka saivat Jumalan ilmoituksen, sanotaan siis jumaliksi, eikä pyhiä kirjoituksia voi tehdä tyhjäksi.'

      Jumalan sana on elävä ja voimallinen jonka vuoksi se pesee ja puhdistaa niiden sydämet, jotka sen ottavat vastaan:

      Johannes 15
      3 "Te olette jo puhtaat sen - s a n a n - t ä h d e n, - jonka minä olen teille puhunut." [Joh. 13:20]

      • Usko Toivonen

        >> Se sana, joka oli "Jumalan tykönä", se oli Jumalan suusta lähtenyt jumala, joita on lukematon määrä, niin kuin taivaan tähtiä. [Matt.12:36 ] >>

        Aivan ja näihin jumaliin, jotka antavat väärän tuomion, Jeesus teki selvän pesäeron.

        36. niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?
        37. Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua.
        38. Mutta jos minä niitä teen, niin, vaikka ette uskoisikaan minua, uskokaa minun tekojani, että tulisitte tuntemaan ja ymmärtäisitte Isän olevan minussa ja minun olevan Isässä." ( Joh. 10. )

        Ja Jeesushan viittaa Psalmiin 82. puhuesaan väärin tumitseville.

        1. Aasafin virsi. Jumala seisoo jumalien kokouksessa, hän on tuomari
        jumalien keskellä:
        2. "Kuinka kauan te tuomitsette väärin ja pidätte jumalattomain puolta?" Sela.
        5. Ei ole heillä älyä, ei ymmärrystä, he vaeltavat pimeydessä: kaikki maan perustukset horjuvat.
        8. Nouse, Jumala, tuomitse maa, sillä sinä perit kaikki pakanakansat.

        Kuinka todet Hänen sanansa ovatkaan.

        Onhan Hän Totinen Valkeus.


      • Usko Toivonen kirjoitti:

        >> Se sana, joka oli "Jumalan tykönä", se oli Jumalan suusta lähtenyt jumala, joita on lukematon määrä, niin kuin taivaan tähtiä. [Matt.12:36 ] >>

        Aivan ja näihin jumaliin, jotka antavat väärän tuomion, Jeesus teki selvän pesäeron.

        36. niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?
        37. Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua.
        38. Mutta jos minä niitä teen, niin, vaikka ette uskoisikaan minua, uskokaa minun tekojani, että tulisitte tuntemaan ja ymmärtäisitte Isän olevan minussa ja minun olevan Isässä." ( Joh. 10. )

        Ja Jeesushan viittaa Psalmiin 82. puhuesaan väärin tumitseville.

        1. Aasafin virsi. Jumala seisoo jumalien kokouksessa, hän on tuomari
        jumalien keskellä:
        2. "Kuinka kauan te tuomitsette väärin ja pidätte jumalattomain puolta?" Sela.
        5. Ei ole heillä älyä, ei ymmärrystä, he vaeltavat pimeydessä: kaikki maan perustukset horjuvat.
        8. Nouse, Jumala, tuomitse maa, sillä sinä perit kaikki pakanakansat.

        Kuinka todet Hänen sanansa ovatkaan.

        Onhan Hän Totinen Valkeus.

        Joka vetoaa Jumalan todistukseen näyttääkseen että on oikeassa, on velvollinen myös niitä tekoja tekemään, jotta voi näyttää Jumalan valkeuden!


    • Tehdään luettelo

      Tehdään luettelo Raamatunkohdista joissa kerrotaan selvästi Kolminaisesta Jumalasta ja Jeesus on Jumala. Niin tekee Kolminaisen Jumalan kieltäjät. Kuka löytää ne kohdat? eki123,Mohikaani,kalamos? Kuka viittii nähä pikkusen vaivaa?Ite en ole niin perillä näistä kohdista muuten tekisin sen itte.

      • Usko Toivonen kirjoitti 18.10.2012 klo 14:06

        >"Aivan ja näihin jumaliin, jotka antavat väärän tuomion, Jeesus teki selvän pesäeron."<

        Jumalan suusta lähtenyt sana ei tee vääriä tuomioita. Ne ihmiset, joille Jumala on sanansa lähettänyt, saattavat niitä vääriä tuomioita tehdä!


    • Usko Toivonen

      "ekivaari kirjoitti"

      >>Se sana, joka oli "Jumalan tykönä", se oli Jumalan suusta lähtenyt jumala, joita on lukematon määrä, niin kuin taivaan tähtiä. [Matt.12:36 ]>>

      Kukaan muu ei ole tullut ..

      13. Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.

      Sana tuli lihaksi.

      Johannes 10. Jumala seisoo jumalien kokouksessa.

      36. niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?
      37. Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua.
      38. Mutta jos minä niitä teen, niin, vaikka ette uskoisikaan minua, uskokaa minun tekojani, että tulisitte tuntemaan ja ymmärtäisitte Isän olevan minussa ja minun olevan Isässä."

      • Johannes 14
        10 "Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja - I s ä,
        joka - m i n u s s a - a s u u, - t e k e e - t e o t, - j o t k a
        o v a t - h ä n e n."

        Johannes 13
        "Joka ottaa tykönsä teidät, se ottaa tykönsä minut; ja joka ottaa minut tykönsä, ottaa tykönsä hänet, joka on minut lähettänyt." [Joh. 13:20; Matteus 10:40]


      • Usko Toivonen
        ekivaari kirjoitti:

        Johannes 14
        10 "Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja - I s ä,
        joka - m i n u s s a - a s u u, - t e k e e - t e o t, - j o t k a
        o v a t - h ä n e n."

        Johannes 13
        "Joka ottaa tykönsä teidät, se ottaa tykönsä minut; ja joka ottaa minut tykönsä, ottaa tykönsä hänet, joka on minut lähettänyt." [Joh. 13:20; Matteus 10:40]

        Aivan Joh. 10. Jumala seisoo Israelin tuomareiden, hallitusmiesten, fariseusten, kirjanoppineiden keskellä.

        1. Aasafin virsi. Jumala seisoo jumalien kokouksessa, hän on tuomari
        jumalien keskellä:
        2. "Kuinka kauan te tuomitsette väärin ja pidätte jumalattomain puolta?"
        Ps. 82


      • Usko Toivonen kirjoitti:

        Aivan Joh. 10. Jumala seisoo Israelin tuomareiden, hallitusmiesten, fariseusten, kirjanoppineiden keskellä.

        1. Aasafin virsi. Jumala seisoo jumalien kokouksessa, hän on tuomari
        jumalien keskellä:
        2. "Kuinka kauan te tuomitsette väärin ja pidätte jumalattomain puolta?"
        Ps. 82

        Pyrin aina olemaan Hengen puolta ja olemaan Hengen puolella, sillä liha pitää väärien puolta ja on vihollisuus Jumalaa vastaan:

        Johannes 6
        63 "Henki on se, joka eläväksi tekee; - e i - l i h a - m i t ä ä n
        h y ö d y t ä. - Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä."

        1. Timoteuskirje 6
        13 "J u m a l a n - edessä, j o k a - k a i k k i - e l ä v ä k s i
        t e k e e, - ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka Pontius Pilatuksen edessä todisti, tunnustaen hyvän tunnustuksen, minä kehoitan sinua,"


    • Usko Toivoselta ja muilta trinitaareilta taas kysyn: Miksi te vaatimalla vaaditte, että Jeesus Kristus on uskottava Jumalaksi, vaikka Raamattu ei yhdessäkään kohdassa esitä sellaista vaatimusta, vaan päinvastoin vakuuttaa:

      Heprealaiskirje 4
      14 "Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta."

      Miksi teille ei riitä Jeesuksen uskominen Jumalan pojaksi ja ylimmäiseksi - p a p i k s i - , vaikka siihen uskomiselle on annettu näin hyvä lupaus?:

      1. Johanneksen kirje 4
      15 "Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa."

      1. Johanneksen kirje 5
      5 "Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?"

      • Usko Toivonen

        Miksi kysyt?

        Ethän edes lue ilmeisesti kommentteja läpi.

        Vastausta kyselyysi on esim. klo 10.09 kommentti.

        " uskokaa valkeuteen, että te valkeuden lapsiksi tulisitte "

        Jumala on Totinen valkeus.


      • Usko Toivonen kirjoitti:

        Miksi kysyt?

        Ethän edes lue ilmeisesti kommentteja läpi.

        Vastausta kyselyysi on esim. klo 10.09 kommentti.

        " uskokaa valkeuteen, että te valkeuden lapsiksi tulisitte "

        Jumala on Totinen valkeus.

        Mistä päättelet väärin, etten lue kommmenttejasi ja usko Jumalaa?

        1. Johanneksen kirje 4
        15 "Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa."


      • Usko Toivonen
        ekivaari kirjoitti:

        Mistä päättelet väärin, etten lue kommmenttejasi ja usko Jumalaa?

        1. Johanneksen kirje 4
        15 "Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa."

        No sanasta miestä, niinkuin sanotaan.

        Saman apostoli Johanneksen mukaan Jesaja näkee Jeesuksen kirkkauden ja puhuu Jeesuksesta Joh. 12:40-41 /Jesaja 6 nähdessään Herran ( JHVH ), Herra
        Sebaotin.

        40. "Hän on sokaissut heidän silmänsä ja paaduttanut heidän sydämensä, että he eivät näkisi silmillään eivätkä ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi".
        41. Tämän Esaias sanoi, kun hän näki hänen kirkkautensa ja puhui hänestä.

        Uskotko myös tämän apostoli Johanneksen todistuksen?


      • Usko Toivonen kirjoitti:

        No sanasta miestä, niinkuin sanotaan.

        Saman apostoli Johanneksen mukaan Jesaja näkee Jeesuksen kirkkauden ja puhuu Jeesuksesta Joh. 12:40-41 /Jesaja 6 nähdessään Herran ( JHVH ), Herra
        Sebaotin.

        40. "Hän on sokaissut heidän silmänsä ja paaduttanut heidän sydämensä, että he eivät näkisi silmillään eivätkä ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi".
        41. Tämän Esaias sanoi, kun hän näki hänen kirkkautensa ja puhui hänestä.

        Uskotko myös tämän apostoli Johanneksen todistuksen?

        Usko Toivonen, syytät toisia siitä, mihin olet itse suurin syyllinen!

        Roomalaiskirje 2
        1 "Sen tähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.
        2 Ja me tiedämme, että Jumalan tuomio on totuuden mukainen niille, jotka senkaltaista tekevät.
        3 Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät Jumalan tuomion?"


      • Usko Toivonen
        ekivaari kirjoitti:

        Usko Toivonen, syytät toisia siitä, mihin olet itse suurin syyllinen!

        Roomalaiskirje 2
        1 "Sen tähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.
        2 Ja me tiedämme, että Jumalan tuomio on totuuden mukainen niille, jotka senkaltaista tekevät.
        3 Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät Jumalan tuomion?"

        Siitäkö minua syytät, että epäilen luetko kommentteja edes läpi?

        Semmoinen ajatus heräsi, koska esitit kysymyksen,johon vastasin, ja kohta kysyt
        aivan samaa asiaa uudelleen.

        Mutta jos tässä kerran minut nimeät suurimmaksi syylliseksi, niin täytyy tehdä asiassa parannus ja lopettaa keskustelut näissä asioissa kanssasi.

        Anteeksi vain aiheuttamastani mielipahasta.


      • ekivaari kirjoitti:

        Usko Toivonen, syytät toisia siitä, mihin olet itse suurin syyllinen!

        Roomalaiskirje 2
        1 "Sen tähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.
        2 Ja me tiedämme, että Jumalan tuomio on totuuden mukainen niille, jotka senkaltaista tekevät.
        3 Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät Jumalan tuomion?"

        Tarkennan vielä näkemystämme sillä, että uskomme kaiken sen, minkä Isä on puhunut ja Jeesus opettanut, että

        Markus 9
        7 "Ja tuli pilvi, joka peitti heidät varjoonsa, ja pilvestä kuului ääni: "Tämä on minun rakas Poikani; kuulkaa häntä".

        1. Johanneksen kirje 4
        15 "Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa."

        Uskomme siis Jeesuksen ja apostolien opetukset, mutta te trinitaarit ETTE USKO, vaan te etsitte ja haette opillenne tukea kirjoitusten ulkopuolisesta kolminaisuusopista, jota ei mainita Raamatussa.


    • >>Kolminaisuusajatus on siis pakko hyväksyä ja se näkyy apostolisessa siunauksessakin: "Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne."<

      Kolminaisuusajatukset on lisätty Raamattuun neljännellä vuosisadalla. Jeesuksen ja apostolien aikoina niitä ei vielä ollut. Kaiken kaikkiaan kolminaisuusajatukset ovat pakkouskontoa ja pakotusajatusta sekä väkivaltaa.

      Jottako kukako Jeesus Kristus on?

      Matteus 3
      17 'Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt".'

      2. Kor. 1:3
      "Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,"

      2. Korinttolaiskirje 11
      31 "Herran Jeesuksen Jumala ja Isä, joka on ylistetty iankaikkisesti, tietää, etten valhettele."

      Efesolaiskirje 1
      3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,"

      Efesolaiskirje 1
      17 "anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan"

      1. Pietarin kirje 1
      3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,"

      Ylistetty Isä Jumala on yli kaikkien muiden jumalien!

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko varattu minulle?

      Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      247
      10802
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

      Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      127
      6913
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

      Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      95
      5583
    4. Vanhempi mies

      Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      4860
    5. Noloa että kaipasin sinua

      Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      40
      4134
    6. Minne sä aina välillä joudut

      Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      3649
    7. On niin paha olla

      Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3454
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

      En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3382
    9. Nyt peukut pystyyn

      Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      19
      2824
    10. Pehmeää laskua

      Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      55
      2599
    Aihe