Millasia hieronta ohjeita teille on annettu implanttien laiton jälkeen?
Rintojen hieronta
5
302
Vastaukset
Mulle kolmen eri plastiikkakirurgin taholta kielletty hieromasta! On kuulemma vanhanaikainen käytäntö ja pahimmillaan saa aikaan sen, ettei implantti kiinnity, vaan siihen jää mikroliikehdintää ja tämä saa aikaan serooman (=implanttitaskuun alkaa kertyä nestettä).
Myös tällä palstalla ollut puhetta, että esim. Jaan Troost ei suosittele enää omia potilaitaan hieromaan implanttirintoja. (Eli ei ole vain suomalaisten kirurgien keksintöä)...- 70G + 800cc = 70M
Mulla on nyt leikkauksesta aikaa 3kk. Ennen leikkausta the Lookin edustaja sanoi mulle,e ttä jälkitarkastuksessa sitten tikinpäiden avaamisen yhteydessä hän opettaa miten hierotaan. Ja sanoi, että antaa ohjeet vasta siinä vaiheessa, jotten alkaisi hieroa ennen tuota ajankohtaa, n. 10-12 vrk leikkauksesta.
Leikkauksen jälkeisenä aamuna kysyin vielä minut leikanneen kirurgin, eli Jaan Troostin mielipidettä asiaan ja kielsi ehdottomasti! Sanoi, että pari vuotta sitten jossain seminaarissa oli vielä sanottu, että niin voi tehdä, mutta ettei sillä saavuteta mitään etuja ja nyt viimeisimmässä, jossa oli ollut alkuvuonna, oli todettu, että ei missään tapauksessa. On kuulemma noi 10v vanha suositus tuo.
Mainitsin tietysti tuosta keskustelusta myös jälkitarkastuksessa ja edustaja oli kummissaan, mutta eipä opettanut hieromaan, kun olisin joka tapauksessa kieltäytynyt sitä tekemästä ;)
Näillä Troostin ohjeilla on menty ja ainakin tähän asti toipuminen on edennyt mallikkaasti ja rinnat tuntuvat mukavan pehmeiltä - mihin toki vaikuttaa paljon sekin, että mulla tuota omaa kudosta on runsaasti implantin päällä.
Millaiset ohjeet sinä, alkuperäisen kysymyksen lähettäjä olet saanut?- Ohjeet vaihtelee
Olin Troostin leikattavana vajaa viisi vuotta sitten. Silloin vielä neuvottiin hieromaan ja se oli implanttien valmistajan ohje jotta kapseloitumisriski olisi pienempi. Hieronnan tarkoitus oli pitää implantit irrallaan implanttitaskussa ja irrallisuus vielä tarkistettiin puolen vuoden kuluttua lopputarkastuksessa jotta kapselitakuu pysyi voimassa. Seroomaa ei ole ollut mutta eipä ole ollut pienimpiäkään oireita kapseloitumisestakaan. En sitten tiedä onko hieromisesta ollut hyötyä vai haittaa. Olisikohan sitten tuosta irtonaisuudesta jotain hyötyä kun rintani on laskeutuneet luonnollisesti, eikä muljahtele käsiä käyttäessä vaikka implantit onkin kokonaan rintalihaksen alla. Samoin rinnat liikkuvat kohtalaisen hyvin, niistä saa halutessaan vaikka rintavaon ja kyljellään maatessa toinen rinta lepää toisen päällä, vaikka omissa rinnoissa ei ole rasvaa kuin nimeksi.
Ilmeisesti lääkärit ovat taas päätyneet tähän vaihtoehtoon että implantit saakin kiinnittyä kudoksiin.
- leikkaus 2 vk sitten
Joo minä siis kanssa Troostilla olin leikkauksessa lookin kautta ja jälkitarkastuksessa sain ohjeeksi Lookin sairaanhoitajalta hieroa niitä päivittäin( mitään aikaa hierontaan ei kerrottu) Troost ei maininnut mitään hieronnasta, enkä kivuissani älynnyt kysyäkkään.
Mutta kerta jos Troost ja muut on kieltänyt hieromasta niin taidan sitten jättää tissit rauhaan! Muutenki mulla ainaki näyttää nää jo tässä vaiheessa tosi luonnollisilta ja laskeutuneelta:) En sit tiedä just et miten tehokkaasti se hieronta vaikuttas lopputulokseen.. Ompas taas Ihmeellistä että Lookin henkilökunta neuvoo hierontaa jos heidän käyttämä kirurgi ei suosittele... Tietääkös joku mitä haittaa tuosta nesteen kertymisestä on? itse olen muutaman päivän hieronut, mutta tuskin mitään vauriota on vielä ehtinyt tulla... Onko joku saanut suomalaiselta kirurgilta tähä ohjeita?- Ohjeet vaihtele
Suomalaiset kirurgit ovat perinteisesti olleet jo vuosia sitä mieltä ettei saa hieroa että implantti kiinnittyisi kudoksiin. Ulkomailla on oltu tällä hierontakannalla perustuen implanttivalmistajien ohjeisiin. Minua siis käskettiin hieroa rintoja koska Mentorilta ohjeistettiin niin. En ole nyt tutkinut heidän nettisivustoaan mitä ohjeita siellä annetaan nykyisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perintovero 100 prosenttiin, työeläkkeet ja maataloustuet pois
Noilla eväillä lähden tasapainottamaan valtiontaloutta ja korjaamaan työntekijöiden palkkakuoppaa nostamatta työnantajie1685514Riikka runnoo: polttoöljyn hinta nousi maaliskuussa 40 prosenttia
Onko irvistelijällä sakset hävinneet, vai miksei osaa leikata polttoaineiden hintaa kansalaisten kukkarolle sopivalle ta393787Purra ryöväsi Marinin Itä.-Suomelle neuvottelemat EU-rahat
Perust vihaavat suomalaisia, mutta eritoten itäsuomalaisia. "Osa kaksikäyttörahoista on alun perin Itä- ja Pohjois-Suom263143Miksi persut hyökkäävät jatkuvasti henkilöitä päin?
Miksei persut yritä lainkaan korjata asioita, vaan koko ajan haukkuvat henkilöitä? Ei tuollaisilla turvanpieksäjillä ole493048Demariskandaali! Eveliina Heinäluoma (sdp) kahmii kaikki Hitas asunnot itselleen!
Heinäluoma on ostanut useita yhteiskunnan tukemia, hintasäännösteltyjä asuntoja itselleen! Ei ihme, että Hitas on ollut1582826Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!
Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten872663Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa
Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava282658Demarien sanoin kuvaamaton ahneus - Eveliina Heinäluoma vain yksi esimerkki
Mutta näin se on demari-eliitissä aina ollut, käytännössä siis nämä eliittiin kuuluvat ovat puhtaasti porvareita - Marin712376Ranskan vasemmistojohtaja tunnustaa, että väestö on vaihtumassa
ja se on vaan hyvä asia hänen mielestään. Kyseessä siis Ranskan vasemmistojohtaja Jean-Luc Mélenchon jonka puheet järkyt652009Abdullah iski Citycenterin vessassa
Miksi näitä juttuja pitää lukea lähes päivittäin? https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011913632.html1751927