Raha

Amir

Eri uskonlahkojen perimmäinen tarkoitus on kerätä ihmisiltä rahat pois. Niinkin hyvän ja monelle tärkeän asian varjolla kuin uskonto on. Toiset lahkot tekee asian hienovaraisemmin toiset taas eivät. Lahkojen pomot osaavat vedota ihmisen omaantuntoon ja siihen miten tärkeää työtä he muka tekevät köyhissä maissa. Raamatusta lainataan sopivaa kohtaa johon vedotaan rahan mankumisen hetkellä. Esim jumala rakastaa onnellista antajaa ja niin edelleen. Miksi yksikään lahko ei toteuta raamatun kohtaa, jossa sanotaan, että ilmaiseksi olette saaneet, ilmaiseksi antakaa!
Kyllä se on niin, että kun raha puhuu niin paskakin kävelee.

3

301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tavis

      Tähän saakka ainakin omasta kytköksestäni erääseen uskonnolliseen yhteisöön on ollut ennenkaikkea taloudellista etua itselleni; yhteisö todellakin tukee köyhää. On löytynyt huonekaluja, ruokaa etc etc etc.

      Tällä yhteisöllä on käytäntönä kymmenysten kerääminen; niitä tosin ei kerätä köyhimmiltä. Eli siis kyse on vapaaehtoisesta tulonsiirrosta.

      Mutta sellainenhan on tietenkin "järjenvastainen" ajatus ahneelle ihmiselle ja siksi sitä ei voida tehdä?

    • Aivan

      Nimimerkki Amir,olen samaa mieltä kanssasi.

      • XxX

        Yksikään uskonto mailmassa tai järjestö RY tai
        vastaava ei selviä ilman pääomaa ,ero on vain siinnä miten se kerätään ja tärkeämmin kun miten
        raha on käytetty on se miten sen lahjoittaja voi nähdä minne se on mennyt.Varsinkin isot palkat toimenjohtajalla tai puheenjohtajalla on merkki
        siittä onko yhdistys vilunki vai ei.Esimerkkinä jos pj/toimenjohtaja tekee vapaehtoistyötä on
        yhdistys varmaakin suurinpiirtein ok linjalla mutta jos esimerkkinä ****lainen järjestö pj vuosi palkka 3,8 miljMK vuodessa ei taida olla
        kaikki kohdallaan vaikka asia olisikin hyvä.
        Varsinkin lahkot ovat suuria pisnes kehtoja ,sillä kolehti on murtoosa tuloista isot kalat on vanhukset joilla on suuriakin perintöjä otettavana
        tiedossani on yksi mummu joka lahjotti erääseen
        lahkoon jota en nimeä mutta lahkon vihjeenä on
        se että eivät siedä verta eli siinnä kivasti ranneliikkeellä otettiin nimi alle ja osake säästöt siirtyivät eri omistajalle ja vatineeksi tuli kasa lehtiä ja kotikäyntiä
        loppuun asti (eli 3kk) oli syöpä.
        Noi asiastahan voi olla erikinmieltä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      105
      1014
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      99
      861
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      767
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      75
      652
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      645
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      570
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      496
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      475
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      472
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      44
      459
    Aihe