olen mies jolla pitkä tukka ollut aina. hiukset on aina olleet tosi hyvät ja helppohoitoiset jne. mutta...
viime aikoina tukastani on tullut ihan onneton. Mites tän nyt selittäis. Tuntuu että päälaelta lähtevät hiukset on ihan nihkeät ja nahkeat. Tuntuu kuin niissä olisi hiuslakkaa! sellaisia läikkiä päässä mitkä ihan tosi kumman tuntusia, ihanku ois liimaa niissä. lähes mahoton tietty harjata niitä ja tukka ihan takussa koko ajan. alueet missä tuota mystistä paskaa ei ole, tuntuu ihan normaalilta. Tässä nyt kaikelaisia kokeiltu, eikä mikää tehoa. Sitten sairauspelkosena olen tulkinnut että on joku hiton syöpä tms mikä aiheuttaa tän :(
Neuvoja, vinkkejä? tää on tosi outo ilmiö...
outo ongelma, jotain skeidaa tukassa
10
415
Vastaukset
Hmmm , ootko koittanut erillaisia shamppoita? Mulla on kasn aika pitkät hiukset ja ennen käytin sellaista shamppoota missä oli silikoonia ja se teki hiuksista likaisen näköiset, takkuiset ja pää nahkaa kutitti. kannattaa kokeilla
- dippadai123
joo oon muutamia kokeillu. Ennen vaan laittanu vaimoni shamppoita, ihan mitä vaan sattunu olemaan, hoitoainetta välillä. Ei oo tarvinnu miettiä oikeestaan koskaan kun kaikki toiminu ihan ok.
Epäilen että tuo sonta tukassa on jotain talitöhnää tms päänahasta? - talia varmaan
Kuulostaa taliköhnältä, joka kannattaa hoitaa, koska seurauksena voi olla runsasta hiustenlähtöä. Yleensä sitä ennakoi päänahan kutiaminen.
Talia kertyy päähän vuosien käytön jälkeen shampoista ja erilaisista muotoilutuotteista, ja se haitallinen aine on juuri silikoni. Silikoniton, edullinen markettisarja on esim. xz-shampoo ja hoitoaine. Kannattaa valita suoraan hilseshampoo, koska se on tuohon tehokkain. Hiukset pestään aina vain päänahan osalta eli juuri siellä, mihin tali kertyy. Jos käytät hoitoainetta, niin sitä puolestaan laitetaan vain husten pituuksiin, ei päänahkaan. Takkuihan auttaa saman sarjan hoitosuihke, jonka voi laittaa myös kuiviin hiuksiin.
Jos ongelma on tosiaan tuossa silikonissa, niin huomaat muutoksen jo muutaman pesukerran jälkeen. Itselläni apteekin tuotteet eivät, koska ne on suunnattu hilseen hoitoon ja siitä ei sinunkaan tapauksessa todennäköisesti ole kyse.- talia varmaan
sana jäi välistä:
Itselläni apteekin tuotteet eivät auttaneet, koska ne on suunnattu hilseen hoitoon ja siitä ei sinunkaan tapauksessa todennäköisesti ole kyse. - Tarkkuutta
Taliköhnä (seborrea) on ihotauti, jolla ei ole hiustuotteiden kanssa mitään tekemistä. Sitä voi kyllä hoitaa lääkesampoolla, ketokonatsolilla. Seborreaa voi esiintyä muuallakin kuin päässä, tai vaikka kaljulla. Kun seborrea on hoidettu, kannattaa tietysti pitkät hiukset pitää kunnossa hyvillä hoitotuotteilla. Mielestäni aloittajan ongelma ei kuulosta taliköhnältä.
- dippadai123
pää on kyllä kutissut viimeen n vuoden aikana, tosin ei tällä hetkellä. hiusta irtosi yhessä vaiheessa normaalia enempi, mutta niitä kausia on ollut ennenkin muistaakseni, ilman tätä ongelmaa. XZ, joo käynpä hankkimassa.....eikös tuo ole ikivanha merkki? sehän voisi siis vaikka toimia :) muisitn juuri että kerran on ollu aikasemmin sama ongelma, mutta ihan pikku läntti vaan ja katos mihin lie, kai leikkuun mukana.....mutta joo, vaikkapa tuo XZ testiin seuraavaksi.
- dippadai123
yksi vaihtoehto on että kävelen unissani ja jostain syystä käyn ruiskuttamassa hiuslakkaa aina noihin samoihin kohtiin päässäni :D
käy parturin luona näyttämässä.
- dippadai123
nyt oon pessy tukan vedellä missä on seassa etikkaa 2 kertaa, ei auta. muuten tukka tuntuu suorastaan loistavalta tuon jälkeen. huomena pesen Listerinellä, jos ei paska irtoo, ni ei sitte.
tuo sonta on vaan toisella puolella päätä, ja aika pienellä alueella, mutta sotkee koko letin.
- atoopikko
Mulla oli kans parisen vuotta sitten samankaltainen vaiva (plus kyllä muitakin iho-ongelmia) ja sain lähetteen ihotautilääkärille. Sieltä sitten antibiootteja, kortisonipillereitä, antibioottivoiteita... Ja päänahkaan jotain liuosta, olisko ollu Diprosalic taikka joku vastaava. Mutta siis ellei sulla missään muualla kuin päänahassa ole mitään oireita niin voisit ihan lääkäriä pyytää vilkaseen sitä niin eiköhän se sulle jotain siihen ymmärrä määrätä. Tsemppiä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 292394
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3702012M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti181494Pelkään suunnattomasti
Että olet toiseen ihastunut. Se on lähes sietämätön ajatus koska koen että meidän tilanne on auki, selvittämättä. Eikä k52902Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaik
Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaikki muutkin. Se on ed10871Mies, etko ole miettinyt
että voit menettää yhteytemme ja minut lopullisesti, jos et tee mitään?52783- 54711
- 18710
- 25689
- 135623