burana 400mg ja panadol forte 1g

yö kukkuja

minä joudun syömään kipuihin melko säännöllisesti noita lääkkeitä.
nyt mietin mikä on liian suuri annos,? ja miten suureta annostukset vaikuttavat mahan limakalvoihin,siis että ärtynyt vatsa voisi tulla?
leposärkyyn tarvin niitä.,mitä tarttis syödä että masu ei kovin kärsis? ja muutkin sisäelimet ei kai hyvää tykkää.
noin 4krt viikossa jo monen vuoden ajan kerta annos illalla,1.400mg burana ja puolet tuosta 1g panodol fortesta,
miten te olette joutunut syömään kiputiloihin noita lääkkeitä? mitkä ovat lieveilmiöt,?
on tarjottu jo kaikki kodeiini valmisteita kuten tramal ei kiitos,triptyli ei kiitos..lycika e kiitos, ei mikään sovi mulle,,,tulee karmee olo....
nytkin valvon ja odotan millon pääsen nukkumaan että kipu loppus,
tät jo 4 vuotta,olen lääkärin hoidossa ja jäämässä kai kuntoutus eläkkeelle.kun koivet alta menee,rasituskipujen takia,
onko hyviä vinkkejä mitä muut olis hyviä,kukonheltta piikit ei auta,kortisooni auttaa noin 3kk,,,,,,,,,
kaikki vinkit tarpeen,,,,kiitos
haluan nukkua öisin,,,,,,,

10

12785

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---

Panadol forten maksimi vuorokausiannos on 4 pilleriä (siis yhteensä 4 g). Tuota määrää ei saa ylittää.

Buranan maksimiannokseen vaikuttanee tuleeko vatsaoireita. Omakohtaista kokemusta ei ole kun en saa käyttää ibuprofeenia.

Kovempiin kipuihin lääkäri on kirjoittanut minulle Panacodia, mutta olen käyttänyt sitä vain lyhyinä kuureina ja pienillä annoksilla kovimpiin nivelkipuihin.

• jokueräs

Minulle lääkäri on määrännyt ibuprofeenia 3 x 600 mg pitkäaikaisen käyttöön. Tarvittaessa saan ottaa neljännenkin tabletin. Lisäksikivun hoitoon tarvittaessa on Panadol Forte x 3 tai Panacod x 6. Näin on nyt menty viitisen vuotta ja juuri viimeksi lääkäri totesi, ettei ehjää kannata korjata, eli jatketaan näin jos vatsaoireita ei ilmene.

Säännöllisen Panadolin käytön yhteydessä olisi hyvä seurata myös maksa-arvoja, minulla seuranta tulee jo muiden peruslääkkeiden takia, eikä arvoissa ole ongelmaa

• yö kukkuja
        jokueräs kirjoitti:

Minulle lääkäri on määrännyt ibuprofeenia 3 x 600 mg pitkäaikaisen käyttöön. Tarvittaessa saan ottaa neljännenkin tabletin. Lisäksikivun hoitoon tarvittaessa on Panadol Forte x 3 tai Panacod x 6. Näin on nyt menty viitisen vuotta ja juuri viimeksi lääkäri totesi, ettei ehjää kannata korjata, eli jatketaan näin jos vatsaoireita ei ilmene.

Säännöllisen Panadolin käytön yhteydessä olisi hyvä seurata myös maksa-arvoja, minulla seuranta tulee jo muiden peruslääkkeiden takia, eikä arvoissa ole ongelmaa

kiitos,, minä taidan ottaa liiankin varovaisesti, ja kärsin kivuista joihin juuri nuo auttaisivat,,,,,,,,,

• fdaäöslk

Oletko kokeillut homeopatiaa. Mä pääsin eroon kroonisesta migreenistä sen avulla. Mun mahalaukku ärtyi tosi pahasti särkylääkkeistä, joten ei niitä auttanut popsia enää. Espoossa on tosi hyvä homepaatti Ilse Westphal, joka käyttää saksalaisten lääkäreiden kehittämiä valmisteita, eivät siis ole kenen tahansa tekemiä.

• Terve pukki

totanoi, kun oli itsellä noita kipuja kovasti (kasvojen ja kallon hermokipuja. Söin n. vuoden 3-8x panacodia 3 x 400 - 4 x 800 burana päivässä. Pelkäsin maksani puolesta mut on ihan ok.
      Vatsan kanssa ei ollut mitään ongelmia.

(Varoituksen sana 8x panacod ja 4xburana 800 oli VAIN 2 vk ajaksi, juuri ennen kuin pääsin leikkaukseen. muuten kuulemma maksavaurion vaara alkaa kasvaa.)

Olin syönyt joka päivä panacodia vähintään kolme ja buranaa vähintään 1200mg, leikkauksen jäkeen söin 2vk ja kun kivut loppui, lopetin syönnin eikä minkäänlaisia oireita lopettamisesta (rebound päänsärkyä tuosta buranasta n. 1vk, mut se oli lievää)

Muistakaa nyt että jos on kipuja, ja sitä varten syö kipulääkkeitä, ei niihin jää koukkuun. En tiedä miksi näin on, mutta totta se tuntuu olevan. Ei kiinnosta yhtään se tila missä kaikesta puuttuu se paras tai pahin terä. Tylsistynyt siis!

• toivoton

mulla on panadol forte 1g vähintään 6 kapaletta ja burana 600g sekaan 6 kapaletta lonkka kipuun ja joskus auttaa hetken

• Maksa pokspoks

Mene keskustelemaan lääkärin kanssa noista.

Jotain muita lääkkeitä pitäisi kokeilla kuten Glukosamiini (hyvin hidas vaikutteinen kipu lääke mutta yleensä todella hyvä) tai sitten tradolania jos pää kestää. Mutta kannattaa keskustella lääkärin kanssa ja katsoa että miten saa kipu kuriin sopivilla annoksilla.

• Maksa pokspoks
        Maksa pokspoks kirjoitti:

Jotain muita lääkkeitä pitäisi kokeilla kuten Glukosamiini (hyvin hidas vaikutteinen kipu lääke mutta yleensä todella hyvä) tai sitten tradolania jos pää kestää. Mutta kannattaa keskustella lääkärin kanssa ja katsoa että miten saa kipu kuriin sopivilla annoksilla.

Tai sitten korvais sen Panadolin Panacodilla ja maksimi 6 tablettia päivässä

• ,
        Maksa pokspoks kirjoitti:

Glukosamiini on Suomessa merk.lääkevalmisteeksi, monessa muussa maassa taas ei....

http://fi.wikipedia.org/wiki/Glukosamiini

• issikka71

mä syön selkä kipuun 800 buranaa ja 1mg parasetamolia..
      buranaa tuolla annostuksella olen syönnyt selkääni jo 25 vuotta..
      lääkärit vähän ihmettelee ettei maha ole reagoinnut

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      93
      1702
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      229
      1420
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      87
      1321
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      995
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      864
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      809
    Aihe