Hei,
olen naimisissa oleva n. 34-vuotias pillereiden syöjä. Olen syönyt Yaz-nimisiä pilsuja nyt jo noin toista vuotta, ja mitään suuria haittavaikutuksia en ole huomannut paitsi tuntoherkkyyden vähenemistä alapäässä (ei saa enää helposti orgasmia).
Joskus olen epäillyt että pillerit olisivat vaikuttaneet mielialaan. Sairastuin paniikkihäiriöön noin muutama kuukausi pilsujen aloittamisen jälkeen, ja aloin saada "kuumeisia aaltoiluja" kesken päivän ihmisjoukossa. Se johti paniikkihäiriön syntyyn, eli pelkään kuollakseni että naamani muuttuu punaiseksi.
Olen myös epäillyt että lievä masentuneisuus voisi olla pillereiden syytä. Joskus elämä tuntuu vaan turhalta, varsinkin kun tulee riitaa miehen kanssa. Liittomme on ihan ok, ei mikään parhain mutta ei huonoinkaan. Jos otan alkoholia ja riitelemme, muutun hyvin itsetuhoiseksi enkä välitä enää mistään. Tuntuu oudolta tuntea näin, koska elämässäni ei ole mitään suurempaa ongelmaa vaan kaikki rullaa melko tasaisesti.
Nyt sitten unohdin ottaa 1 viikon e-pillerin ja muistin sen vasta seuraavana päivänä. Otin 2 tablettia kerralla, ja kerroin miehelle että vahinkoraskaus on mahdollinen. Tiedän ettei se kuitenkaan ole todennäköistä, tabletin unohtamisesta tosin on aikaa sillä viimeisen otin keskiviikkoaamuna ja perjantaiaamuna otin vastaavasti kaksi.
Varoitin miestä että pelkään että tupla-annos voi vaikuttaa mielialaan.
Myöhemmin päivällä vaivaun yhtäkkiä aivan käsittämättömän masennuksen kouriin. Elämänhaluni tuntui tippuvan viemäristä alas. Sanoin miehelle että jos olen raskaana, vien oman henkeni.
Mies tietysti kimpaantui ja lähti ulos kavereitaan tapaamaan. Minä jäin kotiin ja ihmettelin jollain tasolla itsekin omaa käytöstäni. Aivan kuin en määräisi enää itse sanoistani tai mielialoistani, vaan itsemurha-ajatukset ottivat taas vallan.
Onko teillä ollut samoja kokemuksia e-pillereiden syöntiin liittyen? Masennus saapuessaan on todella valtava, ja itsetuhoisuuskin tuntuu luontevalta. Pahinta on kun mies ei ymmärrä mistä tämä johtuu, ja kääntää selkänsä mulle silloin kun olisi keskustelun paikka.
Siksipä olenkin päättänyt pitää tämän asian itselläni. Voisiko tämä itsetuhoisuus johtua ainoastaan pillereistä?
olen naimisissa oleva n. 34-vuotias pillereiden syöjä. Olen syönyt Yaz-nimisiä pilsuja nyt jo noin toista vuotta, ja mitään suuria haittavaikutuksia en ole huomannut paitsi tuntoherkkyyden vähenemistä alapäässä (ei saa enää helposti orgasmia).
Joskus olen epäillyt että pillerit olisivat vaikuttaneet mielialaan. Sairastuin paniikkihäiriöön noin muutama kuukausi pilsujen aloittamisen jälkeen, ja aloin saada "kuumeisia aaltoiluja" kesken päivän ihmisjoukossa. Se johti paniikkihäiriön syntyyn, eli pelkään kuollakseni että naamani muuttuu punaiseksi.
Olen myös epäillyt että lievä masentuneisuus voisi olla pillereiden syytä. Joskus elämä tuntuu vaan turhalta, varsinkin kun tulee riitaa miehen kanssa. Liittomme on ihan ok, ei mikään parhain mutta ei huonoinkaan. Jos otan alkoholia ja riitelemme, muutun hyvin itsetuhoiseksi enkä välitä enää mistään. Tuntuu oudolta tuntea näin, koska elämässäni ei ole mitään suurempaa ongelmaa vaan kaikki rullaa melko tasaisesti.
Nyt sitten unohdin ottaa 1 viikon e-pillerin ja muistin sen vasta seuraavana päivänä. Otin 2 tablettia kerralla, ja kerroin miehelle että vahinkoraskaus on mahdollinen. Tiedän ettei se kuitenkaan ole todennäköistä, tabletin unohtamisesta tosin on aikaa sillä viimeisen otin keskiviikkoaamuna ja perjantaiaamuna otin vastaavasti kaksi.
Varoitin miestä että pelkään että tupla-annos voi vaikuttaa mielialaan.
Myöhemmin päivällä vaivaun yhtäkkiä aivan käsittämättömän masennuksen kouriin. Elämänhaluni tuntui tippuvan viemäristä alas. Sanoin miehelle että jos olen raskaana, vien oman henkeni.
Mies tietysti kimpaantui ja lähti ulos kavereitaan tapaamaan. Minä jäin kotiin ja ihmettelin jollain tasolla itsekin omaa käytöstäni. Aivan kuin en määräisi enää itse sanoistani tai mielialoistani, vaan itsemurha-ajatukset ottivat taas vallan.
Onko teillä ollut samoja kokemuksia e-pillereiden syöntiin liittyen? Masennus saapuessaan on todella valtava, ja itsetuhoisuuskin tuntuu luontevalta. Pahinta on kun mies ei ymmärrä mistä tämä johtuu, ja kääntää selkänsä mulle silloin kun olisi keskustelun paikka.
Siksipä olenkin päättänyt pitää tämän asian itselläni. Voisiko tämä itsetuhoisuus johtua ainoastaan pillereistä?
Vastaukset 4
Vanhimmat
"Voisiko tämä itsetuhoisuus johtua ainoastaan pillereistä? " Ei
VOI. Sun kaikki oireet kuulostaa täsmälleen samanlaisilta kun itse söin pillereitä. Olin lopulta itsemurhan partaalla. Mulla ei ollut enää ainuttakaan hyvää ajatusta yhtään mistään. Sun elimistä sanoo ettei ne pillerit sovi sulle. Ja ne oireet vaan pahenee koko ajan.
Vaihda ne toisiin tai kokeile kierukkaa. Kuparikierukassa flexi T 300 on hormoniton ja synnyttämättömille. Monilla menkat tasottuu noin 3-4 kk sisällä. tiedät eron kun olet vaihtanut ne myrkyt pois. Ne vaikuttaa sinussa ihan kaikkeen.
Sinä olet tässä se tärkein.
E-pillereiden haittavaikutuksia ei olla tutkittu tarpeeksi, ja silti niitä syötetään naisille. Katsoin yhden ohjelman, jossa jopa lääkäri myönsi tämän. Siinä oli puhetta juuri noista tunnekuohuista yms. masentuneisuuteen taipuvaisista ajatuksista mitä nuo pillerit aiheuttaa. Vastaavanlaisia oireita oli itselläkin kun söin pillereitä pari kuukautta. Kun lopetin, niin loppui kaikki nuo ihmeelliset oireetkin kuin seinään. Ystävilläni samanlaisia kokemuksia myös ja oireet loppuu heti, kun lopettaa pillerit. Nyt en koskisi pitkällä tikullakaan pillereihin :)
Kuulostaa täsmälleen samalta kuin oman emännän jutut. Itseasiassa en tunne yhtäkään naista jonka pollaa pillerit ei sotkis ja pahasti. Sen verran pahasti pelotttavia kamoja etten suostu enää siihen että noita meidän talossa napsittas