Miksi tietyt piirit suorastaan kiehuu vihaa, jos jossakin joku uskaltaa kertoa, että haluaa olla mukana jossakin eheytymisprosessissa, jos kokee vaikka epävakautta seksuaalisessa identiteetissää.
Miksi tuntuu, että melkein pakolla olisi tälläsestä ihmisestä tehtävä sitten joku homo, bi- ta trannssu tai sukupuoltaan vaihtava. Entäs jos nyt itse vain haluaa tulla pelkäksi hetroksi. Mikä siinä on niin kauheaa.
Luulisi kirkon edes tukevan tälläisiä ihmisiä, jotka haluaa tulla terveiksi, mutta ei, sielläkin tuomitaan.
Saako ihminen eheytyä
116
266
Vastaukset
- ihmettelen vaan
on se nyt aika outoa, että kun ihminen käyttää kymppitonnin johonkin leikkaukseen muuttuakseen miehestä naiseksi, niin kaikki on ihan että joo, tosi normaalii ja silleen. Mutta jos joku haluaisi hoidattaa itseään, koska kokee olevansa jotenkin epävakaa seksuaal.identiteetissään ja haluais kuitenkin olla ihan hetero, niin eikö olla tuomiamassa että nyt tuo on kyllä kauheeta.
- ihmettelen vaan
Kuka enää uskaltaa mennä missään puhumaan tai hakemaan apua, jos on ongelma jossain tuollaisessa ja itse kuitenkin haluais apua just silleen, että saisi trevehtyä naisena tai miehenä. Ei enää uskalla sellasista mennä puhumaan varmaan missään, koska suthan nauretaan pihalle ja haukutaan joksikin vanhanaikaiseksi ja toisia tuomitsevaksi. Vaikka itse vain haluaiasi apua. Edes kirkon luulis vielä ymmärtävän tälläsiäkin ihmisiä, mutta ihan samaa huutaa kirkkokin kuorossa kun kaikki muutkin. On vaan yksi tapa olla taas kerran oikeessa.
- mieti tätä
Jos mietittäisiin tätä kolmasti kerrottua.
Nämä "eheytyshoidot " tuomitaan siksi, että niiden viesti on, että homo-bi-mikälie suuntaus on väärin, sairaus jonka voi parantaa. Se ei lääketieteellisesti tutkien pidä paikaansa. Homoseksuaalisuus ei ole sairaus eikä rikos. Se on eräs seksuaalisuuden muoto. Kun väitetään, että sen voi parantaa niin valehdellaan.
Tuollaiset valheet perustuu valheeseen ja ihmisiä pitää suojella sellaiselta.
Sairausleima on virallisista sairausluokituksista poistettu. - ihmettelen vaan
mieti tätä kirjoitti:
Nämä "eheytyshoidot " tuomitaan siksi, että niiden viesti on, että homo-bi-mikälie suuntaus on väärin, sairaus jonka voi parantaa. Se ei lääketieteellisesti tutkien pidä paikaansa. Homoseksuaalisuus ei ole sairaus eikä rikos. Se on eräs seksuaalisuuden muoto. Kun väitetään, että sen voi parantaa niin valehdellaan.
Sairausleima on virallisista sairausluokituksista poistettu.eli sinä tuomitset sitten ne, jotka ehkä haluaisikin apua toisella tavalla, kuin sinä toivot. Kaikkien olis nyt yhtäkkiä oltava siinä muotissa, joka sinusta tuntuu nyt jostain syystä oikeelta. Eikö se ole jokaisen ihmisen oma asia, millä tavalla tai miten haluu apua johonkin hakea. Jos hakee apua vaikka heteroidentiteetilleen, niin mikä sinä olet sanomaan, että se toinen on väärässä ja tuomitsee nyt sitten taas jonkun toisen.
- mieti tätä
MInä vastustan valhetta että homous olisi sairaus. Luit varmaan sanani. Kysyin sinulta,m mitä muita sairauksia jotka samalla olisi synti, sinä tiedät? Kenen sairasvuoteen viereen voit mennä ja sanoa, että koska olet valinnut itse tämän sairaussynnin, niin olet itse syyllinen tilaasi?
Mitä noihin kertomuksiin tulee, niin onko ne tieteellisesti tutkittu? Ettei ne ole samaa pötyä, kuin " Afrikassa eräässä kylässä ihmisiä heräsi kuolleista" kertoo eräs afrikkalainen lähetyssaarnaaja. - mieti tätä
Tieteellisellä tutkimuksella tarkoitin tutkimuksia ihmeellisistä kuolleista heräämistä joista joskus saa lukea. Kun asiaa kysyy, niin vastataan että joku lääkäri on antanut todistuksensa. Kun sitten tutkii tarkemmin, niin kirjoittajalle tukee kiireinen matka Kiinaan. Toisin sanoen, mitä nuo muuttumiset on jos niitä siis on? Kuka ne on tutkinut niin ettei ne ole vain samanlaista " kuollelleista heräännyt". tekstiä jota joskus saa lukea. Käsitikö nyt?
Kysyin myös, että oletko sitä mieltä, etä on oikein katkaista käsi varkaalta. Varmistan asian vielä.
Homouden synnynnäisyys voidaan verrata heterouden synnynnäisyyteen. . Koetapa todistaa että heterous on synnynnäistä - tosiasiat
mieti tätä kirjoitti:
Sairausleima on virallisista sairausluokituksista poistettu.Tämä on sinun oma mielipiteesi, ja "tutkimuksetkin " on aina senlaatuisia mikä taho ja mitkä vaikutteet kyseisillä ihmisillä on, voitaisiin verrata nykyisiin lääketeollisuuden tuottamiin tutkimuksiin joissa aina uusi lääke on erittäin hyvä, koska ajaa heidän ajatuksiaan.
Kysymys on myös Jumalasta pidetäänkö häntä luojana ja sellaisena joka hän sanoo olevansa, vai jonkinlaisena kristillisenä ihmisten muovaamana omanlaiseensa uskontoon kuuluvana, jolla ei ole mitään tekemistä nykyihmisen olemisen kanssa.
Siinä mielessä ei tietenkään olekkaan mitään eheytymistä, jos ei usko, että evankeliumi on myös voima uuteen elämään, sille joka haluaa muutosta elämäänsä.
- Miss Mossad.
Ihan pakko antaa tähän kommentti vaikka turpaan tulee. Ihmettelijä puhuu tärkeästä asiasta eli uskalluksesta. Aikoinaan muutama homokaverini kyseenalaisti oma homoutensa ja onhan se totta, että tässä maailmassa oman seksuaalisuutensa kyseenalaistaa. Itsekin kyseenalaistin ajatuksissani oman naisena olemiseni, kun vietin aikaa homojen keskuudessa, maihinnousukengät jalassa ja tukka siilinä hauskaa pitäen. Heteroiden keskellä taas sain usein kuulla, että mitä sä niitten homojen kanssa pyörit jne. Mutta kyllä ne ihan yhtä terveitä ovat kuin heterotkin, minusta sairaampia ovat ne, jotka heidät tuomitsevat uskonnollisuudellaan.
Tähän tulee tietysti monta kohtaa Raamatusta enkä niillä halua paukuttaa, jokainen lukekoon ja ymmärtäköön sydämellään, mitä Jeesus ja Paavali niissä kirjoittavat. Olen ehdottomasti homojen kirkkovihkimistä ja homosuhteiden siunaamista vastaan kuten olen nykyään heteroiden keskinäisiä seksisuhteita, avioeroja ja ihmisinä parempia -olemista vastaan. Avioliitto on pyhä mutta eihän sitä tajuta vaan halutaan vain hienot kirkkohäät ja sitten erotaankin vuoden kuluttua, kun alkaa tyyppi vieressä ärsyttämään. "Luulisi kirkon edes tukevan tälläisiä ihmisiä, jotka haluaa tulla terveiksi, mutta ei, sielläkin tuomitaan. "
Tuo on seurausta siitä ,kun kirkko on langennut Jumalan Sanasta.- mieti tätä
Sinäkään et taida tietää, että homoseksuaalisuus ei ole sairaus. Se on poistettu sairausluokítuksesta 1980-luvulla.
- ihmettelen vaan
mieti tätä kirjoitti:
Sinäkään et taida tietää, että homoseksuaalisuus ei ole sairaus. Se on poistettu sairausluokítuksesta 1980-luvulla.
joo, mutta jos joku kokeekin, että haluaa apua just niin päin, että haluaa olla hetero. Mikä sinä olet tuomitsemaan, että se ihminen tekee väärin. Sinä tuomitse ihan samalla tavalla ihmisiä, kuin väität jonkun toisen tuomitsevan joitakin. Kukaan ei edes ole tässä puhunu mistään sairauksista. Sinä nyt vain toistat jotain kaavaasi.
- mieti tätä
"Onpa niinkin poistettu , mutta kuuluu silti joukkoon synnit.
Aloituksessa on aihetta sikälikin ,että välillä todella vaikuttaa siltä ,kuin koko
väestöstä mieluummin tehtäisiin homoja ja lesboja kirkonkin taholta."
Miten heteroista voidaan tehdä homoja ja lesboja? Onko olemassa jotakin eheytystä jolla rikkinäiset heterot voidaa eheyttää homoiksi?
MItä tulee sairausluokitukseen, tiedät että se on poistettu. Miksi sanot että
"Onpa niinkin poistettu , mutta kuuluu silti joukkoon synnit"
Onko sairaus synti vai miksi eheytyksessä puhutaan sairauden poistamisesta? Onko olemassa sairautta joka on samalla synti?
Mitä muita sairauksia on, jotka samalla on synti? Kleptomania? - mieti tätä
ihmettelen vaan kirjoitti:
joo, mutta jos joku kokeekin, että haluaa apua just niin päin, että haluaa olla hetero. Mikä sinä olet tuomitsemaan, että se ihminen tekee väärin. Sinä tuomitse ihan samalla tavalla ihmisiä, kuin väität jonkun toisen tuomitsevan joitakin. Kukaan ei edes ole tässä puhunu mistään sairauksista. Sinä nyt vain toistat jotain kaavaasi.
Missä kohdassa minä tuomitsen halun olla jotain muuta mitä on?
mieti tätä kirjoitti:
"Onpa niinkin poistettu , mutta kuuluu silti joukkoon synnit.
Aloituksessa on aihetta sikälikin ,että välillä todella vaikuttaa siltä ,kuin koko
väestöstä mieluummin tehtäisiin homoja ja lesboja kirkonkin taholta."
Miten heteroista voidaan tehdä homoja ja lesboja? Onko olemassa jotakin eheytystä jolla rikkinäiset heterot voidaa eheyttää homoiksi?
MItä tulee sairausluokitukseen, tiedät että se on poistettu. Miksi sanot että
"Onpa niinkin poistettu , mutta kuuluu silti joukkoon synnit"
Onko sairaus synti vai miksi eheytyksessä puhutaan sairauden poistamisesta? Onko olemassa sairautta joka on samalla synti?
Mitä muita sairauksia on, jotka samalla on synti? Kleptomania?mieti tätä sanoi :
Mitä muita sairauksia on, jotka samalla on synti? Kleptomania?
_______
Olet oikeassa esimerkiksi tuon kleptomanian suhteen.
Seilausaikoinani kävimme jonkun kerran Saudi-Arabiassa
Jeddahissa ja siellä kyllä oikein näki suoraan miten tehokas hoito heillä
oli esimerkiksi kleptomaniaan.
Timantit kultaharkot ja vaihdettavat rahat olivat esillä kuin Anttilan tiskeillä ja vain yksi myyjä yhdessäkin liikkeessä ja ei tuntunut vahtivan asiakkaitaan
lainkaan.
Myös laivalla kiinni joutunut varas pantiin sairaalan kautta suomeen
eikä ikinä päässyt enää merelle.
Varkaita ei liiemmälti esiintynyt - minun 6 vuoden aikana vain yksi.
Hänet tosin armahdettiin alkoholivarkauksistaan kun joi jopa partavedet
viinan loppuessa.Kotimatkalle joutui silti ,sillä laivalla ei voida pitää varkaita.- goddeloos
pertsa2012 kirjoitti:
mieti tätä sanoi :
Mitä muita sairauksia on, jotka samalla on synti? Kleptomania?
_______
Olet oikeassa esimerkiksi tuon kleptomanian suhteen.
oli esimerkiksi kleptomaniaan.
Timantit kultaharkot ja vaihdettavat rahat olivat esillä kuin Anttilan tiskeillä ja vain yksi myyjä yhdessäkin liikkeessä ja ei tuntunut vahtivan asiakkaitaan
lainkaan.
Myös laivalla kiinni joutunut varas pantiin sairaalan kautta suomeen
eikä ikinä päässyt enää merelle.
Varkaita ei liiemmälti esiintynyt - minun 6 vuoden aikana vain yksi.
Hänet tosin armahdettiin alkoholivarkauksistaan kun joi jopa partavedet
viinan loppuessa.Kotimatkalle joutui silti ,sillä laivalla ei voida pitää varkaita."Olet oikeassa esimerkiksi tuon kleptomanian suhteen."
Ja sinä väärässä esimerkkiesi kanssa, se onkin esimerkki, ei faktaa.
- mieti tätä
"Seilausaikoinani kävimme jonkun kerran Saudi-Arabiassa
oli esimerkiksi kleptomaniaan."
Sinä hyväksyt käden katkaisun? Todellako?- se siitä sitten
Joko olet tyhmä tai sitten halat tahallaan pilata aloituksen.
- mieti tätä
se siitä sitten kirjoitti:
Joko olet tyhmä tai sitten halat tahallaan pilata aloituksen.
Minäkö tyhmä? Nyt en ymmärrä.
Millä minä pilaan aloituksen? Kerro tarkemin minulle, tyhmälle. Oliksi todella kiinostava tietää. mieti tätä kirjoitti:
Minäkö tyhmä? Nyt en ymmärrä.
Millä minä pilaan aloituksen? Kerro tarkemin minulle, tyhmälle. Oliksi todella kiinostava tietää.mieti tätä
_______
Kyllä ihmisille on annettava mahdollisuus valita itse tai toisten avustamana
elämä heterona.
Tällä hetkellä kirkko uhkailee lähetysjärjestöjään raharuuvilla ja kahdelta
poppoolta esim. Helsingin seurakuntayhtymä on jo poistanut tuon tukensa.
Perusteena tuen epäämiselle mm. suhtautuminen vähemmistöihin.
Vaikka homogeeniä ei le löytynyt niin kirkko on löytänyt eurogeenin :-)- goddeloos
pertsa2012 kirjoitti:
mieti tätä
_______
Kyllä ihmisille on annettava mahdollisuus valita itse tai toisten avustamana
elämä heterona.
Tällä hetkellä kirkko uhkailee lähetysjärjestöjään raharuuvilla ja kahdelta
poppoolta esim. Helsingin seurakuntayhtymä on jo poistanut tuon tukensa.
Perusteena tuen epäämiselle mm. suhtautuminen vähemmistöihin.
Vaikka homogeeniä ei le löytynyt niin kirkko on löytänyt eurogeenin :-)"Kyllä ihmisille on annettava mahdollisuus valita itse tai toisten avustamana
elämä heterona."
- Voi kuinka olet väärässä. Jos itse ei halua ja toisten tukea ei kaipaa koska haluaa olla ihan oma itsensä; valehtelematta?
"Vaikka homogeeniä ei le löytynyt niin kirkko on löytänyt eurogeenin :-) "
- leugenaar
- herttainenhertta
Ongelma niinsanotussa eheytymisessä on se, että yleensä sama taho, joka kertoo seksuaalivähemmistön edustajalle, että hänellä on ongelma ja hänen täytyy muuttua, on se taho, joka tuota muutosta tarjoaa. Nämä tahot ovat väärässä sen suhteen, mikä homoseksuaalien ongelma on, koska se perustuu uskonnolliseen käsitykseen synnistä, ei todelliseen sairauteen tai vammaan.
Seksuaalivähemmistöjen ongelmat kumpuavat tietämättömyydestä, tuomitsevuudesta, paheksunnasta, hyljeksinnästä, positiivisten roolimallien vähäisyydestä, vääristä luuloista ja heihin kohdistuvasta vihamielisyydestä. Ne ratkaistaan lisäämällä oikeaa tietoa siitä, mistä homo- tai biseksuaalisuudessa ja trans- tai intersukupuolisuudessa on kyse, ei syytöksillä, tuomistemisella ja muutosvaatimuksilla.
Eheytys perustuu voimakkaan itseinhon herättämiseen seksuaalivähemmistön edustajassa. Se ei ole vaikeaa, etenkään jos henkilö on kasvanut uskonnollisessa ympäristössä, jossa seksuaalivähemmistöihin on suhtauduttu avoimen paheksuvasti. Myös miljoonat tavalliset heterot ovat oppineet inhoamaan omaa seksuaalisuuttaan ja taistelemaan sitä vastaan, kun heille on lapsesta asti saarnattu itsetyydytyksen saastaisuudesta ja esiaviollisen seksin synnillisyydestä. Vähemmistöön kuuluvien kohdalla itseinho on erityisen helppo istuttaa mieleen, koska he eivät mahdollisesti tunne ketään muuta vähemmistön edustajaa.
Tuohon tahallisesti tuotettuun tuskaan, johon auttaisi parhaiten itsensä hyväksyminen ja tukeva, rakkaudellinen ja hyväksyvä ympäristö, tarjoavat eheyttäjät ratkaisuksi oman seksuaalisuuden tukahduttamista ja loppuelämän kestävää kieltäymystä, pidättäytymistä parisuhteesta, ja lankeamisista seuraavaa syyllisyyttä. Kaikki vain siksi, että ollakseen kelvollinen Jumalalle, joidenkin ihmisten on uhrattava onnellisuutensa ja henkinen tasapainonsa.
Eheytyminen ei toimi, koska seksuaalisuutta ei muuteta rukoilemalla. Siitä on osoituksena lukuisat saarnaajat ja pastorit, jotka siitä huolimatta, että vaakalaudalla on heidän koko uskottavuutensa, eivät pysty teeskentelemään loputtomasti. Markku Koivisto, Ted Haggard ja George Rekers ovat esimerkkejä eheytyssaarnaajista, jotka ovat itse jääneet kiinni homoseksuaalisista suhteista. Eheytys ei toimi, se ei toimi sen innokkaimpien kannattajien kohdalla, se ei toimi kenenkään kohdalla.
Ahdistavasta ja tuomitsevasta uskonnosta on helpompi "eheytyä" kuin omasta seksuaalisuudesta. Siksi on tärkeää viestittää niille, joille oma seksuaalisuus aiheuttaa tuskaa uskonnon takia, että ratkaisu ei ole se, että yrittää muuttaa omaa seksuaalisuuttaan. Siksi on tärkeää, että eheyttämisestä puhutaan juuri sellaisena haitallisena syyllistämisenä kuin mitä se on. Jotta mahdollisimman moni seksuaalivähemmistön edustaja löytäisi henkisen tasapainon, hyväksyisi itsensä ja ympäröisi itsensä ihmisllä, jotka eivät syyllistä ja tuomitse heitä ja vaadi heitä muuttumaan vaan jotka rakastavat ja tukevat heitä ja hyväksyvät he sellaisina kuin he ovat.- herttainenhertta
Olet tuonut vain propagandistisia anekdootteja, joiden todenperäisyyttä on monta hyvää syytä epäillä. Lisäksi olet toistanut jo miljoonasti kuullun käsityksesi homouden syntisyydestä. Sinun laillasi ajattelevat homoseksuaalisuutta syntinä pitävät ja eheytymiseen lujasti uskovat pastorit, saarnaajat ja konservatiivipoliitikot, ovat itse osoittaneet, että he eivät itse ole muuttuneet homosta heteroksi, vaan ovat onnistuneet vain välillä teeskentelemään, että homous on heistä rukoiltu pois.
Osa kanssaihmisistämme on homoja, osa bi-seksuaaleja, osa transsukupuolisia tai muita, jotka eivät sovi jyrkän kahtiajakoiseen käsitykseen sukupuolesta. Jos uskoisin Jumalaan, sanoisin, että vaikuttaa kovasti siltä, että Jumala on luonut osan ihmisistä homoiksi. Me voimme kuunnella noita kanssaihmisiämme, tukea heitä ja antaa heille mahdollisuus tulla onnellisiksi ja tasapainoisiksi ihmisiksi, tai sitten voimme suu vaahdossa saarnata, tuomita, paheksua, pyrkiä aiheuttamaan tuskaa ja häpeää, julistaa halveksuntaamme ja painaa heitä alas. Sinä haluat jostain minulle käsittämättömästä syystä valita jälkimmäisen vaihtoehdon. Minä haluan valita ensimmäisen ja siihen kuuluu haitallisia ja julmia eheyttämispyrkimyksiä vastaan taisteleminen. - mieti tätä
Pertsa sanoo:
"Kyllä muitakin tahoja on saatavilla joka lähtöön.Setasta voidaan sanoa että sama taho joka tukee
muuttumattomuutta eli homoudessa pysymistä on sama taho ,joka sitä homoutta keskuudessaan
harjoittaa."
Minä vastaan:
Seta on rekisteröity yhdistys jossa on jäseninä niin homo-bi-trans-ym ihmisiä mutta myös tavallisia heteroita. Ei kannata leimata kaikkia ei-heteroiksi vaikka he kuuluvat Setaan. Kuulumisen syy on se, että he haluaa tukea Setan toimintaa ihmisoikeusjärjestönä.
Kun Suomeen iski AIDS niiin Seta teki valtavan työn ainoana järjestönä joka huolehti tiedotuksesta ja tuki sairastuneita AIDS-tukipisten kautta. Se mm järjesti nimettömän AIDS-klinikan jossa voi tarkistuttaa ,onko saanut AIDS:n
Sillä on myös muuta asiatuntemusta jota yhteiskunta on käyttänyt hyväkseen.
Siitä on siis paljon hyötyä sekä ei -heteroille että heteroille. - edesauttamus
"Ongelma niinsanotussa eheytymisessä on se, että yleensä sama taho, joka kertoo seksuaalivähemmistön edustajalle, että hänellä on ongelma ja hänen täytyy muuttua, on se taho, joka tuota muutosta tarjoaa. Nämä tahot ovat väärässä sen suhteen, mikä homoseksuaalien ongelma on, koska se perustuu uskonnolliseen käsitykseen synnistä, ei todelliseen sairauteen tai vammaan."
Noudatetaanpa logiikkaasi. Sen mukaisesti sinä olet väärä taho kertomaan miten tässä on uskonnollinen ongelma. Ei ole järkevää tulla kertomaan uskoville, että näiden usko on todellisuuteen perustumatonta. Todellinen sairaus ja vamma lääketieteellisessä tautiluokituksessa ei ole sama asia kuin esimerkiksi vamma sielussa. Jälkimmäinen on jotakin määrittelemätöntä, mutta on helppo mieltää mitä kaikkea sillä voidaan tarkoittaa.
Sananl. 8:36
Mutta joka menee minusta harhaan, saa vahingon sielullensa; kaikki, jotka minua vihaavat, rakastavat kuolemaa."
Mark. 8:36
Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi vahingon sielullensa?
"ratkaisu ei ole se, että yrittää muuttaa omaa seksuaalisuuttaan. Siksi on tärkeää, että eheyttämisestä puhutaan juuri sellaisena haitallisena syyllistämisenä kuin mitä se on."
Haluatko rajata eheyttämisen turmiollisuuden yleisemminkin, vai katsotko sen vain homoseksuaalisuuteen kohdennettuna tuomittavaksi? - herttainenhertta
edesauttamus kirjoitti:
"Ongelma niinsanotussa eheytymisessä on se, että yleensä sama taho, joka kertoo seksuaalivähemmistön edustajalle, että hänellä on ongelma ja hänen täytyy muuttua, on se taho, joka tuota muutosta tarjoaa. Nämä tahot ovat väärässä sen suhteen, mikä homoseksuaalien ongelma on, koska se perustuu uskonnolliseen käsitykseen synnistä, ei todelliseen sairauteen tai vammaan."
Noudatetaanpa logiikkaasi. Sen mukaisesti sinä olet väärä taho kertomaan miten tässä on uskonnollinen ongelma. Ei ole järkevää tulla kertomaan uskoville, että näiden usko on todellisuuteen perustumatonta. Todellinen sairaus ja vamma lääketieteellisessä tautiluokituksessa ei ole sama asia kuin esimerkiksi vamma sielussa. Jälkimmäinen on jotakin määrittelemätöntä, mutta on helppo mieltää mitä kaikkea sillä voidaan tarkoittaa.
Sananl. 8:36
Mutta joka menee minusta harhaan, saa vahingon sielullensa; kaikki, jotka minua vihaavat, rakastavat kuolemaa."
Mark. 8:36
Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi vahingon sielullensa?
"ratkaisu ei ole se, että yrittää muuttaa omaa seksuaalisuuttaan. Siksi on tärkeää, että eheyttämisestä puhutaan juuri sellaisena haitallisena syyllistämisenä kuin mitä se on."
Haluatko rajata eheyttämisen turmiollisuuden yleisemminkin, vai katsotko sen vain homoseksuaalisuuteen kohdennettuna tuomittavaksi?Hyvä edesauttamus/nettifrendi/tarkkasilmä/H.H./multinikki.
Yhdellä nimimerkillä olet halukas keskutelemaan kanssani ketjun aiheesta, toisella syytät minua ties mistä.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10161186#comment-51517117
Käytöksesi on lapsellista ja vihjailusi törkeää. En aio keskustella henkilön kanssa, joka panettelee minua ja väittää totuudenvastaisesti minun esiintyvän täällä ja toisaalla useammalla nikillä, ja joka itse vaihtaa nikkiä keskustelusta toiseen. Jos haluat minun keskustelevan kanssasi, sinun on aika taas vaihtaa nikkiä. - edesauttamus
herttainenhertta kirjoitti:
Hyvä edesauttamus/nettifrendi/tarkkasilmä/H.H./multinikki.
Yhdellä nimimerkillä olet halukas keskutelemaan kanssani ketjun aiheesta, toisella syytät minua ties mistä.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10161186#comment-51517117
Käytöksesi on lapsellista ja vihjailusi törkeää. En aio keskustella henkilön kanssa, joka panettelee minua ja väittää totuudenvastaisesti minun esiintyvän täällä ja toisaalla useammalla nikillä, ja joka itse vaihtaa nikkiä keskustelusta toiseen. Jos haluat minun keskustelevan kanssasi, sinun on aika taas vaihtaa nikkiä."Yhdellä nimimerkillä olet halukas keskutelemaan kanssani ketjun aiheesta, toisella syytät minua ties mistä."
Etköhän sinä nyt hosu ilmaan. Erinäiset ongelmasi omasi ja muiden netti-identiteetin kanssa vältät parhaiten sillä että kirjoitat asiaa ja otat sitä vastaan.
"joka itse vaihtaa nikkiä keskustelusta toiseen."
Syitä sattuu olemaan erilaisia eli ei ne kaikki huonoja ole. Esimerkiksi joku perskärpänen, joka alkaa sabotoimaan keskustelua, voidaan harhauttaa. Joskus taas kiero keskustelukumppani pitää käräyttää, dramaattisesti sitä voisi kutsua vaikka peiteoperaatioksi. Mitä sinuun tulee, niin kyllä minulla sinun touhuiluistasi on siltä osin selkeä kuva, että ymmärsin kyllä miten halusit erinäisin konstein osoittaa kuka-mikä olet niin ettei sitä viitekehystä tietämättömät ja keskusteluhistoriaamme tuntemattomat ymmärrä.
Kun vielä joku aikuinen kokee argumentointitappion ja turvautuu kädet korville -menetelmään hyläten kategorisesti kaikki viestit - eritoten asiapitoiset - joltakin nimimerkiltä, niin silloin on tällaisessa keskusteluympäristössä toimittava seuraavan mukaan:
Matt. 10:16
Katso, minä lähetän teidät niinkuin lampaat susien keskelle; olkaa siis älykkäät kuin käärmeet ja viattomat kuin kyyhkyset.
"Jos haluat minun keskustelevan kanssasi, sinun on aika taas vaihtaa nikkiä."
Kuten sanottu, moinen ei ole tarpeen jos vain pitäydytään tiukasti asiassa. Ei se vaadi muuta kuin kirkasta mieltä ja käytöstapojen alkeita. Onnistunee, parahin lähimmäinen? - herttainenhertta
edesauttamus kirjoitti:
"Yhdellä nimimerkillä olet halukas keskutelemaan kanssani ketjun aiheesta, toisella syytät minua ties mistä."
Etköhän sinä nyt hosu ilmaan. Erinäiset ongelmasi omasi ja muiden netti-identiteetin kanssa vältät parhaiten sillä että kirjoitat asiaa ja otat sitä vastaan.
"joka itse vaihtaa nikkiä keskustelusta toiseen."
Syitä sattuu olemaan erilaisia eli ei ne kaikki huonoja ole. Esimerkiksi joku perskärpänen, joka alkaa sabotoimaan keskustelua, voidaan harhauttaa. Joskus taas kiero keskustelukumppani pitää käräyttää, dramaattisesti sitä voisi kutsua vaikka peiteoperaatioksi. Mitä sinuun tulee, niin kyllä minulla sinun touhuiluistasi on siltä osin selkeä kuva, että ymmärsin kyllä miten halusit erinäisin konstein osoittaa kuka-mikä olet niin ettei sitä viitekehystä tietämättömät ja keskusteluhistoriaamme tuntemattomat ymmärrä.
Kun vielä joku aikuinen kokee argumentointitappion ja turvautuu kädet korville -menetelmään hyläten kategorisesti kaikki viestit - eritoten asiapitoiset - joltakin nimimerkiltä, niin silloin on tällaisessa keskusteluympäristössä toimittava seuraavan mukaan:
Matt. 10:16
Katso, minä lähetän teidät niinkuin lampaat susien keskelle; olkaa siis älykkäät kuin käärmeet ja viattomat kuin kyyhkyset.
"Jos haluat minun keskustelevan kanssasi, sinun on aika taas vaihtaa nikkiä."
Kuten sanottu, moinen ei ole tarpeen jos vain pitäydytään tiukasti asiassa. Ei se vaadi muuta kuin kirkasta mieltä ja käytöstapojen alkeita. Onnistunee, parahin lähimmäinen?Ei minulla ole mitään velvollisuutta vastata kaikille eikä varsinkaan ottaa vakavasti sellaisten kirjoittajien sepustuksia, jotka ovat paitsi syytelleet minua perusteettomasti ja toistuvasti, myös tehneet sen käyttäen useita eri nimimerkkejä. Olet itse tehnyt mahdottomaksi asiassa pitäytymisen tunkemalla keskusteluihin (kuten aiemmassa viestissä linkkaamaani) syytöksinesi ja vihjailuinesi. Kun itse käyt henkilökohtaiseen hyökkäykseen minua ja muutamaa muuta nimimerkkiä vastaan, ei oikein ole uskottavaa, että sovitat sädekehää pääsi ylle ja kiillottelet sitä vaatien, että kanssasi keskustellaan asiallisesti.
Koetin etsitä tätä uustermiä ja löysin nämä;
Eheytyminen tarkoittaa Suomen historiassa ajanjaksoa sisällissodan ja talvisodan välissä, minkä aikana suomalaisten kahtiajako punaisiin ja valkoisiin alkoi häilyä ja kansakunta eheytyi yhtenäiseksi
http://fi.wikipedia.org/wiki/Eheytyminen
http://www.seniorinetti.fi/keskustelu/win-xp-levyn-eheytys
Mutta sitten vähän löytyi jo historiaa tälle uskon uustermille;
”Sisäisen parantumisen liike (engl. inner healing movement) syntyi vanhojen kirkkokuntien keskellä alkaneen karismaattisen liikkeen piirissä 1960-luvulla. Karismaattisuudella tarkoitetaan kristillisyyttä, joka pyrkii palaamaan alkukristillisyyteen, jossa Pyhän Hengen yliluonnolliset lahjat (kielilläpuhuminen profetoiminen, sairaiden parantaminen rukouksella) ovat osa arkipäivän kristillisyyttä.”
”Sisäisen parantumisen pioneerinä pidetään toisen maailmansodan jälkeen vaikuttanutta Agnes Sanfordia (1897-1982), joka oli karismaattinen episkopaali. Sanford huomasi, että menneisyyden trauman läpikäyminen rukouksessa ei vain parantanut kipeää tunnetta vaan saattoi parantaa myös kehon sairauksia.”
”Sielunhoitaja kartoittaa hoidettavan haavat ja selvittää niiden syntymekanismit, kun taas Jumala johdattaa koko prosessia ja tekee varsinaisen eheyttävän ja parantavan työn Pyhän Hengen kautta… Tavoitteena on, että hoidettava voisi sisäisesti eheytyä ja parantua niistä vammoista, jotka hänen elämäänsä rampauttavat. Keskustelun ja kuuntelemisen avulla terapeutti pyrkii kartoittamaan ja analysoimaan hoidettavan avuntarpeen. … Sielunhoitajalla on erityisesti kaksi hengellistä työkalua, joiden kautta Jumalan merkitys korostuu: rukous ja synninpäästö.” (Seppo Jokinen: Rikotusta eheä. 1993, s. 14,15-16,17. Päivä Osakeyhtiö: Jyväskylä.)”
“Sielunhoitajalla tulisi olla myös asianmukainen peruskoulutus. Hänen ihmiskuvansa tulisi olla riittävän syvä, ja hänellä tulisi olla ymmärrystä ihmisen kehityksestä. Psykologinen ja terapiakoulutus on hyödyksi… yleensä niistä ihmisistä tulee parhaita sileunhoitajia, jotka ovat itse kulkeneet kivikon ja louhikon kautta tasaiselle tielle eli eheytyneet itse.” (ks. ed. s.168-169.)”
http://www.aslan.fi/archives/66
Eli kyse ei taida olla pelkästä seksistä. Seksillä on suuri osuus, koska se lienee se vaikein asia. Seksiä ei saisi olla, mutta kun se on vahvana ihmisessä, sitä koetetaan suitsia eri menetelmin eri uskonnoissa.
Seksuaalinen identiteetti on aika uutta ihmisen historiassa, siis ajatella itseään oman seksuaalisuutensa kautta. (Identiteetti (lat. idem 'sama') tarkoittaa psykologiassa ihmisen yksilöllistä käsitystä itsestään. Identiteetin perustana ovat ihmisten omat persoonalliset ominaisuudet, jotka voivat muuttua tai kehittyä vuorovaikutuksessa muiden ihmisten kanssa. http://fi.wikipedia.org/wiki/Identiteettiteoria ).
Minä olen siis jotakin sen mukaan, mihin jalkoväliäni käytän ja miten saan seksuaalisen tyydytyksen. Se on eri asia kuin sukupuolinen identiteetti, eli se mitä olen naisena tai miehenä. Ne ovat enimmäkseen omaksuttuja roolimalleja ja niitä fyysisiä tunnusmerkkejä mitä katsotaan sukupuoleen kuuluvan.
Jos mieheltä pakotettuna leikataan ulkoiset sukuelimet, hän säilyy edelleen miehenä. Jos mies huomaa kiintyvänsä ja kokee romanttisia tunteita miehiä kohtaan, hän edelleen on mies. Mutta jos mies jo lapsena kokee olevansa rooliltaan enemmän nainen ja hänelle annetaan naishormoneja, ei hän ole mies. Hänellä on siis naisen identiteetti.
Eräs homomies sanoin kerran minulle, että naiset haisevat pahalle. Kysyin , miksi, hän ei osannut selittää mutta kertoi että naisen ominaishaju ei ollut lainkaan miellyttävä hänestä. Siihen ehkä löytyy ihan fyysinen selitys. Mutta, ihmisen seksuaalisuus on aika monimuotoista, eli koska me ”naimme” huviksemme ja siksi että osoitamme sillä kiintymystä, emme taida olla niin yksiselitteisiä aina.
Jos on joku joka haluaa valita joko tai seksuaalisuuden, niin miksi niin ei voi tehdä? Tottakai. Joillekin se onnistuu mutta useimmille ei. Riippuen kuinka vahva sosiaalinen paine on ja kuinka joustava persoona on, joku voi muuttaa käyttäytymistään.
Mutta en aina ymmärrä, miksi eheyttäminen on vain yhteen suuntaan? Miksi ei samalla tavalla eheytetä esim. seksuaalisen halun menettäneitä aviopareja, vaikka se on aika iso ongelma monessa liitossa?- EL.a . k:IM
ihmettelen vaan
Mitä sä kirkon kantaa siihen kysyt?
Homot saa turpaan, niinkuin lesbotkin.
Koita tajuta, että sukupuolen esim suomessa määrittää lääkäri.
Ei se tee kenestäkään homoa, tai lesboa, jos määritelmä on mennyt väärin.
Niitähähän syntyy nykyisin paljonkin, joilla on molemmat sukupuolielimet.
Lääkärihän sit funtsailee, kumpi se on. Tyttö, vai poika.
Ne kuulemma poistaa toiset elimet ihan kylmästi lääkärin ohjeiden mukaan.
Aito homous on iljetys Jumalan silmissä.
Mutta koittakaa ymmärtää, että välillä ne lääkärit tekee vääriä diagnooseja. herttainenhertta sanoi :
Sinun laillasi ajattelevat homoseksuaalisuutta syntinä pitävät ja eheytymiseen lujasti uskovat pastorit, saarnaajat ja konservatiivipoliitikot, ovat itse osoittaneet, että he eivät itse ole muuttuneet homosta heteroksi, vaan ovat onnistuneet vain välillä teeskentelemään, että homous on heistä rukoiltu pois.
________
Sinulle on tuotu asiallista näyttöä miten esim. lesboudesta voi eheytyä heteroksi.
Ymmärrät kai ettei ole kyse propagandasta vaan eletystä elämästä noiden
esimerkkitapausten osalta.Minä olen tuonut kouriintuntuvaa näyttöä sinä vain omia väittämiäsi.
Minä valitsen puolestani Jumalan lakien tottelemisen enkä yritä hankkiutua
pappien tavoin liian suureen rooliin , kun he kapinoivat kaikkivaltiaan
asetuksia vastaan mitätöidessään Sanan.- mieti tätä
Pertsa
Sanoit:
oli esimerkiksi kleptomaniaan
Kysyn:
Sinulta on jäänyt vastaamatta, oletko tosissasi siinä, että hyväksyt käden katkaisemisen varkaalta? Jos todella ajatelet niin, niin miten olisi peniksen katkaiseminen raiskaajalta. Asiahan on täsmälleen sama: rikosvälineet valtiolle. - herttainenhertta
mieti tätä kirjoitti:
Pertsa
Sanoit:
Kysyn:
Sinulta on jäänyt vastaamatta, oletko tosissasi siinä, että hyväksyt käden katkaisemisen varkaalta? Jos todella ajatelet niin, niin miten olisi peniksen katkaiseminen raiskaajalta. Asiahan on täsmälleen sama: rikosvälineet valtiolle.Pertsa on myöskin sanonut ihailevansa Talebanien otteita hameväen käsittelyssä.
- mieti tätä
herttainenhertta kirjoitti:
Pertsa on myöskin sanonut ihailevansa Talebanien otteita hameväen käsittelyssä.
Ehkä nuo kaksi mielipidettä yhdessä on liikaa täällä. Entä jos hän palaisi Islamiin?
mieti tätä kirjoitti:
Pertsa
Sanoit:
Kysyn:
Sinulta on jäänyt vastaamatta, oletko tosissasi siinä, että hyväksyt käden katkaisemisen varkaalta? Jos todella ajatelet niin, niin miten olisi peniksen katkaiseminen raiskaajalta. Asiahan on täsmälleen sama: rikosvälineet valtiolle.mieti tätä sanoi :
Kysyn:
Sinulta on jäänyt vastaamatta, oletko tosissasi siinä, että hyväksyt käden katkaisemisen varkaalta?
________
"Mieti itse" sitä missä olen suositellut tuota rangaistusmuotoa :-)
Olen vain omin silmin nähnyt ,että tehokkaalta vaikuttaa.Se on paljon enemmän
kuin enemmistö voi sanoa.- mieti tätä
pertsa2012 kirjoitti:
mieti tätä sanoi :
Kysyn:
Sinulta on jäänyt vastaamatta, oletko tosissasi siinä, että hyväksyt käden katkaisemisen varkaalta?
________
"Mieti itse" sitä missä olen suositellut tuota rangaistusmuotoa :-)
Olen vain omin silmin nähnyt ,että tehokkaalta vaikuttaa.Se on paljon enemmän
kuin enemmistö voi sanoa.Minusta sinä vastaat että " hyvältä vaikuttaa" eli hyväksyt sen, vaikka et suoraan sanoillasi myönnä sitä
- goddeloos
"Sinulle on tuotu asiallista näyttöä miten esim. lesboudesta voi eheytyä heteroksi."
- Minä olen oiva esimerkki miten uskosta voi vapautaua ja tulla ateistiksi. Oletko valmis seuraamaan jälkiäni? Minä ja tukiryhmä auttaa ja tukee kyllä. - Älä varasta
mieti tätä kirjoitti:
Minusta sinä vastaat että " hyvältä vaikuttaa" eli hyväksyt sen, vaikka et suoraan sanoillasi myönnä sitä
Käden katkaisulla on tehokas ennaltaehkäisevä vaikutus. Varkaudet puuttuu kokonaan. Vai haluatko "mieti tätä" että ihmiset ja varsinkin nuoret oppii kaikki varastamaan ? Miksi suosit varkauksia noin paljon ?
- mieti tätä
Älä varasta kirjoitti:
Käden katkaisulla on tehokas ennaltaehkäisevä vaikutus. Varkaudet puuttuu kokonaan. Vai haluatko "mieti tätä" että ihmiset ja varsinkin nuoret oppii kaikki varastamaan ? Miksi suosit varkauksia noin paljon ?
Minä en suosi varkauksia enkä myöskään raajojen katkaisua. Jos halutaan valtio, jossa ei varasteta, niin tehdään kaikille kansalaisille leikkaus jonka jälkeen he ovat neliraajahalvaantuneita. Eipä syhy sormet toisten tavaraan.
Tajuat varmasti, millainen valtio se olisi?
Miksi ihmeessä pitää rikoksen jälkeen tai sen ehkäisyksi silpoa ihminen? Tätä vaativalla on julma moraali. Pitäisikö siihen liittää ehto, että se joka vaatii käden katkaisua, tekisi sen. Kuinka monella sisu riittäisi ottaa saha käteen ja nirhata raaja pois?
Mistä vihan lähteestä joku voi pitää omaisuutta tärkeämpänä kuin ihmisen kehoa? mieti tätä kirjoitti:
Minä en suosi varkauksia enkä myöskään raajojen katkaisua. Jos halutaan valtio, jossa ei varasteta, niin tehdään kaikille kansalaisille leikkaus jonka jälkeen he ovat neliraajahalvaantuneita. Eipä syhy sormet toisten tavaraan.
Tajuat varmasti, millainen valtio se olisi?
Miksi ihmeessä pitää rikoksen jälkeen tai sen ehkäisyksi silpoa ihminen? Tätä vaativalla on julma moraali. Pitäisikö siihen liittää ehto, että se joka vaatii käden katkaisua, tekisi sen. Kuinka monella sisu riittäisi ottaa saha käteen ja nirhata raaja pois?
Mistä vihan lähteestä joku voi pitää omaisuutta tärkeämpänä kuin ihmisen kehoa?mieti tätä sanoi :
Minä en suosi varkauksia enkä myöskään raajojen katkaisua.
_______
Raajan katkaisu tarkoittaisi nyky-yhteiskunnassa sitä ,että "rehellisten" ihmisten
pitäisi vielä elättääkin nuo varkaat.
Joku rangaistussiirtolakin voisi oolla hyvä ratkaisu.
___
Tai ekasta varkaudesta 10 raipaniskua , seuraavasta 20 , 40 , 80 jne :-)- mieti tätä
pertsa2012 kirjoitti:
mieti tätä sanoi :
Minä en suosi varkauksia enkä myöskään raajojen katkaisua.
_______
Raajan katkaisu tarkoittaisi nyky-yhteiskunnassa sitä ,että "rehellisten" ihmisten
pitäisi vielä elättääkin nuo varkaat.
Joku rangaistussiirtolakin voisi oolla hyvä ratkaisu.
___
Tai ekasta varkaudesta 10 raipaniskua , seuraavasta 20 , 40 , 80 jne :-)Kuule, oletko varma ettet ole muslimi?
- uskovaM.
on ilo Jumalan enkeleillä yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen.
Luuk 15 Ihminen saa eheytyä, se on jopa toivottavaa. :) Kirkon sanoma tässä asiassa on se, ettei kenenkään toisen pidä vaatia sellaista ihmistä eheytymään, joka kokee olevansa ehjä. Jokaisella meistä on toki parannuksen ja kilvoittelun ja myös eheytymisen paikkoja. Se on kuitenkin hieman eri asia kuin mitä julkisuudessa pyörineellä eheytymisellä on haettu. Jos homoseksuaali tahtoo heteroksi, toki kirkko tällaista toivetta tukee, jotta tämä ihminen löytäisi onnen ja tasapainoisen elämän.
pappi Sonja- mieti tätä
Minustakin ihminen saa muuttua sellaiseksi kuin haluaa ja tuntee olensa
" oma itsensä" . Silloin kun saotaan jonkun ihmisryhmän, vähemmistön , olevan syntisiä tai sairaita, vaadin valehtelun lopettamista. - elämä on
Entäs kun moni oikeasti sairaskin kokee olevansa ehjä.
Olen aika läheltä seurannut tällästä, jollon lopulta vain on muiden puututtava, kun ihminen ei itse tajua. - mieti tätä
elämä on kirjoitti:
Entäs kun moni oikeasti sairaskin kokee olevansa ehjä.
Olen aika läheltä seurannut tällästä, jollon lopulta vain on muiden puututtava, kun ihminen ei itse tajua.Kaksi asiaa, jotka näyttää samalta, eivät ole sama asia.
- Ev. lut.
"Jos homoseksuaali tahtoo heteroksi, toki kirkko tällaista toivetta tukee, jotta tämä ihminen löytäisi onnen ja tasapainoisen elämän."
Tässä asiassa olen sinun kanssasi aivan eri mieltä. Kyllä kirkon edustajien olisi tiedettävä ettei ihminen voi seksuaalista suuntautumistaan miksikään muuksi muuttaa, ei homosta heteroksi eikä heterosta homoksi.
Tie tasapainoiseen onnelliseen elämään vie tässä tapauksessa vain itsensä hyväksymisen kautta. Ihmisen omaa identiteettiä on tuettava on se sitten hetero tai homoidentiteetti, eikä pidä tukea ihmisen omiakaan sairaita toisten hänelle manipuloituja käsityksiä.
- Latinaa on
Errare humanum est.
- :))
Tottakai homo joka kärsii jostain syystä omasta homoudestaan, saa hakea apua sieltä mistä sitä saa. Ja tätä apuahan ei nykyään saa muualta kuin vapaiden suuntien uskovilta, koska homojärjestöt ja kirkko ovat jättäneet heidät täysin heitteille.
Täytyy nyt aina muistaa, että myös homot ovat ihmisiä ja Jumalan edessä tasa-arvoisia."Tottakai homo joka kärsii jostain syystä omasta homoudestaan, saa hakea apua sieltä mistä sitä saa. Ja tätä apuahan ei nykyään saa muualta kuin vapaiden suuntien uskovilta, koska homojärjestöt ja kirkko ovat jättäneet heidät täysin heitteille. "
Homoseksuaalisuus on asia jota vastaan taistelu on äärimmäisen vaikeaa ja siksi yleisesti parhaat tulokset saavutetaan sillä saadaan ihminen vain hyväksymään itsensä sellaisena kuin on. Tästä syystä se on homojärjestöjen lähestymistapa asiaan, seksuaalisen suuntautumisen muuttamisen yrittäminen väkisin johtaa niin helposti paljon suurempiin psykogisiin ongelmiin kuin mikä oman seksuaalisuutensa hyväksymättömyys on itsessään.
Oma näkemykseni asiaan on se että kaikki ihmiset ovat luonnostaan biseksuaaleja ja että sekä hetero- että homoseksuaalisuus ovat enemmänkin vain kulttuuriin sidottuja ja sen tuotoksena syntyneitä ilmiöitä.
Seksuaalinen suuntautuminen on kuin mikä tahansa muukin makuasia, se on kehittyy itsekseen hyvin pitkälti kulttuurin ja kasvuympäristön pohjalta. Oman maun muuttaminen on erittäin vaikeaa, lihasta kovasti pitävän ihmisen vaikea alkaa pitää kasviruoasta lihaa enemmän, ja popuularimusiikista eniten pitävän on vaikea vaihtaa suosikkinsa klassiseen musiikkiin.
Ihmisen maku toki voi kehittyä pitkälti koko ihmisen elämän ajan, ja sama pätee seksuaalisuuteenkin, mutta se on prosessi joka tapahtuu itsekseen ja jota ei voi kontrolloida.
Mutta yleisesti voisi sanoa että pahin mitä homoseksuaalisutensa kanssa kamppaileva ihminen voi tehdä on se että kieltää oman homoseksuaalisuutensa. On paljon rakentavampaa yrittää nähdä itsensä biseksuaalina ja sen kautta mahdollisesti oppia näkemään myös se vastakkainen sukupuoli paremmin puoleensavetävänä.
- Dinjami
Tottakai jos siltä tuntuu, itse homosekuaalina en kyllä tunne tarvetta päänkutistukseen, eikä yksikään homo ystäväni sellaista tarvetta tunne, en ainakaan ole kuullut kenenkään valittavan seksuaalisuudestaan, se on osa heitä kuten heterous on heteroita.
Se on muuten sukupuolikorjaus leikkaus ei muutosleikkaus- :))
Hyvä ! Ymmärrät varmaan, että sellaiset homot jotka tosiaan paljon ovat kärsineet omasta homoudestaan, niin hekin ovat ihmisiä. Näin fundamentalistina katson että ketään ei saa syrjiä ja kaikki ovat täysin tasa-arvoisia sekä uskovien että Jumalan silmissä.
Suosittelemme suvaitsevaisuutta. Myös homoudesta ylpeät (= Pride) homot tulee omia senverran suvaitsevaisuutta, että hyväksyvät nämä eheytymistä ja rukousta haluavat homot. Presidenttimme Tarja Halonen on ainakin suvaitsevaisuuden kannalla: - Log_
:)) kirjoitti:
Hyvä ! Ymmärrät varmaan, että sellaiset homot jotka tosiaan paljon ovat kärsineet omasta homoudestaan, niin hekin ovat ihmisiä. Näin fundamentalistina katson että ketään ei saa syrjiä ja kaikki ovat täysin tasa-arvoisia sekä uskovien että Jumalan silmissä.
Suosittelemme suvaitsevaisuutta. Myös homoudesta ylpeät (= Pride) homot tulee omia senverran suvaitsevaisuutta, että hyväksyvät nämä eheytymistä ja rukousta haluavat homot. Presidenttimme Tarja Halonen on ainakin suvaitsevaisuuden kannalla:Suvaitsevuutta on kyllä hyvä suositella. Herää vain sellainen ajatus, että lähteeköhän uskovaisen homon halu "eheytyä" ihan oikeasti henkilöstä itsestään vai mitenköhän pitkälle kyseessä on ympäristön paine.
Ihmisellä voi olla melko voimakas tarve samaistua arvostamaansa viitekehykseen. Ymmärtääkö hän silloin itsekään oman "eheytymis"-halunsa perimmäistä motiivia. En oikein jaksa uskoa, että oman seksuaalisuuden tukahduttaminen minkä tahansa syyn takia tuottaa koskaan mitään pysyvää onnea. - Log_
On sinulla kummallinen ajattelutapa. Jos siis silmälasipäistä henkilöä haukutaan rillipääksi, tarjoat ratkaisuksi silmälasien poistamista. Näiden haukkujien toiminnassa ei ole mitään vikaa?
On aika surkeata huomata kuinka uskonnollisuus demonisoi yhden synnynnäisen ominaisuuden eikä tätä edes demonisoija itse huomaa. Mihin kaikkeen se uskonnollisuus oikein voikaan johtaa... tai onhan se jo nähtykin.
- surullinen_
Kun Jumalalta uskon saanut huomaa sen tapahtuneen kirjaimellisesti Raamatun kuvaamalla tavalla, hänen omatuntonsa ei enää salli rikkoa sitä vastaan.
Hän ei voi olla käsittämättä, että toisen ihmisen houkutteleminen homouteen vahingoittaa lähimmäistä. - goddeloos
"Miksi tietyt piirit suorastaan kiehuu vihaa, jos jossakin joku uskaltaa kertoa, että haluaa olla mukana jossakin eheytymisprosessissa, jos kokee vaikka epävakautta seksuaalisessa identiteetissää."
- Eheytymisessä ei ole mitän väärä. Kunhan se ei ole vastoin omaa itseään. Jos olet homo, olet homo; kunhan olet itse sen kanssa sinut...Ja josolet homo ja sinut 'eheytetään', kuka oikeasti valehtelee ja kenelle?- :))
Kysymys ei ole eheyttämisestä, vaan kyse on siitä että homoudesta paljon - ehkäpä vuosikymmeniä - kärsinyt homo haluaa apua jostain hätäänsä. Ja he nykyään ovat siirtyneet yksinomaan vapaiden suuntien uskovien puoleen, koska homojärjestöt eivät anna heidän olla sitä mitä ovat, vaan homojärjestöt haluaa pakottaa heidät homomyönteisiksi. Samoin kirkkoon nämä kärsivät homot eivät voi enää luottaa, koska kirkosta on tullut ns. homokirkko. Jäljelle jäämme siis me fundamentalistit jotka olemme aina ottaneet KAIKKI ihmiset vastaan sellaisina kuin he ovat ja kuuntelemme heidän hätäänsä ja rukoilemme heidän puolestaan. Näin on Jeesus meitä opettanut. Amen
- goddeloos
Kysymys ei ole eheyttämisestä, vaan kyse on siitä että homoudesta paljon - ehkäpä vuosikymmeniä - kärsinyt homo haluaa apua jostain hätäänsä. Ja he nykyään ovat siirtyneet yksinomaan vapaiden suuntien uskovien puoleen, koska homojärjestöt eivät anna heidän olla sitä mitä ovat, vaan homojärjestöt haluaa pakottaa heidät homomyönteisiksi. Samoin kirkkoon nämä kärsivät homot eivät voi enää luottaa, koska kirkosta on tullut ns. homokirkko. Jäljelle jäämme siis me fundamentalistit jotka olemme aina ottaneet KAIKKI ihmiset vastaan sellaisina kuin he ovat ja kuuntelemme heidän hätäänsä ja rukoilemme heidän puolestaan. Näin on Jeesus meitä opettanut. Amen
"Kysymys ei ole eheyttämisestä, vaan kyse on siitä että homoudesta paljon - ehkäpä vuosikymmeniä - kärsinyt homo haluaa apua jostain hätäänsä."
- Jos ihminen haluaa kiistää itsensä ulkopuolisen painostuksen takia on ko ihmisen oma ongelma
"Ja he nykyään ovat siirtyneet yksinomaan vapaiden suuntien uskovien puoleen, koska homojärjestöt eivät anna heidän olla sitä mitä ovat, vaan homojärjestöt haluaa pakottaa heidät homomyönteisiksi"
- Mikä homojärjestö? Mikä pakottaminen?
"Samoin kirkkoon nämä kärsivät homot eivät voi enää luottaa, koska kirkosta on tullut ns. homokirkko"
- wtf? Oikeasti? Ehkä kirkko on oikeilla jäljillä antaessaan ihmisen itse uskoa tavallaan jumalaasi.
"Jäljelle jäämme siis me fundamentalistit jotka olemme aina ottaneet KAIKKI ihmiset vastaan sellaisina kuin he ovat ja kuuntelemme heidän hätäänsä ja rukoilemme heidän puolestaan. Näin on Jeesus meitä opettanut. Amen "
- Te olette saaneet tehtyä teennäisen hädän ja koitatte sen varjolla nostaa itseänne jalustalle. Säälittävää! :)) kirjoitti:
"kärsinyt homo haluaa apua jostain hätäänsä"
Mihin hiivatin hätäänsä!? Ei homoilla ole mitään muuta hätään kuin saada "rekisteröity parisuhde" muutettu avioliitoksi, jotta olisi tasavertainen heteroiden avioliiton kanssa. Nykyisinhän homoja työsyrjitään, mikäli työhakemuksessa on rastitettuna "rekisteröity parisuhde", koska suomalaisten työnantajien asenteet ovat eri aikakaudelta. Samoin on eriarvoisessa asemassa varusmiespalvelu ja siviilipalvelu vielä tänäkin päivänä!- :))
goddeloos kirjoitti:
"Kysymys ei ole eheyttämisestä, vaan kyse on siitä että homoudesta paljon - ehkäpä vuosikymmeniä - kärsinyt homo haluaa apua jostain hätäänsä."
- Jos ihminen haluaa kiistää itsensä ulkopuolisen painostuksen takia on ko ihmisen oma ongelma
"Ja he nykyään ovat siirtyneet yksinomaan vapaiden suuntien uskovien puoleen, koska homojärjestöt eivät anna heidän olla sitä mitä ovat, vaan homojärjestöt haluaa pakottaa heidät homomyönteisiksi"
- Mikä homojärjestö? Mikä pakottaminen?
"Samoin kirkkoon nämä kärsivät homot eivät voi enää luottaa, koska kirkosta on tullut ns. homokirkko"
- wtf? Oikeasti? Ehkä kirkko on oikeilla jäljillä antaessaan ihmisen itse uskoa tavallaan jumalaasi.
"Jäljelle jäämme siis me fundamentalistit jotka olemme aina ottaneet KAIKKI ihmiset vastaan sellaisina kuin he ovat ja kuuntelemme heidän hätäänsä ja rukoilemme heidän puolestaan. Näin on Jeesus meitä opettanut. Amen "
- Te olette saaneet tehtyä teennäisen hädän ja koitatte sen varjolla nostaa itseänne jalustalle. Säälittävää!"- Jos ihminen haluaa kiistää itsensä ulkopuolisen painostuksen takia on ko ihmisen oma ongelma "
Se on hänen ongelmansa, mutta emme jätä ketään ihmistä jolla on ongelma jossakin asiassa. - goddeloos
"- Jos ihminen haluaa kiistää itsensä ulkopuolisen painostuksen takia on ko ihmisen oma ongelma "
Se on hänen ongelmansa, mutta emme jätä ketään ihmistä jolla on ongelma jossakin asiassa."Se on hänen ongelmansa, mutta emme jätä ketään ihmistä jolla on ongelma jossakin asiassa. "
- Ongelma onkin siinä että te teette asiasta ongelman mihin puuttua. Ilman teitä ei siis olisi ongelmaa.
ihmettelen vaan sanoi :
Luulisi kirkon edes tukevan tälläisiä ihmisiä, jotka haluaa tulla terveiksi, mutta ei, sielläkin tuomitaan.
Yksi paranemistarina :
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9516079
Toinenkin :
http://www.seurakuntalainen.fi/blogit/kari_honkanen/332/homokeskustelun_...
Kolmaskin Annin tarina :
http://koti.phnet.fi/petripaavola/annintarina.html
Homous ei ole synnynnäistä - Pasi Turunen :
http://uskonpuolesta.blogspot.com/2011/02/myytti-homouden-synnynnaisyyde...
Katso nimimerkki zimzin,ja lue ne linkit
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9659297/48091854- goddeloos
Kyllähän sinun vanhana ja vii... kannattaa miettä mitä lukee ja varsinkin mistä lukee.... Kysy vaikka nuorilta.
- 1pluus11
Miksiköhän ei haluta puhua siitä, että homojen ja laesbojen taustalta hyvin usein löytyy kipeitä asioita. Hyväksikäyttöä tai vääristyneitä vanhempi-suhteita. Ei aina mutta usein. Nykyisin kun suorastaan kehotetaan homoidentiteettiin, valmiiksi heikot yksilöt helposti omaksuu tämän suunnan.
Mutta en aina ymmärrä, miksi eheyttäminen on vain yhteen suuntaan? Miksi ei samalla tavalla eheytetä esim. seksuaalisen halun menettäneitä aviopareja, vaikka se on aika iso ongelma monessa liitossa?
Kertokaas miksi tätä eheyttämistä ei markkinoida yhtä lailla heille, joilla on seksuaalisia ongelmia avioliitoissaan? On haluttomuutta ja jopa aseksuaalisuutta. Miten heidän halujaan voitaisiin parantaa ja avoimuuttaan voitaisiin tukea ja eheyttää? Ettei kenenkään enää tarvitsi kärsiä häpeän tunteista ainakaan sitä omaa puolisoaan kohtaan.
Miksi tuota eheytystä ei markkinoida muihin tilanteisiin noin voimakkaasti?
Mieleeni tulee aina että onko tuo eheytys sittenkin sopeuttamista. Ei vain mietitä MIHIN ollaan sopeuttamassa muita, kunhan se on sen oman arvomaailmaan mukaista. Ettei vain kukaan olisi liian erilainen?- luminarsku
mummomuori kirjoitti:
Mutta en aina ymmärrä, miksi eheyttäminen on vain yhteen suuntaan? Miksi ei samalla tavalla eheytetä esim. seksuaalisen halun menettäneitä aviopareja, vaikka se on aika iso ongelma monessa liitossa?
Kertokaas miksi tätä eheyttämistä ei markkinoida yhtä lailla heille, joilla on seksuaalisia ongelmia avioliitoissaan? On haluttomuutta ja jopa aseksuaalisuutta. Miten heidän halujaan voitaisiin parantaa ja avoimuuttaan voitaisiin tukea ja eheyttää? Ettei kenenkään enää tarvitsi kärsiä häpeän tunteista ainakaan sitä omaa puolisoaan kohtaan.
Mieleeni tulee aina että onko tuo eheytys sittenkin sopeuttamista. Ei vain mietitä MIHIN ollaan sopeuttamassa muita, kunhan se on sen oman arvomaailmaan mukaista. Ettei vain kukaan olisi liian erilainen?No, perusteillasi jokainen voisi vaatia toisia eheyttämään mitä tahansa vajavuutta ja kykenemättömyyttä. Seksuaalisen halun menettäminen ei ole synti kuten homous. Mielestäni haluton voi itse lähteä hakemaan apua ja kääntyä lääkärien tai terapeuttien puoleen. Tai vaikka kristillisten ryhmien puoleen, kyllä rukousryhmissäkin haluttomuuden ongelmat hoituu kun luotetaan rukouksen muuttavaan voimaan. Onhan ihmisellä itselläänkin vastuu eikä aina pidä odottaa, että toinen tekisi oloni onnelliseksi.
En tiedä, mistä näet, että eheyttämistä markkinoidaan voimakkaasti?
Käsittääkseni tahot, jotka tekevät eheyttämistyötä, ovat sellaisia, jotka itse ovat kokeneet eheytymistä ja haluavat olla vakaumuksensa mukaisesti auttamassa muita, JOTKA ITSE HALUAVAT EHEYTYÄ. Ketään ei väkisin eheytetä. Jos joku on kokenut väkipakkoa, aina pitää katsoa myös 'potilaan' motiiveja; haluaako itse sitoutua Jumalan muuttavan voiman alle.
Itse asiassa kristitythän ovat voimakkaasti tuomassa eheyttämisen sanomaa evankeliumin muodossa. Kun ihminen kääntyy Jumalansa puoleen, alkaa eheytyminen kaikilla tasoilla, myös sillä seksuaalisuuden, mikä kuitenkaan ei ole ainut taso.
Mummiksen muminat mömmöyttää. :-) - :))
mummomuori kirjoitti:
Mieleeni tulee aina että onko tuo eheytys sittenkin sopeuttamista. Ei vain mietitä MIHIN ollaan sopeuttamassa muita, kunhan se on sen oman arvomaailmaan mukaista. Ettei vain kukaan olisi liian erilainen?"Miksi tuota eheytystä ei markkinoida muihin tilanteisiin noin voimakkaasti? "
Hyvä mummo ! Kristillisissä piireissä tarjotaan eheytymistä KAIKISTA ongelmista, jotka ovat aiheuttaneet ihmiselle paljon kärsimystä. Sinä et liiku aidoissa kristillisissä piireisä etkä siis tiedä mitä siellä tapahtuu. Ja siksi varmaan katsot voivasi omia voiman tuomita nämä lukemattomista eri ongelmista kärsivät ihmisraukat. Ei tule vihata kärsivää lähimmäistä vaan Jeesus kehoittaa meitä päinvastoin rakastamaan kaikkia - IHAN KAIKKIA !! Hei 1pluus11 ja muutkin.
Yleisesti toisteltu väite siitä, että homoseksuaalien taustoista löytyisi jotenkin poikkeuksellisen paljon erityisiä lapsuuden ongelmia on mielestäni väärä ja todella harhaan johtava. Se myös loukkaa kaikkia niitä tavallisia ihmisiä jotka sattuvat olemaan homoseksuaaleja ja joiden perhetaustat kuitenkin ovat kaikinpuolin normaalit ja hyvät. Voidaan myös miettiä miltä tuntuu homoseksuaalin vanhemmasta jolle jatkuvasti esitetään olettamuksia hyväksikäytöstä tai laiminlyönnistä. On melko rankkaa joutua normaalina rakastavana vanhempana tällaisten syytösten kohteeksi.
Kaikkien ihmisten taustoista ja lapsuudesta löytyy yhtä sun toista ja toki monet asiat kasvussamme vaikuttavat siihen millaisia ihmisiä meistä loppujen lopuksi ja tulee. Homoseksuaalisuus ei ole kuitenkaan mikään vääristymä, sairaus tai valinta. Jokainen saa toki etsiä itseään ja pyrkiä "eheytymään" mahdollisimman tasapainoiseksi ja onnelliseksi ihmiseksi. Jokaisella on oma tiensä. Toivottavasti me kaikki osaisimme tukea toinen toisiamme tulemaan juuri niiksi ihmisiksi joiksi luojamme on meidät tarkoittanut. Kukin omanlaisinamme ja silti yhtä arvokkaina.
Sanna Husso
pappi- :))
kuunteleva_kirkko kirjoitti:
Hei 1pluus11 ja muutkin.
Yleisesti toisteltu väite siitä, että homoseksuaalien taustoista löytyisi jotenkin poikkeuksellisen paljon erityisiä lapsuuden ongelmia on mielestäni väärä ja todella harhaan johtava. Se myös loukkaa kaikkia niitä tavallisia ihmisiä jotka sattuvat olemaan homoseksuaaleja ja joiden perhetaustat kuitenkin ovat kaikinpuolin normaalit ja hyvät. Voidaan myös miettiä miltä tuntuu homoseksuaalin vanhemmasta jolle jatkuvasti esitetään olettamuksia hyväksikäytöstä tai laiminlyönnistä. On melko rankkaa joutua normaalina rakastavana vanhempana tällaisten syytösten kohteeksi.
Kaikkien ihmisten taustoista ja lapsuudesta löytyy yhtä sun toista ja toki monet asiat kasvussamme vaikuttavat siihen millaisia ihmisiä meistä loppujen lopuksi ja tulee. Homoseksuaalisuus ei ole kuitenkaan mikään vääristymä, sairaus tai valinta. Jokainen saa toki etsiä itseään ja pyrkiä "eheytymään" mahdollisimman tasapainoiseksi ja onnelliseksi ihmiseksi. Jokaisella on oma tiensä. Toivottavasti me kaikki osaisimme tukea toinen toisiamme tulemaan juuri niiksi ihmisiksi joiksi luojamme on meidät tarkoittanut. Kukin omanlaisinamme ja silti yhtä arvokkaina.
Sanna Husso
pappi"Yleisesti toisteltu väite siitä, että homoseksuaalien taustoista löytyisi jotenkin poikkeuksellisen paljon erityisiä lapsuuden ongelmia on mielestäni väärä ja todella harhaan johtava."
Kyseessä ei ole väite, vaan eräs osanen näiden homoudesta kärsivien kertomuksista. Me kuuntelemme heitä aidosti eikä meillä fundamentalisteilla ole lukkoon löytyjä ennakkopakotteita, mitä he saavat kertoa ja mitä he saavat tuntea.
Tässä Sannan esiintuomassa asiassa on juuri se syy, miksi he tulevat meidän luoksemme hädässään apua saamaan. Meillä ei ole näitä lukkoonlyötyjä ennakko-oletuksia mikä voisi olla heidän ongelmiensa syynä. He saavat aitoa kuuntelua emmekä kirkon ja homojärjestöjen tapaan heitä tuomitse, jos kertovat lapsuudestaan ja niistä kauheista asioista mitä ovat kokeneet. Me kuuntelemme KAIKKIA kertomuksia ja sitten rukoilemme heidän puolestaan Jeesusta, joka taatusti on se parhain "terapeutti" ja hoitaja. Amen - :))
kuunteleva_kirkko kirjoitti:
Hei 1pluus11 ja muutkin.
Sanna Husso
pappi"Voidaan myös miettiä miltä tuntuu homoseksuaalin vanhemmasta jolle jatkuvasti esitetään olettamuksia hyväksikäytöstä tai laiminlyönnistä. On melko rankkaa joutua normaalina rakastavana vanhempana tällaisten syytösten kohteeksi. "
Tässäkään asiassa Sanna ei ole oikeassa. Kyseessä on lähes aina täysi-ikäiset henkilöt eikä näinollen vanhempia enää mitenkään liitetä näihin asioihin. Jos ei asianomainen homo taikka ex-homo itse mene heille kertomaan asiasta. luminarsku kirjoitti:
No, perusteillasi jokainen voisi vaatia toisia eheyttämään mitä tahansa vajavuutta ja kykenemättömyyttä. Seksuaalisen halun menettäminen ei ole synti kuten homous. Mielestäni haluton voi itse lähteä hakemaan apua ja kääntyä lääkärien tai terapeuttien puoleen. Tai vaikka kristillisten ryhmien puoleen, kyllä rukousryhmissäkin haluttomuuden ongelmat hoituu kun luotetaan rukouksen muuttavaan voimaan. Onhan ihmisellä itselläänkin vastuu eikä aina pidä odottaa, että toinen tekisi oloni onnelliseksi.
Käsittääkseni tahot, jotka tekevät eheyttämistyötä, ovat sellaisia, jotka itse ovat kokeneet eheytymistä ja haluavat olla vakaumuksensa mukaisesti auttamassa muita, JOTKA ITSE HALUAVAT EHEYTYÄ. Ketään ei väkisin eheytetä. Jos joku on kokenut väkipakkoa, aina pitää katsoa myös 'potilaan' motiiveja; haluaako itse sitoutua Jumalan muuttavan voiman alle.
Itse asiassa kristitythän ovat voimakkaasti tuomassa eheyttämisen sanomaa evankeliumin muodossa. Kun ihminen kääntyy Jumalansa puoleen, alkaa eheytyminen kaikilla tasoilla, myös sillä seksuaalisuuden, mikä kuitenkaan ei ole ainut taso.
Mummiksen muminat mömmöyttää. :-)Ahaa, en ole ymmärtänyt ihan noin, että vai homoseksuaaleja voidaan vaatia eheytymään mutta ei muita.
Pidin ajatus eheyttämisestä hyvänä ja positiivisena asiana kunnes sitä alettiin markkinoida keinona ”parantua” seksuaalisuudestaan. Viittaan nyt niihin lukuisiin artikkeleihin sekä kampanjoihin (puhumattakaan näistä mm. täällä esiintyvistä markkinoinneista) joita olemme saaneet lukeaksemme. Eheytyminen liitetään homoseksuaaleihin ja uskoviin jo melko monessa yhteydessä. Eikä aina mitenkään mairittelevasti.
Siksi ihmettelenkin että miksi ei myös muille markkinoida samaan malliin eheytymistä? Koska siitä tuntuu tulleen jotain ihan muuta, kuin mitä se ehkä alun perin oli. Nimenomaan niille, jotka sitä haluavat. Niinhän nytkin homoseksuaalit jotka kyllä uskovat mutta eivät halua muuttua, vaan pitävät itseään ihan ehyinä ihmisin ä itseään, ei voida pakottaa tuohon identiteetin muutokseen. Eheytymiseen kuuluu aimo annos juuri tuota terapiaa. Eikö nekin homot, jotka haluavat muuttua tai selventää seksuaalista identiteettiään voi yhtä lailla mennä lääkäriin ja hakeutua ihan normaaliin terapiaan?
Niin, vain ja ainoastaanko eheytymisen perustaksi täytyy olla se, että tekee syntiä? Se ei koske niitä, joilla ei ole riittävän suuria syntejä?:)) kirjoitti:
"Miksi tuota eheytystä ei markkinoida muihin tilanteisiin noin voimakkaasti? "
Hyvä mummo ! Kristillisissä piireissä tarjotaan eheytymistä KAIKISTA ongelmista, jotka ovat aiheuttaneet ihmiselle paljon kärsimystä. Sinä et liiku aidoissa kristillisissä piireisä etkä siis tiedä mitä siellä tapahtuu. Ja siksi varmaan katsot voivasi omia voiman tuomita nämä lukemattomista eri ongelmista kärsivät ihmisraukat. Ei tule vihata kärsivää lähimmäistä vaan Jeesus kehoittaa meitä päinvastoin rakastamaan kaikkia - IHAN KAIKKIA !!Myönnän että minulla ei ole ollut hirvittävää kiinnostusta testata kenenkään uskon aitonutta. Ehkä kunnioitan liikaa muiden näkemyksiä. Toisekseen heitä on aika monista eri suuntauksista, mutta silti en kyseenalaista sitä etteivätkö he usko ihan aidosti.
”…et liiku aidoissa kristillisissä piireisä…”
Minulla on kaksi tuttavaa jotka alkoivat puhua tästä eheytymisen ajatuksesta jo aikaa sitten. Toinen on käynyt monet terapiat ja etenkin terapeutit läpi, kokematta sitä että olisi tullut ymmärretyksi kokonaisuutena. Hän oli hyvin innoissaan siitä, että eheyttämisessä otetaan huomioon myös hengellinen puoli. Hän on tykännyt, mutta siinä ei ole kukaan tuonut mitenkään esiin sitä, että se on homoseksuaaleille tarkoitettua. Toinen tuttavista kävi lukemassa erinäisiä artikkeleita netistä ja säikähti. Hän ei missään nimessä halua olla mukana toiminnassa jossa hänenkin identiteetti voidaan murtaa tai muuttaa – on ihan hetero ja heterona aikoo pysyä.
En siis missään nimessä tuomitse. Ihmettelen vain että kuinka näin hyvä asia on voitukaan alentaa johonkin sellaiseen, mikä huonontaa sitä hyvää, mikä siinä on?luminarsku kirjoitti:
No, perusteillasi jokainen voisi vaatia toisia eheyttämään mitä tahansa vajavuutta ja kykenemättömyyttä. Seksuaalisen halun menettäminen ei ole synti kuten homous. Mielestäni haluton voi itse lähteä hakemaan apua ja kääntyä lääkärien tai terapeuttien puoleen. Tai vaikka kristillisten ryhmien puoleen, kyllä rukousryhmissäkin haluttomuuden ongelmat hoituu kun luotetaan rukouksen muuttavaan voimaan. Onhan ihmisellä itselläänkin vastuu eikä aina pidä odottaa, että toinen tekisi oloni onnelliseksi.
Mummiksen muminat mömmöyttää. :-)Niin, tulipa mieleeni se, että miksi muita seksuaalisia häiriöitä ei haluta eheyttää yhtä kiihkeästi? Aseksuaalisuus on yksi, (http://fi.wikipedia.org/wiki/Aseksuaalisuus ) joka on lähinnä homoseksualismia mutta entäpä nämä:
ekshibitionismi: saa tyydytyksen katsottuna olemisesta
fetisismi: tiettyyn esineeseen tai ruumiinosaan kohdistuva seksuaalinen mielenkiinto
frotterismi: saa tyydytyksen toisia ihmisiä vasten hankaamisesta
koprofilia: saa tyydytyksen ulosteista
nekrofilia: saa tyydytyksen seksin harrastamisesta kuolleiden kanssa
pedofilia: lapsiin kohdistuva seksuaalinen mielenkiinto
voyeurismi: saa tyydytyksen ihmisten sukupuolisten toimien tai riisuutumisen katselemisesta
zoofilia: seksuaalisen nautinnon saaminen eläimistä
http://fi.wikipedia.org/wiki/Parafilia
Homoseksualismi on tästä virallisesti poistettu.kuunteleva_kirkko kirjoitti:
Hei 1pluus11 ja muutkin.
Sanna Husso
pappiMonella uskovaisella on kyky yleistää kaikkia samanlaiseksi keskenään. Esimerkiksi kaikki ihmiset, jotka eivät usko ja arvostavat muita asioita ovat keskenään samanlaisia kun uskovaistenkin mielestä kaikki uskontokuntansa uskovatkin ovat samanlaisia, koska lukevat kerran sitä samaa kirjaa.
Minusta homoseksuaalien pilkkaamisesta tulisi saada jokin rangaistus yhtälailla kuin uskovaiset vaativat rangaistuksia, jos Jumalaakin pilkataan! Homoseksuaali on olemassa oleva henkilö kun taas monelle Jumala sitä ei ole!"Ainakin minun tietämäni homuteen taipuvaiset on jollakin tavoin taustoiltaan kipeistä oloista"
Tunnetko yhtäkään homoa tai heidän kipeitä oloja, jotta voit tuon argumenttisi todistaa? Luulenpa, että pelkäät homoja ja tästä syystä et tunne yhtäkään homoa!! Kyllä homojakin on kotona rakastettu lapsena yhtälailla kuin heteroitakin lapsena.
Itse olen myöskin kipeistä oloista (vanhemmat eronneet ja oma isä kuollut), enkä ole mikään homo!!Ehkä monella muullakin on noin?
Voisiko olla että usealla heterolla on taustoiltaan ”kipeät” olot, ja ehkä vielä useammalla joilla on hyvin estoiset käsitykset avioseksistäkin? Eikö noita kipuja ole yhdellä jos toisella – alkoholisteilla, yksinäisillä, masentuneilla, persoonallisesti häiriintyneillä – miksi heistä ei tullutkaan homoja?
Tulee mieleeni englantilaiset sisäoppilaitokset. Siellä toteutettiin äärimmäisen ankaraa kasvatusta fyysisin pahoinpitelyin sekä monin muiden henkisin kidutuksin. En tiedä onko tutkimusta, mutta näiden ”sivistyneiden” akateemisten englantilaisten keskuudessa tulisi olla epätavallisen paljon homoja.
Samoin aikoinaan erilaiset sisäoppilaitokset (etenkin ne kristilliset) ovat ”tuottaneet” lähinnä homoja tähän yhteiskuntaan. Kuinka se näkyy ja onko tähän olemassa mitään faktaa?mummomuori kirjoitti:
Ahaa, en ole ymmärtänyt ihan noin, että vai homoseksuaaleja voidaan vaatia eheytymään mutta ei muita.
Pidin ajatus eheyttämisestä hyvänä ja positiivisena asiana kunnes sitä alettiin markkinoida keinona ”parantua” seksuaalisuudestaan. Viittaan nyt niihin lukuisiin artikkeleihin sekä kampanjoihin (puhumattakaan näistä mm. täällä esiintyvistä markkinoinneista) joita olemme saaneet lukeaksemme. Eheytyminen liitetään homoseksuaaleihin ja uskoviin jo melko monessa yhteydessä. Eikä aina mitenkään mairittelevasti.
Siksi ihmettelenkin että miksi ei myös muille markkinoida samaan malliin eheytymistä? Koska siitä tuntuu tulleen jotain ihan muuta, kuin mitä se ehkä alun perin oli. Nimenomaan niille, jotka sitä haluavat. Niinhän nytkin homoseksuaalit jotka kyllä uskovat mutta eivät halua muuttua, vaan pitävät itseään ihan ehyinä ihmisin ä itseään, ei voida pakottaa tuohon identiteetin muutokseen. Eheytymiseen kuuluu aimo annos juuri tuota terapiaa. Eikö nekin homot, jotka haluavat muuttua tai selventää seksuaalista identiteettiään voi yhtä lailla mennä lääkäriin ja hakeutua ihan normaaliin terapiaan?
Niin, vain ja ainoastaanko eheytymisen perustaksi täytyy olla se, että tekee syntiä? Se ei koske niitä, joilla ei ole riittävän suuria syntejä?mummomuori sanoi :
Ahaa, en ole ymmärtänyt ihan noin, että vai homoseksuaaleja voidaan vaatia eheytymään mutta ei muita.
________
Jos homot haluavat tulla Seurakuntaan niin vaateena on tuo homouden synnistä
luopuminen.
Sen voit lukea Raamatusta.Kauhistusten tekijät eivät voi kuulua Seurakuntaan.
Luterilaiseen kirkkoon taas voivat kuulua kaikki pahantekijät - toisaalta tuo
luopiokirkko vainoaa omia lähetysjärjestöjään kuten myös Luther-säätiötä.
Keskustelua käydään juuri nyt homoudesta ja siitä eheytymisestä.
Eheytymistä TARJOTAAN niille homoille jotka haluavat päästä synnistään eroon.
Kaikille muillekin on tarjolla parannuksen teko ja tulo ristin juurelle pesemään
vaatteensa Karitsan Veressä - muulla tavoin ei voi kukaan pelastua.
6:11 Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä.- :))
mummomuori kirjoitti:
Niin, tulipa mieleeni se, että miksi muita seksuaalisia häiriöitä ei haluta eheyttää yhtä kiihkeästi? Aseksuaalisuus on yksi, (http://fi.wikipedia.org/wiki/Aseksuaalisuus ) joka on lähinnä homoseksualismia mutta entäpä nämä:
ekshibitionismi: saa tyydytyksen katsottuna olemisesta
fetisismi: tiettyyn esineeseen tai ruumiinosaan kohdistuva seksuaalinen mielenkiinto
frotterismi: saa tyydytyksen toisia ihmisiä vasten hankaamisesta
koprofilia: saa tyydytyksen ulosteista
nekrofilia: saa tyydytyksen seksin harrastamisesta kuolleiden kanssa
pedofilia: lapsiin kohdistuva seksuaalinen mielenkiinto
voyeurismi: saa tyydytyksen ihmisten sukupuolisten toimien tai riisuutumisen katselemisesta
zoofilia: seksuaalisen nautinnon saaminen eläimistä
http://fi.wikipedia.org/wiki/Parafilia
Homoseksualismi on tästä virallisesti poistettu.Miksi tuli tuo mieleesi ?
Kaikkia noita ihmisiä kuunnellaan aina yhtä paljon. Kuuntelemme kaikkia ihmisiä jotka kärsivät jostain asiasta ja tulevat luoksemme. Olenhan sanonut monta kertaa, että kuuntelemme kaikkia yhtä paljon, koska pidämme kaikkia ihmisiä tasa-arvoisina. - :))
mummomuori kirjoitti:
Myönnän että minulla ei ole ollut hirvittävää kiinnostusta testata kenenkään uskon aitonutta. Ehkä kunnioitan liikaa muiden näkemyksiä. Toisekseen heitä on aika monista eri suuntauksista, mutta silti en kyseenalaista sitä etteivätkö he usko ihan aidosti.
”…et liiku aidoissa kristillisissä piireisä…”
Minulla on kaksi tuttavaa jotka alkoivat puhua tästä eheytymisen ajatuksesta jo aikaa sitten. Toinen on käynyt monet terapiat ja etenkin terapeutit läpi, kokematta sitä että olisi tullut ymmärretyksi kokonaisuutena. Hän oli hyvin innoissaan siitä, että eheyttämisessä otetaan huomioon myös hengellinen puoli. Hän on tykännyt, mutta siinä ei ole kukaan tuonut mitenkään esiin sitä, että se on homoseksuaaleille tarkoitettua. Toinen tuttavista kävi lukemassa erinäisiä artikkeleita netistä ja säikähti. Hän ei missään nimessä halua olla mukana toiminnassa jossa hänenkin identiteetti voidaan murtaa tai muuttaa – on ihan hetero ja heterona aikoo pysyä.
En siis missään nimessä tuomitse. Ihmettelen vain että kuinka näin hyvä asia on voitukaan alentaa johonkin sellaiseen, mikä huonontaa sitä hyvää, mikä siinä on?"En siis missään nimessä tuomitse. Ihmettelen vain että kuinka näin hyvä asia on voitukaan alentaa johonkin sellaiseen, mikä huonontaa sitä hyvää, mikä siinä on? "
En ymmärrä sinua nyt ! Minusta ihmisten hädän kuuntelemisessa ei ole mitään tuomittavaa eikä paheksuttavaa. Lisäksi Jeesus käski meitä kuuntelemaan ihmisiä ja olemaan heidän luonaan ja rukoilemaan heidän puolestaan. En siis mitenkään voi tätä pitää pahana asiana, koska se on Herramme tahto. - :))
mummomuori kirjoitti:
Ehkä monella muullakin on noin?
Voisiko olla että usealla heterolla on taustoiltaan ”kipeät” olot, ja ehkä vielä useammalla joilla on hyvin estoiset käsitykset avioseksistäkin? Eikö noita kipuja ole yhdellä jos toisella – alkoholisteilla, yksinäisillä, masentuneilla, persoonallisesti häiriintyneillä – miksi heistä ei tullutkaan homoja?
Tulee mieleeni englantilaiset sisäoppilaitokset. Siellä toteutettiin äärimmäisen ankaraa kasvatusta fyysisin pahoinpitelyin sekä monin muiden henkisin kidutuksin. En tiedä onko tutkimusta, mutta näiden ”sivistyneiden” akateemisten englantilaisten keskuudessa tulisi olla epätavallisen paljon homoja.
Samoin aikoinaan erilaiset sisäoppilaitokset (etenkin ne kristilliset) ovat ”tuottaneet” lähinnä homoja tähän yhteiskuntaan. Kuinka se näkyy ja onko tähän olemassa mitään faktaa?"Voisiko olla että usealla heterolla on taustoiltaan ”kipeät” olot, ja ehkä vielä useammalla joilla on hyvin estoiset käsitykset avioseksistäkin? Eikö noita kipuja ole yhdellä jos toisella – alkoholisteilla, yksinäisillä, masentuneilla, persoonallisesti häiriintyneillä – miksi heistä ei tullutkaan homoja? "
Näin on asianlaita. On monenlaisia ongelmia ihmisillä riippuen heidän taustoistaan, Ja kuten olen sanonut niin tässä ei ole erotusta heteroiden eikä homojen välillä. Ja kaikkia näitä kuuntelemme ja heidän hätäänsä hoidamme rukoillen ja läsnäollen. Ja näin voimme yhdessä kiittää Jumalaa siitä kuinka hyvä hän on kärsiviä ja sairaita kohtaan. Tämä maailma heittää syrjään epäonnistuneet ja kärsivät ja heikot, mutta me uskovat emme Herramme tahtoa noudattaen heitä syrjään heitä. Kiitos Jumalan että antaa voiman tähän. Amen
Kysyt vielä että miksi kaikista kärsivistä ei tule homoja ? Tämä on toissijainen asia, koska emme erottele ihmisiä heidän taipumustensa mukaan. Kuuntelemme vain heidän hätäänsä ja vasta sitten jos tämä henkilö itse kertoo kärsineensä jo pitkään homoudestaan niin myös tämän hänelle niin ongelmaisen asian puolesta rukoilemme. Meidän tehtävä ei udella - meidän tehtävä on hoitaa lähimmäisiämme jos he apua pyytävät. :)) kirjoitti:
"Voisiko olla että usealla heterolla on taustoiltaan ”kipeät” olot, ja ehkä vielä useammalla joilla on hyvin estoiset käsitykset avioseksistäkin? Eikö noita kipuja ole yhdellä jos toisella – alkoholisteilla, yksinäisillä, masentuneilla, persoonallisesti häiriintyneillä – miksi heistä ei tullutkaan homoja? "
Näin on asianlaita. On monenlaisia ongelmia ihmisillä riippuen heidän taustoistaan, Ja kuten olen sanonut niin tässä ei ole erotusta heteroiden eikä homojen välillä. Ja kaikkia näitä kuuntelemme ja heidän hätäänsä hoidamme rukoillen ja läsnäollen. Ja näin voimme yhdessä kiittää Jumalaa siitä kuinka hyvä hän on kärsiviä ja sairaita kohtaan. Tämä maailma heittää syrjään epäonnistuneet ja kärsivät ja heikot, mutta me uskovat emme Herramme tahtoa noudattaen heitä syrjään heitä. Kiitos Jumalan että antaa voiman tähän. Amen
Kysyt vielä että miksi kaikista kärsivistä ei tule homoja ? Tämä on toissijainen asia, koska emme erottele ihmisiä heidän taipumustensa mukaan. Kuuntelemme vain heidän hätäänsä ja vasta sitten jos tämä henkilö itse kertoo kärsineensä jo pitkään homoudestaan niin myös tämän hänelle niin ongelmaisen asian puolesta rukoilemme. Meidän tehtävä ei udella - meidän tehtävä on hoitaa lähimmäisiämme jos he apua pyytävät.Hm, puhut ”meistä”. Näin minäkin ajattelen, mutta kuulunko meihin vai teihin? En hyväksy tätä kampanjaa jolla syyllistetään vain homoseksuaaleja.
No, ehkä sinäkin kuulut uskoviin, jotka aidosti tekevät ja toteuttavat lähimmäisen rakkautta. Jotka rakastavat myös homoja lähimmäisinään. Ellet, ehkä olen sitten ”niitä toisia”?:)) kirjoitti:
"En siis missään nimessä tuomitse. Ihmettelen vain että kuinka näin hyvä asia on voitukaan alentaa johonkin sellaiseen, mikä huonontaa sitä hyvää, mikä siinä on? "
En ymmärrä sinua nyt ! Minusta ihmisten hädän kuuntelemisessa ei ole mitään tuomittavaa eikä paheksuttavaa. Lisäksi Jeesus käski meitä kuuntelemaan ihmisiä ja olemaan heidän luonaan ja rukoilemaan heidän puolestaan. En siis mitenkään voi tätä pitää pahana asiana, koska se on Herramme tahto.Hienoa, et siis tuomitse niitäkän uskovia jotka ovat homoseksuaaleja!
- :))
mummomuori kirjoitti:
Hm, puhut ”meistä”. Näin minäkin ajattelen, mutta kuulunko meihin vai teihin? En hyväksy tätä kampanjaa jolla syyllistetään vain homoseksuaaleja.
No, ehkä sinäkin kuulut uskoviin, jotka aidosti tekevät ja toteuttavat lähimmäisen rakkautta. Jotka rakastavat myös homoja lähimmäisinään. Ellet, ehkä olen sitten ”niitä toisia”?"En hyväksy tätä kampanjaa jolla syyllistetään vain homoseksuaaleja. "
Lausuit nyt väärän tuomion meistä ! Me emme syyllistä ketään - me vain hoidamme kärsivän hätää jos hän luoksemme apua pyytäen tulee.
Olen jo monta kertaa todennut, että me pidämme kaikkia ihmisiä tasavertaisina ja emme syyllistä yhtään ketään. Hoidamme kaikkien ihmisten hätää ja heidän lapsuuden traumojaan. Näistä heterot ovat tietenkin suuri enemmistö, mutta myös paljon homoja tulee luoksemme. Emme heitä heitä ulos. Ei Jeesuskaan heittänyt ulos epäonnistuneita. - :))
mummomuori kirjoitti:
Hienoa, et siis tuomitse niitäkän uskovia jotka ovat homoseksuaaleja!
Tiesit kyllä jo itsekin vastauksen että emme tuomitse yhtään ketään. Ja kaikelle kansalle julistamme evankeliumia synnistä ja armosta ja pelastuksesta Jeesuksessa Kristuksessa. Amen
- luminarsku
mummomuori kirjoitti:
Niin, vain ja ainoastaanko eheytymisen perustaksi täytyy olla se, että tekee syntiä? Se ei koske niitä, joilla ei ole riittävän suuria syntejä?mummomuori,
en taas oikein ymmärrä ajatuksenjuoksuasi. Käännät jotenkin hassusti asioita ympäri.
Viestissäni tulee ilmi, että eheytyä voi kaikenlaisista vinoutumista, ei yksistään seksuaalisista. Silti vänkäät että "vain homoseksuaaleja voidaan vaatia eheytymään mutta ei muita." Sanoin toki, että perusteillasi jokainen voisi vaatia toisia eheyttämään mitä tahansa vajavuutta, mutta ajatukseni ei ole tuo ".." jatkoväittämäsi.
Mitä sitten olet ymmärtänyt eheyttämisellä ennen kuin sen liitit voimakkaasti juuri homoudesta eheytymiseen?
Se että homous on niin tapetilla näilläkin palstoilla, johtuu kirkon luopumuksesta homoasiassa. Kun on ketjuja joissa keskustellaan homoudesta eheytymisestä, ei se ole kuin yksi keskustelunaihe muiden aiheiden joukossa. En tiedä eheytymisen markkinoinnista, kuka markkinoi? Sanot: "Eheytyminen liitetään homoseksuaaleihin ja uskoviin jo melko monessa yhteydessä. Eikä aina mitenkään mairittelevasti." No ateistit ja ne, jotka eivät pidä homoutta syntinä, liittävät tietenkin, mairittelevuudesta viis, Raamatun sanan noudattaminen on tärkeämpää kuin saada muiden leirien maireutta osakseen. Mutta kuten sanoin, eheytyminen alkaa uskoontulosta, se nyt ei vaan ole herättänyt keskustelua tai kukaan ei ole tehnyt aloituksia täälläkään siitä aiheesta. Tietenkin homous herättää enemmän tunteita kuin siivosyntisen uskoontulosta alkava ei niin dramaattinen eheytyminen elämässä tulleista pettymyksistä, loukkauksista ja muista sisäisistä haavoista.
Kun nyt normilääkärillä tuskin on tietoa ja kokemusta raamatullisesta käsityksestä homoudesta eheytymiseen, niin miksi mennä amatöörilääkärien puheille kun tarjolla on asiantuntemusta sellaisilta, joilla on omakohtaista kokemusta eheytymisestä. Siksi sanoin, että seks. haluton voi saada apua ihan virallisen puolen lääkäriltäkin.
>Niin, vain ja ainoastaanko eheytymisen perustaksi täytyy olla se, että tekee syntiä? Se ei koske niitä, joilla ei ole riittävän suuria syntejä?<
Minun täytyy usein lukea viestisi moneen kertaan, että ne aukeaisi. Joskus ajatuksesi tuntuvat peräti kovin 'ateistisilta' kuten nytkin, aivan kuin keskustelisi ei-uskovan kanssa. Ehkä meillä vaan ajatukset kulkee niin eri ratoja ja kun tarttuu toisen ajatukseen lähtien sitä selvittämään, se tuo vaan uutta mutkaa ja pian on hetteiköllä... En tarkoittanut, että vain synti on perustana eheytymiselle sanoessani, että haluton voi hakea lääkäreiltä apua, tarkoitin, että viralliselta taholta voi saada apua tuohon vaivaan. Toki sanoin myös, että voi mennä vaikka rukousryhmään, tietenkin.
Teet listan muista seksuaalisista häiriöistä ja tivaat miksei niitä haluta eheyttää yhtä kiihkeästi. Käytät sanaa eheyttää, joka antaa kuvan, että ihmiset suorittavat eheyttämisen. Niinhän ei ole. Pitäisi puhua eheytymisestä, jossa Jumala saa tehdä työn. Jos joku ekshibitionisti tai muu listassasi oleva haluaisi eheytyä vinoumastaan, saisi avun ja todistaisi siitä netissä, niin varmasti syntyisi keskustelua. Kyllä kaikki nuo mainitsemasi tarvitsevat eheytymistä, myös se listasta virallisesti poistettu homoseksualismi. Ei siitä tee sallittua se, että se on poistettu joistakin seksuaalihäiriöistä. Raamatun sana pysyy, poistelkoot ihmiset suvaitsevuusinnossaan eri vinoutumia eri aikoina miten tahansa. Niin kuin sinulle vastattiin, kristitylle kaikki ihmiset ovat tasa-arvoisia, kaikkia kuunnellaan ja kaikkia halutaan auttaa. Ei mikään julkisuudessa oleva trendi (kuten homous) kerro asiain todellista tolaa siitä, mitä raamatun mukainen auttaminen on ja keitä autetaan. - Dara (ei kirj.)
"Yleisesti toisteltu väite siitä, että homoseksuaalien taustoista löytyisi jotenkin poikkeuksellisen paljon erityisiä lapsuuden ongelmia on mielestäni väärä ja todella harhaan johtava."
Kyseessä ei ole väite, vaan eräs osanen näiden homoudesta kärsivien kertomuksista. Me kuuntelemme heitä aidosti eikä meillä fundamentalisteilla ole lukkoon löytyjä ennakkopakotteita, mitä he saavat kertoa ja mitä he saavat tuntea.
Tässä Sannan esiintuomassa asiassa on juuri se syy, miksi he tulevat meidän luoksemme hädässään apua saamaan. Meillä ei ole näitä lukkoonlyötyjä ennakko-oletuksia mikä voisi olla heidän ongelmiensa syynä. He saavat aitoa kuuntelua emmekä kirkon ja homojärjestöjen tapaan heitä tuomitse, jos kertovat lapsuudestaan ja niistä kauheista asioista mitä ovat kokeneet. Me kuuntelemme KAIKKIA kertomuksia ja sitten rukoilemme heidän puolestaan Jeesusta, joka taatusti on se parhain "terapeutti" ja hoitaja. Amen"Kyseessä ei ole väite, vaan eräs osanen näiden homoudesta kärsivien kertomuksista."
Niin, sinä ja Sanna puhuitte eri asiasta. Sanna puhui homoseksuaaleista ylipäätään ja sinä vain niistä homoseksuaaleista, jotka siitä kärsivät. Onko sinulle koskaan tullut mieleen, että jospa itse homoseksuaalisuus ei olekaan se kärsimyksen pääasiallinen syy näiden ihmisten kohdalla, vaan jospa se onkin ne heidän kokemansa lapsuuden aikaiset ongelmat? Sitten he hakevat tieltä apua ongelmiinsa, koska heidät on saatu vakuuttuneiksi siitä, että homous on ogelmien alkulähde, ja tätä uskomusta te toki mielellänne korostatte lisää.
Mikä mahtaisi olla lopputulos, jos lähtisittekin eheyttämään ihmistä hänen vaikeasta lapsuudestaan sen sijaan että eheytätte häntä seksuaalisuudestaan? Entä jos saisittekin kärsivän homon eheytymään onnelliseksi ja itseensä luottavaiseksi homoksi, joka ei anna enää lapsuutensa varjostaa elämäänsä? Kokisitteko epäonnistuneenne vai iloitsisitteko lapsuuden traumoistan eheytyneen puolesta? :)) kirjoitti:
"En hyväksy tätä kampanjaa jolla syyllistetään vain homoseksuaaleja. "
Lausuit nyt väärän tuomion meistä ! Me emme syyllistä ketään - me vain hoidamme kärsivän hätää jos hän luoksemme apua pyytäen tulee.
Olen jo monta kertaa todennut, että me pidämme kaikkia ihmisiä tasavertaisina ja emme syyllistä yhtään ketään. Hoidamme kaikkien ihmisten hätää ja heidän lapsuuden traumojaan. Näistä heterot ovat tietenkin suuri enemmistö, mutta myös paljon homoja tulee luoksemme. Emme heitä heitä ulos. Ei Jeesuskaan heittänyt ulos epäonnistuneita.Kuinka niin. Etkö koeta sanoa, että et kuulu ”niihin”, jotka niin tekevät? Että kuulut ”meihin” jotka eivät syyllistä ja antavat heidän (homojen) olla juuri sellaisia, mitä he ovat.
Eli ketä tarkoitat ”meillä”?:)) kirjoitti:
Miksi tuli tuo mieleesi ?
Kaikkia noita ihmisiä kuunnellaan aina yhtä paljon. Kuuntelemme kaikkia ihmisiä jotka kärsivät jostain asiasta ja tulevat luoksemme. Olenhan sanonut monta kertaa, että kuuntelemme kaikkia yhtä paljon, koska pidämme kaikkia ihmisiä tasa-arvoisina.Miksikö?
Siksi että myös noita voisi markkinoida ja ottaa mukaan keskusteluihin yhtä tasavertaisesti. Näin ei vain nyt ole!luminarsku kirjoitti:
mummomuori,
en taas oikein ymmärrä ajatuksenjuoksuasi. Käännät jotenkin hassusti asioita ympäri.
Viestissäni tulee ilmi, että eheytyä voi kaikenlaisista vinoutumista, ei yksistään seksuaalisista. Silti vänkäät että "vain homoseksuaaleja voidaan vaatia eheytymään mutta ei muita." Sanoin toki, että perusteillasi jokainen voisi vaatia toisia eheyttämään mitä tahansa vajavuutta, mutta ajatukseni ei ole tuo ".." jatkoväittämäsi.
Mitä sitten olet ymmärtänyt eheyttämisellä ennen kuin sen liitit voimakkaasti juuri homoudesta eheytymiseen?
Se että homous on niin tapetilla näilläkin palstoilla, johtuu kirkon luopumuksesta homoasiassa. Kun on ketjuja joissa keskustellaan homoudesta eheytymisestä, ei se ole kuin yksi keskustelunaihe muiden aiheiden joukossa. En tiedä eheytymisen markkinoinnista, kuka markkinoi? Sanot: "Eheytyminen liitetään homoseksuaaleihin ja uskoviin jo melko monessa yhteydessä. Eikä aina mitenkään mairittelevasti." No ateistit ja ne, jotka eivät pidä homoutta syntinä, liittävät tietenkin, mairittelevuudesta viis, Raamatun sanan noudattaminen on tärkeämpää kuin saada muiden leirien maireutta osakseen. Mutta kuten sanoin, eheytyminen alkaa uskoontulosta, se nyt ei vaan ole herättänyt keskustelua tai kukaan ei ole tehnyt aloituksia täälläkään siitä aiheesta. Tietenkin homous herättää enemmän tunteita kuin siivosyntisen uskoontulosta alkava ei niin dramaattinen eheytyminen elämässä tulleista pettymyksistä, loukkauksista ja muista sisäisistä haavoista.
Kun nyt normilääkärillä tuskin on tietoa ja kokemusta raamatullisesta käsityksestä homoudesta eheytymiseen, niin miksi mennä amatöörilääkärien puheille kun tarjolla on asiantuntemusta sellaisilta, joilla on omakohtaista kokemusta eheytymisestä. Siksi sanoin, että seks. haluton voi saada apua ihan virallisen puolen lääkäriltäkin.
>Niin, vain ja ainoastaanko eheytymisen perustaksi täytyy olla se, että tekee syntiä? Se ei koske niitä, joilla ei ole riittävän suuria syntejä?<
Minun täytyy usein lukea viestisi moneen kertaan, että ne aukeaisi. Joskus ajatuksesi tuntuvat peräti kovin 'ateistisilta' kuten nytkin, aivan kuin keskustelisi ei-uskovan kanssa. Ehkä meillä vaan ajatukset kulkee niin eri ratoja ja kun tarttuu toisen ajatukseen lähtien sitä selvittämään, se tuo vaan uutta mutkaa ja pian on hetteiköllä... En tarkoittanut, että vain synti on perustana eheytymiselle sanoessani, että haluton voi hakea lääkäreiltä apua, tarkoitin, että viralliselta taholta voi saada apua tuohon vaivaan. Toki sanoin myös, että voi mennä vaikka rukousryhmään, tietenkin.
Teet listan muista seksuaalisista häiriöistä ja tivaat miksei niitä haluta eheyttää yhtä kiihkeästi. Käytät sanaa eheyttää, joka antaa kuvan, että ihmiset suorittavat eheyttämisen. Niinhän ei ole. Pitäisi puhua eheytymisestä, jossa Jumala saa tehdä työn. Jos joku ekshibitionisti tai muu listassasi oleva haluaisi eheytyä vinoumastaan, saisi avun ja todistaisi siitä netissä, niin varmasti syntyisi keskustelua. Kyllä kaikki nuo mainitsemasi tarvitsevat eheytymistä, myös se listasta virallisesti poistettu homoseksualismi. Ei siitä tee sallittua se, että se on poistettu joistakin seksuaalihäiriöistä. Raamatun sana pysyy, poistelkoot ihmiset suvaitsevuusinnossaan eri vinoutumia eri aikoina miten tahansa. Niin kuin sinulle vastattiin, kristitylle kaikki ihmiset ovat tasa-arvoisia, kaikkia kuunnellaan ja kaikkia halutaan auttaa. Ei mikään julkisuudessa oleva trendi (kuten homous) kerro asiain todellista tolaa siitä, mitä raamatun mukainen auttaminen on ja keitä autetaan.Tuota, mietitkö oikeasti mitä kirjoitit?
En puhu lääkäreistä vaan terapeuteista. Koska myös eheyttämiseen tarvitaan osaamista, heillä on (toivon mukaan) hyvä terapeuttinen koulutus. Kun on saanut tämän koulutuksen, niin kristilliset ovat tehneet tuohon lisäksi omannäkemyksensä mukaisen hengellisen osan. Silloin se on hyvä. Mutta jos tuo koulutus puuttuu, niin eikä kyse ole amatööri terapeuteista?
Jos on solminut uskon mukaisen avioliiton, niin kuinka tuon haluttomuuden hoidossa otetaan huomioon kristillinen aspekti? Sinä sanot että ”voi, voi, ei tähän Raamatussa ole mitään ratkaisua, tehkää se maallisella tavalla”.
No mutta, luvataanhan homoseksuaaleillekin sitä ehetystä, miksi ei puhuta tasavertaisesti sitten muustakin? MIKSI niin ei tehdä? Eikö näistä voi puhua rinnakkain? Miksi nostaa esiin vain ja ainoastaan homous?
Olen pahoillani, mutta kyllä juuri uskovat ovat tehneet näin. Kun tulet uskoon, niin saat meiltä eheyttämistä – mutta markkinoidaan VAIN homoutta. Onko perustettu ryhmiä muille? Onko kirjoitettu j apuhuttu muista eheyttämisen asioista? Onko painotettu sitä, että kyse ei ole identiteetin muuttamisesta vaan ihmisenä kokonaiseksi tulemista. Kuinka monta kampanjaa löydät muusta? Miksi seksi on niin tärkeää uskoville?pertsa2012 kirjoitti:
mummomuori sanoi :
________
Jos homot haluavat tulla Seurakuntaan niin vaateena on tuo homouden synnistä
luopuminen.
Sen voit lukea Raamatusta.Kauhistusten tekijät eivät voi kuulua Seurakuntaan.
Luterilaiseen kirkkoon taas voivat kuulua kaikki pahantekijät - toisaalta tuo
luopiokirkko vainoaa omia lähetysjärjestöjään kuten myös Luther-säätiötä.
Keskustelua käydään juuri nyt homoudesta ja siitä eheytymisestä.
Eheytymistä TARJOTAAN niille homoille jotka haluavat päästä synnistään eroon.
Kaikille muillekin on tarjolla parannuksen teko ja tulo ristin juurelle pesemään
vaatteensa Karitsan Veressä - muulla tavoin ei voi kukaan pelastua.
6:11 Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä.Niin, eikö ole kuitenkin vähän kummallista että eheytystä ei tarjota niille uskoville, jotka ovat käyttäneet lapsia ja alaikäisiä hyväkseen? Puhumattakaan insestistä, eli siitä kun oma vanhempi käyttää lastaan seksuaalisesti hyväkseen.
Oletko ajatellut sitä, kun oma seksuaalisuus nähdään likaisen ja synnillisenä, se saattaa olla hyvä kasvualusta seksuaalisiin vääristymiin. Jos uskova tekee salaa esim. näitä, käyttää eläintä tyydytyksen aikaan saamiseen, paljastelee elimiään ja sitten masturboi, tykkää tyydyttää itseään vaikka kumisaapaan kanssa tai vaivihkaa hinkkaa itseään muita vasten ja laukeaa. Tai ottaa lapsen syliin ja hinkkaa häntä vasten tai laittaa lapsen masturboimaan itseään.
Näistä ei Raamattu puhu mitään. Ei siellä näitä kielletä, ei kielletä edes sitä että kuolleen kanssa muhinoidaan. Eivätkö nämä olekaan syntiä? – Joten eheytymisen tarvetta ei ole?mummomuori kirjoitti:
Niin, eikö ole kuitenkin vähän kummallista että eheytystä ei tarjota niille uskoville, jotka ovat käyttäneet lapsia ja alaikäisiä hyväkseen? Puhumattakaan insestistä, eli siitä kun oma vanhempi käyttää lastaan seksuaalisesti hyväkseen.
Oletko ajatellut sitä, kun oma seksuaalisuus nähdään likaisen ja synnillisenä, se saattaa olla hyvä kasvualusta seksuaalisiin vääristymiin. Jos uskova tekee salaa esim. näitä, käyttää eläintä tyydytyksen aikaan saamiseen, paljastelee elimiään ja sitten masturboi, tykkää tyydyttää itseään vaikka kumisaapaan kanssa tai vaivihkaa hinkkaa itseään muita vasten ja laukeaa. Tai ottaa lapsen syliin ja hinkkaa häntä vasten tai laittaa lapsen masturboimaan itseään.
Näistä ei Raamattu puhu mitään. Ei siellä näitä kielletä, ei kielletä edes sitä että kuolleen kanssa muhinoidaan. Eivätkö nämä olekaan syntiä? – Joten eheytymisen tarvetta ei ole?mummomuori sanoi :
Eivätkö nämä olekaan syntiä? – Joten eheytymisen tarvetta ei ole?
______
Kaikesta synnin tekemisestä on tehtävä parannusta.
Homouden synti on erikseen tunnistettavasti mainittu Raamatussa ja tiedämme
sen siitä synniksi.
Kyllä esimerkiksi eläimeen sekaantuminen kielletään Raamatussa :
3.Mooseksen kirja:
18:23 Älä sekaannu mihinkään eläimeen, ettet siten itseäsi saastuttaisi. Älköönkä nainen tarjoutuko eläimelle pariutuaksensa sen kanssa; se on iljettävyys
mummomuori kirjoitti:
Tuota, mietitkö oikeasti mitä kirjoitit?
En puhu lääkäreistä vaan terapeuteista. Koska myös eheyttämiseen tarvitaan osaamista, heillä on (toivon mukaan) hyvä terapeuttinen koulutus. Kun on saanut tämän koulutuksen, niin kristilliset ovat tehneet tuohon lisäksi omannäkemyksensä mukaisen hengellisen osan. Silloin se on hyvä. Mutta jos tuo koulutus puuttuu, niin eikä kyse ole amatööri terapeuteista?
Jos on solminut uskon mukaisen avioliiton, niin kuinka tuon haluttomuuden hoidossa otetaan huomioon kristillinen aspekti? Sinä sanot että ”voi, voi, ei tähän Raamatussa ole mitään ratkaisua, tehkää se maallisella tavalla”.
No mutta, luvataanhan homoseksuaaleillekin sitä ehetystä, miksi ei puhuta tasavertaisesti sitten muustakin? MIKSI niin ei tehdä? Eikö näistä voi puhua rinnakkain? Miksi nostaa esiin vain ja ainoastaan homous?
Olen pahoillani, mutta kyllä juuri uskovat ovat tehneet näin. Kun tulet uskoon, niin saat meiltä eheyttämistä – mutta markkinoidaan VAIN homoutta. Onko perustettu ryhmiä muille? Onko kirjoitettu j apuhuttu muista eheyttämisen asioista? Onko painotettu sitä, että kyse ei ole identiteetin muuttamisesta vaan ihmisenä kokonaiseksi tulemista. Kuinka monta kampanjaa löydät muusta? Miksi seksi on niin tärkeää uskoville?>Tuota, mietitkö oikeasti mitä kirjoitit? <
Yritän seurata ajatuksenjuoksuasi, mutta karkaat aina...
Minä puhuin lääkäreistä.
Sinä jatkat jankkaamista.
>Jos on solminut uskon mukaisen avioliiton, niin kuinka tuon haluttomuuden hoidossa otetaan huomioon kristillinen aspekti?<
Jos on uskossa, tietenkin rukouksella ja mahdollisesti vaikka maalliselta terapeutilta, jos kokee Jumalan johdatusta siihen. Menetköhän yhä enemmän sekaisin?
>Sinä sanot että ”voi, voi, ei tähän Raamatussa ole mitään ratkaisua, tehkää se maallisella tavalla”. <
En sanonut, älä keksi omiasia. Sanoin: "Tai vaikka kristillisten ryhmien puoleen, kyllä rukousryhmissäkin haluttomuuden ongelmat hoituu kun luotetaan rukouksen muuttavaan voimaan."
Ihan kuin haluamalla haluaisit homouteen kielteisesti suhtautuvat uskovat leimata omien ennakkomielikuvien mukaisesti tyhmiksi fundiksiksi, joilla ei ole rakkautta lähimmäisiään kohtaan. Hyvin ateistinen lukutapa.
Tässä eräs tarina. Kun henkilö tuli uskoon, alkoi lapsuuden traumoista alkanut elämän vinoutuminen eheytymään, ei ainoastaan homous.
http://www.aslan.fi/archives/103
Aslan auttaa ihmisiä tunne- ja seksuaalielämän ongelmissa Raamatun pohjalta, eikä käännytä ketään väkisin. Asioista voisi ottaa myös selvää eikä omia ennakkoluulojaan viskellä, varsinkin kun näistä on niin monesti jo palstalla kirjoitettu ja linkkejä laitettu.
http://www.aviisi.fi/artikkeli/?num=03/2005&id=55ac731
Jatkanet jankkaamista tyyliin:
>No mutta, luvataanhan homoseksuaaleillekin sitä ehetystä, miksi ei puhuta tasavertaisesti sitten muustakin? MIKSI niin ei tehdä? Eikö näistä voi puhua rinnakkain?<
PUHUTAAN JA AUTETAAN JA RUKOILLAAN KAIKKIEN ONGELMIEN PUOLESTA. Sinulla vaan ei tunnu olevan tietoa kristillisten rukous- ja sielunhoitoryhmien toimintatavoista. Jos ei tällä palstalla puhuta, niin yksinkertainen syy on, ettei ole tehty aloituksia.
>Miksi nostaa esiin vain ja ainoastaan homous?<
TEE ALOITUS HALUAMISTASI AIHEISTA. HOMOKETJUSSA PUHUTAAN HOMOUDESTA.
Sinulla on kummallinen tapa eri ketjuissa alkaa vänkäämään, miksei puhuta muista aiheista samassa yhteydessä. Yleensä nyt pyritään keskustelemaan aloituksen aiheista. Tee oma aloitus siitä, mistä haluat keskustella, mutta älä ala siinä ketjussa narista, miksei kristityt puhu tärkeämmistä aiheista kuten katulapsista, joiden elämä on vaarassa tuhoutua, jos katulapset eivät olleet aloituksesi aiheena...
KUKA MARKKINOI HOMOUTTA? 8–O
>Onko painotettu sitä, että kyse ei ole identiteetin muuttamisesta vaan ihmisenä kokonaiseksi tulemista<
Minä en tiedä, mitä ryhmiä oikein tarkoitat, mutta itse olen lukenut eri kirjoittajilta sielunhoidosta, joka aina on ihmisen kokonaiseksi tuloa. En ole nähnyt kenenkään markkinoineen eheytymistä vain homouteen.
>Miksi seksi on niin tärkeää uskoville?<
Lääh... Minusta tuntuu että se on sinulle tärkeää kun alvariinsa kiinnität huomion 'homomarkkinointiin'. Eikö seksi ole sinulle tärkeää, ainakin olet kirjoittanut sen olevan koko elämää rikastuttava...
Ei tämä tästä enää järkevämmäksi tule, jotenkin tuntuu ettet kuuntele toista. Minun osaltani aihe on tässä tältä osin. luminarsku kirjoitti:
>Tuota, mietitkö oikeasti mitä kirjoitit? <
Yritän seurata ajatuksenjuoksuasi, mutta karkaat aina...
Minä puhuin lääkäreistä.
Sinä jatkat jankkaamista.
>Jos on solminut uskon mukaisen avioliiton, niin kuinka tuon haluttomuuden hoidossa otetaan huomioon kristillinen aspekti?<
Jos on uskossa, tietenkin rukouksella ja mahdollisesti vaikka maalliselta terapeutilta, jos kokee Jumalan johdatusta siihen. Menetköhän yhä enemmän sekaisin?
>Sinä sanot että ”voi, voi, ei tähän Raamatussa ole mitään ratkaisua, tehkää se maallisella tavalla”. <
En sanonut, älä keksi omiasia. Sanoin: "Tai vaikka kristillisten ryhmien puoleen, kyllä rukousryhmissäkin haluttomuuden ongelmat hoituu kun luotetaan rukouksen muuttavaan voimaan."
Ihan kuin haluamalla haluaisit homouteen kielteisesti suhtautuvat uskovat leimata omien ennakkomielikuvien mukaisesti tyhmiksi fundiksiksi, joilla ei ole rakkautta lähimmäisiään kohtaan. Hyvin ateistinen lukutapa.
Tässä eräs tarina. Kun henkilö tuli uskoon, alkoi lapsuuden traumoista alkanut elämän vinoutuminen eheytymään, ei ainoastaan homous.
http://www.aslan.fi/archives/103
Aslan auttaa ihmisiä tunne- ja seksuaalielämän ongelmissa Raamatun pohjalta, eikä käännytä ketään väkisin. Asioista voisi ottaa myös selvää eikä omia ennakkoluulojaan viskellä, varsinkin kun näistä on niin monesti jo palstalla kirjoitettu ja linkkejä laitettu.
Jatkanet jankkaamista tyyliin:
>No mutta, luvataanhan homoseksuaaleillekin sitä ehetystä, miksi ei puhuta tasavertaisesti sitten muustakin? MIKSI niin ei tehdä? Eikö näistä voi puhua rinnakkain?<
PUHUTAAN JA AUTETAAN JA RUKOILLAAN KAIKKIEN ONGELMIEN PUOLESTA. Sinulla vaan ei tunnu olevan tietoa kristillisten rukous- ja sielunhoitoryhmien toimintatavoista. Jos ei tällä palstalla puhuta, niin yksinkertainen syy on, ettei ole tehty aloituksia.
>Miksi nostaa esiin vain ja ainoastaan homous?<
TEE ALOITUS HALUAMISTASI AIHEISTA. HOMOKETJUSSA PUHUTAAN HOMOUDESTA.
Sinulla on kummallinen tapa eri ketjuissa alkaa vänkäämään, miksei puhuta muista aiheista samassa yhteydessä. Yleensä nyt pyritään keskustelemaan aloituksen aiheista. Tee oma aloitus siitä, mistä haluat keskustella, mutta älä ala siinä ketjussa narista, miksei kristityt puhu tärkeämmistä aiheista kuten katulapsista, joiden elämä on vaarassa tuhoutua, jos katulapset eivät olleet aloituksesi aiheena...
KUKA MARKKINOI HOMOUTTA? 8–O
>Onko painotettu sitä, että kyse ei ole identiteetin muuttamisesta vaan ihmisenä kokonaiseksi tulemista<
Minä en tiedä, mitä ryhmiä oikein tarkoitat, mutta itse olen lukenut eri kirjoittajilta sielunhoidosta, joka aina on ihmisen kokonaiseksi tuloa. En ole nähnyt kenenkään markkinoineen eheytymistä vain homouteen.
>Miksi seksi on niin tärkeää uskoville?<
Lääh... Minusta tuntuu että se on sinulle tärkeää kun alvariinsa kiinnität huomion 'homomarkkinointiin'. Eikö seksi ole sinulle tärkeää, ainakin olet kirjoittanut sen olevan koko elämää rikastuttava...
Ei tämä tästä enää järkevämmäksi tule, jotenkin tuntuu ettet kuuntele toista. Minun osaltani aihe on tässä tältä osin.Niin, vaihdat aina puheen aihetta ja haluat niin kovin kiivaasti olla vain eri mieltä. Tuntuu välillä että luet vaikka väkisin sellaista mitä haluat, et sitä mitä kirjoitetaan.
Miksi toit lääkärit mukaan, jos puhumme terapiasta johon on eheyttäminen otettu mukaan?
Mutta toki voitte jatkaa tätä inkuttamista homouden eheyttämisestä. En voi sille mitään, että kohta koko eheyttäminen koetaan hyvin pelottavana ja vastenmielisenä juttuna – jopa uskovien parissa. Olen vähän pettynyt.
Kumpikin noista linkeistä käsitteli jälleen homoseksualismia.
"Emme ajattele, että homoseksuaaliset tunteet olisivat sinällään perverssi ilmiö, vaan kyseessä on normaali rakkaudentarve omaan sukupuoleen. Mutta näemme, että sen tarpeen olisi pitänyt täyttyä jo varhaislapsuudessa ja siirtymä heteroeroottiseen vaiheeseen olisi pitänyt jo tapahtua. Emme ajattele, että oman sukupuolen rakkauden tarve olisi sinänsä pahaa."
On sinällään ihan ok, että käytetään psykologian teorioita hyväksi, mutta ainakin yksi niistä on kyllä opittu jo selkäydintä myöten, nimittäin Freudin seksuaaliteoria. Ikävä kyllä en itse niin allekirjoita aikoinaan ansiokasta teoriaa kuin osittain.
"Olemme työssämme havainneet, että monet kristityt ajattelevat, että heteroseksuaalirikkinäisyys perheissä ja seksuaalikäytös yhden illan suhteissa olisivat normaalimpia kuin homoseksuaalisuus. Me ajattelemme, että Jumalan näkökulmasta se ei ole sen normaalimpaa."
Johonkin hukkuu tässä käsitys että on muitakin ongelmia ihan heteroseksuaaleissakin, kuin promiskuiteetti. Kun miettii vähän suhdelukuja, niin niitä homoseksuaaleja jotka ovat uskon ja seksuaalisuutensa kanssa ristiriidassa on varmaan aika vähän? Ehkä on enemmän ihan heteroja, joilla on ongelmia liittyen ihan omaan seksuaalisuuteensa?
Siinä olen samaa mieltä, että nuori joka hakee (tai pikemminkin ahdistetaan hakemaan) seksuaalista identiteettiään, on haavoittuvainen monin tavoin. Lähdetään kokeilemaan käytännössä ihan liian varhain, sen sijaan että ne jäisi pohdinnan ja tutkiskelun tasolle. Paine on melkoinen, eikä sitä helpota yhtään se, että joka tuutista tulee seksiä monin tavoin. Eikä siihen edes tarvita mitään ”rikkinäistä” lapsuutta, vaan aivan normaalien perheiden nuoret joutuvat kohtaaman tämän normaaliin seksuaalisuuteen kypsymisen vaiheen.pertsa2012 kirjoitti:
mummomuori sanoi :
Eivätkö nämä olekaan syntiä? – Joten eheytymisen tarvetta ei ole?
______
Kaikesta synnin tekemisestä on tehtävä parannusta.
Homouden synti on erikseen tunnistettavasti mainittu Raamatussa ja tiedämme
sen siitä synniksi.
Kyllä esimerkiksi eläimeen sekaantuminen kielletään Raamatussa :
3.Mooseksen kirja:
18:23 Älä sekaannu mihinkään eläimeen, ettet siten itseäsi saastuttaisi. Älköönkä nainen tarjoutuko eläimelle pariutuaksensa sen kanssa; se on iljettävyys
Homoja on ollut vuosituhansia. Vaikka homous on ollut kiellettyä ja jopa rangaistavaa, heitä on ollut noiden vuosisatojenkin aikana. He ovat olleet avioliitoissa ja koettaneet elää heterosuhteissa. Siitä huolimatta heitä vai on. Ei homous ole hävinnyt edes uskovien keskuudessa, vaikka sitä ei ole harjoitettukaan. Ja he jotka sitä harjoittivat, tekivät sen salaa. Näin syntyi kaksinaismoralismi, minkä pystyit salaamaan, ei sitä ollut ”oikeasti” tapahtunut.
En suhtaudu siihen kielteisesti että uskova homoseksuaali haluaa luopua identiteetistään ja elää suhteessa, joka on ehkä hänelle puolinainen, mutta yhteisön silmissä hyväksyttävä. Nuo liitot eivät ehkä ole sille puolisolla kovinkaan mukavia, mutta ympäristö antaa kuitenkin arvoa joka lohduttaa.
Toivoisin julkiseen keskusteluun niitä homoseksuaaleja, jotka ovat eläneet jo pitkän avioliiton heterosuhteessa, puhumaan siitä kuinka he onnistuivat ja kokivat identiteetistä luopumisensa. Mitä se antoi ja mitä se vei elämästä. Silloin näihin keskusteluihin tulisi ehkä enemmän uskottavuutta sekä totuutta mukaan.mummomuori kirjoitti:
Niin, ja ne homoseksuaalit, jotka haluavat uskoa ns. konservatiivisen suunnan mukaan, on aika vähän.
Homoja on ollut vuosituhansia. Vaikka homous on ollut kiellettyä ja jopa rangaistavaa, heitä on ollut noiden vuosisatojenkin aikana. He ovat olleet avioliitoissa ja koettaneet elää heterosuhteissa. Siitä huolimatta heitä vai on. Ei homous ole hävinnyt edes uskovien keskuudessa, vaikka sitä ei ole harjoitettukaan. Ja he jotka sitä harjoittivat, tekivät sen salaa. Näin syntyi kaksinaismoralismi, minkä pystyit salaamaan, ei sitä ollut ”oikeasti” tapahtunut.
En suhtaudu siihen kielteisesti että uskova homoseksuaali haluaa luopua identiteetistään ja elää suhteessa, joka on ehkä hänelle puolinainen, mutta yhteisön silmissä hyväksyttävä. Nuo liitot eivät ehkä ole sille puolisolla kovinkaan mukavia, mutta ympäristö antaa kuitenkin arvoa joka lohduttaa.
Toivoisin julkiseen keskusteluun niitä homoseksuaaleja, jotka ovat eläneet jo pitkän avioliiton heterosuhteessa, puhumaan siitä kuinka he onnistuivat ja kokivat identiteetistä luopumisensa. Mitä se antoi ja mitä se vei elämästä. Silloin näihin keskusteluihin tulisi ehkä enemmän uskottavuutta sekä totuutta mukaan.mummomuori sanoi :
Niin, ja ne homoseksuaalit, jotka haluavat uskoa ns. konservatiivisen suunnan mukaan, on aika vähän.
"Näin syntyi kaksinaismoralismi, minkä pystyit salaamaan, ei sitä ollut ”oikeasti” tapahtunut."
Ei homous sentään ole mikään oleellinen syy kaksinaismoralismin olemassaololle - ainoastaan hyvin pieni osatekijä.
Monet homot kuulemma hankkivat tuollaisen valheellisen statuksen , jonka suojissa voivat sitten harjoittaa vapaasti syntiään.
Noin minulle kertoi yksi hinttistuertti seilausajoiltani.
Ei siinä ole häivääkään toisen ihmisen huomioon ottamista tuollaisen kaksoiselämän toteuttamisessa jos ei ole tarkoituskaan tehdä elämänmuutosta.- :))
Dara (ei kirj.) kirjoitti:
"Kyseessä ei ole väite, vaan eräs osanen näiden homoudesta kärsivien kertomuksista."
Niin, sinä ja Sanna puhuitte eri asiasta. Sanna puhui homoseksuaaleista ylipäätään ja sinä vain niistä homoseksuaaleista, jotka siitä kärsivät. Onko sinulle koskaan tullut mieleen, että jospa itse homoseksuaalisuus ei olekaan se kärsimyksen pääasiallinen syy näiden ihmisten kohdalla, vaan jospa se onkin ne heidän kokemansa lapsuuden aikaiset ongelmat? Sitten he hakevat tieltä apua ongelmiinsa, koska heidät on saatu vakuuttuneiksi siitä, että homous on ogelmien alkulähde, ja tätä uskomusta te toki mielellänne korostatte lisää.
Mikä mahtaisi olla lopputulos, jos lähtisittekin eheyttämään ihmistä hänen vaikeasta lapsuudestaan sen sijaan että eheytätte häntä seksuaalisuudestaan? Entä jos saisittekin kärsivän homon eheytymään onnelliseksi ja itseensä luottavaiseksi homoksi, joka ei anna enää lapsuutensa varjostaa elämäänsä? Kokisitteko epäonnistuneenne vai iloitsisitteko lapsuuden traumoistan eheytyneen puolesta?"Mikä mahtaisi olla lopputulos, jos lähtisittekin eheyttämään ihmistä hänen vaikeasta lapsuudestaan sen sijaan että eheytätte häntä seksuaalisuudestaan? "
Osuit naulan kantaan. Juuri näinhän näissä "eheytystilanteissa" juuri teemmekin. Hoidamme mm. lapsuuden traumoja ja jokakerta myös homouden himot siinä sitten lähtee (lievenee) kun tämä paljon kärsinyt paranee lapsuudessa koetuista aivan hirvittävistä asioista. Taikka paranee -sana on ehkä hieman liian vahva - nämä traumat voi jäädä mutta hän jo selviytyy elämästään. Eli elämä on voittanut. Eikös olekin ihana asia ? - luminarsku
mummomuori kirjoitti:
Niin, vaihdat aina puheen aihetta ja haluat niin kovin kiivaasti olla vain eri mieltä. Tuntuu välillä että luet vaikka väkisin sellaista mitä haluat, et sitä mitä kirjoitetaan.
Miksi toit lääkärit mukaan, jos puhumme terapiasta johon on eheyttäminen otettu mukaan?
Mutta toki voitte jatkaa tätä inkuttamista homouden eheyttämisestä. En voi sille mitään, että kohta koko eheyttäminen koetaan hyvin pelottavana ja vastenmielisenä juttuna – jopa uskovien parissa. Olen vähän pettynyt.
"Emme ajattele, että homoseksuaaliset tunteet olisivat sinällään perverssi ilmiö, vaan kyseessä on normaali rakkaudentarve omaan sukupuoleen. Mutta näemme, että sen tarpeen olisi pitänyt täyttyä jo varhaislapsuudessa ja siirtymä heteroeroottiseen vaiheeseen olisi pitänyt jo tapahtua. Emme ajattele, että oman sukupuolen rakkauden tarve olisi sinänsä pahaa."
On sinällään ihan ok, että käytetään psykologian teorioita hyväksi, mutta ainakin yksi niistä on kyllä opittu jo selkäydintä myöten, nimittäin Freudin seksuaaliteoria. Ikävä kyllä en itse niin allekirjoita aikoinaan ansiokasta teoriaa kuin osittain.
"Olemme työssämme havainneet, että monet kristityt ajattelevat, että heteroseksuaalirikkinäisyys perheissä ja seksuaalikäytös yhden illan suhteissa olisivat normaalimpia kuin homoseksuaalisuus. Me ajattelemme, että Jumalan näkökulmasta se ei ole sen normaalimpaa."
Johonkin hukkuu tässä käsitys että on muitakin ongelmia ihan heteroseksuaaleissakin, kuin promiskuiteetti. Kun miettii vähän suhdelukuja, niin niitä homoseksuaaleja jotka ovat uskon ja seksuaalisuutensa kanssa ristiriidassa on varmaan aika vähän? Ehkä on enemmän ihan heteroja, joilla on ongelmia liittyen ihan omaan seksuaalisuuteensa?
Siinä olen samaa mieltä, että nuori joka hakee (tai pikemminkin ahdistetaan hakemaan) seksuaalista identiteettiään, on haavoittuvainen monin tavoin. Lähdetään kokeilemaan käytännössä ihan liian varhain, sen sijaan että ne jäisi pohdinnan ja tutkiskelun tasolle. Paine on melkoinen, eikä sitä helpota yhtään se, että joka tuutista tulee seksiä monin tavoin. Eikä siihen edes tarvita mitään ”rikkinäistä” lapsuutta, vaan aivan normaalien perheiden nuoret joutuvat kohtaaman tämän normaaliin seksuaalisuuteen kypsymisen vaiheen.Vaatii vielä kommenttia.
En ole mielestäni puheenaihetta vaihtanut vaan yrittänyt seurata ajatustenjuoksuasi ja kommentoida sitä. Haluan olla kiivaasti eri mieltä, sanot. Ai, tiedät siis haluni sisäiset noin hyvin. Tältä puolen katsottuna en tunne kiivasta halua eri mieltä olemiseen, yritän vain kiivaasti seurata ajatuksenjuoksuasi, koska se on ainut keino jonkinlaista dialogiksi nimettyä toimintaa harrastaa järkiperäisesti. Sinulla tuppaa dialogi olemaan monesti yksinpuhelua ohi aiheen. Lääkärikommenttini ei ole aiheen vaihtoa vaan sinun väitteeseesi kommentti. Kun kysyit miksi ei eheytetä halunsa menettäneitä aviopareja, kommentoin ettei halun menettäminen ole synti, millä tarkoitin, että jos tulee toimeen haluttomana, ei sitä tarvitse alkaa eheyttämään tai normilääkäristä voi saada apua tai sitten tietenkin rukousryhmästä. En ymmärrä, miten saat selkeästä asiasta jankattua monen viestin verran.
Väitit minun kirjoittaneen sellaista, mitä en ollut kirjoittanut, jota vasten syytöksesi "luet vaikka väkisin sellaista mitä haluat, et sitä mitä kirjoitetaan" näyttäytyy hupaisana kiertelynä itse asiasta; kommentoitkin omaa käytöstäsi.
Jo ensimmäisessä viestissäni toin esiin sen, että kristityt ovat voimakkaasti tuomassa eheyttämisen sanomaa evankeliumin muodossa eikä ainoastaan seksuaalisella alueella. Sinä vaan jatkat jankkaamista "vain homoseksuaaleja voidaan vaatia eheytymään mutta ei muita." Ääh.. Kukahan se lukee vaikka väkisin sellaista mitä haluaa? Jos olisit ymmärtänyt lukemasi, turhat viestit olisi jääneet pois pitkittämästä ja sotkemasta ketjua.
En tiedä, jotenkin kierosti kyllä näet asioita tai haluat vaan vängätä. Pertsalle osoittamassa viestissäsi teet kysymyksiä uskovan tekemistä seksiperversioista ja sanot ettei Raamattu puhu niistä mitään, joten eikö ne olekaan syntiä. Jokainen järkevästi ajatteleva kristitty ymmärtää kyllä, että ne ovat syntiä, eikä kysele jängäten ja vängäten ilmiselviä asioita. Kaikesta synnistä on tehtävä parannus, mutta kaikille perversioille ei ole olemassa erikseen eheytysryhmiä juuri sillä nimellä. Rukousryhmiä sitä vastoin on, joissa voidaan rukoilla kaikenlaisten syntitaipumusten puolesta. Jos homouden synniksi kokeneet kristityt ovat totelleet omantuntonsa mukaisesti Raamatun sanaa ja kieltäytyneet synnillisestä taipumuksestaan, ovat turvautuneet rukoukseen ja kokeneet saavansa Jumalalta apua, niin miksi tällaiset ei saisi perustaa homoudesta eheyttämisryhmiä? Ilman mitään homomarkkinointia taka-ajatuksenaan vaan ihan puhtaasti auttamismielessä. Niille, jotka kokevat homoutensa olevan Raamatun sanan vastaista. Olkoonkin, että homoja on vähemmän kuin heteroja. En usko, että eheytysryhmät väheksyvät heteroiden ongelmia. Miksi muut tekevät siitä ongelman, joka ei edes koske itseä?
Kummastelet ja puhut 'tarjouksesta' eli miksi ei tarjota eheytystä niille uskoville, jotka ovat käyttäneet lapsia ja ala-ikäisiä hyväkseen. Ovatko hyväksikäyttäjät menneet esim. Aslaniin? Ei kait nyt aslanilaiset aktiivisesti etsi homoja tai muitakaan ja mene 'tarjoamaan' eheytystä, hyvänen aika! Jokainen joka kaipaa apua, menee vapaaehtoisesti erilaisiin ryhmiin.
Käytät itse omassa viestissäsi ylempänä perusteluna, että "... yleensä niistä ihmisistä tulee parhaita sileunhoitajia, jotka ovat itse kulkeneet kivikon ja louhikon kautta tasaiselle tielle eli eheytyneet itse.” Eli juuri ne homoudesta eheytyneet kykenevät auttamaan paremmin kuin normilääkärit, joille ei koulutuksessaan ole välttämättä annettu tietoa aiheesta. Aina parempi tietenkin on, että olisi jonkinlaista terapeuttista tietämystä, mutta se ei ole tarpeen, jos ihminen syvällisesti kulkee Jumalan tahdossa, Pyhän Hengen opastamana voi tehdä menestyneesti jopa terapeutin työtä. Tosin silloin täyttyy olla jo luonteeltaan sympaattinen ja toiset huomioon ottava, joita luonteenpiirteitä PH voi käyttää.
Tietenkin, jos et halua vastaanottaa tietoa mitä eheytyminen on vaan pitäydyt omissa ennakkoluuloissasi tai muutamien kovaäänisten epäonnistujien syytöksissä eheytymistä vastaan, niin koet sen pelottavana ja vastenmielisenä. Itse pyrin tuomaan onnistumisia, en niinkään negatiivisuutta, jota eräs/eräätkin nimimerkit alinomaa tuovat kirjoituksissaan esiin muista uskovista, aivan kuin ei olisi minkäänlaisia onnistumisia uskonelämän alueella. Väärinkäytöksiin toki on puututtava, mutta pelkästään niillä mässäilykään ei oikeaa kuvaa asioista anna.
jatkuu.. - :))
mummomuori kirjoitti:
Miksikö?
Siksi että myös noita voisi markkinoida ja ottaa mukaan keskusteluihin yhtä tasavertaisesti. Näin ei vain nyt ole!Meillä riittää se että hoidamme kaikkia kärsiviä :))
- luminarsku
mummomuori kirjoitti:
Niin, vaihdat aina puheen aihetta ja haluat niin kovin kiivaasti olla vain eri mieltä. Tuntuu välillä että luet vaikka väkisin sellaista mitä haluat, et sitä mitä kirjoitetaan.
Siinä olen samaa mieltä, että nuori joka hakee (tai pikemminkin ahdistetaan hakemaan) seksuaalista identiteettiään, on haavoittuvainen monin tavoin. Lähdetään kokeilemaan käytännössä ihan liian varhain, sen sijaan että ne jäisi pohdinnan ja tutkiskelun tasolle. Paine on melkoinen, eikä sitä helpota yhtään se, että joka tuutista tulee seksiä monin tavoin. Eikä siihen edes tarvita mitään ”rikkinäistä” lapsuutta, vaan aivan normaalien perheiden nuoret joutuvat kohtaaman tämän normaaliin seksuaalisuuteen kypsymisen vaiheen.Vaatii vielä kommenttia -viestiin jatkoa
Andrew'n tarina -linkin laitoin ihan tiedoksesi, että eheytymiseen kuuluu muutakin kuin homoudesta eheytyminen, kun vänkäät aina vaan pelkästä homoudesta eheytymisestä. Toinen linkkini kertoo, että esim. Aslan ei käsittele pelkästään homoutta. Jälleen tiedoksesi. Nyt kuitenkin vänkäät vaan että ne linkit käsitteli homoutta. Anna mun kaikki kestää! ! Ole sitten ottamatta tietoa vastaan ja pidä ennakkoluulosi ja harhasi. Enhän minäkään väkisin kenenkään päätä käännä. Rukoilla vain voin, että Jumala avartaa ajatusmaailmaasi tässä eheytymis-asiassa.
Mihin Freudin seksuaaliterapia liittyy? Aslaniinko?
Lainaat linkistäni tekstipätkän heteroiden seksuaalisesta rikkinäisyydestä ja yhden illan suhteista ja sanot, että "Johonkin hukkuu tässä käsitys että on muitakin ongelmia ihan heteroseksuaaleissakin, kuin promiskuiteetti." Mihin hukkuu? Yhdestä artikkelissa ei kait voi olla kaikkia seksuaalielämässä kohdattavia ongelmia ja niiden painotuksia. Miten ihmeessä oikein luet, en ymmärrä miten saat tuostakin vedettyä vänkäämistä. Ihan varmasti on paljon heteroita, joilla on ongelmia seksuaalielämässään, ja Aslankin sen ihan varmasti tietää. Mutta artikkelissa nyt artikkelin kirjoittaja on tehnyt valintansa ja kirjoittaa niin kuin kirjoittaa. Onhan heteroita enemmänkin, joten tietenkin heteroiden ongelmia seksin alueella on enemmän. Mutta so what, mene vaatimaan Aslania, jotta se painottaisi KAIKISSA haastatteluissaan OIKEAA seksivääristymien julkituomista. :)
Opettele näkemään viestin ydin, älä vedä aina kaikkea muuta siihen yhteyteen.
Mitä itse tunnen homoja, kaikilla olen havainnut olevan lapsuuden aikaisia traumoja isättömyydestä.
Jätit vastaamatta kysymyksiini:
- Mistä näet, että eheyttämistä markkinoidaan voimakkaasti?
- Mitä olet ymmärtänyt eheyttämisellä ennen kuin sen liitit voimakkaasti juuri homoudesta eheytymiseen?
- Kuka markkinoi homoutta? - Älä himoitse
luminarsku kirjoitti:
Vaatii vielä kommenttia.
En ole mielestäni puheenaihetta vaihtanut vaan yrittänyt seurata ajatustenjuoksuasi ja kommentoida sitä. Haluan olla kiivaasti eri mieltä, sanot. Ai, tiedät siis haluni sisäiset noin hyvin. Tältä puolen katsottuna en tunne kiivasta halua eri mieltä olemiseen, yritän vain kiivaasti seurata ajatuksenjuoksuasi, koska se on ainut keino jonkinlaista dialogiksi nimettyä toimintaa harrastaa järkiperäisesti. Sinulla tuppaa dialogi olemaan monesti yksinpuhelua ohi aiheen. Lääkärikommenttini ei ole aiheen vaihtoa vaan sinun väitteeseesi kommentti. Kun kysyit miksi ei eheytetä halunsa menettäneitä aviopareja, kommentoin ettei halun menettäminen ole synti, millä tarkoitin, että jos tulee toimeen haluttomana, ei sitä tarvitse alkaa eheyttämään tai normilääkäristä voi saada apua tai sitten tietenkin rukousryhmästä. En ymmärrä, miten saat selkeästä asiasta jankattua monen viestin verran.
Väitit minun kirjoittaneen sellaista, mitä en ollut kirjoittanut, jota vasten syytöksesi "luet vaikka väkisin sellaista mitä haluat, et sitä mitä kirjoitetaan" näyttäytyy hupaisana kiertelynä itse asiasta; kommentoitkin omaa käytöstäsi.
Jo ensimmäisessä viestissäni toin esiin sen, että kristityt ovat voimakkaasti tuomassa eheyttämisen sanomaa evankeliumin muodossa eikä ainoastaan seksuaalisella alueella. Sinä vaan jatkat jankkaamista "vain homoseksuaaleja voidaan vaatia eheytymään mutta ei muita." Ääh.. Kukahan se lukee vaikka väkisin sellaista mitä haluaa? Jos olisit ymmärtänyt lukemasi, turhat viestit olisi jääneet pois pitkittämästä ja sotkemasta ketjua.
En tiedä, jotenkin kierosti kyllä näet asioita tai haluat vaan vängätä. Pertsalle osoittamassa viestissäsi teet kysymyksiä uskovan tekemistä seksiperversioista ja sanot ettei Raamattu puhu niistä mitään, joten eikö ne olekaan syntiä. Jokainen järkevästi ajatteleva kristitty ymmärtää kyllä, että ne ovat syntiä, eikä kysele jängäten ja vängäten ilmiselviä asioita. Kaikesta synnistä on tehtävä parannus, mutta kaikille perversioille ei ole olemassa erikseen eheytysryhmiä juuri sillä nimellä. Rukousryhmiä sitä vastoin on, joissa voidaan rukoilla kaikenlaisten syntitaipumusten puolesta. Jos homouden synniksi kokeneet kristityt ovat totelleet omantuntonsa mukaisesti Raamatun sanaa ja kieltäytyneet synnillisestä taipumuksestaan, ovat turvautuneet rukoukseen ja kokeneet saavansa Jumalalta apua, niin miksi tällaiset ei saisi perustaa homoudesta eheyttämisryhmiä? Ilman mitään homomarkkinointia taka-ajatuksenaan vaan ihan puhtaasti auttamismielessä. Niille, jotka kokevat homoutensa olevan Raamatun sanan vastaista. Olkoonkin, että homoja on vähemmän kuin heteroja. En usko, että eheytysryhmät väheksyvät heteroiden ongelmia. Miksi muut tekevät siitä ongelman, joka ei edes koske itseä?
Kummastelet ja puhut 'tarjouksesta' eli miksi ei tarjota eheytystä niille uskoville, jotka ovat käyttäneet lapsia ja ala-ikäisiä hyväkseen. Ovatko hyväksikäyttäjät menneet esim. Aslaniin? Ei kait nyt aslanilaiset aktiivisesti etsi homoja tai muitakaan ja mene 'tarjoamaan' eheytystä, hyvänen aika! Jokainen joka kaipaa apua, menee vapaaehtoisesti erilaisiin ryhmiin.
Käytät itse omassa viestissäsi ylempänä perusteluna, että "... yleensä niistä ihmisistä tulee parhaita sileunhoitajia, jotka ovat itse kulkeneet kivikon ja louhikon kautta tasaiselle tielle eli eheytyneet itse.” Eli juuri ne homoudesta eheytyneet kykenevät auttamaan paremmin kuin normilääkärit, joille ei koulutuksessaan ole välttämättä annettu tietoa aiheesta. Aina parempi tietenkin on, että olisi jonkinlaista terapeuttista tietämystä, mutta se ei ole tarpeen, jos ihminen syvällisesti kulkee Jumalan tahdossa, Pyhän Hengen opastamana voi tehdä menestyneesti jopa terapeutin työtä. Tosin silloin täyttyy olla jo luonteeltaan sympaattinen ja toiset huomioon ottava, joita luonteenpiirteitä PH voi käyttää.
Tietenkin, jos et halua vastaanottaa tietoa mitä eheytyminen on vaan pitäydyt omissa ennakkoluuloissasi tai muutamien kovaäänisten epäonnistujien syytöksissä eheytymistä vastaan, niin koet sen pelottavana ja vastenmielisenä. Itse pyrin tuomaan onnistumisia, en niinkään negatiivisuutta, jota eräs/eräätkin nimimerkit alinomaa tuovat kirjoituksissaan esiin muista uskovista, aivan kuin ei olisi minkäänlaisia onnistumisia uskonelämän alueella. Väärinkäytöksiin toki on puututtava, mutta pelkästään niillä mässäilykään ei oikeaa kuvaa asioista anna.
jatkuu..Perverssiot ovat syntiä koska niissä on aina mukana himo. Ja Jeesus kieltää himon jyrkemmin kuin kukaan. Vain miehen ja naisen välisessä avioliitossa voi harjoittaa luonnollista seksuaalista yhteyttä.
- luminarsku
mummomuori kirjoitti:
Siinä olen samaa mieltä, että nuori joka hakee (tai pikemminkin ahdistetaan hakemaan) seksuaalista identiteettiään, on haavoittuvainen monin tavoin. Lähdetään kokeilemaan käytännössä ihan liian varhain, sen sijaan että ne jäisi pohdinnan ja tutkiskelun tasolle. Paine on melkoinen, eikä sitä helpota yhtään se, että joka tuutista tulee seksiä monin tavoin. Eikä siihen edes tarvita mitään ”rikkinäistä” lapsuutta, vaan aivan normaalien perheiden nuoret joutuvat kohtaaman tämän normaaliin seksuaalisuuteen kypsymisen vaiheen.Linkissäni ollut Andrew on Silminnäkijä-ohjelmassa 'Ihmisen eheyttäjä', jos on jäänyt katsomatta.
http://areena.yle.fi/video/1320267487573
Uskovaisten tulisi eheytyä ateisteiksi, jotta maailmassa olisi hyvä ja turvallista asua! Hämmästelen sitä miten Päivi Räsäsen mielestä maailman suuri uhka eli homous saataisi pois, mikäli homot eheytyisi heteroiksi -poistuisiko maailmasta jokin uhka?!? Kysymys kuuluukin, mitä varten ihmisten tulisi eheytyä ja juuri sellaiseksi joka ois itse vaatijalle mieleen? Miksi minun tulisi miellyttää uskovaisia ryhtymällä uskovaiseksi eli tekemään vastoin eettisiä kantojani? Eheyttämisessä ei ole mitään järkeä...toisten ihmisten pääkoppaan ei tule päästä ja sitä uskovaiset nimenomaan tekevät jatkuvasti käännyttämällä ei-uskovia uskoon jne.
Eikö ne kristittyjen ristiretket koskaan lopu!?- :))
Niin - miksi eheytyä -- miksi parantua sairauksista ?
Tämä on sitten jo niin suuri filosofinen kysymys, että tässä se ei nyt ratkea.
Mutta jospa tässäkin luottaisimme vain Jeesukseen, joka suorastaan käski meitä auttamaan kärsiviä ja sairaita ja poistamaan köyhyyttä ja kipua. Ja näin teemmekin koska se on Herramme tahto.
Itse en poistaisi terveydenhoitolaitosta enkä vanhusten hoitoa enkä mitään mikä poistaa kipua ja köyhyyttä - on se sitten ihmisten omassa mielessä taikka ahneiden ihmisten aiheuttamaan.
Ateistille vielä senverran, että ei edes ateistisissa kommunistivaltioissakaan ole lakkautettu terveydenhoitoa eikä lääketiedettä. Eli ihmettelen tällaista vaatimusta ? :)) kirjoitti:
Mutta jospa tässäkin luottaisimme vain Jeesukseen, joka suorastaan käski meitä auttamaan kärsiviä ja sairaita ja poistamaan köyhyyttä ja kipua. Ja näin teemmekin koska se on Herramme tahto.
Itse en poistaisi terveydenhoitolaitosta enkä vanhusten hoitoa enkä mitään mikä poistaa kipua ja köyhyyttä - on se sitten ihmisten omassa mielessä taikka ahneiden ihmisten aiheuttamaan.
Ateistille vielä senverran, että ei edes ateistisissa kommunistivaltioissakaan ole lakkautettu terveydenhoitoa eikä lääketiedettä. Eli ihmettelen tällaista vaatimusta ?"Niin - miksi eheytyä -- miksi parantua sairauksista ?"
Ainut missä todetaan homouden olevan sairaus 2010-luvulla on Päivi Räsäsen mielipide, jonka lähteenä on Raamattu!! Sepäs on oikein lääketieteen bestselleri! :) Miten Päivi on mahtanut lääkäriksi päästä? Itse en ainakaan voisi työskennellä alalla, jossa minulla olisi jokin seikka eettisyyttäni vastaan. Päivi on eheyttänyt itseään ryhtymällä kansanedustajaksi, mutta hänelle on saattanut jäädä se lääkärivaihde päälle, koska hänen mielenkiintonsa on homojen makuuhuoneessa.
Jos homous on sairaus niin eikö uskovaiset voisi jo lopultakin myöntää että uskominen Jumalaan on myöskin jonkinlainen sairaus !?!? Myöntäkää se jo helvetti soikoon!! :D- :))
ateisti1982 kirjoitti:
"Niin - miksi eheytyä -- miksi parantua sairauksista ?"
Ainut missä todetaan homouden olevan sairaus 2010-luvulla on Päivi Räsäsen mielipide, jonka lähteenä on Raamattu!! Sepäs on oikein lääketieteen bestselleri! :) Miten Päivi on mahtanut lääkäriksi päästä? Itse en ainakaan voisi työskennellä alalla, jossa minulla olisi jokin seikka eettisyyttäni vastaan. Päivi on eheyttänyt itseään ryhtymällä kansanedustajaksi, mutta hänelle on saattanut jäädä se lääkärivaihde päälle, koska hänen mielenkiintonsa on homojen makuuhuoneessa.
Jos homous on sairaus niin eikö uskovaiset voisi jo lopultakin myöntää että uskominen Jumalaan on myöskin jonkinlainen sairaus !?!? Myöntäkää se jo helvetti soikoon!! :D"Ainut missä todetaan homouden olevan sairaus 2010-luvulla on Päivi Räsäsen mielipide, jonka lähteenä on Raamattu!! Sepäs on oikein lääketieteen bestselleri! :) "
Päivi ei ole tätä itse sanonut.
Tuo on vain sinun mielipiteesi enkä mitenkään voi yhtyä tuohon. Homous ei ole sairaus eikä ole edes sairausluokituksissa. En tajua mistä olet nyt yhtäkkiä tuollaista saanut päähäsi, että tuot esiin ajatuksen, että homous olisi jotenkin sairautta. :)) kirjoitti:
Ateistille vielä senverran, että ei edes ateistisissa kommunistivaltioissakaan ole lakkautettu terveydenhoitoa eikä lääketiedettä. Eli ihmettelen tällaista vaatimusta ?"Mutta jospa tässäkin luottaisimme vain Jeesukseen, joka suorastaan käski meitä auttamaan kärsiviä ja sairaita ja poistamaan köyhyyttä ja kipua. Ja näin teemmekin koska se on Herramme tahto."
Osoita minulle ensin se fyysinen Jeesuksesi ja todista ilman Raamattua, että sellainen oli/on olemassa. Hänen käskemisensä ei uloitu minuun asti. Siihen minulla on "taikasanat" nimittäin suunnaton kyseenalaistaminen sellaista heppua kohtaan ja se on se että minä en usko koko äijän sanomisiin tai käskemisiin. Sellainen käskee teitä eikä minua. Olet kuin koira, etkä ihminen mutta sitä se jonkun palvominen on!
Olen ateisti, mutta en ole kommunisti. Tuliko tämä sinulle ja muille uskovaisille selväksi!? Ovatko kaikki kristityt sitten oikeistolaisia tai muita "poroporvareita"!?:)) kirjoitti:
"Ainut missä todetaan homouden olevan sairaus 2010-luvulla on Päivi Räsäsen mielipide, jonka lähteenä on Raamattu!! Sepäs on oikein lääketieteen bestselleri! :) "
Tuo on vain sinun mielipiteesi enkä mitenkään voi yhtyä tuohon. Homous ei ole sairaus eikä ole edes sairausluokituksissa. En tajua mistä olet nyt yhtäkkiä tuollaista saanut päähäsi, että tuot esiin ajatuksen, että homous olisi jotenkin sairautta.Luokittelee kuitenkin eräänlaiseksi "sairaudeksi" ja lääkäri vielä. Jokatapauksessa oli niin tai näin ...uskovaisilta tulisi evätä lääkärinä toimimisen mahdollisuudet (ja sama pätee opettajana toimimiseen). Keskustellaanko silloin teidän ihmisoikeuksista vuorostaan?
On suuri uhka määrätä uskovaisille (joka on lääkäri) ihmisille reseptejä uskon voimalla ja jollakin siunaamisilla että migreeni tai suurempi sairaus menisi ohi.
Ainoa ammatti, mihin uskovaisista on niin papiksi saarnaamaan jonnekin herätysliikkeen teltan saarnastuoliin!:)) kirjoitti:
"Ainut missä todetaan homouden olevan sairaus 2010-luvulla on Päivi Räsäsen mielipide, jonka lähteenä on Raamattu!! Sepäs on oikein lääketieteen bestselleri! :) "
Tuo on vain sinun mielipiteesi enkä mitenkään voi yhtyä tuohon. Homous ei ole sairaus eikä ole edes sairausluokituksissa. En tajua mistä olet nyt yhtäkkiä tuollaista saanut päähäsi, että tuot esiin ajatuksen, että homous olisi jotenkin sairautta.Uskominen on sairaus!! Myönnä se jo!!
- Dara
Tuo on vain sinun mielipiteesi enkä mitenkään voi yhtyä tuohon. Homous ei ole sairaus eikä ole edes sairausluokituksissa. En tajua mistä olet nyt yhtäkkiä tuollaista saanut päähäsi, että tuot esiin ajatuksen, että homous olisi jotenkin sairautta.Päivi Räsänen luokitteli homoseksuaalisuuden "psykoseksuaalisen kehityksen häiriöksi" Luther-säätiön pamfletissa vuonna 2004.
>>Seksuaalisesti poikkeava tunne-elämä on harvoin tahallinen, ihmisen itsensä valitsema tai aiheuttama tila. Sen taustalta voidaan löytää niin varhaislapsuuden kuin murrosiän psykoseksuaaliseen kehitykseen liittyviä häiriöitä. Esimerkiksi seksuaalisesti hyväksikäytettyjen lasten riski kehittyä homoseksuaaliksi on muita suurempi. Homoseksuaalinen taipumus ei ole sinänsä mielenterveysongelmaan tai fyysiseen sairauteen verrattava ominaisuus. Sen sijaan tieteellinen todistusaineisto osoittaa vastaansanomattomasti, että homoseksuaalisuus on psykoseksuaalisen kehityksen häiriö.>>
http://www.luthersaatio.fi/images/julkaisut/aamutahti/29_mieheksijanaiseksi.pdf
Hän siis sanoo tieteellisen todistusaineiston osoittavan vastaansanomattomasti, että homoseksuaalisuus on psykoseksuaalisen kehityksen häiriö. Kuitenkaan hän ei vaivaudu mainitsemaan pamfletissa mitä nämä vastaansanomattomat tieteelliset todistusaineistot mahtavat olla.
Hän myöskin kirjoittaa siinä näin:
>>Lääketieteellisissä tutkimuksissa ei ole saatu mitään todisteita väitteille, että homoseksuaalisuus olisi geneettistä, periytyvää tai synnynnäistä. Puheet homoseksuaaligeenien löytymisestä ovat osoittautuneet poikkeuksetta vääriksi.>>
Jostain syystä mitään lähdeviitteitä hän ei tunnu väitteilleen löytävän. Niitä ei mainita itse pamfletissa, eikä hän ensimmäistäkään osannut nimetä viime syksynäkään, kun häneltä siitä Maikkarin Huomenta Suomessa kysyttiin:
>>Nyt en enää muista, mitä tutkimuksia minulla oli käsissäni, kun tekstin kirjoitin, Räsänen sanoo.>>
http://www.mtv3.fi/uutiset/husu2007/haastattelut.shtml?1207584
- lysnande_kyrkan
Kyllä saa eheytyä. Ei voi kukaan kieltää!
- surullinen_
On selvää, että liian varhain aloitetut mitkä tahansa seksisuhteet muuttavat nuorten herkkää psyykkeä niin että he eivät enää kykene pysyviin ihmissuhteisiin avioliitossakaan päinvastoin kuin ne nuoret, jotka luontaisen heihin rakennetun itsesuojeluvaiston tukemina selviytyvät pysyviin avioliittoihin, jotka eivät katkea ensimmäisiin vastoinkäymisiin. Varhaiset vaihtuvat seksisuhteet, tupakka ja alkoholin käyttö liittyvät toisiinsa ja muuttuvat elämäntavaksi, josta ei päästä eroon edes vanhana.
Rikollisten harjoittama ihmiskauppa toistaa samaa menetelmää. Prostituoidut on pakotettu ammattiinsa valhein ja väkivallalla. Thaimaan rannoilla länsimaisia seksituristeja "viihdyttävät" avoimesti alaikäiset pojat, jotka on myyty ja viimein sopeutettu ammatteihinsa väkivallalla. Myös Euroopan suurkaupungeissa tämä on arkipäivää. Syiden ja seurausten salassapito on mahdollista Suomessakin, koska oikeudessa ei ole helppoa saada todisteita rikoksista.
Siksi on Jumalakin Raamatun sivuilla tuominnut kaikenlaiset avioliiton ulkopuoliset seksisuhteet.- ........
"On selvää, että liian varhain aloitetut mitkä tahansa seksisuhteet muuttavat nuorten herkkää psyykkeä niin että he eivät enää kykene pysyviin ihmissuhteisiin "
Jenkeissä prostitutioitujen ja strippareiden keskuudessa tehdyssä sosiologisessa tutkimuksessa havaittiin noita samoja syitä. Myös lapsena koettua väkivaltaa, seksuaalinen mukaan luettuna ym.
Tutkimuksessa havaittiin myös jyrkän seksuaalisuus kielteisyyden vaikuttavan samoin: tukahdutettu seksuaalisuus ja sen demonisoiminen lapsuudessa ja varhaisnuoruudessa voi aiheuttaa sen, että kuva normaalista ja terveestä seksuaalisuudesta oli vääristynyt, ja heijastui toiseen ääripäähän menevänä seksuaalisuuden toteuttamisena, jopa siis prostitutiona.
- ei syntitilanteille
Saa eheytyä. Synnistä tulee pyrkiä niin kauas ettei se saa viekoiteltua. itse en naisiin pidä juurikaan yhteyksiä. silti sain eräältä tuntemaltani naiselta kysymyksen: milloin hän saa tulla asuntooni luokseni kahville. Olin hiljaa 10 sekuntia koska tajusin mitä hän tarkoitti ja aloin puhumaan ystävästäni, jonka hän lupasi tavata. Sanoin, että sen jälkeen kun on tavannut ystäväni niin sen jälkeen tapaamme. Ajattelin, että en sanokaan milloin. voin odottaa aikaa jolloin hän seurustelee tai on naimisissa ja sitten sanoa, että nyt voimme tavata.
Siihen hän sanonee että ei kiinnosta enää tai jos sanoo että tulee niin huolehdin, että kolmas henkilö on silloin läsnä. Tästä naisesta henkii seksuaalinen kiinnostus minusta ja pahinta on että minussakin herää sen takia värinää ja se sa kiukkua mussa aikaan. Haluan olla ilman kiusauksia mutta en halua sanoa törkeästi että sinulle ei oveni aukea koska olet nainen ja huomaan kiimasi olemassaolon.
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.182582Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0162081919Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu591619Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt1021531Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno491446Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas1991296- 961226
Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.1511115Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks171025Rääkyvä nainen
Varokaa perintö metsiään varjelevaa puolialastonta Etelän naista,häätää huutaen autoilijoita ja marjastajia pois yleisil13897