Sananen Pyhän Hengen saamisesta.

Karjalan poika

Et voi saada Pyhää Henkeä et mitään muutakaan lahjaa jos sinä itsepintaisesti pidän mieltymyksistäsi ja mikä mielestäsi toteuttaa sinun ajatuksiasi.
Älä luule että Jumala ymmärtää vajavaisuuttamme ettei se ole merkityksellistä jos jossain kohdassa poikkeammekin Raamatun totuudesta.
Siksi puheet automaattisesta Pyhän Hengen saamisesta uskoon tulemisen yhteydessä ei ole totta vaan kuten me tiedämme Pyhä Henki annetaan Evankeliumin saarnasta, milloin ja missä Jumala sen hyväksi näkee.
Ensin lahjoitetaan Pyhä Henki ja myöhemmin voi ilmetä armolahjoja jos vain niitä anotaan.
Kielilläpuhumista ei lahjoiteta automaattisesta.

19

87

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikeman,

Helluntailaisilla on eri käsitys kaikesta ja ne perustuvat kaiken ei raamattuun vaan kokemuksiin jotka poikkeavat raamatusta täysin.

• * Karjalan poika, opetat väärin, ei perustu Raamattuun, vaan ihan omaan ajatteluusi asioista, jotka liittyy Pyhän Hengen kasteen saamiseen.

* Olen itse elävä esimerkki siitä, että PH:n voi saada uskoon tulon yhteydessä, välittömästi, kun Jeesusken veri on puhdistanut sydämen synneistä ja syytöksestä. Ensin koin valtavan vapauden, kun syntitaakka otettin pois , ja sen koin koko olemuksessani, siinä hetken kiitellessä Jeesusta syntien anteeksi saamisen ilosta ja rimusta, sain Pyhän Hengen kasteen, joka oli "hukuttaa" minut ilon ja oonenn kokemiseen, ja se on kestänyt tähän päivään asti. Uskovien kasteelle menin vasta muutaman kuukauden tämän kertomani kokemuksen jälkeen, ja liitettiin Ylisyaron helluntaiseurakuntaan, kaste tapahtui Lapuan h-srk:ssa. Tammikuussa 14.helmikuuta 1952. Uskoon olin tullut marraskuussa 1951. Eräässä maalaistalossa illatasella klo 22,00 - 23 välisenä aikana.

* Ja kaiken tämän voi todistaa Raamatun alkuseurakunnan toiminnan aikana uskoon tulleiden kokemusen mukaiseksi. Omat luulemiset ja olettamukset ja arvelut ei ole totuutta vaan eksytäävää totuudesta poispäin. Karjalssakin tulee tai tulisi totella Raamattua, eikä vilkkaan ja eloisan luntenne mieltymyksiä, missä ei sinämnsä ole mitään sanomista, mutta uskoon tuleminen ja Hengellä täyttymiset on Raamatun mukaan omistettavissa, kaikki muu on ihmisen petollisesta sydämestä, joka tahtoisi eksyttää, ja sinun avauksesi on eksyttävää ja pois pantavaa. Ei ole näissä asioisaa mitään vaihtoehtoja.

* Samoin kielillä puhuminen on AINA merkki PH: kasteen saamisesta, ja yleensä se jä lahjaksi, niin kuin minullekkin, kaikki nämä vuodet se on säilynyt, minun elämäni monista eri vaihesta huolimatta. "Jumala on uskollinen, eikä kutsumustaan ja armolahjojaan kadu"! "Jos me olemme uskottomia, (niin kuin usein ollaan) pysyy kuitenkin Hän uskollisena, eikä saata itseään kieltää".

* Ei pitäisi pyrkiä opettamaan, "kun ei tiedä, niin kuin tietää tulee".

• Karjalan poika

On niitä kokemuksia muillakin ja ne kyllä tyrmäävät sinut ja kokemasi ovathan ne poikkeavia siitä mitä Raamattu kertoo.
        Minulla olisi kerrottavana aivan toista mutta ei nyt.
        Mohikaani ei tunne raamattua eikä todistus itsestä tuo uskottavuutta onhan mohikaani osoittautunut ilottomaksi ärjyksi joka ei kestä arvosteluja.
        Ensin annetaan Pyhän Hengen lahja milloin ja missä sen hyväksi näkee ja se tapahtuu evankeliumin sanan saarnasta.
        Myöhemmin voi ilmetä kielillä puhumista mikäli sitä anoo ja se on Pyhältä Hengeltä hyväksi nähty.
        En minä iloitse siitä mitä olen saanut vaan iloitsen ja riemuitsen siitä kun Herra on ollut konkreettisesti kanssani vaikuttamassa todellisia tekoja puolestani joita en olisi voinut tehdä, silloin kun lahkokarismaattiset koko joukkueensa voimalla koettivat viedä uskoni.
        Tästä iloitsen ja muistan Herran teot niin ennen kuin nykyäänkin ja kas kumma kun Lutter tiesi kuinka ylistää Herraa vaan ei lutterilaiset sitä tiedä eivätkä haluakaan? Pitävät suurta iloa ja ylistyksen ääntä perkeleestä lähtöisin olevana lahkolaisuutena.
        Iloitsen syntien anteeksi saamisesta onhan se ihmettelemisen aihe kun Herra armahtaa ja antaa anteeksi tällaiselle huonolle Kristitylle.
        Voi teitä jotka nyt nauratte...sanoi Jeesus.
        Pelastuneen ilo vaihtuu ristiin ja moninaisiin kiusauksiin mutta kuka silloin voi iloita ja riemuita Herrassa?
        Minä voin.

• jaikal.se
        Karjalan poika kirjoitti:

On niitä kokemuksia muillakin ja ne kyllä tyrmäävät sinut ja kokemasi ovathan ne poikkeavia siitä mitä Raamattu kertoo.
        Mohikaani ei tunne raamattua eikä todistus itsestä tuo uskottavuutta onhan mohikaani osoittautunut ilottomaksi ärjyksi joka ei kestä arvosteluja.
        Ensin annetaan Pyhän Hengen lahja milloin ja missä sen hyväksi näkee ja se tapahtuu evankeliumin sanan saarnasta.
        Myöhemmin voi ilmetä kielillä puhumista mikäli sitä anoo ja se on Pyhältä Hengeltä hyväksi nähty.
        En minä iloitse siitä mitä olen saanut vaan iloitsen ja riemuitsen siitä kun Herra on ollut konkreettisesti kanssani vaikuttamassa todellisia tekoja puolestani joita en olisi voinut tehdä, silloin kun lahkokarismaattiset koko joukkueensa voimalla koettivat viedä uskoni.
        Tästä iloitsen ja muistan Herran teot niin ennen kuin nykyäänkin ja kas kumma kun Lutter tiesi kuinka ylistää Herraa vaan ei lutterilaiset sitä tiedä eivätkä haluakaan? Pitävät suurta iloa ja ylistyksen ääntä perkeleestä lähtöisin olevana lahkolaisuutena.
        Iloitsen syntien anteeksi saamisesta onhan se ihmettelemisen aihe kun Herra armahtaa ja antaa anteeksi tällaiselle huonolle Kristitylle.
        Pelastuneen ilo vaihtuu ristiin ja moninaisiin kiusauksiin mutta kuka silloin voi iloita ja riemuita Herrassa?
        Minä voin.

Kuulkaahan poijat! Kokemuksemme eivät ole auktoriteetti näissäkään asioissa. Jumalan Sanan ilmoitus on auktoriteetti.
        Pyhä Henki saadaan ja otetaan vastaan niin kuin Raamatussa on kerrottu. Meidän kokemuksemme tai kokematta jäämisemme eivät tee tyhjäksi eivätkä muuta Raamatun ilmoitusta.

Sinä et opeta aivan Raamatun mukaisesti. Pyhän Hengen voi saada välittömästi uskoon tulon yhteydessä. Jopa saarnan aikana niin kuin Kornelius sai Pyhän Hengen ennen kuin oli ehtinyt kuulla Pietarin saarnaa loppuun.

• Karjalan poika
        jaikal.se kirjoitti:

Kuulkaahan poijat! Kokemuksemme eivät ole auktoriteetti näissäkään asioissa. Jumalan Sanan ilmoitus on auktoriteetti.
        Pyhä Henki saadaan ja otetaan vastaan niin kuin Raamatussa on kerrottu. Meidän kokemuksemme tai kokematta jäämisemme eivät tee tyhjäksi eivätkä muuta Raamatun ilmoitusta.

Sinä et opeta aivan Raamatun mukaisesti. Pyhän Hengen voi saada välittömästi uskoon tulon yhteydessä. Jopa saarnan aikana niin kuin Kornelius sai Pyhän Hengen ennen kuin oli ehtinyt kuulla Pietarin saarnaa loppuun.

Eivät ne ole auktoriteetteja mutta jos kerram kokemukset ovat yhtä sanan kanssa niin oma todistus on oikea.
        Jassoo että sinä sanot saadaan ja otetaan vastaan mutta et kerro miten, mutta uskollasi oletan että otat vastaan saadaksesi hengen kunhan olet ensin "ratkaissut" tai päättänyt kuuliaisuudessa hyväksyä Jeesuksen Herraksi sitten odotat suu auki että koska jysähtää?
        Kornelius oli vanhan liiton mies ja sivumennen sanoen että minä sain Pyhän Hengen aivan samoin sanoin kuin Kornelius.

Se henki joka sinussa vaikuttaa on niitä raamatun ulkopuolisia henkiä joita nykyään liikkuu ufoilla lennellen ja etsien kenet saisi niellä?
        Koeta saada se henki ulos itsestäsi vaikka puhaltamalla tai selkään läimäyttämällä.

• Karjalan poika kirjoitti:

Eivät ne ole auktoriteetteja mutta jos kerram kokemukset ovat yhtä sanan kanssa niin oma todistus on oikea.
        Jassoo että sinä sanot saadaan ja otetaan vastaan mutta et kerro miten, mutta uskollasi oletan että otat vastaan saadaksesi hengen kunhan olet ensin "ratkaissut" tai päättänyt kuuliaisuudessa hyväksyä Jeesuksen Herraksi sitten odotat suu auki että koska jysähtää?
        Kornelius oli vanhan liiton mies ja sivumennen sanoen että minä sain Pyhän Hengen aivan samoin sanoin kuin Kornelius.

Se henki joka sinussa vaikuttaa on niitä raamatun ulkopuolisia henkiä joita nykyään liikkuu ufoilla lennellen ja etsien kenet saisi niellä?
        Koeta saada se henki ulos itsestäsi vaikka puhaltamalla tai selkään läimäyttämällä.

* Puhu mitä puhut, karjalan poika, puhut sivu Raamatun opetuksen. Minun uskoon tuloni oli tasantarkkaan kopio Korneliuksen kodissa pidetyssä kokouksessa tapahtuneista uskoon tulemisista.
        * He kuulivat Pietasirn saarnan Jeesuksesta, ottivat Sanan vastaan, uudestisyntyivät, saivat Pyhän Hengen kasteen saman tien. Kasteelle menivät sitten joskus näiden tapahtumien jälkeen, ja tätä tapahtui Paavalin pitäessä kokouksiaan, aivan samalla tavalla kuin Korneliuksen ja samoin kuin minun uskoontuloni tapahtui, täysin Raamatussa kerrotulla tavalla. Miksi sinä karjalan poika änkyröit? Kerro vaan miten SINÄ tulit uskoon, et ole mitään selvää kokemusta siitä kertonut, väität vaan jotain, et ehkä tiedä itseekkään mitä tolitat ? Puhu siis ymmärettävästi, niin että "voi juostessa lukea" Ymmärrät kaiketi mitä tuo Raamatun sitaatti merkinnee ?

• Karjalan poika
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Puhu mitä puhut, karjalan poika, puhut sivu Raamatun opetuksen. Minun uskoon tuloni oli tasantarkkaan kopio Korneliuksen kodissa pidetyssä kokouksessa tapahtuneista uskoon tulemisista.
        * He kuulivat Pietasirn saarnan Jeesuksesta, ottivat Sanan vastaan, uudestisyntyivät, saivat Pyhän Hengen kasteen saman tien. Kasteelle menivät sitten joskus näiden tapahtumien jälkeen, ja tätä tapahtui Paavalin pitäessä kokouksiaan, aivan samalla tavalla kuin Korneliuksen ja samoin kuin minun uskoontuloni tapahtui, täysin Raamatussa kerrotulla tavalla. Miksi sinä karjalan poika änkyröit? Kerro vaan miten SINÄ tulit uskoon, et ole mitään selvää kokemusta siitä kertonut, väität vaan jotain, et ehkä tiedä itseekkään mitä tolitat ? Puhu siis ymmärettävästi, niin että "voi juostessa lukea" Ymmärrät kaiketi mitä tuo Raamatun sitaatti merkinnee ?

Kornelius oli vanhan liiton uskovainen.
        Ei helluntailaiset saa Pyhää Henkeä sanan kautta vaan omien valmistelujen kautta ja siihen vedetään Raamatusta "esimerkkejä" että väärän hengen saaminen näyttäisi oikealta.

En halua nyt kertoa koska se vaatisi saarnatuolia josta voisin kertoa mitä olen kokenut ja ovatko ne Raamatun mukaisia.

• Karjalan poika kirjoitti:

Minä voin.

Karjalan poika puhuu asiaa. Eihän sellaisilla voi olla Pyhää Henkeä, jotka vastoin Jumalan ilmoitusta kutsuva Jeesusta jumalaksi. Helluntailaisuus on eräs harhaoppeja levittävä uskonnollinen järjestö. Sen opin ovat todistaneet joka päivä muutamat nikit Raamatun vastaiseksi.

• Olemme veljet varmaan kaikki samaa mieltä siitä,
      että Raamattu on auktoriteetti.
      Se on Jumalan Sana.
      Sieltä etsimme totuuden kaikissa asioissa.
      Mutta nyt onkin sitten oltava tarkkaavainen,
      mistä asiasta me puhumme.
      Raamattu nimittäin puhuu eri asioista, kun se puhuu
      Pyhän Hengen kasteesta, täyteydestä, armolahjoista, hedelmistä
      tai Hengestä syntymisestä tai Hengessä vaeltamisesta
      tai muista moninaisista Hengen vaikutuksista.

• * Kalamos, kiitos hyvistä kirjoituksistasi.
        * Itse ymmärrän Raamatusta, että Henki on aina sma, Jumalan Henki =Pyhä Henki, Jumalan kolmas persoona.
        * Nyt kun ihminen tulee aidosti, uudestisyntyy, ja saa siinä PH:n sinetin sydämeensä, eli pelastusvarmuuden, ja tämä sinetti on meissä Jeesusken ilmestymisen päivään saakka.

* Sitten on Raamatun mukaan Pyhän Hengen kaste, se lahjan saaminen, joka ensikerran annettiin 120:lle uskovalle, mihet ja naiset, yläsalissa jossainpäin Jerusalemia, ja kaikki täytettiin Pyhällä Hengellä, kaikki saivat kielet, kaikki puhuivat kielillä, sen mukaan mitä Henki heille pehutavaksi antoi.
        * Sama tapahtuu edelleen, se on se VOIMAN voitelu, jonka Jeesus lupasi astuessaan taivaaseen. Ja tämä sama PH: kaste vaan mainitaan monilla eri nimillä, kuten, Hengen täyteys, Henki kaste, PH:llä täyttyminen, mutta kyse on aiana PH: kasteesta, ja vain tämän PH:n kasteen saanut voi saada muita armolahjoja, ja ensimmäinen niistä on aina, ei suurin, mutta tärkein, kielillä puhuminen, aina se ei jää lahajaksi, yleensä kyllä, mutta AINA puhutaan kielillä PH: kasteen saamisen yhteydessä, se on ulkoinen merkki PH:n saamisesta, sitä ei voi matkia, kaikkia muita tunnekokemuksia vidaan jäljitellä, kielillä puhumista ei ! Ja Henki on aina sama!

• Mohikaani_27 kirjoitti:

* Kalamos, kiitos hyvistä kirjoituksistasi.
        * Itse ymmärrän Raamatusta, että Henki on aina sma, Jumalan Henki =Pyhä Henki, Jumalan kolmas persoona.
        * Nyt kun ihminen tulee aidosti, uudestisyntyy, ja saa siinä PH:n sinetin sydämeensä, eli pelastusvarmuuden, ja tämä sinetti on meissä Jeesusken ilmestymisen päivään saakka.

* Sitten on Raamatun mukaan Pyhän Hengen kaste, se lahjan saaminen, joka ensikerran annettiin 120:lle uskovalle, mihet ja naiset, yläsalissa jossainpäin Jerusalemia, ja kaikki täytettiin Pyhällä Hengellä, kaikki saivat kielet, kaikki puhuivat kielillä, sen mukaan mitä Henki heille pehutavaksi antoi.
        * Sama tapahtuu edelleen, se on se VOIMAN voitelu, jonka Jeesus lupasi astuessaan taivaaseen. Ja tämä sama PH: kaste vaan mainitaan monilla eri nimillä, kuten, Hengen täyteys, Henki kaste, PH:llä täyttyminen, mutta kyse on aiana PH: kasteesta, ja vain tämän PH:n kasteen saanut voi saada muita armolahjoja, ja ensimmäinen niistä on aina, ei suurin, mutta tärkein, kielillä puhuminen, aina se ei jää lahajaksi, yleensä kyllä, mutta AINA puhutaan kielillä PH: kasteen saamisen yhteydessä, se on ulkoinen merkki PH:n saamisesta, sitä ei voi matkia, kaikkia muita tunnekokemuksia vidaan jäljitellä, kielillä puhumista ei ! Ja Henki on aina sama!

Kyllä kysymys on todellakin yhdestä ja samasta Hengestä.

* Pyhä Henki
        * Kirkkauden Henki
        * Jumalan Henki
        * Kristuksen Henki
        * Totuuden Henki
        * Armon Henki
        * Pyhyyden Henki
        * Lapseuden Henki
        * Elämän Henki
        * Voiman Rakkauden ja Raittiuden Henki

Kaikki alkaa todellakin siitä, kun me synnymme uudesti ylhäältä Hengestä.
        Silloin me saamme Pyhän Hengen.
        Opetuslasten kohdalla tämä tapahtui,
        kun Jeesus puhalsi heidän päälleen.
        Mutta heidät puettiin Pyhän Hengen voimalla vasta helluntaipäivänä.

Eli kun me synteihimme kuolleet tulemme jälleen eläviksi,
        niin me alamme hengittää.
        Mutta sitten tuo samainen tuuli tai henkäys saa aikaan sen,
        että se alkaa kuljettaa meitä.
        "Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
        Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa,
        vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: 'Abba! Isä!'"
        Niin kauan kuin emme hengitä ja liiku, me olemme vielä kuolleita.
        Mutta Pyhä Henki tekee meidät eläviksi.
        Jumala puhaltaa meihin Elämän Hengen, ja meistä tulee eläviä.

Mutta sitten Jumala varustaa meidät tehtäviin.
        Ja tätä varten meidät puetaan Voimalla Korkeudesta.
        Merkki siitä, että tämä on tapahtunut, on tämä:
        "Kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman,
        ja te tulette olemaan Minun todistajani".

Tässä oli kaksi kertaluonteista Pyhän Hengen vaikuttamaa asiaa.
        Mutta sitten on asioita, joiden tulee tapahtua jatkuvasti.
        Meidän tulee jatkuvasti täyttyä Pyhällä Hengellä.
        Tarvitsemme aina uuden haasteen edellä Voitelun tehtävään.
        Ja meitä varustetaan näihin tehtäviin armolahjoilla.
        Me kasvamme jatkuvasti tuottaen hiljalleen Hengen Hedelmiä.

Mutta arvelen, että tässä ketjussa ratkaisevan tärkeää olisi ymmärtää
        näiden kahden ensinmainitun asian keskinäinen ero.
        Jokaisella Jumalan lapsella on
        Pyhän Hengen sinetti / pantti / vakuus taivaallisesta perinnöstä.
        Mutta me tätä aikaa varten, jossa nyt elämme,
        me tarvitsemme Voiman, jotta voisimme palvella niissä tehtävissä,
        jotka meille on uskottu.

• KTS (Ei kirj.)

Mikäs "lahja" se sellainen on joka pitääkin ansaita?

• jaikal.se

>>>Mikäs "lahja" se sellainen on joka pitääkin ansaita?

• KTS (Ei kirj.)
        jaikal.se kirjoitti:

>>>Mikäs "lahja" se sellainen on joka pitääkin ansaita?

Aloittajan mallissa oli kyllä kyse ihan "ansaitsemisesta". Pitää pinnistellä ja ponnistella pää vinossa olla parempi kuin muut niin sitten kenties aniomus hyväksytään tai sitten ei.

• Karjalan poika
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

Aloittajan mallissa oli kyllä kyse ihan "ansaitsemisesta". Pitää pinnistellä ja ponnistella pää vinossa olla parempi kuin muut niin sitten kenties aniomus hyväksytään tai sitten ei.

KTS En löytänyt mitään sellaista mitä väität aloittajan sanoneen.
        Meikäläiset kauhistelevat ansioillaan ja omilla kyvyillään kerskuvia helluntailaisia koska heidän parissaan omat puuhat, oppien ja ihmisten arvostelu suoritetaan "hengen" kautta joka ei ole Jumalasta.

• Karjalan poika

jaikal se on tehnyt Jumalan joulupukiksi joka tuo lahjoja ihmisille ja tässä erään harhauskoisen tunnustus uskosta joka ei ole muu kuin pilkka ja häpeä jaikalille.Kyllä ihmiset ottavat vastaan lahjan silloin kun synti käy voimalliseksi ja kadotus on silmien edessä avoinna kuin hirviön kita.Silloin heillä ei ole muuta mahdollisuutta kuin juosta Isän tykö joka ottaa vastaan synnissä itseänsä rääkänneen sielun.

Jaikal on juuri se joka pitäisi sulkea kaappiin takaisin? HMMMM! Herää epäilyksiä?

• * Suosittelen karjalan poika, ettet enää opeta, ei natsaa Raamatun kanssa sinun henkesi ensinnäkään, haiskahtaa eenokin hengeltä, ei suinkaan Pyhältä Hengeltä! Ei Jumala toimi sinun ehdoillasi, kyllä sinun on vaan luettava asiat uudestaan, ja uudestaan, ja rukoiltava, oletkohan muuten lainkaan uudestisyntynyt?

• Karjalan poika
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Suosittelen karjalan poika, ettet enää opeta, ei natsaa Raamatun kanssa sinun henkesi ensinnäkään, haiskahtaa eenokin hengeltä, ei suinkaan Pyhältä Hengeltä! Ei Jumala toimi sinun ehdoillasi, kyllä sinun on vaan luettava asiat uudestaan, ja uudestaan, ja rukoiltava, oletkohan muuten lainkaan uudestisyntynyt?

Onko eenokki sitten Karjalan poikia oli tai ei niin Mohikaani ei ole uudestisyntynyt ylhäältä vaan alimmista paikoista mikä olla voikaan.
        Jos kerran eenokki tyrmää mohikaanin yhdellä iskulla niin se todistaa Mohikaanin olevan täytetty väärällä hengellä josta olet kertonut tällä palstalla ja johon kukaan ei usko, paitsi mohikaani itse.
        Sitten kirjoitit näin:
        Nyt kun ihminen tulee aidosti, uudestisyntyy, ja saa siinä PH:n sinetin sydämeensä, eli pelastusvarmuuden, ja tämä sinetti on meissä Jeesusken ilmestymisen päivään saakka.

Pelastusvarmuus katoaa silloin kun synti on voittanut ja sinetti on täten murrettu.
        Mohikaanilla on se vanha lahko oppi joka sanoo ettei uudestisyntynyt voi menettää uskoansa.eli langeta.
        Mohikaani on langennut kääntyessään lahkoon joka ei ole Jumalasta joten se usko joka Mohikaanissa on ja se vaikuttava henki ei ole mikään muu kuin riettaan henki.
        Mohikaani ei ymmärrä uskon asioita vaan toistaa samaa levyä ja syystä on epäilyni että änkyrä saattaa olla käynyt baarikaapilla ottamassa hieman näkäräisiä.?

• Kysynpäs tässä samalla, toimiiko Jumala yleensä uskonnollisten järjestöjen ehdoilla?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      290
      11382
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      133
      7030
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      101
      5783
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      41
      5151
    5. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      52
      4301
    6. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      4009
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3544
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3531
    9. Nyt peukut pystyyn

Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      22
      3055
    10. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      79
      3040
    Aihe