Olen aina ollut kova heittämään vitsiä ja tässä hiljattain tulin vitsailleeksi liittyen kielillä puhumiseen. Olen ollut uskossa vasta vähän aikaa ja huomaan olevani tosi kypsymätön monessa asiassa. En aina tajua tietyllä hetkellä mitä suustani päästän ja ahdistuin heti sen hetken jälkeen kun tajusin huumorilla heittämäni jutun ylittäneen tietyn hyvän maun rajan. Saanko tuota anteeksi Jumalalta? :(
Tämä pieni erehdys vakavoitti minut perinpohjaisesti. Olen hetkittäin langennut myös juomaan alkoholia. Nyt tajuan vasta milta tuntuu menettää sydämen rauha ja haluan tehdä täydellisen parannuksen! Elämä on pelkkää mielettömyyttä jos menettää pelastusvarmuuden.
Syyllistyinkö Pyhän Hengen pilkkaan?
18
100
Vastaukset
- Jope.48
Tuttua minunkin elämässä. Mutta mitä sanoo Raamattu? Room.11:6. Mutta jos valinta on armosta, niin se enää teoista, sillä silloin armo ei enää olisikaan armo. Minäkin taiselin lalihengelisyyden siteissä 30 vuotta. Tässä Raamatun paikka. Gal.5:1. Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujia, älkääkkö antako uudestaan sitoa itseämme orjuuden ikeeseen. Tällä hetkellä Suomi on täynä näitä "piraattiseurakuntia", jolla on ainoastaan tavotteena rahastus ja minä rahastuksen, " armolahjat"
Ei tuo pahaakaan ole.
Pyhä Henki on huumorintajuinen, riippuen tietenkin siitä kuka sitä kantaa.
Tiedätkö muuten miksi astmaatikot uskovat käy laivaristeilyllä?
- noh, Henki kulkee vetten päällä
Jumala, Jeesus ja Pyhä Henki juttelivat keskenään siitä missä käyvät kesällä ja miksi:
Jumala aikoi käydä Suviseuroilla, koska siellä pidetään Isää ylimpänä.
Jeesus aikoi viihtyä kesän luterilaisten parissa, koska he korottavat Jeesusta.
Pyhä Henki aikoi vierailla Keuruun Juhannuskonferenssissa, jota sekä Jumala, että Jeesus syvästi ihmettelivät.
Pyhä Henki sanoi että, "pitää vierailla paikassa, jossa ei ole koskaan vielä käyty".Koska sinä olet synnin tunnossa ja tahdot tehdä parannuksen, Jumala vetää sinua Jeesuksen luokse parannukseen ja saamaan synnit anteeksi.
Synnin tunto on Jumalan Hengen vaikutusta ihmisessä.
Sen kautta Jumalan Henki vetää ihmisiä Jeesuksen luokse.
Se ihminen, joka sitten tulee Jeesuksen luokse, hänet Isä antaa Jeesukselle Kristukselle. Jeesus ottaa vastaan jokaisen ihmisen jonka Isä antaa Hänelle ja joka tulee Hänen luokseen. Jeesus antaa synnit anteeksi.
Huomaa että kukaan ei voi tulla Jeesuksen luokse ellei Isä Jumala vedä Häntä. Pyhä Henki ei tee turhaa työtä. Hän ei herätä ketään synnin tuntoon ja vedä Jeesuksen luokse ellei syntisellä ole mahdollisuutta saada syntejään anteeksi. Pyhä Henki ei vedä sellaista ihmistä Jeesuksen luokse jota Jeesus ei armahtaisi ja pelastaisi. Ihminen tulee Jeesuksen luokse Jumalan Hengen vaikutuksesta. Sen tähden Jeesuksen luokse tuleva saa synnit anteeksi.
http://www.jaikal.se/48683132
123"Sen tähden Jeesuksen luokse tuleva saa synnit anteeksi.
http://www.jaikal.se/48683132"
Tuohan oli sinun sivustosi!Pe.ku kirjoitti:
"Sen tähden Jeesuksen luokse tuleva saa synnit anteeksi.
http://www.jaikal.se/48683132"
Tuohan oli sinun sivustosi!Niin on. Minä olen kirjoittanut anteeksiantamuksesta laajemmin sivustollani.
jaikal kirjoitti:
Niin on. Minä olen kirjoittanut anteeksiantamuksesta laajemmin sivustollani.
Mutta kun sanoit että Jeesuksen luokse ja se onkin sinun sivustosi.
Pe.ku kirjoitti:
Mutta kun sanoit että Jeesuksen luokse ja se onkin sinun sivustosi.
Sinä voit mennä Jeesuksen luokse jonkin muunkin sivuston kautta jos minun sivusto ei siihen kelpaa.
Jos mikään sivusto ei sinulle kelpaa, sinä voit tulla Jeesuksen luokse ilman sivustojakin. Voit tulla Jeesuksen luokse siinä paikassa missä nyt olet. Jeesuksen luokse tullaan sydämen päätöksellä tulla Jeesuksen luokse.
Sitten vaan pyydät Jeesukselta syntisi anteeksi ja pyydät Häntä tulemaan elämääsi Herraksesi ja Vapahtajasi ja...... TAIVAAN HELMIPORTTI KAJAHTAA AUKI HET PAIKALA.
- Taas Teu-Tori
1.Johanneksen kirje:
3:9 Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä,
sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän
saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
Efesolaiskirjeessä sanotaan
4:29 Mikään rietas puhe älköön suustanne lähtekö
vaan ainoastaan sellainen, mikä on rakentavaista
ja tarpeellista ja on mieluista niille, jotka kuulevat.
5:3 Mutta haureutta ja minkäänlaista saastaisuutta
tai ahneutta älköön edes mainittako teidän
keskuudessanne - niinkuin pyhien sopii -
5:4 älköön myös rivoutta tai tyhmää lorua tai ilvehtimistä,
jotka ovat sopimattomia, vaan paremmin kiitosta - syyllinen
Ehkä piti päästä vahingossa tyhmä vitsi että tajusin tilani. Synnintuntoni heräsi uudella tavalla. Olen ollut penseyden tilassa ja on armoa että sain kokea voimakasta synnintuntoa. En halua nyt mitään muuta kuin riippua Jeesuksessa kun ei minussa itsessä mitään hyvää ole eikä maailmassa ole mitään tavoittelemisen arvoista. Alkoholi saa nyt jäädä kertaheitolla koska se on vaikuttanut mielentilaani. Alan nyt tavoittelemaan vain Jumalan valtakuntaa!
- syyllinen
Useilla nykyajan uskovilla on paheena menneestä elämästä esim. kiroilu. Kalskahtaahan se korvaan, mutta kiroilusta ja tyhmien lorujen viljelystä ei oikein pääse eroon kuin armon avulla. Kai Jumala ymmärtää ettei hieman hidasjärkinen rääväsuu hetkessä opi uusia temppuja. Ainakaan hengellisistä asioista en halua enää läppää heittää. Kohdallani se johtui vain ymmärtämättömyydestä. Vaikka olen kerran kokenut uudestisyntymän niin en edelleenkään ymmärrä kielillä puhumisesta mitään ja kai sellaisesta asiasta on helppo sortua heittämään vitsiä mitä ei itse ole kokenut eikä pysty aina käsittämään. Monesti minussa elää kritiikin henki ja epäilen joissain tilaisuuksissa esiintyvää kielilläpuhumista epäaidoksi. Miten sitä aihetta osaisikaan lähestyä kun minulla on vaikeuksia vapautua uskonelämässä?
- syyllinen
syyllinen kirjoitti:
Useilla nykyajan uskovilla on paheena menneestä elämästä esim. kiroilu. Kalskahtaahan se korvaan, mutta kiroilusta ja tyhmien lorujen viljelystä ei oikein pääse eroon kuin armon avulla. Kai Jumala ymmärtää ettei hieman hidasjärkinen rääväsuu hetkessä opi uusia temppuja. Ainakaan hengellisistä asioista en halua enää läppää heittää. Kohdallani se johtui vain ymmärtämättömyydestä. Vaikka olen kerran kokenut uudestisyntymän niin en edelleenkään ymmärrä kielillä puhumisesta mitään ja kai sellaisesta asiasta on helppo sortua heittämään vitsiä mitä ei itse ole kokenut eikä pysty aina käsittämään. Monesti minussa elää kritiikin henki ja epäilen joissain tilaisuuksissa esiintyvää kielilläpuhumista epäaidoksi. Miten sitä aihetta osaisikaan lähestyä kun minulla on vaikeuksia vapautua uskonelämässä?
Sinänsä on lohdullista huomata ettei Jumalan valtakunnan työlle omistautuneet evankelistatkaan ole täydellisiä. Viimeksi törmäsin marketissa asioidessani Jeesus-liiviseen motoristievankelistaan joka haasteli ilmeisesti jonkun kaverinsa kanssa tuttavallisesti ja kyllä niitä ärräpäitä lenteli äijämäiseen tyyliin. Ehkä jotkut osaavat elää tyynesti virheidensä kanssa mutta itselle tuntui olevan liikaa jo yksikin suusta päässyt vitsi kun en halua vahingossakaan pilkata minut kerran suuresta ahdingosta herättänyttä Jumalan Henkeä. Siitä pitää vain muistuttaa itseä uudelleen että kiitosmieli palaisi uudelleen.
- ei nimmaria
syyllinen kirjoitti:
Ei ole helppo sortua heittämään vitsiä sellaisesta, mistä Raamattu puhuu ja kertoo. Älä kuitenkaan pelkää, et ole sortunut Pyhän Hengen pilkkaan. Jos olisit sortunut, et pelkäisi, eikä Pyhä Henki varoittelisia ja puhuttelisi sinua enää.
Muistan, kun lapsiuskovaisena olin suorastaan pelkuri puhuakseni Pyhästä Hengestä. En olisi mitenkään uskaltanut arvostella Pyhän Hengen vaikuttamia armolahjoja silloinkaan, kun niitä ei vielä itselläni ollut. En, koska olin lukenut Raamatusta niitä olevan ja niiden kuuluvan Jumalan kansalle.
Kielilläpuhumisen lahja on ja Jumala jakaa kaikkia armolahjoja päätäntävallallaan. Pyhä Henki on Jumala, joka on täällä. Jeesus on Jumala, joka on Isän vierellä. Jeesus varoittaa sanomasta mitään Pyhää Henkeä vastaan. Pyhästä Hengestä saa ja pitääkin puhua. Jumala ei tee omistaan pelkureita, vaan rohkeita. Rohkeat eivät vitsaile millään, mikä on Raamatun kertomaa, mutta keskustelevat niistä asioista ja ovat toisinaan erimielisiäkin. Pyhä Henki kasvattaa sinua Jumalan Sanalla, jos tahdot olla kuulevin korvin. Jumala tekee sinusta vapaan ja vapaa on huumorintajuinen kauniisti. >>>Ehkä piti päästä vahingossa tyhmä vitsi että tajusin tilani. Synnintuntoni heräsi uudella tavalla. Olen ollut penseyden tilassa ja on armoa että sain kokea voimakasta synnintuntoa.
Aloittaja ei varmastikaan ole syyllistynyt Pyhän Hengen pilkkaan.
Mutta Pe.ku oli vitseillään kyllä rajamailla. Minä en uskaltaisi.Ajattelin Paavalin pilkanneen vilpittömässä epäuskossa.
Hänei siis ymmärtänyt pilkkaavansa Jumalaa ja Jumalan omia pilkatessaan ja vainotessaan Jeesukseen uskovia.
1 Tim 1:12. "Minä kiitän häntä, joka minulle on voimaa antanut, Kristusta Jeesusta, meidän Herraamme, siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi ja asetti palvelukseensa
13. minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa;
14. ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa."
Se, joka pilkkaa vaikka ymmärtää ketä ja mitä pilkkaa, elää todella vaarallisesti. Hän pilkkaa tahallisesti. Jumala voi lopettaa puhumasta pilkkaajalle ja vetämästä häntä Jeesuksen luokse. Silloin, jos se tapahtuu, kukaan ei voi enää tulla armahtavan Jumalan Herran Jeesuksen Kristuksen luokse ja saada syntiään anteeksi.
Jeesuksen luokse tuleminen kun tapahtuu Jumalan vaikutuksesta.
Mitä sinä tuumaat tähän?jaikal kirjoitti:
Ajattelin Paavalin pilkanneen vilpittömässä epäuskossa.
Hänei siis ymmärtänyt pilkkaavansa Jumalaa ja Jumalan omia pilkatessaan ja vainotessaan Jeesukseen uskovia.
1 Tim 1:12. "Minä kiitän häntä, joka minulle on voimaa antanut, Kristusta Jeesusta, meidän Herraamme, siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi ja asetti palvelukseensa
13. minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa;
14. ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa."
Se, joka pilkkaa vaikka ymmärtää ketä ja mitä pilkkaa, elää todella vaarallisesti. Hän pilkkaa tahallisesti. Jumala voi lopettaa puhumasta pilkkaajalle ja vetämästä häntä Jeesuksen luokse. Silloin, jos se tapahtuu, kukaan ei voi enää tulla armahtavan Jumalan Herran Jeesuksen Kristuksen luokse ja saada syntiään anteeksi.
Jeesuksen luokse tuleminen kun tapahtuu Jumalan vaikutuksesta.
Mitä sinä tuumaat tähän?Niin, ja Paavali ei varsinaisesti pilkannut Pyhää Henkeä.
Mutta Pe.kun Keuruuvitsi oli liian lähellä rajaa.
Ihan sama sinänsä, onko se Keuruu tai Nokiamissio tai mikä tahansa,
mutta jos nyt vaikka Keuruulla
on tapahtunut yksikin Pyhän Hengen tekemä ihme,
joku on pelastunut, syntynyt uudesti ylhäältä Hengestä,
kokenut parantumisihmeen Pyhän Hengen voimasta tms.
niin silloin tuo Pe.kun kertoma vitsi antaa ymmärtää juuri niinkuin
fariseuksetkin: Se olikin saastaisen hengen tekoa.
Ja mistä nämä fariseukset tunnisti.
He etsivät jatkuvasti vikoja Jeesuksesta.
He suorastaan elivät siitä.
Niin on tälläkin palstalla joidenkin kohdalla.
Jotkut eivät täällä muuta tee kuin herjaavat Jeesusta.
Tai sitten Hänen ruumiinsa jäseniä.
Sitten Jumala kyllä lopulta tekee niinkuin teki Egyptin faaraollekin.
Et ole syyllistynyt, jos olisit et sitä kyselisi ja murehtisi. Me uskovaisetkin ollaan vielä vajavaisia ja voimme langeta syntiin, ratkaisevaa on suhtautumisemme syntiin. Sitä vastaan on taisteltava, ja jos ja kun lankeaa on pyydettävä anteeksi, kaduttava ja tehtävä parannusta eli mielenmuutosta syntiä kohtaan. Kaikessa voimme kääntyä Jumalan puoleen turvallisella mielellä. Ole siunattu :)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 29011362
- 1337030
- 1005771
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa415141- 524301
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta304009- 613544
On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323521Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru223055- 793030