OO lisää tyhjän rivin tekstiin upotetun kuvan alle. Sen voi poistaa, mutta kun tiedoston tallentaa ja sitten avaa uudelleen, siinä se taas on. Miten tähän saisi vaikutettua?
(Tällaista(kaan) ei tapahtunut Wordstarissa...)
OO lisää tyhjän rivin kuvan alle
3
147
Vastaukset
Vaikea tietää mistä moinen johtuu, mutta se nyt tässä vaiheessa on selvää, ettet halua sitä riviä.
Miten tuot sen kuvan tekstiin? Tulostuuko tyhjä rivi? Onko tiedostomuotona odf? Mikä versio OO.o:sta? Mikä käyttöympäristö? Jos katselet asiakirjaa niin, että tulostumattomatkin merkit näkyvät, niin näkyykö rivinvaihtoa siinä tyhjän rivin kohdalla?
Veikkailuja: tyhjän rivin saanee esim. asettamalla tyhjän kuvaotsikon kuvalle tai muutenkin kehyksillä tai taulukoilla, joiden sisässä kuva on. Tiedä häntä, onnistuisiko kuvaa määritellä omaksi kappaleeksikin.
Pikatestaus omalla OO.o Dev 3.4 versiolla Vista-ympäristössä ei tuottanut tyhjää riviä automaatisesti eikä edes rivityssäädöillä (ne vaikuttavat enemmän kuvan oikealla puolella olevaan tekstiin, sen kiertoon, jos kuva on vasemmalle tasattu).
Niin että Writerilla pystyy kuvittamaan tekstiään myös ilman sitä tyhjää riviä.- Hiski & kissi
OO.o 2.0.2 pyörii XP:n alla. Kuva otetaan kiintolevyllä olevasta htm:stä Kopioi kuva-komennolla ja liitetään normaaliin odt-muotoiseen tekstiin Liitä-komennolla.
Käytännössä taitaa olla paras jatkaa kokeiluja, eiköhän se oikea komentokin jossain kohtaa löydy. Vielä ei olla varsinaisessa taittovaiheessa. Olisihan tuo pitänyt arvata: helpointa on säätää kuvan kokoa niin että korkeus on tasan jaollinen rivinvälillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 322073
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle471986Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3091799- 961326
- 301322
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan71278Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko141196Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101127Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii661016- 381009