Ateistit on hirveen uskovaisia

oivalsin just nyt

Ateisteilla on ihan selvästi paljon vahvempi usko Jumalaan, kuin tavallisella kirkkopulliaisella. Tavallinen kirkkopulliainen ei eväänsä liikauta, kun on Jumalasta kyse. Ateistit taas näköjän käyttää hirveästi aikaa Jumalan pohtimiseen.

12

62

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EL.a . K:IM

oivalsin just nyt

Joo.

Niistä useimmat tajuaa kenelle ne on kastettu.

• trskele

Sinulla on virheellinen väite tuossa. Jos ateistit pohtivat paljon Jumalasta, ei se tarkoita että he uskoisivat siihen.

• kysyn vaan

Eli ateistit sinun mielestäsi pohdiskelevat olemattomia!!

• trskele
        kysyn vaan kirjoitti:

Eli ateistit sinun mielestäsi pohdiskelevat olemattomia!!

He pohdiskelevat onko se olemassa vai ei ja jos heille tulee jokin väite jonka sanotaan olevan Jumalan olemassaolon puolesta he pohtivat että mikä on vastoin sitä väitettä ja pitääkö se väite paikkansa.

• just näin

ja ne uskovaiset jotka miettivät uskonnottomuutta ovat ateisteja

• just näin

ja ne uskovaiset jotka miettivät uskonnottomuutta ovat ateisteja

• yön ateistien synnit

ateisilla ja agnostikolla on yksi merkittävä yhteinen ominaisuus. he eivät usko Jumalaan. ateistia voi verrata sokeaan.

• uskovaiset näkevät taas näkyjä ja sairastavat psykoosia. Olen mielummin vaikka sokea kuin että haluaisin pakottaa itseäni näkemään näkyjä ja valehtelemaan itselleni täysin turhaan.

Tosin vaikka joku Jumala olisi olemassa, niin en sellaista näkisi sittenkään koska en tahtoisi sellaista näkeväni (en voi sietää silmissäni uskovaisiakaan). Uskovainen ei näe taas tosiasioita, mitä me ateistit taas haluamme ja kykenemme näkemään ja aistimaan muilla aisteillamme. Ihmettelen vain sitä, että kaikilla ihmisillä on kuitenkin samat kyvyt aistia!

• atte1982 sanoi :
      Tosin vaikka joku Jumala olisi olemassa, niin en sellaista näkisi sittenkään koska en tahtoisi sellaista näkeväni (en voi sietää silmissäni uskovaisiakaan).
      _______
      Sinä et siis haluaisi nähdä Jumalaa vaikkka sellainen olisi olemassakin.
      Tuohan tarkoittaisi sitä ettet tahtoisi nähdä tosiasiaa.Ovatkohan kaikki ateistit
      kaltaisiasi tuossa suhteessa??

• dryufufgujh

lähtökohtaisesti se mitä ei voi mitenkään havaita tai mitata, ei ole olemassa. kukaan ei ole nähnyt jumalaan ei mikään viittaa siihen että yskikään uskonto olisi muuta kuin ihmisen kirjoitusta. näimpä lähtö oletuksena loogisin on ettei jumalaa ole.

mikä motiivi jumalalla olisi pysyä piilossa ja olla "läsnä" vain ihmisen uskon kautta mielikuvituksessa? todellinen välittävä jumala olisi läsnä kanssamme siksikin että näin ei olisi vääriä uskontoja satamäärin vaan jumala olisi totta ja läsnä.

monet kaipaavat jumaluutta ja lohtua. siksikin olisi jumalalta väärin tehty että on piilossa. piiloittelu on selvin todiste siitä ettei jumalaa ole. ei ainakaan sellaista joka välittäisi meistä. jumala on kuin etäinen isä joka ei halua olla lastensa kanssa.

itseään voi pissata silmään millaisilla tahansa uskomuksilla. tyypillistä näissä on ihmisen omat tarpeet ja halut sekä toiveet. jumala on olemassa koska uskova toivoo että se on.

• ao

Miten on mahdolista että tämä tieiokone toimii tyhjästä ei ole lankaa mistä tämä
      viestit tulee ja menee ei voi nähdä mitään ja kuitenkin on olemassa se jokin .

Samoin Jumalakin
      . Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,
      19. sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.
      20. Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,
      21. koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
      22

• The Atheismus

Itse on pohdi jumalan olemassaoloa, koska vaite on irrelevantti. Minua kiinostaa ateistina se, etteivat uskovaiset (uskontokunnasta riippumatta) nae, kuinka paljon yhteiskunnallisia ongelmia uskonnot aiheuttavat ja ovat aiheuttaneet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      208
      1360
    2. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1256
    3. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      9
      898
    4. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      85
      842
    5. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      2
      830
    6. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      57
      776
    7. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      31
      768
    8. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      14
      762
    9. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      43
      713
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      37
      708
    Aihe