Olen naimisissa Egyptiläisen miehen kanssa.Yhdessä olemme olleet 6v ja naimisissa 4v. Asuneet Suomessa sen koko ajan aina silloin tällöin käyneet mieheni perheen ja sukulaisten luona.Meillä on kolme pientä lasta ja tällä hetkellä olen äitiyslomalla.Mieheni on alkanut viime aikoina puhumaan siitä kuinka hän kaipaa kotimaatansa ja haluaisi lasten kasvavan siellä ja oppivan enemmän kulttuurista.Siis haluaisi, että muuttaisimme sinne pysyvästi...hieman pelottaa ajatus.Onko kenelläkään vastaavanlaista kokemusta?
Uusi elämä
164
3271
Vastaukset
- lcjdsafdsf
hmm, meillä miehellä vähän samanlaiset jutut.. Meillä kans kolme pientä lasta ja mies haluaisi muuttaa kotimaahansa takas meidän kanssa.. mitäköhän tästäkin tulee...
- Joo sinne vaan
tehän olette alottajan kanssa jo elämänne pilanneet muutenkin. Siellä pääsette perheessä sille oikealle paikalle mihin kuuluttekin eli heti koiran jälkeen seuraavaksi. Wuh wuh, se oli koira ja sanoi, siivoa mun pask t lattialta. Siinä sitä arvostusta mitä sieltä saa. Harmi vaan kun tämä ei ollut keksitty juttu vaan todellisesta elämästä.
- Visu Viivi
Älkää vaan olko niin tyhmiä että muutatte miehenne kotimaahan . Ajatelkaa vähän lapsianne ja asukaa vapaassa Suomessa . Eikös siellä Egyptissä tehdä lapsille se leikkaus alapäähän ? Jo senkin takia en veisi lapsia sinne . En ole varma leikataanko Egyptissä pojat vai tytöt . Tiedän vain että Tunisiassa ja Turkissa ympärileikataan pojat . Olen käynyt niissä maissa ja kuulin sen .
- koiran omistaja
Joo sinne vaan kirjoitti:
tehän olette alottajan kanssa jo elämänne pilanneet muutenkin. Siellä pääsette perheessä sille oikealle paikalle mihin kuuluttekin eli heti koiran jälkeen seuraavaksi. Wuh wuh, se oli koira ja sanoi, siivoa mun pask t lattialta. Siinä sitä arvostusta mitä sieltä saa. Harmi vaan kun tämä ei ollut keksitty juttu vaan todellisesta elämästä.
omistatko koiran? Jos se paskantaa lattialle, siivoatko sinä? Jos sinä paskannat lattialle, siivoaako koira vai sinä itse? wuh wuh vaan sinulle :)
- ::::::::::::::::::::
Visu Viivi kirjoitti:
Älkää vaan olko niin tyhmiä että muutatte miehenne kotimaahan . Ajatelkaa vähän lapsianne ja asukaa vapaassa Suomessa . Eikös siellä Egyptissä tehdä lapsille se leikkaus alapäähän ? Jo senkin takia en veisi lapsia sinne . En ole varma leikataanko Egyptissä pojat vai tytöt . Tiedän vain että Tunisiassa ja Turkissa ympärileikataan pojat . Olen käynyt niissä maissa ja kuulin sen .
Tyttöjä ei tiettävästi enää leikata kuin afrikan maissa. Ihmisoikeus järjestöt toimineet muualla senverran tehokkaasti ja saaneet aikaan lakimuutoksia.
- Suunnitelma
Tee nyt vielä lisää lapsia, niin sulla ei ole mitään mahdollisuutta edes erota, kun ei ole omia tuloja ja lapsia roikkuu monta joka kädessä.
- a.p mä
Hei "suunnitelma" olen kätilö/terveydenhoitaja ja vakituinen työpaikka on sekä monen vuoden työkokemusta myös ulkomailla olen asunut...
- öööööö
Pyydä miestäsi kertomaan: 1) Mitä ERITYISESTI hän pitää tärkeänä lasten oppivan egyptiläisestä kulttuurista: esim. arvot, tavat, konkreettinen käyttäyminen jne ja 2) Miten hän ajattelee tämän sitten vaikuttavan lasten elämään positiivisesti. 3) Mitä asioita kulttuurissaan hän ei pidä niin tärkeänä tai suorastaan haitallisena lasten omaksua siellä Egyptissä.
4) Mitä sinun toivoo "oppivan" ja mitä tapoja sinun tulisi noudattaa, mitä arvoja omaksua. 5) Jos ja kun sinun arvosi ja tavoitteesi ja käyttäymisesi olisi - siis se mitä sinä itse haluat noudattaa - olisi ristiriidassa miehen toiveitten kanssa, niin miten ratkaisisitte ongelman. 6) Sama kysymys kuin edellinen ja nyt koskien lapsia.
Mieti myös miten eläisitte? Miten ylläpitäisit lasten suomenkielen hyvää taitoa? Missä oppisit arabiaa? Miten saatte Suomeen lomarahat kasaan?
Mä en muuttaisi mieheni kotimaahan, koska en halua lapsilleni sikäläistä koulutusta, koska miehelläni ei olisi siellä varaa kouluttaa lapsiaan perusastetta pidemmälle. Enkä haluaisi niin tiiviitä suhteita sukuun, kuin siellä pidetään. Enkä halaisi asua pikkupaikkakunnalla. Joten en suostunut. Olin itsekäs, mutta mielestäni vastuu oli mieheni, hän itse valitsi maastamuuton ja suomalaisen elämän.- Alkää alistuko
"Olin itsekäs, mutta mielestäni vastuu oli mieheni, hän itse valitsi maastamuuton ja suomalaisen elämän."
Tuo on totta ja tervettä. Vastuu on maastamuuttajan. Hän valitsi suomalaisen elämän. Jos sinä lähdet, niin sinä valitset maastamuuton ja arabi elämän. - Kyllä vain
"...mutta mielestäni vastuu oli mieheni, hän itse valitsi maastamuuton ja suomalaisen elämän"
Juuri näin. Tässä on vastaus ketjun aloittajalle.
- epäluuloinen
Ajattele lapsiasi! Suomessa on maailman parhaat koulut ja terveydenhoito sekä sosiaalietuudet. Jos tosiaankin aiot muuttaa, kannattaa miettiä olisikohan joku kompromissi mahdollinen. mieshän voisi mennä Egyptiin, ja töihin siellä aluksi. Katsastaisi siellä miltä olot tuntuvat, ja luulen että palaa aika nopeasti takaisin Suomeen. Toinen vaihtoehto on se, että menette kesäaikaan (koulujen kesälomat) Egyptiin, ja olette siellä noin 3 kk joka vuosi sukulaisten ilona. Voi tulla teille hiukan kuuma..
Eräs mahdollisuus on se, ettei miehesi edes halua teitä sinne Egyptiin, vaan siellä on nyt oikea uskoinen nainen, ja haluaa sen kanssa aloittaa kunnon perhe-elämän. Nythän sillä miehellä on rahaa, kun on suomen sos.turva takana, ja perhe täällä. Jos ja kun eroatte, niin saa tuoda sen uudenkin morsion tänne.
Niin kieroja ovat, etten usko hetkeäkään että tosissaan olisi raijaamassa koko perhettä sinne Egyptiin.- näin onnnn
No kyllä se minustakin laitimmaisen pieni se chanssi on että mies tosissaan olisi viemässä suominaista ja hänen kanssaan tekemiä pieniä lapsia Egyptiin. Se kyllä on että mies voi itse kaivat takaisin kotimaahansa ja niihin ympyröihin. Se on selvä että tällaisella miehellä riittää myös naisia itselleen valittavaksi kotimaassaan mielin määrin. Onhan hän varakaskin sikäläisten standardien mukaan jos nyt vähänkin suomesta jotain rahaa säännöllisesti saa ja pystyy matkustelemaan ulkomailla.
Egyptissä on lähes 100milj. ihmistä ja resurssit ja elämisen edellytykset suhteutettuna tähän väkimäärään todella kehnot. Lisäksi on vielä viime aikoina ollut tätä poliittista sekasortoa joka on vain pahentanut taloustilannettakin. - Suomessako kaikki
maailman parasta???
Koulutko, ehei. Suomalainen koululaitos on lapset tasapäistävä säilytyspaikka jossa mennään heikoimpien ehdoilla. Siksi sieltä tulee poikkeuksia lukuunottamatta tasapaksua p askaa jolla ei ole oikein minkäänlaisia valmiuksia mihinkään.
Terveydenhoito, ei ei. Suomessa kuollaan kuukausien odotusjonoon kun terveyskeskukset tukkiintuvat turhien asiakkaiden (mummoporukka ym. joutilaat ja elämäänsä pitkästyneet). Lääkärien taso on mitä on eivätkä määrärahat riitä mihinkään. Taas kuollaan hyvän hoidon puutteessa.
Sosiaalietuudet, kyllä vaan. Suomessa ei kenenkään tarvitse tehdä töitä jos ei halua. Heittäytyy vain juopoksi luuseriksi ja systeemi kannattelee lopun elämää. Elo on huoletonta ja kivaa samanhenkisten kavereiden kanssa. Makean elämän ehtona on tietysti se että muistaa aina äänestää vasemmistoa vaaleissa. - Mä!
Suomessako kaikki kirjoitti:
maailman parasta???
Koulutko, ehei. Suomalainen koululaitos on lapset tasapäistävä säilytyspaikka jossa mennään heikoimpien ehdoilla. Siksi sieltä tulee poikkeuksia lukuunottamatta tasapaksua p askaa jolla ei ole oikein minkäänlaisia valmiuksia mihinkään.
Terveydenhoito, ei ei. Suomessa kuollaan kuukausien odotusjonoon kun terveyskeskukset tukkiintuvat turhien asiakkaiden (mummoporukka ym. joutilaat ja elämäänsä pitkästyneet). Lääkärien taso on mitä on eivätkä määrärahat riitä mihinkään. Taas kuollaan hyvän hoidon puutteessa.
Sosiaalietuudet, kyllä vaan. Suomessa ei kenenkään tarvitse tehdä töitä jos ei halua. Heittäytyy vain juopoksi luuseriksi ja systeemi kannattelee lopun elämää. Elo on huoletonta ja kivaa samanhenkisten kavereiden kanssa. Makean elämän ehtona on tietysti se että muistaa aina äänestää vasemmistoa vaaleissa.Tässä verrattiin nyt Suomea ja egyptiä keskenään! Mä oon ainakin onnellinen, että oon syntynyt tähän maahan kuin jonnekin arabimaahan alistetuksi ilman vapautta ja toimivaa yhteiskuntaa.
- Arabin vaimo -72
Hei Iris, on vähintäänkin ymmärrettävää, että mieheäsi alkaa koti-ikävä vaivaamaan ja että hän haluaisi lastensa kasvavan tutussa ja turvallisessa egyptiläisessä ympäristössä. Mieheni on jordanialainen, yhteiseloa takana 15 vuotta ja asumme kolmannessa maassa, joten nämä jutut ovat minulle enemmänkin kuin tuttuja. Nyt valmistelemme muuttoa Jordaniaan kolmen lapsemme kanssa.
Olen vieraillut useita kertoja mieheni kotimaassa ja asunut anoppini luona pisimmillään 6kk, joten olen voinut omin silmin nähdä ja havaita millaista elämä siellä on. Onhan se kovin erilaista kuin mihin Euroopassa olen tottunut, mutta sekä hyvässä että pahassa, ja loppujen lopuksi oma arvomaailma ratkaisee sen, kummassa maassa on itselle (ja lapsille) parempi elää.
Minä pyrin tietoisesti etsimään muutosta positiivisia puolia ja alun ahdistuksen jälkeen suhtaudun siihen jo hyvin innolla. Alle kouluikäisille lapsilleni muutto on pelkästään hyväksi; en keksi yhtäkään haittapuolta heidän osaltaan. Murrosikäisen lapseni kohdalla ikävää on se, että hän menettää nykyisen kaveripiirinsä ja tulee saamaan jordanialaisen peruskoulun päästötodistuksen, mikä ei maailmalla lienee yhtä arvostettu kuin eurooppalainen. Positiivista taas on, että lapseni oppii lukemaan ja kirjoittamaan arabiaa ja kerää muutenkin rutkasti elämänkokemusta, josta myöhemmin on varmasti hyötyä. On hienoa osata elää sujuvasti molempien vanhempiensa kulttuuripiirissä ja taitaa hyvin niiden kieltä.
Omalta osaltani olen miettinyt "projekteja", joita alan toteuttamaan, jotta voin viihtyä ja hyödyntää oleskeluni Jordaniassa, esim. opiskelemalla kieltä. Elämänmeno on siellä huomattavasti täkäläistä stressittömämpää ja rauhallisempaa, joten alan taas lukea ja tehdä käsitöitä, mitä harrastuksiani en ole vuosiin pystynyt tekemään. Opettelen sikäläisiä ruokareseptejä ja tarjoilen vieraille meikäläisiä herkkuja. Nuuhkin ja tutkin kulttuuria ja ihmisten ajatusmaailmaa löytääkseni jotain ammennettavaa suomalaiselle yleisölle, kokemusta, jota monella ei ole. Puutarhaihmisenä maltan tuskin odottaa päästä viljelemään kasveja, joista ei täällä voi uneksiakaan; aina on lämmin ja voi istuskella hedelmäpuiden ja viinirypäleköynnösten varjossa juomassa virvokkeita ilman kiireen häivääkään - se on kuin ikilomalla olisi! Ei se kamalaa ole, kun siihen oikein suhtautuu, ja sitä paitsi eihän siellä ole mikään pakko loppuelämää tai edes kovin kauan olla.
Sinulle antaisin neuvoksi, että käyt ensin miehesi kotipuolessa pitkällä lomalla. Viikko pari ei riitä, vaan yritä viettää siellä kuukausia, mikäli mahdollista. Mieti pystyisitkö elämään siellä ja keksitkö jotain "projekteja", joita voisit siellä toteuttaa viihtyäksesi. Millaista olisi lastesi elämä? Millainen olisi taloudellinen tilanteenne ja pystyisitkö kustantamaan joka vuosi matkan Suomeen?- 17+17
Saitpa asian kuulostamaan todella houkuttelevalta ja helpolta :) Teillä on varmasti ollut mielenkiintoiset vuodet yhdessä!
Kertoisitko millaista elämä muuten on jordanialaisen miehen kanssa? Ihan siis mistä olet suomalaisena joutunut luopumaan ja missä asioissa miehesi joustaa. Uskoisin että teilläkin on varmasti ollut omat vääntönne kulttuurierojen melskeessä, ja olisi kiva kuulla kuinka liiton saa kestämään noin pitkään.
Oma mieheni on Irakista ja joskus tuntuu että ei tästä tule sittenkään mitään... Kunnes taas riidat saa sovittua ja muistaa mihin asioihin miehessä on rakastunut, ja miksi haluaa tehdä kaikkensa puolin ja toisin että onnistutaan. Tosin vasta pari vuotta yhdessä oltu. - pari sanaa
Olette sitten muuttamassa ilmeisesti jonnekin etelään. Esimerkiksi Ammanissa voi nimittäin olla tosi kylmää talvella. Olen jopa lumisateessa rämpinyt siellä eikä ollut herkkua. Kirjat on myös raahattava mukanaan, koska kirjakaupoissa on suppeat valikoimat.
- 20+2
Ei muuta kuin vaaleanpunaiset lasit tiukasti päähän nidottuna maailmalle! Noista pilvistä ei olekaan suunta kuin alaspäin.
- ei voi yleistää
17+17 kirjoitti:
Saitpa asian kuulostamaan todella houkuttelevalta ja helpolta :) Teillä on varmasti ollut mielenkiintoiset vuodet yhdessä!
Kertoisitko millaista elämä muuten on jordanialaisen miehen kanssa? Ihan siis mistä olet suomalaisena joutunut luopumaan ja missä asioissa miehesi joustaa. Uskoisin että teilläkin on varmasti ollut omat vääntönne kulttuurierojen melskeessä, ja olisi kiva kuulla kuinka liiton saa kestämään noin pitkään.
Oma mieheni on Irakista ja joskus tuntuu että ei tästä tule sittenkään mitään... Kunnes taas riidat saa sovittua ja muistaa mihin asioihin miehessä on rakastunut, ja miksi haluaa tehdä kaikkensa puolin ja toisin että onnistutaan. Tosin vasta pari vuotta yhdessä oltu.Sinun miehesi on siis irakilainen ja tämän aloittajan egyptiläinen. Miten kuvittelet että eri maiden ihmiset ovat yksi yhteen samanlaisia ja kaikki suomalaiset ovat niitä esimerkillisimpiä, parhaita, järkevimpiä, fiksumpia jne. jne.
Et mitenkään voi tulla autetuksi sillä että joku ulkomaalaisen kanssa aviossa oleva nainen kertoo sinulle elämästään miehensä kanssa. Jokainen ihminen on persoona eikä voida ajatella että kaikki ovat sitä taikka tätä. Se sun avioliittosi irakilaisen kanssa on teidän kahden "kauppa" ja sillä siisti. Pärjäilkää keskenänne!
Itse olen sinkku, mutta tunnen useita ulkomaalaisen miehen kanssa aviossa olevia suomalaisinaisia. Eniten tunnen naisia, jotka ovat aviossa nigerialaisen miehen kanssa. Kaikki pariskunnat ovat olleet yhdessä yli 20 v, ja lapsia on perheissä 2 - 3. Hyvin näyttää sujuvan yhteiselo näissä perheissä. - Et tule onnistumaan
17+17 kirjoitti:
Oma mieheni on Irakista ja joskus tuntuu että ei tästä tule sittenkään mitään... Kunnes taas riidat saa sovittua ja muistaa mihin asioihin miehessä on rakastunut, ja miksi haluaa tehdä kaikkensa puolin ja toisin että onnistutaan. Tosin vasta pari vuotta yhdessä oltu.Jos jo parin vuoden yhdessäolon jälkeen tuntuu siltä ettei tästä mitään tule. Tai saattaahan tietysti tullakin jos suostut tekemään kaiken juuri miehesi tahdon mukaisesti. Suomessa et ole enää kuranttia tavaraa entisenä ählämin vaimona. Paha juttu mutta mitäs läksit tuohon peliin mukaan.
- Kalpialle naiselle
taste black and you never go back. Tähän se suomityttö lankeaa. Se on ihan sama miten sitä jälkeenpäin kohtelee.
- gfgggg
hahahh. Tuo tulee kyllä väistämättä mieleen noista pariskunnista. Suomalaisella naisella on paratiisi aina mukanaan: on aina varaa mistä valita ja kaikki ovat lirkuttelemassa. Suomalainen mies jos yrittäis samaa vaikka musliminaiselle niin kohta olisi pää seipäännokassa tien varressa tai puukko kylkiluiden välissä vähintään.
- Birgitta_B
Voi hyvät hyttyset, sinulla on aivan liian ruusuiset kuvat Jordaniassa arabin vaimona asumisesta. Siellä vierailu on ihan eri asia kuin siellä asuminen.
Siellä asuessasi miehesi suku ja paikallinen kulttuuri imaisevat miehesi täysin. Sinä olet aina ulkopuolinen, jota ei ole lapsesta asti kasvatettu siihen kulttuuriin.
Suomessa kasvaneen ihmisen ei kertakaikkiaan ole mahdollista elää siellä onnellisena, se on niin erilaista.
Ehkä muutama vuosi menee uutuuden viehätyksessä, mutta varsinkin kun lapset kasvavat ja sikäläinen kulttuuri imaisee heidätkin, kulttuurikolarit alkavat toden teolla kolista.
Puhun kokemuksesta, asuin Jordaniassa paikallisen vaimona 12 vuotta. Sukunsa oli arvostettua ja korkeastikoulutettua. Minä opin arabian kielen, keittotaidon, tavat, jne. Opettelin tavat niin pitkälle kuin pystyin, mutta kuitenkin tein kulttuurivirheitä, esim aukaisin anopilleni oven ollessani paljain jaloin. Tästäkin seurasi selkäsauna - en ollut kunnioittanut äitiään tarpeeksi.
Mieheni oli aina sukunsa puolella, minä olin aina ulkopuolinen.
Älä missään nimessä muuuta sinne. Minulla kesti ainakin 10 vuotta löytää itseni ja ihmisarvoni takaisin muutettuani Suomeen.
Mies oli narsistinen alistaja ja väkivaltainen, löi jopa lapsia jos eivät osanneet koululäksyjään kunnolla. Elimme pelossa ja vihdoin ei ollut muuta mahdollisuutta kuin paeta kotimaahani lasten kanssa. Siitä seurasi sitten riitelyä lapsista ja oikeudessa istumista 2 vuoden ajan.
Toivon että tämä vuodatukseni herättäisi sinut ja muutkin arabimaihin muuttoa suunnittelevat suomalaistytöt ruusuisista kuvitelmistaan. - suomen uunot
Kalpialle naiselle kirjoitti:
taste black and you never go back. Tähän se suomityttö lankeaa. Se on ihan sama miten sitä jälkeenpäin kohtelee.
No miks ette pidä omia naisia hyvä niin ne ei menis ulkomaalaisten mukaan.. :D Ja plus viel ne haluu kauniita lapsia niin senkin takia tumma on parempaa ku kalpea läski mahanen suomen ÄIJÄ..
- Repes!
gfgggg kirjoitti:
hahahh. Tuo tulee kyllä väistämättä mieleen noista pariskunnista. Suomalaisella naisella on paratiisi aina mukanaan: on aina varaa mistä valita ja kaikki ovat lirkuttelemassa. Suomalainen mies jos yrittäis samaa vaikka musliminaiselle niin kohta olisi pää seipäännokassa tien varressa tai puukko kylkiluiden välissä vähintään.
hehehe^^ ei se mene noin... Suomalaiset naiset ovat niin helpoja tapauksia!!!
- jurke
suomen uunot kirjoitti:
No miks ette pidä omia naisia hyvä niin ne ei menis ulkomaalaisten mukaan.. :D Ja plus viel ne haluu kauniita lapsia niin senkin takia tumma on parempaa ku kalpea läski mahanen suomen ÄIJÄ..
oliko isäs tuossa kuvauksessa?
- Arabin vaimo -72
Birgitta_B kirjoitti:
Voi hyvät hyttyset, sinulla on aivan liian ruusuiset kuvat Jordaniassa arabin vaimona asumisesta. Siellä vierailu on ihan eri asia kuin siellä asuminen.
Siellä asuessasi miehesi suku ja paikallinen kulttuuri imaisevat miehesi täysin. Sinä olet aina ulkopuolinen, jota ei ole lapsesta asti kasvatettu siihen kulttuuriin.
Suomessa kasvaneen ihmisen ei kertakaikkiaan ole mahdollista elää siellä onnellisena, se on niin erilaista.
Ehkä muutama vuosi menee uutuuden viehätyksessä, mutta varsinkin kun lapset kasvavat ja sikäläinen kulttuuri imaisee heidätkin, kulttuurikolarit alkavat toden teolla kolista.
Puhun kokemuksesta, asuin Jordaniassa paikallisen vaimona 12 vuotta. Sukunsa oli arvostettua ja korkeastikoulutettua. Minä opin arabian kielen, keittotaidon, tavat, jne. Opettelin tavat niin pitkälle kuin pystyin, mutta kuitenkin tein kulttuurivirheitä, esim aukaisin anopilleni oven ollessani paljain jaloin. Tästäkin seurasi selkäsauna - en ollut kunnioittanut äitiään tarpeeksi.
Mieheni oli aina sukunsa puolella, minä olin aina ulkopuolinen.
Älä missään nimessä muuuta sinne. Minulla kesti ainakin 10 vuotta löytää itseni ja ihmisarvoni takaisin muutettuani Suomeen.
Mies oli narsistinen alistaja ja väkivaltainen, löi jopa lapsia jos eivät osanneet koululäksyjään kunnolla. Elimme pelossa ja vihdoin ei ollut muuta mahdollisuutta kuin paeta kotimaahani lasten kanssa. Siitä seurasi sitten riitelyä lapsista ja oikeudessa istumista 2 vuoden ajan.
Toivon että tämä vuodatukseni herättäisi sinut ja muutkin arabimaihin muuttoa suunnittelevat suomalaistytöt ruusuisista kuvitelmistaan.Birgitta B,
en ole naimisissa sinun exäsi kanssa, sorry!
Mielenkiinnosta kuitenkin kysyn kauanko olitte naimisissa ja missä asuitte ennen Jordaniaan muuttoanne? Niin kovinko miehesi sitten muuttui muuton myötä? Olen pahoillani puolestasi. - sellasta elämä on:::
Arabin vaimo -72 kirjoitti:
Birgitta B,
en ole naimisissa sinun exäsi kanssa, sorry!
Mielenkiinnosta kuitenkin kysyn kauanko olitte naimisissa ja missä asuitte ennen Jordaniaan muuttoanne? Niin kovinko miehesi sitten muuttui muuton myötä? Olen pahoillani puolestasi.arabin vaimo-72..teillä suomi naisilla on aina jotku ihme selitykset puolustus mekanismina..tänne kun ja jos kirjoittaa joku oikeesti kokenu ihminen joka tietää mistä puhuu(esim:vuosien kokemuksella). kolahtaako noin kovasti arvon päälle? aina sama selitys tyyliin "ei mun mies eikä sen suku ainakaan oo tuollainen" ja vaikka olisikin niin tuskinpa sinä tai moni muukaan suomi nainen myöntäisi rehellisesti,ennen kaikkea itselleen.sen olen huomanni,että moni myöntää sitten virheet niin puolisostaan,hänen kulttuuristaan,kotimaastaan,kun on saanut nenillensä niin sanotusti.tämä on tullut hyvin selväksi tätä palstaa seuraillessa ja kirjoituksia lukiessa.minusta on hyvä,kun tänne tulee naisia kertomaan suoraan mitä elämä voi olla esim:jossain arabi maassa kullttuurineen jne..heidän kertomana jotka on vuosia asunut ja ollut näissä maissa/suhteessa.eikä jollain kuukauden parin lomalla.luoja on antanut järjen ja sen käyttö on sallittua.kun varoitetaan niin kannattais ottaa neuvosta vaari,eikä sitten itkeä pillittää,että mitä tuli käytyä,jos ei se vieras kulttuuri/maa/suhde olekaan niin auvosaa.onhan toki niitäkin jotka moittivat ulkomaalaisia vain siksi,koska ovat ulkomaalaisia ym..mutta monta kirjoitusta on sellaista josta olisi hyvä naisten ottaa oppia omaan elämäänsä.itse henkilökohtaisesti uskon,että tosi harva suomalais nainen pärjää arabi miehen kanssa tai muslimin.ihan vaan siksi uskon näin,koska niin paljon erillaiset tavat ajatus maailma. joo toki saat tietoa uusista kullttuureista jne.. mutta se on aivan eri asia kuin itse kasvaa sellaisessa. katsos,kun suomi tytöt ovat niin herkkiä,että jo miehen pieni äänen korotus pelästyttää heidät niin kovin saati sitten jos olisi jotain isompaa.suomessahan on totuttu siihen "tekniikkaan" että miehet ovat kuin naisia ja naiset miehiä eli systeemi aivan väärin päin miehet ovat tossuja suoraan sanottuna naiset tekevät ihan mitä lystää.hassua tästä kaikesta tekee sen,että suomi tytöt eivät hyväksyisi tuollaista "miehistä" käytöstä suomalaisilta miehiltä vaan heti on hirmu valitus ja rummutus miten miehet on väkivaltaisia sikoja ja paskoja. se vaan teille kanssa sisaret et se joka leikin aloittaa se leikin kestäköön :) ja olen muuten nainen joka tämän kirjoitin. ihan teille sellaisille tiedoksi jotka alatte taas käyttämään sitä noloa puolustus mekanismia,että se on joku vajaa älyinen mies joka kateuksissaan kirjoittelee. sorry kirjoitus virheistä hih...:)
- Arabin vaimo -72
sellasta elämä on::: kirjoitti:
arabin vaimo-72..teillä suomi naisilla on aina jotku ihme selitykset puolustus mekanismina..tänne kun ja jos kirjoittaa joku oikeesti kokenu ihminen joka tietää mistä puhuu(esim:vuosien kokemuksella). kolahtaako noin kovasti arvon päälle? aina sama selitys tyyliin "ei mun mies eikä sen suku ainakaan oo tuollainen" ja vaikka olisikin niin tuskinpa sinä tai moni muukaan suomi nainen myöntäisi rehellisesti,ennen kaikkea itselleen.sen olen huomanni,että moni myöntää sitten virheet niin puolisostaan,hänen kulttuuristaan,kotimaastaan,kun on saanut nenillensä niin sanotusti.tämä on tullut hyvin selväksi tätä palstaa seuraillessa ja kirjoituksia lukiessa.minusta on hyvä,kun tänne tulee naisia kertomaan suoraan mitä elämä voi olla esim:jossain arabi maassa kullttuurineen jne..heidän kertomana jotka on vuosia asunut ja ollut näissä maissa/suhteessa.eikä jollain kuukauden parin lomalla.luoja on antanut järjen ja sen käyttö on sallittua.kun varoitetaan niin kannattais ottaa neuvosta vaari,eikä sitten itkeä pillittää,että mitä tuli käytyä,jos ei se vieras kulttuuri/maa/suhde olekaan niin auvosaa.onhan toki niitäkin jotka moittivat ulkomaalaisia vain siksi,koska ovat ulkomaalaisia ym..mutta monta kirjoitusta on sellaista josta olisi hyvä naisten ottaa oppia omaan elämäänsä.itse henkilökohtaisesti uskon,että tosi harva suomalais nainen pärjää arabi miehen kanssa tai muslimin.ihan vaan siksi uskon näin,koska niin paljon erillaiset tavat ajatus maailma. joo toki saat tietoa uusista kullttuureista jne.. mutta se on aivan eri asia kuin itse kasvaa sellaisessa. katsos,kun suomi tytöt ovat niin herkkiä,että jo miehen pieni äänen korotus pelästyttää heidät niin kovin saati sitten jos olisi jotain isompaa.suomessahan on totuttu siihen "tekniikkaan" että miehet ovat kuin naisia ja naiset miehiä eli systeemi aivan väärin päin miehet ovat tossuja suoraan sanottuna naiset tekevät ihan mitä lystää.hassua tästä kaikesta tekee sen,että suomi tytöt eivät hyväksyisi tuollaista "miehistä" käytöstä suomalaisilta miehiltä vaan heti on hirmu valitus ja rummutus miten miehet on väkivaltaisia sikoja ja paskoja. se vaan teille kanssa sisaret et se joka leikin aloittaa se leikin kestäköön :) ja olen muuten nainen joka tämän kirjoitin. ihan teille sellaisille tiedoksi jotka alatte taas käyttämään sitä noloa puolustus mekanismia,että se on joku vajaa älyinen mies joka kateuksissaan kirjoittelee. sorry kirjoitus virheistä hih...:)
Ennenkuin vastaa, kannattaa lukea viesti(t), johon aikoo vastata...
Itse en tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa, kun joku tuikituntematon jossain nettipalstalla esittää viisaana tietävänsä enemmän minun aviomiehestäni, jonka kanssa olen elämäni jokaisen hetken jakanut ja hyvät ja pahat ajat läpikäynyt 15 vuoden ajan, kuin minä itse. Miten se voisi olla edes teoriassa mahdollista?
Länsinaisista kulkee arabien suussa monenlaista tarinaa, mutta omaksi ilokseni ovat mieheni, hänen sukunsa ja ystävänsä aina ottaneet minut sinä ihmisenä, joka todella olen, eivätkä ole epäilleet minua niistä teoista, joista kanssasisariani (usein ihan aiheellisesti) syytetään. Näin on minusta aivan oikein enkä aio omaakaan periaatettani muuksi muuttaa, että alkaisin ihmisiä tuomitsemaan heidän syntyperänsä tms. mukaan. Vaikka Halla-ahon vankkumaton kannattaja olenkin, niin rasistia minusta ei saa leivottua millään keinolla. Miten voisinkaan, kun omat muksut ovat niitä "kamalia arabimuslimeita"? Joopa joo! Onneksi asumme Keski-Euroopassa, jossa ennakkoluulot ovat jo aikaa vaihtuneet faktatiedoksi.
Tarinat, joista revitään lehtien otsikoita, ovat ilman muuta ainesta, joka "myy". Ei ole lehtiin haastateltu niitä monioita länsinaisia, jotka ovat muslimimaihin muuttaneet ja siellä onnellisena vuosikausia asuneet, mikä sinänsä on ymmärrettävää, mutta ei poista sitä tosiasiaa, että sellaisiakin naisia on. Itse tunnen useita ko. maissa asuneita eikä kukaan heistä ole kokenut mitään sellaista mistä täällä kauhukuvia maalataan. Se ei tarkoita, etteikö noissa maissa naisen asiat voisi mennä solmuun ja pahasti (huonon miehen vuoksi). Eikä se tarkoita, etteikö länsimaissa naisen asiat voisi mennä pahasti solmuun huonon miehen vuoksi, jopa niin pahasti että henki lähtee, kaikesta yhteiskunnan avusta ja suojelusta huolimatta.
Edelleenkään en suosittele länsinaisten avioitumista muslimimiehen kanssa, ellei itsekin ole jo valmiiksi siihen uskoon kääntynyt. Turvallisinta on aina valita puoliso oman kulttuurin ja asuinalueen piiristä, mutta nykyajan rakkausavioliittojen aikana tuskin tullaan koskaan saavuttamaan sitä, että kaikki hankkisivat kumppaninsa "järkevästi". Sitä vain rakastuu johonkuhun, eikä se rakkaus katso rajoja. - 24343423
Arabin vaimo -72 kirjoitti:
Ennenkuin vastaa, kannattaa lukea viesti(t), johon aikoo vastata...
Itse en tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa, kun joku tuikituntematon jossain nettipalstalla esittää viisaana tietävänsä enemmän minun aviomiehestäni, jonka kanssa olen elämäni jokaisen hetken jakanut ja hyvät ja pahat ajat läpikäynyt 15 vuoden ajan, kuin minä itse. Miten se voisi olla edes teoriassa mahdollista?
Länsinaisista kulkee arabien suussa monenlaista tarinaa, mutta omaksi ilokseni ovat mieheni, hänen sukunsa ja ystävänsä aina ottaneet minut sinä ihmisenä, joka todella olen, eivätkä ole epäilleet minua niistä teoista, joista kanssasisariani (usein ihan aiheellisesti) syytetään. Näin on minusta aivan oikein enkä aio omaakaan periaatettani muuksi muuttaa, että alkaisin ihmisiä tuomitsemaan heidän syntyperänsä tms. mukaan. Vaikka Halla-ahon vankkumaton kannattaja olenkin, niin rasistia minusta ei saa leivottua millään keinolla. Miten voisinkaan, kun omat muksut ovat niitä "kamalia arabimuslimeita"? Joopa joo! Onneksi asumme Keski-Euroopassa, jossa ennakkoluulot ovat jo aikaa vaihtuneet faktatiedoksi.
Tarinat, joista revitään lehtien otsikoita, ovat ilman muuta ainesta, joka "myy". Ei ole lehtiin haastateltu niitä monioita länsinaisia, jotka ovat muslimimaihin muuttaneet ja siellä onnellisena vuosikausia asuneet, mikä sinänsä on ymmärrettävää, mutta ei poista sitä tosiasiaa, että sellaisiakin naisia on. Itse tunnen useita ko. maissa asuneita eikä kukaan heistä ole kokenut mitään sellaista mistä täällä kauhukuvia maalataan. Se ei tarkoita, etteikö noissa maissa naisen asiat voisi mennä solmuun ja pahasti (huonon miehen vuoksi). Eikä se tarkoita, etteikö länsimaissa naisen asiat voisi mennä pahasti solmuun huonon miehen vuoksi, jopa niin pahasti että henki lähtee, kaikesta yhteiskunnan avusta ja suojelusta huolimatta.
Edelleenkään en suosittele länsinaisten avioitumista muslimimiehen kanssa, ellei itsekin ole jo valmiiksi siihen uskoon kääntynyt. Turvallisinta on aina valita puoliso oman kulttuurin ja asuinalueen piiristä, mutta nykyajan rakkausavioliittojen aikana tuskin tullaan koskaan saavuttamaan sitä, että kaikki hankkisivat kumppaninsa "järkevästi". Sitä vain rakastuu johonkuhun, eikä se rakkaus katso rajoja."Se ei tarkoita, etteikö noissa maissa naisen asiat voisi mennä solmuun ja pahasti (huonon miehen vuoksi). Eikä se tarkoita, etteikö länsimaissa naisen asiat voisi mennä pahasti solmuun huonon miehen vuoksi, jopa niin pahasti että henki lähtee, kaikesta yhteiskunnan avusta ja suojelusta huolimatta."
Tämä kuulostaa jo pahasti "kaikkialla voi sattua kaikenlaista = kaikkialla on samanlaista" -ajattelulta. Joka on, turha kai sanoakaan, eräs maalaistyperyyden mainittavimmista saavutuksista. Ei kannattaisi antaa tällaisia täkyjä niille, jotka muutenkin korvaavat ajattelun kauneuden ja oikeaoppisuuden tajuaan miellyttävällä mentaalikitchillä.
- juikaimala
Jos miehesi haluaa kasvattaa lapsiaansa oman kulttuurin parissa, se tarkoittaisi myös sitä, että sinäkin joutuisit muuntamaan tapoja, kuten sen peittävän vaatetuksen huivineen.
Minua itseäni pelottaisi muuttaa sinne, missä tukiverkosto jos jotain tapahtuu, entä jos tulee riitaa, kenen luokse sinä menet sitten, jos mies heittää ulos?
Entä jos tulee ero ja et ole ollut töissä, miten luulet että saat rahaa yhtään mihinkään?
Menetät lapsesi ennenkuin ennätät suutasi edes avata.- ählysähly
kyl se noin menee. ählämin tumppaama loota joutuu torille ruoskittavaksi. kyl se suomi hoitsu on älykäs.
- kokemusta tästäkin t
jos päätätä olla lähtemättä, ja mies päättää lähteä, on suuri riski,
todella suuri riski että kaappaa lapset ja vie mukanaan vastoin tahtoasi.
Mieti sitäkin varmuuden vuoksi, toivottavasti ei käy niin. - Arabin vaimo -72
17 17,
onhan sitä mahtunut 15 vuoteen kääntöä ja vääntöä jos jonkinlaista, mutta meidät on pitänyt yhdessä molempien luja sitoutuminen toisiimme niin myötä- kuin vastoinkäymisissä. Ajan myötä kaikki helpottuu, kun oppii tuntemaan toisen paremmin ja ymmärtämään hänen ajatusmaailmaansa. Uhrauksia se vaatii omalta osalta, mutta se on taas sellainen arvokysymys, että kuinka paljon on valmis antamaan jostain saadakseen jotain muuta.
En ole kääntynyt mieheni uskontoon, mutta elän ainakin ulkoisesti tavalla, joka ei herätä pahennusta hänen ystäviensä tai sukulaisten parissa. En juo alkoholia, en syö sianlihaa enkä käy uimassa, noin muutamia seikkoja mainitakseni. Kyllä, se on periksiantamista omista "oikeuksistani", sillä mieheni ei ikinä hyväksyisi minun tekevän jotain noista, vaan kyllä niistä kauheiden riitojen jälkeen avioero seuraisi. En silti koe olevani jotenkin alistettu ja pakotettu, koska mielestäni tuollaiset asiat eivät vaikuta elämäni laatuun juuri mitenkään enkä koe jääväni mistään paitsi eikä minulla ole mitään syytä tehdä niistä kiistakysymystä ja tuhota avioliittoni ja lasteni perhe jonkun makkaran syömisen tai muun sellaisen vuoksi! Se ei yksinkertaisesti ole sen arvoista, mutta jokainen määritelköön omat arvonsa itse.
Itseäni on auttanut suuresti mieheni kulttuuriin, maahan, uskontoon ja sukuun tutustuminen. Olen oppinut mm. sen, etteivät naiset mieheni kotipuolessa ole lainkaan niin suojattomia ja alistettuja kuin päällisin puolin näyttää, ja toisaalta monet meidän ongelmina pitämämme seikat eivät ole noiden naisten mielestä lainkaan ongelmia, kuten vaikka se huivin pitäminen. Naisten elämä on rajoitetumpaa, mutta sillä on omat hyvätkin puolensa eivätkä useimmat naiset haluaisi vaihtaa osia miesten kanssa.
Yhtenä esimerkkinä vaikka se, että päivisin miesten on mentävä ulos asioille ja töihin pölyisille kaduille kauheassa helteessä, mutta naiset saavat istuskella kotona viileissä kivitaloissa tuuletinten ääressä. Sekin on ennemmin asennekysymys, että "saavatko" nuo naiset olla vain kotona vai "pitääkö" heidän niin tehdä. Omasta puolestani sanon, että olen siellä hyvin kiitollinen siitä, että saan vain loikoilla sisällä ja puutarhassa viiniköynnösten alla ja käskeä miehen asialle, kun jotain kaupasta tarvitsen. Ulos saamme me naiset tietenkin mennä milloin haluamme ja ilman miehiä, mutta ei kukaan halua... paitsi iltaisin jonnekin huvipuistoon, missä sitten kulutamme rahan, jota miehet ovat koko päivän hiki virraten ansainneet. Niin kevyttä on se naisten puuhailu kotona, että pakostakin alkaa pitämään ihan oikeutettuna, että miehet pitkän ja raskaan työpäivän jälkeen saavat sen teensä nenän eteen kannettuna eikä heiltä odoteta enää mitään osallistumista kotitöihin.
Juikaimala, mainitsit tukiverkoston puuttumisen ja sen minne mennä jos mies riidan jälkeen heittää ulos. Hyviä kysymyksiä! Ei vain ole yhtä vastausta, vaan jokaisen naisen tulisi tutustua juuri sen oman miehen sukuun ja maahan ja pohtia kysymyksiä omalta kohdaltaan. Kunhan noudattaa kulttuurin sääntöjä sen verran, ettei aiheuta paheksuntaa, voi saada miehen suvusta arvovaltaisia henkilöitä puolelleen, jotka panevat miehen aisoihin mikäli tämä alkaa tehdä vääryyttä. Lainsäädännöstä on syytä ottaa tarkasti selvää ja jonkinlainen hätäkassa olisi oltava, jonka turvin saa edes lentoliput Suomeen, jos jotain sattuu. Voihan syttyä vaikka sota! Ylipäänsä ellei tunne omaa miestään niin hyvin, että voi luottaa häneen "myötä- ja vastoinkäymisissä", niin olisi varmasti viisaampaa olla lähtemättä minnekään ulkomaille hänen kanssaan.- 17+17
Arabin vaimo -72, kiitos kovasti kun vastasit!
Kirjoituksesi lukeminen antoi taas paljon uskoa tulevaan ja onnistumiseen kahden kulttuurin suhteessa. Olen samaa mieltä kanssasi siinä, että mitä sitten jos jostain makkarasta tai viinanjuomisesta luopuu, kun takaisin saa niin paljon enemmän!
Mieheni on huomaavaisempi, rauhallisempi ja lempeämpi kuin kukaan aiemmin tuntemistani miehistä, ja arvostaa suuresti sitä etten enää hinkua viinilasillista tai pekonia silloin tällöin. Aluksihan tuntui epäreilulta luopua noista asioista, enhän MINÄ ollut muslimi. Hänelle kuitenkin on alusta asti ollut tärkeää ettei hänen tarvitse nähdä kotona viinipulloja tai sietää sianlihaa jääkaapissa. Ja ihan taatusti jos olisin uhmannut häntä, niin ero olisi tullut.
Hän puolestaan luopuu omasta kulttuuristaan ja tottumuksistaan esimerkiksi tulemalla vastaan kotitöissä, antamalla minun liikkua vapaasti ja pitämällä minua tasa-arvoisena kumppanina. Heidän omassa kulttuurissaanhan miehet tekevät kaikki päätökset vaimoilta kyselemättä, oli kyse sitten raha-asioista, hankinnoista tai mistä vaan, mutta meidän perheessä asioista keskustellaan yhdessä ja mies kysyy aina mielipidettäni. Se on varmasti hänelle ollut outo asia.
Monet naiset suhtautuvat jyrkästi näihin vaatimuksiin mitä muslimimies yleensä vaimoltaan vaatii, mutta jokainenhan itse tekee päätöksen suostuuko niihin vai ei. Jos pitää omia oikeuksiaan tärkeämpänä kuin miestä, niin silloinhan ei pidä sitoutua muslimiin! Eli ihan suotta tälläkin palstalla ulkopuoliset käyvät ihmettelemässä ja haukkumassa meitä, jotka luovumme joistakin asioista miestemme vuoksi. - 123354
"Sekin on ennemmin asennekysymys, että "saavatko" nuo naiset olla vain kotona vai "pitääkö" heidän niin tehdä. "
Ei se ole mikään asennekysymys. Jos he eivät saa tehdä toisin, niin kyse on pakosta ja vapauden rajoittamisesta. Jos he saavat tehdä oman mielensä mukaan, kyse ei ole pakottamisesta. Ei siinä mitään monimutkaista ole, eikä mistään asennekysymyksesta tosiaan ole kyse, vaan ihan konkreettisesta asiasta.
Mutta kyllä sulla on nyt sellaiset jutut huvipuistoineen ja muineen, että kannattaisi vähän jarrutella, ettet nyt ihan taivaaseen kuvittele meneväsi.
Mielenkiintoista olisi tietää, mistä kultuuriinsa kuuluvasta miehesi on luopunut vuoksesi? Vai tehdäänkö kompromissit teidän perheessänne vain sinun toimestasi? - AlfMelmac
Miehet tekivät käsitöitä, imaisevat vesipiippua ja teetä - ai kun on raskasta. Nainen ei pääse irtoamaan kodista. Syö salaa sianlihaa - olisiko kivitys mitään, jos jäät kiinni tai kadulle vaan. Sikameininki, känni päälle. Ei tulisi omalla kohdalla mitään, jos ei omassa kodissa ulkomailla saisi vetää ko. juttuja.....
- kaikkea kanssa!
Huh mitä elämää..voi luoja
- Tällästä käytännössä
17+17 kirjoitti:
Arabin vaimo -72, kiitos kovasti kun vastasit!
Kirjoituksesi lukeminen antoi taas paljon uskoa tulevaan ja onnistumiseen kahden kulttuurin suhteessa. Olen samaa mieltä kanssasi siinä, että mitä sitten jos jostain makkarasta tai viinanjuomisesta luopuu, kun takaisin saa niin paljon enemmän!
Mieheni on huomaavaisempi, rauhallisempi ja lempeämpi kuin kukaan aiemmin tuntemistani miehistä, ja arvostaa suuresti sitä etten enää hinkua viinilasillista tai pekonia silloin tällöin. Aluksihan tuntui epäreilulta luopua noista asioista, enhän MINÄ ollut muslimi. Hänelle kuitenkin on alusta asti ollut tärkeää ettei hänen tarvitse nähdä kotona viinipulloja tai sietää sianlihaa jääkaapissa. Ja ihan taatusti jos olisin uhmannut häntä, niin ero olisi tullut.
Hän puolestaan luopuu omasta kulttuuristaan ja tottumuksistaan esimerkiksi tulemalla vastaan kotitöissä, antamalla minun liikkua vapaasti ja pitämällä minua tasa-arvoisena kumppanina. Heidän omassa kulttuurissaanhan miehet tekevät kaikki päätökset vaimoilta kyselemättä, oli kyse sitten raha-asioista, hankinnoista tai mistä vaan, mutta meidän perheessä asioista keskustellaan yhdessä ja mies kysyy aina mielipidettäni. Se on varmasti hänelle ollut outo asia.
Monet naiset suhtautuvat jyrkästi näihin vaatimuksiin mitä muslimimies yleensä vaimoltaan vaatii, mutta jokainenhan itse tekee päätöksen suostuuko niihin vai ei. Jos pitää omia oikeuksiaan tärkeämpänä kuin miestä, niin silloinhan ei pidä sitoutua muslimiin! Eli ihan suotta tälläkin palstalla ulkopuoliset käyvät ihmettelemässä ja haukkumassa meitä, jotka luovumme joistakin asioista miestemme vuoksi.Myötämäkeä on siis kun mies on pois kotoa ja vastamäkeä kun mies on kotona:)
- pollalii
Sinä olet luopunut alkoholista, sianlihasta, uimisesta, mistä miehesi on joutunut luopumaan, vai eikö mistään.
- suvi+walid
mina ja mieheni olemme tunteneet koht 2v ja olemme menneet naimisiin 12.7.2011 ja olen ollut taala egyptissa nyt 6kk , saatiin miehelle viisumi etta paastaan suomeen jarjestaa mun elamaa kuntoo etta saisin 2v poikani takaisin, ja kylla mieheni on sanonut kerran etta jos meille tuli yhteisia lapsia ja jos sossut olis uhkana han kylla toisi lapsen tanne, perheensa luokse asumaan. mutta toisiaan nyt kylla toivon ettei mies meinaa tee niin, koska itessalani on pelko miten asiat tulevat sujumaan suomessa ja kuinka poikani hyvaksyy mieheni, ja sen etta han saa sisaruksen..... ja sitten viela oleskelu lupa jutut paalle...
- suvi+walid
anteeksi kirjoitus virheistani, ei ole suomalainen keybourd kaytossa, ja ai niin unohdin tosiaan mainita se etta asumme cairossa, mieheni vanhempien luona, itseani valilla pelottaa jopa menna ulos koska tuola ammutaa aika paljon aseilla, asumme shoubrassa jos on jollekkin tuttu alue niin kiva. ja toisiaankin olen samaa mielta Arabin vaimo - 72 kanssa etta tosiaan naisten ei nyt tarvitse tehda hirveesti mitaan, minun miehellani on 17 tunnin tyo paivat aika useesti, ja kun tulee kotiin niin tosiaan vien ruuan hanelle ja teen, sitten han meneeki nukkumaan....
- oi aikoja oi tapoja
Voi hyvä ihme sentään, sinä olet miehenhakumatkalla Egyptissä ja pieni lapsesi olet jättänyt / joutunut jättämään tänne. En ymmärrä ollenkaan tilannetta, ihmettelen vain.
Itselläni samanikäinen lapsi, enkä voi kuvitella, että jättäisin lapseni muiden hoidettavaksi ja itse lähtisin noin pitkäksi aikaa miestä hyysäämään. - voiko olla totta
oi aikoja oi tapoja kirjoitti:
Voi hyvä ihme sentään, sinä olet miehenhakumatkalla Egyptissä ja pieni lapsesi olet jättänyt / joutunut jättämään tänne. En ymmärrä ollenkaan tilannetta, ihmettelen vain.
Itselläni samanikäinen lapsi, enkä voi kuvitella, että jättäisin lapseni muiden hoidettavaksi ja itse lähtisin noin pitkäksi aikaa miestä hyysäämään.Voi aikoja , voi tapoja ,ei kylläkään muuta voi sanoa ,siis sulla on ganbialaiselle tehty lapsi ja nyt yrität raahata tänne egyptistä miestä .Onkohan sulla päässä ihan kaikki niinkun pitäs.Toivotaan ettet lapsia enää saa ,jos ei sinusta ole vastuun kantakaksi.
- suvi+walid
oi aikoja oi tapoja kirjoitti:
Itselläni samanikäinen lapsi, enkä voi kuvitella, että jättäisin lapseni muiden hoidettavaksi ja itse lähtisin noin pitkäksi aikaa miestä hyysäämään.en jattanyt lastani hanet huostaan otettiin ennen kun edes tulin tanne
- suvi+walid
suvi+walid kirjoitti:
en jattanyt lastani hanet huostaan otettiin ennen kun edes tulin tanne
niin ja sanoinko etta lapsi sai alkunsa hyvaksi kaytosta. joten ala tuomitse kun et tieda.
- herregud
suvi+walid kirjoitti:
niin ja sanoinko etta lapsi sai alkunsa hyvaksi kaytosta. joten ala tuomitse kun et tieda.
On sinulla tyttö rukka rankat kokemukset takana, mutta ajattelitkos, että kun nait egyptiläisen, niin saat lapsesikin takaisin. Enpä oikein usko tuohon, päinvastoin voi hankaloittaa asiaa, ei kantsisi luottaa egymiehen tukeen, kun saa mustan lapsen perheeseensä, voi kauhistus.
- 323232
Yhtäällä on sossut "uhkana", toisaalla ammutaan kaduilla. Kumpikohan on pienempi paha lapselle?
- suvi+walid
herregud kirjoitti:
On sinulla tyttö rukka rankat kokemukset takana, mutta ajattelitkos, että kun nait egyptiläisen, niin saat lapsesikin takaisin. Enpä oikein usko tuohon, päinvastoin voi hankaloittaa asiaa, ei kantsisi luottaa egymiehen tukeen, kun saa mustan lapsen perheeseensä, voi kauhistus.
en ajatellut asiaa niin etta saa lapseni helpommin takaisin, ehei menimme mieheni kanssa naimisiin koska oikeasti rakastamme toisiamme, ja mieheni alusta asti tiesi etta minulla on poika, ja tutustuin mieheeni poikani ollessa 3kk ja mieheni tietaa miten lapsi on saanut alkunsa, ja han on sanonut minulle etta on tukenani ja auttaa kun sita tarvitsen, ja mieheni ei ole rasisti, ja toisekseen tama 2v poikani on syyton mihinkaan mita on tapahtunut, ja olen varsin onnekas etta minulla on nain upea perhe. koska minut on mieheni perhe ottanut avo sylin vastaan ja he kaikki rakastavat minua. ja minun poikani on ei ole niin mustan tumma kuin monet kuvittelee, vaan enemminkin sellainen joulu piparin varinen jolla on vaalea hiukset kuin minulla :)
- Miksi jätit lapsesi?
No eiköhän se nyt ole niin, et jos poikasi huoltajuus on määrätty Suomalaiselle isälle (ja varmasti ihan syystäkin silloin), niin turha sitä on haaveilla takaisin, varsinkin jos meinaatte pojan viedä juuriltaan siis Suomesta Egyptiin, johan nyt jumaliste rajalla älyävät pysäyttää tuon pikku operaationne.
Ei tsiisus mä sanon, sun suurin ongelmasi on miten tämän muslimimiehesi hyväksyy poikasi, voin jo sieluni silmin nähädä. Toivottavasti Suomalainen isä pitää nyt tiukasti kiinni oikeuksistaan. - Musta tuntuu
suvi+walid kirjoitti:
en ajatellut asiaa niin etta saa lapseni helpommin takaisin, ehei menimme mieheni kanssa naimisiin koska oikeasti rakastamme toisiamme, ja mieheni alusta asti tiesi etta minulla on poika, ja tutustuin mieheeni poikani ollessa 3kk ja mieheni tietaa miten lapsi on saanut alkunsa, ja han on sanonut minulle etta on tukenani ja auttaa kun sita tarvitsen, ja mieheni ei ole rasisti, ja toisekseen tama 2v poikani on syyton mihinkaan mita on tapahtunut, ja olen varsin onnekas etta minulla on nain upea perhe. koska minut on mieheni perhe ottanut avo sylin vastaan ja he kaikki rakastavat minua. ja minun poikani on ei ole niin mustan tumma kuin monet kuvittelee, vaan enemminkin sellainen joulu piparin varinen jolla on vaalea hiukset kuin minulla :)
Ei jumalauta!
Näettekö ihmiset kuinka kehittymättömän kolmanen maan mies ja tämän perhe, käyttää hyväkseen syrjäytymisuhan alla olevaa, vaatimattomat henkiset kyvyt omaavaa suomalaista naista.
Heille tuo suomalainen passi on vain portti hyvintointivaltioon. Passissa nimetty nainen ja hänen lapsensa on heille vain pieni sivujuonne. - Thai/Finn
suvi+walid kirjoitti:
en jattanyt lastani hanet huostaan otettiin ennen kun edes tulin tanne
Olen mies ja itse menin naimisiin Thaimaalaisen kanssa, budhalaiset sopeutuvat hyvin eri kulttuureihin, suomessakin järjestävät oma aloitteisesti kotoutus ryhmiä, opettelevat suomalaisen ruuanlaiton jne, budhalainen kulttuuri on erittäin sopeutuvainen klähes joka puolelle maapalloa, ainoastaan muslimien kanssa erimielisyyksiä, koska muslimi terroristit räjäyttelevät pommeja pohjois thaimaassa, sästä ei isommin uutisoida!
- Julmaa puhetta
Miksi jätit lapsesi? kirjoitti:
No eiköhän se nyt ole niin, et jos poikasi huoltajuus on määrätty Suomalaiselle isälle (ja varmasti ihan syystäkin silloin), niin turha sitä on haaveilla takaisin, varsinkin jos meinaatte pojan viedä juuriltaan siis Suomesta Egyptiin, johan nyt jumaliste rajalla älyävät pysäyttää tuon pikku operaationne.
Ei tsiisus mä sanon, sun suurin ongelmasi on miten tämän muslimimiehesi hyväksyy poikasi, voin jo sieluni silmin nähädä. Toivottavasti Suomalainen isä pitää nyt tiukasti kiinni oikeuksistaan.Torvi! Lue ensin ennenkuin vastaat; juurihan kirjoittaja kertoi, että lapsi syntyi hyväksikäytön seurauksena!
- tietoa vai arpomista
Thai/Finn kirjoitti:
Olen mies ja itse menin naimisiin Thaimaalaisen kanssa, budhalaiset sopeutuvat hyvin eri kulttuureihin, suomessakin järjestävät oma aloitteisesti kotoutus ryhmiä, opettelevat suomalaisen ruuanlaiton jne, budhalainen kulttuuri on erittäin sopeutuvainen klähes joka puolelle maapalloa, ainoastaan muslimien kanssa erimielisyyksiä, koska muslimi terroristit räjäyttelevät pommeja pohjois thaimaassa, sästä ei isommin uutisoida!
Etelä-Thaimaassa ne pommit räjähtelee!!! Tarkistapa arvauksesi taikka tietämyksesi ilmansuunnista. Etelä on alhaalla ja pohjoinen ylhäällä!
- Onneksi olet siellä
suvi+walid kirjoitti:
anteeksi kirjoitus virheistani, ei ole suomalainen keybourd kaytossa, ja ai niin unohdin tosiaan mainita se etta asumme cairossa, mieheni vanhempien luona, itseani valilla pelottaa jopa menna ulos koska tuola ammutaa aika paljon aseilla, asumme shoubrassa jos on jollekkin tuttu alue niin kiva. ja toisiaankin olen samaa mielta Arabin vaimo - 72 kanssa etta tosiaan naisten ei nyt tarvitse tehda hirveesti mitaan, minun miehellani on 17 tunnin tyo paivat aika useesti, ja kun tulee kotiin niin tosiaan vien ruuan hanelle ja teen, sitten han meneeki nukkumaan....
etkä suomessa. Suomalaisten ihmisten keskimääräinen älykkyysosamäärä nousi taas huomattavasti kun lähdit.
- suvi+walid
Miksi jätit lapsesi? kirjoitti:
Ei tsiisus mä sanon, sun suurin ongelmasi on miten tämän muslimimiehesi hyväksyy poikasi, voin jo sieluni silmin nähädä. Toivottavasti Suomalainen isä pitää nyt tiukasti kiinni oikeuksistaan.olen itse muslimi, niin on poikanikin, ja poikani sain alun hyvaksi kaytosta, kuitenkin rakastan lastani, ja hanen isansa ei ole suomalainen. lue kunnolla.
- Arabin vaimo -72
Jotkut kysyivät, kun itse olen luopunut niin monista asioista, niin mistä mieheni on puolestaan luopunut minun vuokseni. Vastaus on lyhyesti: ei mistään.
Ei ainakaan mistään sellaisesta, mikä on verrattavissa noihin minun luopumisiini. Syynä on se, ettei yksinkertaisesti ole mitään mistä hänen tulisi luopua, jottei hänen käytöksensä aiheuttaisi pahennusta minun puolen väessäni tai jotta minua ei inhottaisi. Tosin joskus suhteen alussa halusin hänen luopuvan tupakanpoltosta, mihin hän ei pystynyt, mutta sain kuitenkin kärrättyä kulttuurinsa vastaisesti parvekkeelle polttamaan. Ei ole muuta mitä oman kulttuurini nimissä voisin/haluaisin häneltä vaatia, siis ainakaan tuon tyyppisissä asioissa.
Johonkin aikaan annoin ulkopuolisten tasa-arvoajatusten sumentaa mieltäni ja aloin vaatia "oikeuksiani". Mietin asioita, joita voisin vaatia mieheltä vastapalvelukseksi omista teoistani, mutta lopulta tunsin itseni suorastaan naurettavaksi keksiessäni juttuja, jotka eivät oikeasti ole minulle mitään ongelmia, vaan joita keksin oikeasti vain hänen kiusakseen. Ei sellainen toimi! Ei se mene niin, että jokaista toisen vaatimusta kohti pitää kehitellä samanlainen vastavaatimus, sillä ei parisuhde ole kaupankäyntiä. Sen sijaan pitää ottaa esiin ja käsitellä vain niitä kysymyksiä, jotka oikeasti ovat ongelmia juuri noille kyseisille henkilöille.
Uimisesta kehittyi meillä aikoinaan sellainen todellinen ongelma, koska mieheni kävi uimahoususillaan uimassa ja minun piti rannalla istua katselemassa. Riitautin asian, koska se oli mielestäni epäreiluuden huippu, ja sainkin tahtoni läpi siten, ettei mieskään enää käy uimassa. Nyt kun kumpikaan meistä ei mene lasten kanssa veteen leikkimään ja opettamaan uimaan, niin en tiedä voittiko loppujen lopuksi kukaan. Jordaniassa kuitenkin on miehille ja naisille omat uimavuorot/-hallit, joten siellä voin taas alkaa uimaan ja opettaa taidon tyttärillenikin.
Islamin uskonto ja siihen liittyvä kulttuuri on voimakas ja rajoittava. Länsimaisen naisen ei pitäisi alkuunkaan alkaa seurustella muslimimiehen kanssa, ellei ole valmis joustamaan ja luopumaan paljosta. Joillekin harvoille se sopii, kuten naisille, jotka ovat itsekin kääntyneet islamin uskoon, tai sellaisille seikkailunhaluisille, jotka voivat luopua vanhasta ja omaksua uutta ilman oman identiteetin vaarantumista.- 20+6
Kyllä minullekin mies teki selväksi kun kesä läheni, että rannalla loikoilu bikineissä muiden miesten nähden on sitten elettyä elämää, samoin kertoi mitä sallii ja mitä ei kesävaatetuksena. Piru vie että se tuntui ahdistavalta! Mutta sitten kun päästiin kesään, niin yllätyin kun mies itse monta kertaa ehdotti rannalle menoa, eikä ollut moksiskaan vähistä vaatteistani kun oli itse läsnä! Eli hänen seurassaan saatoin kyllä olla biksuissa. Samoin muu kesävaatetus oli ihan normaalia minulla, ainoastaan minihameet kielsi (joita en muutenkaan käytä), samoin naruolkaimiset topit ja sellaiset paidat jotka paljastavat rintojen välin. No hui hai, muutoin sain pukeutua just niin kuin tykkäsin.
Mieheni on siis muslimi ja kurdi. - Eräs toinen
Olen myös arabin vaimo ja yhteistä taivalta reilut 20 vuotta takana. En ole joutunut luopumaan alkoholista, uinnista, sianlihasta enkä työnteosta, vaan saan tehdä mitä haluan. Varmaan tähän vaikuttaa myös se ettei mieheni ole mikään tosi uskovainen ja hänen sukunsa on myös erittäin suvaitsevainen. Ei ole puhettakaan, että huntua tarvisi käyttää.
Ensimmäset pari vuotta olivat totista riitelyä, mutta yhdessä ollaan pysytty ja toivottavasti pysytään.
Jos aloittajan miehelle uskonto on todella tärkeää, ei sinun osasi tule olemaan luultavasti helppo, mutta toivottavasti kaikki sujuu hyvin. Sinun ei tule kuitenkaan antaa periksi kaikessa. - joopajo
Olen ollut Pohjois-Aftikassa jonkin aikaa. Kyllä maar on niin, että katson, että olen itse luopunut paljon enemmästä kuin naiset siellä. Siellä ne vaan lötköili koko päivän, meikkaili ja vähän laitteli ruokaa. Kun ruokaa sai laitella monta tuntia, aikaa oli. Mutta minä olen kokonaan luopunut omasta ajastani, harrastuksistani, lähes kauneudestani ja terveydestänikin, kun elätän itseni ja lapseni omalla työlläni. Helppoahan se elämä olisi, jos joku mies tuossa hyysäisi ja toisi rahat kotiin, mutta minun muslimimieheni ei kyllä tuo minulle pennostakaan eikä auta minua taloudellisesti mitenkään. No uimassa hän tykkää käydä ja tykkää raahata koko perheen mukaan uimaan.
- joopajo
joopajo kirjoitti:
Olen ollut Pohjois-Aftikassa jonkin aikaa. Kyllä maar on niin, että katson, että olen itse luopunut paljon enemmästä kuin naiset siellä. Siellä ne vaan lötköili koko päivän, meikkaili ja vähän laitteli ruokaa. Kun ruokaa sai laitella monta tuntia, aikaa oli. Mutta minä olen kokonaan luopunut omasta ajastani, harrastuksistani, lähes kauneudestani ja terveydestänikin, kun elätän itseni ja lapseni omalla työlläni. Helppoahan se elämä olisi, jos joku mies tuossa hyysäisi ja toisi rahat kotiin, mutta minun muslimimieheni ei kyllä tuo minulle pennostakaan eikä auta minua taloudellisesti mitenkään. No uimassa hän tykkää käydä ja tykkää raahata koko perheen mukaan uimaan.
Siis olin Pohjois-Afrikassa jonkin aikaa, en asu siellä.
- en luopunut mistään
"ettei yksinkertaisesti ole mitään mistä hänen tulisi luopua, jottei hänen käytöksensä aiheuttaisi pahennusta minun puolen väessäni tai jotta minua ei inhottaisi."
Voi elämän kevät. Sinä et kelpaa miehesi suvulle sellaisenaan vaan sinä herätät pahennusta ja inhoa olemalla sellainen kuin olet. Miehesi sen sijaan hyväksytään täällä muitta mutkitta omana itsenään.
Kyllä etoo tämä suomalainen suvaitsemattomuus ja puhdas rasismi.
- meo__
Minä en kyllä pysty ymmärtämään näitä "luovuin tästä, tästä ja tästä mieheni takia". Itse seurustelen egyptiläisen miehen kanssa ja juu, hän on muslimi myös - mutta hän ei ole koskaan vaatinut minua luopumaan yhtään mistään! Syön sianlihaa ihan normaalisti kuin ennenkin (enkä vaan "piilossa" vaan ihan yhteisillä illallisillakin"), juon alkoholia (kerran pari kuussa siideri tai kaksi) ja pukeudun ihan "normaalisti".
Ja huh, jos mies ois mulle antanut tuollaisen "uinti kielletty"-vaatimuksen niin yksin saisi olla sen jälkeen. :D Mutta ehkä mulle on vaan sattunut mies joka on tosi länsimaalaistunut ja järkevä, ja joka ymmärtää että parisuhteen perusta on toisen kunnioitus.
Alkuperäiseen aiheeseen: Jos lapset on pieniä niin minusta parin vuoden asuminen vieraassa maassa olisi ihan hyvä juttu. :) Kielitaito kehittyisi huimasti ja jos rahatilanne sallii niin yksityiskoulut Egyptissä (varsinkin ne brittiläiset) on tosi hyvätasoisia.- Kokeilu mielessä
Sama meillä. En ole muttanut elämäntyyliäni vuosien varrella mitenkään, eikä miehenikään tarvinnut muuksi muuttua. Tosin emme kumpikaan ole mitään ääripään ihmisiä, joten miksi tässä olisi pitänytkään muuksi muuttua. Me asumme muualla Euroopassa ja elämme yhdessä paikallisten tapojen mukaan. Ainut mitä mieheni oikeastaan oudoksuu, on puolituntemattomien poskisuudelmat ja halaukset tervehdyksenä. Itseasiassa niin minäkin oudoksun, ei se pusitttelu istu suomalaiseenkaan kulttuuriin, itsekin mielummin pidän kohteliaisuusvälimatkaa puolituttuihin.
Alkuperäiseen viitaten, miehen sisarusten lapset käyvät amerikkalaista koulua Kairossa, mutta olen ymmärtänyt, että lukukausimaksut ovat todella korkeat.
Uskon, että viihtyvyys riippuu niin paljon suvusta, paikkakunnasta ja miehestä. Itselläni on lämpimät välit sukulaisiin ja he puhuvat hyvin englantia ja osa puhuu lisäksi saksaa. Itseäni kiinnostaisi ottaa joskus puoli vuotta lomaa ja ainakin kokeilla. En tosin jättäisi elintasoani Egyptin palkkojen varaan, eli kyseeseen tulisi korkeintaan väliaikainen asuminen tai pitempi lomailu. Kirjoilla pysyisin Euroopan puolella ja pitäisin täällä aina työpaikan ja ykkösasunnon.
- whereispeace
"Islamin uskonto ja siihen liittyvä kulttuuri on voimakas ja rajoittava. Länsimaisen naisen ei pitäisi alkuunkaan alkaa seurustella muslimimiehen kanssa, ellei ole valmis joustamaan ja luopumaan paljosta. "
Itse tapailin irakilaista joka oli luopunut täysin omasta kulttuuristaan: petti ja oli kaappijuoppo, minä sen sijaan en juonut mutta kuvittelin miehen hyväksi muslimiksi kun hän vietti ramadania (oli baariviikonloputkin muka töissä) Kyllä nämä miehet osaavat olla rajoittavia ihan ilman uskontoakin, pettämisessä en ole enää ikinä valmis joustamaan vaikka exä luuleekin että sietäisin yhä, hirveä ongelma tullut miten päästä miehestä eroon joka kuvittelee että nainen on hänen omaisuuttaan? aina jaksaa yrittää ja lähettää kavereitaan kimppuuni, en osannut odottaa vuosi seurustelun jälkeenkin yhä saavani tuollaista kohtelua ettei saa elää rauhassa ja mikään ei tehoa, ilmoituksia miehestä on jo tehty mutta aloittaa aina saman häirinnän uudelleen ja uudelleen ja uudelleen- dfdfffd
No kiitä onneasi, ettet saanut Sekopollin viimeistä sanaa. Sulla on käynyt hyvä tuuri, että sinua vain häiritään.
muuttakaa ihmeessä saatte kokee milt tuntuu olla muslimi
- Örinäää
Muuttakaa vaan, mutta luvatkaa ettette ikinä tule takaisin jos sinne lähdette
- minä vaan
Minä ajattelin ensimmäisenä, että ap voisi ehdottaa että lapset lähtisivät egyptiin vasta täysi-ikäisenä. He elävät jo nyt kahden kulttuurin keskellä, joten myös isän tavat ja kulttuuri tulee heille, Ei samanlaisena kuin jos siellä asuisi, kuin mitä se on miehelle omassa maassaan ollut, mutta jos menee naimisiin ulkomaalaisen = suomalaisen kanssa, lapsista ei voi tulla vain yhden maan, yhden tavan, yhden ajattelun ja yhden kulttuurin kansalaisia.
Mietin, että ap voisi keskustella siitä, että miehen kulttuuri on tärkeä ja se välitetään lapsille, mutta niin on sinunkin suomalainen kulttuurisi - se ei voi olla huonoa tai lasta tuhoavaa, koska sinäkin olet siinä kasvanut ja elänyt!
On hyvä, että lapsella tai ihmisellä on yksi vahva, esim. se kotimaa, kulttuuri ym. Kun oma identiteetti on ehjä, Sen päälle voi rakentaa sitä toisen vanhemman kulttuuria.
Myös koulutuskysymys on yksi hyvä asia, Suomessa on ilmainen peruskoulu ruokailuineen, ja opiskelukin on mahdollista, ei ainakaan vaadi sellaista säästämistä jo vauvasta alkaen, kuin monissa muissa maissa.
Englannin ja arabikielen he voivat opiskella isän johdolla tai muuten suomessakin.
Itse en lähtisi, niin paljon on niitä tarinoita, että vaimo on suunnilleen lukittu naisten taloon ja lapset kaapataan miehen kulttuuriin, tytöt ympärileikataan yms.
Perustelisin sen tuolla, plus sillä että lapset voivat täysi-ikäisenään matkustaa ja mennä ja asettua sinne minne haluavat, hyvä pohja ja hyvä koulutus, kahden kulttuurin tuntemus on silloin vain eduksi.- nainen.
Koraanin mukaan nainen ei ole koiraa kummoisempi kun muslimimaassa puhutaan demokratiasta niin se on täyttä paskapuhetta odottakaa vaan, kohta on sharialaki voimassa kaikissa niissä maissa joissa on kapinoitu "demokratian" puolesta.
- 25
meemamuksi näet mitä on olla vieraalla maalla
- Normaalisuus
Mene pois, Eurooppa ei tarvitse tämmösiä.
- ei rättipäille
Mitäs olet menny rättipään kans naimisiin. Ei Egyptissä taideta maksaa äitiyspäivärahaa rättipäämaissa nainen ei ole koiraa kummoisemmassa asemassa.
- Pyramidi
Mut kylhän Suomessa koirasta pidetään parempaa huolta kuin vaimosta en tosin tiedä Egypytin kulkukoirista:)
- Mieti tarkasti!
Mieti tosi tarkasti kannattaako lähteä miehesi kotimahaan!!
Lue kirja Lastani ette saa!!
On aivan liikaa näitä esim. maailmalta jossa lähetään miehen kotimahaan , ja suvun lähelle.. Ei mene kauan kun miehen suku painostaa kasvatusasioissa ja kuvioissa. Miehesi muuttuu ja elämästäsi tulee maan päällinen helvetti!!
Näit tapauksia saa sitten seurata uutisista ja lehdistä kun Suominainen menettää lapsensa ulkomaille julmalla tavalla!!
Pysy Suomessa. Hyvä ja turvallinen maa teille asua!! - ei ei.
noin siinä käy..Menetät lapsesi kokonaan..Naiset luulee löytävän onnen ulkomaalaista.Elä muuta..ei koskaan..tai mene jos tykkäät aasilla ajella.
- Muuta vaikka.......
onko tämä vanhan toisintoa,eikös tämä ole juttu ollut joskus jo täälä? aina on joku kultuurinrikastaja kun avaa tämän suolipalstan !
- Mika++
Saattaisin itsekin muuttaa johonkin arabimaahan. Kannatan niissä vallitsevaa perinteistä miesten ja naisten välistä roolijakoa. Suomessakin avioliitot pysyisivät paremmin kasassa, jos otettaisiin vanhoista kulttuureista mallia.
- anli69
No kannattaa mennä naimisiin tollasen miehen kanssa, tietäähän sen miten siinä käy!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Sinuhe espoolainen
Isoja riskejä olet ottamassa.
Lapsesi tuskin tulevat kovasti kiittelemään teini-iässä, jos
vaihtoehtona heillä on olla joko egyptiläinen tai suomalainen.
Vaikka heillä olisikin Suomen passi he ovat egyptiläisiä siellä asuessaan.
Pelottava ajatus äidille...
- Isiemme maa itkee
Olet jakanut tavaraasi arabille, ja nyt on aika maksaa synnistäsi. Menetät lapsesi, omaisuutesi ja "arvosi" heti kun sanot poikkipuolisen sanan.
Yksikään Suomalainen ei enää sinuun koske, koska olet hylkytavaraa.
Sopeudu. - MattiSuomalainen
Hei,
Olet käynyt siellä,joten varmaankin tiedät kulttuurin tavat.Lapsille arabialainen kasvatus.Jos teille tulee ero ja haluat muuttaa takaisin Suomeen lapset jäävät sinne.Et ehkä saa sen jälkeen tavata heitä.
Totuttele olemaan arabialainen nainen.Sitä saa mitä tilaa. - suomi suomena
Joo, tämmöisiä tapauksia on nähty niin monta, että puistattaa. Mies ulkomaalainen, haluaa takaisin kotimaahansa, sinne päästyään perheen kera, ei päästäkkään lapsiaan takaisin Suomeen ja sitten taas märistään.
- seri52
Minä en tuosta muslimi-uskonnosta paljoakaan tiedä. Mutta siltikään en ymmärrä, miksi Suomessa syntynyt suomalainen nainen vapaaehtoisesti menee alistettavaksi, hakattavaksi ja palvelijaksi miehelleen.
Nuo kaikki kolme ovat asioita, mistä olemme taistelleen tasa-arvon nimissä. Ja nyt meidän yhteiskunnassamme ainakin nämä asiat ovat estettävissä. Nainen ja mies voivat elää Suomessa elämää yhdessä ei niin, että toista alistettaisiin!
Se, että suomalaiseen naiseen vetoaa tumma mies, tottakai. Mutta hetkenhuumaan ei mitään rakenneta. Pitää muistaa myös muut asiat. Niinkuin yhteensopivuus, kulttuurierot, kielivaikeudet ja myös muut seikat esim. kun mies haluaakin lähteä takaisin kotimaahansa.
Ehkä tuli tänne seikkailunhaluisena nuorena miehenä ja tapasi naisen rakastui meni naimisiin, koska halusi suomenkansalaisuuden.
Kun ikää tulee huomaakin, ettei se rakkaus varmaankaan ole sitä mitä halusi. Ehkä yksi syy siihen, miksi puheet muutosta Turkkiin.- mieti ketä äänestät!
"Nainen ja mies voivat elää Suomessa elämää yhdessä ei niin, että toista alistettaisiin!"
Niinhän sinä luulet. Troijan puuhevonen on jo tuotu muurien sisälle. Vuosi vuodelta on entistä todennäköisempi, että suomalainen nainen saa nauttia näistä eduista ihan kotimaassaan.
- viisaampi
Lue kirja tai katso elokuva ´´ lastani ette saa´´! Siinä hyvä kuvaus siitä kun rättipää lupaa maat ja mannut kun muuttaa hänen kotimaahansa. Vähän toisin kävi..joutui huonompaan asemaan kuin koira. Mutta hei, muuta vain jos haluat oppia vähän heidänkin ´´´kulttuuriaan´´...
- Kotimaan kaipuu
Ei uutta! Sitä saa mitä tilaa, se on loppuelämä aina vaikeampaa ja vaikeammaksi tulee. Miehet kaipaavat äitiä ja kotipaikkaa kuten italialaisetkin tapaavat tehdä.
Olet nuori ja hän rakastaa vain sinua. Vanhenet ja hän vain rakastaa sinua. Olet vanha ja vain hän rakastaa sinua :-) - Aviomulkomvaimo80987
Jos miehesi valtisti tänne tulon ja naimisiinmenon sekä lapsienkin hankkimisen kanssasi niin pysyttäytyisi nyt täällä Suomessa.
Egyptissä kun ei ole mikään erinomaisen hyvä koulutustaso edes lapsille verrattuna Suomen tasoon ja moni muukin asia lähtökuopissaan Suomeen verrattuna.
Homma osoittaa myös sitä kypsymättömyyttä mitä miehessäsi on eli hieman on epäkypsää toimintaa haluta tässä vaiheessa kotimaahan (ymmärrän toki että näin voi käydä mutta pitää olla sen verran aikuinen ja miettiä, että tärkeintä on lapset ja oma vaimo eikä oma kotimaan ikävä, näin toimisi tosi mies perheensä hyväksi, koska rakkaus on osiltaan myös luopumista omista haluistaan lähimmäistensä hyväksi).
Itselle jostain syystä tuo sun kirjoituksesi toi myös hiemn ikävän oloisen tunteen, en tiedä mistä se johtuu mutta mielessä kävi, että jos muutat sinne miehesti kotimaahan voi käydä kovinkin ohraisesti eli miehesi vaateet kasvaa ja painostus sinua kohtaan lisääntyy myös sen takia koska siellä on miehelläsi koko suku ja yhteiskunta tukena, jolloin sinä jäät kovinkin yksin jos miehesi haluaa tehdä elämästäsi vaikean. (voin olla hyvinkin väärässä mutta näitä tapauksia on suht useita, jossa mies on muuttunut avioliiton alkuajoilta ja homma kääntyy päälaelleen yhteiselon suhteen).
Sanoisin, että pidä pääsi, älkää muuttako ja kaikista tärkeintä eli yritä vedota miehesi miehisyyteen ja siihen, että hän teki aikoinaan päätöksen että asutaan Suomessa, jos miehesi ei tätä hyväksy niin hän on jo pitkän matkaa tehnyt salaa sinulta päässään tämän pois muuttamisen päätkösen ja kun vetoat Egyptiläis syntyperäisen miehen miehisyyteen niin aika vaikea kuvitella, että hän tämän jälkeen menettäisi ns. kasvonsa ja haluaisi muuttaa kotimaahansa tai jos näin on niin hän menettää miehiset kasvonsa.
Mutta jokatapauksessa ole varovainenkin asian suhteen, suojaa itsesi ja lapsesi ja missään nimessä älä muuta, en meinaan usko että siitä seuraa ns. mitään hyvää elämääsi.
Pyydän anteeksi, että tämä kirjoitukseni voi tuntua hieman jopa "rasistiselta" mutta se ei ole tarkoitukseni enkä halua leimata Egyptiläisiä tai muitakaan epäluotettaviksi, ikävä kyllä on vain näitä tapauksia aina lukenu silloin tälläin sekä käytännössä tunnen aika läheltä parikin tapausta.
Onnea elämääsi niin sinulle, lapsillesi ja miehellesi- asiallinen viesti:)
Nostin sulle peukun ylöspäin ihan jo sen takia, ettet hauku rasistisesti kuten moni muu täällä, vaan tuot vain huolesi esiin, ja teet sen kunnioittavasti!
Itseä aihe kiinnostaa, koska olen ihastunut egyptiläiseen mieheen, en vain uskalla alkaa tuohon kaikkeen. Tässä vaiheessa helpoin perääntyä. Mutta olen iloinen, että moni on uskaltanut ja saanut avioliittonsa toimimaan!
- jurek//blok
Niin ,,itse olen asunut 23 vuotta ,entisen itaplokin maassa, alussa kaipasin kotimaahani ,mutta nyt kun kaikki on ok niin kayn vain suomessa 6-10 kertaa vuoden aikana, olen tottunut elamaan maassa maan tavalla eli olen jo ns, puolikas
luin lapi kommentit , siella on eras joka kirjoitti hyvin mielestani..........Mitä ERITYISESTI hän pitää tärkeänä lasten oppivan?????ja oma kysymykseni ja miten SINA haluat ??? silla jo et puhu arabiaa, niin englanilla parjaat tietyissa piireissa,,, mutta miehesi vanhemmat /iso sellaiset //sukulaiset.....Ei kaikki ole laakareita.opettajia tms......olen vuodesta 1978 ollut jordaniassa/egypti/tunisia/algeria/marokko jo helpompi maa monessa suhteessa.kyllase elamaon erimaata kuin muualla, uskonto ,kulttuuri jne,,,,,,,,,MIETI JOULUN YLI- 3+1
On tainnuyt jurek//blok viettää liiankin kauan Suomen ulkopuolella, kun edes alkeellisin välimerkkikäytäntö ei onnistu. Mitä helevettiä meinaa tuo pilkuttaminen ,,,,,,,,,,?? Muutenkin oikeinkirjoitus ja muu välimerkkien käyttö kuin pienellä lapsella, joka leikkii näppäimistön kanssa! Tuskaa lukea edellisen kaltaisia postauksia!!
- kauheeta!!!
älä missään nimessä lähde kotimaastasi pois, niin kaikki valta on miehelläsi sen jälkeen, sinä tulet vielä yksin suomeen, ja lapsesi jäävät isälleen!!! näitä tapauksiahan on ja paljon!!!! AJATTELE!!!!! lapsiasi
- tervemenoa...
No huh, olettepa kerenneet tekemään jo ison liudan lapsiakin? Nyt menet pakkaamaan matkalaukut ja muutatte sinne mukisematta. Vai luulitko, että sinä naisena saat määrätä kuviot? Se on katsos tämä kulttuurijuttu-kysymys. En ole ihan varma, mutta peseekö siellä naiset miestensä jalat joka päivä ennen nukkumaanmenoa ja aamulla herätessä. ja pääseekö kauppaankaan ilman miehen suostumusta? No sielläpä se sitten selviää - maassa maan tavalla.
- jottas niin
Niimpä.
Se on niitä valintoja, joita naimisiin mennessään tekee!
Kyynistäkö multa? Ehei, niinvain elämä menee.
Tuleehan meille suomalaisillekin mielitekoja, että voisipa muuttaa "juurilleen", eikö vain!
Ja mikäs ny egyptiin muutossa pelottaa? Pääsee huojuvien palmujen alle köllöttelemään, kiipeilemään pyramidien huipulle, uimaan punaiseen mereen ja sit jos mulskahtaa makeaan veteen, niin bilhartsia-mato tekee äkkiä olosta lopun. Nojaa, onhan siellä yhteiskunnallisesti vähän levotonta ja naisten asemasta ei voi mitään sanoa - kun sitä ei ole, mutta huntu päässä - miehen tahdon mukaaan - niin, etkös sinä itse olekaan siihen tahtonut? - saharaaa-
Minullakin on yksi kaveri, joka rakastaa ja on naimisissa irakilaisen kanssa ja vasta muuttivat Irakiin yhdessä miehen kanssa ja ovat onnellisia..se on pääasia.
Itse en kyllä haluaisi seurustella tollaisen ns. kehitysmaan kansalaisen kanssa, jonka maassa soditaan ja kokoajan saa pelätä, että koska se luoti tulee naamaan ja naisilla ei ole arabiamaissa mitää valtaa ja joutuu alistumaan miehen tahdon alaiseksi.
Mutta jos koet olevasi onnellinen jne. Mikään ei estä sinua lähtemästä Egyptiin ja olemasta onnellinen siellä. :)- ajat muuttuu....
Muuttivat "vasta" Irakiin. Hmmmm?
- suskulainen
ajat muuttuu.... kirjoitti:
joo mäkin repesi:muuttivat irakiin...mihin johonki maakuoppaan vai??
- tyhmiä
ajat muuttuu.... kirjoitti:
Viellä hullumpi paikka..irak!!
- 2+13
Pew Research Centerin mielipidetutkimuksessa tutkittiin egyptiläisten asenteita. Tulokset eivät ole erityisen kivoja. 95% egyptiläisistä pitää hyvänä asiana, että islam näyttelee merkittävää osaa politiikassa. 59% kannattaa fundamentalisteja modernisoijien asemesta. 54% kannattaa sukupuolten erottamista toisistaan työelämässä.
Kaikkein järkyttävin tulos tulee, kun kysytään kannatusta islamilaisen lain ankarimmille rangaistuksille. 82% kannattaa aviorikokseen syyllistyneiden kivittämistä. 77% egyptiläisistä on sitä mieltä, että varkaiden ja ryöstäjien kädet pitäisi katkaista. 84% mielestä uskontonsa hylkäävät muslimit pitäisi tuomita kuolemaan.
Voi vain kuvitella, millainen olisi elämä yllä mainitun kaltaisilla asenteilla varustetun kansan parissa... - mysseli
"Minä en tuosta muslimi-uskonnosta paljoakaan tiedä. Mutta siltikään en ymmärrä, miksi Suomessa syntynyt suomalainen nainen vapaaehtoisesti menee alistettavaksi, hakattavaksi ja palvelijaksi miehelleen.2
En minäkään. Mutta eihän se aina näin mene ;) Itse asuin ja synnytin Egyptissä enkä ollut mikään palvelija yms. itse asiassa voisi sanoa päinvastoin. Kaikki eteeni kannettiin ja passattiin, ei tarvinnut oikeasti tehdä mitään jos en halunnut, vaihtoi aina vaipatkin jälkikasvulleen ettei minun tarvinnut (hänen sanoin). Miehen vanhempien kotona kai tämä opittu, että naisista on pidettävä täydellistä huolta. Perhe sanoo että jos jotain puuttuu tai joku huolettaa, heti pitää ilmoittaa. Ja voin sanoa, että koko perhe on pitänyt minusta parempaa huolta kuin esim, yksikään ystävistäni eli oman äitini ja isäni jälkeen he ovat ihmiset joihin voin luottaa, oikeasti. Monellako on näin?
No aloittajalle en oikein osaa sanoa muuta kuin että onko miehesi miettinyt tai onko hänellä jo tietoa millä hän siellä elää? Tilanne ON huono monella, työttömiä on varmaan enemmän kuin koskaan eli täytyy olla varallisuutta tai omaisuutta siellä (tai tietysti muualla) että pärjää. Egypti on kova maa vähävaraiselle. Kukaan ei tiedä milloin tämä nykyinen tilanne päättyy ja se normalisoituu. Esim. mieheni suvulla on tehdasrakennuksia eikä niitä kukaan vuokraa tällaisena aikana. Toisekseen hankala juttu on se kun ei tiedä viihtyykö siellä - useampi ei varmasti viihtyisi joten mitäs sitten? Kuukauden lomallakaan ei vielä paljon tiedä, itselle se ainakin oli ihan erilaista kuin asuminen. Asumisessa on se ajatus, että täältä ei ihan noin vain voikaan lähteä seuraavalla lennolla. Nopeasti kyllä mutta asioita pitää aina järjestellä ennen lähtöä ja ongelma on silloin jos se toinen ei haluakaan lähteä.
Muutoin elämä siellä voi olla samantyyppistä kuin muuallakin. Monelle tuli yllätyksenä omat kokemukset siitä että yhtä tylsää tai ei tylsää se arki sielläkin on, maisemat ja ihmiset vain hieman erilaisia!!! En itse ainakaan luopunut mistään, no en ehkä kadulla kulkenut lyhimmässä roiskeläpässä mutta muuten ihan kuin Suomessakin, baaririllutteluja myöden. Lasta kasvatetaan ihan kuin kasvattaisin suomalaisen kanssa ja mitään ongelmaa mistään ei koskaan ole, päinvastoin kun kuuntelee kaverien turinoita niin aina tapellaan kaikesta...viimiestäään istten tapaamisista yms, jos on erottu (kuten mekin ja jos joku nyt ihmettelee miten voi erota kun kaikki hyvin niin juu, yksi paha vika...perhe-elämä ja alkoholi ei vaan sovi yhteen, nyt se rauhoittunut kun erottu). Eron jälkeen kaikki vielä paremmin paitsi että tuo romattinen puoli on jäänyt pois, muuten kyllä ostelee lahjoja yms.
Halusin itse muuttaa takaisin Suomeen eikä mies mitään sanonut. Suomessapa sitten ollaan. Lapsi näkee sukuaan enemmän kuin riittävästi, isäänsä toki joka päivä.- ....................
En nyt sen kummemmin asiasta tiedä, mutta kyllähän noissa maissa äärimuslimit pyrkivät pääsemään mutkan kautta valtaan. Jos wikitietoihin on luottamista, niin perheoikeudessa tällä hetkellä ratkaisee kantajan uskonto, että mitä lakia sovelletaan, shariaa vai jotain muuta kolmesta. Onko miehesi muslimi? Jos sinua oikeasti pelottaa, niin kuuntele vain intuitiotasi ja mieti, mitkä pieneltäkin tuntuvat asiat ovat saaneet epäröinnin aikaan.
- kysymys...
Oletkohan tämän blogin kirjoittaja?
http://satunnainen.livejournal.com/
Päivityksiä ajasta Suomessa ei ole tullut, joten olen ajatellut, että ehkä pari on eronnut.
- Mahmut
Lastani Ette Saa
Suosittelen katsomaan tämän elokuvan, ehkä antaa vähän ajattelemsien aiheitta!
-Hannes
Betty on tullut Iraniin tyttärensä ja iranilaisen aviomiehensä kanssa. He ovat tulleet lomaa viettämään – mies oli luvannut. Mutta pian Betty huomaa, että hänen miehellään ei ole aikomustakaan palata perheensä kanssa takaisin USA:an. Hänellä on Iranin laki tukenaan ja poliisi apunaan. Draama/trilleri. 111 min. - 1 2 3 4
Egyptissä naisten sukuelinten silpominen on edelleen maan tapa (97 % naisista silvottu). Ota selvää mitä mieltä miehesi on tästä asiasta ja miten muutenkin suhtautuu naisen asemaan perheessä (kuinka monta vaimoa miehellä voi olla jne) ennen kuin edes harkitset lähtöä. Kulttuurieroille on helppo hymähdellä täällä Suomen puolella mutta kun olet Egyptissä niin siellä pätee egyptiläinen maan tapa. Siinä kulttuurissa naista ei juurikaan arvosteta eikä oikeuslaitoksestakaan ole apua.
http://en.wikipedia.org/wiki/Female_genital_mutilation
http://en.wikipedia.org/wiki/Women_in_Egypt
"In 1985 Egyptian authorities ruled that the amendments of 1979 were unconstitutional because they had been enacted through a presidential decree while the People's Assembly was not in session. A new law reversed many of the rights accorded to women in 1979. A WOMAN LOST HER AUTOMATIC RIGHT TO DIVORCE HER HUSBAND IF HE MARRIED A SECOND WIFE."
Nyt arabivallankumouksien jälkeen kannatta olla varuillaan vanhoillisuuden nousun suhteen. Muslimiveljeskunta ja monet muut patavanholliset tahot saivat runsaasti lisää valtaa ja se näkyy todennäköisesti tiukempana sharia - lainsäädäntönä ja naisen aseman heikkenemisenä. Ei kai miehesi haikaile tätä?
Jos päädyt lähtemään niin pidä huoli siitä että turvaverkkosi Suomessa on kunnossa. Saatat sitä tarvita nopeammin kuin uskoitkaan. Mikäli kaikki menee hyvin ja sopeudutte niin mikäs siinä. Itsekin suosittelisin pitkää koeaikaa eli joko lomalle tai muuten vaan sinne vähintään vuodeksi. Huomaat, mikä sinun asemasi on ja sen, muuttuuko miehesi asenteet paikallista tapaa vastaaviksi vai kohteleeko hän teitä kuten Suomessa. - rweywrweyweyw
Itse en missään nimessä lähtisi. Suomessa ollaan turhan sinisilmäisiä ns kulttuurieroihin. Kun mies ja miehen suku pääsee siellä lasten asioista päättämään, suomalainen äiti katsoo vierestä.
Älä lähde, avioeronkin uhalla, älä lähde.- hhhghh
Odotan sitä hetkeä, kun suomalainen feministi pääsee ympärileikkaukseen. Se on sitä kulttuuria. Eikä kannata sitten syytellä suomalaista miestä.
Suosittelen rehellisesti kaikille Suomalaiselle naiselle että Kiitos ja älä perusttaa koskaan perhettä Egyptiläisten miehen kanssa, koska se ei varmasti toimi loppuun asti. Olen itseni Suomessa asuva Egyptiläinen mies ;-)
- provocáteaur
provo
- dont go
Jos olet suomalainen nainen älä lähde suomesta.Tiedän erään naisen joka lähti ja on sillä tiellä.Täältä käy sukulaiset katsomassa.Mies ei anna rahaa,pitää muita vaimoja ei anna puhua sukulaistensa kanssa.Naisella ei ole siellä nitään ihmisarvoa.Olisi ikävää jos sinäkin olisit loppuelämäsi se itkevä vaimo jolta aviomies omistaa lapsesikin.Älä Ole hullu jos rakastat lapsiasi enemmämn kuin miestäsi.Serkkuni antoi arabi miehelleen täältä suomesta menolippuun rahan, mutta ei paluulippuun .Sillä tiellä on mies ja suomessahan miehiä riittää. Älä tee uusia ongelmia elämääsi ja lastesi elämään.Käykää vierailulla miehesi kotimaassa yhdessä mutta älä anna viedä elämääsi.kyllä ne lupaa kuun taivaalta ja lirkuttaa mutta siellä on sinun tuhosi vain että saisi siellä ottaa useita vaimoja .
- eevalle
Soita Euroedustaja Eva Bideaudille ennenkuin teet päätöksen ja kysy Egyptin naisihmisoikeuksista.Saat varmasti oikeaa tietoa miten lapsiasi ja sinua kohdellaan siellä maassa missä mies on herra ja hidalko ja sinä alinta pohjasakkaa.Harmi vain ettei rakastunut ihminen kuuntele järkipuhetta.Jos tykkäät
- dom i twoj
3 1 postauksia!! mika tuo on ??? aika ikava lukea tun tontun sekoilua. jurek/plok kirjoittaa hyvin. Olet lukutaidoton tai muuten OUTO TONTTU ENNEN JOULUA
- habibi2
Et tunne minua mutta minä tunnen miehesi.Älä mene.Tarkoituksena on saada lapset Egyptiin.
- Onnea matkaan tai er
Sinne vaan!
Sehän on ihanaa. Lämpimät ilmat ja kuumat miehet.
Rakkaat, kanssasi samanmieliset ihmiset ympärilläsi. Ihanat lakisovellutukset. Koko hänen sukunsa koko ajan puolellasi.
Mitä parempaa ihminen voi toivoa. - Zack61
Mene ihmeessä ja lapset mukaan mutta varmasti et enää lapsiasi takaisin tänne saa. Jollet lähde niin miehesi vie ne sinne kuitenkin. Lapsesi saavat hienon arvomaailman sieltä ja oppivat pitämään naisen siinä asemassa mihin nainen kuuluukin.
Ole nyt rehellinen ittelles. Todennäköisesti ajattelet itsekin syvällä sisimmässäsi näin koskapa pelkäät ja täällä kyselet ja lähtöä siirrät. Ei taida kiinnostaa alkaa elää kokonaan miehen peukun alla. Tietysti jotkut saa elämältä kaiken istumalla kotona viljelemässä kasveja ja virkkaamassa. - näillä mennään...
Mitenhän se menikään, että jos naisen mies sattuu kuolemaan, niin miehen velipoika tai joku muu lähisukulaismies pääsee aviomiehen rooliin? OK, no tämä voisi minulle jopa sopia ihan hyvinkin. Olisi nimittäin tarvetta useammalle vaimolle. Oikaiskaa toki jos olen väärässä?
- beyasada
Anteeksi vaan, mutta ei se ihan niin ole että "pääsee aviomiehen rooliin". Etenkin ennen, ehkä vielä osittain nytkin käytännöllä on ollut ja on tarkoitus turvata leskeksi jääneen ja hänen lastensa turvallisuus ja toimeentulo oman suvun toimesta.
- 5+17
beyasada kirjoitti:
Anteeksi vaan, mutta ei se ihan niin ole että "pääsee aviomiehen rooliin". Etenkin ennen, ehkä vielä osittain nytkin käytännöllä on ollut ja on tarkoitus turvata leskeksi jääneen ja hänen lastensa turvallisuus ja toimeentulo oman suvun toimesta.
Pystyisit siis "rakastamaan aidosti" aviovelvollisuuksineen vaikkapa suvun miestä joka olisi esim. 30 vuotta vanhempi ja pystyisi taloudellisesti turvaamaan elämäsi?
- JD
Sian liha ja alkoholi juomat eivat ole terveydeksi kenellekään, olkoon hän muslimi, kristitty, juutalainen tai mihintahansa uskova , tästä on nykyään riittävästi todisteitä ja tutkimustilastoja. Elimistömme kärsii ja huutaa apua tälläisen ruoan ja juoman vaikutuksesta. Tämä ei ole tyhjästä temmattu pelkkä uskonnollinen vaatimus vaan tosiasiaa jota on viisasta ottaa huomioon. Se ei ole musliimien keksima. He vain toistuvat tämä totuus joka on ollut tiedossa heidän ja meidän esiisistämme asti, ei ainoastaan juudalaisten ja Aabrahamin vaan myös Nooan ja Aadamin, siis maailman perustamisesta asti. Valitettava on, että monet kristityiksi tunnustautuvista eivät halua vastaanottaa jokapäiväiseen elämäänsä tätä raamatullista neuvoa, vaikka silla on jumalallista alkuperää. Olet onnellinen että sinulla on mies joka tässä suhteessa on paitsi oikeassa lisäksi hän on osoittanut sinua kohtaan aitoa vastuuntuntoa, välittämistä ja rakkautta, sillä sinä et ole hänelle mikä tahansa nainen vaan hänen vaimoansa ja hänen/teidän tulevien lasten äiti. Äidin, myös miehenkin, tottumuksista riippuu hyvin paljon lasten ja kaikkien perhen jäsenten terveys ja hyvinvointi. Niinpä sinä et ole luopunut jostain hyvästä vaan sellaisesta jonka kautta olisit tulevaisuudessa tuonut itsellesi, lapsillesi ja monille muille paljon terveyteen ja hyvinvointiin liittyviä ongelmia. Mutta avioliitossa ruoka ja juoma ovat vain osa elämää. Aito avioliitto perustuu ei itsekkyytteen vaan alkuperäiseen ihmisyyteen, Jumalan tuntemiseen, rakkauteen, hyvyyteen, luottamukseen, uskollisuuteen, avarakatseisuuteen, sydämmellisyyteen ... Jokainen ihminen maapallolla on Jumalan luoma ja kantaa sisimmässään hänen kuvansa ja kaipuuta edesmainittuihin asioihin. Kun ihminen ystävystyessä johonkuhun, ajan myötä huomatessaan että vastapuoli kantaa ne hyveet kiintymys hänään vain kasvaa, ja päivastoin, jos jotkut niistä puuttuvat harmittaa, pettymys alkaa vaivata... Jokainen tuntee omat puutteensa ja hyvät puolensa, mutta onneksi me voimme kasvaa, kehittyä, muuttua jatkuvasti parempaan suuntaan ajattelemalla Jumalan hyvyyttä ja hänen itsensäkieltävää rakkautta ja palvelualttiutta... Pysymällä itse rakkaudessa, hyvyydessä, uskollisuudessa... edistamme parhaiten avioliitomme, ihmissuhteitemme hyvinvointia. Oletpa sitten Suomessa tai missätahansa maailmassa kantamalla sisimmassasi ne hyveet sinä tulet olemaan kuin hyvää tuoksuva kukka joka ilahduttaa ja tekee toisten elämää onnellisemmaksi, helpommaksi ja toivotuksi . Tässä sinä tarvitset apua ja sinä löydät ja saat sen pyytämällä Taivaan ja maan, ja ihmissuvun Luojalta. Jos miehesi on aito Jumalaa(Allahia), tavaan ja maan Luojaa, kaipaava rukoilkaa yhdessä että Hän olisi perheenne pää. Sillä ei ole muuta Jumalaa kuin taivaan ja maan Luoja jota sekä juudalaiset, kristityt että muslimit kutsuvat tällä nimellä. Hän auttaa teitä sitten pääsemään eroon kaikista ennakoluuloista joita on kristityillä, juutalaisilla että muslimeilla, ja ne ovat meille syy/motivointi asennoitumaan väärin toinen toistamme kohtaan. Sillä Jumala rakastaa meitä kaikkia ja tahtoo että kaikki tulisimme yhtä, rakastaen toinen toista samalla rakkaudella millä Hän on meitä rakastanut. Jeesus Kristus toi esille elämällään, kuolemallaan, ylösnousemuksellaan Jumalan rakkauden laajuutta, syvyttä että korkeutta. Te tarvitsette Vapahtajan läsnäoloa jokapäiväiseen elämäänne, Hänen armonsa, tukensa ja johdatuksensa. Rukoilkaa Jeesuksen Kristuksen nimessä, sillä aidot muslimitkin tuntevat hänet nimellä Isa. Koranissa Hänestä puhutaan hyvin paljon ja tunnustavat hänet jumalan lähettämäksi, ihmeiden tekijaksi, taivaassa eläväksi ja pian tulevaksi. Rukoukseni on Että taivaan ja maan Luoja johtaisi teidät jokapäiväisessä elämässänne lämpeydelläänsä, viisaudellaansa, voimallaansa ja varjeluksellaansa, olipa se Suomessa tai Egyptissa tai ...
- JD
Muuten, Jumalan johdatuksesta aikanaan Jeesuskin asettui, eli ja kasvoi äitinsä ja Joosefin kanssa monta vuotta Egyptin maassa ennen kuin tulivat Nazaretiin. Pyytäkää Jumalalta johdatusta teidän konkreettisessa tapauksessa. Ajatkin joissa elämme ovat toisenlaisia, maailman realiteetit myös eivät ole samoja. Mutta kiitos Jumalaa Hän on sama. Hänen ajatuksensa meitä kohtaan ovat että meillä olisi tulevaisuus ja toivo.
- Hoh-hoijaa
Voisko ketjun islamkammoinen vakiohäirikkö lakata viestittelemästä viiden minuutin välein samaa mantraa eri nimimerkeillä?
- +++++
muuta en osaa neuvoa...jos et tiedä,niin et koskaan saa lapsiasi tullista ulos jos sinulla ei ole siihen miehesi suostumusta joka on leimattu suurlähetystössä..et edes vaikka haluaisit vain lomalle suomeen...kuinka paljon luotat mieheesi???onko mahdollista,että jos sinne muutettuasi et viihdykkään siellä ja haluaisit palata,niin antaako hän sinun palata lasten kanssa,vai rupeaako kiristämään,että lapset jäävät sinne -sinä voit palata yksin suomeen...?näitä tapauksia on lukemattomia..paras ystäväni on yksi heistä..mies tunisialainen 3 lasta..he asuivat suomessa,ja tekivät "rahaa" jonka jälkeen mies alkoi puhua tunisiaan muutosta..ystäväni muutti sinne,ei mennyt kovin kauan aikaa kun hänen miehensä alkoi muuttua..ystäväni ei saanut käydä enään missään ilman sukulaisnaisia..ystäväni alkoi puhua takaisin suomeen muutosta...SIITÄ SE HELVETTI PÄÄSI IRTI..ensinmäistä kertaa mies löi ystävääni..ja pahasti..sanoi,että lähde,mutta lapset jäävät tänne..
ystäväni yritti kaikkensa,suurlähetystön kautta ym ym ym...ei ole mahdollista viedä arabimaista lapsia ulos ilman isän suostumusta..ystäväni ei missään nimessä halunut jättää lapsiaan..kun joskus harvoin pystymme netissä keskustelemaan,hän sanoo,että elää elämäänsä vain lasten vuoksi..miestään hän ei enään tunnista samaksi kuin suomessa asuessaan..kaikki tunteet ovat kuollet,mies tyydyttää itsensä välittämättä mitä ystäväni tuntee tai haluaa..aikaisemmin suomessa asuessaan,mies ei ollut kovin kiinnostunut uskonnosta...nyt kuulema kaikki on yhtä allahia...en tiedä,mitenkään en voi auttaa,tuntuu pahalta ystäväni puolesta...toivon,että jotenkin joskus tulee se päivä kun hän ja lapset pääsevät takaisin suomeen...mieti 2 kertaa ennen kuin muutat...onnea sinulle mitä sitten ikinä päätätkään...- dddfdf
Jokaisen pitää päästä lyömään itse oma päänsä seinään. On se kumma kun ei voi ottaa opiksi jo etukäteen?
Sitten tätä ihanuutta ollaan tänne sisäänajamassa, jotta mekin, jotka emme rakkaaseen maahamme sitä halua, joudumme siitä lopulta kärsimään.
Helvetin puupäät!!!!
- vcxbre
Uskon, että ainakin lapsesi ovat kymmenen kertaa onnellisempia missä tahansa arabi- tai muslimimaassa, kuin tässä pahoinvointivaltiossa, missä jokainen on oman onnensa seppä. Muslimimaissa tukiverkostot, ihmissuhteet ja perhe on aivan eri tasolla kuin täällä suomessa, missä ihmisarvo määräytyy rahan ja sen mukaan, kuinka kestävä viinapää on.
- Kaikki ei ole miltä
Good Luck! Näin voin vain aloittaa tämän. ensin menet sinne paikalle suku ottaa vastaan hyvissä mielin ja myöhemmin sulta otetaan passit (jopa lasten) ja vähäm myöhemmin tilanne muuttuu niin ettet pääse pois ja sinua ei auteta kun tilne pahenee ja lapsia et saa jne.. kannattais kattoa eräs tositapahtumiin persutuva filmi ja miettiä asialoppuun! filmin nimi on Lastani ette saa. Kannattaa katsoa se ennen päätöstäsi.
ja se että omasi tukiverkkosi ei ole aina tapahtumien kanssa mukana ja voi tarjota apua sinulle silloin kun olet yksin.. ja siellä olet todella yksin tapahtumien kanssa ja sielä ei ole enää suomenkonsulanttia läsnä tapahtumien johsosta eikä pahemmin muitakaan länsimaisia konsulantteja
ps: kaikki ei ole miltä näyttää- 20
pitää paikansa ,, älä mee,,,jos meet kusessa olt, myöhemmin,,
- hk,,
älä mee,,,,kadut sitten,,
- Zack61
Hei Iris
Ei kai teidän lapsista joku ole tyttö? Jos on niin miten voit edes harkita tuollaista. - sooowo
Islam on helvetti maan päällä naisille ja tyttölapsille. Raiskatut syyttömät naisetkin kivitetään kuoliaaksi.
- kaikki suominaiset
saisi mun puolesta tunkea noihin arabimaihin ja pitää siellä pysyvästi.
Sen jälkeen tuotaisiin Suomeen naisia esim. Etelä-Amerikasta, jotta
suomalainen mies pääsisi nauttimaan todellisen naisen kyydeistä.
Ihan jöböttää jo ajatuskin latinonaisista hrrrr.....Sanon sinulle saman kuin suomalainen naisasianajaja vähän muunneltuna: älä mene naimisiin ulkomaalaisen kanssa, älä hanki lapsia ulkomaalaisen kanssa ja nyt kun olet tehnyt kaikkea em. niin missään tapauksesssa älä muutta miehen kotimaahan. Nimittäin avioerotapauksessa Sinulla ei ole mitään oikeutta lapsiisi, vaan miehen kotimaan lakien mukaan lapset tuomitaan isälle. Näin on käynyt Ranskassa ja näin käy aina Lähi-Idän maissa.
Jos taas pidät avioeroa mahdottomana ajatuksena, niin et voi tietää, että miten mies rupeaa käyttäytymään omiensa parissa ja mikä sinun asema siellä on.
Jos haluat luopua lapsista, niin ole hyvä ja muuta Egyptiin.- tietoa lisää
Hei, kannattaa tutustua Egyptin lainsäädäntöön ensin. Siellä avioitunut suomalainen kertoi, että avioliittotodistukseen merkitään saatko käydä töissä kodin ulkopuolella ym. Lisäksi lapset kuuluvat aina miehelle, joten ristiriitatilanteessa lähdet yksin kotimaahan, jos ylipäänsä pääset riippuen onko mies takavarikoinut passisi.
- ainoastaan
suomilehmä kelpuuttaa Ahmedit ja kumppanit puolisoikseen.
Muissa maissa tuskin on samankaltaista garvagullien palvontaa kuin Suomessa.
Suomimaijalle kyllä kelpaa. No eipä ne naiset mitään rimpsessoja ole,jotka
muhammedin matkaan lähtevät. Sanotaanko, että 5 metrin kepilläkään
en koskisi. - eyeretet
Onhan suomessa (ikävä kyllä) monia kauniita missejäkin jotka ovat ottaneet karvakäden kumppanikseen.
- toivottavasti tuuria
Joo sinne vaan. Tasa-arvo asiat paranevat heti kertaheitolla, kun täällä Suomessa on niin huonot olot naisella ja suomalaiset miehet sortavat. Nytkin oli vain 6/6 Finlandia-ehdokkaista naisia, mutta ehkä ens vuonna on enemmän, kun suomalaiset miehet on niin sikoja.
Onnea vaan ja vielä lisäonnea jos nyt vaikka miehesi sattuisi olemaan kiivas muslimi. Miksi muuten menette pois Suomesta? Jääkää ihmeessä tänne, vuosi vuodelta tulee muslimeja lisää ja punavihervasemmisto tekee kaikkensa sen eteen, että tämä jatkuisi. Voitte ehkä päästä jakamaan miehenne 2. 3. tai 4. vaimon kanssa, mutta yhdessähän on mukavaa.
Anteeksi, olinko liian ilkeä? En tarkoittanut henkilökohtaisesti vaan näin yleensä. Minulla on vähän usko lopahtanut Suomen tulevaisuuden suhteen. - enempi vain
Ahmedeja tähän maahan. Saapahan naiset sitten näitä kuumia "latino"rakastajia.
Olisiko suominaisen unelma saada somalia ja Ahmedia yhtäaikaa? - xooode
Kaikille pikkutytöille pitäisi jo päiväkoti-iässä opettaa nämä islam ja muslimi asiat.. Ettei enää koskaan syntyisi suomeen (tämän palstan aloittajan kaltaisia) idiootteja muslimien hyysäri naisia.
- älkää haukkuko
arabeja ja somaleja. He ovat suvaitsevaisia, naisia kunnioittavia (hhrmhhjustjoo)
ja kaikin puolin mukavia ihmisinä. Ite te suomalaiset ootte tyhmiä yäkkk!
Mää nussin ketä mää haluan niiiiiiihhhhhh
T: hattukukkasetä - Entinenmusliminvaimo
Jos haluat olla idiootti ja haluat lastesi kärsivän niin tervemenoa Egyptiin. Äläkä sitten tule takaisin itkemään kun mies vie lapset ja naittaa ne alaikäisinä.
Nuo ihannointi kirjoitukset on kirjoittanut joku muslimimies joka esittää naista. Muslimimaissa ei naisella ole yhä edelleenkään hyvä olla. Ei myöskään tyttölapsilla. - lapset ovat lahjoja
Naimisissa arabimaassa syntyneen kanssa 12v. Lapsia kaikki tyttöjä. Koulussa islamuskonto kaikilla.Elämänarvot kuten muslimeilla,mutta ei niin tiukkoja sääntöjä arkisessa elämässä.Itsekin ollut muslimi jo ennen aviota.En hurskas ja vielä huivitonkin.Itse haluan lapseni kasvavan suomessa,kouluttautua.Minun kauttani he omaksuvat suomalaisia perinteitä,joita mieheni ei aina jaksa ymmärtää.Perinteitä joita itse olen omaksunut asuessani lapsuuteni suomessa.Mieheni synnyinmaassa lapset saavat kokea arabimaan arkea ja tapoja,perinteitäkin.En ole sitä vastaan ollenkaan.Mieheni näkee suomen olevan vaarallinen paikka varsinkin murrosikäisen tytön elää.En ole hänen kanssaan samaa mieltä.Monet mielipiteemme eroavat ja hän väittääkin synnyinmaansa olevan "turvallisempi".Olen saanut kuulla olevani huono äiti,kun en laita uskontoa kaiken muun edelle.Koko lapsiemme vauva-ja leikki-iän olen ollut kotona eli aina siellä kun äitiä on tarvittu.Haluan lastemme kouluttautuvan ammatteihin,joihin he itse haluavat.Suomessa on niin paljon mahdollisuuksia.En lähtisi mieheni synnyinmaahan alaikäisten lasten kanssa,sillä välittävänä äitinä näen Suomen potentiaalisempana maana mitä tulee varallisuuteen.Emme ole hyvätuloisia,joten lasten koulutuksen rahoittaminen arabimaassa erittäin haastavaa.Tyttöni omaksuvat äidiltään kunniallisuuden,rehellisyyden ja suomalaisen naisen vapauden päättää omissta mielipiteistään.Miehelleni kaikki tuo on vaikeasti nieltävää ja olenkin harkinnut elämän jatkumista ilman miestäni.Miehelläni on taipumusta jyrätä mielipiteeni,jota en kait siedä enää.Yllättävää, nyt kun lapsemme ovat kasvaneet itsenäisemmiksi.Välimme eivät ole ihanteelliset.Mieheni ei arvosta minua.Mitä tulee kahden kulttuurin välissä elämisessä..miehesi pystyy täällä Suomessa kulttuuriaan lapsillenne välittämään.Mutta väistämättä Suomen kulttuuri tarttuu lapsiinne voimakkaammin,sillä kotimaanne on tällä hetkellä Suomi.Miehenikin kaipaa synnyinmaataan,mutta olen ilmoittanut haluamattomuuteni asua siellä tällä hetkellä.Minä en tunne kaipuutani sinne,sillä pidän synnyinmaastani enemmän.Ei vaimon velvoite ole ottaa vain aviomiehen tunteita ja tarpeita huomioon.Kannattaa keskustella(jos sellainen on mahdollista)elämästä täällä ja egyptissä.Varmasti huomaat itsekin kuinka kummassakin maassa on sekä hyviä että huonoja puolia.Miehesi sukulaiset ja ystävät eivät ole parempia kuin omasikaan.ERILAISIA vaan.Miehesi haluaa lapsesi kasvavan enemmistön eli muslimien keskuudessa,jotta he eivät omaksuisi paljonkaan eurooppalaisia tapoja.Ne taas voivat vaikuttaa negatiivisella tavalla lapsiinne jne.Mitä tässä neuvomaan lähteäkö vai ei miehesi synnyinmaahan asumaan.Itse käsittelet asioita omalla tavallasi,mutta vadi arvostusta omille mielipiteillesi.Vaikka oletkin hänen vaimonsa,sinulla on ja tulee olemaan omat tarpeet,tunteet ja mielipiteet. Olethan SUOMALAINEN NAINEN!
- HyväKirja
Kirja aiheesta: Ranya ElRamly (nyk. Paasonen) - Auringon asema
- toivottavasti kadut!
Susta tulee pakkomuslimi vaikka muut väittäisivät moista sillä muuten miehen suku ei sua hyväksy ja sun lapset ympärileikataan. Onnea vaan aavikomaalle jossa eletään keskiaikaa..
- Ossaus
Lapset ehdottomasti syytä pitää täällä Suomessa - voivat itsenäisesti opiskella ko kulttuuria - sitten 20-30 vuoden kuluttua - jos haluavat.
- suvi+walid
http://www.youtube.com/watch?v=3CR7Abg8UuE&feature=related tallasta en ikina salli mun lapsille, ja siksi kehoitan etta jos lapsia on jo niin pysy suomessa, mistas tiedat vaikka mies haluu ne ympari leikata !!!
- exä egyptiläinen
Hei!
MInäkin olin naimisissa Egyptiläisen miehen kanssa,aikalailla sama tilanne kuin sinulla..tosin...olen itse jo asunut siellä aiemmin,ennen mieheni tapaamista.
MInä en lapsien kanssa lähtisi sinne..olen itse kristitty,enkä ikinä tulisi käyttämään huivia siellä.
Lapsia et sieltä pois saa,mikäli joskus haluaisit sieltä tänne takaisin...en tiedä,oletko uskonnoltasi mitä..mutta kristittynä,sinulla ei ole oikeuksia lapsiin siellä...moni asia tietysti vaikuttaa,enkä halua pelotella..mutta se on kuitenkin muslimi valtio ja tällä hetkellä ei tod.tiedä..mihin siellä ollaan menossa...toki tiedän,että ei muslimeilla suomessakaan ole helppoa,mutta helpompaa,kuin sinulla olisi siellä...ja itselläni on pahoja kokemuksia pettämisestä..jos et ole muslimi,sinua saa pettää...se on enemmän sääntö,kuin poikkeus näissä piireissä..minua petettiin 10v..tiesin kyllä,mutta lasten takia yritin,mutta sitä ei voi sanoa miehestäni..onneksi nykyään ex- sellaisesta..mieti tarkasti,mitä teet.Toivon,sinulle kaikkea hyvää.. - tervemenoa!!!!
hauskoja nuo tekopyhien moraalisäännöstöt. Pettää saa vääräuskoista koiraa eikä siitä tarvitse kantaa omantunnon tuskia. Samoin vääräuskoisen koiran saa lahdata eikä tarvi kyyneltäkään vierittää.
Jos on suomalainen nainen, niin kannattaa varmaan mennä naimisiin tuollaisen kanssa paremman elämän toivossa ;P- Halimer
Yksi neuvo aina helpottaa: Odota.
Älä tee mitää hätiköityä ratkaisua. Lastesi kannalta on parempi ehdottomasti asua Suomessa.
Olen kuullut ja lukenut juuri vastaavanlaisia muuttojuttuja. Muutettaessa ei mies ollutkaan enää sama. Muutettiin muslimivaltioon ja sen jälkeen oli nainen vai jalkarätti miehelleen. Muista, että muslimimaassa nainen on ei mitään. Suomessa sinulla on turva. Laki, poliisi, Kela, työpaikan saantimahdollisuus suomalaisena hyvä.... Egyptissä olisit varmasti aivan pihalla....
Sinuna en missään nimessä muutaisi.
- uskomatonta on
Voi elämä millaista puskasakkia asuu Suomessa. Tämäkin keskustelu on mennyt asiattomaksi heti alkumetreillään. Kaikenmaailman kouluttamattomat idiootit, jotka eivät taida edes äidinkieltään, tulevat tänne kirjoittelemaan omista sivistymättömistä mielipiteistään. Vähemmän hyviä ihmisiä on joka maassa, Suomessa mielestäni poikkeuksellisen paljon. On itsekkyyttä ja oma perhe jätetään huomiotta. Miehet hakkaavat vaimojaan ja vaimotkin miehiään, kaikki hakkaavat lapsiaan. En siis menisi arvostelemaan toisia kulttuureja tuntematta niitä muun kuin lehtikirjoittelun perusteella. Itse olen seurustellut egyptiläisen kanssa kuusi vuotta ja hän kohtelee minua hyvin jokaisena päivänä. En ole koskaan elämässäni tuntenut olevani arvokkaampi kuin nykyään. Myös kaikki muut tapaamani egyptiläiset ovat ystävällisiä ja sydämellisiä ihmisiä. Samaa en voi sanoa suomalaisista, taaskaan. Mutta hyvä ketjun aloittaja, keskustele miehesi kanssa kunnolla asiasta. Pohtikaa yhdessä mikä olisi paras ratkaisu teidän kaikkien kannalta. Toivon teille kaikkea hyvää tulevaan :) Ja hei, älä edes lue noita kommentteja, jotka alkavat sanalla "ählämi", tulee vain paha mieli.
- Muhammed Ali
Sanot seurustelevasi. Se on aivan eri asia kuin olla naimisissa. Yhdessähän ette toki asu ? Asetelma on hiukka sama kuin sinä olisit istumassa telakalla olevassa laivassa ja olisit jakelemassa neuvoja vesillä oleville. Kysyjä on vesillä, missä myrskyää ja vaaroja on. Älä siis ole liian tietävä ja viisas.
Sinulla on oiva mahdollisuus lähteä Suomesta muualle jos me olemme kansana ja maana mielestäsi pohjasakkia. Miksi noista sinun "paratiisimaista" tulee ihmisiä Suomeen. Jos siellä olisi asiat hyvin niin miksi he ylipäänsä ovat jättäneet kotimaansa. Sinun pitää mennä Egyptiin ja katsotaan muuttuuko ääni kellossasi... Oletko edes seurannut parhaillaan arabimaissa tapahtuvia mielivaltaisuuksia, kansanmurhaa, diktaturismia.... Egyptissäkin.
Lue kirjat: 1. Lastani ette vie 2. Imaamin tyttären raju pako vapauteen 3. Hamasin poika
Sinulle hyvää jatkoa toivoen ! - hmm......
Jotain outoa on suhteessa, jossa egyptiläinen mies ei kuuden vuoden seurustelun aikana ole kosinut tai jos nainen ei ole suostunut avioliittoon. On mahdollista, että miehellä onkin jo puoliso kotimaassaan. Rakastajien pitäminen on ihan yleistä myös ystävällisten hymyjen maassa.
- agggdggd
Anteeksi nyt vaan, mutta minä en hakkaa lapsiani eikä myöskään vaimoni. En myöskään hakkaa vaimoani eikä vaimoni hakkaa minua.
En myöskään estä vaimoani käymästä uimassa enkä esitä muitakaan vaatimuksia jotka loukkaavat ihmisoikeuksia.
Tervemenoa vaan! - 2342344
"Vähemmän hyviä ihmisiä on joka maassa, Suomessa mielestäni poikkeuksellisen paljon."
Onneksi sinä kuitenkin kuulut tähän hyvien ihmisten vähemmistöeliittiin. Kyllä varmasti tulee öisinkin hyvät, puhtaan valkeat unet, kun lampaiden laskemisen sijaan voi tuudittaa itsensä ajattelemalla omaa poikkeuskellista hyvyyttään.
"...kaikki hakkaavat lapsiaan."
Ööh, anteeksi kuinka? Meidän perheessämme ei hakata ketään, enkä ylipäätään ole moiseen ilmiöön lähipiirissäni törmännyt, mutta ehkäpä teidän perheessänne ovat toisenlaiset kasvatusmetodit käytössä. - uskomatonta OLI
2342344 kirjoitti:
"Vähemmän hyviä ihmisiä on joka maassa, Suomessa mielestäni poikkeuksellisen paljon."
Onneksi sinä kuitenkin kuulut tähän hyvien ihmisten vähemmistöeliittiin. Kyllä varmasti tulee öisinkin hyvät, puhtaan valkeat unet, kun lampaiden laskemisen sijaan voi tuudittaa itsensä ajattelemalla omaa poikkeuskellista hyvyyttään.
"...kaikki hakkaavat lapsiaan."
Ööh, anteeksi kuinka? Meidän perheessämme ei hakata ketään, enkä ylipäätään ole moiseen ilmiöön lähipiirissäni törmännyt, mutta ehkäpä teidän perheessänne ovat toisenlaiset kasvatusmetodit käytössä.Juu niin se menee, että kun näitä keskusteluja lukee niin provosoituu ja alkaa provosoida muita :D Huomaan tämän olettamukseni olleen totta. Ette varmasti ole kukaan mitään kenenkään hakkaajia tai ehkä joku onkin, mutta sekään ei minulle kuulu. Enkä minä ole mikään yli-ihminen enkä hetkeäkään ole niin luullut. Alkoi vain ärsyttämään ja se näkyi tekstissä, jota kädet kirjoittivat. Anteeksi siis kaikki, jotka nyt sitten taas provosoituivat tästä. Ihan huuhaata kirjoitin niin kuin kyllä moni muukin täällä ja nyt on hetkellisesti hauskaa. Eläkäämme vaan kukin tavallamme ja jättäkäämme muiden elintavat ja eriävät mielipiteet rauhaan jookos :)
- uskomatonta on
Rakkaat kritisoijat :) En sanonut, että Suomi olisi kamala maa tai, että kaikki suomalaiset olisivat kurjaa kansaa. Olen vain sitä mieltä, että ei kannata alkaa arvostelemaan ihmisten puolisovalintoja, kun ei tunne kyseisiä puolisoita. Ja tiedoksenne, olen lukenut enemmän arabimaailmaa koskevaa kirjallisuutta kuin te, siitä olen varma, ja olen hyvin perillä huonoista puolista ja ikävistä asioista. En myöskään mielestäni sanonut, että kaikki ulkomaalaiset (tai kaikki arabit) olisivat mahtavia ihmisiä tai, että kaikki arabimiehet kohtelisivat vaimojaan hyvin. Mutta eivätpä kohtele kaikki suomalaisetkaan. Pyydän vain olemaan yleistämättä ja pyydän myös anteeksi käyttämääni sanaa "idiootti", se ei ollut korrektia. Ja hei oikeasti, olenko edes seurannut mitä Egyptissä tapahtuu? No en varmaan, jos kerran miesystäväni on egyptiläinen. Voi voi mitä kysymyksiä. Ja muistaakseni juuri diktatuuria vastaan eikä puolesta siellä taisteltiin ja taistellaan? Ja koska sanoin, että arabimaat olisivat paratiisi? Sanoin kai vain, että tuntemani ihmiset siellä ovat mukavia. En myöskään pyri esittämään kaikkitietävää, vastasin vain aloittajalle kuten vastaisin kenelle tahansa, jolla on ongelmia parisuhteessaan esimerkiksi.
- 232323
"Ja muistaakseni juuri diktatuuria vastaan eikä puolesta siellä taisteltiin ja taistellaan?"
Toki. Valitettavasti vain on niin, että diktaattorit useimmiten korvautuvat toisilla diktaattoreilla, kun valtatyhjiötä täytetään. Arabikevät, niin myönteinen ja tarpeellinen ilmiö kuin se onkin, on luonut tilaa mm. islamisteille. Toivottavasti he kuitenkaan eivät pääse vallankahvaan, sillä silloin voitaisiin perustellusti alkaa puhua ojasta ja allikosta. Sanotaan, että vallakumous syö lapsensa. Toivottavasti tällä kertaa käy toisin ja päästään demokratian tielle. Egypti on kuitenkin käymistilassa tällä hetkellä, eikä kukaan tiedä, kuinka käynee.
- Finlandia+Egipto
Kyllä ymmärrän sinun miestä, että se kaipaa kotimmansa, mutta Egyptin tulevaisuus on tällä hetkellä epävarma. En usko että se olis hyvä paikka kasvattaa lapsija, ei varmaankaan niin hyvä kun Suomi on. Jos olisitte nuori pari sun miehen idea olisi mahdollista, mutta lasten kanssa, Suomi olisi turvallisempi ja parempi ympäristö.
Jos Egytpin Kulttuuti on niin tärkeä sinun miehelle, voitte käydä Egyptiin lomaaikana, ja hän voisi opettaa sinun lapsille Arabian kieltä ja kulttuuria, mutta Suomessa, ei Egyptissä. - 3+11
Ketjun aloittaja Iris H. : kertoisitko ihan kaikelle kansalle mihin tulokseen olet tullut?
- patuliini
Mitähän tuo kulttuuriopetus oikein tarkoittaa tuon ikäisille,oppisivat ensin puhumaan ja omillaan ajattelemaan,aloita sitten kulttuuriopetukset.
Mut jos mieli tekee niin sinne vaan. - Amena
Egyptissä voi elää jopa paremmin kuin Suomessa, jos vaan taloudellinen puoli on kunnossa. Kulttuuri on erilainen, mutta rikas. Asiat toimivat hitaammin, mutta kaikkia palveluita kyllä saa. Sukulaisten kanssa tulee vietettyä enemmän aikaa, mikä ei sinänsä ole huono juttu. Pohjoisrannikko (North Coast) ja Alexandria upeita paikkoja elää. Meri tekee ilmaston sopivaksi, eikä kesälläkään ole niin tukahduttavan kuuma kuin esim. Kairossa. Jos olette muuttamassa Hurgadaan tai Sharmiin, tulet tapaamaan monia Suomalaisia! Myös Kairossa heitä asuu. Lähde rohkeasti!
Suomalaiset Egyptissä yhdistys:
http://www.finnsinegypt.org/- exä Egyptiläinen...
Jos olet muslimi uskonnoltasi,niin on parempi mennäkin Egyptiin asumaan..lapsillesi et vain saa vastaavaa koulutusta,kuin Suomessa...ja maksatte koulutuksesta hurjat summat,samoin päivähoidoista.Ja neuvolapalvelut vaihtuu yksityisiin lääkäreihin,nekin maksaa enemmän..ja tosiaan..hyvää palvelua saa ainoastaan,kun aukaseen pullean rahapussin ;)
Ja lapset ovat ihan ensimmäisenä siellä vatsataudissa,kunnes tottuvat sen maan pöpöihin...tuttava joutui muuttamaan tänne takaisin,kun lapsi laihtui siellä niin paljon,sairastelun tuloksena....ja siihen ei mieskään voinut tehdä mitään..vaikka vastaan kyllä laittoikin!
Lomalle sinne on mukava mennä,mutta en edes tässä maailman tilanteessa suosittele sinne muuttoa!
- wertuj
Jos minä olisin Barack Obama, minä pommittaisin koko Lähi-idän ydinaseilla maan tasalle.
- kugylft
Milestäni ulkomaalaisen kanssa kannattaa tehdä 50/50.
Eli puolet vuodesta suomessa, puolet puolison kotimaassa,
tai niin että on kesäkauden kun suomessa koulut kiinni ja lomaaika niin silloin olisi puolison kotimaassa 2-3 kk.
Ihan miten työ antaa myöten.
Olethan ottanut puolisosi mukana myös hänen maansa ja kulttuuriinsa etkä voi enää olla 100 % suomalainen, pitää koko kakku syödä eikä valikoida parhaita paloja.
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282527- 1142126
- 1221809
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?971803Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91547Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161391140Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901085Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891031Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu211022Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35987