Tuollainen laki pitäisi saada aikaan. Ei ole mitään mieltä tässäkään, että kansa äänestää presidentin suoraan ja sillä suuri arvo. Ei nykyään enää mieltä.
Kun ajatellaan kuinka paljon kuluu rahaa kaksiin vaaleihin ja presidentin valta on kaventunut ja kapenee, olisi oikein että eduskunta valitsee pressan.
Kuka ja mikä taho alkaisi asiaa ajamaan? Ajatelkaa nyt. Eduskunta on pienoiskoko kansasta? Miksi se ei voisi valita presidenttiä? Olisi halpaa ja helppoa. Mitä mieltä muut?
Eduskunta valitkoon presidentin
4
54
Vastaukset
Panen vielä paremmaksi: pääministeri valitkoon presidentin.
Pääministerihän on hallituksen "pää", ja hallitusta kannattaa eduskunnan enemmistö. Yksinkertaista, halpaa ja toimivaa.- pois kallis turhake
"Pelkkää-turhaa-kallista-kättelypresidenttiä" on enää täysin turha ollenkaan valita! Kallis posti pitäisi välittömästi lopettaa. kolmen entisen elättäminen jo maksaa valtavasti muutenkin yliverotetulle pienelle kansalle. Mitään kansainvälisiä TODELLISIA VAIKUTUSMAHDOLLISUUKSIA EI SILLÄ OLE! Onhan se nähty jo nykyisenkin "töissä". Sisäpolitiikassa ei yhtään mitään. Turhanhöpöttäjiä täällä riittää jo aivan ilman vakansseja ja ylisuuria palkkioitakin! Höpinöistä ei sen valmiimpaa ole syntynyt!
- 20 miljoonaa euroa
Joo. Hyvä idea! Säästyis ainakin 20 miljoonaa. Mihin ne varat käytettäis?
- EU:n tapaan
presidentti olisi syytä valita kabineteissa. Turha sitä on kansalaisilta tai "kansan"edustajilta kysyä, se ei ole EU:n demokratian mukaista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2032175
- 1341198
- 1131073
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa23827- 58806
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34771ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46577- 10560