Ehkäisykapseli mietityttää.

Mietinkö turhaan

Hei! Olen 19v nuori neiti. Otin kapselin 19.4.2010 ja mietin tässä sitä että onko tullut turhaan otettua tuo kapseli.

Muutama fakta:
- Ennen kuin otin tuon kapselin niin kuukautiseni olivat normaalit ja suht koht säännölliset.
- Otin sen takia ettei tulisi lisäystä perheeseen.
- Olen ollut parisuhteessa n. 2v (27.11 tulee)

Mietityttävää asiaa:
- Onko normaalia että kapselin oton jälkeen on koko ajan vuotoa (muutama päivä saattaa olla välissä ettei ole vuotoa)?
- Kannattaako poistaa enne kuin vahinkoa sattuu?
- Onko kapseli edes sopiva keholleni?

Olisin kiitollinen jos saisin neuvoja tai vastauksia kyseiseen asiaan!

12

519

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,,,,,,,,,,,,,,,

kauanko kokelit minipillereitä ennen implat.asentamista? Ja oliko silloin vuotoa? (mineillähän testataan ainakin 3 kk että sopiiko mahdollisesti tuo implant.)...

• Mietinkö turhaan

Minulle ei edes ehdotettu minipillereitä... En edes tiennyt tuota. Mutta siis olen joskus 2-3 v sitten syönyt Yasminelle -merkkisiä pillereitä, mutta sitten ne jäi siihen...

• mirena33

Yasminelle ei ole minipilleri, se on yhdistelmä, joten sen käytön aikaisista jutuista ei voi mitään vertailla

• Mietinkö turhaan
        mirena33 kirjoitti:

Yasminelle ei ole minipilleri, se on yhdistelmä, joten sen käytön aikaisista jutuista ei voi mitään vertailla

Mä tiedän et Yasminelle ei ole mini vaan yhdistelmä. Ja muutenkin olenko missään vaiheessa sanonut että yas- pillerit on minejä?

Siteeraan omaa viestiäni: "Minulle ei edes ehdotettu minipillereitä... En edes tiennyt tuota."

• bitter_moon

Itselläni oli kapselit kahteen otteeseen, ensimmäiset 5vuotta ja toiset 2 vuotta. Itselläni meni alussa kaikki kohdalleen mutta aikalailla koko sen ajan mitä olen kapseleita käyttänyt olen kärsinyt pitkistä vuodoista ( vain muutama vuodoton päivä välissä) ja epäsäännöllisestä kierrosta. Ainoastaan olin tuona aikana tyytyväinen kapseleiden ehkäisytehoon sillä vahinkoja ei tullut sekä myös niiden helppouteen.

• iuytfghjkl16

Sun kannattaa oikeastikin olla yhteydessä gynekologiisi näissä asioissa. Tällä palstalla saat toki tietää toisten kokemuksia, mutta meidän kaikkien keho on loppujen lopuksi erilaiden kuin muiden, joten parasta olisi olla yhteydessä omaan lääkäriisi.

• jjjkkll

Harmi ettei sulle kokeiltu minipillereitä ensin muutamaa kuukautta, olen luullut että se on ihan vakiokäytäntö. Jos sulla on vuotoa koko ajan niin kapseli ei sulle sovi. Ei mitään vahinkoa siitä satu, vuoto ei siis tarkoita että ehkäisyteho olisi heikentynyt.
      Mars gynekologin juttusille!

• fgnjknr-ljh

Mulle ei ole myöskään missään vaiheessa annettu kokeiluun minipillereitä. Ihan suoraan laitettiin hormoni-kierukka. Se ei sopinut aknen ja vatsakipujen takia. Se otettiin pois vuoden päästä ja laitettiin kapseli. Siinä ikävänä ongelmana se sama akne. Yhdistelmäehkäisypillereitä en voi käyttää migreenin takia. Nyt hommaankin sterilisaatiota. Mulle ei tule ollenkaan kuukautisia kapselin kanssa. On siis hyvin yksilöllistä. Mutta tietenkin kannattaa ottaa yhteyttä siihen gynekologiin!

• ...............

No, ennen hormonikierukan asennusta ei kokeilla minipillereitä, sen sijaan ennen implanttia yleensä kokeillaan.

Minkä ikäinen olet? Onko sinulla lapsia?

• Ehkäisyä etsimässä

Heips. Mulla on ollut puoli vuotta kapselit.
      Mulla taas kuukautiset loppuivat kokonaan. Tuntuu et hormonaliset ehkäisyt aiheuttaa masennusta ja painonnousua. En varma.
      Ja pahin sivuvaikutus on akne leuassa sain siihen antibiootit.
      Hormonikierukka sitä ennen ja siitä aiheutui emätintulehduksia alvariinsa sen takia loppui sen käyttö. Sulle ei sovi se.

• twisted_butterfly

Ite otin ehkäsykapselin heinäkuussa 2010 ja sen jälkeen ei ollut mitään pitkään aikaan, kunnes joulukuussa 2010 alkoi menkat n 4kk. Muutama päivä oli välissä. Sitten säännöllistyi, mutta nyt on ollut taas elokuusta lähtien ettei menkkoja ole ollenkaan.

• kabselli

Pyydä lääkäriltä resepti. Mä sain olikohan keltarauhashormonia tablettina kymmenen päivän kuurin, nappi naamaan kolmesti päivään. Kapseli asennettiin toukokuun alussa, pari kk ei menkkoja ollenkaan mutta elokuussa alko lorottaa. Pari päivää aina välissä taukoa tai niukempaa mutta melkein 3 kk vuoto sekoili kunnes soitin ja sain kuurin. Nyt vaikuttas auttaneen. Tuli normimenkat eikä jääny vuoto päälle... pidän peukut ristissä, että asettu ja alkaa toimia ok. Ei ole enää meinaan muita vaihtoehtoja jäljellä, paitsi sterisaatio mutta sitä en halua. Ei kokeiltu mullakaan mineillä, kun ei voitu. Haittana on ollut kuukausien myötä lisääntyvät hormoninäpyt ennen "menkkoja". Viimeksi leuka kukki jo urakalla; asettuu tosin kun vuoto alkaa. Mulla ei ole vieny haluja, päinvastoin =) Mutta jos vuoto vaivaa niin kysäse reseptiä lääkäriltä. Mä sain ihan kivuttomasti omani.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      7800
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      61
      4360
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      3993
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3902
    5. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3300
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3208
    7. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      3205
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      2923
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2721
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2484
    Aihe