Sattuneesta syystä huushollini on nyt jämähtänyt paikalleen. Kerrankin olis aikaa tarinoida täällä, ja palsta on hiljainen kuin huopatossutehdas mykkäkoulun aikaan:(
Hommat seis
44
63
Vastaukset
- PuskaPaska
kerro, kerro
- veikeä juttu.
Kyllä me täällä lymyillään, muttei jakseta kirjoittaa mitään juurikaan, kun täytyy pitää lasia pystyssä. ;)))
Huoh, mun sohva on täys muuttolaatikoita, joten sinne en voi kellahtaa. Pitää kai kohta klikata yle areenaa, kun täälläkin on niin hiljaista.
Huopatossutehtaassa on niin kaamea meteli, että eihän siellä kannata yrittää puhua, eli mykkäkoulua harjoitetaan.
tuputuu kirjoitti:
Enpäs tiedä. En ole koskaan käynyt huopatossutehtaalla.
Et ole käynyt huopatossutehtaalla? Kuinka se on mahdollista?
LaardiBee kirjoitti:
Et ole käynyt huopatossutehtaalla? Kuinka se on mahdollista?
No kun mummuni osasi tehdä tallukkaita ihan kotosalla.
tuputuu kirjoitti:
No kun mummuni osasi tehdä tallukkaita ihan kotosalla.
Myö kans aateltiin jotta vois olla yötä tallukassa.
LaardiBee kirjoitti:
Myö kans aateltiin jotta vois olla yötä tallukassa.
Eiks tallukka oo jossainpäin suomea joku hotelli?,,,
mokka-mari kirjoitti:
Eiks tallukka oo jossainpäin suomea joku hotelli?,,,
Tuosta tuli mieleen satu siitä naisesta, jolla oli paljon lapsia ja kaikki asuivat jossakin kengässä. Oliskos sit ollut se tallukka?
Hep hep,,, just tänään kattelin hopatossuja Prisman hyllyltä,,, huiiiiii, hintalappu ilmotti hinnaks 99,95€,,, eipä oo ihme jos kohta on tehtaallakin hiljasta,,, ja oli huopapohjalla,,, mitä sutii ja luistaa paremmin kun luistimet ;o))),,,
Minulla oli lapsena mummun ompelemat tallukkaat. Sen parempia pakkaskenkiä ei hankeen löydykään. Mutta sisälle tultaessa ne piti riisua heti ovella. Muuten lensi selälleen.
Harmi ettei kukaan enää osaa tehdä sellaisia. Tahtoisin kyllä, vaikka toisaalta ainakaan tänä talvena niille ei taitaisi olla käyttöä:(tuputuu kirjoitti:
Minulla oli lapsena mummun ompelemat tallukkaat. Sen parempia pakkaskenkiä ei hankeen löydykään. Mutta sisälle tultaessa ne piti riisua heti ovella. Muuten lensi selälleen.
Harmi ettei kukaan enää osaa tehdä sellaisia. Tahtoisin kyllä, vaikka toisaalta ainakaan tänä talvena niille ei taitaisi olla käyttöä:(No ne kans ei oo vesikelin kengät,,, kastuu turhan nopeeta,,, samoin kun huopikkaat,,,
Mulla josku ollu lapinkengät, säpikkäät, poronnahasta tehdään, mut empä ole enää löytäny edes valmistajaa,,, Lämpimäthän ne on, mut pohja pitää tehdä oikein ettei luista,,, mut liposat sitlikkin,,,
http://urbaanisanakirja.com/word/sapikkaat/
Onkos ne tallukkaat villalangasta kudotut?,,,mokka-mari kirjoitti:
No ne kans ei oo vesikelin kengät,,, kastuu turhan nopeeta,,, samoin kun huopikkaat,,,
Mulla josku ollu lapinkengät, säpikkäät, poronnahasta tehdään, mut empä ole enää löytäny edes valmistajaa,,, Lämpimäthän ne on, mut pohja pitää tehdä oikein ettei luista,,, mut liposat sitlikkin,,,
http://urbaanisanakirja.com/word/sapikkaat/
Onkos ne tallukkaat villalangasta kudotut?,,,Mummu ompeli ne jonkun vanhasta huopatakista. Muistan, että mummu käytti oikeita puulestejä muokatessaan niitä. Tallukkaat olivat käytännössä huovasta tehdyt nauhakengät. Tosi lämpöiset, mutta tuntui kuin mitään ei olisi ollut jalassa. Siis hangessa, lattialle niillä ei ollut mitään asiaa, jos tahtoi pysyä pystyssä.
tuputuu kirjoitti:
Mummu ompeli ne jonkun vanhasta huopatakista. Muistan, että mummu käytti oikeita puulestejä muokatessaan niitä. Tallukkaat olivat käytännössä huovasta tehdyt nauhakengät. Tosi lämpöiset, mutta tuntui kuin mitään ei olisi ollut jalassa. Siis hangessa, lattialle niillä ei ollut mitään asiaa, jos tahtoi pysyä pystyssä.
;o))),,, mä löysin sieltä jostain kolmet puulestit kengille,,, kaikki eri kokoa,,, ja niitä en hävitä koskaan,,, kait joku on suutaroinu kenkiäkin?,,, ei kait niitä muuten siellä ois ollu,,,
mokka-mari kirjoitti:
;o))),,, mä löysin sieltä jostain kolmet puulestit kengille,,, kaikki eri kokoa,,, ja niitä en hävitä koskaan,,, kait joku on suutaroinu kenkiäkin?,,, ei kait niitä muuten siellä ois ollu,,,
Oletkos miten näppärä käsistäsi? Kai täältä netistä löytyisi tallukkaiden ohjeet. Älä missään nimessä hukkaa niitä lestejä.
tuputuu kirjoitti:
Oletkos miten näppärä käsistäsi? Kai täältä netistä löytyisi tallukkaiden ohjeet. Älä missään nimessä hukkaa niitä lestejä.
Hih, heti ekalla haulla löytyi infoa. Minä ja mummuni tosin olemme hämäläisiä, mutta ei se menoa haittaa:)
http://tiitikki.vuodatus.net/blog/2711576tuputuu kirjoitti:
Hih, heti ekalla haulla löytyi infoa. Minä ja mummuni tosin olemme hämäläisiä, mutta ei se menoa haittaa:)
http://tiitikki.vuodatus.net/blog/2711576Mullahan on kutominen se hobby,,, ja kaikkea pitää kokeilla,,, eihän muuten tiä mitä kaikkea osaa,,, ja ainahan sitä voi petrata omia taitojaan ;o))),,,
Hitsi, ei auennu tuosta linkista ne kuvat :o(((,,,
En todella hukkaa niitä lestejä,,, koristavat aikanaan jotain seinää, kait samaa minne laitan ne pikaluistimetkin missä on puupohja, ja nahkaremmeillä kiinni pitäny laittaa kenkään ;o))),,,mokka-mari kirjoitti:
Mullahan on kutominen se hobby,,, ja kaikkea pitää kokeilla,,, eihän muuten tiä mitä kaikkea osaa,,, ja ainahan sitä voi petrata omia taitojaan ;o))),,,
Hitsi, ei auennu tuosta linkista ne kuvat :o(((,,,
En todella hukkaa niitä lestejä,,, koristavat aikanaan jotain seinää, kait samaa minne laitan ne pikaluistimetkin missä on puupohja, ja nahkaremmeillä kiinni pitäny laittaa kenkään ;o))),,,Juu, kuvat eivät toimineet:(
Tuossa on toinenkin linkki. Itse olen niin huono ompelemaan ettei minulta taitaisi tallukasta syntyä. Voi kun joku tekiskin minulle tallukkaat.
http://www.henriettesherbal.com/eclectic/pula-puutteet/luku-13.html#talltuputuu kirjoitti:
Juu, kuvat eivät toimineet:(
Tuossa on toinenkin linkki. Itse olen niin huono ompelemaan ettei minulta taitaisi tallukasta syntyä. Voi kun joku tekiskin minulle tallukkaat.
http://www.henriettesherbal.com/eclectic/pula-puutteet/luku-13.html#tallHuh,,, aikamoinen jobi tehdä,,, jostain muistelen nähneeni tommosia?,,, oisko ollu teatterin puvustossa,,, en kuitenkaan kait missään katukuvassa,,, No empä taida ainakaan ekas kokeilla, ainakaan ennenkun oon joltakin saanu ihan liveopetusta,,,
mokka-mari kirjoitti:
Huh,,, aikamoinen jobi tehdä,,, jostain muistelen nähneeni tommosia?,,, oisko ollu teatterin puvustossa,,, en kuitenkaan kait missään katukuvassa,,, No empä taida ainakaan ekas kokeilla, ainakaan ennenkun oon joltakin saanu ihan liveopetusta,,,
Näemmä jossakin on järjestetty ihan kursseja. Kai me sit ollaan niitä uusavuttomia.
tuputuu kirjoitti:
Näemmä jossakin on järjestetty ihan kursseja. Kai me sit ollaan niitä uusavuttomia.
Oon mä huopaa kutistanu pesukoneessa,,, onnistuu ihan hyvin,,, Pesukone reilusti vaan ysikymppiselle, niin kutistuu,,,
Kyllä kait tässä jotenkin uusavuton on, mut osaampa mä keittää teeveden niin ettei pala pohjaan ;o))),,,mokka-mari kirjoitti:
Oon mä huopaa kutistanu pesukoneessa,,, onnistuu ihan hyvin,,, Pesukone reilusti vaan ysikymppiselle, niin kutistuu,,,
Kyllä kait tässä jotenkin uusavuton on, mut osaampa mä keittää teeveden niin ettei pala pohjaan ;o))),,,Minäpäs olen kerran kantanut teräskattilan roskikseen, kun osasin polttaa teeveteni pohjaan.
tuputuu kirjoitti:
Minäpäs olen kerran kantanut teräskattilan roskikseen, kun osasin polttaa teeveteni pohjaan.
Niin siinä käy, kun äitee ei oo valvomassa ;o))),,,
mokka-mari kirjoitti:
Niin siinä käy, kun äitee ei oo valvomassa ;o))),,,
Sas muuta. Paitsi että minä olen kyllä opettanut äidilleni monta talousniksiä. Katsos kun maailma menee menojaan ja tulee uusia ja parempia välineitä ja niksejä.
Lappenrannan huopatossutehtaalla vasta hiljaista on.
Sen toiminta lakkas jo vuosia sitten.
Täälläkin on kyllä erittäinkin hiljaista välillä käyn kurkiksemassa.
Ja kotiin kun tulin töistä niin todella nautin hiljaisuudesta, töissä on niin kamala meteli että pitää pitää tulppia korvissa, ja kun sitten tulppien kanssa huutelee työkavereille sen metelin yli niin välillä on kurkkukin kipeänä.
Sulla on huusholli jämähtänyt ja minä taas jämähdän ajoin uusiin huusholleihini.
Muuttolintu kun olen niin koditkin aina vaihtuvat.
Ja nyt kone väittää ettei yhteenlaskun tulos ole oikea, vaikka olen kirjautunut.Minä kans vaihdoin just asuntoa. Nyt vietän täällä lokoisaa elämää pahvilootien ja säkkien keskellä. Yks kaappi on kyljellään ja toinen on paketissa. Kumpaakaan en saa kuntoon, joten tää huusholli on toistaiseksi tässä tilassa.
tuputuu kirjoitti:
Minä kans vaihdoin just asuntoa. Nyt vietän täällä lokoisaa elämää pahvilootien ja säkkien keskellä. Yks kaappi on kyljellään ja toinen on paketissa. Kumpaakaan en saa kuntoon, joten tää huusholli on toistaiseksi tässä tilassa.
Kun muutin vähän yli vuos sitten tähän asuntoon, silloin päätin että jos on laatikoita joissa on tavaraa jota en tarvi, niin en myöskään avaa niitä.
Edellisessä asunnossa kävi niin että verkkokellari tyhjeni naapuriin ja kaatopaikalle.
En ollut tarvinnut niitä tavaroita yli neljään vuoteen, joten läpikäymisen jälkeen kylmästi pois.
Ja täältäkin lähtee välillä jätesäkissä tavaraa jota en tunne enään tarviivani.Paitsi mikä kelpaa muille.
Liian laiska olen mitään kirpparia pitämään.tulisilla kirjoitti:
Kun muutin vähän yli vuos sitten tähän asuntoon, silloin päätin että jos on laatikoita joissa on tavaraa jota en tarvi, niin en myöskään avaa niitä.
Edellisessä asunnossa kävi niin että verkkokellari tyhjeni naapuriin ja kaatopaikalle.
En ollut tarvinnut niitä tavaroita yli neljään vuoteen, joten läpikäymisen jälkeen kylmästi pois.
Ja täältäkin lähtee välillä jätesäkissä tavaraa jota en tunne enään tarviivani.Paitsi mikä kelpaa muille.
Liian laiska olen mitään kirpparia pitämään.Minä kans kannoin säkkitolkulla kamaa roskiin. Luulen, että osa tännekin tulleista kamoista lähtee ulos, kunhan saan kaappini kuntoon ja voin rauhassa tutkia loput roinat.
Nyt muistui taas mieleeni se vanha hyvä neuvo. Muuta kahden tai kolmen vuoden välein, tai pysy asunnossa loppuikäsi. Asuin edellisessä paikassa melkein kahdeksan vuotta. Muutto oli niin kamalaa, että tässä nykyisessä on varmaan pakko pysyä se loppuikä...tulisilla kirjoitti:
Liian laiska olen mitään kirpparia pitämään.Just samaa miettiny et miks pitää kaikenlaista sälää varastoida?,,, sitte muka huomata et mikshän tuonkin olen jemmannu, ja sillon jo kun sen on varastoon vieny, tietää melkeen saletisti ettei sitä koskaan enää käytä,,, Ollankos me naiset vähän niinkun hamstereita ;o))),,,
mokka-mari kirjoitti:
Just samaa miettiny et miks pitää kaikenlaista sälää varastoida?,,, sitte muka huomata et mikshän tuonkin olen jemmannu, ja sillon jo kun sen on varastoon vieny, tietää melkeen saletisti ettei sitä koskaan enää käytä,,, Ollankos me naiset vähän niinkun hamstereita ;o))),,,
Minä ainaskin olen. Siksi kai sitä pitää aina välillä muuttaa.
tuputuu kirjoitti:
Minä ainaskin olen. Siksi kai sitä pitää aina välillä muuttaa.
Mulle tuossa päivänä yhtenä yks sanikin että vietkö noita varaston kamoja sinne jonnekkin,,, en takuuvarmasti vie,,, ainoat mitä siellä on vanhaa on ne kalusteet mitä entisöin,,,
Pitää ottaa ja tuhota varaston tila todella,,,mokka-mari kirjoitti:
Mulle tuossa päivänä yhtenä yks sanikin että vietkö noita varaston kamoja sinne jonnekkin,,, en takuuvarmasti vie,,, ainoat mitä siellä on vanhaa on ne kalusteet mitä entisöin,,,
Pitää ottaa ja tuhota varaston tila todella,,,Tulee kevyt olo mitä vähemmän on turhaa roinaa ympärillä.
Tää asunto on siitä hyvä että kaikki tavarat on näiden seinien sisällä.
Täällä ei ole verkkokellaria.
Muuten huomasin siellä edellisessä asunnossa että miesten kellareissa ei ollut kun ihan jokunen käyttöjuttu. Ja kun kävin parin naapurin kotona niin nekin oli sillain nätisti muttei liialla tavaralla sisustettu.
Eli kait me naiset saadaan geeneissä jo joku jemmaajan piirre.
Niinkun oravalla :))tulisilla kirjoitti:
Tulee kevyt olo mitä vähemmän on turhaa roinaa ympärillä.
Muuten huomasin siellä edellisessä asunnossa että miesten kellareissa ei ollut kun ihan jokunen käyttöjuttu. Ja kun kävin parin naapurin kotona niin nekin oli sillain nätisti muttei liialla tavaralla sisustettu.
Niinkun oravalla :))Minua on aina ihmetyttänyt ne täyden muuton palvelut. Siis ne, joissa muuttofirma myös pakkaa kaikki tavarat.
Miten helkutissa sellaiset ihmiset elävät? Eikö niillä oikeasti ole turhaa krääsää kaapeissa, vai pakkaako se muuttofirma ne krääsätkin ja laittaa seuraavassa asunnossa samoihin paikkoihin?tulisilla kirjoitti:
Tulee kevyt olo mitä vähemmän on turhaa roinaa ympärillä.
Niinkun oravalla :))Mun häkkivarasto on kun ois joku avajaistarjousmyynti ollu menossa, ja kaikki sit sinne tungettuna, kun en olekkaan tarvinnu ;o))),,,
Paljon on meilläkin häkkivarastoja tyhjinä,,, mut osa on vaan käypäläisiä,,, syystä tai toisesta,,,tuputuu kirjoitti:
Minua on aina ihmetyttänyt ne täyden muuton palvelut. Siis ne, joissa muuttofirma myös pakkaa kaikki tavarat.
Miten helkutissa sellaiset ihmiset elävät? Eikö niillä oikeasti ole turhaa krääsää kaapeissa, vai pakkaako se muuttofirma ne krääsätkin ja laittaa seuraavassa asunnossa samoihin paikkoihin?Joo mua on kans ihmetyttänyt ne.
En päästäis kaapilleni ketään vierasta.
Ja ennen olen käyttänyt tuttuja hyväkseni muutoissa, mutta viimeksi otin muuttofirman kun en aina viitsi kiusata tuttuja ja se olikin ihan hyvä homma. Ei ollut edes paha hinta.tuputuu kirjoitti:
Minua on aina ihmetyttänyt ne täyden muuton palvelut. Siis ne, joissa muuttofirma myös pakkaa kaikki tavarat.
Miten helkutissa sellaiset ihmiset elävät? Eikö niillä oikeasti ole turhaa krääsää kaapeissa, vai pakkaako se muuttofirma ne krääsätkin ja laittaa seuraavassa asunnossa samoihin paikkoihin?No ne pakkaa kaiken mitä asunnossa on sisällä varastotilojen kamat,,, Joten itse pitää ensin kantaa se mitä ei halua mukaansa vaikka roskiin, tai lahjottaa,,,
Ei mulla täällä sisällä ole mitään muuta ongelmaa kamojen kans, mut auta armias toi vaatehuone :o(((,,, kaikki on järjetyksessä, mut miks sieltä löytyy semmosia vatteita mitä en ole muulon kun ostaessa päällä kayttäny,,, että pitääkin olla tyhmä, kun ostelen, sit niitä lahjottelen, ja jemmaan vaatehuoneeseen,,, pitäskö hommata Oulu kauppoihin ostokielto ;-DDD,,,mokka-mari kirjoitti:
No ne pakkaa kaiken mitä asunnossa on sisällä varastotilojen kamat,,, Joten itse pitää ensin kantaa se mitä ei halua mukaansa vaikka roskiin, tai lahjottaa,,,
Ei mulla täällä sisällä ole mitään muuta ongelmaa kamojen kans, mut auta armias toi vaatehuone :o(((,,, kaikki on järjetyksessä, mut miks sieltä löytyy semmosia vatteita mitä en ole muulon kun ostaessa päällä kayttäny,,, että pitääkin olla tyhmä, kun ostelen, sit niitä lahjottelen, ja jemmaan vaatehuoneeseen,,, pitäskö hommata Oulu kauppoihin ostokielto ;-DDD,,,Mulle tuli ihan sellainen olo että tään ketjun ansiosta multa taas huomenna lähtee tavaroita muualle.
Nyt kun saa ettiä kylmää vaatetta ja muuta esiin niin samalla taas vaatetta ja tavaraa menemään :)))tulisilla kirjoitti:
Mulle tuli ihan sellainen olo että tään ketjun ansiosta multa taas huomenna lähtee tavaroita muualle.
Nyt kun saa ettiä kylmää vaatetta ja muuta esiin niin samalla taas vaatetta ja tavaraa menemään :)))Pakkohjan sitä on siistiä,,, ei tosiaan kukaan vieras sinne vaatehuoneeseen pääse kurkkimaan,,, saisin hävetä silmät päästäni sen tavarapaljouden vuoks,,,
Jus sama ongelma,,,, kun jotain määrättynlaista vaatetta etsii, niin tulee just niitä kerran sovitettuja vastaan,,,
Ja entäs laukkujen/käsveskojen määrä ;o))),,, ja kuitenkin aina samat mukana,,, muka johonkin fiiniin tilaisuuteen mennessä ois vara vaihtaa,,, mut mites niitä vaihtaa,,, joku kauheen tärkeä jää varmasti siihen entiseen :o(((,,,tulisilla kirjoitti:
Joo mua on kans ihmetyttänyt ne.
En päästäis kaapilleni ketään vierasta.
Ja ennen olen käyttänyt tuttuja hyväkseni muutoissa, mutta viimeksi otin muuttofirman kun en aina viitsi kiusata tuttuja ja se olikin ihan hyvä homma. Ei ollut edes paha hinta.Minä kyllä hyödynsin tuttujani. Muuttomies ja auto maksoi kaksion muutossa 130€ alveineen päivineen. Mutta sit lahjoin ne muut parikymppisillä ja bisset siihen päälle eli tuli sitä hintaa sit kummiskin.
mokka-mari kirjoitti:
Pakkohjan sitä on siistiä,,, ei tosiaan kukaan vieras sinne vaatehuoneeseen pääse kurkkimaan,,, saisin hävetä silmät päästäni sen tavarapaljouden vuoks,,,
Jus sama ongelma,,,, kun jotain määrättynlaista vaatetta etsii, niin tulee just niitä kerran sovitettuja vastaan,,,
Ja entäs laukkujen/käsveskojen määrä ;o))),,, ja kuitenkin aina samat mukana,,, muka johonkin fiiniin tilaisuuteen mennessä ois vara vaihtaa,,, mut mites niitä vaihtaa,,, joku kauheen tärkeä jää varmasti siihen entiseen :o(((,,,Minä kans tein omassa vaatehuoneessani hienoja löytöjä. Kaunis mekkoni, jonka ostin kesällä 2002 ja jota käytin viimeksi hmmm kesällä 2002...
tuputuu kirjoitti:
Minä kans tein omassa vaatehuoneessani hienoja löytöjä. Kaunis mekkoni, jonka ostin kesällä 2002 ja jota käytin viimeksi hmmm kesällä 2002...
Mahtuko päälle? ;o))),,, vai pitikö karpata?,,,
mokka-mari kirjoitti:
Mahtuko päälle? ;o))),,, vai pitikö karpata?,,,
En edes kokeillut. Tiesin ettei kummiskaan mahdu. Niitä tavoitevaatteita oli luvattoman paljon...
tuputuu kirjoitti:
En edes kokeillut. Tiesin ettei kummiskaan mahdu. Niitä tavoitevaatteita oli luvattoman paljon...
Siis sullakin niitä tavotevaatteitA ;o))),,, mulla yhdet farkut,,, ja niihin on mahduttava jouluun mennessä,,, pitää katella jos vaikka taas erilaisiin maisemiin,,, siis lämpöseen, ja makavaatteeks jotain täällä härmälandiassa, jotain lämmintä, ei täällä tarken shortseissa ;o))),,,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu6173204Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu972642Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all211671Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771582Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101490Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔451476- 691434
Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut3311369- 271318
Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun901223