Jeesuksen todellinen ulkonäkö.

varma asiatieto

Jeesus ei todellakaan ole sen näköinen, kun taiteiliat maalaavat.

Hiukset olivat 50mm korvanlehden alapuolella, sillä pitempää ei saanut olla.
Pitkätukkainen mies oli kauhistus, jo Raamattukin kieltää sellaiset hiukset miehiltä. Hiusten väri oli hieman ruskehtavat ja suorat, ei kiharat.
Tuolloin ei ollut kunnon pesuaineita, joten hiukset olivat rasvaiset.
Silmät olivat siniharmaat ja kauniit.

Ulkonäöltään ulkomaalaisen näköinen, kuten Raamattukin sen sanoo. Ei kuitenkaan samarialainen, kuten kirjanoppineet sanoivat silloin. Ihon väri oli punertava, ja vain vähän ruskea, johtuen auringosta.
Otsa oli vähän matala, ei häiritsevästi. Kynnet olivat yleensä pitkät, noin 3mm.

Vartalo oli sopusuhtainen ja jalat olivat suuret ja vähän leveät. Liian suora selkä vaivasi useinkin. Juutalaiset eivät pitäneet ulkonäöstä, sillä oli selvästi kaukaispohjoiskansan näköinen. Pituudeltaan 179 cm, joka oli tuolloin pitkä. Kasvot olivat kauniit ja sopusointuiset. Partaa ei ollut, koska ajeltuna aina, jokseenkin, veitsellä Oli muös saanut Rooman kansalaisuuden, kuten Paavalikin oli saanut. Pietarilla ei ollut. Paavalin äiti ei ollut juutalainen, vaan pohjoisesta heleäpäinen nimeltään Koelia. Isän nimi oli Reinalt.

Paavalin oikea nimi oli Paulia, Sauliaksikin sanottuna.

Asuste Pääsiäiselle mentäessä; jaloissa sannikkaat nahasta ja paita ja housut olivat aivinaa, pellavaa ja luonnon valkoiset. Housut ulottuivat lahkeiltaan n. 10 cm polvista alaspäin. Asu oli erittäin hieno ja arvostettu.

17

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PSARI

      varma asiatieto,
      ensinnäkin temppeleihin mentiin aina paljain jaloin kegät riisuttuina.

      Jeesus käveli avojaloin, kuten on kirjoitettu sekä avopäin. Jeesuksen hiusten pituus tiedetään ja kaikki asuunkin liittyvä tiedetään.

      Juutalaiset miehet kulkivat mekoissa, eivätkä käyttäneet alushousuja. Raamatussakin varoitetaan miehiä kävelemästä alttarille, siten että heidän häpynsä näkyisi mekon alta. Jeesuskin käytti mekkoa muiden juutalaisten tavoin eli heillä ei ollut pitkiä housuja käytössään.

      2.Moos. 20:26. Äläkä nouse portaita myöten minun alttarilleni, ettei häpysi sen päällä paljastuisi.

      2. Moos. 28:42 Ja tee heille pellavakaatiot hävyn peitteeksi; ulottukoot ne lanteilta reisiin asti.

      • avojaloin?

        PSARI,
        Juutalaismiehet eivät kulkeneet hameessa, kuten vanhanaikaiset ARABIT.
        He pilkkasivat aikoinaan hame miehiä.
        Ei kukaan juuri kulkenut avojaloin. Ajatteleha tarkemmin, sillä sateella punainen savimaan tapainen paakkuuntui jalkapohjiin ja jalat ahavoituivat ja hiertyivät sandaaleissakin hyvinkin tuskallisesti. Toiseksi aurinko kuumensi hiekan ja kivet hyvinkin polttavan kuumiksi. Nykyäänkin etelä suomessa aurinkoisena kesäpäivänä hiekka kuumenee hiekkamontussa ja lähialueilla, siis hiekassa noin jopa 78 asteeseen. ole itse mitannut. Eikä missään tapauksessa pysty kävelemään avojaloin.


      • PSARI
        avojaloin? kirjoitti:

        PSARI,
        Juutalaismiehet eivät kulkeneet hameessa, kuten vanhanaikaiset ARABIT.
        He pilkkasivat aikoinaan hame miehiä.
        Ei kukaan juuri kulkenut avojaloin. Ajatteleha tarkemmin, sillä sateella punainen savimaan tapainen paakkuuntui jalkapohjiin ja jalat ahavoituivat ja hiertyivät sandaaleissakin hyvinkin tuskallisesti. Toiseksi aurinko kuumensi hiekan ja kivet hyvinkin polttavan kuumiksi. Nykyäänkin etelä suomessa aurinkoisena kesäpäivänä hiekka kuumenee hiekkamontussa ja lähialueilla, siis hiekassa noin jopa 78 asteeseen. ole itse mitannut. Eikä missään tapauksessa pysty kävelemään avojaloin.

        avojaloin?,
        kirjoitin tuossa, että temppeliin mentäessä riisuttiin sandaalit jaloista, mutta muulloinhan sandaaleja käytettiin päivittäin. Jeesuksesta on sanottu, että hän kulki avoipäin ja paljain jaloin, mihin sinun tietosi perustuu tästä Jeesuksesta?

        Jeesuksen ajan maailmassa yhden vaatekappaleen tekemiseen meni noin 400 tuntia työtä. Vaatteet olivat arvotavaraa, ja ne tehtiin yksitellen. Tuon ajan tavalliseen vaatetukseen kuului viisi osaa: sandaalit, paita, viitta, kiedottava päähine ja vyö. Asuun eivät kuuluneet alusvaatteet.

        Jeesuksen yllä ollut paita oli Jeesuksen äidin tekemä. Roomassa Trierin katedraalissa on tuhannen vuoden ajan säilytetty pyhäinjäännöstä, jonka väitetään olevan juuri tämä Jeesuksen paita. Kuningatar Helena hankki sen perimätiedon mukaan 300-luvulla.


      • Hoshiaana
        PSARI kirjoitti:

        avojaloin?,
        kirjoitin tuossa, että temppeliin mentäessä riisuttiin sandaalit jaloista, mutta muulloinhan sandaaleja käytettiin päivittäin. Jeesuksesta on sanottu, että hän kulki avoipäin ja paljain jaloin, mihin sinun tietosi perustuu tästä Jeesuksesta?

        Jeesuksen ajan maailmassa yhden vaatekappaleen tekemiseen meni noin 400 tuntia työtä. Vaatteet olivat arvotavaraa, ja ne tehtiin yksitellen. Tuon ajan tavalliseen vaatetukseen kuului viisi osaa: sandaalit, paita, viitta, kiedottava päähine ja vyö. Asuun eivät kuuluneet alusvaatteet.

        Jeesuksen yllä ollut paita oli Jeesuksen äidin tekemä. Roomassa Trierin katedraalissa on tuhannen vuoden ajan säilytetty pyhäinjäännöstä, jonka väitetään olevan juuri tämä Jeesuksen paita. Kuningatar Helena hankki sen perimätiedon mukaan 300-luvulla.

        psarille vastaan,

        Avojaloin kulkevat vain vähäsen pienet lapset, joskus.
        Aivina housuissa oli vyö, eikä mitään viittaa ollut.

        Käärelakkia ei ollut koskaan minulla, eikä rukous liinaakaan, eikä käsiremmiä,
        eikä otsakoteloa, eikä " Hyvät tavat" palmikkojakaan.
        Ainoastaan silloin, kun Ylipappi Hannas antoi punaisen Kuninkaalle tarkoitetun viitan ylleni ja sanoi: " Mene sinä poikani ulos, äläkä koskaan ole antamatta kansalle pelastuksen siunausta". Sillä minu aikani oli tullut puhua kansalle hyvät sanat. Puhuinkin kansalle WANHAA LUOJAN KIELTÄ ensin ja sitten kansan kielellä.


      • dikduk
        avojaloin? kirjoitti:

        PSARI,
        Juutalaismiehet eivät kulkeneet hameessa, kuten vanhanaikaiset ARABIT.
        He pilkkasivat aikoinaan hame miehiä.
        Ei kukaan juuri kulkenut avojaloin. Ajatteleha tarkemmin, sillä sateella punainen savimaan tapainen paakkuuntui jalkapohjiin ja jalat ahavoituivat ja hiertyivät sandaaleissakin hyvinkin tuskallisesti. Toiseksi aurinko kuumensi hiekan ja kivet hyvinkin polttavan kuumiksi. Nykyäänkin etelä suomessa aurinkoisena kesäpäivänä hiekka kuumenee hiekkamontussa ja lähialueilla, siis hiekassa noin jopa 78 asteeseen. ole itse mitannut. Eikä missään tapauksessa pysty kävelemään avojaloin.

        papit toimivat temppelissä avojaloin, psari on siinä oikeassa.Tämän saman perinteen mukaan papit (kohanim) esittäessään pappien siunauksen riisuvat kenkänsä .Pitkiä housuja ei Jeesuksen aikaan käytetty .


    • En tiedä todellista ulkonäköä, mutta piirroksissa ainakin Jeesuksella on pitkät hiukset (vastoin Raamatun sanomaa - Jeesus taitaa olla tällä hetkellä helvetissä) aivan kuten Päivi Räsäsenkin pojalla:

      http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010102012550776_uu.shtml

      Raamatun ristiriitaisuus ja Päivi Räsäsen Raamatun tulkinta on todella naurettavaa. Homot tulisi Päivin mukaan eheyttää, mutta omalla pojalla saa olla pitkät hiukset!

      Vuonna 2007 Räsänen vieläpä toivoi että hänen sakari-poika saisi pitää kutrinsa suorittaessaan asepalvelusta. Heh!!

    • PSARI

      Minä en luota ihmisen omaan varmaan tietoon, vaan pitää olla muutakin tietoa kuin oman mielikuvituksen tuottama tieto. Jeesuksen ajan pukeutumisesta ja hänen ulkonäöstään on kirjoitettua tietoa olemassa Rooman arkistoissa. Jeesus teki rikoksia, ja siksi hänen ulkonäkönsä kuvattiin tarkkaan tuomareille ja Publius Lentulus niminen mies toimi Jeesus Kristuksen ollessa Roomassa siirtolaisten ylimpänä tuomarina tai kuten teksteissä lukee ensimmäisenä tuomarina. Keisari Tiberius oli asettanut hänet tähän kuraattorin tehtävään, joka ei ollut virka kuten hänen nimityksensä osoittaa eli pro curator eli tehtävä ilman virkaa. Pontius Pilatukselle määrättiin tämä samainen virka hänen tultuaan vuoden 37 jaa. jälkeen Roomaan, koska hän ei voinut palata enää prefektin virkaan Juudeaan. Sinne oli valittu Marcellus uudeksi prefektiksi Pontius Pilatuksen lähdettyä kiireesi appiukkonsa keisari Tiberiuksen luo Caprin saarelle.

      Alla oleva asiakirja on Rooman arkistoissa ja Jeesus Kristusta koskeva.

      Rooman arkistoista löytyy selvitys, jonka roomalainen ylimys Publius Lentulus lähetti senaatille saatuaan useita valituksia Jeesus Kristus -nimisen miehen teoista Isis-temppeliin perustamansa kristittyjen lahkon suorittamista uhrimenoista Rooman katakombeissa ja sinettien rikkomisista siellä. Tekstejä on kaksi Epistula Lentuli ja Romanos de Jesu Christo. Toinen teksti on kreikaksi ja toinen latinaksi. Kirjeet poikkeavat hieman toisistaan.

      Lentulus habens officium in partibus iudea e hero dis ad senatores romanos han e epistolam deferre iussit.
      = Lentulus, joka vastaa prokuraattorina eli ensimmäisenä tuomarina juutalaissiirtolaisten riita-, rikos- ja uskonnolli-sista asioista roomalaisten keskuudessa, ilmoittaa senaatin jäsenille kirjeessään seuraavaa:

      'Meidän aikanamme on mies, joka tällä hetkellä asuu maanmiestensä keskuudessa, nimeltä Jeesus Kristus. Joka päivä kuulemme asioita, että Jeesus Kristus toimii kuolleit-ten keskuudessa maan alla rikkoen hautojen sinettejä. Jeesus Kristus on (statura procerus, mediocris et spectabilis) hyvä maineinen ja keskikokoinen. Hänen silmänsä ovat kuin kastanjat. Parta on paksu, samanlainen tukka, ei kovin pitkä, mutta jakauksella kuten partakin. Asuna on tooga.

      Sanotaan, ettei kukaan koskaan ole nähnyt hänen nauravan [julkisuudessa], vaan itkevän muiden miesten nähden (ridere on visus est numquam, saepe ja flere autem) [...] . [... ] hän kävelee paljain jaloin ja ilman päähinettä.

      Publius Lentulus, pro curator iudaei accusator, seitsemäs, toisen kuun.''


      Lisäksi tämän Roomaan kristittyjen lahkon perustaneen Jeesus Kristuksen kasvoista on aitoja maalauksia Commodillan sekä Calliston katakombien seinillä. Jeesus oli itse mallina sekä hänen opetuslapsensa, joiden kuvafreskot on entisöity.

      http://www.religionfacts.com/jesus/image_gallery/4C_bust_of_christ_beard_commodilla.htm

      Vasemmasta reunasta Jeesuksen kuvan viereltä voi painaa kohtaa

      Images of Jesus

      niin eteen avautuu lukematon määrä Jeesuksesta kaikkein vanhimpia kuvia
      30-luvulta (?) lähtien. Siellä on jopa yksi rekonstruktio 2000-luvulta nimeltään Forensic Reconstruction 2001.

      Tässä Wikipedian artikkelissa kerrotaan, että Jeesus pukeutui toogaan.

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Kristinuskon_historia

      Calliston katakombin kuva Jeesus Kristuksesta

      http://reidsitaly.com/destinations/lazio/rome/sights/catacomb_scallisto.html

      • Mutta ilmeisesti on ollut olemassa Jeesus nasaretilainen ja sitten on ollut olemassa chresto, joka taas eli Roomassa..ja nämä hemmot sotketaan keskenään?


      • PSARI
        mave kirjoitti:

        Mutta ilmeisesti on ollut olemassa Jeesus nasaretilainen ja sitten on ollut olemassa chresto, joka taas eli Roomassa..ja nämä hemmot sotketaan keskenään?

        mave,
        olet täysin oikeassa.

        Jeesus nimisiä oli paljon ja jokainen evankeliumiteksti kertoo eri Jeesuksesta.

        Matteuksen evankeliumitekstissä on Jeesus Bar Abbas, joka syntyi Juudean Beetlehemissä, 10 km etelään Jerusaalemista. Tämän äidin neitsyt Marian isä oli todennäköisesti Jeesus Bar Fabus, ja Jeesuksen isän nimi Abba, joka näkyy Markuksen evankeliumitekstissä, joka teksti on siirretty tähän evankeliumiin Matteuksesta. Jeesus sanoo Getsemanessa isänsä etunimen: "Abba, isäni!"

        Markuksen evankeliumitekstissä on Jeesus Kristus eli Chresto tai Chrestus, ja tämän evankeliumin tapahtumat ovat Roomasta,

        Luukkaan evanekeliumissa oleva neitsyt Maria asui Galileassa sijaitsevassa Beetlehemissä tai sen liepeillä, koska hänen vanhempiensa Joakimin ja Annan talon rauniot ovat edelleen siellä. Marian isä kävi töissä Sepforiksen temppelissä ollen siellä pappina. Galileassa sijaitseva Beetlehem näkyy joissakin Raamattu 1933/38:n kartoissakin. Beetlehemiläinen Iisai asui Karmelissa Raamatun mukaan ja paimensi siellä lampaitaan poikansa Daavidin kanssa eli oikea Daavidin kaupunki on tämä Beetlehemin vuoristossa sijaitseva osa Galileassa.

        Johanneksen evankeliumiteksti on aivan eri näköinen esimerkiksi oheisen linkin kautta avautuvassa Johanneksen evankeliumissa

        http://www.codexsinaiticus.org/en/manuscript.aspx

        Nämä Jeesukset löytyvät myös Googlesta. Jerusalemin temppelin ylipapit olivat saddukeuksia ja tätä uskontomuotoa juutalaisuus ei enää tunne. Muistiinpanot Jeesuksista tehtiin vain kutakin aikakautta varten, eivätkä ne olleet tarkoitettu minkään uskonnon pohjaksi ja varsinkaan kristinuskon teksteinä käytettäväksi.

        Stadanpoika Jeesus oli Jerusalemin temppelin ylipappi noin vuonna 650 eaa. Vanhoissa teksteissä kerrotaan tästä ylipappi Jeesus Stadanpojasta, joka uhrasi lapsia. Verinen esikoispoika tai äpärälapsi piti viedä temppeliin. Jeesus laittoi lapsen elävältä kiehuvaan veteen, jossa oli edellisten ulosteita ja jäänteitä. Lapsi keitettiin kypsäksi ja syötiin. Jeesus ben Stada viilteli ja söi lapsia. Hänet kivitettiin ja hirtet-tiin iljettävyyksistään Lyddassa n. 650 eaa.

        Jehozadakinpoika Jeesus oli juutalaisten pakkosiirtolaisuuden päätyttyä jälleenrakennetun Jerusalemin temppelin ensimmäinen ylipappi v. 515-490 eaa. Esra syrjäytti Jeesuksen ylipappeudesta ja tämä Jeesus ristiinnaulittiin pääsiäisenä.

        Simon II:n poika Jeesus oli Jerusalemin temppelin ylipappi v. 175-173 eaa.

        Eräs Jeesus toimi rabbina Jerusalemin temppelissä vuodesta 153 eaa. lähtien ja hän syrjäytti Jeesus HaNotzrin ylipappeudesta noin vuonna 134-133 eaa.

        jatkuu


      • PSARI
        PSARI kirjoitti:

        mave,
        olet täysin oikeassa.

        Jeesus nimisiä oli paljon ja jokainen evankeliumiteksti kertoo eri Jeesuksesta.

        Matteuksen evankeliumitekstissä on Jeesus Bar Abbas, joka syntyi Juudean Beetlehemissä, 10 km etelään Jerusaalemista. Tämän äidin neitsyt Marian isä oli todennäköisesti Jeesus Bar Fabus, ja Jeesuksen isän nimi Abba, joka näkyy Markuksen evankeliumitekstissä, joka teksti on siirretty tähän evankeliumiin Matteuksesta. Jeesus sanoo Getsemanessa isänsä etunimen: "Abba, isäni!"

        Markuksen evankeliumitekstissä on Jeesus Kristus eli Chresto tai Chrestus, ja tämän evankeliumin tapahtumat ovat Roomasta,

        Luukkaan evanekeliumissa oleva neitsyt Maria asui Galileassa sijaitsevassa Beetlehemissä tai sen liepeillä, koska hänen vanhempiensa Joakimin ja Annan talon rauniot ovat edelleen siellä. Marian isä kävi töissä Sepforiksen temppelissä ollen siellä pappina. Galileassa sijaitseva Beetlehem näkyy joissakin Raamattu 1933/38:n kartoissakin. Beetlehemiläinen Iisai asui Karmelissa Raamatun mukaan ja paimensi siellä lampaitaan poikansa Daavidin kanssa eli oikea Daavidin kaupunki on tämä Beetlehemin vuoristossa sijaitseva osa Galileassa.

        Johanneksen evankeliumiteksti on aivan eri näköinen esimerkiksi oheisen linkin kautta avautuvassa Johanneksen evankeliumissa

        http://www.codexsinaiticus.org/en/manuscript.aspx

        Nämä Jeesukset löytyvät myös Googlesta. Jerusalemin temppelin ylipapit olivat saddukeuksia ja tätä uskontomuotoa juutalaisuus ei enää tunne. Muistiinpanot Jeesuksista tehtiin vain kutakin aikakautta varten, eivätkä ne olleet tarkoitettu minkään uskonnon pohjaksi ja varsinkaan kristinuskon teksteinä käytettäväksi.

        Stadanpoika Jeesus oli Jerusalemin temppelin ylipappi noin vuonna 650 eaa. Vanhoissa teksteissä kerrotaan tästä ylipappi Jeesus Stadanpojasta, joka uhrasi lapsia. Verinen esikoispoika tai äpärälapsi piti viedä temppeliin. Jeesus laittoi lapsen elävältä kiehuvaan veteen, jossa oli edellisten ulosteita ja jäänteitä. Lapsi keitettiin kypsäksi ja syötiin. Jeesus ben Stada viilteli ja söi lapsia. Hänet kivitettiin ja hirtet-tiin iljettävyyksistään Lyddassa n. 650 eaa.

        Jehozadakinpoika Jeesus oli juutalaisten pakkosiirtolaisuuden päätyttyä jälleenrakennetun Jerusalemin temppelin ensimmäinen ylipappi v. 515-490 eaa. Esra syrjäytti Jeesuksen ylipappeudesta ja tämä Jeesus ristiinnaulittiin pääsiäisenä.

        Simon II:n poika Jeesus oli Jerusalemin temppelin ylipappi v. 175-173 eaa.

        Eräs Jeesus toimi rabbina Jerusalemin temppelissä vuodesta 153 eaa. lähtien ja hän syrjäytti Jeesus HaNotzrin ylipappeudesta noin vuonna 134-133 eaa.

        jatkuu

        jatkoa

        Antiokhoksen syyrialaiset joukot eli seleukidit valtasivat Juudean ja he palvoivat epäjumalia. Tätä juutalaispapit eivät hyväksyneet, ja tämän seurauksena ylipappi Mattatias pakeni 5 poikansa kanssa Qumraniin. Mattatias kuoli ja Juudas Makkabealainen valtasi Jerusalemin v. 166 eaa. Alcemus oli kuvernööri/ylipappi v. 162-159 eaa. vailla valtaa. Ylipappi/kuvernööriksi tuli Yohannan = JOHANNAN v. 159-153 eaa. Jostain syystä tätä tietoa ei löydy suomeksi. Juudas Makkabealainen halusi liittoutua roomalaisten kanssa ja laittoi Roomaan lähetystön ja veljensä Johannanin. Jonathan Makkabealainen oli viimeinen seleukidi-kuvernööri/ylipappi v. 153-143 eaa.

        Johannan Makkabealaiseen liittynä historiallinen tarina, joka on liki samanlainen kuin on kristinuskon Joosef, Maria ja Jeesus tarina. On arveltu, että Johannan Makkabealaisen poika Jeesus HaNotzri eli Jeesus Nasaretilainen olisi oikea Jeesus Nasaretilainen ja nasaretilaisuus alkanut jo noin vuonna 133-134 eaa.

        Johannan oli naimisissa Miriamin kanssa, joka oli pääsiäisjuhlilla eksyttyään miehestään käytyään kampaajalla. Roomalaissoti-laat 1. kohortin jousimiehet, Pantira ja Stada, veivät raskaa-na olleen tytön sivukadulle raiskattavaksi. Puuseppä Pappos ben Yowself = Jowself pelasti hänet. Mustasukkainen Johannan ei uskonut, ettei Miriamia oltu raiskattu ja hylkäsi vaimonsa. Pappos kihlasi tytön, mutta huomattuaan raskauden aikoi hylätä hänet. Stada ja Pantira vietiin Sanhedriniin ja miehet tuomittiin kivitettäviksi ja hirtettäviksi.

        Miriamin synnytettyä kätilö yritti varastaa lapsen (s. v. 159 eaa.) viedäkseen temppeliin uhrattavaksi. Pappos sai naisen kiinni ja palautti kuvernöörin pojan, jota kutsuttiin äpäräksi ja huoran lapseksi = Jeesus ha-notsriy = Ha-Notzri. Jeesus oli älykäs ja opiskeli lyhyessä ajassa rabbiksi isänsä tuella. Ptolemaios tapatutti vävynsä Hyrkanoksen avulla Johannanin ja Simonin v. 134 eaa. ja hänestä tuli Juudean kuningas v. 134-104 eaa. Toinen Jeesus syrjäytti Jeesus HaNotzrin ylipappeudesta ja hän pakeni Qumraniin perustaen Ha-Notzri- eli Nasaret-haaran sinne.

        Fariseus Jeesus ben Perachia pakeni sitruunakapina-vainoja Alexandriaan v. 94 eaa. ja perusti jeshivalaitoksen sinne. Palattuaan opetuslapsi Jeesus ben Panderan kera Jerusalemiin v. 76 eaa. Jannaioksen kuoltua, oppilas totesi majatalon omistajalla olevan vinot silmät. Jeesus ben Pandera opetti egyptiläistä lääketiedettä. Häntä sanottiin noidaksi ja taikuriksi.

        Jeesus ben Pandira oli kuningas Aleksander Jannaioksen ylipappi Jerusalemissa. Hän kuoli ennen aikojaan kapinoinnista, kun hänet hirtettiin pääsiäisaattona Lyddassa v. 86 eaa.

        Jeesus Bar Fabus edusti Egyptin Aleksandrialaista juutalaisuutta ollen ylipappi v. 30-23 eaa. syrjäytykseensä asti. Suvusta oli kolmena kautena ylipappi Jerusalemissa.

        Jeesus Bar Sie tuli 3 kk olleen ja syrjäytetyn Eleazar Boethuksen pojan tilalle. Jeesus Sien pojasta on vähän tietoa, vaikka hän oli liki 8 vuotta ylipappina v. 3 eaa.-6 jaa.

        Jeesus Bar Gamla syrjäytettiin virastaan. Hän ryhtyi rauhanaktivistien johtajaksi v. 68-69 ja kuoli sisällissodassa.

        jatkuu


      • PSARI
        PSARI kirjoitti:

        jatkoa

        Antiokhoksen syyrialaiset joukot eli seleukidit valtasivat Juudean ja he palvoivat epäjumalia. Tätä juutalaispapit eivät hyväksyneet, ja tämän seurauksena ylipappi Mattatias pakeni 5 poikansa kanssa Qumraniin. Mattatias kuoli ja Juudas Makkabealainen valtasi Jerusalemin v. 166 eaa. Alcemus oli kuvernööri/ylipappi v. 162-159 eaa. vailla valtaa. Ylipappi/kuvernööriksi tuli Yohannan = JOHANNAN v. 159-153 eaa. Jostain syystä tätä tietoa ei löydy suomeksi. Juudas Makkabealainen halusi liittoutua roomalaisten kanssa ja laittoi Roomaan lähetystön ja veljensä Johannanin. Jonathan Makkabealainen oli viimeinen seleukidi-kuvernööri/ylipappi v. 153-143 eaa.

        Johannan Makkabealaiseen liittynä historiallinen tarina, joka on liki samanlainen kuin on kristinuskon Joosef, Maria ja Jeesus tarina. On arveltu, että Johannan Makkabealaisen poika Jeesus HaNotzri eli Jeesus Nasaretilainen olisi oikea Jeesus Nasaretilainen ja nasaretilaisuus alkanut jo noin vuonna 133-134 eaa.

        Johannan oli naimisissa Miriamin kanssa, joka oli pääsiäisjuhlilla eksyttyään miehestään käytyään kampaajalla. Roomalaissoti-laat 1. kohortin jousimiehet, Pantira ja Stada, veivät raskaa-na olleen tytön sivukadulle raiskattavaksi. Puuseppä Pappos ben Yowself = Jowself pelasti hänet. Mustasukkainen Johannan ei uskonut, ettei Miriamia oltu raiskattu ja hylkäsi vaimonsa. Pappos kihlasi tytön, mutta huomattuaan raskauden aikoi hylätä hänet. Stada ja Pantira vietiin Sanhedriniin ja miehet tuomittiin kivitettäviksi ja hirtettäviksi.

        Miriamin synnytettyä kätilö yritti varastaa lapsen (s. v. 159 eaa.) viedäkseen temppeliin uhrattavaksi. Pappos sai naisen kiinni ja palautti kuvernöörin pojan, jota kutsuttiin äpäräksi ja huoran lapseksi = Jeesus ha-notsriy = Ha-Notzri. Jeesus oli älykäs ja opiskeli lyhyessä ajassa rabbiksi isänsä tuella. Ptolemaios tapatutti vävynsä Hyrkanoksen avulla Johannanin ja Simonin v. 134 eaa. ja hänestä tuli Juudean kuningas v. 134-104 eaa. Toinen Jeesus syrjäytti Jeesus HaNotzrin ylipappeudesta ja hän pakeni Qumraniin perustaen Ha-Notzri- eli Nasaret-haaran sinne.

        Fariseus Jeesus ben Perachia pakeni sitruunakapina-vainoja Alexandriaan v. 94 eaa. ja perusti jeshivalaitoksen sinne. Palattuaan opetuslapsi Jeesus ben Panderan kera Jerusalemiin v. 76 eaa. Jannaioksen kuoltua, oppilas totesi majatalon omistajalla olevan vinot silmät. Jeesus ben Pandera opetti egyptiläistä lääketiedettä. Häntä sanottiin noidaksi ja taikuriksi.

        Jeesus ben Pandira oli kuningas Aleksander Jannaioksen ylipappi Jerusalemissa. Hän kuoli ennen aikojaan kapinoinnista, kun hänet hirtettiin pääsiäisaattona Lyddassa v. 86 eaa.

        Jeesus Bar Fabus edusti Egyptin Aleksandrialaista juutalaisuutta ollen ylipappi v. 30-23 eaa. syrjäytykseensä asti. Suvusta oli kolmena kautena ylipappi Jerusalemissa.

        Jeesus Bar Sie tuli 3 kk olleen ja syrjäytetyn Eleazar Boethuksen pojan tilalle. Jeesus Sien pojasta on vähän tietoa, vaikka hän oli liki 8 vuotta ylipappina v. 3 eaa.-6 jaa.

        Jeesus Bar Gamla syrjäytettiin virastaan. Hän ryhtyi rauhanaktivistien johtajaksi v. 68-69 ja kuoli sisällissodassa.

        jatkuu

        loput Jeesukset

        Jeesus Bar Ananias oli profeetta ja yllytti v:sta 62 kapinaan Roomaa vastaan. Hän hoki hullun lailla: ”Meitä neu-votaan idästä, lännestä ja kaikista 4 suunnasta. Neuvot otetaan vastaan kuin tietämätön morsian ja kukaan ei kuuntele kansan ääntä.” Jeesus kuoli Jerusalemin hyökkäyksessä katapultin kiven alle v. 68 ennustaessaan maailmanloppua.

        Jeesus Bar Safat oli tiberialaisten kapinallisten johtaja Galilean kansannousussa v. 68 jaa. Hän pakeni Genesaretinjärveä pitkin jättäen joukkonsa oman onnensa nojaan.

        Jeesus ben Thebuth oli pappi, joka pelasti oman nahkansa v. 69 varastamalla Jerusalemin temppelistä 2 kynttilänjalkaa, kultaisia maljoja, pyhän verhon ja ylipappien viitat. Vespasianus ja Titus esittelivät saaliin Triumfissa.

        Raamatun Laupias Samarialainen oli Jeesus eli Isus ja oli Sa-marian Isis-temppelin ylipappi-parantaja. Hän hoiti ryövätyn miehen haavat viinillä ja öljyllä. Luuk. 17:16, Joh. 8:48

        Jeesus Chrestus oli juutalaisten kuningas Roomassa. Häntä sanottiin Jeesus Nasaretilaiseksi, koska hän kannatti nasaretilaisuutta. Hänet ristiinnaulittiin kapinoinnista vuonna 52 jaa., jolloin samaan aikaan tapahtui 5,6 Richterin asteikon maanjäristys ja Jeesuksen kristityjen lahkon Isis-temppeli vaurioitui maanjäristyksessä. Roomassa oli myös 3 tunnin pimeys keskipäivällä sekä maanjäristykset kestivät normaalia kauemmin eli vielä seuraavana yönä maa järisi.

        Jeesus ben Stada sotki kaikki roomalaisten suunnitelmat Jerusalemissa, jossa nämä teloittivat jopa 500 juutalais-ta päivässä v. 101. Hänetkin hirtettiin Lyddassa.

        Lainoppinut Chananjanpoika Jeesus v. 90-130 jaa. Hän toimi siviiliammatissa seppänä.

        Lainoppinut Jeesus, jonka isää ei ole mainittu, oli lainoppineena v. 90-130 jaaa. Hän oli siviiliammatissa mylläri.

        Keitä Jeesuksia nämä sitten ovat Raamatussa?

        Paavali viittaa toiseen Jeesukseen 2.Kor. 11:4.

        Filippus sanoo Jeesusta Joosefin pojaksi Nasaretista (Joh. 1:45), ei Beetlehemistä. Juutalaisilla ei ollut tietoa, että Jeesus olisi syntyisin muualta kuin Galileasta

        Joh.7:41-42 "Ei kai messias Galileasta tule! Kirjoituksissahan sanotaan, että Messias on Daavidin jälkeläinen ja tulee Betlehemistä..."


        Lista olisi lyhyt, jos olisi vain yksi ainoa Jeesus, mutta Raamattuun on laitettu kaikkien Jeesuksien tiedot sotkien ne siten, että syntyy kuvitelma vain yhdestä Jeesuksesta.

        Tosin evankeliumitekstit Matteus ja Luukas kertovat kahdesta eri Jeesuksesta ja kahdesta eri Joosefista:

        Mark. 14:36, Room. 8:15 ja Gal. 4:6 on Jerusalemin paikalliskuningas, jonka nimi oli Abba. Hän makasi Marian kanssa ja heille syntyi Jeesus n. v. 7 eaa. Maria nai Joosefin, jonka isä Jaakob, Matt. 1:15-16. Joosef asui Juudean Beetlehemissä ollen puuseppä ja leski. Hänellä oli pojat Juudas, Justus, Jaakob ja Simon sekä 2 tytärtä Assia ja Lyydia. Joosefin evankeliumiteksti kertoo tästä Joosefista.

        Joosef oli 46 v. ja Maria 12 v. heidän mennessään yhteen. Maria synnytti tallissa. Jeesus Bar Abbas sanoi olevansa ihmisen eli Joosefin poika kysyttäessä, oliko hän pyhän hengen eli ylipapin poika kuten muut kuninkaan pojat Kristos, Jaakob ja Joosef. Jeesus väitti olevansa ainoa kuninkaan eli jumalan poika.

        Syyrian provinssin puolella aivan Juudean rajalla Galilean Beetlehemissä asui Joosef, jonka isä oli Eeli, Luuk 3:23. Joosef oli kirvesmies ja hänellä oli tytöt Miriam ja Martta sekä pojat Jeshus, Jaakob sekä Tuomas ja Juudas Didymos eli kaksospojat. Galilean Beetlehem kuului hallinnollisesti Syyrian provinssiin ja siksi jouluevankeliumitekstissä mainitaan Kyrenius eli Quirinius, joka oli Syyrian maaherra. Syyriassa suoritettiin ensimmäistä kertaa väestönlasku verotusta varten tuona vuonna, kun Jeesus eli Jeshua syntyi.

        Juudeassa ei väestönlaskua suoritettu vielä tuossa vaiheessa, koska Juudea hallinnoi vielä Herodesten kuningassuku.


    • dfgdfgdsgs

      Itse väitän:

      Jeesus oli kaljuuntuva arpinaama.

      miksi näin? no siksi että häntä kutsuttiin syntiseksi, pelkän olemuksensa vuoksi.... vähän niinkuin leprapotilaita siihen aikaan.

    • Onko koko Jeesusta ollut olemassa? itse kuitenkin hieman epäilen, koska siitä ei kerrota missään muussa lähteessä kuin Raamatussa ja se ei muutenkaan todista yhtään mitään! Joku on nähnyt vaan Jeesuksen haamun, jota oli ylikorostanut!

      • Q----Q

        Ei , se on ihmisenpoika, joka kärsi. Yksi kahdestatoista apostoleista, kulmakivi
        jonka rakentajat (muut apostolit) hylkäsivät. . Kaikki te olette veljiä mutta yksi tei-
        dän joukossa on mestari... Tuomas on rakennusmestari, ihmisten rakentaja.


    • Ei Raamatun mukaista Jeesusta ole ollut, koska Raamattuun on koottu eri tarinoita ja yhdistetty ne saman henkilön alle. Tuo Rooman Chrestos kiinnostaisi,koska ilmeisesti hän loi yhden kristinuskon suuntauksen ja näitä sitten vainottiin. Myöhemmin historiassa on sotkettu Jerusalemin Jeesus ja Rooman Jeesuksen seuraajien vainot keskenään...Tosin ajallisesti olisi ehtinyt Crestos olla Jerusalemin Jeesuksen seuraaja, mutta tuosta ei taida olla oikein tietoa...Nero kuitenkin vainosi nimenomaan näitä Crestoksen seuraajia...

      • PSARI

        mave,
        jos haluat tietoa tuosta Jeesus Chrestoksesta tai paremminkin Jeesus Chrestuksesta, niin voin laittaa sinulle sähköpostiisi sähköisessä muodossa Jesus Chrestus kirjani.

        Kirjoihini liittyvä sähköpostini on

        [email protected]

        Voit toki lukea tietoja hänestä nettisivuiltani

        http://www.psari.info/romap.html


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ei sua enään tunnista

      Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      170
      6824
    2. Huomenet naiselle

      Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4582
    3. Etsin vastaantulevista sua

      Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      35
      3853
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

      Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      67
      3135
    5. Kaikesta muusta

      Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1925
    6. Tekis mieli lähestyä sua

      Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1656
    7. Hyvää yötä.

      Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      17
      1640
    8. Ajatteletko koskaan

      Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      40
      1553
    9. Kyllä hävettää!

      Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1419
    10. Haluaisitko enemmän ?

      Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      143
      1197
    Aihe