i. Segein vetoomus

efraim-2

www.adressit.com löytyy vetoomus i. Segein puolesta. kaikille joita asia kiinnostaa:)

52

575

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jopusjoo

      Ottakaas nyt järki käteen ja lakatkaa uskomasta parasta... joskus "paraskin" voi tehdä virheitä, joista pitää kantaa vastuu.

    • Sinne vaan

      Sinne vaan kaikki nimeä ja mainetta ja kunniaa halajavat kiireesti mukaan tälle "haista páska arkkipiispa"-listalle!

      • ---------

        Kaikki keskustelevat siellä. Täällä on seisova tilanne. Samalla kun menette tsiikaamaan lisätkää nimenne adressiin.


      • rauha luostarille
        --------- kirjoitti:

        Kaikki keskustelevat siellä. Täällä on seisova tilanne. Samalla kun menette tsiikaamaan lisätkää nimenne adressiin.

        Ei tulisi mieleenikään pistää nimeäni mihinkään adressiin!!! Jospa nyt antaisitte näitten asioitten olla rauhassa söhläämiseltänne! Jos veljestökin on ollut yksimielinen asioitten ratkaisusta ja varmasti on tarkoin tutkittu kaikki koukerot. On viisasta jättää räpiköiminen asiassa, josta ette mitään edes tiedä, ainoastaan juorut ja luulot!


      • ????????
        rauha luostarille kirjoitti:

        Ei tulisi mieleenikään pistää nimeäni mihinkään adressiin!!! Jospa nyt antaisitte näitten asioitten olla rauhassa söhläämiseltänne! Jos veljestökin on ollut yksimielinen asioitten ratkaisusta ja varmasti on tarkoin tutkittu kaikki koukerot. On viisasta jättää räpiköiminen asiassa, josta ette mitään edes tiedä, ainoastaan juorut ja luulot!

        Kas kun et vedä valtakunnan oikeuteen! Luulen että despotismin ajat ovat ohi jopa kirkkokunnassamme.


      • justnäin
        rauha luostarille kirjoitti:

        Ei tulisi mieleenikään pistää nimeäni mihinkään adressiin!!! Jospa nyt antaisitte näitten asioitten olla rauhassa söhläämiseltänne! Jos veljestökin on ollut yksimielinen asioitten ratkaisusta ja varmasti on tarkoin tutkittu kaikki koukerot. On viisasta jättää räpiköiminen asiassa, josta ette mitään edes tiedä, ainoastaan juorut ja luulot!

        Joo! Eivät ole tämän vouhottajat munkkien mielipidettä kyselleet


      • Nimet alle vain
        rauha luostarille kirjoitti:

        Ei tulisi mieleenikään pistää nimeäni mihinkään adressiin!!! Jospa nyt antaisitte näitten asioitten olla rauhassa söhläämiseltänne! Jos veljestökin on ollut yksimielinen asioitten ratkaisusta ja varmasti on tarkoin tutkittu kaikki koukerot. On viisasta jättää räpiköiminen asiassa, josta ette mitään edes tiedä, ainoastaan juorut ja luulot!

        "Ei tulisi mieleenikään pistää nimeäni mihinkään adressiin!!!"

        Voihan sinne nimensä skriibustaa, mutta turha taitaa olla sen jälkeen odottaa siunauskirjoja tai Karitsan ritarikunnan kunniamerkkejä.


    • ----------

      Tämä linkki toimii taas.

      • Titti Palanne

        Varoituksen sana: älkää missään nimessä laittako nimeänne mihinkään adressiin. Ei ole viisasta puuttua Valamon sisäisiin asioihin omilla mielipiteillään. Antaa Valamon ja arkkipiispan hoitaa tehtävänsä heille kuuluvalla tavalla.


      • Pappistoon ku....a
        Titti Palanne kirjoitti:

        Varoituksen sana: älkää missään nimessä laittako nimeänne mihinkään adressiin. Ei ole viisasta puuttua Valamon sisäisiin asioihin omilla mielipiteillään. Antaa Valamon ja arkkipiispan hoitaa tehtävänsä heille kuuluvalla tavalla.

        Suomi on vapaa maa. Mielipiteensä saa esittää, kunhan ne ovat asiallisia. Ei ole mitään pahaa puolustaa arkkimandriitta Sergeitä. Valamo halutaan pitää ortodoksisena ja uskontoa kunnioittavana luostarina. Igumenian on valinnut veljestö eikä ."huu,haat"
        Taidan muuten mennä kylpylään porealtaaseen "poreilemaan".


      • Pappistoon ku....a kirjoitti:

        Suomi on vapaa maa. Mielipiteensä saa esittää, kunhan ne ovat asiallisia. Ei ole mitään pahaa puolustaa arkkimandriitta Sergeitä. Valamo halutaan pitää ortodoksisena ja uskontoa kunnioittavana luostarina. Igumenian on valinnut veljestö eikä ."huu,haat"
        Taidan muuten mennä kylpylään porealtaaseen "poreilemaan".

        Igumenin ovat erottaneet luostarin johtokunta ja arkkipiispa eivät mitkään "huu,haat".
        Luostarin johtokunta ja arkkipiispa ovat ortodoksisia ja uskontoa kunnioittavia.


      • ??????
        hrannikko kirjoitti:

        Igumenin ovat erottaneet luostarin johtokunta ja arkkipiispa eivät mitkään "huu,haat".
        Luostarin johtokunta ja arkkipiispa ovat ortodoksisia ja uskontoa kunnioittavia.

        Ketkä kuuluvat luostarin johtokuntaan?


      • silmä käteen
        hrannikko kirjoitti:

        Igumenin ovat erottaneet luostarin johtokunta ja arkkipiispa eivät mitkään "huu,haat".
        Luostarin johtokunta ja arkkipiispa ovat ortodoksisia ja uskontoa kunnioittavia.

        Tittelikö se todistaa oikeamielisyyden ja oikeuden tai hengellisyyden.En usko.Ortodoksisessa perinteessä on jopa partriarkkojakin jotka eivät ole olleet niin hyviä.


      • Varma tieto
        Titti Palanne kirjoitti:

        Varoituksen sana: älkää missään nimessä laittako nimeänne mihinkään adressiin. Ei ole viisasta puuttua Valamon sisäisiin asioihin omilla mielipiteillään. Antaa Valamon ja arkkipiispan hoitaa tehtävänsä heille kuuluvalla tavalla.

        "Varoituksen sana: älkää missään nimessä laittako nimeänne mihinkään adressiin."

        Jos isä Sergei palautetaan tehtäväänsä tuon adressin perusteella, siitä koituvat taloudelliset vahingot tullaan laskuttamaan allekirjoittajilta.


      • CXZW
        Varma tieto kirjoitti:

        "Varoituksen sana: älkää missään nimessä laittako nimeänne mihinkään adressiin."

        Jos isä Sergei palautetaan tehtäväänsä tuon adressin perusteella, siitä koituvat taloudelliset vahingot tullaan laskuttamaan allekirjoittajilta.

        Varma tieto: Leivällä lähtee nälkä!


      • Kappas vaan!
        Pappistoon ku....a kirjoitti:

        Suomi on vapaa maa. Mielipiteensä saa esittää, kunhan ne ovat asiallisia. Ei ole mitään pahaa puolustaa arkkimandriitta Sergeitä. Valamo halutaan pitää ortodoksisena ja uskontoa kunnioittavana luostarina. Igumenian on valinnut veljestö eikä ."huu,haat"
        Taidan muuten mennä kylpylään porealtaaseen "poreilemaan".

        Jo on aikoihin eletty; miesluostarissa igumenia! Jo oli aikakin erottaa mokoma!


    • Nuotta

      Vaikea sanoa mitään järjellistä, kun en ole sisäpiiriläinen saati kuulu mihinkään klikkiin - jommoisia kirkon piirissä varmastikin riittää, hyvässä ja huonossa.

      Mutta todellakin, eiköhän asi akuulu AP:lle ja johtokunnalle.

      On varmasti monia eri henkilöitä, joista laajalti tykätään, joitakin jopa liehakoidaan ja mussutetaan koko ajan jeesjees, teki tyyppi mitä tahansa. Mutta niin se vaan on, että tavallisessakin elämässä myös nä'mä kivat tyypit saa joskus kenkää tai tulee vastoinkäymisiä ja jossain määrin jopa toivosi heidän olevan samalla viivalla kuin muiden tavallisten tallaajien. Siviilissä joskus näkee sellaistakin, että kun joku kunniallinen, hyvä ihminen kovasta taistelusta huolimatta menettää työpaikan tms., kukaan ei huomaa eikä ole pilvin pimein tsempaajia ympärillä hyysäämässä. Vaan annas olla, kun jostain syystä joku suosikki putoaa (ja asiat kuitenkin saattaa olla hyvin, olla rahaa jne.; ehkä aivan toisin kuin tällä huomaamattomalla), niin ilmestyy hirmuinen liehakoitsijoiden ja ääneenvoivottelijoiden piiri siihen järjestämään uutta työtä, kirjoittamaan adressia, vääntämään ylesiönosastoille ja haukkumaan työnantajaa.

      Maailma ON kova paikka. Ja toki ihan asiallisesti katsoen varmasti aiheuttaa kritiikkiä tällaiset äkilliset liikkeet. Olisi varmaan useallakin suorat sanansa sanottavana erinäisistä jutuista. Vaan kaikesta huolimatta tässä saattaisi olla hyvä koittaa katsoa rakentavasti eteen päin ja miettiä myös Valamon taloudelliusta selviytymistä. Sitä paitsi, tuskin erotettu kovin kummoiseen kurimukseen joutuu (toisin kuin lukemattomat tavalliset työnsä menettäneet). Voihan olla, että henkilökohtaisestikin hänelle avautuu jokin uusi ovi elämässä.

      Luostarin osalta toivon vaan parasta ja mielellään myös sitä hengellisyyttä.

      • vääryyys......

        Kummallisia puolustelevia vuodatuksi, juttu haiskahtaa entistä enemmän.toivottavasti media ja ortodoksit heräävät ja asiat selviää.


    • lähes 500 allekirj.
    • bbbbbbbbb

      Nysse on suljettu! En ehtinyt allekirjoittaa.

      Vaikken tapausta tunne, olisin halunnut allekirjoittaa sen puolesta, että hengellisyys palaisi seurakuntaamme takaisin tämän kaupallisuuden tilalle.

      • Kantelun paikka!

        Jossain adressiin liittyneessä kommentissa viitattiin lakiin ortodoksisesta kirkosta 10.11.2006/985. Kyseisen lain 69 §:ssä säädetään luostarin johtajasta seuraavaa: "Luostarin jäsenet valitsevat luostarin johtajan vaalilla. Vaalin vahvistaa hiippakunnan piispa. TEHTÄVÄ ON ELINIKÄINEN."

        Käydyssä keskustelussa on käynyt selväksi, että igumenin vapauttamisessa tehtävästään tätä lainkohtaa on rikottu räikeällä tavalla. Vähäisemmistäkin rikkeistä on kanneltu oikeuskanslerille!


      • ---------

        Toimii taas. ainakin minun suorasta linkistä.


      • ©©©
        --------- kirjoitti:

        Toimii taas. ainakin minun suorasta linkistä.

        Keskustelut on sieltä poistettu.

        Jollekin oli taas varmaan liikaa totuus vapaamuuraritoiminnasta...sehän on salaista.


      • ----------
        ©©© kirjoitti:

        Keskustelut on sieltä poistettu.

        Jollekin oli taas varmaan liikaa totuus vapaamuuraritoiminnasta...sehän on salaista.

        Johan rupesi ropisemaan nimiä kun TV1. uutiset näytti pätkän asiasta.


      • Niin oikein
        Kantelun paikka! kirjoitti:

        Jossain adressiin liittyneessä kommentissa viitattiin lakiin ortodoksisesta kirkosta 10.11.2006/985. Kyseisen lain 69 §:ssä säädetään luostarin johtajasta seuraavaa: "Luostarin jäsenet valitsevat luostarin johtajan vaalilla. Vaalin vahvistaa hiippakunnan piispa. TEHTÄVÄ ON ELINIKÄINEN."

        Käydyssä keskustelussa on käynyt selväksi, että igumenin vapauttamisessa tehtävästään tätä lainkohtaa on rikottu räikeällä tavalla. Vähäisemmistäkin rikkeistä on kanneltu oikeuskanslerille!

        No niin siitä sitten vaan kantelua ja rikosilmoitusta lainrikkomuksesta menemään. Jos et laita, olet tyypillinen hurskastelija.


      • Kantelun paikka! kirjoitti:

        Jossain adressiin liittyneessä kommentissa viitattiin lakiin ortodoksisesta kirkosta 10.11.2006/985. Kyseisen lain 69 §:ssä säädetään luostarin johtajasta seuraavaa: "Luostarin jäsenet valitsevat luostarin johtajan vaalilla. Vaalin vahvistaa hiippakunnan piispa. TEHTÄVÄ ON ELINIKÄINEN."

        Käydyssä keskustelussa on käynyt selväksi, että igumenin vapauttamisessa tehtävästään tätä lainkohtaa on rikottu räikeällä tavalla. Vähäisemmistäkin rikkeistä on kanneltu oikeuskanslerille!

        Valamon luostarin ohjesäännön mukaan voi hiippakunnan piispa luostarin johtokuntaa kuultuaan vapauttaa luostarin johtajan tehtävästään
        jos tämä on osoittautunut tehtäväänsä kykenemättömäksi tai jos luostarin etu sitä vaatii.


    • Pappistoon ku....a

      Olisko ap:ta vastuun pakoilua, vai mitä mieltä olette. Linnan juhlat 06.12 ovat ovella. Valmistautuminen sinne on tuonut kiireitä?
      Hävettää oikoin kunnolla, kun Leo ei mene TV-uutisiin. Vettoaa kiireisiin....
      Sergei takaisin Valamon johtoon.

      • pj

      • Asia täysin selvä
        pj kirjoitti:

        http://www.yle.fi/alueet/pohjois-karjala/2011/11/valamon_luostarin_johtajan_erottaminen_herattaa_keskustelua_3032927.html

        Oudolta tuntuu että ap. Leo ei anna lausuntoa asiasta. Piispa Arsenin mielestä kyllä isä Sergei voisi hyvinkin palata igumeniksi? Adressi on siis tämä artikkelin
        perusteelle tarkoitus ensi viikolla luovuttaa ap. Leolle. Ottaakohan vastaan edes
        koko adressia?? Kummallinen sotku koko juttu näyttää olevan??

        "Oudolta tuntuu että ap. Leo ei anna lausuntoa asiasta."

        Johtuu siitä, ettei Härkänen ole ehtinyt kirjoittaa sellaista.


      • voi rähmä...
        pj kirjoitti:

        http://www.yle.fi/alueet/pohjois-karjala/2011/11/valamon_luostarin_johtajan_erottaminen_herattaa_keskustelua_3032927.html

        Oudolta tuntuu että ap. Leo ei anna lausuntoa asiasta. Piispa Arsenin mielestä kyllä isä Sergei voisi hyvinkin palata igumeniksi? Adressi on siis tämä artikkelin
        perusteelle tarkoitus ensi viikolla luovuttaa ap. Leolle. Ottaakohan vastaan edes
        koko adressia?? Kummallinen sotku koko juttu näyttää olevan??

        "Kummallisen sotkun" ovat aiheuttaneet täällä hölisevät, jotka eivät ymmärrä koko asiasta mitään, tuskin edes lukutaitoisia, koska ovat onnistuneet sekoittamaan kaikki asiat sotkuksi!

        Turha puhua hengellisyydestä, kyllä on igumeni ihan itse sotkenut asioita. Jos on vaikka "hengellinenkin", ei vastusta talouden tasapainottamista!


      • Niin että kuka
        Asia täysin selvä kirjoitti:

        "Oudolta tuntuu että ap. Leo ei anna lausuntoa asiasta."

        Johtuu siitä, ettei Härkänen ole ehtinyt kirjoittaa sellaista.

        kirjoittanut ???????


    • 56d975fighj

      Leo taas hoitaa laumansa pr-tehtäviä hienosti, kuten viimeksin.
      Kuka muistaa?
      Leo kuvittelee kaiken ns. henkilökohtaiseksi, kuten Kummisetä elokuvassa todetaan aina välillä -this is not personal, it's business.
      Mutta ei Leolle. Leolle kaikki on personal.
      Tyypillinen vallan juovuttama ajatus, ja kun on arkkipiispa... omg.

      Leo on surkee näissä kuvioissa. Sitä viedään kuin passia narussa.

    • papa SEGUEL

      isä SEGEI. Well done!

      • Unwell done

        Jos isä Sergeillä olisi selkärankaa, hän olisi irrottanut Valamon Suomen ortodoksisesta arkkipiispakunnasta ja antanut liittää sen Moskovan patriarkaattiin.


      • lvjnofjn
        Unwell done kirjoitti:

        Jos isä Sergeillä olisi selkärankaa, hän olisi irrottanut Valamon Suomen ortodoksisesta arkkipiispakunnasta ja antanut liittää sen Moskovan patriarkaattiin.

        Buaahh hah haa! Voihan sancta simpicus kirkollisen tietämyksesi tasoa!


      • Totta
        Unwell done kirjoitti:

        Jos isä Sergeillä olisi selkärankaa, hän olisi irrottanut Valamon Suomen ortodoksisesta arkkipiispakunnasta ja antanut liittää sen Moskovan patriarkaattiin.

        Igumeni Haritoniltahan selkärankaa löytyi vastaavassa tilanteessa, kun arkkipiispa Herman yritti luostaria päsmäröidä.


      • ---
        Totta kirjoitti:

        Igumeni Haritoniltahan selkärankaa löytyi vastaavassa tilanteessa, kun arkkipiispa Herman yritti luostaria päsmäröidä.

        Nykyinen veljestö näyttää olevan Lampaantissi veljestö!
        Monelle on Valamo tarjonnut pakopaikan, turvaa ja lohtua. Myös veljestölle.


      • ++++
        --- kirjoitti:

        Nykyinen veljestö näyttää olevan Lampaantissi veljestö!
        Monelle on Valamo tarjonnut pakopaikan, turvaa ja lohtua. Myös veljestölle.

        Hyvin kirjoitettu! Ei kiinnosta enää Valamo! Pelkkää vihaa veljestön taholta.


    • Mörökölli

      Kertokaas nyt tällaisille sivullisille, mitä erinomaisen erikoista ja upean poikkeuksellista on Sergeissä? Kuinka moni tuntee hänet niiiiin hyvin henkilökohtaisesti ja työmiljöön kannalta, että voi aukottomasti vakuuttaa hänen poikkeuksellisuutensa täsäs tilanteessa? Entä mitkä ovat Arsenin viat, miksi hän ei kelpaa? Kuinka luostari ja luostarin talous tulisi pelastaa? Kuuluuko asia taviksille? Miksei arkkipiispaan luoteta? Millä maksetaan ja kuka maksaa viulut, jollei taloutta saada kuosiin?

      En ymmärrä puoliakana tästä hässäkästä. Jos vaikka erottaminen/tehtävistä (tosiiin) siirtäminen tulikin yllätyksenä. Näen vain syystä tai toisesta äänekkäästi liehakoitsevien liehakoitsoiden lauman.

      Luoja viisautta kirkon johtoon ja kaikille sen jäsenille antakoon.

      • 7866465467

        Kysymyksistäsi päätellen et ymmärrä luostarin tarkoitusta alkuunkaan kuten ei taida Leokaan sitä tajuta. Ota ensin selvää, mikä luostari on. Vihjeeksi voin kertoa, että luostarin tarkoitus ei ole harjoittaa yritystoimintaa eikä markkinointia.


      • Mörökölli
        7866465467 kirjoitti:

        Kysymyksistäsi päätellen et ymmärrä luostarin tarkoitusta alkuunkaan kuten ei taida Leokaan sitä tajuta. Ota ensin selvää, mikä luostari on. Vihjeeksi voin kertoa, että luostarin tarkoitus ei ole harjoittaa yritystoimintaa eikä markkinointia.

        Jaaha. Ai että en ymmärrä. Sinähän sen tiedät, mitä joku totaalisen tuntematon ihminen ymmärtää ja mitä ei.

        Edelleen kaipaan kysymyksiin vastauksia. Jos johonkin vaikkapa em. kysymyksistä saisi vastauksen, niin ehkä nämä sivulliset idiootit mistään mitään ymmärtämättömätkin alkaisi ymmärtämään.


      • Minä ymmärrän!
        7866465467 kirjoitti:

        Kysymyksistäsi päätellen et ymmärrä luostarin tarkoitusta alkuunkaan kuten ei taida Leokaan sitä tajuta. Ota ensin selvää, mikä luostari on. Vihjeeksi voin kertoa, että luostarin tarkoitus ei ole harjoittaa yritystoimintaa eikä markkinointia.

        "Vihjeeksi voin kertoa, että luostarin tarkoitus ei ole harjoittaa yritystoimintaa eikä markkinointia."

        Vaan tehdä mahdollisimman komea konkurssi!


      • Ihastunut mimmeli

        "Kertokaas nyt tällaisille sivullisille, mitä erinomaisen erikoista ja upean poikkeuksellista on Sergeissä?"

        On niin söpö ja suloinen, että voisi pulloon laittaa.


    • hkl7iåp++lm ölpå'ykl

      Lukekaa irinja Nikkasen elämänkertateoksen kauneuden voimaa etsimässä, sivulta 315 mitä meinasi luostarille tapahtu erään toisen piispan johdosta 1992.Erittäin mielenkiintoista.En syyttäisi Sergeitä.

      • Mörökölli

        No voisiko sen kyseisen asian ihan kirjoittaa tänne vai pitääkö pyöriä epämääräisten vihjailujen varassa?


      • dlkfgeriogj eklfvm e
        Mörökölli kirjoitti:

        No voisiko sen kyseisen asian ihan kirjoittaa tänne vai pitääkö pyöriä epämääräisten vihjailujen varassa?

        Ei voi rikkoa tekijänoikeuksia.Paholainen käyttäisi tätäkin hyväkseen.Lue pois Irinja Nikkasen ja Nunna kristodulin kirjeenvaihto ja mitä piispa olikaan vaatinut.


      • Mörökölli
        dlkfgeriogj eklfvm e kirjoitti:

        Ei voi rikkoa tekijänoikeuksia.Paholainen käyttäisi tätäkin hyväkseen.Lue pois Irinja Nikkasen ja Nunna kristodulin kirjeenvaihto ja mitä piispa olikaan vaatinut.

        Jos kuvailee asiasisältöä kirjasta ja mainitsee vieläpä lähteen, niin tokkopa siinä lankeaa paholaisen juoneen.


    • kloi
      • iolk

        Häpeä itse! Et todellakaan tiedä totuutta!


      • Mörökölli
        iolk kirjoitti:

        Häpeä itse! Et todellakaan tiedä totuutta!

        Joka on...?


      • öööööööööö

        Kyllä on rappareilla mahtava vaikutusvalta! Ulos sellaiset!


      • Totuus on tämä
        iolk kirjoitti:

        Häpeä itse! Et todellakaan tiedä totuutta!

        Nyt kipin kapin keräämään adressia koko veljestön erottamiseksi ja korvaamiseksi uudella, joka tanssii kiltisti edelliseen adressiin nimensä kirjoittaneiden turistien pillin mukaan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1766
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      693
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      166
      531
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      25
      497
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe