"Yhdysvaltojen kansallinen sydän-, keuhko- ja veritautiliitto kertoo omien tutkimustensa osoittavan, että vakavan ylipainon riski oli uskonnolliseen toimintaan osallistuvien keskuudessa 62% suurempi kuin niihin osallistumattomilla."
http://www.kotimaa24.fi/uutiset/ulkomaat/6634-uskonnolla-yhteys-ylipainoon
Tuo 62% on selkeä ero.
Suurin syy lihomiseen on tiedossa ja se on se kun syödään enemmän kuin kulutetaan liikkumalla.
Lihomiseen voi vaikuttaa myös elimelliset asiat kuten geenit,
hormonit, välittäjäaineet ym.,mutta se ei selitä noin suurta eroa ellei kyseisten geenien haltijoilla ole normaalia enemmän myös niitä geenejä, jotka saavat aikaan mieltymyksen uskoa yliluonnollisiin asioihin.
Ovatko uskovaiset sitten ahmatteja jotka syövät paljon, mutta niin laiskoja (vähemmän töitä tekeviä), etteivät kuluta kaikkea syömäänsä?
Uskovaiset ihmiset lihovat?
9
77
Vastaukset
- -tomumaja-
Kyllä syövät liikaa, sillä uskominen saattaa ressata.. Onhan mulla kokemusta, ressisyöjä ahmii siihen oloonsa kai helpotusta.
Mässäily on lisäksi syntiä ja tuo tutkimus sen osoittaa todistettavasti. Yleensä kun jätetään tupakointi, siihen sitten haetaan tilalle korvikettä syömisellä ja pastillia tupakan himoa hellittämään.Arvaas tomumaja, mistä tietää, että on viimeistään alettava laihduttamaan?
No siitä kun, kylkeä kääntäessä napa pysyy paikallaan:)- -tomumaja-
Pe.ku kirjoitti:
Arvaas tomumaja, mistä tietää, että on viimeistään alettava laihduttamaan?
No siitä kun, kylkeä kääntäessä napa pysyy paikallaan:)Eikä varsinkaan ylipainoisen pitäisi saarnaspöntöstään mennä ketään tupakoinnista tai juomisista tuomitsemaan, kerta itse on saanut ylipainonsa mässäilyllä/synnillä tai laiskuuttaan ei ole lenkkeillyt. Terveysriskihän ylensyöminen on, siksihän jo raamatussakin mässäilystä varoitetaan.
-tomumaja- kirjoitti:
Eikä varsinkaan ylipainoisen pitäisi saarnaspöntöstään mennä ketään tupakoinnista tai juomisista tuomitsemaan, kerta itse on saanut ylipainonsa mässäilyllä/synnillä tai laiskuuttaan ei ole lenkkeillyt. Terveysriskihän ylensyöminen on, siksihän jo raamatussakin mässäilystä varoitetaan.
Eikä varsinkaan ylipainoisen pitäisi saarnaspöntöstään mennä ketään tupakoinnista tai juomisista tuomitsemaan, kerta itse on saanut ylipainonsa mässäilyllä/synnillä tai laiskuuttaan ei ole lenkkeillyt. Terveysriskihän ylensyöminen on, siksihän jo raamatussakin mässäilystä varoitetaan.
Ei nyt ihan kaikesta uskovaisia pidä moittia. Kyllä noita kaljan turvottamia ukkoja on
ilman uskovien liikalihavuuttakin tarpeeksi.
Ylipainoisten uskovien voisi olettaa, että he ovat jollaintapaa masentuneita tai pitävät liikuntaa syntinä, jos ja kun tuo tutkimus puolueeton.
Läpileikkaus seurakuntalaisiin, joita tuossa olen seuraillut: ei ole liikalihavuutta sen enempää kuin muillakaan suomalaisilla.
".....geenejä, jotka saavat aikaan mieltymyksen uskoa yliluonnollisiin asioihin."
päinvastoin: syntyy antigeenejä ja runsaasti.Eihän lihavuutta tietenkään pidä yleistää kaikkiin uskonnollisiin yhteisöihin.
Tutkimukset vaikuttavat kuitenkin luotettavien tahojen tekemiltä, mutta eivät välttämättä päde muissa kulttuureissa.
"Jumalageenistähän" on puhuttu muutama vuosi vaikkei yksi geeni kaikkeen voi vaikuttaa.
Alla olevan artikkelin kirjoittaja kritisoikin asiaa, mutta on erehtynyt luulemaan Albert Einsteiniä uskovaksi.
http://www.netikka.net/mpeltonen/jgeeni.htm
Moni luulee Einsteiniä uskovaiseksi, koska oli juutalainen (juutalaisuushan on myös kulttuuri).
http://uskoitseesi.blogs.fi/2008/05/13/oliko-albert-einstein-ateisti-4169732/
Ikävä kyllä niin Peku on tässä ihan oikeassa koska eihän uskovaiset pidä enää juuri mitään syntiä mitä he tekevät pidätäxeen valerauhan yllä !!! Sen takia he hokevat että on se niin armollista ja Jumalalla on nin suuri sydän !! Ei me koskaan täydellisiä tullaan puolustavat he synnintekeminen matkalla helvettiin..
Gal. 5:21
kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
No niin olisko syytä alkaa etsiä pääsy synneistä,, jotka vievät helvettiin??- r.r.
-tomumaja- ynnä muut: oletteko ottaneet selville mitä "mässäykset" Raamatussa tarkoittavat? Ei suinkaan sitä mitä luulette, mutta onhan sillä helppo lyödä toisia.
- katso ja näe
Hellarin arkkikuva on:
Rasva suupielistä tiristen ja röyhtäillen, vyöhön lisää reikiä lisäillen haukkua toisia uskovia; jotka eivät asu paikkakunnalla missä on Hell-srk..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791766
- 108987
- 94874
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19693- 52674
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42578Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m166531Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä25497Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466