terv.
Alkaa tietämys loppumaan autoist...
oireena on että kylmänä ei meinaa millään saada käyntiin. sitten jos sen sattuu saamaan käyntiin jonku ajan pääst nii se käy kolmella ja tyhjäkäynti vaeltaa kylmänä tosi paljon.
kun moottori on lämmin niin muuten toimii ihan ok paitsi tyhjäkäynti vaeltaa viisarinpaksuuden verran.
Uuutta osaa:
-tulpat
-alipainekalvo
-puola
-sytytysjohdot
-virraanjakajan kansi ja pyöriä.
-virranjakaja putsattu sisältä
-perusennakko noin 7astetta ja alipaine säätö toimii
-pensaa tulee ja paine myös ok
-anturien liittimien johdot katsottu läpi ja tiivistetty. ei hapettumia
-ilmanputsari
-mitään imu vuotoa ei ole
-akulta uusi maajohto runkoon ja vaiheaskiin ja lohkoon
-ECU sisälle katottu ja ei päälisinpuolin mitään ylimääräst
-startti pyörii kuin uusi
Virranjakan kyljessä oleva "sytytysmoduuli"?. putsattu ja ei hapettumia, mutta kuinka tuon voi mittaa onko kunnossa?
Ja en ole tutkinut tuota pensatankin huohotin laatikkoo kone tilast, tuskin se nyt toho vaikuttaa.
Uno 1.1.i.e.s ei käynnisty kylmänä, paljon osia vaihdettu.
17
178
Vastaukset
- pögöt
No perhana, sulla on miltein uus auto jo.. Tarkoitatko tuolla alipainekalvolla sytytyksen alipainesäätimen kalvoa, vai jotakin muuta?
No jokatapauksessa jos kipinää tulee, startti pyörittää ja polttoainetta virtaa, niin eiköhän vika ole väärään aikaan tulevasta kipinästä, tai vääränlaisesta polttoaineilmaseoksesta. - Katkojan käret
Sen kipinän voisi testata isommalla kipinävälillä - jos iskee kipinää noin 10mm niin silloin jännite on tarpeeksi iso. Samalla voisi myös tarkkailla ritiseekö jossain muualla.
Onko piilissäs vielä ihan oikea katkoja!!!??? - Ryyppy ei toimi!
Ryyppy ei toimi!
- unounounononuoounoun
Alipainesäädin on uusi joka on virranjakajas.
Tässä ei ole katkojan kärkiä, Hall-anturi on virranjakajan sisällä.
Tuli mieleen tuo hall-anturi, jos se on sökö mutta toimii sentäs jotenki nii se voisi selittää sen että käy kolmella?
No mut eipä nuo osat nyt kovinpaljoa maksa, se sytytysmoduuli noin 25€ ja hall anturi olis 20€.
illalla sitte taas mittailee noi ennen varaosa putiikkin menoa : D.Mites hall-anturin johdot?
Oli kerran yksi Uno jossa kaikkea tuota vikaa. Syyksi paljastui hall-anturin johdot, jotka olivat syöpyneet poikki ja johdonpäät koskettivat toisiinsa milloin koskettivat. Syöpymän syynä oli johtojen eristeen väärä materiaali eli PVC. PVC ei kestä lämpöä vaan hajaantuu mm suolahapoksi joka söi johdot poikki.
Auto tuli kuntoon kun korvasin anturin taipuisat johdot (virranjakajan sisällä) silikonieristeisillä johdoilla.
Tarkasta vielä nämä.
Tankissa muuten oli aina alipainetta. Huomasin tankin korkkia avatessa tämän ja korjasin vian poraamalla millin reiän tankin korkkiin.
Kerro löysitkö näistä mitään!- siis siis siis
sitroen kirjoitti:
Mites hall-anturin johdot?
Oli kerran yksi Uno jossa kaikkea tuota vikaa. Syyksi paljastui hall-anturin johdot, jotka olivat syöpyneet poikki ja johdonpäät koskettivat toisiinsa milloin koskettivat. Syöpymän syynä oli johtojen eristeen väärä materiaali eli PVC. PVC ei kestä lämpöä vaan hajaantuu mm suolahapoksi joka söi johdot poikki.
Auto tuli kuntoon kun korvasin anturin taipuisat johdot (virranjakajan sisällä) silikonieristeisillä johdoilla.
Tarkasta vielä nämä.
Tankissa muuten oli aina alipainetta. Huomasin tankin korkkia avatessa tämän ja korjasin vian poraamalla millin reiän tankin korkkiin.
Kerro löysitkö näistä mitään!"Tankissa muuten oli aina alipainetta."
Niinhän siellä kuuluu ollakin, ruiskumalleissa siis.
- Hall-anturin välys?
Hall-anturin ilmaväli?
- onuuonounnunuuuunoou
siinä ei ole mitää säätöä O.O
- eimaksamontaakymppiä
Onks noissa mitään sytkän ohjainyksikköä? PSA-autoissa noita ainakin meni urakalla, kun lämpöä johtava aine ajan mittaan haihtui ja mokkula kuumeni.
eimaksamontaakymppiä kirjoitti:
Onks noissa mitään sytkän ohjainyksikköä? PSA-autoissa noita ainakin meni urakalla, kun lämpöä johtava aine ajan mittaan haihtui ja mokkula kuumeni.
Minulla ei mennyt vielä ainakaan. Tosin vasta 23 vuotta on ajeltu ja yli 430 000 km tuolla tehtaalla asennetulla ohjainyksiköllä. Eikä se silikonirasva niin vain haihdu.
Ainakin joissakin PSA-autoissa oikea syyllinen löytyy ohjainyksikön viereisestä pikaliittimestä. Siinä yksi kolmesta liitinnastasta ei saa kunnon kosketusta ja sitten turhaan uusitaan ohjainyksiköitä. Riittää kun vaikka pienellä ruuvimeisselillä vähän muotoilee liitintä tiukemmaksi.- eimaksamontaakymppiä
sitroen kirjoitti:
Minulla ei mennyt vielä ainakaan. Tosin vasta 23 vuotta on ajeltu ja yli 430 000 km tuolla tehtaalla asennetulla ohjainyksiköllä. Eikä se silikonirasva niin vain haihdu.
Ainakin joissakin PSA-autoissa oikea syyllinen löytyy ohjainyksikön viereisestä pikaliittimestä. Siinä yksi kolmesta liitinnastasta ei saa kunnon kosketusta ja sitten turhaan uusitaan ohjainyksiköitä. Riittää kun vaikka pienellä ruuvimeisselillä vähän muotoilee liitintä tiukemmaksi.Minä laitoin BX:ään ja 309:iin molempiin. Oli aikoinaan jopa kallis, mutta sittemmin hinta oli vaan kymppejä tarvikkeena. Alkup. oli boschilainen.
- onuouounonuooooououn
juuri asennettu uusi sytkän ohjain yksikkö ei auttanut kylmänä käyntii mut huomen saan uuden hall anturin niin jospa sen anturin vakio johdon päälle kutistesukkaa? lämpöö kestää silikonia tms?
Jos on kyseessä ne johdot joista tuolla ylempänä kerroin, niin sutta teet kutistesukilla. Luepa asia uudelleen ja ajatuksen kanssa niin pitäisi selvitä, miksi.
- onuounooounounoun
Ja kiitos etukäteen jos toi vaik alkais huomen skulaa !!!
- ylihuomenna
Joko se huominen on tullut?
- uououunounuuunuuouun
kaikki sytytysosat uusittu... ei auttanut.
parin päivän mittaamisen jälkeen syy löytyi.. ECU-kabut.. sen kun vie sisälle lämpiämään nii johan alko toimii, sen sisällä ei suurennuslasin/yleismittarin avullakaan löydy mitään vikaa O.o ja noist micropiireist ei saa selvää mitä ne on koska se on joku bosch:in oma merkintä päällä... ilmeisesti tilannut suoraan valmistajalt:S- turpa-uuno
Lämmitä sitä kuumailmapuhaltimella ja pidä yön yli sisällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit835983KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3094987Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja202638Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei442569Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852721766Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1011645Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro171501- 1051407
Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1331373seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1181356