Oletko Jumalan vai Jeesuksen lapsi vai molempien?

KENEN LAPSI SINÄ OLET?

Sinä sait alkusi äitisi kohdussa. Siihen tarvittiin siemen sekä isältäsi että äidiltäsi. Tällä perusteella isäsi ja äitisi, joista sait alkusi, ovat sinun biologiset vanhempasi. Tämä on luonnollisen syntymän luonnollinen seuraus. Jokaisella ihmisellä on siis biologiset vanhemmat.

Nyt puhumme toisesta syntymisestä. Puhumme hengellisestä syntymisestä. Puhumme uskoontulosta joka on uudestisyntyminen. Uudestisyntymisessä Ihmisestä tulee Jumalan lapsi. Uudestisyntymiseen, siis uskoontuloon tarvitaan sekä Jumalan Sanaa että Pyhää Henkeä. Jumalan Sana ja Pyhä Henki ovat saumattomassa yhteistyössä jokaisen ihmisen uskoontulossa. Ilman Jumalan Sanaa ei synny yhtään Jumalan lasta. Ilman Pyhää Henkeä ei myöskään synny yhtään Jumalan lasta. Jos sinä siis olet uudestisyntynyt uskova, olet syntynyt;

1. Jumalan Sanasta (Jaak 1:18, 1 Piet 1:23)
2. Pyhästä Hengestä (Joh 3:5-8) 3. Jumalasta (Joh 1:13)

Koska olet syntynyt sekä Sanasta että Jumalan Hengestä, sinä olet Jumalan Sanan ja Pyhän Hengen lapsi. Olet silloin myös Herran Jeesuksen Kristuksen lapsi koska Jeesus Kristus on Jumalan lihaan tullut Sana. Olet myös Jumalan lapsi (1 Joh 3:1-2) koska olet syntynyt myös Jumalasta. Pyhä Henki ja Jumalan Sana on YKSI Jumala. Koska Pyhä Henki ja Jumalan Sana on yksi Jumala, Pyhä Henki on Jumala. Näin olet kolmiyhteisen Jumalan; Isän, Pojan ja Pyhän Hengen lapsi. Olet myös YLÖSNOUSEMUKSEN LAPSI. Ylösnousemus on persoona. Tiedäthän kuka on ylösnousemus ja elämä? Herra Jeesus Kristus (Joh 11:25 ja 14:6).

"ne, jotka on arvollisiksi nähty pääsemään toiseen maailmaan ja ylösnousemukseen kuolleista, eivät nai eivätkä mene miehelle. Sillä he eivät enää voi kuolla, kun ovat enkelien kaltaisia; ja he ovat JUMALAN LAPSIA, koska ovat YLÖSNOUSEMUKSEN LAPSIA" (Luuk 20:35-36).

Tässä Jeesus todistaa olevansa Jumala koska Hän sanoo Jumalan lasten olevan ylösnousemuksen lapsia. Jeesus sanoo olevansa ylösnousemus ja elämä ja näin Jumala (Joh 11:25). Ylösnousemus ja elämä on siis persoona. Hän on Jumala. Hän on Herra Jeesus Kristus. Ja ELÄMÄ ilmestyi, ja me olemme NÄHNEET sen ja KÄSIN KOSKETELLEET iankaikkista elämää joka ilmestyi meille ihmisen olemuksessa Jeesuksessa Kristuksessa (1 Joh 1:1-2). Hänestä on KAIKKI elämä mitä on olemassa. Koska Jeesus Kristus on elämä, Hän on Jumala, sillä Jumala on elämä. Myös Johannes todistaa evankeliumissaan Jeesuksen olevan Jumala sitomalla Jumalan lapseksi tulemisen Jumalan Sanaan ja Jeesuksen Kristuksen henkilökohtaiseen vastaanottamiseen. Jeesukseen uskomalla ja Jeesuksen vastaanottamalla ihmisestä tulee Jumalan lapsi (Joh 1:1-14). Tästä johtuen uskomalla Jeesukseen, uskotaan Jumalaan (Joh 12:44, 1 Piet 1:21). Koska Jeesus Kristus on Jumalan lasten hengellinen Isä, Hän puhutteli omiaan, melkein samanikäisiä miehiä lapsinaan.

"Niin Jeesus sanoi heille: "LAPSET, onko teillä mitään syötävää?" (Joh 21:5).
"LAPSUKAISET, vielä vähän aikaa minä olen teidän kanssanne" (Joh 13:33).
"En minä jätä teitä ORVOIKSI; MINÄ TULEN teidän tykönne" (Joh 14:18).

Jeesus lupaa ettei Hän jättäisi omiaan ORVOIKSI. Isänsä kuolemassa menettänyt lapsi on orpo. Jeesus puhui tulevasta kuolemastaan ja Isän luokse taivaaseen paluustaan. Hän kuitenkin lupasi ettei Hän jättäisi omiaan isättömiksi ts. orvoiksi. Hän tulisi takaisin opetuslastensa luokse. Miten, missä ja koska Jeesus tuli takaisin?
Jeesus tuli takaisin helluntaipäivänä Isänsä kanssa PYHÄSSÄ HENGESSÄ jolloin Jumala vuodatti Henkensä kaiken lihan päälle (Joh 14:23, Apt 2:1-4). Kolmiyhteinen Jumala; Isä, Poika ja Pyhä Henki asuu seurakunnassaan Pyhässä Hengessä ja Sanassa (Joh 14:23, 2 Kor 6:16). Jumalan Henkeä ja Jumalan Sanaa ei voi erotta toisistaan koska Isä ja Poika ovat yksi Jumala ja yhtä (Ef 4:6, Joh 10:25-30). ”Ne sanat jotka minä olen teille puhunut ovat Henki ja ovat elämä” (Joh 6:63).

Jeesuksen biologinen Isä on Pyhä Henki (Matt 1:18-20, Luuk 1:35). Silloin Pyhä Henki on Jumala (Heb 3:7-15, Apt 5:1-4, 28:25-28). Herra Jeesus Kristus on lihaan tullut JUMALAN SANA (Joh 1:1,14). Jumalan Sana on Jumala, HENKI ja ELÄMÄ
(Jes 9:5, Room 9:5, Joh 6:63) Ilmoitettu ihmisen lihassa (Joh 1:1,14, 1 Tim 3:16, 1 Piet 1:14-23, Fil 2:5-11).

23

109

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -tomumaja-

Eihän tuota jaksa lukea ja että tehhään vielä vaikeaksi...Erillään kuitenkin ovat nytkin taivaassa Isä sekä Poika.

• Sinä voit erotella Isän ja Pojan toisistaan jos niin tahdot.
        Mutta sinun tulee ymmärtää että Jumala ilmoitti itsensä ihmiskunnalle Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa.
        Jumala, Henki, Sana ja elämä riisuutui Jumalan asemastaan ja astui alas taivaasta ja otti ihmisen muodon Jeesuksessa Kristuksessa. Hänessä oli Jumala, Sana, Henki ja elämä.
        Sellainen kuin Jeesus Kristus on, sellainen on Jumala.
        Ohi Jeesuksen Kristuksen ei kenelläkään ole Jumalaa.

• -tomumaja-

Eihän se minun vika ole jos istuvat erillään taivaassa. Ja muutenkin ei Jeesus koskaan itseään nostanut Jumalaksi, yhtä kyllä ovat Isä Jumalan kanssa, sanoi, kimpassa toimiivat, näin näreet.

• -tomumaja-

jatkuu.. Vaikka kyllä mulle passaa Jeesus olla Jumalanakin, en loppupeleissä häviää kuitenkaan mitään.

• jaikal.se
        -tomumaja- kirjoitti:

jatkuu.. Vaikka kyllä mulle passaa Jeesus olla Jumalanakin, en loppupeleissä häviää kuitenkaan mitään.

>>>Vaikka kyllä mulle passaa Jeesus olla Jumalanakin, en loppupeleissä häviää kuitenkaan mitään.

• jaikal.se kirjoitti:

>>>Vaikka kyllä mulle passaa Jeesus olla Jumalanakin, en loppupeleissä häviää kuitenkaan mitään.

Suuri Babylon on äänessä.

• Olen Isäni lapsi.

• Tarkemmin sanottuna : Taivaallisen Isämme lapsi.

• eenokki 12

Jumalan Sana ja Pyhä Henki ovat saumattomassa yhteistyössä jokaisen ihmisen uskoontulossa. Ilman Jumalan Sanaa ei synny yhtään Jumalan lasta. Ilman Pyhää Henkeä ei myöskään synny yhtään Jumalan lasta. Jos sinä siis olet uudestisyntynyt uskova, olet syntynyt;
      Mutta mihin jätit ratkaisusi,päätöksesi, vapaan tahtosi sinähän liität ne pelastukseen.
      Väität että synnyt uudesti kun olet ratkaissut ottaaksesi vastaan sanan ja Pyhän Hengen työn.
      Lapsi on syntynyt kun ratkaisee mutta yaitaa syntyä niitä raamatun uskopuolisia lehtolapsia?

• Olen Jeesuksen opetuslapsi ja Jumalan lapsi.

Koska Jeesus puhui, mitä Isä oli antanut hänelle puhuttavaksi. Ei hän omiaan puhunut, vaan mitä oli Isältä saanut.

Ja kun Jeesuksen opetuslapsena uskon, mitä hän puhui, olen samalla Jumalan lapsi.

Ja uskon myös tämän:
      Act 2:36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."

• ""Jeesuksen biologinen Isä on Pyhä Henki ""

Meinaatko todella, että Pyhä Henki on Daavidin siemenestä peräisin/Huonetta ja sukua.Jeesushan on Daavidin siemenestä polveutuva, kuteb Raamatussa on monin kophdin todistettu.

En ihmettelisi yhtään, jos huomenna kerrot, miten Maria synnytti myös Jeesuksen isän.

• Jaikal jo todisti Jesajalla, että Maria synnytti myös Isän.

Jes. 9:6
        (9:5) Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen NIMENSÄ on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen ISÄ, Rauhanruhtinas.

Siis Maria synnytti myös Isän.

• Pilkkasi, ml213

ei kohdistu Jaikaliin, vaan Jumalan Pyhään Sanaan.

"En ihmettelisi yhtään, jos huomenna kerrot, miten
        Maria synnytti Jeesuksen isän"

Tuollatavalla ei kirjoita kukaan uudestisyntynyt.

Luukas 3:21-38 kerrotaan Marian sukuluettelosta, kun taas
        Matteuksessa on Joosefin sukuluettelo.
        Matteuksen sukuluettelo ulottuu Daavidin kautta Aabrahamiin
        osoittaen Jeesuksen laillisen oikeuden Daavidin
        valtaistuimeen ja Hänen osallisuuteensa Aabrahmin liittoon.

Luukas esittää selonteon Jeesuksen inhimillisestä
        polveutumisesta. Hänen, "joka lihan puolesta on syntynyt
        Daavidin siemenestä" (Room.1:3)

Matt. 1:16:ssa Joosefia sanotaan Jaakobin pojaksi, mutta
        Luuk.3:23;ssa Eelin pojaksi. Eeli kuuluu Daavidin sukuun
        ja Joosef oli hänen vävynsä.

• Hyi olkoon

No eipä voi enään jumalattomampaa tekstiä olla kuin jaikalin jumalanpilkka aloitus
      Tietää mikä henki jaikalia johtaa ja se ei ole Pyhä Henki. Noin monta jumalaa on jaikal-paralla. Jumala rakas anna hänelle viisautta nöyrtyä ja tulla tuntemaan totuus.

• jaikal:
      "Sinä sait alkusi äitisi kohdussa. Siihen tarvittiin siemen sekä isältäsi että äidiltäsi. Tällä perusteella isäsi ja äitisi, joista sait alkusi, ovat sinun biologiset vanhempasi. Tämä on luonnollisen syntymän luonnollinen seuraus. Jokaisella ihmisellä on siis biologiset vanhemmat. "

Kuka voisi kiistää kiistattoman totuuden? Ei kukaan.

jaikal:
      "Jeesuksen biologinen Isä on Pyhä Henki "

Edellä jaikal totesi, että biologiset vanhemmat synnyttävät biologisen lapsen, joka taas synnyttää...jne.
      Jaikal todistaa jälkimmäisessä lausunnossa, että Jeesuksella oli biologinen isä. Hän laittaa sen nimeksi Pyhä Henki alias Josef Nasaretilainen alasi jokin kolmas mies.
      Molempien lausuntojen yhtenevyys on, että Jeesuksella oli biologiset vanhemmat ja Jeesus oli biologinen ihminen.

Suopursukka yhtyy jaikalin teesiin.
      Suopursukka yhtyy myös aloituksen keskimmäiseen osaan (hengellinen syntyminen). Se ei olisi tarvinnut tuekseen yhtään raamatun jaetta. Asiahan on selvä ilman niitäkin.
      Kukaan syntynyt ei omaa mitään ideologiaa. Jokainen omaksuu kasvaessaan jossain vaiheessa tietynlaisen maailmankäsityksen (Jaikalin uudestisyntyminen).
      Kansalainen tulee johonkin uskoon tai hyväksyy tieteellisen maailmankuvan.
      Tieto tai usko ei ole syntymälahja.

Jaikalille hatunnosto. Todistit, että Jeesus syntyi biologisista vanhemmista ja oli biologinen ihminen.
      Aloitukseesi ei ole lisättävää.

• * Jeesus oli biologinen, täydellinen Ihminen. Mutta myös tosi Jumala. Ei soittain ihmine ja osittain Jumala, vaan tosi Jumala, ja täydellinen Ihminen.

* Jeesus ei syntynyt Joosefin siemenestä, eikä miehen tahdosta, ei maasta ollenkaan. Ensimmäinen Aadam oli maasta, Jumala otti maan tomua ja loi siitä Aadamin, Eeva luotiin Aadamista, otetusta kylkiluusta.
      * Jeesus ei ole luotu, Pyhä Henki tuli Marian ylle, ja siitti Jeesuksen Marian kohtuun, nämähän on Jumalan sanan totuutta, ellei tätä usko Jumalan sanaksi, menee koko Raamattu roskakoriin, ja näin Jumala olisi suurin huijari mitä ikinään on maailmankaikkuedssa ollut.

* Kun tätmä totuus sivuutetaan, muutetaan ihmisjärjellä ihmiselle ymmärrettäväksi, siinä menee Jumalan mahdollisuus ja voima, koko Raamattu murenee tämän järkeilyn myötä. Ja juuri näin tekevät "ekivaarilaiset" ! He ovat jokainen vailla Jumalaa ja mahdollisuutta päästä osalliseksi Jumalan pelastusksesta Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa.

* Tätä ei voi selittää millään, eikä tehdä mitättömäksi, mikään ei voi kumota Raamatun sanaa, ja Raamattu on täysin erimieltä ekivaarilaisten järjenpäätelmien kanssa. Heillä ei ole Isää eikä Poikaa, Pyhästä Hengestä puhumattakaan. He ovat edelleen Jumalan vihollisa ja sodassa saata-nan kanssa Jumalaa vastaan. Koska kompastuvat Poikaan.

* Tämä on yhtä todellinen ja pettämätön totuus, kuin se, että Jeesus kuoli ristillä ja Jumala oli Hänessä, sovittaen maailman itsensä kanssa. Ekivaarilaisilla ei ole arpaa eikä osuutta Jumalan uhri Karitsaan. He kuuluvat Kristuksen vihollisiin ja ovat antikristuksen mustia enkeleitä. Ja juuri siksi he ovat sitkeästi täällä tekemässä isäntänsä tahtoa, vastustamassa Jeesusta Kristusta ja evankeliumia. Koska eivät toimi omassa voimassa, vaan pimeyden ja riivaajain henkien johdossa ja alaisina, eivätkä pääse niistä irti, koska valheen henki on "lumonnut" heidät niin, että uskovat valheen !

• Mohikaani, minä sanon sinulle kuin Jeesus Martalle:

Luuk.10
      38 Ja heidän vaeltaessaan hän meni muutamaan kylään. Niin eräs nainen, nimeltä Martta, otti hänet kotiinsa.
      39 Ja hänellä oli sisar, Maria niminen, joka asettui istumaan Herran jalkojen juureen ja kuunteli hänen puhettansa.
      40 Mutta Martta puuhasi monissa palvelustoimissa; ja hän tuli ja sanoi: "Herra, etkö sinä välitä mitään siitä, että sisareni on jättänyt minut yksinäni palvelemaan? Sano siis hänelle, että hän minua auttaisi."
      41 Herra vastasi ja sanoi hänelle: "Martta, Martta, moninaisista sinä huolehdit ja hätäilet,
      42 mutta tarpeellisia on vähän, tahi yksi ainoa. Maria on valinnut hyvän osan, jota ei häneltä oteta pois."

Vaikka sinä Mohikaani nimittelisit meitä miksi hyvänsä, me olemme valinneet osan, jota yksikään ihminen ei ota meiltä pois.

• Minä sanon sinulle "jaikal,"että:

"Minä olen Jumalan lapsi, hänen Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa!"

Näin minulle Pyhä Henki tämän asian ilmoittaa.

• >>>"Minä olen Jumalan lapsi, hänen Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa!"

• Mohikaani selitti pitkässä kirjoituksessaan jaikalia vastaan.

Sekä raamatussa että helluntailaisuudessa mainitaan uudestisyntyminen.
      Uudestisyntyminen tarkoittaa yleisesti ottaen kristillisen uskonnollisen ideologian omaksumista. Kukaan kristitty ei ole syntyessään uudestisyntynyt eikä edes uskovainen eikä myöskään tiedä tieteen tuloksista tuon taivaallista.

Uskonnollisella uudestisyntymisellä tarkoitetaan tietyn ideologian omaksumista.
      Siinä hylätään muita oppeja ja ryhdytään kannattamaan raamatullista oppia. Hellarit tarkoittavat uudestisyntymisellä ja PH:n vaikutuksella hellarioppien omaksumista.

Miten oppi omaksutaan. Kavereilta, koulusta, tiedotusvälineistä, raamatusta ja siihen liittyvästä kirjallisuudesta ja järjestöstä johon on liitytty.
      Kaikki tämä on "uudestisyntymistä" ja "Pyhän Hengen vaikutusta". Kukaan, edes hellari, ei luo omassa päässään oppia Jeesuksesta ja muista dogmeista. Se luetaan kirjasta, raamatusta, valmiiksi märehdittynä.
      "Pyhä Henki" on siten jokseenkin raadollinen oppimistapahtuma.

Mohikaani luetteli kristillisten dogmien omaksumista vasten tervettä järkeä ja järkeilyä. Sekin on raadollista "Pyhää Henkeä".
      Kristinuskon perusta (kaikkien uskontojen) on nimenomaan uskominen tosiasioiden vastaisesti jonkun toisen ihmisen muotoilemiin mutu-tuntemuksiin.
      Ja jos joku ei ryhdy samalla tavalla uskomaan, uskova (esim. Mohikaani) sanoo, että sillä ei ole Pyhää Henkeä.

Tavallaan palstan uskovat kumoavat itse toisiaan syyttelemällä Pyhän Henkensä.

• benkku kenkku

Hö, eihän isät saa mennä ropostelemaan vaimojensa kohtuun ja pinseteillä yrittää laittaa lapsen luita ja ja lihaksia kohdalleen jänteiden avulla.
      Ei täällä ole ketään lapsen isää, ...ja siksi Jeesus sanoikin " Ja isäksenne älkää sanoko ketään maanpäällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa."

Jumala, Isämme on meidät tehnyt, ja hänen me olemme...maalliset isät kantavat ruokaa pöytään, jonka Jumala on heille antanut ja kasvattanut..Me olemme Jumalan poikia ja tyttäriä

• Ruumis ja sielu

Minun ruumiini on biologiaa. Se on perimää vanhemmmiltani. Myös persoonallisuuteni on biologian tuotosta. Sekin periytyy osittain vanhemmiltani.

Sieluni sen sijaan on lähtöisin Jumalan luota. Sielu on se osa meitä, joka ei koskaan kuole.

Ruumis kuolee, persoonallisuus sen mukana, mutta sielumme on puhdas ja viaton ja palajaa Jumalan luo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      24
      2465
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      91
      1004
    3. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      871
    4. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      66
      845
    5. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      827
    6. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      6
      797
    7. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      37
      790
    8. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      63
      762
    9. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      75
      684
    10. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      131
      678
    Aihe