Gestodilat merkkisistä e-pillereistä

Sain tänään reseptin uusiin e-pillereihin. Olen aikaisemmin syönyt Yasminelleja pari vuotta, mutta koska mielialavaihteluita ja muita pieniä sivuoireita on ilmennyt koko parin vuoden ajan niin päätin kokeilla uutta merkkiä koska en enää oikein tiennyt mikä mielialoista on minua itseäni ja mikä pillereiden aiheiuttamaa.Uusi e-pillerini on nyt siis tuo Gestodilat.

Haluaisinkin siis tietää onko kyseisellä merkillä kuinka paljon käyttäjiä? Tiedän, että pillereiden sopivuus on täysin käyttäjästä kiinni, mutta haluaisin silti kuulla kokemuksia kyseisestä pilleristä, sillä en ole aikaisemmin kuullutkaan kyseisestä merkistä.. Ymmärsin lääkärin puheista, että merkki on melko uusi ja jonkun aikaisemman e-pillerin rinnakkaisvalmiste. En sitten hoksannut kysyä lääkäriltä, että minkä valmisteen rinnakkaisvalmiste kyseinen merkki on. Olisiko kellään tietoa asiasta?

17

3753

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uj

Ainakaan yliopiston apteekin mukaan tuolla ei ole mitään rinnakkaisvalmisteita.

Uusi merkki on. Kenelläkään tuskin on mitään tilastoja siitä kuinka paljon tuolla merkillä on käyttäjiä.

• Ei toki tilastoja varmasti olekaan. :) Ajattelin vain, että olisi kiva kuulla muidenkin käyttävän kyseistä merkkiä. :D Jotenkin epäilyttää käyttää valmistetta, josta ei ole koskaan kuullut mitään eikä googlestakaan löydy tuosta juuri mitään muuta kuin pakkausseloste.

Yritin itsekin katsoa tuolta yliopiston apteekin sivuilta nuita rinnakkaisvalmisteita ja niitä ei tosiaan löytynyt. Lääkäri kyllä sanoi, että kyseinen valmiste sellainen olisi. Pitääpä kyllä apteeista vaikka kysyä asiasta, kun pillerit menen hakemaan.

• ....

Keltarauhashormonihan noissa on sama kuin Harmoneteissa, vaikkeivät olekaan vaihtokelpoisia. Jotain eroa niissä lienee.

E-pillereissä ei kauhean monet ole vaihtokelpoisia, vaikka samoja vaikuttavia aineita niissä olisikin. Jotain eroa niissä kuitenkin lienee, tai sitten ne eivät ole lääkevaihdon piirissä, koska niihin ei saa kelalta korvausta. (Diane nova lienee ainut, johon saa ja sille löytyy vaihtokelpoisia rinnakkaisvalmisteita)

• gestodilat

Itse ainakin sain kyseiset pillerit Yaz pillereiden tilalle kun kysyin halvempaa versiota Yazzeista samalla vaikutusaineella koska muuten Yazzit ovat olleet hyvät niin en halunnu täysin erilaista pilleriä ottaa.

• Kiitos vastauksista! :) Pitääpäs ensi kuussa, kun nuo edelliset pillerit loppuvat niin aloittaa tuolla uudella merkillä ja kysyä sitten vielä apteekista mikäli heillä olisi tietoa asiasta.. Vaikka eipäs sillä taida hirveästi merkitystä olla minkä "vastine" Gestodilat on, koska kokonaan uuden Yasminellen tilalle halusinkin. :)

Onko kenelläkään muuten tietoa, saako kyseistä pilleriä apteekista suoraan hakemalla? Jostain luin, että aikaisemmin ainakin kyseinen pilleri on täytynyt tilata apteekista erikseen?

• ...

Saatavuus riippuu ihan apteekista ja tuurista. Minulla on käytössä Gestinyl (samat hormonit, eri valmistaja tms.) ja erään keskikokoisen kaupungin apteekista se oli loppu - olisi saanut parin päivän päästä. Toisessa apteekissa oli. Kotikaupunkini (paljon pienempi) apteekista olen puolestaan saanut niitä aina. Kotikapunkini apteekista ovat usein lopussa muut käyttämäni lääkkeet, vaikka ne eivät ole mitään erityisen harvinaisia ja vähän käytettyjä.

Käy nyt hakemassa ainakin paria päivää ennen kuin niitä tarvitset, ettei tule sen takia taukoa

• et26

Mä oon käyttänyt nyt viitisen kuukautta noit Gestodiloja ja en oo ainakaa huomannu sen suurempia sivuvaikutuksia. Söin ensin puol vuotta Yazzeja mutta tuli niistä niin kauheet mielialavaihtelut ja masennusta ettei siitä tullu mitää.. Mut tykkään noista Gestodiloista, maistuukin iha sokeripaloille suussa, aluks ihmettelinki et onkoha ne nyt varmasti antanu oikeet pillerit xD mä asun turussa ja yliopiston apteekista on ainaki saanu noita iha suoraa, mut oon kyl kuullu et pienemmmis apteekeissa ne tilataa ku ne on tosiaa nii uusia vielä et niit ei moni käytä.. Mistää rinnakkaisvalmisteista en oo kyl kuullu..

• Davina

No ei ole kyllä Gestodilatissa ja Yazeissa samaa vaikutusainetta, niinku joku tuolla sanoi. :D Gestodilatissa on samaa keltarauhashormonia kuin esim. Gestinylissa ja Harmonetissa. Tuo keltarauhashormonia on gestodeenia, Yazeissa taas on drospirenonia. Molemmissa luonnollisesti estrogeenina etinyyliestradioli.

Harmoneteissa on 20 mikrogrammaa estrogeenia, Gestodilateja taas löytyy sekä 20 mikrogrammalla että 30 mikrogrammalla kuten myös Gestinyliä. Itse vaihdan nyt viikon sisällä Harmonetit Gestodilatin "tujumpiin" versioihin, koska Harmonetissa on liian vähän estrogeenia mun limakalvoja ajatellen. Gestodeeni keltarauhashormonina tuntuu sopivan mulle, ei aiheuta mielialanvaihteluja, päänsärkyä. haluttomuutta, turvotusta tms. Ainoastaan limakalvot on todella ohuet ja kuivakat.

• k

Hieman myöhässä tulee, mutta itselläni lääkäri vaihtoi Meliane-pillerini tuohon Gestodilatiin noin vuosi sitten. Harmikseni en muista enää täsmällisiä tuotesisältöjä, mutta ovat käytännössä vastaavia (vaikkeivät apteekissa olekaan luokiteltu rinnakkaisiksi). Itselläni toimineet hyvin - ei mitään oireita muutoksesta ja aikas edukkaitakin ovat.

• .
    • yhyyy

oon syöny näitä 3kk ja mulla on satunnaista pahoinvointia, joka oli pahimmillaan kolmannen liuskan kohalla. itkin sitä kamalaa tunnetta kun mahassa möyrii ja tuntuu kuin kurkussa ois joku saatanan iso möykky. :c mut oksentaan en suostu, olo on vaan semmonen et kohta lentää laatta ja tekis mieli kuolla. alotin just 4:n kuukauden ja pahaa oloa on nyt jatkunu 3 päivää.. jos tää kuukausi on yhtä helvettiä, nii otan lääkärii yhteyden ja vaihdan merkkiä.

muuten ei oo ollu mitään ongelmia, kuten haluttomuutta tai mielialanvaihteluita,vaan ainoostaan tää kuvotus.

• nora8

Mä vaihoidn mun pinipillerit kyseiseen e-pilleriin ku en luota niihin minipillereihin yhtään niin paljon kuin kunnon e-pillereihin :D Oon nyt viikon niitä syöny ja aina iltaisin on ollu oksettava tunne mutta menee varmasti ohi kun vähä pidempään niitä syön ja keho tottuu niihin paremmin. Mulla myös sama ja ihmettelin että mitä ihme pillereit ovat antaneet ku sokerille maistuvat! :D

• 215698

Minipilleritkin ovat e-pillereitä.

• japsu.

Heippa. Itse "söin" noita Gestodilat-merkkisiä e-pillereitä, ja minulle sopi todella hyvin. Menkat oli niukat eikä kipeät ja hyvin säännölliset. Minulla kun vain on hormonaalisen ehkäisyn käytön aikana tapana paisua kuin pullataikina, lopetin ne kuitenkin. Lopettamisen jälkeenkin menkat olleet säännölliset, mutta itse tykkäsin noista pillereistä enemmän kuin Yasmin-merkkisistä. Niistä tissit turposi ja olin kiukkuinen kuin ampiainen :)

• Anonyymi

Tissit turposi, uuuuuu ;)

• kysyn vaan

entäs voiko noina 7 päivän aikana joina on se tauko niin harrastaa seksiä?

• 213569+

Se olisikin mielenkiintoinen ehkäisyväline se, jonka käytön aikana pitäisi joka neljäs viikko olla harrastamatta seksiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      307
      6992
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2089
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1307
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1257
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1190
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1176
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1086
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1041
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      992
    Aihe