mulle uusi aihe, tarttis saada 4wd.
Katselin noita uusia/uudehkoja Defendereitä, parhaimmissa nahkapenkit ja kaikki.
ja näyttävätkin ihan jees,
mutta...onko ne ihan karmeita ajaa kaupungissa ja maantiellä ?
Toki sen ymmärrän, että parhaimmillan ne varmaan on pellolla ja metsässä, ja sinne minäkin joskus pakosta joudun menemään. Ja umpihankeen.
Mutta suuin osa ajoistaninkuitenkin asfalilla, maantiellä, kaupungissa ja jopa motareilla.
Onko aivan mahdoton ?
Kiitos jo etukäteen asiallisista vastauksista.
Ai niin, haaveissani se lyhyt malli, dieselillä.
Land Rover Defender maantiellä ja kaupungissa
29
9926
Vastaukset
- 4wdhi
Omaa kokemusta ei ole, mutta kaikesta kuulemastani päätellen ajatus Defenderin laittamisesta ei liene kovinkaan hyvä, jos suurin osa ajosta on "asfalilla, maantiellä, kaupungissa ja jopa motareilla."
- Oma koe paras koe
Jälleenmyyjä antaa varmaan Deffarin koeajoon, jos olet uskottava pyytäjä. Et kai sinä täällä saamien vastausten perusteella valintaa tee?
- Lantikka unissa
Tottakai aion sen koeajaa, mutta upouusissa autoissa kaikki on liian hyvin kunossa ja uusi auto saa kaikki tuntumaan ja näyttämään, ah niin hyvältä...
Kiinnostaisi kuulla kokemuksia henkilöiltä jotka omistavat/ovat omistaneet Defenderin, kuinka sen kanssa elo sujuu oikeessa elämässä.
Toki sen tiedän, ettei se varmaan ole mikään urheiluauto, ilman koeajoakin, mutta onko siitä ihan käyttikseksi? Vai onko se jokapäiväisessä käytössä liian työkalumainen.
onhan näitä maantielle paremminkin soveltuvia joissa monessa on nelivetoa eritavoin toteutettuna, ihastuin kerran jo 4wd:n omistaneena niiden varmuuteen talvella. Eibtarttenu lumentulosta ja määrästä paljon murehtia.... - IMHO
Yhden työkalu on toisen käyttöautoa ja kolmannen loistoauto... kaikki on suhteellista. Siksi oma kokemus on paras.
Minun kokemukseni Nissan Patrolista: Sileällä tiellä meni yhtä mukavasti kuin mikä tahansa auto, soratien kuopissa jäykät akselit ja lehtijouset pompottivat koko lailla rankasti. . - dsl.2
Minulla on kokemusta töissäni n.7 vuotiaasta pitkästä. Defenderistä pressukatetulla lavalla varustettuna. Asiallinen veturina ja maastossa. Mutta on kyllä aika traktori tai kuorma-automainen muuten. Kankea käänneltävä. En ottaisi arkiautoksi. Talvella kylmä. Lämmityssäätimet oudot, vaativat perehtymistä,ei ajovaloautomatiikkaa. Virtalukko on vasemmalla. Kuski istuu ohuessa ovessa kiinni. Ovessa tuskin mitään törmäyssuojaa. Pyyhkimet lähinnä huvittavat. Kova ääninen dsl. kuuluu sisään. Moottori hyvä ja vääntävä, rauhallisesti pitää vaihdetta vaihtaa. Pitkä keppi. Kun saa tuntuman niin ihan ok. Sähkövikoja jonkinverran ollut. On kyllä ihan äijävehje, mutta ei asfaltille.
- Lyhyt lantikka
Mitä? Eikö ole mitään tapahtunut vuosikymmenten aikana? Minä ajelin 1980-luvulla vm. -73 88" lyhkäsellä Defenderillä, kuulostaa tutulta :). Kerran katkesi vaihdekeppi maastossa juuresta irti ja ykkönen jäi pesään. Ykkönen päällä ajettiin 50 km kotiin.
- osta pois jos iskee
Kolmen vuoden kokemuksella voin sanoa, että kylillä pärjää hyvin ja jopa hauska ajella jos ei metelistä välitä, mutta motarilla kurjuus on melkoista luokkaa jos vauhti menee yli 90-100. Lämmin pukeutuminen talvella välttämätöntä, mutta sehän ei ole ongelma. Kovin iso ei kuskin pidä olla, sillä vaikka penkkiä siirretään sen mitä voi, niin yli 180cm on ihan maksimi mitta kuskille. Kakkosautona kiva lelu.
- DEFE-90
MInulla on ollut vuoden verran arkiajossa 90 Defender -08. Hankin lähinnä ison kärryn veturiksi ja lyhkäsen, että olisi vähän ketterämpi ja mahtuisi matalampana paremmin talliin. Ensi töikseni äänieristin auton hyvin ja nyt voin jopa sanoa, että on mukava maantiellä. Tämän facelift-defen lämmityslaite on tehokkaan oloinen.
Toki auto on vähän pomppu, mutta silti jousitukseltaan mukavamman ja pehmoisemman oloinen, kuin perheen C3-sitikka. Motarilla ei tee mieli ajaa yli sataa, jo polttoainetaloudenkaan takia. Voimaa kyllä riittää 120kmh asti ihan joustavasti. Autossa on isot renkaat, mutta niille se on suunniteltukin ja pelaa mukavasti.
Kori on muuten pultattu suoraan runkoon ilman vaimenninkumeja, ja sen huomaa matalemmilla kierroksilla.
Uskoisin LC-tojon on tilavampi, mutta enemmän rekimäinen, tosin mulla kokemusta vain HJ-70-mallista
- persaukiset!
Taisi aiempi juttu osua ja kolista?
- Defenderi110
Olen ajanut 100 tkm 07 pitkällä Defellä ja toivon ajavani vielä pari sataa tonnia lisää. Käytän sitä kaupungissa, maalla, töymatkalla ja vapaalla, hurvittelussa ja askareissa. Asennekysymys onko liian karu. Minusta ei ole. Suosittelisin -o7 vuosimallista alkaen, hieman mukavuus on petraantunut.
Ottaisin muuten itsekin nyt mielummin lyhkäisen, kuin pitkän. - paate
Täällä taas ajeltu 110.llä (07) ja haluttais vaihtaa 130:seen!!!
- Tietäjätär
Defenderissä on niin heikko katto, että se ympäriajossa antaa periksi.
Yhdysvalloissa sitä ei saa tästä syystä myydä ilman turvakaaria. - Tex Ahola
Avoautoissa ei ole kattoa ollenkaan.......
Yhdysvalloissa niitä ei siis saa ajaa ympäri ollenkaan.... - oskari49
Otsikon kuuluisi olla: "Land Rover Korjaamolla ja Purkaamolla".
On nimittäin tosi paska laatu.. Erehdyin ostaan kerran.- Defe110
Itselläni on 110 Defender vm. 2004. Ollut uudesta asti ja nyt mittarissa on reilut 250tkm. Mitään isompi ongelmia ei ole ollut, sähköongelmat esim. ikkunan nostimet johtuvat lähinnä liittimistä. Penkkeihin saa pitemmät kiskot niin mahtuu sisääkin. Talven viileyttä voi poistaa webastolla ja isomalla lämmittimen kennolla sekä tukkimalla jäähdyttimen kennon. Moottoritiellä voi pitää nopeutena sellaista 120km/h, mutta muodoista voi jo päätellä, että tankissa on melkoinen pyörre. Maastossahan peli on lyömätön samoin kuin kaiken näköisen tavaran vedossa (3500kg koukku). Ja 110 mahtuu pirusti tavaraa tai yhdeksän henkeä. Jos joskus tulee vaihto eteen niin varmaan samanlaiseen.
- aarne2
Defe110 kirjoitti:
Itselläni on 110 Defender vm. 2004. Ollut uudesta asti ja nyt mittarissa on reilut 250tkm. Mitään isompi ongelmia ei ole ollut, sähköongelmat esim. ikkunan nostimet johtuvat lähinnä liittimistä. Penkkeihin saa pitemmät kiskot niin mahtuu sisääkin. Talven viileyttä voi poistaa webastolla ja isomalla lämmittimen kennolla sekä tukkimalla jäähdyttimen kennon. Moottoritiellä voi pitää nopeutena sellaista 120km/h, mutta muodoista voi jo päätellä, että tankissa on melkoinen pyörre. Maastossahan peli on lyömätön samoin kuin kaiken näköisen tavaran vedossa (3500kg koukku). Ja 110 mahtuu pirusti tavaraa tai yhdeksän henkeä. Jos joskus tulee vaihto eteen niin varmaan samanlaiseen.
Minulla 2001 defender 2001ajettu 150000km Ruotsissa.Minä voin tuoda sen Suomeen jos hinnasta sovitaan.Kännykkänumero 46738334052
- sdgdf
Defe110 kirjoitti:
Itselläni on 110 Defender vm. 2004. Ollut uudesta asti ja nyt mittarissa on reilut 250tkm. Mitään isompi ongelmia ei ole ollut, sähköongelmat esim. ikkunan nostimet johtuvat lähinnä liittimistä. Penkkeihin saa pitemmät kiskot niin mahtuu sisääkin. Talven viileyttä voi poistaa webastolla ja isomalla lämmittimen kennolla sekä tukkimalla jäähdyttimen kennon. Moottoritiellä voi pitää nopeutena sellaista 120km/h, mutta muodoista voi jo päätellä, että tankissa on melkoinen pyörre. Maastossahan peli on lyömätön samoin kuin kaiken näköisen tavaran vedossa (3500kg koukku). Ja 110 mahtuu pirusti tavaraa tai yhdeksän henkeä. Jos joskus tulee vaihto eteen niin varmaan samanlaiseen.
Pysyykö paikat hampaissa kun jyystää maastorenkailla moottoritiellä ?
- goode
Defe110 kirjoitti:
Itselläni on 110 Defender vm. 2004. Ollut uudesta asti ja nyt mittarissa on reilut 250tkm. Mitään isompi ongelmia ei ole ollut, sähköongelmat esim. ikkunan nostimet johtuvat lähinnä liittimistä. Penkkeihin saa pitemmät kiskot niin mahtuu sisääkin. Talven viileyttä voi poistaa webastolla ja isomalla lämmittimen kennolla sekä tukkimalla jäähdyttimen kennon. Moottoritiellä voi pitää nopeutena sellaista 120km/h, mutta muodoista voi jo päätellä, että tankissa on melkoinen pyörre. Maastossahan peli on lyömätön samoin kuin kaiken näköisen tavaran vedossa (3500kg koukku). Ja 110 mahtuu pirusti tavaraa tai yhdeksän henkeä. Jos joskus tulee vaihto eteen niin varmaan samanlaiseen.
Jo vain, samanmoisella mennään ja meteli ohjaamossa?.jaas en ole pohtinut, moni 'paku' huutaa kokemuksella enemmän sisältä. Kyyti pehmosaa maalla että kaupungissa. Asenne hommia nuo piiperrykset siitä ja siitä. .Ajakaa rallinne muilla peleillä. Tykkään, ja riittää mulle junamaisen tasanen meno isollakin baanalla.
- faari
Ajoin vm 1961 Land Roverilla -pitkällä -1967-1983 n.280 000 km perhekäytöstä metsäajoon ainoana autona. Lyhyt olisi parempi maastoon, pitkässä on tilaa ruhtinaallisesti, webasto oli hyvä hankinta. Oli se suossakin niin, ettei ovia saanut auki kuin takaoven, tuli se itse siitäkin pois, massapölkyt köydellä etupyöriin ja puoli metriä kerrallaan... Kestää kestää ja kestää... maantierenkailla pehmeä ajotuntuma, maastorenkailla ptää olla "kankaita" useampia eli jäykähkö profiili, muuten jää maastoon helposti. hyvä retkiauto 6:lle. ... 2 voi nukkua sisällä väjästi ... tuuli kyllä jäähdyttää ellei peitä maavaraa esim. vaneripaloilla. menee hangessa jos vautia saa alkuun, maasto kakkonen silmään ja kaasu hellittämättä pohjaan ...lunta 60-80 cm... eli käsikaasu ääriasentoon ...yhtään ei saa hellittää... jauhaa kyllä eteenpäin... lyhyt menee paremmin ...haaveilen Defenderiä isomman koneen vuoksi. vinssi olisi hyvä maastoon ja kuorma-auton "vetoketju" mukaan. Alumini kori ei kaipaa huoltoa, alustaa pitää rasvata ja pietä ainakin siinä vanhassa ruostui pahoin. ts. sinkitys ei ollut kyllin paksu suolavedelle. Viettää vanhuuttaan tuossa kuusen juurella, moottori kunnossa, jarrut "jäätyneet". kori sammaloitunut, mutta ehjä. rautakori kesti Afrikassa vajaan vuoden, siksi syöpymisen kestävää aluminia muistaakseni vuodesta 1960 alkaen ja rungossa numero vuodesta 1963 alkaen... omassani vain tunnuskilvessä... jokavuotinen keskustelu katsastusmiesten kanssa. Sotajeeppi pienenä meni paremmin maastossa, ei jäänyt kiinni oikeastaan mihinkään ... tykkylumeen kerran ja kannon päähän kerran. kaduttaa kun myin pois vm.1943. muovipussi virranjakajan päällä ja kaasu pohjassa, satanutta lunta 80 cm ... meni kuin tyhjää vaan. faari.
- Anonyymi
Jeepit on nykyään italialaisesta muovista tehtyjä. Täytyi vaihtaa Defe 110:iin.
Olihan siellä talvella ensin vähän holotna, piti opetella outo lämmityslaitteen käyttö ja lämpimäst pukeutua. Hienosti kulkee missa vaan kun ei ole liian kiire.
Hienoa kun kone huutaa että on voimaa ja kulku on muutnkin aika äijäjytinää.
Hieno peli.
Sanotaanko vaikka näin, että kerran olen Tampereella asti täältä etelästä moisella piipahtanut, enkä toiste lähde. Alla oli General Grablerit, eli ei edes kunnon maastokuviolliset.
- kiva 2. lelu
Jos ajelee tuommoista alle satasen nopeuksia, niin ihan leppoista menoa.
120 on sitten jo sellaista huumaa ja huminaa ettei oikein kauaa jaksa.¨
Kaupunkiautona ihan (90) ja jotenkin hauskakin, näkee kaikkien yli.
Parkkitaloihin ei kaikkiin mahdu tai jos nippanappa mahtuu niin on melko ahdistavaa kun tunne on että katto raapii jus palkkeja ja otsakin on vaarassa.
- Huuska
Ruostuu tuo brittiteräs aika liukkaasti, kokemusta on, mutta osat briteistä halvalla myös peltiosat.
Hassu olet! Ei "lentokoneteräksellä" ole tapana ruostua ja runkopalkit on niin paksua jöötiä ettei ruosteesta ole kuin koristeeksi....
- deffu
Oli 110 Td5 viisi vuotta ja eroon piti päästä. Harrastusautona ihan lysti ja onhan siinä omaa tyyliään, mutta mutta, se laatu… 175000 km siihen kertyi. Ajaahan sillä kaupungissakin, korkealta näkee hyvin ja kaistanvaihtotilaa tuntui saavan keskivertoa herkemmin…
Koira kyllä monta vuotta aina pyriki moisen kyytiin kun parkkipaikalla näki. Taisi olla sille enemmän tunnejuttu kuin maksajalle.- faari
tosi on... nimittäin Helsingissä sai aikanaa ylimääräisiä etuajo-oikeuksia karulla ulkonäöllä.
- mutakumi
Motarille joku ihan muu peli?
hae iso G saksasta?- Ruiseri
Kyllä se kulki ne sallitut 120 kanootti katolla. Renkaina oli BF Goodrich Trail Edge, melko sopuisa yleiskumi, ei enää myynnissä. BF Goodrich All Terrain Ko2 sittemmin kaikissa autoissa (Pathfinder, LC J150), melko julman näköiset, etenkin uusin versio, mutta aivan ällistyttävän hiljaiset ja sopuisat yleisrenkaat, joilla ajaa helposti 120000-150000 km ennen kuin laillisuuden rajoja hätyytellään. Tietysti maasto-ominaisuudet kärsivät kun nappulat alkavat lyhetä liikaa.
MG G on kelpo peli, mutta liikkuu ihan toisissa hintaluokissa. Hakipa mistä hyvänsä.
- Anonyymi
Epä-länsimaisen oloinen uusi Defender julkistettu.
all-new Land Rover Defender REVIEW Exterior Interior 2020 - Autogefühl
https://youtu.be/28mN_IG5RCc
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241139Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72895
- 73869