ihastuin "akkamaiseen" pukeutumiseen

esteettinen hetero

tai no joo. "Akkamaisuus" lienee hieman yliampuva termi tässä yhteydessä. En suosi hameita, sukkahousuja ym. tuollaisia kyllähullujen tempauksia, en myöskään meikkejä. Sen sijaan olen vähitellen alkanut käyttää naisten suosimia huiveja ja kaulapantoja. Tosin ikäväkseni olen havainnut että monissa kaupungeissa vaateliikeet yhä edelleen pyrkivät tyrkyttämään miehille tuollaista inhoittaa sosiaalidemokraattista "asiallista" kuivakiskoista pukeutumista. Itse olen totisesti kyllästynyt tuollaiseen persumaisuuteen pukeutumisessa ja koska olen ikäisekseni hemmetin hyvännäköinen mies (naiset ovat usein siitä vihjailleet) ja muutenkin esteettisesti enemmän latino kuin suomalainen haluaisin enemmän vaateliikkeiltä "akkamaisia" vaihtoehtoja myös miehille.

85

3117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokonaisuus ratkaise

      Huivit ja korut sopivat hyvin miehiselle miehelle, jos vaan asenne on kohdallaan. Sinulla ei valitettavasti taida olla. Itserakkaus yhdistettynä keikarointiin on aika ällöttävää. Vaateliikkeissä on miehillekin väriä, asusteita ja yksilöllisyyttä, joilla voisi mieluummin korostaa miehekkyyttä kuin akkamaisuutta. Kyseinen yksilöllisyys sopii parhaiten suomalaiseen ulkonäköön joka ei menetä miehekkyyttään rohkeistakaan kokeiluista. Latinotyyppi valitettavasti todella näyttää helposti akkamaiselta, joten sinuna olisin koristautumisessa varovaisempi kuin suomalainen miestyyppi.

      • 55 vuotias täti

        Tosi fiksun näköinen on työnantajani hän pukeutuu tosi vapauttavasti, pitää kaulahuiveja ja joskus jopa helmiä kaulassaan, ei mitään valkoisia helmiä mutta puusta tehtyjä tai nahkaisia kaulakoruja.
        Hän on tosimakuliininen entinen jääkiekkoilija ja hänen päällään on asusteet kuin asusteet hyvän näköisiä. Ja kun hänellä on varaa pukeutua niin hän on löytänyt tyylinsä tosi makeista vaatteista ja kengistä. Tämä kahden lapsen isä on muutenkin oikein kiva heppu.

        Aloittajalle ehdottaisin pientä viikonloppu reissua Lontooseen. Ehkäpä saisit virikkeitä vaikka juuri sellaisen miestenvaate ja accesoari liikeen perustamiseen josta haaveilet, Pidä kiinni tyylistäsi.


      • voi helevetti..

        Naiset olkoot naisia ja miehet MIEHIÄ..
        Homot homoja..


      • .......
        voi helevetti.. kirjoitti:

        Naiset olkoot naisia ja miehet MIEHIÄ..
        Homot homoja..

        Olen nainen ja vaikka pukeudunkin housuihin, olen silti nainen.


    • Ja mitä pahaa akkamaisesti pukeutuneessa miehessä mahtaa olla?

      • Ponnaripoika

        -Niinpä niin ellei peilaa ja pelaa oikein luullaan vielä.Hmm,äitenpäivä sankariksikin.


      • jalmari 71

        oikea termi taitaa olla transvestiitti


      • RealMan

        Heh, sinunhan se pitäisi tietää...


      • jalmari 71 kirjoitti:

        oikea termi taitaa olla transvestiitti

        Omalla kohdallani näin onkin. Tosin ihan arkenakin tulee käytettyä naisten housuasuja, niissä kun on enemmän särmää.


      • RealMan kirjoitti:

        Heh, sinunhan se pitäisi tietää...

        En ole heikkoon kohtaan vielä törmännyt...


    • toinenkyllästynyt

      Miesten vaatteet onkin syvältä. Menit sitten HM:n tai Seppälään, löytyy joka paikasta samat mummuneuleet (MIEHILLE?) ja pajauttelija-hippiflanelli-paidat, tai paidat yleensä ovat jotain polviin asti olevia.

      Hupparitkin ovat nykyään jotain ihme lerppuhöttökangasta jotka näyttää jätesäkiltä päällä

      Talvikengät ovat joko mustat tai paskanruskeat.... mutta naisille löytyykin sitten vaikka sateenkaarinvärisiä.

      • Frustrated female

        Turhautunut ylipäätään kaikkiin Suomessa saatavilla oleviin vaatteisiin.

        Ei naistenvaatteissakaan ole kehumista. Joka kerta kun ohimennen kuulen naisystävien puhuvan shoppailusta, he sanovat että värejä ei löydy ja kaikki on niin harmaata.
        olen tässä yrittänyt metsästää vähän räikeämpiä vaatteita mutta ei sitten millään löydy täältä Suomesta jossa jotenkin oletetaan että "maassa maan tavalla" vaikkakin maa onkin sitten ruskea ja harmaa puolen vuoden ympäri. Kesällä saattaa löytää jotain väriä mutta nekin ovat sitä "koodikamaa" joiden sääntöjä ei voi tuontivastaavat rikkoa.
        Olenkin tässä alkanut ihastella useita ulkomaisten nettikauppojen tarjontoja ja päättänyt että ostan seuraavan kerran kotimaasta kun tarjolla on VÄRIÄ JA MUOTOJA. Odottavan aika taitaa olla pitkä.


      • Juu osallistuin siihen viikko sitten olleeseen keskusteluun ja puolustin mummokalsareita ja nansoa. Ja parhaita ne onkin, jos pikkuiset housut hiertää nivuset rikki ja silkkipaidan pitsi raapii ihoa, ja öisin palelee, kuten moni nainen palelee.
        Mutta totta on sekin, että jos löytyisi kauniita ja sopivia ja lämpimiä asusteita, niin hyvähän se olisi, ja silmälle ilo. Ja mitä linkkejä oli siihen keskusteluun laitettu, niin kauniita asujahan sieltä löytyi, se on sitten eri asia onko sopivia.
        Itse olen pullukka mummo, ja ne vaatteet mitä meikäläiselle on tarjolla, ovat kauheita. Italiasta ja Espanjasta löytyy pullukoillekin kauniita vaatteita. Ja jos kauppa Suomessa ottaa yhden tai kaksi kappaletta sopivankokoisia vaatteita myyntiin, ne on loppu, ennenkuin minulla on rahaa kyseistä aarretta ostaa.Pitäisi olla valmiusrahasto vaatehankintoja varten. Että heti kun löytää yhden hyvän ja kohtuuhintaisen, voisi sen heti ostaa.
        Kauppiaat ilmeisesti maksimoivat voittonsa ja kuvittelevat että vain samaa myymällä saa suurimmat voitot pienimmällä vaivalla. Ja materiaalit ovat suunnilleen tiskirättitasoa, Kun kerran pesee niin siinä se sitten on.Kulahtanut ja epämuotoinen vaatekappale, housuissa saumat kiertää ja puseroissa myös.
        Ryhtykää nuoret vaatimaan parempaa palvelua, kirjoitelkaa lehdissä ja liikkkeisiin että saisitte parempaa palvelua. Minä en enää jaksa, eikä resurssit riitä.


    • bedro67

      hieno avautuminen 5/5

    • Vertti Verkkosukka

      Ei kun köökiin, essu päälle....tätä se vapaus teettää..
      Kyllä maailmaan mahtuu outoja.....
      Nyt on "in" olla outo ja mitä omituisempi, sen kuuluisampi...

      • ierikka

        Olen kyllä laittanut ruokaa ilman essua,mutta ruokaöljyt ja muut
        tahtoo usein roiskua päälle.Tuo essun käyttö olis kyllä hyvä idea.


    • m33v...

      En tarkoita nyt tulla mollaamaan, mutta en käsitä sitä millätavoin sitten haluat pukeutua, kyllä minun mielestäni miehille löytyy vaate-tarjontaa todella paljon, ihan sinne asti että meneekö se jo "toiselle puolelle".
      -
      Jos tämäkään ei sinulle riitä niin en tiedä sitten millätavoin haluat pukeutua?

      Riippuu naisista, mutta itse uskoisin että naiset arvostavat miestä joka pukeutuu siististi, mutta kumminkin miehekkäästi, eikä laita vaalean punaisia hepeneitä kaulaansa.
      ...

      Tosin me luultavasti olemme hiukan erilaisia miehiä, mutta jokainen menee tyylillään.

      • m30v...

        ai miten niin tarjontaa paljon? kappahl ja seppälä jokaikisessä kauppakeskuksessa ei oo yhtään mitään. Itse ostan kaiken ulkomailta


    • 90iojkl

      garageland ja leatherheaven myy hyviä vaatteita miehille

    • Dandyish

      Löysin aloittajasta hengenheimolaisen, joka heti ymmärrettiin väärin.

      Jos haluaa pukeutua hyvin istuviin vaatteisiin, niin se ei tee kenestäkään seksuaalisesti poikkeavaa, jos halua näyttää hyvältä omissa ja muiden silmissä, niin sekään ei tee kenestäkään myöskään seksuaalisesti poikkeavaa.

      Itse tykkään pukeutua tiukkoihin farkkuihin, ja tyköistuvaan kauluspaitaan, jonka helma ulottuu suurin piirtein farkkujen vetoketjun puoleen väliin, siis kun pidetään paidan helmaa housun vyötärön päällä, valitettavasti tällaisia hyvin slimmaattuja ja lyhythelmaisia kaupuspaitoja ei Suomesta löydy, onnekis kuitenkin nettikauppa Yooxista olen löytänyt italialaisen Cavallin hienoja kauluspaitoja.

      Myös esim. pikkutakki saisi olla hyvin istuva ja sillain tiukka, että se ei pullota ja roiku, onneksi niitä löytyy ihan Suoestakin, mutta ei halpisvaateketjun kaupoista.

      Villakangastakki myös polvipituinen ja hyvin istuva ja "tiukka", sellainen on hankintalistalla seuraavana, toivotavasti jostain löytyy, toki esim. Burberryltä se löytyy, mutta hinta on aika suolainen ,toista tonnia eikä taida löytyä suomalaisesta kaupasta, eikä netistä uskalla tilata.

      Jos haluaa laadukkaat vaatteet, jotka istuu hyvin, eivät roiku eivätkä pullota, ja materiaalit ovat laadukkaita, leikkaukset hyviä ja huolellisia, niin että antavat vaatteelle ryhtiä, niin se ei ole naisellista eikä tee kenestäkään poikkeavaa.

      • mumukkaa

        katoppa semmonen ku topman...UK...siellä on kivoja miesten vaatteita, just pojalle kattelin...kivoja ja rentoja vaatteita


      • Ylipitkät hihat

        Pikkukauppa Sirus Kampin kauppakeskuksessa Helsingissä myy hyvin leikattuja takkeja, jotka ei näytä säkiltä rihveloidenkaan päällä. Eikä hinnat ole mitenkään mahdottomia, vaikka takit ovatkin suomessa tehtyjä.


    • Mariia_KK

      Olen 23-vuotias nainen, enkä tajua mitä aloittaja tarkoittaa kaulapannoilla? HÄH? eikös koirilla ole kaulapannat ja sitten tietysti gooteilla on omia niittivirityksiään, mutta milloin on naisellinen tavisnainen itselleen kaulapannan laittanut? Selvennätkö, kiitos?

    • jojo25

      Ihan totta, kaupassa ei löydy yhtä mitää miehelle ja tarjonta ihan samaa joka kaupassa.esim.kauppa 200 neliömetriä= naisten osasto 90% miesten 10% kaupasta.Kyllästynyt totaalisesti.(

      • JJJKKKK

        Kyllä, paitsi että taitaa se 10 % olla alakanttiin. Ainakin HM:ssä tila jakautuu niin että naisille 90 %, lapsille 8 % ja miehille 2 %.


      • hetero.

        Johtuu kyllä siitä, että naiset ostavat enemmän uusia vaatteita.


    • Käy jenkeistä ostamassa kuteesi eipä täältä suomesta kannata mitää ostella

    • minäkin näin naisena ihmettelen että mitä helvetin kaulapantoja?

      halpisliikkeistä löytyy kyllä ainakin nuorille miehille paljonkin sopivia kivoja vaatteita, tyyliin h&m tai jack&jones. jack&jonesista löytyy myös usein istuvia, lyhyitä kauluspaitoja. en sitten tiedä sopiiko nämä aikuisemmalle (30 ) miehelle ja mitä laatu on.

    • macho man

      Miesten akkamaisuus on niiiiin last season. Nyt miehet ovat oikeita machoja! Seuraa aikaasi vai miksi kirjoittelet tänne miesten muotipalstalle? Ei kai ole tarkoitus kirjoitella vanhasta ja menneestä muodista?

    • saharaaa-

      Kyllä sitä näkee tänäpäivänäkin, kuinka miehet (entenkin teinipojat) pukeutuvat naisten pillifarkkuihin ja paitoihin. Hiuksetkin ovat naisellisesti leikattu ja meikkiä naamassa x) huvittavaa kyllä, mutta kukin tyylillään. Sellasiin vaatteisiin pukeudutaan, kun itsellään on hyvä olla. Itse en ole mikään muotitietoinen nainen ja ostan melkeen kaikki vaatteeni alennuksesta ja on minullakin muutama miestenpaita (oman mieheni vanhoja) oloasuna kotona. Ulkona taas liikun ihan naisten vaatteissa. xD

    • Vinkiksi

      Amerikkalaisella Banana rebublicilla on hyvän laatuisia komeita miesten takkeja ja paitoja.Eikä oo akkamaisia.Mies tykkää kovasti.Mut en tiedä
      onnistuuko sieltä suomeen tilaus,sorry.Tosin netissähän voi
      saada käsiin oikeestaan mitä vaan ku jaksaa sinnikkäästi ettiä.

    • vaatepuu

      Taitaa ne kaulapannat olla samaa sarjaa kuminaamioiden, kaasunaamareiden ja suukapuloiden yms. kanssa

    • Mies.

      Pukeutuu farkkuihin ja nahkarotsiin.Talvella takki vaihtuu lammasrotsiin,aidolla turkisvuorella varustettuun. Naismaisesti pukeutuvat voivat hakea vaatetuksensa urheilukaupoista,sieltä löytyy lurexasusteita citypojille ja laduilla lipsuttelijoille..

    • minä

      Kaulapantoja???? Löytyskö niitä jostakin sex chopista ? Tai lemmikkiosastolta ?

    • Gentlemen

      Tällä viestipalstalla näkee että suomalaisilla ei taida olla minkäänlaista hajua esim. italialaisten muotitietoisten miesten pukeutumisesta. Näyttävä tai värikäs puku ei tee homoseksuaalia enemmänkin vain itsevarman.
      Suomessa valikoima on kyllä hyvin kehno minkäänlaiseen itsensä toteuttamiseen.

    • ahas

      ei homoissa ole mitään pahaa

    • hetero.

      Monikäyttöhuivit ovat ihan hyviä taskussa, jos alkaa palelemaan päätä kaulaa.
      Menevät pieneen tilaan.

      • hetero.

        päätä tai kaulaa


    • Kaulapantana tarkoitetaan varmaankin tuubikaulaliinaa....... Järjenkäyttö sallittua ;)

    • parix

      Olen huomannu saman asian joten tilaan miehelleni lontoosta paidat.
      Saksasta saa joitakin juttuja myös.
      Itse tykkään pukeutua kauniisti.Nyt sulaudumme paremmin yhteen.

    • kysynpähän vaan

      Voisko nyt joku jo ystävällisesti kertoa, että mikä hiivatti on KAULAPANTA??

      • kakalla?!

        ... se mikä kiinnitetään talutushihaan.


    • Jaana Jätyri

      Olet aivan oikeilla trendijäljillä - naisten vaatteista saatu inspiraatio on uusi kansainvälinen miesten muotitrendi. (Ja se ei todellakaan tarkoita sukkahousuja jne.!) Trendstop Fashion TrendTracker on ilmainen appimme, jossa on Lontoon ja muita kansainvälisiä muotitrendejä. Maanantai on 'Trends' osion Menswear Monday! Voit ladata sen app storesta iPhone, iPad, Android ja BlackBerry puhelimeen.

    • Akat alas

      Ja missä on se tasa-arvo? Meet vaatekauppaan esim H&M Seppälä tms. Yli puolet kaupasta on akkojen vaatteita. Yhdestä pienestä nurkasta voit löytää sen erittäin suppean miesten vaatteiden kavalkaadin. Samoin mulle tuli kotiin tässä taannoin Elloksen kuvasto. Selasin sen läpi. Se oli täynnä naisten kuteita ja viimeset kaks sivua oli miesten t-paitoja. Että tämmönen tasa-arvo. Ja ämmät ne vaan uikuttaa että kun ei oo koskaan mitään mitä laittaa päälle, eikä kaupastakaan löytynyt mitään vaatetta mitä ostaa. Kyllä luulis siitä valikoimasta löytyvän!!!

    • Värejä

      Se on totta, että naistenvaatteiden valikoima on paljon suurempi kuin miestenvaatteiden. Mutta molempien kohdalla on mielestäni suuri puute se, ettei paljon muita värejä tahdo löytyä kuin musta, harmaa ja violetti. Näin pimeänä ja harmaana vuodenaikana kaipaisi pirteitä värejä. Talvi on meillä niin pitkä, että ei olisi yhtään pahaksi, jos ihmisten päällä näkyisi pirteämpiä värejä kuin musta ja harmaa. Luulisin sen vaikuttavan myös mielialaan..Lisää värejä vaatekauppoihin, myös miesten vaatteisiin..

    • 31Mies

      Suosittelen ainakin korealaisia ja kiinalaisia miesten paitoja internetissä. Ovat yhtä aikaa nuorekkaita, asiallisia ja dramaattisia. Kokojen kanssa kuitenkin tarkkana: 2 kokoa suurempi pitää olla, esim. L-koon paita pitää olla sikäläistä kokoa XXL ja siltikin kannattaa tarkistaa tarkemmat mitat.

      Retrovaatteita ja yleensä vaatteita löytyy ebaysta www.ebay.com

      Joulukuusityyliä en sen sijaan suosittele eli liikaa yksityiskohtaisuutta on syytä välttää.

    • w32ewe
    • havoc

      Tämä on just niin tätä.

      Tyypillistä suomalaista urputusta pahimmillaan... missä tahansa vähänkin isommassa kaupungissa on vaateliikkeitä, myös miehille, pilvin pimein. Niin eikö mitä, silti sitä vaan sitten urputetaan, että kuinka koskaan missään ei ole mitään, mikään ei riitä ja aina menee päin pyllyä. Etenkin kun lopultakin se, että vaate istuu päälläollessaan, on se tärkein juttu. Niiden värisävyjen kanssa ei ole niin justiinsa. Tämäkin toki makuasia. En vaan kyllä itse suosittelisi tuhlaamaan tuskastumistaan siihen, että kun just omasta kaupungista ei löytynytkään burgundin värisiä maihareita.

      Jos ei kelpaa, niin tilatkaa netistä. Jos ei istu, palauttakaa. Jos sittenkään ei löydy eikä kelpaa, menkää ompelijalle, ja sanokaa, mitä haluatte. Ja jos vieläkään ei passaa, niin sitten ei auta kun lähteä etsimään joltakulta toiselta planeetalta.

      Niin typerää valittaa asioista, joihin on olemassa yksinkertaisia ratkaisuja. Jos ne eivät kelpaa, ruikuttajat katsokoot peiliin.

      Vähän eri asia sitten, jos on jotakin erikoista kokoa, niin sitten ymmärrän, jos on vaikeuksia löytää sopivia/mieluisia vaatteita, tai jos harmittaa, kun maksaa niin paljon teetättää sopivia.

      • 31Mies

        Näinhän se on, mutta alkuperäinen pointti siitä, että miesten vaatevalikoima on Suomessa melko suppea (ja myös aika kallis) muihin länsimaihin nähden pitää minusta paikkansa, etenkin jos henkilö asuu pk-seudun ulkopuolella. Suomen naisetkin taisivat käyttää kansainvälisesti tosi vähän rahaa vaatteisiin.


      • nkm,löö.äö.
        31Mies kirjoitti:

        Näinhän se on, mutta alkuperäinen pointti siitä, että miesten vaatevalikoima on Suomessa melko suppea (ja myös aika kallis) muihin länsimaihin nähden pitää minusta paikkansa, etenkin jos henkilö asuu pk-seudun ulkopuolella. Suomen naisetkin taisivat käyttää kansainvälisesti tosi vähän rahaa vaatteisiin.

        miesten vaatteethanon suomes halvempii ku naisten


    • Rapakon takaa

      Minä ostan Ruotsista vaatteet.istuvat päällä myös hyvin.Suomesta voin kenkät ostaa..ei muuta.

    • 42v munallinen

      Suosin itse goottilikkeitä mitä netistä löytyy, ja käytän niittimekkoja housujen kanssa platformsaappaita

    • Joujou2011

      Totta on, että Suomessa ei ole vaatevalikoimaa miehille. Kaikki myyvät sitä samaa tylsää perustyyliä.

      Jos jotain voin suositella, niin Helsingissä on vaateliike Touch D'Andre. Siellä on jotain värikkäämpää ja massasta poikkeavaa.

    • kvittox

      stanan älykääpiöt homokammoiset

      piipitätte siellä ja vaikka haluaisitte joskus kokeilla jotain uutta, vaikka naisystävän kehotuksesta, ette kuitenkaan uskalla, kun yhtä idiootit kaverinne haukkuvat heti homoksi.

      niin se vaan menee. sori vaan.

      suomimies on maailmalla tyylitön rassukka.

    • tummasilmamies

      No ei tarvitse kuin etsiä mukavia sileäkankaisia pikkuhousuja, nin valikoima on onneton. Miksi kaikkien pitäisi käyttää karheita epämukavia puuvillaisia alushousuja... pitkissä kalsareissa on enemmän materiaalivaihtoehtoja.

    • ounouounouounouounou

      no tota,juuri vaihteex monen monta vaatekauppaa läpikäyneenä,täytyy todeta,ettei se vaatevalikoima kovin kummoista,ole meille naisillekkaan.ihan kiva tosin,et on näitä halpiskauppoja,kappahlia ja gina tricoota,sun muuta,mutta se valikoima on kovin samanlaista joka puolella.ja kun etsii jotain ihan peruskamaa,tyylikästä,kuten vaikka perusmustiafarkkuja,tai no minkävärisiä vaan,niin ne on varmaan kaikki tehty suomalaiselle persjalkaväelle,ei mistään löydy ikinä tarpeeksi pitkiä housuja tai farkkuja,tälläselle pitkäkoipiselle mimmille.perkele jos haluan näyttää hauskalle pellehousuissa,niin menen kyllä sirkukseen tästä urputtamasta.huoh.vaan kun sama asia vuodesta toiseen.aivan sama mikä kaupunki,mikä kauppa.ja kohta jo perse näkyy läpi kuluneissa farkuissa,jotka seitsemän vuotta sitten löysin.

    • 15+11

      Helppo korjaus, tee itse vaatteesi tai tilaa...Tai sitten käy liikkeissä, joissa myydään arveluttavan näköisiä vaatteita.

      • ounouounouounouounou

        kiitos juu,niin olen tehnytkin.vaan kun toisinaan tykkään shoppailla,ois kiva sillain vaan lennosta,ohimennen,kartuttaa myös housuvarastoa.


    • qwertyhuj

      miehen pitää olla Mies eikä mikään vaatteilla koristautuva!

      • Eihän sua kukaan kiellä olemastakaan. Tosin et siekään muita voi koristautumasta estää:)


    • älyttömän hyvä

      Minä pidä aina jänismetsällä naisten hametta. Erittäin käytännöllinen kun tulee hätä. Helppo käydä vessassa. Naisten korkokantakengät paksulla pohjalla ovat taas käytännölliset kaupungissa sateella. Ei kastu sukat vaikka kävelee lätäköstä.
      Sukkahousut on taas hyvät vetää päähän kun on lapissa kesällä. Ei syö sääsket.

    • En nyt niin "akkamaisesta" pukeutumisesta tiedä, mutta ainakin täällä on ollut yleensä suhteellisen hyvännäköisiä miesten vaatteita: http://www.otto-suomi.fi/ Hintaahan noillakin on (ainakin osalla) ihan kiitettävästi, mutta ovat ainakin vähän eri kaliiberia kuin perus Seppälä tai H&M. Tuolta löytyy myös naisille paljon hienoja vaatteita. :)

    • fiiiiii-su

      Loistavaa! Minä ja ystävättäreni kutsumme miestenvaateosastoa "synkistelyosastoksi", kun siellä aina näkyy olevan vain mustaa, harmaata, nuhjuista tummansinistä ja -ruskeaa ynnä muuta ankeaa.

      • ssssssssssssaakmslss

        musst taas miesten osastolla näyttää olevan paljon siistimmän näköstä vaatetta ja farkuissakin paljon enemmän valinnan varaa kuin naisten osastolla. Naisten osastiolla myydään ainoastaan sen tyyppisiä vaatteita mitkä on sen hetken muodissa mukana ja pitäs sitte massatyyliin pukeutua voi elämän kevät ja kun kaikille ei aina ees sovi ne massatyylin vaatteet ni siinä on sit kiva ettiskellä kissojen ja koirien kans ittelle mielyttäviä vaatteita.argggg vihaan muotia.


    • La Bella Figura

      Pitää vaan mennä Italiaan. Siitä löytyy hyviä miesten vaateita.

    • piipitäti

      "Neiti" ryhtyy kevään tullen käyttämään minihametta ja tampponeja.

      • Jos tällaiset kommentit ovat keskimääräistä suomalaista tasoa niin aika alhainen on sivistystaso Suomessa.
        Erilaisuus ja monipuolisuus on rikkaus.
        Suomalainen uros roikkuvissa urheiluhousuissa ja risaisessa t-paidassa on enemmän sääntö kuin poikkeus, siinä sitä urpo-pukeutumista täydellisimmillään.
        Sitten ihmetellään kun ulkomaan elävät naureskelee suomalaiselle katukuvalle.
        Jos joku haluaa pukeutua toisin ja haluaa kivoja yksityiskohtiakin pukuunsa, niin heti haukutaan homoksi, hintiksi ja neidiksi. Tosi urpoa.
        Suomi-miehet ovat hölmölästä


      • kulkija kirjoitti:

        Jos tällaiset kommentit ovat keskimääräistä suomalaista tasoa niin aika alhainen on sivistystaso Suomessa.
        Erilaisuus ja monipuolisuus on rikkaus.
        Suomalainen uros roikkuvissa urheiluhousuissa ja risaisessa t-paidassa on enemmän sääntö kuin poikkeus, siinä sitä urpo-pukeutumista täydellisimmillään.
        Sitten ihmetellään kun ulkomaan elävät naureskelee suomalaiselle katukuvalle.
        Jos joku haluaa pukeutua toisin ja haluaa kivoja yksityiskohtiakin pukuunsa, niin heti haukutaan homoksi, hintiksi ja neidiksi. Tosi urpoa.
        Suomi-miehet ovat hölmölästä

        Sanopa muuta! Jos ihminen itse on kuin riihen seinästä reväisty pukeutumiseltaan, niin ei se todellakaan pätevöitä määräilemään muiden pukeutumista. Kohtasin viikonloppuna miehen keltaisessa villakangastakissaan ja vihreässä kaulahuivissaan sekä mustassa baskerissaan. Ai että hän oli iloinen näky harmaassa iltapäivässä. Parransänki naamallaan hän ei todellakaan näyttänyt miltään naiskopiolta.

        Omaperäinen pukeutuminen viestii usein siitä, että ihmisen itsetunto on kunnossa. Pienet puhurit eivät häntä hetkauta suuntaan eikä toiseen.


      • JK
        kulkija kirjoitti:

        Jos tällaiset kommentit ovat keskimääräistä suomalaista tasoa niin aika alhainen on sivistystaso Suomessa.
        Erilaisuus ja monipuolisuus on rikkaus.
        Suomalainen uros roikkuvissa urheiluhousuissa ja risaisessa t-paidassa on enemmän sääntö kuin poikkeus, siinä sitä urpo-pukeutumista täydellisimmillään.
        Sitten ihmetellään kun ulkomaan elävät naureskelee suomalaiselle katukuvalle.
        Jos joku haluaa pukeutua toisin ja haluaa kivoja yksityiskohtiakin pukuunsa, niin heti haukutaan homoksi, hintiksi ja neidiksi. Tosi urpoa.
        Suomi-miehet ovat hölmölästä

        Housuja löytää vielä kaupastakin mutta miksi paidat ja takit tehdään joko kukkakepeille tai läskimahoille, vatsan kohdalla on aina purje, onneksi voi välillä piipahtaa kaukoitään teettämään kledjuja.


    • zddyoljswö

      "Olet tosi hyvännäköinen". Olet paskaa sisältä. Ole vaan.

    • piristystä

      Miehille on ihania oranssisia urheilupukuja, naisille ei. Tosi epistä!

    • MuotiFriikki

      Kiva,ettei kaikki ole tylsiä, harmaita ja ennakkoluuloisisa hienoihin vaatteisiin :)) Netistä saa mukavasti tilattua esim, D and D, Boss, Karl Lagerfelt, Armani ym... Niitä paikkoja mistä voi tilata on lukuisia. Jollei matkustaessa tuo kerralla vuoden vaatteita ;D Tosin tarvii luottokortin raja olla korkea, kun noita vaatteita käyttää, mutta ne ovat minusta ainakin erilaisia, kuin perus farkut ;)

    • Roosa-paita yäk

      Voi kauhistuksen kanahäkki..muutin juuri Ranskasta takaisin tänne koto-Suomeen. Ja muutos oli dramaattinen varsinkin pukeutumisen suhteen. Perussuomalainen ostaa vaatteensa Cittarista tai Prismasta. Vaatteiden mallit ja värit ovat kaameita sekä miesten ja naisten vaatteiden osalta. Värivalikoima on talvella naisille ainoastaan mustaa ja viininpunaista tai jotain kimalletta. Kesäälä suosiossa ovat printtikuvioiset roosat tai vaaleanpunaiset jätti-T-paidat. Vanhemmille naisille löytyy ainoastaan telttamalli-leikkauksia. Yök.. Ja kengät ovat kaikki samaa muodotonta, lättäpohjaista mustaa nilkkuria. Ranskassa suurin osa ihmisistä myös miehet ovat aina rennon tyylikkäitä, huoliteltuja, mutta eivät kuitenkaan joulukuusia. Miehet kuin naiset käyttävät paljon asusteita mm. huiveja, laukkuja, upeita kenkiä jne..Ketään miehistä tai naisista ei leimata homoksi/heteroksi pukeutumisen perusteella. Ja myös vanhemmat rouvat pukeutuvat trendikkäästi ja tyköistuviin malleihin. Ranskalaisilla kuten italialaisilla on äärettömän hyvä ja tyylikäs vaatemaku. Suomalaiset harmaat "juntti"pukeutujat tunnistaa aina maailman lentokentillä jo kaukaa..Toivottavasti nuoret-uusi sukupolvi rohkaistuisi Suomessa pukeutumaan rennommin ja rohkeammin. Tietysti tämä edellyttäää vaatekauppiaiden sisäänostajilta, markkinointikoneistolta yms. uusia tuulia ja rohkeutta ottaa riskejä uusien tuotevalikoimien suhteen

    • sannaakftpå4rlål

      must ainaki miehet on just parhaimmannäkösillään käyttäessään vaan farkkuja ja peruspaitaa ja niistäkin voi valita hienoimman näkösimmät, se riittää. Inhoon ällöttävän yli pukeutivia ja vaatteilla pröystäiliviä miehiä, koska se tekee miehestä hirveän naisekkaan näkösen hyihyihyi.

    • kengät netistä

      Hyviä miesten vaatteita löytyy kyllä vaikka miten paljon, ei kuitenkaan ihan seppälästä ja vastaavista. Kengät on kyllä pakko tilata ulkomailta jos haluaa vaikka tämännäköiset talvikengät:
      http://cdn.styleforum.net/5/55/558297bd_IMG_0895.jpeg

      Suomen suurimmistakin kenkäkaupoista löytyy pelkkiä rumia pötkylöitä miesten kenkäosastolta. Lähin vastine noille kengille mitä suomessa myydään:
      http://www.manty-kenka.com/images/5230215_3_16_p.jpg

      PK-seudun kaikki kenkäkaupat kohta kiertäneenä voi vain ihmetellä miksei suomessa myydä edes kelvollisia talvikenkiä miehille.

      • Mehbeh

        Varusteleka niminen nettikauppa myy takuulla istuvia ja komeita miestenvaatteita ja halvalla...
        Ei mitään pikkutyttökamaa. :)


      • jotain6

        Styleforumin kengät on tosi hyvän näköiset, vaan miten lienee talvikenkänä.
        Täällä etelässäkin voi joskus olla pakkastakin reilut -20. Ei kai nyt villasukkia
        kehtaa noiden kanssa pitää.
        Minä olen kyllä löytänyt kunnon kenkiäkin suomesta. Fredalta ostin vuosia
        sitten Planet-A miesten talvikengät. Tehty Italiassa ja ehkä heidän talveen,
        kun nilkkurimallissa vain nahkavuori.
        Kelvollisia kenkiä on kyllä "kunnon" talveen. Juhlakengät onkin erikseen ja
        niitäkin löytyy, mutta ei aivan halvalla.


      • ei löydy kenkiä
        jotain6 kirjoitti:

        Styleforumin kengät on tosi hyvän näköiset, vaan miten lienee talvikenkänä.
        Täällä etelässäkin voi joskus olla pakkastakin reilut -20. Ei kai nyt villasukkia
        kehtaa noiden kanssa pitää.
        Minä olen kyllä löytänyt kunnon kenkiäkin suomesta. Fredalta ostin vuosia
        sitten Planet-A miesten talvikengät. Tehty Italiassa ja ehkä heidän talveen,
        kun nilkkurimallissa vain nahkavuori.
        Kelvollisia kenkiä on kyllä "kunnon" talveen. Juhlakengät onkin erikseen ja
        niitäkin löytyy, mutta ei aivan halvalla.

        Tuollaiset kengät ilman paksuja villasukkia menevät -10 asteeseen asti. Sitä kovemmilla pakkasilla voi laittaa jalkaansa esim. kohtalaisen siistit ja paksut merinovillaiset sukat, niin kyllä tarkenee kovemmillakin pakkasilla.

        Vuosia sitten tosiaankin löytyi vielä suomestakin kohtuusiistejä kenkiä, mutta eipä löydy enää tänä syksynä! Kenkämuoti on mennyt ihan karseaksi.

        Naisten kenkäosastot sen sijaan ovat paljon suurempia, ja naisille löytyy vaikka miten hienoja ja siroja nahkasaappaita yms, kun miehet joutuvat tyytymään karkeisiin laatikkomallisiin koppuroihin tai maihareihin.


      • ei löydy kenkiä kirjoitti:

        Tuollaiset kengät ilman paksuja villasukkia menevät -10 asteeseen asti. Sitä kovemmilla pakkasilla voi laittaa jalkaansa esim. kohtalaisen siistit ja paksut merinovillaiset sukat, niin kyllä tarkenee kovemmillakin pakkasilla.

        Vuosia sitten tosiaankin löytyi vielä suomestakin kohtuusiistejä kenkiä, mutta eipä löydy enää tänä syksynä! Kenkämuoti on mennyt ihan karseaksi.

        Naisten kenkäosastot sen sijaan ovat paljon suurempia, ja naisille löytyy vaikka miten hienoja ja siroja nahkasaappaita yms, kun miehet joutuvat tyytymään karkeisiin laatikkomallisiin koppuroihin tai maihareihin.

        Oikeassa olet! Itse tein valinnan 15 vuotta sitten ja siirryin kengissä naisten mallistoon. Nytkin jalassani ovat matalakantaiset sirot pitkävartiset Palmrothin harmaat mokkasaappaat. Viileässä toimistossa ne eivät ole liian kuumat.

        Naisten mallisto uusiutuu joka syksyksi. Tulee uusia koristeita, varren pituuksia ja leveyksiä, pyöreätä, katkaistua tai kapeata kärkeä sekä vaihtelevia koron korkeuksia että koron muotoja.


    • saariston mies

      Sitten olet selvästi hengenheimolainen kanssani. Ihan samat ajatukset ovat minulla olleet jo aivan nuoresta asti. Tosin ulkosaaristolaisena minulla onkin kaukaista sukua latinoille koska jostain yli sadan vuoden takaa on esivanhempiani tullut sekä Kanarian että myös Madeiran saarilta. Suvussani on ollut aina merimiehiä ja itsekin olen merimies joten nuo vaatetusihanteet maailmalta ovat minulle tuttuja. Saman olen kokenut naisten taholta myös että pitävät hyvännäköisenä vaikka ikää onkin jo yli 50 vuotta. Siinä on tosin sellainen kääntöpuoli että en yksin voi mennä mihinkään kapakkaan koska en juuri saa olla rauhassa jollei minulla ole joku kaveri mukana ennestään. Joten hieman vaarallista on tuo ns. hyvännäköiseksi pukeutuminen jos haluat suojella itseäsi kiusallisilta tilanteilta. Totta on että Suomessa miesten puketuminen on yllättävän usein sitä lökäpöksylookia tai sitten sitä bresneviläistä kravatti-tummapuku-stailia. Joten jos vain uskallusta riittää niin mikäpäs siinä, maailmankansalaisten malliin pukeutuminen on ihan ok. Voit aivan hyvin hakea vaikutteita vaikka miltä maailmankolkalta ja hakea siitä mieleisesi. Siinä on monella vähän ihmettelemistä jos vielä osaat tuon päälle viinikulttuurin ja hyvät toiset huomioon ottavat kohteliaat tavat. Et siinä tapauksessa ole koskaan yksin missään ja aina saat kyllä illanvietoista seuralaisia. Eri asia sitten on että haluatko elää tuollaista elämää. Minä olen jo sen elänyt ja nyt kaipaan vain yksinäisyyttä ja omaa rauhaa. Mutta toivotan sinulle miellyttävää olemista pukeutumisesi kanssa.

    • homomies turuuust

      älä nyt jaksa

      soot vaan sillee snadisti gei

    • mitä ihm...

      Kaulapanta, mikä se on? En minä naisena käytä mitään kaulapantoja. Huivia silloin kun paleltaa.

    • naturalman-74

      Miesten trendikäs pukeutuminen sama kun käyttäisi sanamuotoa nuorekas, löytyy paljonkin vaatteita ja hyvinkin trendikkäitä..Pitää osata kadulla kulkiessaan katsoa ympärilleen, mitäkä ovat ns. värit. Muotilehdet antavat vinkkejä sen tai tämän hetken värimaailmasta, trendeistä, materiaaleista..Mutta pitää myös itse miettiä mitkä ovat lempivärejäsi? Mieti myös haluatko pukeutua samalla tavalla kuin joku toinen vai haluatko kenties korostaa ja tuoda esiin omaa persoonallisuuttasi, mitkä ovat kiinnostuksesi kohteet, mistä aihealueista tykkäät?
      Esim. Oletko tai koetko olevasi luova, taiteellinen, pidätkö luonnosta??
      Meillä Pohjoismaisilla ihmisillä on ikävä tapa pukeutua synkkiin, harmaisiin sävyihin, kun pitäisi saada enemmän väriä..Kun on pimeä vuodenaika!
      Ostospaikkoja: Jack&Jones farkkuja nuorekkaille miehille itse oon 37vuotias ja en voisi edes kuvitella ostavani farkkuja muualta! Hyvän värisiä paitoja löytyy Dressmaniltä, Halonen Helsinki, mutta myös ihan toreilta ja kauppahalleista..
      Itse käytän luovuutta vahvuutenaani kun hankin uusia vaatteita, en vähääkään välitä mitä muut ovat siitä mieltä, kun tunnen että tykkään itse pukeutua niin ja koen oloni hyväksi! Kun lähden vaateostoksille mietin ensimmäisenä mitkä ovat värini? persoonallisuuteni? Mistä pidän? Kokoni? Mitkä värit sopivat yhteen? Missä ja minkälaisissa tilaisuuksissa liikun? jne..
      -omalla kohdallani se menee näin: Punainen, lila, musta, tummansininen, vihreä, massasta hieman poikkeava yksilö, taiteellinen, luova, rockhenkinen! Pohjois-Amerikan intiaanit, cowboyt, luonto, valokuvaus jne.. itse oon hyvin hoikka vartaloltani, joten myös pitää miettiä etten pukeudu niin että korostan laihuuttani, vaikka vaatteiden pitääkin olla hyvin istuvat...Lähes kaikki värit sopivat yhteen, mutta materiaaleina jos suosii luonnon materiaaleja, esim. Puuvillaa?
      Mutta , farkut: Hyvin istuvat, tumman siniset..Punainen/Lila sävyinen kauluspaita, mustat kengät Itselläni maiharit/ bootsit..Huivit ok? Beduiini malliset Arabihuivit sopii hyvin seikkailulliselle miehelle!! pienet yksinkertaiset asiat täydentävät kokonaisuutta!

      • stockalta paidat

        "Hyvän värisiä paitoja löytyy Dressmaniltä, Halonen Helsinki, "

        Ei kannata ikimaailmassa ostaa Dressmannin tai Halosen neulepaitoja. Ne nukkaantuvat täysin jo parissa tai muutamassa käyttökerrassa. Saahan sen nukan kampaamalla pois, mutta neule kuluu ja ohenee nopeasti.

        Ennemmin vaikka stockalta Wolseyn neuleita, ne nukkaantuvat vuodessa vähemmän kuin halosen ja dressmannin neulepaidat muutamassa päivässä.


    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1635
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1312
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      282
      1226
    4. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      111
      1059
    5. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      897
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      4
      815
    7. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      218
      797
    8. Mikä kaivatullasi on WA tai Insta profiilikuva?

      Millainen ?!? asiallisesti häh ?!?
      Ikävä
      24
      729
    9. Mies, kysyisin vaan

      Että aiotko koskaan ottaa minuun yhteyttä? 🥺 Kerro suoraan sekin, jos et.
      Ikävä
      42
      711
    10. Olen etsinyt sinua

      Jokainen päivä olet sydämeni. En voinut käsittää silloin kun ensimmäisen kerran sinut näin, että hän, tuo kauniin ihana
      Ikävä
      20
      694
    Aihe