Joonaan merkki?

Pakis.

Luuk.11

"tämä sukupolvi on paha sukupolvi. Se vaatii merkkiä, mutta ainoa merkki, joka sille annetaan, on Joonaan merkki. Niin kuin Joona oli merkki niniveläisille, niin on Ihmisen Poika oleva merkkinä tälle sukupolvelle"

Mikä merkki?

24

205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Usko Toivonen

      Lyhykäisyydessään ..

      Matt. 12:40

      Sillä niinkuin Joonas oli meripedon vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, niin on myös Ihmisen Poika oleva maan povessa kolme päivää ja kolme yötä.

      • Pakis.

        Miten Joonaksen ja Jeesuksen kolme kuollutta päivää liittyvät yhteen. Eikö Joonas ole elänyt aiemmin kuin Jeesus?


      • Niko.

        Joonas saarnasi suullansa ninivelle kääntymystä ja HE USKOIVAT.
        Näin on myös nyt.
        Jos ihminen ei kuulemansa SANAN kautta tule uskoon, niin muuta merkkiä ei tule.

        "Joonan merkki" riittäköön.


    • to..

      Eivät mitenkään, Joonan reissu ison kalan vatsassa on tarina eikä Joona kuollut .UT muuten kertoo Jeesuksen kuolleen/joutuneen hautakammioon (ei maan poveen) perjantaina ja nousseen ylös sunnuntaina.

      • tode*

        ei sillä ole merkitystä, onko tarinaa, vai faktaa.


      • Pakis.

        Niin Joona ole se valaskalan vatsassa lionnut henkilö, eihän Joona muuhun kalaljiin olisi mahtunut tai jos oli pieni mies kuten Sakkeus, niin sitten ehkä haikala.

        En kuitenkaan ymmärrä miten Kristus ja Joonaan vertausta. Toinen oli Jumalan Poika ja Joona kai vain mies.


      • tode* kirjoitti:

        ei sillä ole merkitystä, onko tarinaa, vai faktaa.

        Tottakai sillä on merkitystä, miten muuten voi Raamatun uskoa todeksi, jos noinkin tärkeä asia kuin olla Kalan vatsassa kolme päivää ja ei-kuolla.


      • tode*
        pakis__ kirjoitti:

        Tottakai sillä on merkitystä, miten muuten voi Raamatun uskoa todeksi, jos noinkin tärkeä asia kuin olla Kalan vatsassa kolme päivää ja ei-kuolla.

        tämä tunnettu ja monelle hyvin merkittävä tarina on fiktiivinen:

        Luuk. 15:11 Vielä hän sanoi: "Eräällä miehellä oli kaksi poikaa.
        15:12 Ja nuorempi heistä sanoi isälleen: 'Isä, anna minulle se osa tavaroista, mikä minulle on tuleva.' Niin hän jakoi heille omaisuutensa.
        15:13 Eikä kulunut montakaan päivää, niin nuorempi poika kokosi kaiken omansa ja matkusti pois kaukaiseen maahan; ja siellä hän hävitti tavaransa eläen irstaasti.
        15:14 Mutta kun hän oli kaikki tuhlannut, tuli kova nälkä koko siihen maahan, ja hän alkoi kärsiä puutetta.
        15:15 Ja hän meni ja yhtyi erääseen sen maan kansalaiseen, ja tämä lähetti hänet tiluksilleen kaitsemaan sikoja.
        15:16 Ja hän halusi täyttää vatsansa niillä palkohedelmillä, joita siat söivät, mutta niitäkään ei kukaan hänelle antanut.
        15:17 Niin hän meni itseensä ja sanoi: 'Kuinka monella minun isäni palkkalaisella on yltäkyllin leipää, mutta minä kuolen täällä nälkään!
        15:18 Minä nousen ja menen isäni tykö ja sanon hänelle: Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi
        15:19 enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan; tee minut yhdeksi palkkalaisistasi.'
        15:20 Ja hän nousi ja meni isänsä tykö. Mutta kun hän vielä oli kaukana, näki hänen isänsä hänet ja armahti häntä, juoksi häntä vastaan ja lankesi hänen kaulaansa ja suuteli häntä hellästi.....


      • Pakis.
        tode* kirjoitti:

        tämä tunnettu ja monelle hyvin merkittävä tarina on fiktiivinen:

        Luuk. 15:11 Vielä hän sanoi: "Eräällä miehellä oli kaksi poikaa.
        15:12 Ja nuorempi heistä sanoi isälleen: 'Isä, anna minulle se osa tavaroista, mikä minulle on tuleva.' Niin hän jakoi heille omaisuutensa.
        15:13 Eikä kulunut montakaan päivää, niin nuorempi poika kokosi kaiken omansa ja matkusti pois kaukaiseen maahan; ja siellä hän hävitti tavaransa eläen irstaasti.
        15:14 Mutta kun hän oli kaikki tuhlannut, tuli kova nälkä koko siihen maahan, ja hän alkoi kärsiä puutetta.
        15:15 Ja hän meni ja yhtyi erääseen sen maan kansalaiseen, ja tämä lähetti hänet tiluksilleen kaitsemaan sikoja.
        15:16 Ja hän halusi täyttää vatsansa niillä palkohedelmillä, joita siat söivät, mutta niitäkään ei kukaan hänelle antanut.
        15:17 Niin hän meni itseensä ja sanoi: 'Kuinka monella minun isäni palkkalaisella on yltäkyllin leipää, mutta minä kuolen täällä nälkään!
        15:18 Minä nousen ja menen isäni tykö ja sanon hänelle: Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi
        15:19 enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan; tee minut yhdeksi palkkalaisistasi.'
        15:20 Ja hän nousi ja meni isänsä tykö. Mutta kun hän vielä oli kaukana, näki hänen isänsä hänet ja armahti häntä, juoksi häntä vastaan ja lankesi hänen kaulaansa ja suuteli häntä hellästi.....

        "tämä tunnettu ja monelle hyvin merkittävä tarina on fiktiivinen:"

        voi hyvät hytyset:)

        Raamattu on fiktiivinen teos.


      • tode*
        Pakis. kirjoitti:

        "tämä tunnettu ja monelle hyvin merkittävä tarina on fiktiivinen:"

        voi hyvät hytyset:)

        Raamattu on fiktiivinen teos.

        "Raamattu on fiktiivinen teos. "

        Tuohan on suuri yleistys, eikö niin?


      • tode* kirjoitti:

        "Raamattu on fiktiivinen teos. "

        Tuohan on suuri yleistys, eikö niin?

        "Tuohan on suuri yleistys, eikö niin? "

        Valitettavasti se on fiktiivinen teos uskosta osattomalle. Raamattu on erilaisista kirjoituksista eri aikoina koottu eepos ennen ja jälkeen ajanlaskun.

        Kun ihmiset oppivat kirjoittamaan, niin suullinen, kulttuurillinen perimätieto, traditiot kirjattiin ylös paperille.

        Kristityille Raamattu on Jumalan innoittamaa sanaa, jonka mukaan uskovat pyrkivät elämään.

        Jos ihminen jostain syystä olisi vielä kirjoitustaidoton, niin ei olisi Raamattua eikä myöskään olisi muotoutunut 'yhteneväistä' käsitystä Uskosta eikä Pelastuksesta eikä Synnistä.


    • * Pakis, Joona kuoli Meripedon vatsassa, ja se oksensi Joonan ulos rannalle, eikö sekin ole jo ihme, että kala toi Joonaan rannalle, eikä oksentanut Joona parkaa mereen, jonne olisi sitten jäänytkin?
      * Jeesus kuoli ja haudattiin.

      * Jeesuksella ja Joonaalla on yhteinen merkki se, että molemmat oli kuolleena kolmepäivää, ja molemmat herätettiin kuolleista, Jeesus ja Joona nousi kuolemasta kolmantena päivänä.

      • Mohikselta erehdys !

        Mohikaani kirjoitti

        ""Jeesuksella ja Joonaalla on yhteinen merkki se, että molemmat oli kuolleena kolmepäivää, ja molemmat herätettiin kuolleista, Jeesus ja Joona nousi kuolemasta kolmantena päivänä""

        Joona ei mun mielestä kuollut meripedon vatsassa eikä joutunut sinne kuolleena vaan elossa. Joona rukoili meripedon vatsassa Herraa

        Joona 1:17, 2:1
        Mutta Herra toimitti suuren kalan nielaisemaan Joonan. Ja Joona oli kalan sisässä kolme päivää ja kolme yötä. Ja Joona rukoili Herraa, Jumalaansa, kalan sisässä.


      • Pakis.

        ""Jeesuksella ja Joonaalla on yhteinen merkki se, että molemmat oli kuolleena kolmepäivää, ja molemmat herätettiin kuolleista, Jeesus ja Joona nousi kuolemasta kolmantena päivänä. ""

        Tämä merkki tarkoittaa siis kuolemaa ja ylösnousemista. Mutta Joona, joka oli tavallinen mies, niin hän varmaan kuoli sitten omia aikojaan tavallisesti, kun taas Kristus kuoli ristillä ja nousi heti kuoltuaan taivaaseen. Mutta Joona ei noussut kuin vaan kala oksensi hänet ulos kidastaan.

        Merkki on siis YLÖSNOUSEMINEN vaikka se kyseisillä henkilöillä tapahtui erilaisesti. Eikö ylösnousemisesta ole muuta merkkiä kuin tämä Joona ja Kristus?


      • to..
        Pakis. kirjoitti:

        ""Jeesuksella ja Joonaalla on yhteinen merkki se, että molemmat oli kuolleena kolmepäivää, ja molemmat herätettiin kuolleista, Jeesus ja Joona nousi kuolemasta kolmantena päivänä. ""

        Tämä merkki tarkoittaa siis kuolemaa ja ylösnousemista. Mutta Joona, joka oli tavallinen mies, niin hän varmaan kuoli sitten omia aikojaan tavallisesti, kun taas Kristus kuoli ristillä ja nousi heti kuoltuaan taivaaseen. Mutta Joona ei noussut kuin vaan kala oksensi hänet ulos kidastaan.

        Merkki on siis YLÖSNOUSEMINEN vaikka se kyseisillä henkilöillä tapahtui erilaisesti. Eikö ylösnousemisesta ole muuta merkkiä kuin tämä Joona ja Kristus?

        Jeesus ei kylläkään ollut haudassa kolmea päivää ja yötä, merkki on edelleen hakusessa .


      • to.. kirjoitti:

        Jeesus ei kylläkään ollut haudassa kolmea päivää ja yötä, merkki on edelleen hakusessa .

        eikö ? mutta raamattu ja mohikaani sanoo, niin. Eikös se sateenkaarikin ollut jokin jumalallinen merkki. Mohikaani? on siitä joskus maininnut.


      • to..
        pakis__ kirjoitti:

        eikö ? mutta raamattu ja mohikaani sanoo, niin. Eikös se sateenkaarikin ollut jokin jumalallinen merkki. Mohikaani? on siitä joskus maininnut.

        Raamattu sanoo että Jeesus kuoli perjantai-iltapäivällä ja oli kadonnut haudastaan johonkin aikaan viikon ensimmäisen päivän aamuna .Siitä tulee 2 yötä , 1 kokonainen vuorokausi ja osia kahdesta muusta.

        Sateenkaari vedenpaisumustarinassa tuli merkiksi siitä että vedenpaisumusta ei enää tapahtuisi .


      • Pakis.
        to.. kirjoitti:

        Raamattu sanoo että Jeesus kuoli perjantai-iltapäivällä ja oli kadonnut haudastaan johonkin aikaan viikon ensimmäisen päivän aamuna .Siitä tulee 2 yötä , 1 kokonainen vuorokausi ja osia kahdesta muusta.

        Sateenkaari vedenpaisumustarinassa tuli merkiksi siitä että vedenpaisumusta ei enää tapahtuisi .

        juu ja lintu lensi arkkiin lehti nokassaan, että maata on jo näkyvissä, siitä Nooa tiesi että merkki on tullut nimittäin maamerkki.

        :D


    • body

      Noita merkkejä on jatkuvasti ilmassa ja lisää tulee kaikenaikaa, joten niitten perässä on turha juosta.

      Eletään tätä päivää, ja jätetään merkit menneisyyteen.

      • Pakis.

        "body"

        on mielenkiintoista tutkia Raamattua, mikä sieltä nousee tänä päivänä todeksi, ja mikä haihdutetaan muistoihin.


    • tode*

      köh köh, vilkaisepas uuniin.

    • Pakis.

      UUNI.

      laitoin hautumaan, mutta virta ei syttynyt, sulla taitaa olla probleemakattila?

    • body

      Ennenvanhaan usko oli rauhallista ja vakaata, ei pälyilty merkkejä eikä tuulia,
      vaan " hiihdeltiin " hissukseen.
      Nyt " hiihtäjät " pälyilevät kaikenaikaa merkkejä ja aikaa otetaan milloin ollaan maalissa.
      Tämä on mennyt kilpalaulannaksi ja kaikkien pitäisi laulaa samaa virttä, muuten ei ole uskis.

      Itse " hiihtelen " niinkuin hiihtelen ja maali tulee joskus, jos on tullakseen.

      Tämä homma ei ole meistä kiinni, eikä meidän vastuulla, joten " hiihdellään ".

      • tode*

        hiihtelet niinkuin hiihtelet...

        Olen ymmärtänyt, että sinulla on oma latu, ja maalikin, hiihtämisen lopetuspaikka. Vaadit muita tulemaan samalle ladulle, aivan samalla tavalla, jolla arvostelet toisella ladulla hiihtäjiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1432
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1193
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      974
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe