Elikkäs olisin todella kiitollinen kaikesta mahdollisesta oikeasta tiedosta/ kokemuksesta tähän liittyen:) oon lukenut vähän hajanaisia juttuja aiheeseen liittyen palstoilta...
Itsellä tilanne se, että ennen silikonien laittoa olin saanut pieniin rintoihini treenaamalla vähän povea suuremmaksi ja heti leikkauksen jälkeen tissit näytti tosi luonnolliselta koska näiden "treenattujen" rintalihasten alla olevat rintaimplantit eivät erottuneet. No nyt 6 vk leikkauksesta ja olen huomannut että rintalihakset ovat surkastuneet kun ei ole voinut treenata ja tissit näytttää pallomaiselta kun ei ole sitä alkuperäistä povea ja rasvaakin aina ollut tosi vähän yläkropassa.. Mikähän olisi nyt sitten oikea suositus kuntosalilla treenaamiseen? Mikään kehonrakennukseen tavoitteleva en ole vaan tavallisia rintalihaksiin vaikuttavia salilaitteita olen käyttänyt 20 kg vastuksella.
Suomen pään sairaanhoitajalta kysyin asiasta, mutta hän vain sanoi että alakroppaa voin treenata alussa normaalisti ja rintalihaksia ilman vastusta, mutta eihän siinä ole mitään järkeä ilman vastuksia:D
rintalihasten treeni implanttien jälkeen
4
2325
Vastaukset
- Mä vaan
Hei, minä olen käynyt leikkauksessa Suomessa syyskuun puolessa välissä. Minulle annettin ohjeeksi (olen siis ikäni urheillut), että kevyttä liikuntaa voi harjoittaa heti esim. kävelyä, kuntopyöräilyä jne. Hyppivistä lajeista (juoksu, aerobic, ratsastus jne.) sekä rintalihakset pitää pitää 2kk taukoa. Ja sen jäkeen tehdä sen mukaan pikkuhiljaa aloittaen mikä tuntuu hyvältä. Itse kävin viime viikolla juoksemassa, ei ongelmia (liivit tietysti olivat tosi hyvin tukea antavat). Lisäksi tein parina päivänä salilla rintalihaksia hieman pienemmillä painoilla kuin ennen leikkausta ja hieman varovaisemmin. Muutenkin olen pikkuhiljaa treenaillut yläkroppaa myös. Siihen kirurgini antoi luvan, kun kävin 1kk tarkastuksessa. Hartiat olivat niin jumissa. Muutama liike tuntui silloin pahalta (alle 2kk leikkauksesta) ja niitä en silloin sitten tehnyt. Nyt olo melko lailla normaali, melkein kuin ennen leikkausta.
Minulle siis laitettiin implantit (Natrellen anatomiset 375cc) kokonaan rintalihaksen alle.
Toipumisia sinulle ja treenailuintoa :) - ellyyy
Kiitti vastauksestasi, Kiva kuulla että suomalainen lääkäri on antanut tuollaiset neuvot, ei ole nyt niin epätietoinen olo! Itsekin olen kuntopyörällä oman järjen mukaan polkenut kun se ei heiluta rintoja, mutta juoksulenkkejä taitaa pitää vielä odottaa. Ehkäpä joulun jälkeen pääsis sit tota yläkroppaakin treenaamaan silleen ettei pahalta tuntuis ja hartia jumeihinkin auttais:) Kysyisin vielä että millä laitteilla aloitit tauon jälkeen tai pystytkö tekemään nyt jo esim. punnerruksia? itsellä kun tuntuu että vihlaisee vielä jos käsien avulla yrittää nousta maasta
- Mä vaan
Hei, elikkäs eka tein hartioita alataljalla ja käsipainoilla. Se laite josta vedetään yläältä selän taakse tuntui aluksi pahalta, mutta nyt sujuu. Bodypumpissa pystyin tekemään hauikset, hartiat ja selän normaalisti alle 2kk, tosin tavallista pienemmillä painoilla. Rintalihakset tein 1kg panoilla ja sekin tuntui alle sen 2kk sen verran pahalta etten tehnyt niitä sitten ollenkaan. Nyt päälle 2kk olen tehnyt salilla rintalihaslaitteessa, jossa on kädet sivuille suorana ja rutistus eteen kiinni, niin 15kg painolla (yleensä 20kg). Punnerruksia en ole vielä tehny, mutta bosupallolla tein vatsoja hooverasennossa ja siinä ei ainakaan tuntunut pahalta rintalihaksiin, vaikka nekin siinä kuormittuvat. Pahinta on ymmärtääkseni sellanen hytkytys. Ja tärkeää on kuunnella kehoaan eli jos joku liike tuntuu pahalta vielä päälle sen 2kk, niin kannatta odottaa. Hyvää jatkoa sinulle :)
- ellyyy
juu taidan itsekkin aloittaa käsipainoilla kotona ja sitten myöhemmin jos salille uskaltais! kiitos ja samoin hyvää jatkoa sulle:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 952006
- 571939
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351