Keskustalaisilta alueilta oli kotoisin kaksi kolmasosaa Mannerheim-ristin ritareista ja niistä lähes sataprosenttisesti maavoimista. Niihin kuulun itsekin.
Keskustalaisuus ja hyvin taisteluissa onnistuneet maavoimat nidon perustellusti yhteen.
Keskustalaisia sankarisotilaita
42
298
Vastaukset
- Nurmijärvis
Ei pystynyt kaupunkilaispoika silloin samanlaisiin suorituksiin.
- Perunakuoppaan
Viime vuosina kepulilaisuus on samaistunut lähinnä perunakuoppiin!
- Majuri Heikkinen
Samaan aikaan, kun sotasankarimme taistelivat rintamalla, kepulaiset isännät käyttivät hyödyksi ihmisten hätää ja möivät kiskurihinnoilla elintarvikkeita. Ei ihme, että juuri keskustaa lähllä olevat, talutettiin käpykaartilaisina saunan taakse.
- Otto-Ville
Me demaritkin taisteltiin urheasti. Siinä moni valkobandiitti lähti pakoon, kun me hyökättiin kimppuun uraata huutaen.
- reservin majuri m
Niin vähän, silloinhan kepulimaaseudulla asui yli kolme neljäsosaa kansasta eli tästä saanet elon laskopilla laskettua että kepuliroistoalueilta tulleet olivat keskimäärin huonompia sotilaita kuin kaupungeista tulleet!
Että se siitä...- Kapt evp H K
Minulla on empiiristä tietoa asiasta.
Keskustalaiset olivat varusmiehinä vahvoilla tosi pitkään, mutta nyt kaupunkilaisserkut näyttävät kirineen rinnalle.
Sota kuitenkin voitettiin lähes puhtaasti keskustalaisin voimin, - MunakarvaJombnReiluJoht
Kapt evp H K kirjoitti:
Minulla on empiiristä tietoa asiasta.
Keskustalaiset olivat varusmiehinä vahvoilla tosi pitkään, mutta nyt kaupunkilaisserkut näyttävät kirineen rinnalle.
Sota kuitenkin voitettiin lähes puhtaasti keskustalaisin voimin,Fi ole Keskustan sankarisotilailla tarvetta halveerata toisia eikä leikkiä kaikien alojen asiantuntijaa eikä kirjoittaa törkeän halveeraavasti virassa olevasta pääministeristä.
- Ruplakassansankari
Maalaisliitto-kepulainen sotasankari oli Korsman myöhemmin Korsimo, joka Kultakummun taistelussa otti ritolat. Kekkonen korotti hemmon näistä ansioista kätyrikseen ja yhdessä ketkut pyysivät stalinilta ruplakassan vehkeilyihinsä. Sankarihan tuo oli, vaan väärällä puolella rintamaa.
- Onko.se.numeroitu
"Keskustalaisilta alueilta oli kotoisin kaksi kolmasosaa Mannerheim-ristin ritareista ja niistä lähes sataprosenttisesti maavoimista. Niihin kuulun itsekin".
Onneksi olkoon Mannerheim-rististä. Taidatkin olla palstalaisista ainoa, joka sellaisen on saanut...- Ansionsakullakin
Kepulisteilta menevät sekaisin Mannerheim-ristit ja Govorovin tähdet...
- MunakarvaJombnReiluJoht
Rauhanajan sankareita ovat pyyteettömästi työnsä tehneet.
Suuri halvekuntani kohistuu hihin, joilla on aina etusijalla olut oma etu. Erityisen halveksittava on yhteisen hyvän palvelukseen mennyt sotilas, joka lietsoo eripuraa saatuaan järjestelmältä oman saaliinsa maksimaalisena, kuten Mkva-Jombe on tehnyt. On siinä todellinen surkimus. - Suo76mlaineN
Ansionsakullakin kirjoitti:
Kepulisteilta menevät sekaisin Mannerheim-ristit ja Govorovin tähdet...
Ei mene, mutta nyt emme keskustele demareiden saamista kunniamerkeistä tähdistä ja muista. He hyökkäsivät puheenjohtajansa Otto Wille Kuusisen johdolla Suomea valloittamaan, mutta joutuivat lähtemään verissä päin.
- maalaisliitonFasistiset
vattupaskat lähti valtaamaan suur-suomea,
kuinkas sitten kävikään,
tais turpaan läsähtää,
ja nappi otsaan... - AnusALIUPSJompeJohto
MunakarvaJombnReiluJoht kirjoitti:
Rauhanajan sankareita ovat pyyteettömästi työnsä tehneet.
Suuri halvekuntani kohistuu hihin, joilla on aina etusijalla olut oma etu. Erityisen halveksittava on yhteisen hyvän palvelukseen mennyt sotilas, joka lietsoo eripuraa saatuaan järjestelmältä oman saaliinsa maksimaalisena, kuten Mkva-Jombe on tehnyt. On siinä todellinen surkimus.Ei ole surkimuksilla mitään käyttöarvoa tositilanteessa. Täällä sitä ollaan niin suurta herraa, että ...
- PalstanSelaaja
AnusALIUPSJompeJohto kirjoitti:
Ei ole surkimuksilla mitään käyttöarvoa tositilanteessa. Täällä sitä ollaan niin suurta herraa, että ...
Ai että feikkasit olevasi kapteeni tuolloin 5 vuotta sitten. Olet sinä munakarvasääliö melkoinen tomppeli ollut jo tuolloin.
- AnusALIUPSJompeJohto
PalstanSelaaja kirjoitti:
Ai että feikkasit olevasi kapteeni tuolloin 5 vuotta sitten. Olet sinä munakarvasääliö melkoinen tomppeli ollut jo tuolloin.
Minun isäni taisteli rintamalla ja teki parhaansa myös Sinun hyväksesi. Myös minä tein aikoinaan parhaani.
Mitä Sinä MunakarvaVeljeni muuta ajattelit kuin itseäsi? HÄPEÄ SURKIMUS!!! - PalstanSelaaja
Minun isäni taisteli rintamalla ja teki parhaansa myös Sinun hyväksesi. Myös minä tein aikoinaan parhaani.
Mitä Sinä MunakarvaVeljeni muuta ajattelit kuin itseäsi? HÄPEÄ SURKIMUS!!!Sinun isäsi oli sukurutsainen ääliö jolta sinua tehdessäsi lorahti aimo annos virtsaa sekaan ja hyvin todennäköisesti se mies jota luulet isäksesi ei sitä ole koska äitisi antoi kaikille jotka vain älysivät pyytää.
Luultavasti sinun isällesi ei edes asetta käteen uskallettu antaa koska pöljyyksissään olisi vahingoittanut sillä itseään. Sinä munakarvasääliö olet psykiatrisen hoidon tarpeessa oleva luuseri ja tekisit yhteiskunnalle palveluksen jos hyppäisit kymijokeen 10kg:n paino kaulaan sidottuna. - AnusALIUPSJompeJohto
PalstanSelaaja kirjoitti:
Sinun isäsi oli sukurutsainen ääliö jolta sinua tehdessäsi lorahti aimo annos virtsaa sekaan ja hyvin todennäköisesti se mies jota luulet isäksesi ei sitä ole koska äitisi antoi kaikille jotka vain älysivät pyytää.
Luultavasti sinun isällesi ei edes asetta käteen uskallettu antaa koska pöljyyksissään olisi vahingoittanut sillä itseään. Sinä munakarvasääliö olet psykiatrisen hoidon tarpeessa oleva luuseri ja tekisit yhteiskunnalle palveluksen jos hyppäisit kymijokeen 10kg:n paino kaulaan sidottuna.Isä hyökkäsi kärjessä Divisioonan Jääkärikomppaniassa, että kovissa paikoissa oli. Minä pystyisin vieläkin samaan. Entä Sinä MunakarvaVeljeni?
- LisääTotuutta
Isä hyökkäsi kärjessä Divisioonan Jääkärikomppaniassa, että kovissa paikoissa oli. Minä pystyisin vieläkin samaan. Entä Sinä MunakarvaVeljeni?
Älä valehtele. Sinun isäsi oli sukurutsainen ääliö jolta sinua tehdessäsi lorahti aimo annos virtsaa sekaan ja hyvin todennäköisesti se mies jota luulet isäksesi ei sitä ole koska äitisi antoi kaikille jotka vain älysivät pyytää.
Luultavasti sinun isällesi ei edes asetta käteen uskallettu antaa koska pöljyyksissään olisi vahingoittanut sillä itseään. Sinä munakarvasääliö olet psykiatrisen hoidon tarpeessa oleva luuseri ja tekisit yhteiskunnalle palveluksen jos hyppäisit kymijokeen 10kg:n paino kaulaan sidottuna. - Anaali-AU-Jompen-Johto
LisääTotuutta kirjoitti:
Älä valehtele. Sinun isäsi oli sukurutsainen ääliö jolta sinua tehdessäsi lorahti aimo annos virtsaa sekaan ja hyvin todennäköisesti se mies jota luulet isäksesi ei sitä ole koska äitisi antoi kaikille jotka vain älysivät pyytää.
Luultavasti sinun isällesi ei edes asetta käteen uskallettu antaa koska pöljyyksissään olisi vahingoittanut sillä itseään. Sinä munakarvasääliö olet psykiatrisen hoidon tarpeessa oleva luuseri ja tekisit yhteiskunnalle palveluksen jos hyppäisit kymijokeen 10kg:n paino kaulaan sidottuna.Esikuntakapteeni ampui ratamonlehteen palvelusammuntojen kuvio-osassa kun ihka oikeat sotilaat taas tauluun.
- Pitäkä_tunkkine
Kannttaa pitää perinteistä kiinni, sillä Sipilän suomea ei totisesti puolusta muut kuin kiihko kepulaiset. Vittu minulle tavalliselle työntekijälle on ihan yks vitun maku minkä maan lippu on salossa siinä maassa jossa leipäni tienaan.
- sesiitä
Isoisäsi taisteli punakaartissa ja Isäsi Kuusisen kannustamana puna-armeijassa.
- kellarijupakka
Kuuluisin surullisen hahmon ritarihan oli tietenkin Suomen Puolustusvoimien komentajan paikkansa kirjaimellisesti ryssinyt kepu-Keinonen.
Tehtaankadulta vipuvartta hakeminen oli viimeinen niitti.- AnusALIUPS-JompeJohto
Taisi olla kuitenkin Mannerheim-ristin ritari?
- jkgjkjjkgh
Se jos on joltain alueelta kotoisin,ei vielä määritä poliittista suuntausta.
Kesksutasta ei olLut tuolloin vielä tietoakaan. Tuolloin oli maalaisliitto joka ajoi puhtaasti viljelijöiden etuja ja kyllä se passasi maanviljelijöille.
Tuon jälkeen on ollut monta poliittista koukeroa,kuten SPP Suomen pientalloisten puolue /SMP ja oikeastaan alkuperäisetä Alkiolaisuuden aatteesta ei ,eikä maalaisliittolaisuudesta ole nykypäivän keskustassa jäjellä ,kuin jäkipolttoinen pilviin siirtynyt vanan häivähdys.
Totta kyllä maalaisväki oli tottunutta pakkasiin ja arkeen ,jossa tehtiin raskaita töitä kelillä kuin kelillä.Talvella metsissä ja Kesällä pelloilla. Voinmaa oli kuin pienessä kylässä ukon koosta riippumatta kun raskaista töistä oli ruista ranteeseen kertynyt .Lupntainen selviäminen olissa kuin oloissa loi Suomalsesta maanviljelistä oivan korpisoturin.
Maata vaivasi poliittinen kahtia jakautuminen kansalaissodan jäljiltä ja talvi/jatko sota yhdisti koko kansakunnan puollustamaan yhdessä hengessä ,maat ,koteja ja lähimmäisiään.Pidänkin kornina lähteä politisoimaan ww2:den taistelijoita ja vetämään aihetta ylipäätänsä politiikkaan mukaan,sillä tuo jos jokin yhdisti kansakuntamme ,hajautuneesta heimolaisuudesta ja kuroi umpeen myös kansalaisodan arvet. - AnusALIUPSJombe-Johto
Kekkonen, jos kuka teki hartiavoimin työtä kansan eheyttämiseksi, jo 30-luvulta lähtien.
- Anaali-AU-Jom-pen-Johto
Sankarisotilaaksi ei ole mahdollista tulla esikunnissa vaan tositoimissa, siis taistelemassa ja siihen opettamisessa.
Hieman faktaa:
Amerikkalaisen tutkimuksen mukaan
- vain neljäsosa ampui kohti vihollista
- jokaista osumaa kohti ammuttiin 10 000 - 50 000 laukausta, joista 10 000/ haavoittunut ja 50 000/kaatunut.
Kyse on käsiaseista ja koulutuksen tärkein tehtävä ampumakoulutuksessa on vaikuttaa em tekijöihin, jotka jo valmiiksi ovat Suomessa lukuina huomattavasti paremmalla tasolla.
No voihan toki joku mitata urkeuttaan papereillakin. HO HOO, HO HOO!- tyhmä.kai.olen
" jokaista osumaa kohti ammuttiin 10 000 - 50 000 laukausta, joista 10 000/ haavoittunut ja 50 000/kaatunut"
En ymmärrä. Suurta lahtausta? Vai mitä? Kuka piti kirjaa?
- Hävetkää_perkeleet
Pohjanmaan Maalaisliittoalueelta oli suurin määrä rintamakarkureita Ruotsissa sotaa paossa. Sitten nämä isänmaan pelastajat sodan jälkeen olivat suuria sankareita.
Kaikesta paskasta on menestystä nykykepun amennettava. Jos suomessa ei olisi ollut niin paljon savottajätkiä, jotka olivat tottuneet rintamaolosuhteisiin tehdessään metsätöitä. Suomessa ei olisi herranketkuilla millä pullistella, sillä heidän panoksellaan sota olisi hävitty muutamassa kuukaudessa.Nuo sotilaskarkurit olivat pääosin Pohjanmaan ruotsinkielisistä kunnista ja siltäkin alueelta pitkälti Munsalasta. Poliittisesti munsalalaiset olivat vasemmistolaisia.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Munsalan_radikalismi
Tunnetuimpiin keskustan - silloin toki vielä maalaisliiton - sankarisotilaisiin kuului Arvo Korsimo, joka 1950-luvulla maalaisliiton puoluesihteerinä ollessaan järjesti Neuvostoliitosta rahoitusta Kekkosen presidentinvaalikampanjaan.
Neukuilla oli luottamusta Korsimoon, kun tiesivät tämän sotilaskarkuruudesta Kultakummun taistelussa. Johdonmukaista oli neukkujen päätellä, että jos tuollainen mies ajaa Kekkosta presidentiksi, Kekkosen täytyy olla a vot, oikein hjuva mies, kunnon tavaritsh. No, kyllähän neukuilla oli ihan oikea käsitys Kekkosesta jo ennestäänkin, mm. Kustaa Vilkunan ansiosta, mutta Korsimo antoi sille vankan lisätodisteen.
Pientä filunkia pelasivat kyllä demaritkin, kun puoluesihteeri Unto Varjonen asevelisosialistikumppaniensa kanssa järjesti myös ulkomaista rahoitusta puolueelleen, dollarirahoitusta USA:sta. Oli siis törkeämpää kuin Korsimon toiminta.
Muuten, olet alkuvuonna 2011 ollut yliluutnantti
http://keskustelu.suomi24.fi/t/9881408/alkaas-nyt-viitsiko
ja loppuvuodesta, tuon nyt nostamasi avauksen tehdessäsi olet sitten ollut kapteeni. Miksi et nostanut itseäsi korkeampaan sotilasarvoon? Taitamatonta, kun eräs täällä osasi tehdä itsestään majurin ihan suoraan sotamiehestä. Ei tarvitse vastata kysymykseeni nyt, sillä en ainakaan siitä tänään voisi kiitellä, kun muun ja mukavamman viedessä nyt aikani tämä oli vain tällainen pikavisiitti.- Anaali-AU-Jom-pen-Johto
Yritätkös nyt MunakarvaVeljeni taas väittää, että muodollinen arvo on merkki jostakin etevämmyydestä.
Sinä ja Sauli Niinistö olette käveleviä esimerkkejä siitä, ettei niin aina todellakaan ole. Tavan tomppeleita olette molemmat. - KempeleenUkki
Keskityppäs munakarva-au läävä hommiin Kärsämäen karjun kanssa. politiikasta sinä reppana et ymmärrä enempää kuin karju hopealusikasta.
Anaali-AU-Jom-pen-Johto kirjoitti:
Yritätkös nyt MunakarvaVeljeni taas väittää, että muodollinen arvo on merkki jostakin etevämmyydestä.
Sinä ja Sauli Niinistö olette käveleviä esimerkkejä siitä, ettei niin aina todellakaan ole. Tavan tomppeleita olette molemmat.Oliko kysymykseni kipeä, kun yrität sitä noin avuttomasti kiertää? Siis miksi et nostanut itseäsi kapteenia korkeammalle? Olitko kuitenkin niin kaino, että et kehdannut nousta minun oikeaa sotilasarvoani korkeammalle?
En ole koskaan väittänytkään mitään tuollaista, jota sanot minun yrittävän ”taas” väittää. Kyllä ne muodolliset arvot, ainakin sotilasarvot näkyvät olevan paljon tärkeämpiä teille eräille kuin minulle. Mutta kyllä korkeimman mahdollisen toimiupseeriarvon saavuttaminen ensimmäisten joukossa kertoo siitä, että ainakin päätösvaltaiset esimiehet arvostivat joko asianomaisen kykyjä tai hänen hoitamansa tehtävän merkittävyyttä, luultavasti molempia. Kyllä tuolla sotaväessä saavutetulla oli painoarvoa siviilissäkin, satun sen tietämään, sillä ”ei sitä muutoin…” Vuosikymmeniin noilla asioilla ei ole ollut minulle merkitystä muuten kuin eläkkeessäni ja jäsenyydessäni oikein mukavassa evp-toverikunnassa.
Vai Sauli Niinistöön minut rinnastat. Ehkä tuossa on hieman liian korkeaa arvostusta, mutta voi meidän elämänkulussa olla jotain samaa sikäli, että olemme kai päässeet aina siihen, jota olemme halunneet. Vastapalvelukseksi rinnasta sinut Paavo Väyryseen. Virheettömyydestänne huolimatta ette ole saaneet arvostusta, jota koette ansaitsevanne ettekä ole päässeet korkeimpiin tavoitteisiinne. Sinä sentään voita tällä palstalla tehdä itsestäsi vaikka mitä, mutta Paavo-parka ei voi tehdä itsestään presidenttiä, ei edes pääministeriä;))- Hyvin.rinnastettu
kapi_ kirjoitti:
Oliko kysymykseni kipeä, kun yrität sitä noin avuttomasti kiertää? Siis miksi et nostanut itseäsi kapteenia korkeammalle? Olitko kuitenkin niin kaino, että et kehdannut nousta minun oikeaa sotilasarvoani korkeammalle?
En ole koskaan väittänytkään mitään tuollaista, jota sanot minun yrittävän ”taas” väittää. Kyllä ne muodolliset arvot, ainakin sotilasarvot näkyvät olevan paljon tärkeämpiä teille eräille kuin minulle. Mutta kyllä korkeimman mahdollisen toimiupseeriarvon saavuttaminen ensimmäisten joukossa kertoo siitä, että ainakin päätösvaltaiset esimiehet arvostivat joko asianomaisen kykyjä tai hänen hoitamansa tehtävän merkittävyyttä, luultavasti molempia. Kyllä tuolla sotaväessä saavutetulla oli painoarvoa siviilissäkin, satun sen tietämään, sillä ”ei sitä muutoin…” Vuosikymmeniin noilla asioilla ei ole ollut minulle merkitystä muuten kuin eläkkeessäni ja jäsenyydessäni oikein mukavassa evp-toverikunnassa.
Vai Sauli Niinistöön minut rinnastat. Ehkä tuossa on hieman liian korkeaa arvostusta, mutta voi meidän elämänkulussa olla jotain samaa sikäli, että olemme kai päässeet aina siihen, jota olemme halunneet. Vastapalvelukseksi rinnasta sinut Paavo Väyryseen. Virheettömyydestänne huolimatta ette ole saaneet arvostusta, jota koette ansaitsevanne ettekä ole päässeet korkeimpiin tavoitteisiinne. Sinä sentään voita tällä palstalla tehdä itsestäsi vaikka mitä, mutta Paavo-parka ei voi tehdä itsestään presidenttiä, ei edes pääministeriä;))Kapi ja Sauli, "munakarvajohtaja" ja Väykky. Siinä on rinnastukset kohdallaan. Hyvillä perusteilla.
- KempeleenUkki
kapi_ kirjoitti:
Oliko kysymykseni kipeä, kun yrität sitä noin avuttomasti kiertää? Siis miksi et nostanut itseäsi kapteenia korkeammalle? Olitko kuitenkin niin kaino, että et kehdannut nousta minun oikeaa sotilasarvoani korkeammalle?
Vai Sauli Niinistöön minut rinnastat. Ehkä tuossa on hieman liian korkeaa arvostusta, mutta voi meidän elämänkulussa olla jotain samaa sikäli, että olemme kai päässeet aina siihen, jota olemme halunneet. Vastapalvelukseksi rinnasta sinut Paavo Väyryseen. Virheettömyydestänne huolimatta ette ole saaneet arvostusta, jota koette ansaitsevanne ettekä ole päässeet korkeimpiin tavoitteisiinne. Sinä sentään voita tällä palstalla tehdä itsestäsi vaikka mitä, mutta Paavo-parka ei voi tehdä itsestään presidenttiä, ei edes pääministeriä;))Lopeta jo surkimus tuo itsesi kehuminen ilman perusteita. Jo syntyperältäsi olet karjakon äpäränä korvessa syntynyt, heikkolahjainen evp aliupseeri. Tuota pidät kehumisen arvoisena.
Esittelet Paloheinän rähjäistä rivitalomurjua hienona, vaikka se on lahoamiskunnossa ja kirppiskaluilla sisustettu.
Ei edes joulupöytäsi ollut kuvaamisen arvoinen, köyhät sapuskat vanhalla mäntypöydällä.
Ei kunnon kansalainen kehtaisi tuommossia kuvia esitellä, mutta sinä toopehan esittelet jopa munakarvasi, häpeä tollisko!! - KapiRulesOk
kapi_ kirjoitti:
Vai Sauli Niinistöön minut rinnastat. Ehkä tuossa on hieman liian korkeaa arvostusta, mutta voi meidän elämänkulussa olla jotain samaa sikäli, että olemme kai päässeet aina siihen, jota olemme halunneet. Vastapalvelukseksi rinnasta sinut Paavo Väyryseen. Virheettömyydestänne huolimatta ette ole saaneet arvostusta, jota koette ansaitsevanne ettekä ole päässeet korkeimpiin tavoitteisiinne. Sinä sentään voita tällä palstalla tehdä itsestäsi vaikka mitä, mutta Paavo-parka ei voi tehdä itsestään presidenttiä, ei edes pääministeriä;))Loistava vastausta Kapilta, Ossi on amatööri ja lankkipoju sinuun verrattuna!
- PepppuAuJompenJohto
KempeleenUkki kirjoitti:
Lopeta jo surkimus tuo itsesi kehuminen ilman perusteita. Jo syntyperältäsi olet karjakon äpäränä korvessa syntynyt, heikkolahjainen evp aliupseeri. Tuota pidät kehumisen arvoisena.
Esittelet Paloheinän rähjäistä rivitalomurjua hienona, vaikka se on lahoamiskunnossa ja kirppiskaluilla sisustettu.
Ei edes joulupöytäsi ollut kuvaamisen arvoinen, köyhät sapuskat vanhalla mäntypöydällä.
Ei kunnon kansalainen kehtaisi tuommossia kuvia esitellä, mutta sinä toopehan esittelet jopa munakarvasi, häpeä tollisko!!Tollisko on aina tollisko, kuen MnakarvaVeljenikin!!"
- A-naali-AU-Jompen-Johto
Hyvin.rinnastettu kirjoitti:
Kapi ja Sauli, "munakarvajohtaja" ja Väykky. Siinä on rinnastukset kohdallaan. Hyvillä perusteilla.
Niinistö kuuluu alempaan keskiluokkaan viisauden näkökulmasta, MunakarvaVeljeni luokkaa alemmas.
Sanon kokemuksen syvällä rintaäänellä kauan erilaisia ihmisiäarvioineena. Loppu!
- Pers-Ossi
Ossi on antanut peppua kaikilla rintamilla ja on myös Sorkka-Liisa Anttilan Karjuristin ritari! Ossilla on lupa käyttää nikissään sanoja Per/c, Peppu, Anaali jne. Ossi on armoton kepun miesten mies, siis sanan varsinaisessa merkityksessä.
- MaissiAnusAUJompeJOHTOA
MunakarvaVeljeni, saitin kuuluisin esikunta-aliupseeri ei millään muotoa kuulu sankarisotilaiden joukkoon koska ei tajua itse ymmärryksensä yksipuolisuutta.
Jatkuva, aivoton panettelu osoittaa, ettei hän ymmärrä alkeitakaan hyvistä vuorovaikutustaidoista.
- ajattelia
Muistan hyvin kun ministeri Hannes Manninen aloitti juhlapuheensa : Meidän keskustalaisten verellä on tämä maa taisteltu ja rakennettu .Eräs ruova kirjoitti lehteen :vaikka isäni ei ollut keskustalainen, hänkin oli sodassa ja sotaveteraani ja osallistui Suomen rakentamiseen !
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273553- 412389
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut352218Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s71987Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431542- 381429
- 1271282
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2591230Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451205- 131189