... YHTÄ oleminen ....

Täällä jatkuvasti otetaan esille tämä jae, jolla yritetään perustella että Poika on Jumala.

Joh. 10:30
Minä ja Isä olemme yhtä."

Mitä siis tarkoittaa todellisuudessa YHTÄ ? Otetaan Jeesuksen todistus:

Joh.17.
20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka HEIDÄN SANANSA KAUTTA uskovat minuun,
21 että HE kaikki olisivat YHTÄ, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että HEKIN MEISSÄ OLISIVAT niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
22 Ja sen KIRKKAUDEN, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että HE olisivat YHTÄ, niinkuin me olemme yhtä-
23 minä heissä, ja sinä minussa, että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.

Toisin sanoen, kun opetuslapset julistivat Jeesuksen kehoituksen mukaisesti Jumalalta tullutta SANAA, ne jotka uskoivat siihen, ovat YHTÄ Isän ja Pojan kanssa. Lisäksi Jeesus sanoi näille sen KIRKKAUDEN, jonka ISä oli antanut Hänelle.

Kysymys kuuluu, tarkoittiko Jeesus, että olemalla YHTÄ Isän ja Pojan kanssa myös ihmiset ovat jumalia, joilla on Jumalan kirkkaus.

116

192

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eli kaikki alkaa siitä, että tulet Jeesuksen tykö.
      Silloin Hänessä oleva Elämä tulee sinun Valkeudeksesi.
      Siis sinulle tarjolla oleva Elämä on Hänessä.
      Ja tämä Hänessä oleva Elämä on sinun Valkeutesi.

Kun sinä ja Hän olette yhtä,
      kun sinut on oksastettu Jeesukseen,
      virtaa Hänessä oleva Elämä sinussakin.
      Ja silloin sinä elät Valkeudessa.
      Ja koska Jeesus eli Totinen Valkeus on yhtä Isän kanssa,
      niin silloin sinä Jeesuksessa olet yhtä myös Isän kanssa.

• Poikaan se elämä virtaa Isästä, niin kuin Jeesus todisti:

Johanneksen evankeliumi 15
        1 "Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri.
        4 Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niin kuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.
        8 Siinä minun Isäni kirkastetaan, että te kannatte paljon hedelmää ja tulette minun opetuslapsikseni.
        9 Niin kuin Isä on minua rakastanut, niin minäkin olen rakastanut teitä; pysykää minun rakkaudessani."

• ekivaari kirjoitti:

Poikaan se elämä virtaa Isästä, niin kuin Jeesus todisti:

Johanneksen evankeliumi 15
        1 "Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri.
        4 Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niin kuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.
        8 Siinä minun Isäni kirkastetaan, että te kannatte paljon hedelmää ja tulette minun opetuslapsikseni.
        9 Niin kuin Isä on minua rakastanut, niin minäkin olen rakastanut teitä; pysykää minun rakkaudessani."

Nyt en ymmärtänyt.
        Ei meitä oksasteta Isään vaan Poikaan.
        Ja Pojassa me pysymme ja kannamme hedelmää.
        Koska puussa eli Pojassa oleva Elämä virtaa oksiin.

• kalamos kirjoitti:

Nyt en ymmärtänyt.
        Ei meitä oksasteta Isään vaan Poikaan.
        Ja Pojassa me pysymme ja kannamme hedelmää.
        Koska puussa eli Pojassa oleva Elämä virtaa oksiin.

Sama puun juurista tuleva mahla tekee eläväksi sekä viinipuun rungon että oksat. Täydellisessä jumalayhteydessä tämä mahla on sama kuin Jumalan tahto, joka hengellisessä Kristuksen ruumiissa tekee samat tehtät kuin lihan veri lihallisessa kehossa; puhdistaa, pyhittää, kasvattaa ja huolehtii kaikesta.

1.Kor. 6
        11 "Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä."

Hepr.10
        10 "Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan."

• ekivaari kirjoitti:

Sama puun juurista tuleva mahla tekee eläväksi sekä viinipuun rungon että oksat. Täydellisessä jumalayhteydessä tämä mahla on sama kuin Jumalan tahto, joka hengellisessä Kristuksen ruumiissa tekee samat tehtät kuin lihan veri lihallisessa kehossa; puhdistaa, pyhittää, kasvattaa ja huolehtii kaikesta.

1.Kor. 6
        11 "Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä."

Hepr.10
        10 "Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan."

Vertaat Isää Jumalaa ikäänkuin multaan?
        Näin ei Jeesus tehnyt.
        _______

Uskomalla Poikaan, me pelastumme.
        Siis uskomalla Pojan nimeen.
        "Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita;
        mutta joka ei usko, se on jo tuomittu,
        koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen."
        Näin on Isä tahtonut.
        "Sillä minun Isäni tahto on se,
        että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä".
        Kun me nostamme katseemme Jumalan Karitsaan,
        joka kertakaikkisena syntiuhrina uhrattii meidän edestämme,
        niin meidät liitetään Kristukseen, ja Hänessä oleva Elämä virtaa meissä.

• Siis ovatko nämä ihmiset myös jumalia, koska heillä on Jeesukselta saatu Isän kirkkaus ja he ovat YHTÄ Isän ja Pojan kanssa?

• Kerronpa tositarinan. Olipa kerran eräs nuorukainen.
        Ja tuolla nuorukaisella oli äiti. Mutta nuorukaisella oli muutakin.
        Nuorukaisella oli kihlattu morsian.

Äiti esitteli ystävälleen ainokaisen poikansa kihlatun morsiamen.
        Silloin tuo tuttava sanoi äidille:
        Onneksi olkoon! Olet saanut tyttären.

Näin on myös Jumalan ainokaisen Pojan morsiamen laita.
        Sinä olet yhtä Kristuksen kanssa, jos olet Hänen omakseen suostunut.
        Mutta samalla Isä sai sinussa Poikansa kautta uuden lapsen itselleen.

• eki123

niitä on paljon sellaisia jumalia, mutta Jumala on Yksi. ei meistä uskovista tule Jumalaa joka on Yksi, mutta me olemme yhtä Jeesuksessa Kristuksessa, kun uskomme Häneen ja olemme Hänessä. Ja Yksi Jumala on Isä, Poika ja Pyhä Henki. Jumala ilmentää itsensä kolmessa eri Persoonassa, mutta ei niin että koko Jumaluuden täyteys olisi ollut Pojassa rajoitettuna Jeesuksen Kristuksen ruumiilliseen tilaan noin 33 vuodeksi.

"Jotka valkeudessa vaeltavat niillä on yhteys keskenänsä ja Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan veri puhdistaa heidät kaikesta synnistä." !.Joh.1

• * Lappix, yksinkertaisesti, ihmiset eivät ole jumalia, eikä varsinkaan Jumalia ?

* Isä Poika ja Pyhä Henki, on ykseys, johon kukaan ei taida tulla. Jumalaa ei ole kukaan koskaan nähnyt, eikä näe siinä kaikessa totuudellisuudessaan ja kirkkaudessaan ja läpitukvassa pyhyydessään, ja määräämättömässä valtasuuruudesaan, Hänen luokse on mahdotonta kenenkään koskaan päästä. Siksi Poika ilmoittaa Isän ja Hänen kirkkautensa, joka on nähnyt Pojan, on nähnyt Isän.

* Vaikka sitten, kun Jumalan valtakunta on valmis, että kaikki olisi yhtä, niin ei suinkaan silloinkaan kukaan voi kolmiyhteisen Jumalan asuinsijaa päästä näkemään, ysteys on siinä yhdessä hengessä, joka on jo nyt vaikuttamassa uudestisyntyneitten seurakunnassa, taivas todellisuus on tullut uudestisyntyneen sydämeen Pyhän hengen sinettinä, ja täydellisyyteen päästään yhteydessä, kun Jeesus tulee ja yhdistää kaikki uskovat yhdeksi ainaoksi laumaksi. Isän ja Pyhän Hengen yhdysiteellä kaikki on silloin yhtä, mitä taivaassa ja maanpäällä silloin on. Jumalan altakunta on todellisuus.

* Mutta kukaan ei muutu Jumalaksi, Jumala on ja pysyy ylhäisessä Majestteeisessä yksinäisyydessään, ja ilotsee Pojassaan kaikesta mitä Pojan uhri on saanut aikaan ja Hänen kauttaan mitä on synnytetty, tärkeimpänä uusi luomus synteishinsä kuolleesta ismisestä, uusi ihmisrotu, kuolematon Kristuksen kaltainen, siihen Jumala luo katseensa ja Poika on RAKAS siinä kaikessa !

• Pakis.
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Lappix, yksinkertaisesti, ihmiset eivät ole jumalia, eikä varsinkaan Jumalia ?

* Isä Poika ja Pyhä Henki, on ykseys, johon kukaan ei taida tulla. Jumalaa ei ole kukaan koskaan nähnyt, eikä näe siinä kaikessa totuudellisuudessaan ja kirkkaudessaan ja läpitukvassa pyhyydessään, ja määräämättömässä valtasuuruudesaan, Hänen luokse on mahdotonta kenenkään koskaan päästä. Siksi Poika ilmoittaa Isän ja Hänen kirkkautensa, joka on nähnyt Pojan, on nähnyt Isän.

* Vaikka sitten, kun Jumalan valtakunta on valmis, että kaikki olisi yhtä, niin ei suinkaan silloinkaan kukaan voi kolmiyhteisen Jumalan asuinsijaa päästä näkemään, ysteys on siinä yhdessä hengessä, joka on jo nyt vaikuttamassa uudestisyntyneitten seurakunnassa, taivas todellisuus on tullut uudestisyntyneen sydämeen Pyhän hengen sinettinä, ja täydellisyyteen päästään yhteydessä, kun Jeesus tulee ja yhdistää kaikki uskovat yhdeksi ainaoksi laumaksi. Isän ja Pyhän Hengen yhdysiteellä kaikki on silloin yhtä, mitä taivaassa ja maanpäällä silloin on. Jumalan altakunta on todellisuus.

* Mutta kukaan ei muutu Jumalaksi, Jumala on ja pysyy ylhäisessä Majestteeisessä yksinäisyydessään, ja ilotsee Pojassaan kaikesta mitä Pojan uhri on saanut aikaan ja Hänen kauttaan mitä on synnytetty, tärkeimpänä uusi luomus synteishinsä kuolleesta ismisestä, uusi ihmisrotu, kuolematon Kristuksen kaltainen, siihen Jumala luo katseensa ja Poika on RAKAS siinä kaikessa !

Mohikaanille
        sanot:
        >Jumalaa ei ole kukaan koskaan nähnyt, eikä näe siinä kaikessa totuudellisuudessaan ja kirkkaudessaan ja läpitukvassa pyhyydessään, ja määräämättömässä valtasuuruudesaan, Hänen luokse on mahdotonta kenenkään koskaan päästä. Siksi Poika ilmoittaa Isän ja Hänen kirkkautensa, joka on nähnyt Pojan, on nähnyt Isän.<

"Jumalaa ei ole kukaan koskaan nähnyt"

"joka on nähnyt Pojan, on nähnyt Isän.

• tode*
        Pakis. kirjoitti:

Mohikaanille
        sanot:
        >Jumalaa ei ole kukaan koskaan nähnyt, eikä näe siinä kaikessa totuudellisuudessaan ja kirkkaudessaan ja läpitukvassa pyhyydessään, ja määräämättömässä valtasuuruudesaan, Hänen luokse on mahdotonta kenenkään koskaan päästä. Siksi Poika ilmoittaa Isän ja Hänen kirkkautensa, joka on nähnyt Pojan, on nähnyt Isän.<

"Jumalaa ei ole kukaan koskaan nähnyt"

"joka on nähnyt Pojan, on nähnyt Isän.

suomennos:

Kun näkee Jeesuksen USKON SILMIN, näkee Jumalankin, USKON SILMIN, ja myöhemmässä vaiheessa ihan kasvoista kasvoihin.

• tode* kirjoitti:

suomennos:

Kun näkee Jeesuksen USKON SILMIN, näkee Jumalankin, USKON SILMIN, ja myöhemmässä vaiheessa ihan kasvoista kasvoihin.

Raamatun suomennos olisi hyvinkin voitu tehdä jo aikoinaan, ettei tarvitse kaanaan kieltä arvuutella eikä vertauskuvia tulkita.

"kasvoista kasvoihin." vertauskuvaa, ei uskovan maallisilla iiriksillä enää taivaan kirkkaudessa nähdä mitään.

• pakis__ kirjoitti:

Raamatun suomennos olisi hyvinkin voitu tehdä jo aikoinaan, ettei tarvitse kaanaan kieltä arvuutella eikä vertauskuvia tulkita.

"kasvoista kasvoihin." vertauskuvaa, ei uskovan maallisilla iiriksillä enää taivaan kirkkaudessa nähdä mitään.

* Pakis, uskovat uudestisyntyneet on , aivan oikein, tämä uusi ihmisrotu. Ja se on ihan Raamattuun kirjoitettu, ettei tarvitse arvailla mitään.

* 1Tess. 4:13 - 18. Jos ymmärrät kirjoitettua tekstiä, lue tuo Raamatun kohta omasta Raamatustasi, siinä Paavali kertoo, että Jeesus tullessaan muuttaa, ensin kuolemasta ylösnousseet, sitten meidät, jotka elämme, mutta kaikki me muutumme HÄNEN kaltaisikseen. Me muutumme sellaiksesi kuin Hän on. Siinä on uusi kuolematon ihminen aivan uudessa taivaallisessa ruumiissaan. Jeesus muuttaa ja luo uuden ihmisrodun, kuolemansa ja ylösnaousemisensa kautta.

• Mohikaani_27 kirjoitti:

* Pakis, uskovat uudestisyntyneet on , aivan oikein, tämä uusi ihmisrotu. Ja se on ihan Raamattuun kirjoitettu, ettei tarvitse arvailla mitään.

* 1Tess. 4:13 - 18. Jos ymmärrät kirjoitettua tekstiä, lue tuo Raamatun kohta omasta Raamatustasi, siinä Paavali kertoo, että Jeesus tullessaan muuttaa, ensin kuolemasta ylösnousseet, sitten meidät, jotka elämme, mutta kaikki me muutumme HÄNEN kaltaisikseen. Me muutumme sellaiksesi kuin Hän on. Siinä on uusi kuolematon ihminen aivan uudessa taivaallisessa ruumiissaan. Jeesus muuttaa ja luo uuden ihmisrodun, kuolemansa ja ylösnaousemisensa kautta.

Mohikaanille
        ""Siinä on uusi kuolematon ihminen aivan uudessa taivaallisessa ruumiissaan. Jeesus muuttaa ja luo uuden ihmisrodun, kuolemansa ja ylösnaousemisensa kautta. "

Eikö voisi käyttää muuta sanontaa kuin 'ihmisrotu', sillä ihminen oli minkä rotuinen tahansa on kuollut ja kuopattu.

Kun Jeesus Jumalan Pasuunoiden soidessa tulee hakemaan Hänessä nukkuneet pois, niin silloin vain henki/sielu tai miksi sitä nimittääkään (taivaallinen ruumis) on oleva se, joka nousee. Ei sinne Taivaaseen nouse enää rotu tai ihmisliha.

Ei nyt sentään aleta uutta ihmisrotua keksimään.

• pakis__ kirjoitti:

Mohikaanille
        ""Siinä on uusi kuolematon ihminen aivan uudessa taivaallisessa ruumiissaan. Jeesus muuttaa ja luo uuden ihmisrodun, kuolemansa ja ylösnaousemisensa kautta. "

Eikö voisi käyttää muuta sanontaa kuin 'ihmisrotu', sillä ihminen oli minkä rotuinen tahansa on kuollut ja kuopattu.

Kun Jeesus Jumalan Pasuunoiden soidessa tulee hakemaan Hänessä nukkuneet pois, niin silloin vain henki/sielu tai miksi sitä nimittääkään (taivaallinen ruumis) on oleva se, joka nousee. Ei sinne Taivaaseen nouse enää rotu tai ihmisliha.

Ei nyt sentään aleta uutta ihmisrotua keksimään.

Jeesuksen ylösnousemusruumiis oli lihaa ja luuta.
        Ja sellaisen ruumiin mekin saamme.
        Mutta tuo ruumis ei ole enää maan tomua.

• Miksi se on tärkeää? Paljon tulee kuultua puhetta kaikenlaisista Valkeuksista ja muista isokirjaimisista värityksistä, muttenpä tähän asti ole minkäänlaista hyödyllistä käyttöä yhdellekään "yhdistymiselle" todistanut. Pahimmillaan ihmiset ovat heittäneet muun elämän täysin ja alkaneet esim. opiskella merkillisen kalliissa helluntailaiskouluissa.

Eivätkä mitään ole siitä saaneet, muuta kuin epämääräiset kicksit ja oikeuden rehvastella muille samaan uskontokuntaan kuuluville.

Onko se minkään valaistumisen arvoista, että sysää sekä oman että muiden hyvinvoinnin syrjään, jotta saavuttaisi tilan, josta kukaan ei oikeastaan osaa sanoa muuta, kuin että siihen tilaan pitäisi kaikkien pyrkiä? Miksi siihen pitää pyrkiä?

Työt eivät tule tehdyksi eikä jälkipolville jää tähän maailmaan muuta kuin sanahelinää ja hajanaista lupailua paremmasta paikasta sitten, kun kuolema korjaa - ihan vain siksi, että kukin saisi sen taivaspaikkansa lunastetuksi. Ja mainittakoon vielä, että vielä en ole kuullut yhdeltäkään papilta tai muultakaan kristinuskon päättävältä tekijältä, että minkälainen paikka se taivas on ja miksi sinne kukaan haluaisi. Ainoa argumentti olla seuraamatta Jeesusta on pelottelu Helvetillä, eikä siinäkään uhkailussa ole pontta sitten yhtään.

Juutalaiset pärjäsivät aivan hyvin ilman taivaita ja helvettejä. Samoin ovat tehneet kaikki muutkin kansat, ennen kuin kristinusko pakkolevitettiin ja alkuperäiskansat tapettiin, raiskattiin ja käännytettiin väkisin palvelemaan sellaista jumalaa, jonka ainoa tavoite tuntuu olevan muiden uskontojen tuhoaminen. Jehovaa on useampaan kertaan sanottu kateelliseksi jumalaksi, ja sitä se tosiaan on. Ei tarvitse kymmentä käskyä pidemmälle mennä nähdäkseen sen. Jehova ei sano, etteikö muitakin jumalia olisi, kieltää vain palvomasta niitä. Aivan yhtä itsekästä ja omahyväistä kuin yksittäisen ihmisen taivaantavoittelukin.

• Samanmielinen

Kyllä ovat Jumalia, mutta vain me olemme, jotka emme usko Jeesuksen jumaluuteen.

• Joh.10.
      33 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi".
      34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
      35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli, ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin,
      36 niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?

• benkku

Lappixelle siis vastataan: " Ja hän (Jeesus) alkoi Mooseksesta ja kaikista profeetoista ja selitti heille,
        mitä hänestä oli kaikissa kirjoituksissa sanottu" Luuk 24: 27

Ja nyt minä selitän lappixelle, mitä Jeesuksesta on Mooseksessa ja muissa profeetoissa sanottu.

1) Alussa Jumala loi taivaan ja maan" (maailman luominen)..lue itse mitä Jumala eli Jeesus loi muuta.

Tämä Jumala joka oli alussa, tuli lihaksi, ja otti orjanmuodon, eli synnin orjanmuodon ja tuli olennaltaan ihmisenkaltaiseksi, sillä ihminenhän on synnin orja!

"Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan ja ilman häntä
        ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on".." Maailmassa, hän (Jumala ) oli, ja maailma on hänen kauttansa saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut" Joh 1: 10

Jumala on taitava, hän tuli ihmiseksi, ja ihmiset eivät tunteneet että heidän vierellään kulkee Jumala!
        Juutalaiset tavoittelivat Jumalaa tappaakseen, jopa sabattinakin
        "Jumala joka loi taivaan ja maan, tuli omiensa tykö, mutta nämä eivät ottaneet häntä vastaan" Joh 1: 11

Myöskään lappix ei ota Jumalaa vastaan, koska juutalaiset sanoivat hänen tekevänsä itsestään Jumalan!

Eihän Hänen tarvinnut sitä tehdä, kun hän oli Jumala, joka loi taivaan ja maan!
        Teillä kun on sellainen käsitys, ettei Jumala saa olla ihmisenkaltainen..ja posket kuopalla! terv. benedi

• Niko.
    • Silloinhan suomalaisia on valehdeltu, joten nuo käännökset voidaan nakata roskiin. On se kummaa, että ihmisiä valehdellaan tuolla tavalla! Jopa Raamattukin on väärennetty.

Mutta olipa Niko mainitsemasi käännökset faktaa, niin silti asia ei muutu miksikään, koska Jeesus ilmoitti olevansa Jumalan Poika ja Herra, muttei Jumala.

Vai löytyykö joku King James tai Codex Sinaiticus käännös, jossa Jeesus ilmoittaa suoraan, että Minä olen Jumala ?

Minäpä odottelen seuraavaa käännöstä, joka kumoaa taas sen edellisen...

• Niko.

Eikös avauksesi käsitellyt juurikin Joh. 10:30 jaetta ja sitä, että Jeesus sanoi olevansa Isän kanssa yhtä?
        Eikös silloin ole hyvä tietää myös se, miten muut tunnetut käännökset jakeen kääntävät tahi vielä ennen se, miten jae on alkukielisissä käsikirjoituksissa?

Henkilökohtaisesti pidän suomalaisia käännöksiä jakeen osalta varsin hyvinä, vaikka tiedän esim. King Jameksen kääntävän sen sanaksi "yksi", pohjautuen textus receptukseen.
        Minä en sanamuodossa tai käännöserossa näe ristiriitaa, sillä kumpikin tuovat esille se mistä Jeesus ja Raamattu kokonaisuudessaan puhuu. On yksi Jumala, Isä ja Poika. Sana joka oli Jumala tuli lihaksi keskellemme ja se Sana on Kristus.

Kokonaisilmoituksen ja asiayhteyteen perustuen molemmat käännöstavat ovat tässä valossa mielestäni täysin oikein teologialtaan!

Ongelma tuntuu tulevan heillä, jotka eivät usko Jeesuksen olevan Jumalasta, sillä juuri silloin tuntuu moni alkavan rakennella suomalaiseen käännökseen pohjaten vääriä teologisia päätelmiään tukeakseen oman järjen päätelmiään...

Tämän vuoksi toin esille sen miten mm. sinaiticus ja king james jakeen kääntävät, sillä ne käännökset eivät moiselle niin paljon jalansijaa anna.

• Isä ja Poika ovat yhtä juuri niin kuin isä ja poika ovat.
        Jos Jumala ei olisi luonut ihmislasta omaksi kuvakseen,
        niin vaikeaa tuota olisi mitenkään hahmottaa.
        Mutta nyt me Jumalan kuvina voimme hyvinkin ymmärtää,
        mitä tarkoittaa Isä ja Poika.

Samoinkuin sinä olet samaa lihaa ja luuta kuin isäsi,
        on Poika samaa Kirkkautta ja Henkeä kuin Isänsä.

Eli ei tuota voi väärin ymmärtää. Mutta kieltää sen voi.
        Mutta se on antikristus, joka kieltää Isän ja Pojan.

Itse asiassa synti eli kapina Jumalaa vastaan alkoi siiitä,
        että enkeleistä korkea-arvoisin ei voinut hyväksyä tuota,
        että Isän rinnalla istuu Hänen ainosyntyinen Poika.
        Tuo kerubi halusi korottaa itsensä Pojan asemaan Isän rinnalle.

• kalamos kirjoitti:

Isä ja Poika ovat yhtä juuri niin kuin isä ja poika ovat.
        Jos Jumala ei olisi luonut ihmislasta omaksi kuvakseen,
        niin vaikeaa tuota olisi mitenkään hahmottaa.
        Mutta nyt me Jumalan kuvina voimme hyvinkin ymmärtää,
        mitä tarkoittaa Isä ja Poika.

Samoinkuin sinä olet samaa lihaa ja luuta kuin isäsi,
        on Poika samaa Kirkkautta ja Henkeä kuin Isänsä.

Eli ei tuota voi väärin ymmärtää. Mutta kieltää sen voi.
        Mutta se on antikristus, joka kieltää Isän ja Pojan.

Itse asiassa synti eli kapina Jumalaa vastaan alkoi siiitä,
        että enkeleistä korkea-arvoisin ei voinut hyväksyä tuota,
        että Isän rinnalla istuu Hänen ainosyntyinen Poika.
        Tuo kerubi halusi korottaa itsensä Pojan asemaan Isän rinnalle.

Miksi sinä jätät pois ne ihmiset, joista Jeesus todisti heidän olevan myös YHTÄ Isän ja Pojan kanssa? Juuri heille Jeesus antoi saman kirkkauden, jonka Isä oli antanut Hänelle.
        Siis myös ihmiset ovat saaneet Jumalan kirkkauden ja ovat YHTÄ, siis jumalia hekin.

• Niko. kirjoitti:

Eikös avauksesi käsitellyt juurikin Joh. 10:30 jaetta ja sitä, että Jeesus sanoi olevansa Isän kanssa yhtä?
        Eikös silloin ole hyvä tietää myös se, miten muut tunnetut käännökset jakeen kääntävät tahi vielä ennen se, miten jae on alkukielisissä käsikirjoituksissa?

Henkilökohtaisesti pidän suomalaisia käännöksiä jakeen osalta varsin hyvinä, vaikka tiedän esim. King Jameksen kääntävän sen sanaksi "yksi", pohjautuen textus receptukseen.
        Minä en sanamuodossa tai käännöserossa näe ristiriitaa, sillä kumpikin tuovat esille se mistä Jeesus ja Raamattu kokonaisuudessaan puhuu. On yksi Jumala, Isä ja Poika. Sana joka oli Jumala tuli lihaksi keskellemme ja se Sana on Kristus.

Kokonaisilmoituksen ja asiayhteyteen perustuen molemmat käännöstavat ovat tässä valossa mielestäni täysin oikein teologialtaan!

Ongelma tuntuu tulevan heillä, jotka eivät usko Jeesuksen olevan Jumalasta, sillä juuri silloin tuntuu moni alkavan rakennella suomalaiseen käännökseen pohjaten vääriä teologisia päätelmiään tukeakseen oman järjen päätelmiään...

Tämän vuoksi toin esille sen miten mm. sinaiticus ja king james jakeen kääntävät, sillä ne käännökset eivät moiselle niin paljon jalansijaa anna.

Niko. Jos täällä joku rakentelee jotakin, niin ne ovat kolminaisuusoppineet. Sinä kirjoitit:

*** Ongelma tuntuu tulevan heillä, jotka eivät usko Jeesuksen olevan Jumalasta, sillä juuri silloin tuntuu moni alkavan rakennella suomalaiseen käännökseen pohjaten vääriä teologisia päätelmiään tukeakseen oman järjen päätelmiään ***

Ketkäs täällä ovat niitä, jotka eivät usko Pojan olevan lähtöisin Isästä? Ei tietääkseni ketään. Mutta se, ettei uskota Jeesuksen omia sanoja, on nimenomaan rakenneltua teologista päätelmää, että Jeesus on jumala.

• * Lappix, eikö juuri se, että Jeesus sanoo olevansa Jumalan Poika, osita sen, että Hän on Jumala?

* Kun Jeesus sanoi kirjanoppineille ja fariseuksille, että Hän on Jumalan Poika, silloin he suuttuivat ja soivat, "Mitä me enää todisteita tarvitsemme, Hän pilkaa Jumalaa, sanoessaan olevansa Jumalan Poika, siis oikeasti sanoo olevansa Jumala, ja tämän takia Hänet ristiinnaulittiin, koska sanoi olevansa Jumala. Lue asioita lappix oikein ja ajatuksella, Raamattu on kokonaisuus, yhden ta kahden sanan perusteella ei voi vielä oppia rakentaa, pitää tuntea koko Raamatun sanoma kannesta kanteen.

* Mutta tosiasiassa sinun tulisi tulla uskoon, että pääsisit tuntemaan Kristuksen sisäisesti, silloin sinulle selkiäisi , että Kristus on yhtä kuin Jumala.

• lappix kirjoitti:

Miksi sinä jätät pois ne ihmiset, joista Jeesus todisti heidän olevan myös YHTÄ Isän ja Pojan kanssa? Juuri heille Jeesus antoi saman kirkkauden, jonka Isä oli antanut Hänelle.
        Siis myös ihmiset ovat saaneet Jumalan kirkkauden ja ovat YHTÄ, siis jumalia hekin.

Minä olen nimenomaan yrittänyt selittää,
        miten me voimme olla yhtä Jeesuksen kanssa
        eli Pojan kanssa ja miten tästä seuraa yhteys myös Isän kanssa.

• Ja myös ihminen, jolle Jeesus antoi sanan ja kirkkauden hekin ovat yksi Jumala.

• Jeesuksen Henki eli Pyhä Henki asuu Hänen omissaan.
        Mutta ei tuo Kirkkaus lähde meistä, vaan se asuu meissä.

"Mutta tämä aarre on meillä saviastioissa,
        että tuo suunnattoman suuri voima olisi Jumalan
        eikä näyttäisi tulevan meistä."

• Enhän minä niin sanonutkaan, että kirkkaus lähtisi meistä. Kaikki kirkkaus lähtee Isästä, joka antoi sen Pojalleen, ja joka antoi sen ihmisille.
      Mutta ovatko ihmisetkin silloin jumalia, koska ovat yhtä Isän ja Pojan kanssa?

Heissä kaikissa on sama kirkkaus ja Henki. Vai onko niin, että vaikka ihmisillä on Jeesuksen antama sama kirkkaus ja sama henki, niin he eivät olekaan YHTÄ Isän ja Pojan kanssa, toisin kuin Jeesus itse todisti ?

• * Jeesus tidisti, että iminen voi olla "kyykäärmeen sikiökin", ei Jeesus suinkaan tarkoittanut, että olisimme jotenkin jumalaia, Hän vaan viittaa joihinkin lakeihin, minä sanoin te olette jumalia. Mitä lie tarkoittaneekaan? Mutta Raamattui kyllä tekee selväksi, että emme ole jumalaia, emme isoilla emme pinillä kirjaimilla.

* * Me olemme kaikki poispoikenneita, kaikki tyyni, ei ole yhden yhtäkään, kaikki me olemme Jumalan kirkautta vailla." Niin mistä se kirkkaus muka olisi meissä ilam uudestisyntymistä, että vain ja ainoastaan Jeesusken kirkkaus ja valo näkyisi meisssä.

* Ja tästäkin aarteesta Raamattu sanoo, että MAAILMA EI SITÄ NÄE!" Että emme taida niin kovin loistaa, vaikka pimeää onkin hengellisessä mielessä. On ainaostaan yksi joka toi valon ja ja joka loistaa täällä kuoleman varjon laaksossa, kirkas Kointähti, evankeliuminsa kautta, se voi loistaa valonsa ihmisten sydämiin. Mutta se, että olisimme muka itsessämme joitakin jumalia on kauhukertomuksen tuotetta !

* Olemme istessämme syntisiä Jumalan kanssa vihollisuus suhteessa oleva syntinen suku. Vasta Jeesuksessa asia muuttuu, sille joka uskoo Häneen ! Ja uskossakin olemme vain-- "ARMAHDETTUJA SYNTISIÄ", VANHURSKAUTETUT KRISTUKSEN LAHJAVANHURKAUDELLA, SYYTTÖMIKSI JULISTETUT KRISTUKSEN VERESSÄ JA PYHÄN HENGEN OSALLISUUDESSA.-- !

• tode*

sinun ja muutamien muiden (ihmis-)logiikan mukaan Jeesuksen kirkkaus on toiselta saatua, mutta Raamatun mukaan se on Hänen kirkkauttaan:

Matt. 25:31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.

Kenen valtaistuimen edessä Lappix kerran seisoo?

• Noin sanoo se, joka haluaa kiertää totuutta eikä usko Jeesuksen todistusta.

Joh. 17:22
      Ja sen kirkkauden, jonka SINÄ minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä-

Riittänee vastaukseksi, mistä Jeesuksen kirkkaus on lähtöisin.

• tode*

Noh, Lappix, kumman valtaistuimen edessä kerran seisot? Sinullahan on niitä näemmä kaksin kappalein valittavana.

• tode* kirjoitti:

Noh, Lappix, kumman valtaistuimen edessä kerran seisot? Sinullahan on niitä näemmä kaksin kappalein valittavana.

Kun ollaan tuomiolla, niin siellä on peräti ..

Ilm.4.
        2 Ja kohta minä olin hengessä. Ja katso, taivaassa oli valtaistuin, ja valtaistuimella oli istuja.
        3 Ja istuja oli näöltänsä jaspis-ja sardionkiven kaltainen; ja valtaistuimen ympärillä oli taivaankaari, näöltänsä smaragdin kaltainen.
        4 Ja valtaistuimen ympärillä oli kaksikymmentä neljä valtaistuinta, ja niillä valtaistuimilla istui kaksikymmentä neljä vanhinta, puettuina valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli päässänsä kultaiset kruunut.

Eli koko tuomarikunta...

• Usko Toivonen

Katsotaanpas .. Joh. 10.

28. Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
      29. Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.
      30. Minä ja Isä olemme yhtä."

" Minä ja Isä olemme yhtä "

Kuten voimme lukea, joka on Jumalan ainokaisen Pojan kädessä on myös
      Isän kädessä.

Kuka muu voi näin sanoa?

Joka on "lappixin" kädessä, on ... "lappixin" kädessä, ei kenenkään muun.

Milloin he ymmärtävät??

19. Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää.
      20. Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä.
      Joh. 14.

Poika ja Isä ovat yhtä, uskovat ovat keskenään yhtä vain Jeesuksessa Kristuksessa.

32. Ja uskovaisten suuressa joukossa oli yksi sydän ja yksi sielu; eikä kenkään heistä sanonut omaksensa mitään siitä, mitä hänellä oli, vaan kaikki oli heillä yhteistä.
      Apt. 4.

• >"Kuten voimme lukea, joka on Jumalan ainokaisen Pojan kädessä on myös Isän kädessä." Kuka muu voi näin sanoa?<

Minäkin voin sanoa olevani Isän kädessä, sillä Jeesus Kristus itse todisti, että mekin olemme I s ä n - k ä d e s s ä, - sillä Raamattu kuvaa Kristusta Isän oikeaksi kädeksi.

Kun siis olemme Kristuksessa, olemme Isän oikeassa kädessä, josta kukaan teistä ei voi ryöstää meitä pois, vaikka kuinka paljon yrittäisitte! Olemme Isän kanssa - y h t ä - täydellisesti samalla tavalla, niin kuin Isä ja poika yhtä ovat, [Joh.17:21-23]

Johanneksen evankeliumi 10
        29 "Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun - I s ä n i - k ä d e s t ä."

— kovasti te meitä Isän kädestä ryöstää yritättekin. Jeesus ei nähnyt omalla jumalayhteydellään ja meidän jumalayhteydellä minkäänlaista eroa.

• UT. Uusi aamu, uudet selitykset. Jeesus sanoi:

Joh. 13:13
        Te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se minä olen.

Ja Paavali todisti miksi Poika on Herra, muttei Jumala.
        Ap. t. 2:36
        Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."

1.Kor.8.
        5 Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
        6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.

Teille eivät nämä todistukset merkitse mitään, joten olette uskonnollisia ja hengettömiä uuspakanoita.

• Usko Toivonen
        ekivaari kirjoitti:

>"Kuten voimme lukea, joka on Jumalan ainokaisen Pojan kädessä on myös Isän kädessä." Kuka muu voi näin sanoa?<

Minäkin voin sanoa olevani Isän kädessä, sillä Jeesus Kristus itse todisti, että mekin olemme I s ä n - k ä d e s s ä, - sillä Raamattu kuvaa Kristusta Isän oikeaksi kädeksi.

Kun siis olemme Kristuksessa, olemme Isän oikeassa kädessä, josta kukaan teistä ei voi ryöstää meitä pois, vaikka kuinka paljon yrittäisitte! Olemme Isän kanssa - y h t ä - täydellisesti samalla tavalla, niin kuin Isä ja poika yhtä ovat, [Joh.17:21-23]

Johanneksen evankeliumi 10
        29 "Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun - I s ä n i - k ä d e s t ä."

— kovasti te meitä Isän kädestä ryöstää yritättekin. Jeesus ei nähnyt omalla jumalayhteydellään ja meidän jumalayhteydellä minkäänlaista eroa.

Jospa pysyttäisiin asiassa, eikä pyrittäisi vääristelemään asoita " ekivaari".

Katsotaanpas, mitä Jeesuksen mukaan on " uskovien täydellinen yhteys ".

23. minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.

" minä heissä, ja sinä minussa"

Jos pystyt osoittamaan, että joku muu voi sanoa samalla tavalla, kuin Jeesus, että, joka on minun kädessä on Isän kädessä, niin uskon silloin, että joku muu
        voi olla samalla tavalla yhtä Isän kanssa.

20. Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä.
        Joh. 14.

Eli, voitko sinä "ekivaari" sanoa: joka on minun kädessäni on Isän kädessä?

• Usko Toivonen kirjoitti:

23. minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.

Jos pystyt osoittamaan, että joku muu voi sanoa samalla tavalla, kuin Jeesus, että, joka on minun kädessä on Isän kädessä, niin uskon silloin, että joku muu

Joh. 14.

Kaikki olemme Isän kädessä niin Poika kuin kaikki muutkin, mutta eihän uuspakana sellaista ymmärrä.

Joh. 14.

Ja Jeesus tarkensi näin: "- - - niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, - e t t ä - h e k i n - m e i s s ä - o l i s i v a t, - niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt. - - -
        minä heissä, ja sinä minussa - e t t ä - h e - olisivat
        t ä y d e l l i s e s t i - y h t ä, (meissä)!

Minkälaista täydellisen yhteyden vajavaisuutta sinä pyrit löytämään meidän täydellisestä jumalayhteydestämme?

Muistelen keskustelleeni tästä asiasta myös Mohikaanin, (entinen Ritari) kanssa, ja hän yritti selittää että ihmisten jumalayhteys koskee vain ihmisten keskinäistä yhteyttä, ei, ei Jumalan ja ihmisten välistä. Mutta Jeesus todisti meille kuuluvan täydellinen jumalayhteys.

• ekivaari kirjoitti:

Ja Jeesus tarkensi näin: "- - - niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, - e t t ä - h e k i n - m e i s s ä - o l i s i v a t, - niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt. - - -

Minkälaista täydellisen yhteyden vajavaisuutta sinä pyrit löytämään meidän täydellisestä jumalayhteydestämme?

Muistelen keskustelleeni tästä asiasta myös Mohikaanin, (entinen Ritari) kanssa, ja hän yritti selittää että ihmisten jumalayhteys koskee vain ihmisten keskinäistä yhteyttä, ei, ei Jumalan ja ihmisten välistä. Mutta Jeesus todisti meille kuuluvan täydellinen jumalayhteys.

Ja Jeesus tarkensi näin: "- - - niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, - e t t ä - h e k i n - m e i s s ä - o l i s i v a t, - niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.

... HEKIN ( IHMISET ) MEISSÄ OLISIVAT = ISÄSSÄ JA POJASSA... YHTÄ

• Usko Toivonen
        lappix kirjoitti:

Kaikki olemme Isän kädessä niin Poika kuin kaikki muutkin, mutta eihän uuspakana sellaista ymmärrä.

Uskovat ovat sekä Isän, että Pojan kädessä.

28. Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
        29. Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.
        Joh. 10.

Mutta ei "lappixin" eikä "ekivaarin" eikä kenenkään muunkaan kädessä

Miksikö? Koska uskovat ovat yhtä Jeesuksessa Kristuksessa.

19. Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää.

.

• Usko Toivonen
        ekivaari kirjoitti:

Tämähän on tarkasti sanottu myöskin tässä Joh 17. luvussa, mitä koko ajan
        pidät esillä.

Täydellinen yhteys on Pojassa, Jeesuksessa Kristuksessa.

23. "23. minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat täydellisesti yhtä,"

Saman Hän toteaa Joh. 14.

Joko ymmärrät?: "minä olen Isässäni" (Joh. 14. ) " sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa" Joh. 17.

"30. Minä ja Isä olemme yhtä." ( Joh. 10.)

23. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan. ( Joh. 14.)

Niin "ekivaari" , oletko sinä Isän ja Pojan kädessä?

Yhteenveto: Kuka meistä voi sanoa, kuten Jeesus Kristus :

" eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni. "

Jos joku voi, niin hän on samalla tavalla yhtä Isän kanssa, kuten ainokainen Poika on yhtä:

30. Minä ja Isä olemme yhtä." ( Joh. 10.)

Tämähän on tarkasti sanottu myöskin tässä Joh 17. luvussa, mitä koko ajan
        pidät esillä.

Täydellinen yhteys on Pojassa, Jeesuksessa Kristuksessa.

23. "23. minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat täydellisesti yhtä,"

Saman Hän toteaa Joh. 14.

Joko ymmärrät?: "minä olen Isässäni" (Joh. 14. ) " sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa" Joh. 17.

23. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan. ( Joh. 14.)

Niin "ekivaari" , oletko sinä Isän ja Pojan kädessä?

Yhteenveto: Kuka meistä voi sanoa, kuten Jeesus Kristus :

" eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni. "

Jos joku voi, niin hän on samalla tavalla yhtä Isän kanssa, kuten ainokainen Poika on yhtä:

30. Minä ja Isä olemme yhtä." ( Joh. 10.)

UT. Tottakai ovat YHTÄ samassa Hengessä, mutta se Henki on lähtöisin Isästä, ei Pojasta. Ja Pyhän Hengen omaavilla ihmisillä on täsmälleen sama Isästä lähtöisin olevan Pyhä Henki.

Minäkin olen YHTÄ Hengessä Isän ja Pojan kanssa, mutta en ole silti jumala, kuten ei ole Poikakaan.

Onko sinulla UT Athanasiuksen henki ?

• Usko Toivonen
        lappix kirjoitti:

UT. Tottakai ovat YHTÄ samassa Hengessä, mutta se Henki on lähtöisin Isästä, ei Pojasta. Ja Pyhän Hengen omaavilla ihmisillä on täsmälleen sama Isästä lähtöisin olevan Pyhä Henki.

Minäkin olen YHTÄ Hengessä Isän ja Pojan kanssa, mutta en ole silti jumala, kuten ei ole Poikakaan.

Todennnäköisesti ei, kun en tunne tätä Athaniusta.

Mutta sen ymmärrän, että Jeesus sanoesaan..

Sanoo jotain sellaista, ettei kukaan muu sitä voi sanoa.

"" Minäkin olen YHTÄ Hengessä Isän ja Pojan kanssa, mutta en ole silti jumala, kuten ei ole Poikakaan. ""

Ja et voi myöskään luvata niinkuin Jeesus lupaa, koska et ole samalla tavalla yhtä, kuin mitä Isä ja Poika ovat, vaan jos olet yhtä, olet Pojassa, Kristuksessa.

Joh. 14.

Joh. 14.

Vastaan sinulle, Usko Toivonen, että me itse emme voi määrätä — eikä voi toisetkaan Kristuksen ruumiin jäsenet määrätä — minkä nimisenä jäsenenä tai sen osana kukin Kristuksen ruumiissa tulee olemaan. Tuollaiset kysymykset ja niihin vastausten pohtiminen ovat vain pohjattomia arvailuja ja hedelmätöntä näsäviisautta: "Oletko lakannut lyömästä vaimoasi? Vastaa kyllä tai ei!"

Olemme siis Kristuksen hengellisessä ruumiissa toinen toistemme jäseniä, ja jokaisen on tyydyttävä sille paikalle, minkä Isä kullekin osalle on määrännyt. Lue huolella 1.Kor.12:12-27 !

• Niko.
        lappix kirjoitti:

lappix, etkö tiedä, että joilla ei ole KRISTUKSEN HENKEÄ, evät ole Hänen omansa!?!

• Niko. kirjoitti:

lappix, etkö tiedä, että joilla ei ole KRISTUKSEN HENKEÄ, evät ole Hänen omansa!?!

Tiedän, koska Jeesuksella oli Isä Jumalan Henki, ja minulla on sama Henki. Olen siis YHTÄ samassa Hengessä heidän kanssaan. Joh.17.

Älä nyt vänkää, minä uskon Jeesusta enkä selittäjiä.

• Usko Toivonen
        ekivaari kirjoitti:

Vastaan sinulle, Usko Toivonen, että me itse emme voi määrätä — eikä voi toisetkaan Kristuksen ruumiin jäsenet määrätä — minkä nimisenä jäsenenä tai sen osana kukin Kristuksen ruumiissa tulee olemaan. Tuollaiset kysymykset ja niihin vastausten pohtiminen ovat vain pohjattomia arvailuja ja hedelmätöntä näsäviisautta: "Oletko lakannut lyömästä vaimoasi? Vastaa kyllä tai ei!"

Olemme siis Kristuksen hengellisessä ruumiissa toinen toistemme jäseniä, ja jokaisen on tyydyttävä sille paikalle, minkä Isä kullekin osalle on määrännyt. Lue huolella 1.Kor.12:12-27 !

Jospa sitten kysyttäisiin eläimiltä " ekivaari".

7. "Mutta kysypä eläimiltä, niin ne opettavat sinua, ja taivaan linnuilta, niin ne ilmoittavat sinulle;
        8. tahi tutkistele maata, niin se opettaa sinua, ja meren kalat kertovat sinulle.
        9. Kuka kaikista näistä ei tietäisi, että Herran käsi on tämän tehnyt,
        10. hänen, jonka kädessä on kaiken elävän sielu ja kaikkien ihmisolentojen henki?" -

• Usko Toivonen
        lappix kirjoitti:

Tiedän, koska Jeesuksella oli Isä Jumalan Henki, ja minulla on sama Henki. Olen siis YHTÄ samassa Hengessä heidän kanssaan. Joh.17.

Älä nyt vänkää, minä uskon Jeesusta enkä selittäjiä.

No silloinhan uskot tämänkin "lappix"

27. Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
        Joh. 10.

Kuka meistä on samalla tavalla yhtä? Kuka meistä voi luvata:

"minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni."

Missä kohtaa Jeesus sanoo: "te olette Isässä"?

Sanooko Hän sen sijaan?

Onko tuo päivä jo koittanut?

No silloinhan uskot tämänkin "lappix"

27. Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
        Joh. 10.

Kuka meistä on samalla tavalla yhtä? Kuka meistä voi luvata:

"minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni."

Missä kohtaa Jeesus sanoo: "te olette Isässä"?

Sanooko Hän sen sijaan?

Onko tuo päivä jo koittanut?

Me joilla on Pyhä Henki olemme YHTÄ Isän ja Pojan kanssa samassa Hengessä. Sitä ei voi kukaan erottaa, mutta silti on vain yksi ainoa Isä Jumala.

• lappix kirjoitti:

Me joilla on Pyhä Henki olemme YHTÄ Isän ja Pojan kanssa samassa Hengessä. Sitä ei voi kukaan erottaa, mutta silti on vain yksi ainoa Isä Jumala.

* Mutta voi voi, lappix, kun sinussa ei VOI olla Pyhää Henkeä, ethän edes usko Pyhään Henkeen? Nimellinen usko, oli se sitten Isään Poikaan tai Pyhään Henkeen, ei takaa mitään aika anna mitään. Vasta kun olet syntynyt uudesti Kristuksen veressä ja PH: osallisuudessa, voit omistaa PH:n ?'' Sinä ja muut ekivaarilaiset, elätte luulouskossanne, olette itse valinneet uskonne, Jeesus ei ole valinnut teitä, te epäuskoiset !

• näkemykseni
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Mutta voi voi, lappix, kun sinussa ei VOI olla Pyhää Henkeä, ethän edes usko Pyhään Henkeen? Nimellinen usko, oli se sitten Isään Poikaan tai Pyhään Henkeen, ei takaa mitään aika anna mitään. Vasta kun olet syntynyt uudesti Kristuksen veressä ja PH: osallisuudessa, voit omistaa PH:n ?'' Sinä ja muut ekivaarilaiset, elätte luulouskossanne, olette itse valinneet uskonne, Jeesus ei ole valinnut teitä, te epäuskoiset !

Mohikaani_27

Efesossa oli Jeesuksen opetuslapsia, uskoon tulleita pakanoita, joilla ei vielä ollut mitään tietoa Pyhästä Hengestä.- ei edes Pyhän Hengen olemassa olosta. He olivat saaneet ainostaan Johanneksen kasteen, mutta olivat varmasti uskossa.

Apt.1:
        1 Kun Apollos oli Korintossa, tuli Paavali, kuljettuaan läpi ylämaakuntien, Efesoon ja tapasi siellä muutamia opetuslapsia.
        2 Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan".

Apt. 1:
        3 Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella".
        4 Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen".

Vasta tämän kuultuaan efesolaiset ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen ja saivat Pyhän Hengen kasteen välittömästi vesikasteen jälkeen Paavalin pantua kätensä heidän päälleen.

5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.
        6 Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.

Efeson uskovat, noin kaksitoista miestä, eivät olleet saaneet opetusta kasteesta Herran Jeesuksen nimeen eivätkä myöskään opetusta Pyhästä Hengestä. Näin voi joskus olla. Vasta opetus (tieto) antaa mahdollisuuden päästä sisälle asioihin ja ottaa vastaan Jumalan lupaukset sekä toteuttaa Hänen tahtoaan opissa ja elämässä.

Me emme voi sanoa toisille, etteivät he ole uskossa. Jokainen voi itse sanoa sen halutessaan. Meillä ei myöskään ole oikeutta ilmoittaa kenellekään, ettei tämä ole Jumalan valittu.
        Ihminen ei saisi ottaa ehdottomasti vain Jumalalle kuuluvia valtuuksia. Meidän tehtävämme on vain julistaa evankeliumia Jeesuksesta Kristuksesta ja hänessä saatavasta vanhurskaudesta.
        Jumala on se, joka vanhurskauttaa. (Room.8:33)

• Niko. kirjoitti 20.11.2011 klo 19:13

>"Niin, suomalaiset käännökset kääntävät jakeen sanaksi "yhtä" toisin kuin Codex Sinaiticus tahi King James ( presutuen textus receptukseen ), jotka siis kääntävät jakeen: ONE = Yksi."<

Jos alkukielen sanat "heis", = "yksi" ja "hen", = yhtä", tarkoittaisivat samaa, niin miksi ei silloin kirjoituksissa käytettäisi aina samaa, jompaa kumpaa täsmällistä muotoa?

Kreikan sana heis = yksi, on suvultaan vahva maskuliini. Väliin jää femiini, joka on heikompi kuin maskuliini, mutta vahvempi kuin neutri, ja sana hen = yhtä, on juuri tuo heikoin neutri!

Mutta kuten sanat "maskuliini" ja "neutri" eivät tarkoita sisällöltään samaa, vaan maskuliini kuvaa positiivista 'Voimaa', ja valmiutta vetää kohti negatiivisuutta, neutri 'voimattomuutta', latautumattomuutta, johon ei negatiivisyys eikä positiivisyys mitään vaikuta.

Tässä on samanlainen ero kuin Jeesus selitti Isällä ja itsellään eroa olevan; "Poika ei voi itsestään mitään tehdä", niin kuin peilikuvakaan ei voi itsekseen tehdä hyvää eikä pahaa, ellei itse olemus ensin jotakin tee, vaan on täydellisesti voimaton neutri, kuten kuvan kuuluukin olla. [Joh.5:30; 8:28]

• Lappix

Isä on synnyttänyt Pojan.
      Eli Poika on samaa Kirkkautta kuin Isänsä syntymänsä perusteella.
      Hän on Jumala Jumalasta jo ikuisuudesta.
      Mutta sitten Poika riisuutui tuosta Kirkkaudestaan ja pukeutui lihaan.

Ja koska Hän nyt on sekä Jumala että Ihminen,
      Jumalan Poika että Ihmisen Poika,
      Hän saattoi sukulunastajana lunastaa omakseen meidät,
      jotka olemme myyneet itsemme synnin alaisuuteen.

Ja Hän maksoi lunastushinnan meistä jokaisesta.
      Eli koska Hän oli Jumala niinkuin Isänsäkin,
      oli Hän niin suuri uhri, Jumalan Karitsa,
      että tuo sovitus riitti kertakaikkisena sovituksena
      koko maailman synnistä.

Ja nyt koska Hän on tullut osalliseksi lihasta ja verestä,
      ja on paitsi Jumala myös Ihminen, Hän voi olla meidän Ylkämme.
      Ja niin me, jotka olemme Hänen kuolemansa kautta
      vapautuneet avioliitosta Iisebelin kanssa - siis synnin kanssa,
      olemme tulleet yhdeksi Pojan kanssa.
      Eli meidät on liitetty Kristukseen.
      Ja niin mekin olemme kuolleet ja ylösnousseet Kristuksen kanssa.
      Ja näin meidät on liitetty Jumalan perheväkeen.

Mutta me olemme saviastioita, joissa asuu Jumalan Kirkkaus Pojan kautta.
      Siis Poika on tuo Kirkkaus meissä.
      Hän on se Valkeus joka tuli pimeyden keskelle ja syrjäytti pimeyden.

Ja tämän tähden, että meissä saviastioissa asuu Hänen Henkensä,
      me myös olemme perillisiä, Jumalan lapsen oikeuden omaavia.
      Ja myös ihmisruumiimme tulee muuttumaan
      sellaiseksi ylösnousemusruumiiksi, jollainen Jeesuksellakin nyt on.

"Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa,
      ja sieltä me myös odotamme Herraa Jeesusta Kristusta Vapahtajaksi,
      joka on muuttava meidän alennustilamme ruumiin
      kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi
      sillä voimallaan, jolla hän myös voi tehdä kaikki itsellensä alamaiseksi."

Eli kun me olemme Hänelle antautuneet, niin tuo kaikki on meidän.
      Mutta jos antaudumme toiselle, niin meillä on oleva kaikki se kauheus,
      mitä tuo toinen meille antaa. Raamattu kertoo myös näiden ihmisten ylösnousemusruumiista. Se on kauheaa luettavaa.

Eli me emme ole Jumalia, vaan olemme ihmisiä.
      Olemme kuitenkin yhtä Isän ja Pojan kanssa.
      Ja tämä on mahdollista sen tähden,
      että Poika on paitsi Jumala myös Ihminen.
      Ja niin me voimme tulla yhdeksi Pojan kanssa.

"*Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä
      ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi.'
      Tämä salaisuus on suuri; minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa.'"

• Kalamos. Se on huono asia kun joutuu selittelemään jotakin. Sanot uskovasi Jeesukseen, mutta et silti usko Hänen omia todistuksiaan.
        Missään kohden Raamattua Jeesus ei todista olevansa Jumala - ei missään kohden.
        Joka todella uskoo Häneen, uskoo että Hän on Jumalan Poika ja Herra, muttei Jumala. Olet uskonnollinen ihminen, joka selittelee ihmisteorioita Jumalan olemuksesta. Näin se on Kalamos.

• lappix kirjoitti:

Kalamos. Se on huono asia kun joutuu selittelemään jotakin. Sanot uskovasi Jeesukseen, mutta et silti usko Hänen omia todistuksiaan.
        Missään kohden Raamattua Jeesus ei todista olevansa Jumala - ei missään kohden.
        Joka todella uskoo Häneen, uskoo että Hän on Jumalan Poika ja Herra, muttei Jumala. Olet uskonnollinen ihminen, joka selittelee ihmisteorioita Jumalan olemuksesta. Näin se on Kalamos.

Yritin vastata sinun kysymyksiisi.
        Oliko vastauksessani jotain, mitä et osannut linkittää Jumalan Sanaan.
        Jos oli niin kysy, ja yritän taas auttaa sinua.

• kalamos kirjoitti:

Yritin vastata sinun kysymyksiisi.
        Oliko vastauksessani jotain, mitä et osannut linkittää Jumalan Sanaan.
        Jos oli niin kysy, ja yritän taas auttaa sinua.

Kalamos:

"""" Eli me emme ole Jumalia, vaan olemme ihmisiä.
        että Poika ON PAITSI JUMALA myös Ihminen.
        Ja niin ME VOIMME tulla YHDEKSI Pojan kanssa. """"

Virhe on siinä, ettei Jeesus ole Jumala. Ainoastaan Isä on Jumala, mutta Hänen Hengen kautta ihminen on YHTÄ hengellisesti Isän ja Pojan kanssa. Siis sen paremmin Jeesus kuin ihminenkään ei ole eikä tule jumalaksi, vaikka heissä on Jumalan Pyhä Henki. Silti he ovat kaikki YHTÄ SAMASSA HENGESSÄ, joka on lähtöisin Isästä.

1. Kor. 12:4
        Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama;
        1. Kor. 12:5
        ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama;
        1. Kor. 12:6
        ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.
        1. Kor. 12:11
        Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.

Siis HENGEN kautta me kaikki olemme YHTÄ=samaa Henkeä, mutta se Henki on lähtöisin Isästä, ei Pojasta eikä ihmisistä. Eikä kukaan muu ole Jumala kuin Isä.

• lappix kirjoitti:

Kalamos:

"""" Eli me emme ole Jumalia, vaan olemme ihmisiä.
        että Poika ON PAITSI JUMALA myös Ihminen.
        Ja niin ME VOIMME tulla YHDEKSI Pojan kanssa. """"

Virhe on siinä, ettei Jeesus ole Jumala. Ainoastaan Isä on Jumala, mutta Hänen Hengen kautta ihminen on YHTÄ hengellisesti Isän ja Pojan kanssa. Siis sen paremmin Jeesus kuin ihminenkään ei ole eikä tule jumalaksi, vaikka heissä on Jumalan Pyhä Henki. Silti he ovat kaikki YHTÄ SAMASSA HENGESSÄ, joka on lähtöisin Isästä.

1. Kor. 12:4
        Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama;
        1. Kor. 12:5
        ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama;
        1. Kor. 12:6
        ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.
        1. Kor. 12:11
        Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.

Siis HENGEN kautta me kaikki olemme YHTÄ=samaa Henkeä, mutta se Henki on lähtöisin Isästä, ei Pojasta eikä ihmisistä. Eikä kukaan muu ole Jumala kuin Isä.

Et siis löytänyt Raamatusta kohtaa,
        jossa Poikaa sanottaisiin Jumalaksi.
        No minäpä autan sinua.

"...Sana oli Jumala, Hän oli alussa Jumalan tykönä
        ... ainokainen Poika, joka on Isän helmassa"

Lue kokonaan Johanneksen kaksiosainen johdanto (1:1-18),
        jossa Johannes esittelee evankeliuminsa pähenkilön,
        joka alussa oli Jumala Jumalan tykönä
        ja sitten ihminen meidän keskuudessamme.

• kalamos kirjoitti:

Et siis löytänyt Raamatusta kohtaa,
        jossa Poikaa sanottaisiin Jumalaksi.
        No minäpä autan sinua.

"...Sana oli Jumala, Hän oli alussa Jumalan tykönä
        ... ainokainen Poika, joka on Isän helmassa"

Lue kokonaan Johanneksen kaksiosainen johdanto (1:1-18),
        jossa Johannes esittelee evankeliuminsa pähenkilön,
        joka alussa oli Jumala Jumalan tykönä
        ja sitten ihminen meidän keskuudessamme.

Tottakai Jumalan SANA on ollut aina Jumalan tykönä. Sana ei ole Poika, vaan Jumalan SANAA / viestiä / valtaa / voimaa

Joh. 17:14
        Minä olen antanut heille SINUN SANASI, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
        Joh. 17:17
        Pyhitä heidät totuudessa; SINUN SANASI on totuus.

Jeesus itse todisti, että Hän oli Jumalan SANAN välittäjä. Eikä se SANA edes ollut Pojan SANAA, vaan Jumalan. Siis Jeesuksella ei ollut mitään tekemistä sen SANAN sisällön kanssa mitä Hän julisti. Jokainen SANA, mikä Hänen suustaa tuli ulos, tuli Isältä.

Joh. 12:49
        Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman.

Siis Isä / jumaluus asui Pojassa Hengen KAUTTA, mutta Jeesus ei ollut tuon Hengen omistaja, vaan se oli lähtöisin Isältä.
        Ilman Isältä saatua Henkeä, SANAA ja valtaa Jeesus olisi ollut tavallinen taapertaja kuten muutkin ihmiset.

Sma Henki asuu niissä ihmisissä joissa on Pyhä Henki. Myös se välittää SANAA lihallisen ihmisen kautta, muttei tämä ihminen itse ole Jumala. Hänessä puhuu Jumalan HENKI.

Matt. 10:20
        Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä.

Jos ihminen ei ymmärrä, niin silloin se ei ymmärrä - valitettavasti se on niin.

• Niko.
        lappix kirjoitti:

Tottakai Jumalan SANA on ollut aina Jumalan tykönä. Sana ei ole Poika, vaan Jumalan SANAA / viestiä / valtaa / voimaa

Minä olen antanut heille SINUN SANASI, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.

Jeesus itse todisti, että Hän oli Jumalan SANAN välittäjä. Eikä se SANA edes ollut Pojan SANAA, vaan Jumalan. Siis Jeesuksella ei ollut mitään tekemistä sen SANAN sisällön kanssa mitä Hän julisti. Jokainen SANA, mikä Hänen suustaa tuli ulos, tuli Isältä.

Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman.

Siis Isä / jumaluus asui Pojassa Hengen KAUTTA, mutta Jeesus ei ollut tuon Hengen omistaja, vaan se oli lähtöisin Isältä.
        Ilman Isältä saatua Henkeä, SANAA ja valtaa Jeesus olisi ollut tavallinen taapertaja kuten muutkin ihmiset.

Sma Henki asuu niissä ihmisissä joissa on Pyhä Henki. Myös se välittää SANAA lihallisen ihmisen kautta, muttei tämä ihminen itse ole Jumala. Hänessä puhuu Jumalan HENKI.

Johannes kyllä selvästi todistaa Sanan joka oli Jumala, tulleen Isän helmasta lihaksi keskellemme. Hän on Jeesus Kristus, Jumalan Sana!

Miksi koet niin vaikeaksi uskoa Johanneksen todistuksen ja sen kuka Jeesus on?

• Niko. kirjoitti:

Johannes kyllä selvästi todistaa Sanan joka oli Jumala, tulleen Isän helmasta lihaksi keskellemme. Hän on Jeesus Kristus, Jumalan Sana!

Miksi koet niin vaikeaksi uskoa Johanneksen todistuksen ja sen kuka Jeesus on?

Niko. Minä uskon Jeesusta, miksi minun pitäisi uskoa epäuskoista Tuomasta tai sellaista kirjoittajaa / Raamatun kääntäjää, jonka tekstin ajatus ei ole oikea.

Juurihan itse etsit James Kingin käännöksestä "oikean" käännöksen, koska suomalaiset käännökset olivat vääriä !!

Jeesus on totuus siksi, että jokainen SANA minkä Hän julisti, tuli Isä Jumalalta. Ja muita jumalia ei ole, eikä saa olla. Kuka tulee minulle sanomaan, että älä usko Jeesusta vaan ihmistä? Kuka?

• lappix kirjoitti:

Eli lappix luet siis näin:

"Alussa oli Valta, ja Valta oli Jumalan tykönä, ja Valta oli Jumala.
        Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        ...
        Ja Valta tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme.
        ja me katselimme hänen kirkkauttansa,
        senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä;
        ja hän oli täynnä armoa ja totuutta."

• kalamos kirjoitti:

Eli lappix luet siis näin:

"Alussa oli Valta, ja Valta oli Jumalan tykönä, ja Valta oli Jumala.
        ...
        Ja Valta tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme.
        senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä;

Mitä Jumala pitää sisällään, sitä emme tiedä, koska Hän on kaikkivaltias. Sana tarkoittaa myös valtaa, sillä Poika loi Isän sanalla luomakunnan.
        Siis sanassa on valta ja voima, eräänlainen Isästä lähtevä "simsalabim"... Kun se lausutaan, tapahtuu mitä Isä on tahtonut.

• Niko.
        lappix kirjoitti:

Mitä Jumala pitää sisällään, sitä emme tiedä, koska Hän on kaikkivaltias. Sana tarkoittaa myös valtaa, sillä Poika loi Isän sanalla luomakunnan.
        Siis sanassa on valta ja voima, eräänlainen Isästä lähtevä "simsalabim"... Kun se lausutaan, tapahtuu mitä Isä on tahtonut.

Poika on se Sana.

• Niko. kirjoitti:

Poika on se Sana.

Juu, se on nikalaisten päätelmä. Mutta usko sinä siihen, minä uskon Jeesukseen. Millloin siirryt Niko tutkimaan laajemmin Jeesuksen sanaa, vai vieläkö keskityt tutkimaan yhtä jaetta Joh 1:1 ?

Matt. 13:19
        Kun joku kuulee valtakunnan sanan eikä ymmärrä, niin tulee paha ja tempaa pois sen, mikä hänen sydämeensä kylvettiin. Tämä on se, mikä kylvettiin tien oheen.

Onko sinulle käynyt noin, Niko ?

• lappix kirjoitti:

Niko. Minä uskon Jeesusta, miksi minun pitäisi uskoa epäuskoista Tuomasta tai sellaista kirjoittajaa / Raamatun kääntäjää, jonka tekstin ajatus ei ole oikea.

Juurihan itse etsit James Kingin käännöksestä "oikean" käännöksen, koska suomalaiset käännökset olivat vääriä !!

Jeesus on totuus siksi, että jokainen SANA minkä Hän julisti, tuli Isä Jumalalta. Ja muita jumalia ei ole, eikä saa olla. Kuka tulee minulle sanomaan, että älä usko Jeesusta vaan ihmistä? Kuka?

* Piiloudut lappix valheelleisen ajatuksesi taakse, kun et halua, et voi uskoa Jeesuskeen, että Hän on Jumalan Poika, eikä Joosefin poika? Et vaan voi, koska olet itse valinnut uskomuksesi, sinua ei ole valinnut Jeesus, jos olisi olisit yhtä meidän opetuslasten kanssa, jotka Jeesus on valinnut, Hän rakasti ensin, sinulla on oma valinnan perusteella valittu uskomus, jonka muka olet Raamatusta löytänyt ? Jeesus ei ole ilmoittanut sinulle Isää, eikä Isä Poikaa, siinä on sinun uskosi mitätöity !

• lappix kirjoitti:

Ymmärräthän lappix,
        että vaikka sinä minkä sanan laittaisit tuohon kohtaan,
        niin ei se muuta sitä tosiasiaa, että siinä puhutaan
        Isän ainokaisesta Pojasta.

"Alussa oli LOGOS,
        ja LOGOS oli Jumalan tykönä,
        ja LOGOG oli Jumala.

Ja LOGOS tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme.
        senkaltaista kirkkautta,
        kuin AINOKAISELLA POJALLA on Isältä;

• Kalamos, ihmettelen suuresti, miksi et usko Jeesuksen omaa todistusta että "Isä - y k s i n - on todellinen Jumala?" Samaa todistivat apostolit, jotka sanoivat Kristuksella ja meillä olevan saman Jumalan:

2.Korinttolaiskirje 1
      3 "Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala," [1:Pit.1:3]

1.Korinttolaiskirje 8
      6 "niin - o n - m e i l l ä - k u i t e n k i n - a i n o a s t a a n
      y k s i - J u m a l a, - I s ä, - j o s t a - k a i k k i - o n - ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

Apostolit määrittivät Jumalaksi sen, - j o s t a - k a i k k i - o n -, ja se on ainoastaan yksin Isä!

Efesolaiskirje 4
      6 "yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa."

• Niko.

Ekavaari, on vain yksi Jumala!
        Sanohaan Herra Jeesus tärkeimmän käskyn olevan juuri se, että on vain yksi Jumala ja Herra ja Häntä on rakastettava yli kaiken!

• Niko. kirjoitti:

Sanohaan Herra Jeesus tärkeimmän käskyn olevan juuri se, että on vain yksi Jumala ja Herra ja Häntä on rakastettava yli kaiken!

Niko, yksi on Jumala ja yksi on välimies.

1.Tim. 2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
        1Tim. 2:6 joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa,
        1Tim. 2:7 ja sitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu - minä puhun totta, en valhettele - pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa.

Niko ei Paavali valehdellut, hän puhui totta.

• Niko. kirjoitti:

1.Tess.1.
        8 Sillä teidän tyköänne on Herran sana kaikunut; ei ainoastaan Makedoniaan ja Akaiaan, vaan kaikkialle on teidän uskonne Jumalaan levinnyt, niin ettei meidän tarvitse siitä mitään puhua.
        9 Sillä itse he kertovat meistä, millainen meidän tulomme teidän tykönne oli ja kuinka te epäjumalista käännyitte Jumalan tykö, palvelemaan elävää ja totista Jumalaa
        10 ja odottamaan taivaista hänen Poikaansa, jonka hän on herättänyt kuolleista, Jeesusta, joka pelastaa meidät tulevasta vihasta.

• Niko. kirjoitti:

On vain yksi Jumala, ja se on ainoastaan Isä yksin, [Mark.13:32; Rm.16:27]

• Ekivaari

Olen aika monta kertaa nämä sinulle avannut.
        Teenkö sen taas.

• kalamos kirjoitti:

Ekivaari

Olen aika monta kertaa nämä sinulle avannut.
        Teenkö sen taas.

Olen uskonut kulkevani niissä valmiissa töissä, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, mutta jos katsot että niiden tekijä oletkin sinä, kalamos, eikä Jumala, niin pidä hyvänäsi tai sovi siitä Jumalan kanssa, kumpiko teistä ne avaukset teki!

• ekivaari kirjoitti:

Olen uskonut kulkevani niissä valmiissa töissä, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, mutta jos katsot että niiden tekijä oletkin sinä, kalamos, eikä Jumala, niin pidä hyvänäsi tai sovi siitä Jumalan kanssa, kumpiko teistä ne avaukset teki!

En oikein ymmärtänyt kommenttiasi,
        ja ilmeisesti et sinäkään minun kysymystäni.

Siis olen monta kertaa avannut sinulle esimerkiksi sen,
        mitä 1 Kor 8 pitää sisällään ja mitä ei.
        Siinä ei suinkaan sanota esimerkiksi niin, että Isä ei ole Herra.

Mutta ymmärrän nyt sitten vastauksesi niin,
        että et halua enää minun uudelleen selittävän
        esimerkiksi tuota lukua (epäjumalille uhratun lihan syömisestä),
        jonka taas kerran otit esille.

• kalamos kirjoitti:

Enkä minä muista viitanneeni viime aikoina 1.Kor.8. luvussa mainittuihin ruokauhriongelmiin.

• kalamos kirjoitti:

Siinä Paavali todistaa kaikista jumalista, niin epäjumalista kuin yhdestä Jumalastamme.
        Siinä Paavali puhuttelee Isää Jumalaksi ja Poikaa Herraksi. Siis Jumala on Jumala ja Poika on Herra. Siis Jumala on aivan eri asia kuin olla Herra.

1.Kor.7.
        4 Mitä nyt epäjumalille uhratun lihan syömiseen tulee, niin tiedämme, ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa ja ETTEI OLE MUUTA JUMALAA KUIN YKSI.
        5 Sillä vaikka olisikin niin sanottujaJUMALIA, olipa heitä sitten TAIVAASSA tai maassa, ja niitä on PALJON semmoisia jumalia ja herroja,
        6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan YKSI JUMALA, ISÄ, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja YKSI HERRA, JEESUS KRISTUS, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.

Kun tutkit vanhaa testamanttia, niin siellä on herroja ja jumalia. Mutta se myös todiistaa, että on vain yksi ainoa Jumala. Et saa palvella eikä sinulla saa olla muita jumalia.
        Nyt on sinun vuorosi vastata, kuinka monta jumalaa on, ja kuka se Jumala on? Tuo on niin selvä ja yksilöity Paavalin todistus, ettei sitä voi edes ymmärtää väärin.

Pysytään nyt sanan todistuksessa eikä etsitä tukea ihmisoppien järkeilyille. Ihan ystävyydellä Kalamos - tarkoita mitä kirjoitin. Meidän on etsittävä totuus itse, siihen auttaa meitä Pyhä Henki.

• ekivaari kirjoitti:

Enkä minä muista viitanneeni viime aikoina 1.Kor.8. luvussa mainittuihin ruokauhriongelmiin.

No kyllähän sinä tässäkin ketjussa
        21.11.2011 08:10
        taas otit esille tuon luvun 1 Kor 8
        kohdasta, joka selvittää sitä,
        saako epäjumalille uhrattua lihaa syödä vai ei

• lappix kirjoitti:

Siinä Paavali todistaa kaikista jumalista, niin epäjumalista kuin yhdestä Jumalastamme.
        Siinä Paavali puhuttelee Isää Jumalaksi ja Poikaa Herraksi. Siis Jumala on Jumala ja Poika on Herra. Siis Jumala on aivan eri asia kuin olla Herra.

1.Kor.7.
        4 Mitä nyt epäjumalille uhratun lihan syömiseen tulee, niin tiedämme, ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa ja ETTEI OLE MUUTA JUMALAA KUIN YKSI.
        5 Sillä vaikka olisikin niin sanottujaJUMALIA, olipa heitä sitten TAIVAASSA tai maassa, ja niitä on PALJON semmoisia jumalia ja herroja,
        6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan YKSI JUMALA, ISÄ, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja YKSI HERRA, JEESUS KRISTUS, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.

Kun tutkit vanhaa testamanttia, niin siellä on herroja ja jumalia. Mutta se myös todiistaa, että on vain yksi ainoa Jumala. Et saa palvella eikä sinulla saa olla muita jumalia.
        Nyt on sinun vuorosi vastata, kuinka monta jumalaa on, ja kuka se Jumala on? Tuo on niin selvä ja yksilöity Paavalin todistus, ettei sitä voi edes ymmärtää väärin.

Pysytään nyt sanan todistuksessa eikä etsitä tukea ihmisoppien järkeilyille. Ihan ystävyydellä Kalamos - tarkoita mitä kirjoitin. Meidän on etsittävä totuus itse, siihen auttaa meitä Pyhä Henki.

Tuossa luvussa ja missään kohden Raamattua ei sanota, että Isä ei ole Herra.
        Tuossa luvussa ja missään kohden Raamattue ei sanota, että Poika ei ole Jumala.

Jos tiedät kohdan, jossa sanotaan, että Isä Jumala ei ole Herra,
        niin kerrothan.

Jos tiedät kohdan, jossa sanotaan, että Poika ei ole Jumala,
        niin kerrothan. MInä en ole moisiin koskaan törmännyt.

• kalamos kirjoitti:

Tuossa luvussa ja missään kohden Raamattua ei sanota, että Isä ei ole Herra.
        Tuossa luvussa ja missään kohden Raamattue ei sanota, että Poika ei ole Jumala.

Jos tiedät kohdan, jossa sanotaan, että Isä Jumala ei ole Herra,
        niin kerrothan.

Jos tiedät kohdan, jossa sanotaan, että Poika ei ole Jumala,
        niin kerrothan. MInä en ole moisiin koskaan törmännyt.

Kalamos. Koska et usko Jumalan sanaan, niin turha sinun kanssa on yrittää keskustella siitä. Sinä vain pysyt kolminaisuusopissasi ja yrität perustella kaikella mahdollisella, että oppisi olisi uskottava.
        Älä petä itseäsi .

• lappix kirjoitti:

Kalamos. Koska et usko Jumalan sanaan, niin turha sinun kanssa on yrittää keskustella siitä. Sinä vain pysyt kolminaisuusopissasi ja yrität perustella kaikella mahdollisella, että oppisi olisi uskottava.
        Älä petä itseäsi .

Minä uskon Jumalan Sanaan, ja sen mukaan Jumala on Herra.
        Missään kohden Raamattua ei sanota, että Jumala ei ole Herra.

• kalamos kirjoitti:

Minä uskon Jumalan Sanaan, ja sen mukaan Jumala on Herra.
        Missään kohden Raamattua ei sanota, että Jumala ei ole Herra.

Kalamos. Uskotko myös mitä Paavali todisti Jumalan sanalla?

1.Kor.8.
        5 Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
        6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.

• lappix kirjoitti:

Kalamos. Uskotko myös mitä Paavali todisti Jumalan sanalla?

1.Kor.8.

Tuo luku siis puhuu epäjumalille uhratun lihan syömisestä.
        Ja minä uskon joka sanan tuosta ja näin on myös
        Koko Raamatun osalta. Se on kokonansa Totuus.

Raamattu ei kunnioita ketään eikä mitään
        sanomalla tätä edes epäjumalaksi.
        Niin vanha kuin uusi testamenttikin puhuvat
        kirjaimellisesti kääntäen KUVATUKSISTA.
        Toinen herpean sana joka myös on usein
        käännetty epäjumalaksi, on tosiasiassa MITÄTTÖMYYS.
        Aivan kirjaimellisesti kääntäen: EI MITÄÄN.

Raamattu siis nollaa täydellisesti kaiken,
        mitä tietämättömät ihmiset sanovat jumaliksi.
        Mutta meille, jotka olemme tulleet tuntemaan Totuuden,
        maailmassa ei ole mitään sellaista kuvatusta,
        joka saisi meidät edes aivastamaan.

Ja niin tässäkin tekstikatkelmassa Paavali
        sulkee pois kaikki sellaiset jumalat ja herrat.
        Ei ole olemassakaan jumalaa pienellä jiillä.
        On vain yksi Jumala, josta kaikki on.
        Nuo kuvatuksetkin ja niiden taustavoimana olevat henget,
        Jumalan taivaasta pois viskatut olennot,
        joita tietämättömät pitävät jumalina ja herroina,
        ovat olemassa Jumalan Sanan voimasta,
        mutta ne eivät enää ole yhteydessä Häneen.

Mutta me olemme yhteydessä Häneen.
        Olemme Jumalasta ja Häneen.
        Meidän ja Jumalan välillä vallitsee kaksisuuntainen yhteys.
        Me olemme yhtä Pojan kanssa,
        ja siten Hänen kauttansa yhtä myös Isän kanssa.

Eli jos joku on uhrannut jotakin jollekin kuvatukselle,
        niin se ei millään tavalla hetkauta meitä.
        Se on aivan yhtä tyhjän kanssa. Sillä me tiedämme,
        että ei ole mitään muuta jumalaa kuin meidän Jumalamme.
        Ja niin me voimme millään tavoin häiriintymättä
        syödä tuota kuvatuksille uhrattua.

"Syömisestä siis kuvatusten uhrien tiedämme,
        että ei mitään kuvatusta maailmassa
        ja ettei mitään jumalaa paitsi yksi.
        Sillä vaikka olisikin jumaliksi sanottuja,
        joko taivaassa tai maan päällä,
        kuten on monia jumalia ja monia herroja,
        niin meillä yksi Jumala,
        Isä, josta kaikki ja me Häneen,
        ja yksi Herra, Jeesus Kristus,
        jonka kautta kaikki, ja me hänen kauttansa."

• ev.lut. uskova

Nikean uskontunnustus:

Me uskomme yhteen Jumalaan,
      Kaikkivaltiaaseen Isään,
      taivaan ja maan, kaiken näkyvän ja näkymättömän Luojaan.

Me uskomme yhteen Herraan, Jeesukseen Kristukseen,
      Jumalan ainoaan Poikaan,
      joka on syntynyt Isästä ennen aikojen alkua,
      Jumala Jumalasta,
      valo valosta,
      tosi Jumala tosi Jumalasta,
      syntynyt, ei luotu,
      joka on samaa olemusta kuin Isä
      ja jonka kautta kaikki on saanut syntynsä,
      joka meidän ihmisten
      ja meidän pelastuksemme tähden astui alas taivaista,
      tuli lihaksi Pyhästä Hengestä ja neitsyt Mariasta
      ja syntyi ihmiseksi,
      ristiinnaulittiin meidän puolestamme Pontius Pilatuksen aikana,
      kärsi kuoleman ja haudattiin,
      nousi kuolleista kolmantena päivänä, niin kuin oli kirjoitettu,
      astui ylös taivaisiin,
      istuu Isän oikealla puolella
      ja on kirkkaudessa tuleva takaisin tuomitsemaan eläviä ja kuolleita ja jonka valtakunnalla ei ole loppua.

Me uskomme Pyhään Henkeen,
      Herraan ja eläväksi tekijään,
      joka lähtee Isästä ja Pojasta,
      jota yhdessä Isän ja Pojan kanssa kumarretaan ja kunnioitetaan
      ja joka on puhunut profeettojen kautta.
      Uskomme yhden, pyhän, yhteisen ja apostolisen kirkon.
      Tunnustamme yhden kasteen syntien anteeksiantamiseksi,
      odotamme kuolleiden ylösnousemusta
      ja tulevan maailman elämää.

• Tässä on ekivaarin henkilökohtainen uskontunnustus
        pääpiirteittäin sanottuna;

Uskon yhteen Jumalaan, joka on Kaikkivaltias Isä,
        taivaan ja maan, kaiken näkyvän ja näkymättömän Luoja

Uskon yhteen Isän tekemään Herraan,
        Jeesukseen Kristukseen,
        Jumalan ainoaan esikoispoikaan,
        joka on syntynyt Isästä ennen Jumalan luomakunnan alkua,
        ja on luomakunnan alku, (Ilm.3:14)
        Jumalan poika, Jumalan kirkkauden säteily ja
        Jumalan olemuksen kuva, (Hepr.1:1-3) jonka Jumala
        teki Kristukseksi, (Apt.2:36) voitelemalla häntä
        Pyhällä hengellä enemmän kuin hänen osaveljiänsä.

Pyhyyden hengen ja mielenlaatunsa puolesta hän on
        yhtä Jumalan kanssa ja Jumalan tahdosta syntynyt.

Lihansa puolesta hän on syntynyt Daavidin siemenestä,
        Joosefin ja Marian lapsena, (Jh.3:6; Rm.1:3,4] joka
        kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi Hengessä, jossa
        hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille.

Uskon kaikkiin Isän Jumalan lähettämiin palvelijoihin,
        samalla tavalla niin kuin heidän lähettäjäänsä,
        [Luuk.10:16; 13:20]

• l-h

etteko nyt voisi päättää-- onko Jumala Jeesus -Henki yksi kaksi kolme tai jotakin tuolta valilta?
      tassakin keskustelun aloituksessa on ainakin 4-5 samaa jankkauksen aloitusta..

kysyka vaikka E-U n brysselista miten asia oikeesti on?

sielun pelastukseen asialla tuskin on mainittavampaa vaikutusta-ymmarrammeko asian noin ,tai näin. kuten konsta pylykkanen sanoi --voi se olla noinniin,mutta voi se olla toisinniin päin...

• 10+5

Jeesus on äitinsä puolelta ihminen, ja Isänsä puolelta Jumala. Eli sekä, että, Mutta maailmaan tullessaan, Jeesus ei tullut tänne Jumalaksi, vaan ihmiseksi.
        Maailma ei sitä tiennyt, Jos olisvat tienneet, eivät olisi koskaan KIRKKAUDEN HERRAA ristiin naulinneet.
        On asioita joita Jeesus puhui ihmisenä, ja asioita joita puhui Jumalana, Hän ei maailmassa ollessaan katsonut saaliiksensa, olla Jumala, vaan ihmiseksi Hän tuli,

Yhdessä Jumaluudessa on Isä, Poika ja PyhäHenki, vaikka jokainen on oma persoonansa, ei ole kolmea eri Herraa, vaan yksi herraus.

• 1+5

taivaalla on aurinko, ja maassa on auringon valo, ja auringon lämpö, kyseessä on kuitenkin vain yksi aurinko, Samalla tavalla Jeesuskin on yhtä isän kanssa, vaikka on eri ilmenemismuoto Jumalasta. Aurinkoakaan et voi tuntea muuta kuin säteilyssä,
        Ei Isä Jumala ole Jeesusta vanhemman näköinen pitkäpartainen herra, joka voitaisiin nähdä, vaan näkymätön Henki, se mitä voidaan nähdä ja kokea on Jeesus. Valtaistuimella nähdään vain Jeesus.Vaikka Jumaluudessa on kolme eri persoonaa, ainoastaan Jeesuksella on näkyvä hahmo, Jeesus on Jumalan käsivarsi, kasvot.
        Myös Hän joka paratiisissa käyskenteli, jonka askeleet kuuluivat, joka puhui Adamille ja Eevalle oli Jeesuksen hahmo.

• -tomumaja-
        1+5 kirjoitti:

taivaalla on aurinko, ja maassa on auringon valo, ja auringon lämpö, kyseessä on kuitenkin vain yksi aurinko, Samalla tavalla Jeesuskin on yhtä isän kanssa, vaikka on eri ilmenemismuoto Jumalasta. Aurinkoakaan et voi tuntea muuta kuin säteilyssä,
        Ei Isä Jumala ole Jeesusta vanhemman näköinen pitkäpartainen herra, joka voitaisiin nähdä, vaan näkymätön Henki, se mitä voidaan nähdä ja kokea on Jeesus. Valtaistuimella nähdään vain Jeesus.Vaikka Jumaluudessa on kolme eri persoonaa, ainoastaan Jeesuksella on näkyvä hahmo, Jeesus on Jumalan käsivarsi, kasvot.
        Myös Hän joka paratiisissa käyskenteli, jonka askeleet kuuluivat, joka puhui Adamille ja Eevalle oli Jeesuksen hahmo.

Käsittäisin kaiken jos Jeesus istuisi keskellä valtaistuimellaan, mutta kun ei. kyllä erillisiä ovat pakostakin.

• Huomioitko myös..
        1+5 kirjoitti:

Eikä syytä ole unohtaa Jumalan äitiä Mariaa. Hänelläkin on valtava merkitys.

• -tomumaja- kirjoitti:

Käsittäisin kaiken jos Jeesus istuisi keskellä valtaistuimellaan, mutta kun ei. kyllä erillisiä ovat pakostakin.

Näin on, -tomumaja-. Jeesus istuu välimiehenä ja ylipappina iankaikkisesti Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella:

Hebrealaiskirje 5
        5 "Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";
        6 niinkuin hän toisessakin paikassa sanoo: "Sinä olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan."

Hebrealaiskirje 8
        1 "Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen ylimmäinen pappi, joka istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa,"

• 10+5 kirjoitti:

Jeesus on äitinsä puolelta ihminen, ja Isänsä puolelta Jumala. Eli sekä, että, Mutta maailmaan tullessaan, Jeesus ei tullut tänne Jumalaksi, vaan ihmiseksi.
        Maailma ei sitä tiennyt, Jos olisvat tienneet, eivät olisi koskaan KIRKKAUDEN HERRAA ristiin naulinneet.
        On asioita joita Jeesus puhui ihmisenä, ja asioita joita puhui Jumalana, Hän ei maailmassa ollessaan katsonut saaliiksensa, olla Jumala, vaan ihmiseksi Hän tuli,

Yhdessä Jumaluudessa on Isä, Poika ja PyhäHenki, vaikka jokainen on oma persoonansa, ei ole kolmea eri Herraa, vaan yksi herraus.

Yhdessä Jumalassa on "kaikki kaikissa", eikä vain rajoitetusti kolmessa persoonassa,

1.Korinttolaiskirje 12
        6 ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama".

1.Korinttolaiskirje 15
        28 "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa."

• 10+5 kirjoitti:

10 5. Asuuko Pyhässä Hengessäkin jumaluus ?

• Eivät ihmisten päätöket — ei edes E-U Brysselissä tehdyt — mitään mahda Isän Jumalan tekemille - s ä ä d ö k s i l l e -.

Psalmit 2
        7 "Minä ilmoitan, mitä - H e r r a - o n - s ä ä t ä n y t. - Hän lausui minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin."

Apostolien teot 13
        33 "niin kuin myös toisessa psalmissa on kirjoitettu: 'Sinä olet
        m i n u n - P o i k a n i, - tänä päivänä minä olen sinut synnyttänyt.' "

Miksi uskovaiseksi itseänsä sanovat ihmiset taistelevat Jumalan
        s ä ä t ä m y s t ä - v a s t a a n? [Room.13:2] Saadakseen vain tuomon!

• ekivaari kirjoitti:

Yhdessä Jumalassa on "kaikki kaikissa", eikä vain rajoitetusti kolmessa persoonassa,

1.Korinttolaiskirje 12
        6 ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama".

1.Korinttolaiskirje 15
        28 "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa."

Niin, mutta Jumala ei voi olla kaikki (100%) kaikissa,
        ennenkuin Kristus on kaikki (100%) ja kaikissa.

Ja tietenkään Jeesus ei ole vielä kaikki (100%) sinussakaan
        niinkuin ei minussakaan.Joka päivä löytyy jotain pois pantavaa,
        jotain, minkä pitäisi olla ristiinnaulittu Hänen kanssaan,
        mutta ei vielä olekaan. Mutta tulee päivä, jolloin näin on.
        Silloin Kristus on kaikki ja kaikissa. KAIKKI eli 100 % jokaisessa.

Koska Isä ja Poika ovat yhtä,
        ja me olemme yhtä Pojan eli Yljän kanssa,
        niin silloin me olemme Poikaan kätkettyinä myös Isässä.
        Ja niin sinä päivänä, kun Kristus on KAIKKI ja KAIKISSA,
        niin sinä päivänä myös Isä on Pojan kautta KAIKKI KAIKISSA.

• -tomumaja-

>>sielun pelastukseen asialla tuskin on mainittavampaa vaikutusta-ymmarrammeko asian noin ,tai näin. kuten konsta pylykkanen sanoi --voi se olla noinniin,mutta voi se olla toisinniin päin...

• Hyvä homma tomumaja. Sinulla on juuri se lapsen usko, josta Jeesus sanoi:

Luuk. 18:17
      Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."

Jos ilman suurennuslasia alkutekstien mustetahroja tutkimatta, verbejä kääntämättä ja Raamatun käännöksiä vääntämättä uskot, että Jeesus on Herra, niin sinä pelastut. Se on se Jeesuksen keveä kuorma.

• Usko Toivonen

Hyvä on tehdä yhteenvetoa aloitukseen liittyen, "lappix" kyselee:

"" Täällä jatkuvasti otetaan esille tämä jae, jolla yritetään perustella että Poika on Jumala.

Joh. 10:30
      Minä ja Isä olemme yhtä."

Mitä siis tarkoittaa todellisuudessa YHTÄ ? ""

Kuten saatoimme jo huomata keskustelun aikana, tämä Johannes 10. teksti
      osoittaa todellakin Isän ja Pojan olevan yhtä erityisellä tavalla.

"" Otetaan Jeesuksen todistus:""

Otetaan pois ..

Tässä Jeesus todistaa mitä on olla yhtä:

Joh. 10.

Kuka muu voi luvata iankaikkisen elämän, kuka voi luvata etteivät uskovat huku,
      kuka muu voi luvata, ettei kukaan ryöstä Jeesuksen luo tulleita hänen kädestään?

• Onko Pyhä Henkikin YHTÄ ?

• Niko.

Pyhä Henki, jota kutsutaan myös;
      Jumalan Henki, Totuuden Henki, Jeesuksen Henki sekä Kristuksen Henki.

Pidätkö sinä lappix Jumalan Henkeä Jumalasta irrallisena ja erillisenä?

• >"Pidätkö sinä lappix Jumalan Henkeä Jumalasta irrallisena ja erillisenä?"<

Ei kukaan eikä mikään muu kuin tyhmyys ja tietämättömyys voi olla Jumalasta erillisenä. Ei Jeesus, P H. eikä kukaan meistä, sillä;

Apostolien teot 17
        28 "sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme, niin kuin myös muutamat teidän runoilijoistanne ovat sanoneet: 'Sillä me olemme myös hänen sukuansa.'"

Tyhmyys ja tietämättömyyskin ovat Jumalassa, vaikka itse eivät tiedä hänessä olevansa! [Ps.68:19]

• Nuo mitä luettelit, on yksi ja sama Henki lähtöisin Isästä, Paavalin mukaan

1.Kor.12.
      7 Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.
      8 Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;
      9 toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä;
      10 toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
      11 Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja SAMA HENKI, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.
      12 Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin;
      13 sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda SAMAA HENKEÄ.

PH= on Isä Jumalasta lähtöisin oleva Henki = vaikuttava voima, joka on kaikilla sama joille se on annettu.

• Niko.

Lappix, kyllä KristukSEN Henki ja JeesukSEN Henki on nimenomaan Hänen Henkensä. Siinä olet oikeassa, että se on Jumalan ja Isän Henki sillä sitä se todella on, Jeesus ja Isä ovat täydellisesti yhtä.

• Niin, Jumalan Henki on lähtöisin Isästä, ei Pojasta. Mutta tuon Hengen omaaminen ei tee sen saajasta Isä Jumalaa. Jumaluus asuu tuossa Hengessä, joka on alunperin lähtöisin Isästä, ei Pojasta.

Tuon Hengen KAUTTA sen saajilla on hengellinen side Isään, mutta kukaan saajista ei ole Isä Jumala.

Niin se on Niko. Jeesus sen todisti.

• Niko.

"jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa." ( Room )

• Niko. Luettelit monen nimistä Henkeä. Kyseessä on silti yksi ainoa Jumalasta lähtöisin oleva Pyhä Henki.

Asuuko tuossa Hengessä jumaluus?

• xm, ev.l.

Sinä olet "israelin" opettaja, etkä tätä tiedä!

Luukas 3:21-23
        21 Kun siis kaikkea kansaa kastettiin ja myöskin Jeesus oli saanut kasteen ja rukoili, niin tapahtui, että taivas aukeni
        22 ja Pyhä Henki laskeutui hänen päällensä ruumiillisessa muodossa, niinkuin kyyhkynen, ja taivaasta tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt".
        23 Ja hän, Jeesus, oli alottaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, ja oli, niinkuin luultiin, Joosefin poika. Joosef oli Eelin poika,

Tässä ovat lappix yhdessä Isä, Poika Ja Pyhä Henki.
        Kaikki samaa jumaluutta.
        Tässä on Yksi Pyhä Kolmiyhteinen Jumala.

Herra Sebaot, Herra heprealaisten Jumala, Herra JHWH.
        Aamen.

Rukoilen puolestasi lappix.
        Herra, kosketa lappixia, avaa hänen sydämensä näkemään sinut hengessä, sekä ymmärtämään sinun pyhää sanaasi.

Siunattu olkoon Hän, joka tulee Herran Nimessä.
        Aamen.

• xm, ev.l. kirjoitti:

Sinä olet "israelin" opettaja, etkä tätä tiedä!

Luukas 3:21-23
        21 Kun siis kaikkea kansaa kastettiin ja myöskin Jeesus oli saanut kasteen ja rukoili, niin tapahtui, että taivas aukeni
        22 ja Pyhä Henki laskeutui hänen päällensä ruumiillisessa muodossa, niinkuin kyyhkynen, ja taivaasta tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt".
        23 Ja hän, Jeesus, oli alottaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, ja oli, niinkuin luultiin, Joosefin poika. Joosef oli Eelin poika,

Tässä ovat lappix yhdessä Isä, Poika Ja Pyhä Henki.
        Kaikki samaa jumaluutta.
        Tässä on Yksi Pyhä Kolmiyhteinen Jumala.

Herra Sebaot, Herra heprealaisten Jumala, Herra JHWH.
        Aamen.

Rukoilen puolestasi lappix.
        Herra, kosketa lappixia, avaa hänen sydämensä näkemään sinut hengessä, sekä ymmärtämään sinun pyhää sanaasi.

Siunattu olkoon Hän, joka tulee Herran Nimessä.
        Aamen.

Kertoisitko missä Raamatun luvussa ja jakeessa rajattoman Jumalan kaikkiyhteys on rajoitett vain kolmen yhteyteen?

1.Kor.12
        6 "ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta - J u m a l a,
        j o k a - k a i k k i - k a i k i s s a - vaikuttaa, on sama."

1.Kor.15:28
        "kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että
        J u m a l a - o l i s i - k a i k k i - k a i k i s s a."

Oppinne yrittää rajoittaa Jumalan kaikkiyhteyden vain kolmen yhtedeksi.

• xm, ev.l.
        ekivaari kirjoitti:

Kertoisitko missä Raamatun luvussa ja jakeessa rajattoman Jumalan kaikkiyhteys on rajoitett vain kolmen yhteyteen?

1.Kor.12
        6 "ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta - J u m a l a,
        j o k a - k a i k k i - k a i k i s s a - vaikuttaa, on sama."

1.Kor.15:28
        "kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että
        J u m a l a - o l i s i - k a i k k i - k a i k i s s a."

Oppinne yrittää rajoittaa Jumalan kaikkiyhteyden vain kolmen yhtedeksi.

Juuri tuossa edellä!
        Hanki "silmävoidetta" silmillesi!
        Luukas 3:21-23.

Siinähän on samalla kertaa Yksi Kolmiyhteinen Jumala: Isä, Poika, sekä Pyhä Henki!

• xm, ev.l. kirjoitti:

Juuri tuossa edellä!

Siinähän on samalla kertaa Yksi Kolmiyhteinen Jumala: Isä, Poika, sekä Pyhä Henki!

xm, ev.l

Jätä pois se keinotekoinen ihmiskytkentä - kolmiyhteinen. Se on harhaopetus, katolisen kirkon järkeilemä oppi.

• xm, ev.l. kirjoitti:

Juuri tuossa edellä!

Ei kolmiyhteinen, vaan kaikkiyhteinen, "joka on kaikki kaikissa", on kaikkiyhteinen!

• xm,evl kirjoitti:

***Rukoilen puolestasi lappix.
      Herra, kosketa lappixia, avaa hänen sydämensä näkemään sinut hengessä, sekä ymmärtämään sinun pyhää sanaasi.***

Pyhä Henki on todella vahva voima Isältä, koska se avasi minun sydämeni näkemään sen eksytyksen, mitä kirkko ja uskonnolliset järjestöt harrastavat. Pyhä Henki avasi sydämeni tuntemaan totuuden ja sen voimasta erosin v.1979 evl-kirkosta ja jätin myös helluntailaiset ajat sitten.

Samalla Henki avasi minut ymmärtämään tämänkin Raamatun kehoituksen.

Ilm.18.
      1 Sen jälkeen minä näin tulevan taivaasta alas erään toisen enkelin, jolla oli suuri valta, ja maa valkeni hänen kirkkaudestaan.
      2 Ja hän huusi voimallisella äänellä sanoen: "Kukistunut, kukistunut on suuri Babylon ja tullut riivaajain asuinpaikaksi ja kaikkien saastaisten henkien tyyssijaksi ja kaikkien saastaisten ja vihattavain lintujen tyyssijaksi.
      3 Sillä hänen haureutensa vihan viiniä ovat kaikki kansat juoneet, ja maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet hänen kanssansa, ja maan kauppiaat ovat rikastuneet hänen hekumansa runsaudesta."
      4 Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "LÄHTEKÄÄ SIITÄ ULOS, TE MINUN KANSANI, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.

Tein Jumalan kehoituksen mukaan, jätin suuren Babylonin ja olen vapaa Kristuksessa.
      Joh. 8:36
      Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.

• xm, ev.l.

Evankelisluterilaisuus ei välttämättä tarkoita nimenomaan 'Suomen evankelisluterilaiseen kirkkoon' kuulumista, tai juuri tämän kirkon toiminnan hyväksymistä.

Suomessakin löytyy erilaista luterilaisuutta. Kaikki luterilaiset eivät ole juuri tämän kirkon jäseniä. Nykyinen Suomen ev.lut.kirkko ei edusta puhdasta luterilaisuutta, vaan on siitä harhautunut.

Tämän kirkon jäsenistöstä löytyy myös eri tavoin uskovia.

• Minä kysyn, kuka tarvitsee uskonnollisuutta ja uskontoja pelastuakseen?

Kirjoitit:
      ** Tämän kirkon jäsenistöstä löytyy myös eri tavoin uskovia. ***

Totta on, että on eri tavoin uskovia ihmisiä, mutta miksi heitä yleensä on? Meille on annettu vain yksi totuus, joka vie pelastukseen ja se on Jeesuksen julistama Jumalan sana. Ei jokainen usko vie pelastukseen - on vain yksi usko joka pelastaa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      83
      4443
    2. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      3138
    3. Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?

Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt
      Maailman menoa
      39
      2864
    4. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      116
      2645
    5. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      17
      2509
    6. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      43
      2387
    7. Kaipaamasi miehen nimi?

Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      13
      2284
    8. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      113
      2265
    9. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2025
    10. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      28
      1717
    Aihe